2014-09-15

Mr. sci. Flori Bruqi: Ibrahim Rugova Cultivator Modernity / DR. IBRAHIM RUGOVA KULTIVUES I MODERNITETIT

http://prishtinapress.info/dr-ibrahim-rugova-kultivues-i-modernitetit/


Nga: Mr. sci. Flori Bruqi
Mr. sci. Flori Bruqi

DR. IBRAHIM RUGOVA KULTIVUES I MODERNITETIT


Dr. Ibrahim Rrugova
Shkrimet e para në letërsi Ibrahim Rugova i filloi me poezi, ashtu siç veprojnë të thuash të gjithë shkrimtarët, kur fillojnë të merren me letërsi. Ai botoi nja njëzetë poezi , të cilat ishin në nivelin e poezive që botoheshin në atë kohë. Por shumë shpejt e braktisi këtë gjini për t’iu kushtuar studimit të letërsisë, veçmas kritikës letrare. Madje qysh në përmbledhjen e tij te parë të shkrimeve në këtë lëmi, në atë “Prekje lirike’’ 1971, dëshmoi për një prirje drejt letërsisë se avancuar perëndimore duke e iu shmangur asaj të realizmit socialist, që kishte përfshi një pjesë të letërsisë së kampit të ashtuquajtur socialist, trevë kjo së cilës i takonte edhe Shqipëria por edhe Kosova si pjesë përbërëse e Jugosllavisë së atëhershme.
Të shtojmë se punimet e këtij libri se pari u botuan në të përkohshmen ‘’Fjala’’ me mbititull “Zenite letrare’’, ku shihej orientimi i tij që të merrej me kulmet e letërsisë, kryesisht asaj botërore. Në këtë kontekst duhet shikuar edhe përpjekjet e këtij krijuesi që të lirohet nga dogmat e realizmit socialist,që e kishin kapluar letërsinë që krijohej në atë kohë, veçmas atë që krijohej në Shqipëri e që në njëfarë mënyrë ndikonte edhe në krijimtarinë letrare që krijohej në trojet e ish Jugosllavisë, ku jetonin dhe vepronin shqiptarët. Është thënë dhe shkruar se Ibrahim Rugova ishte ndër të parët që e kundërshtoi këtë drejtim letrar me shkrimet e tij të botuara në shtypin e kohës. Në të vërtetë që në shkrimet e botuara në librin e tij paralajmëronte orientimin e tij që synonte nga kulmet e letërsisë botërore, të asaj pjesë më progresive të kësaj letërsie. Këtë orientim të tij ai do ta përsosë pas qëndrimit disa muajsh në Paris të Francës. Madje mund të thuhet lirisht se krijimtaria e tij lidhet me modernitetin në kulturën shqiptare, me modernitetin e kritikës letrare dhe shkencore, jo vetëm të asaj që krijohej në trojet e ish Jugosllavisë, ku jetonin shqiptarët, por në të gjitha rasone botërore, ku flitet e shkruhet shqipja. Në këtë mënyrë veprat e tij bëhen fanar që ndriçojnë aspekte të ndryshme të letërsisë, shikuar nga aspekte që deri më atëherë nuk ishin kultivuar në letrat shqipe.
Në ndërkohë Ibrahim Rugova botoi edhe veprat tjera ‘’Kah teoria’’ – 1971, ’’Strategjia e kuptimit’’- 1980, ’’Vepra e Bogdanit 1675-1685’’ – 1982, ’’Kahe dhe premisa të kritikës letrare shqiptare 1504-1983’’- 1983, ’’Refuzimi estetik’’ – 1987 dhe është koautor i dy veprave të tjera “Kritika letrare’’(bashkë me Sabri Hamitin) – 1979, si dhe “Bibliografia e kritikës letrare shqiptare, ‘44-‘74” (bashkë me Isak Shemën) – 1976. Shtëpia botuese ‘’Faik Konica’’ e Prishtinës e botoi kompletin e veprave të tij për të dëshmuar kështu vlerat e pakontestueshme me të cilat disponon kjo krijimtari e që nuk e kanë humbur aktualitetin as sot e kësaj dite. Në të gjitha këto vepra hetohet mprehtësia e tij për t’i kapë gjerat, për të shqyrtuar me mjeshtri dhe aftësi të rrallë çështje që i shtron në këto punime. Në të gjitha këto vepra duket qartë prirja e tij për të ndriçuar sa më mirë çështjet për të cilat shkruan, duke i qëndruar besnik orientimit të tij primar, që veprën ta analizojë nga aspekte e artit dhe të rolit të saj në zhvillimin e dijes. Ibrahim Rugova ka bërë zgjedhjen dhe përgatitjen për shtyp të vjershave të zgjedhura të poetëve bashkëkohorë, si Din Mehmeti, Ali Podrimja, Beqir Musliu etj, të cilat i shoqëronte me parathënie, që në realitet janë analiza të thukta të vlerave të këtyre veprave.
