Se në bisedimet e ardhshme serbo - shqiptare të nivelit më të lartë shtetëror midis Beogradit dhe Prishtinës, do të debatohet për rivlerësimin e statusit politik të Kosovës, këtë e provojnë edhe përpjekjet e qarqeve politike zyrtare në Prishtinë, në Beograd dhe në Bruksel, të cilat që tani janë duke kërkuar formula dhe modele të ndryshme politike për njohjen e autonomisë politike dhe territoriale të kolonëve serbë në pjesën veriore të Kosovës
Shkruan: Prof.dr. Mehdi HYSENI
Në njërën anë, Kushtetuta e Kosovës dhe, në anën tjetër, Kushtetuta e Serbisë, e mohojnë të vërtetën se Kosova është e Shqipërisë Etnike, si dhe bashkimin e saj me Shqipërinë Etnike. Mbi këtë absurd të papranueshëm dhe të paqëndrueshëm kushtetues, Serbia Kosovën e quan “provincë të veten”, kurse sipas Kushtetutës së Kosovës, asaj i mohohet e drejta historike dhe legjitime që të bashkohet me Shqipërinë Etnike. Pikërisht mbi këtë paradoks kushtetues, Kuvendi i Kosovës miratoi Rezolutën për normalizimin e marrëdhënieve të Kosovës me Serbinë të imponuar dhe të sponsorizuar nga PDK-ja, e cila ligjërisht ia hapi derën Serbisë dhe mbështetësve të saj euro-ndërkombëtarë, që të fillojnë negociatat midis Prishtinës dhe Beogradit për rivlerësimin politik të statusit të pavarësisë së Kosovës. Se në bisedimet e ardhshme serbo - shqiptare të nivelit më të lartë shtetëror midis Beogradit dhe Prishtinës, do të debatohet për rivlerësimin e statusit politik të Kosovës, këtë e provojnë edhe përpjekjet e qarqeve politike zyrtare në Prishtinë, në Beograd dhe në Bruksel, të cilat që tani janë duke kërkuar formula dhe modele të ndryshme politike për njohjen e autonomisë politike dhe territoriale të kolonëve serbë në pjesën veriore të Kosovës.
Kosova, e pavarur dhe i përket Shqipërisë Etnike
Për më tepër asnjë model i huaj autonomist nuk është i pranueshëm për Kosovën e pavarur, sepse historikisht dhe ligjërisht Kosova është pjesë e territorit integral të Shqipërisë Etnike. Në këtë pikëvështrim, pazaret me Serbinë kolonialiste janë të mbyllura përgjithmonë, më 17 shkurt 2008, kur Kosova fitoi lirinë dhe pavarësinë e saj, në saje të angazhimit dhe të përpjekjeve direkte luftarake, humanitare, politike, diplomatike, demokratike dhe paqësore të Shteteve të Bashkuara të Amerikës dhe të aleatëve të saj europerëndimorë (NATO dhe BE). Prandaj, as “modeli i dy Gjermanive” nuk zgjidh asnjë problem midis Serbisë dhe Kosovës, sepse është fjala për dy shtete dhe për dy popuj të ndryshëm, që nuk kanë asgjë të përbashkët! Kjo është arsyeja kryesore pse normalizimi i marrëdhënieve të Kosovës me Serbinë, nuk mund të bëhet sipas modelit të dy Gjermanive, sepse në rastin konkret nuk kemi të bëjmë me të njëjtin popull, me të njëjtin territor dhe me të njëjtin shtet, sikurse që ishte një popull gjerman dhe një shtet gjerman, i ndarë në dysh nga fuqitë e mëdha botërore pas përfundimit të Luftës së Dytë Botërore (9 maj 1945).
“Modeli i dy Gjermanive” nuk gjeti mbështetje nga diplomacia e aksit Beograd - Moskë
E vërteta është se më 2007 (kur zhvilloheshin bisedimet serbo - shqiptare për statusin politik të Kosovës në Vjenë) Moska dhe Beogradi e patën refuzuar “Planin e dy Gjermanive” (1972), të propozuar nga Volfgang Ishinger, e, pse tash, pas pavarësimit të Kosovës (17 shkurt 2008), më 19 tetor 2012, diplomati numër dy i Ambasadës gjermane në Beograd, Mihael Hasenau, ka propozuar modelin e dy Gjermanive për bashkëpunimin mes Serbisë dhe Kosovës, duke vlerësuar se nuk është e domosdoshme që Serbia të njohë pavarësinë e Kosovës si parakusht për normalizimin e raporteve mes dy vendeve. Pavarësisht nga interesimi dhe dëshira e diplomatit gjerman, që Kosova dhe Serbia t’i normalizojnë marrëdhëniet ndërmjet tyre, ky propozim është i papranueshëm për Kosovën, sepse paragjykon rishqyrtimin e statusit të pavarur të saj. Në anën tjetër, derisa diplomacia gjermane dhe e shteteve të tjera të Evropës Perëndimore ( 22 shtete të BE-së), që e kanë njohur pavarësinë e Kosovës, nuk e kushtëzon Serbinë me njohjen paraprake të pavarësisë së Kosovës, që si dy shtete të barabarta, t’i normalizojnë marrëdhëniet e tyre, çdo formulë dhe opsion tjetër për të negociuar me Serbinë, do të shpinte drejt zhvlerësimit të statusit të pavarur të Kosovës, në favor të Serbisë kolonialiste. Ky propozim i diplomatit gjerman Mihael Hasenau, është në kundërshtim flagrant me planin e Marti Ahtisarit për Kosovën, i cili ka filluar të zbatohet që nga 17 shkurti 2008, kur Amerika dhe BE-ja e njohën pavarësinë e Kosovës.
Formula e “dy Gjermanive” e përjashton “Planin e Marti Ahtisarit”
Bashkësia ndërkombëtare e ka pranuar planin e Marti Ahtisarit për Kosovën, kështu që, tani, diplomacia e BE-së nuk ka nevojë të rraskapitet në kërkimin e gjetjes së kurrfarë modeli të “dy Gjermanive”, të propozuar para pesë vitesh ( para se të zgjidhej statusi përfundimtar i Kosovës, më 17 shkurt 2008) si “formulë kompromisi”, e pati propozuar diplomati gjerman Volfgang Ishinger, por diplomacia serbo-ruse prerazi e pati hedhur poshtë si të papranueshëm për zgjidhjen e statusit politik të Kosovës. Sikur bashkësia ndërkombëtare, postfestum, do ta “shtynte modelin e dy Gjermanive” të Volfgang Ishingerit për rishqyrtimin e statusit të Kosovës (ashtu si po u konvenon Beogradit dhe Moskës, si dhe lakejve të tyre shqipfolës, që ende po ushqehen me çokollata e bonbone të Serbisë), atëherë, sipas së drejtës ndërkombëtare, kjo të do të ishte precedencë, sepse në atë rast, do të goditeshin edhe Kosova, edhe Amerika, edhe Bashkimi Evropian, edhe NATO-ja, edhe OKB-ja së bashku me emisarin e saj special ndërkombëtar për zgjidhjen e statusit politik të Kosovës, Marti Ahtisari, i cili për planin e tij të suksesshëm dhe të pranueshëm për bashkësinë ndërkombëtare, edhe u shpërblye me çmimin ‘Nobel’. Në rastin më të skajshëm, zhvlerësimi i pavarësisë së Kosovës do të mund të bëhej vetëm me luftë(!) Mirëpo, një luftë të tillë absurde eventuale agresive pushtuese, do ta humbnin edhe Serbia, edhe Rusia së bashku, ashtu sikurse dikur Aleanca e “Treshit” në Luftën e Dytë Botërore. Plani i dështuar i Volfgang Ishingerit për Kosovën dhe Serbinë, i përket vetëm historisë së bashkimit të popullit gjerman dhe të Gjermanisë, e jo, kurrsesi dy shteteve të pavarura dhe dy popujve të ndryshëm sovranë, siç janë Serbia serbe dhe Kosova shqiptare e Shqipërisë Etnike. Njohja e pavarësisë së Kosovës nga ana e Shteteve të Bashkuara të Amerikës dhe Bashkimit Evropian(17 shkurt 2008), e ka përtrullisur planin e Volfgang Ishingerit për zgjidhjen e problemit kolonial të Kosovës. Atë plan që katër vjet e ka shkelur koha, sepse qysh më 2007 Moska dhe Beogradi prerazi, pa kurrfarë debatimi publik, e kanë hedhur poshtë si opsion të papranueshëm për zgjidhjen e statusit politik të Kosovës. Mirëpo, këtë të vërtetë nuk e dinë disa “alamet” analistësh dhe komentatorësh të institucioneve të ndryshme private në Kosovë, duke menduar keq, ashtu sikurse Beogradi se çështja e Kosovës “ende është një nyjë e pazgjidhshme politike”!? Kështu që, sipas “njohjes së politikës së thellë” të tyre për “zgjidhjen plotësuese” të statusit të Kosovës, ata (sipas yrnekut të falimentuar të Serbisë), POST FESTUM po kërkojnë dhe po sugjerojnë? formula dhe modele të reja? politike, të cilat i ka shkelur koha qysh para më shumë se 20 vitesh!
BE-ja nuk vepron sipas “listës së dëshirave”
Një absurditet dhe iracionalizëm të tillë politik në favor të së pamundshmes politike dhe diplomatike, në dëm të statusit të pavarësisë së Kosovës, e paralajmëron edhe Rezoluta për normalizimin e marrëdhënieve me Serbinë, e miratuar nga Kuvendi i instrumentalizuar nga Qeveria e Kosovës. Kujt do t’ia “shtyjë” bashkësia ndërkombëtare këtë “Model të dy Gjermanive” të Volfgang Ishingerit, kur tani Kosova, pikërisht, në saje të luftës, të angazhimit, të investimeve dhe të mbështetjes direkte të bashkësisë ndërkombëtare, edhe është shtet i pavarur dhe sovran, të cilin nuk po e njohin vetëm Beogradi dhe Moska për hir të interesave të tyre kolonialiste dhe hegjemoniste në Ballkan. Bashkësia ndërkombëtare nuk është kurrfarë “instituti privat” i Kosovës, as i Serbisë, që të veprojë sipas “listës së dëshirave” dhe tekave të tyre të politikës tregtare, “kujt me ia shty, e kujt mos me ia shty” Planin e dy Gjermanive të Volfgang Ishingerit, por ka karakter universal ndërkombëtar, përmbajtja e të cilit bazohet në të drejtën ndërkombëtare dhe në sistemin juridik pozitiv ndërkombëtar, jo mahallor, provincial dhe rajonal, ashtu si u konvenon instituteve dhe institucioneve të ndryshme të Serbisë, të cilat, fatkeqësisht, veprojnë edhe në Kosovën e pavarur shqiptare, si institucione paralele të Serbisë, të cilat ashtu sikurse politika, diplomacia dhe ?drejtësia? e Qeverisë dhe e Parlamentit të Serbisë me në krye Tomislav Nikoliqin dhe Ivica Daçiqin po kërkojnë rishqyrtimin e statusit të Kosovës!? Me “cirkuse” të tilla, mund të merren vetëm diletantët e politikës tregtare ditore në Serbi dhe në Kosovë, por jo edhe bashkësia ndërkombëtare, sepse ajo vetëm “një herë ta hedh”, sikurse Serbisë me rastin e Kosovës, dy herë nuk ka bërë “vaki” t’ia “fus” askujt deri më sot, sepse, atëherë, vërtet, do bëhej tepër, do të ishte PRECEDENCË për normat dhe standardet e të së drejtës ndërkombëtare. Vënia në lojë e bashkësisë ndërkombëtare (domethënë moszbatimi i detyrimeve dhe i rekomandimeve të saj politike, juridike dhe diplomatike etj.) si nga ana e Serbisë, ashtu edhe nga ana e Kosovës, do t’u kushtonte shumë shtrenjtë, pavarësisht nga “raportet bilancuese mbrojtëse” të instituteve dhe të asociacioneve të ndryshme private, që “ndërtojnë” politikë për mullinjtë e erës së Don Kishotit dhe Sanço Pançës, të cilët po kërkojnë mohimin e subjektivitetit juridik ndërkombëtar të Republikës së Kosovës. Pra, Bashkësia ndërkombëtare nuk është kurrfarë “mulliri” privat dhe mahallor i diletantëve politikë të Kosovës, as të Serbisë, që sipas tekave dhe dëshirave të tyre ekzibicioniste politike, të revidojë dhe të anulojë vendimin e saj të njohjes së subjektivitetit juridik ndërkombëtar të Kosovës si shtet i pavarur dhe sovran, edhe pse ende nuk është njohur nga OKB-ja.
Shkruan: Prof.dr. Mehdi HYSENI
Në njërën anë, Kushtetuta e Kosovës dhe, në anën tjetër, Kushtetuta e Serbisë, e mohojnë të vërtetën se Kosova është e Shqipërisë Etnike, si dhe bashkimin e saj me Shqipërinë Etnike. Mbi këtë absurd të papranueshëm dhe të paqëndrueshëm kushtetues, Serbia Kosovën e quan “provincë të veten”, kurse sipas Kushtetutës së Kosovës, asaj i mohohet e drejta historike dhe legjitime që të bashkohet me Shqipërinë Etnike. Pikërisht mbi këtë paradoks kushtetues, Kuvendi i Kosovës miratoi Rezolutën për normalizimin e marrëdhënieve të Kosovës me Serbinë të imponuar dhe të sponsorizuar nga PDK-ja, e cila ligjërisht ia hapi derën Serbisë dhe mbështetësve të saj euro-ndërkombëtarë, që të fillojnë negociatat midis Prishtinës dhe Beogradit për rivlerësimin politik të statusit të pavarësisë së Kosovës. Se në bisedimet e ardhshme serbo - shqiptare të nivelit më të lartë shtetëror midis Beogradit dhe Prishtinës, do të debatohet për rivlerësimin e statusit politik të Kosovës, këtë e provojnë edhe përpjekjet e qarqeve politike zyrtare në Prishtinë, në Beograd dhe në Bruksel, të cilat që tani janë duke kërkuar formula dhe modele të ndryshme politike për njohjen e autonomisë politike dhe territoriale të kolonëve serbë në pjesën veriore të Kosovës.
Kosova, e pavarur dhe i përket Shqipërisë Etnike
Për më tepër asnjë model i huaj autonomist nuk është i pranueshëm për Kosovën e pavarur, sepse historikisht dhe ligjërisht Kosova është pjesë e territorit integral të Shqipërisë Etnike. Në këtë pikëvështrim, pazaret me Serbinë kolonialiste janë të mbyllura përgjithmonë, më 17 shkurt 2008, kur Kosova fitoi lirinë dhe pavarësinë e saj, në saje të angazhimit dhe të përpjekjeve direkte luftarake, humanitare, politike, diplomatike, demokratike dhe paqësore të Shteteve të Bashkuara të Amerikës dhe të aleatëve të saj europerëndimorë (NATO dhe BE). Prandaj, as “modeli i dy Gjermanive” nuk zgjidh asnjë problem midis Serbisë dhe Kosovës, sepse është fjala për dy shtete dhe për dy popuj të ndryshëm, që nuk kanë asgjë të përbashkët! Kjo është arsyeja kryesore pse normalizimi i marrëdhënieve të Kosovës me Serbinë, nuk mund të bëhet sipas modelit të dy Gjermanive, sepse në rastin konkret nuk kemi të bëjmë me të njëjtin popull, me të njëjtin territor dhe me të njëjtin shtet, sikurse që ishte një popull gjerman dhe një shtet gjerman, i ndarë në dysh nga fuqitë e mëdha botërore pas përfundimit të Luftës së Dytë Botërore (9 maj 1945).
“Modeli i dy Gjermanive” nuk gjeti mbështetje nga diplomacia e aksit Beograd - Moskë
E vërteta është se më 2007 (kur zhvilloheshin bisedimet serbo - shqiptare për statusin politik të Kosovës në Vjenë) Moska dhe Beogradi e patën refuzuar “Planin e dy Gjermanive” (1972), të propozuar nga Volfgang Ishinger, e, pse tash, pas pavarësimit të Kosovës (17 shkurt 2008), më 19 tetor 2012, diplomati numër dy i Ambasadës gjermane në Beograd, Mihael Hasenau, ka propozuar modelin e dy Gjermanive për bashkëpunimin mes Serbisë dhe Kosovës, duke vlerësuar se nuk është e domosdoshme që Serbia të njohë pavarësinë e Kosovës si parakusht për normalizimin e raporteve mes dy vendeve. Pavarësisht nga interesimi dhe dëshira e diplomatit gjerman, që Kosova dhe Serbia t’i normalizojnë marrëdhëniet ndërmjet tyre, ky propozim është i papranueshëm për Kosovën, sepse paragjykon rishqyrtimin e statusit të pavarur të saj. Në anën tjetër, derisa diplomacia gjermane dhe e shteteve të tjera të Evropës Perëndimore ( 22 shtete të BE-së), që e kanë njohur pavarësinë e Kosovës, nuk e kushtëzon Serbinë me njohjen paraprake të pavarësisë së Kosovës, që si dy shtete të barabarta, t’i normalizojnë marrëdhëniet e tyre, çdo formulë dhe opsion tjetër për të negociuar me Serbinë, do të shpinte drejt zhvlerësimit të statusit të pavarur të Kosovës, në favor të Serbisë kolonialiste. Ky propozim i diplomatit gjerman Mihael Hasenau, është në kundërshtim flagrant me planin e Marti Ahtisarit për Kosovën, i cili ka filluar të zbatohet që nga 17 shkurti 2008, kur Amerika dhe BE-ja e njohën pavarësinë e Kosovës.
Formula e “dy Gjermanive” e përjashton “Planin e Marti Ahtisarit”
Bashkësia ndërkombëtare e ka pranuar planin e Marti Ahtisarit për Kosovën, kështu që, tani, diplomacia e BE-së nuk ka nevojë të rraskapitet në kërkimin e gjetjes së kurrfarë modeli të “dy Gjermanive”, të propozuar para pesë vitesh ( para se të zgjidhej statusi përfundimtar i Kosovës, më 17 shkurt 2008) si “formulë kompromisi”, e pati propozuar diplomati gjerman Volfgang Ishinger, por diplomacia serbo-ruse prerazi e pati hedhur poshtë si të papranueshëm për zgjidhjen e statusit politik të Kosovës. Sikur bashkësia ndërkombëtare, postfestum, do ta “shtynte modelin e dy Gjermanive” të Volfgang Ishingerit për rishqyrtimin e statusit të Kosovës (ashtu si po u konvenon Beogradit dhe Moskës, si dhe lakejve të tyre shqipfolës, që ende po ushqehen me çokollata e bonbone të Serbisë), atëherë, sipas së drejtës ndërkombëtare, kjo të do të ishte precedencë, sepse në atë rast, do të goditeshin edhe Kosova, edhe Amerika, edhe Bashkimi Evropian, edhe NATO-ja, edhe OKB-ja së bashku me emisarin e saj special ndërkombëtar për zgjidhjen e statusit politik të Kosovës, Marti Ahtisari, i cili për planin e tij të suksesshëm dhe të pranueshëm për bashkësinë ndërkombëtare, edhe u shpërblye me çmimin ‘Nobel’. Në rastin më të skajshëm, zhvlerësimi i pavarësisë së Kosovës do të mund të bëhej vetëm me luftë(!) Mirëpo, një luftë të tillë absurde eventuale agresive pushtuese, do ta humbnin edhe Serbia, edhe Rusia së bashku, ashtu sikurse dikur Aleanca e “Treshit” në Luftën e Dytë Botërore. Plani i dështuar i Volfgang Ishingerit për Kosovën dhe Serbinë, i përket vetëm historisë së bashkimit të popullit gjerman dhe të Gjermanisë, e jo, kurrsesi dy shteteve të pavarura dhe dy popujve të ndryshëm sovranë, siç janë Serbia serbe dhe Kosova shqiptare e Shqipërisë Etnike. Njohja e pavarësisë së Kosovës nga ana e Shteteve të Bashkuara të Amerikës dhe Bashkimit Evropian(17 shkurt 2008), e ka përtrullisur planin e Volfgang Ishingerit për zgjidhjen e problemit kolonial të Kosovës. Atë plan që katër vjet e ka shkelur koha, sepse qysh më 2007 Moska dhe Beogradi prerazi, pa kurrfarë debatimi publik, e kanë hedhur poshtë si opsion të papranueshëm për zgjidhjen e statusit politik të Kosovës. Mirëpo, këtë të vërtetë nuk e dinë disa “alamet” analistësh dhe komentatorësh të institucioneve të ndryshme private në Kosovë, duke menduar keq, ashtu sikurse Beogradi se çështja e Kosovës “ende është një nyjë e pazgjidhshme politike”!? Kështu që, sipas “njohjes së politikës së thellë” të tyre për “zgjidhjen plotësuese” të statusit të Kosovës, ata (sipas yrnekut të falimentuar të Serbisë), POST FESTUM po kërkojnë dhe po sugjerojnë? formula dhe modele të reja? politike, të cilat i ka shkelur koha qysh para më shumë se 20 vitesh!
BE-ja nuk vepron sipas “listës së dëshirave”
Një absurditet dhe iracionalizëm të tillë politik në favor të së pamundshmes politike dhe diplomatike, në dëm të statusit të pavarësisë së Kosovës, e paralajmëron edhe Rezoluta për normalizimin e marrëdhënieve me Serbinë, e miratuar nga Kuvendi i instrumentalizuar nga Qeveria e Kosovës. Kujt do t’ia “shtyjë” bashkësia ndërkombëtare këtë “Model të dy Gjermanive” të Volfgang Ishingerit, kur tani Kosova, pikërisht, në saje të luftës, të angazhimit, të investimeve dhe të mbështetjes direkte të bashkësisë ndërkombëtare, edhe është shtet i pavarur dhe sovran, të cilin nuk po e njohin vetëm Beogradi dhe Moska për hir të interesave të tyre kolonialiste dhe hegjemoniste në Ballkan. Bashkësia ndërkombëtare nuk është kurrfarë “instituti privat” i Kosovës, as i Serbisë, që të veprojë sipas “listës së dëshirave” dhe tekave të tyre të politikës tregtare, “kujt me ia shty, e kujt mos me ia shty” Planin e dy Gjermanive të Volfgang Ishingerit, por ka karakter universal ndërkombëtar, përmbajtja e të cilit bazohet në të drejtën ndërkombëtare dhe në sistemin juridik pozitiv ndërkombëtar, jo mahallor, provincial dhe rajonal, ashtu si u konvenon instituteve dhe institucioneve të ndryshme të Serbisë, të cilat, fatkeqësisht, veprojnë edhe në Kosovën e pavarur shqiptare, si institucione paralele të Serbisë, të cilat ashtu sikurse politika, diplomacia dhe ?drejtësia? e Qeverisë dhe e Parlamentit të Serbisë me në krye Tomislav Nikoliqin dhe Ivica Daçiqin po kërkojnë rishqyrtimin e statusit të Kosovës!? Me “cirkuse” të tilla, mund të merren vetëm diletantët e politikës tregtare ditore në Serbi dhe në Kosovë, por jo edhe bashkësia ndërkombëtare, sepse ajo vetëm “një herë ta hedh”, sikurse Serbisë me rastin e Kosovës, dy herë nuk ka bërë “vaki” t’ia “fus” askujt deri më sot, sepse, atëherë, vërtet, do bëhej tepër, do të ishte PRECEDENCË për normat dhe standardet e të së drejtës ndërkombëtare. Vënia në lojë e bashkësisë ndërkombëtare (domethënë moszbatimi i detyrimeve dhe i rekomandimeve të saj politike, juridike dhe diplomatike etj.) si nga ana e Serbisë, ashtu edhe nga ana e Kosovës, do t’u kushtonte shumë shtrenjtë, pavarësisht nga “raportet bilancuese mbrojtëse” të instituteve dhe të asociacioneve të ndryshme private, që “ndërtojnë” politikë për mullinjtë e erës së Don Kishotit dhe Sanço Pançës, të cilët po kërkojnë mohimin e subjektivitetit juridik ndërkombëtar të Republikës së Kosovës. Pra, Bashkësia ndërkombëtare nuk është kurrfarë “mulliri” privat dhe mahallor i diletantëve politikë të Kosovës, as të Serbisë, që sipas tekave dhe dëshirave të tyre ekzibicioniste politike, të revidojë dhe të anulojë vendimin e saj të njohjes së subjektivitetit juridik ndërkombëtar të Kosovës si shtet i pavarur dhe sovran, edhe pse ende nuk është njohur nga OKB-ja.