Dy janë veprat më të çmuara të këtij krijuesi, e që me duket se janë kryeveprat e Ibrahim Rugovës dhe ato “Vepra e Bogdanit 1675-1685’’ dhe “Kahe dhe premisa të kritikës letrare shqiptare 1504-1983’’. Derisa në të parën ai do merret me studimin e gjithanshëm të veprës së këtij humanisti dhe shkrimtari, në të dytën Rugova do të merret me rrugët e zhvillimit të kritikës letrare në letërsinë shqipe. Sipas tij mendimi kritik për veprat e artit të fjalës së shkruar në letrar shqipe është shumë i hershëm, madje ai zë fill me paraqitjen e shkrimeve të para të shkrimtarëve shqiptarë. Kështu, për shembull, ai ka shkruar edhe këta rreshta: ’’Po ashtu në vijën e humanizmit kemi edhe poetin dhe filozofin Mikel Maruli (1453-1500), i cili shkruante poezi në frymën e elegjive të Katulit dhe bënte interpretimin poetik të botës sipas Lukrecit. Më 1497 botonte dy vepra të njohura «Epigrame» dhe «Himnet e natyrës», si dhe la në dorëshkrim veprën «Mbi edukimin princëror». Duke vepruar kështu ai dëshmonte për përkushtimin e tij që të gjurmojë dhe të gjejë elemente të mendimit kritik për vepra letrare, edhe në vende të tjera e ndër popuj të tjerë, që ishin të botuara më herët.
Në vazhdim të këtij studimi Ibrahim Rugova do të përqëndrohet në vlerësimet që janë dhënë për letërsinë dhe për veprat letrare në kohë dhe në hapësira të ndryshme. Një vend të rëndësishëm në veprën e tij zë mendimi kritik i shkrimtarëve të Rilindjes kombëtare dhe kontributi i çmuar i shkrimtarëve të kësaj periode, të cilët kishin botuar vepra të shumta në poezi, prozë apo edhe gjini të tjera të krijimtarisë artistike, por që kishin dhëne edhe vlerësime për veprat e botuara, në mesin e të cilëve ai do të përmendë Jeronim De Radën, mandej Faik Konicën, të cilin e radhiste në mesin e kritikëve më të çmuar të mendimit estetik në letrat shqipe, i cili që në shkrimin e tij në “Kohëtoren e letrave shqipe’’ dëshmonte për një vetëdije të lartë për nevojën e kritikës letrare shqipe, si pjesë e letërsisë, të cilën edhe e ndihmon në zhvillimin e saj .Mund të themi lirisht se Faik Konica çmohet si njëri ndër kritikët më të mprehte dhe një ndër ata që i ndihmoi zhvillimit të mendimit kritik në letërsinë shqipe.
Në këtë vazhdë duhet përmendur edhe shumë bashkëkohanikë të Konicës, në mesin e të cilëve po përmendim Fan S. Nolin, i cili veprat e përkthyera nga gjuhët e ndryshme në shqip i shoqëroi me introduksione, andaj edhe kritikat e tij ai i quan kritika introduktore. Pa dyshim se këto interpretime të Nolit janë një thesar i çmuar në zhvillimi dhe rritjen mendimit kritik e estetik në letrat shqipe.
Si do që të jetë konsolidimi i kritikës letrare shqiptare fillon më mjaft vonesë. Ai nis të zhvillohet dhe të kultivohet pas fillimit të botimit të shumë revistave letrare në gjuhën shqipe, qoftë në Shqipëri apo edhe në diasporë. Në këto gazeta e revista fillojnë të botojmë shkrimet e tyre shumë penda që më vonë do të bëhen të njohura , duke i ndihmuar kështu kultivimit të kritikës letrare si pjesë përbërëse e letërsisë. Kjo ndodh në vitet ’20 dhe të ’30 të shekullit të kaluar kur edhe fillojnë të botohen revistat “Djalëria’’, ’’Shqipëria e re’’, ’’Minerva’’, Illyria’’, ’’Hylli i Dritës’’ etj. Në faqet e tyre do të gjejmë shkrimet e Eqrem Çabejt, Justin Rrotës, Mitrush Kutelit, Krist Malokit, por edhe ato të Dhimitër Shuteriqit, Gjergje Fishtës e shumë e shumë emrave të njohur të letërsisë shqiptare. Një pjesë të mirë e studimeve të Ibrahim Rugovës i kushtohet kritikës bashkëkohore, veç asaj që u krijua në Shqipëri e veç asaj që u krijua në Kosovë, gjegjësisht në ish Jugosllavi. Autori i veprës në shqyrtim ka sjellë analiza të hollësishme për orientimet dhe vlerat e kritikëve bashkëkohor, qofshin ata që punimet e veta i botuan në shtypin e Shqipërisë apo edhe të Kosovës, bashkë me orientimet e tyre në këtë lëmi të krijimtarisë.
Vepra e veta Ibrahim Rugova i ka përcjellë me aparaturë shkencore, duke cituar fusnotat për burimet e shfrytëzuara, ashtu siç ka vepruar edhe me numërimin e literaturës së shfrytëzuar, treguesin historik të termave, treguesin e emrave e të ngjajshme me këto. Në dy veprat tjera, në njërën ai e ka botuar edhe listën e përmbledhjeve të poezive bashkë me vlerësimin e shkurtër për secilën veç e veç, kurse në tjetrën, në atë të fundit “Refuzimi estetik’’ i ka numëruar romanet e botuara nga viti 1949 deri në vitin 1986, pra vetëm një vit para botimit të veprës në fjalë. Të gjitha këto e bëjnë veprën e tij me vlera të larta jo vetëm estetike, por edhe shkencore.
Mesjeta shqiptare dhe mesjeta evropiane
Studimi i Ibrahim Rugovës, “Vepra e Bogdanit”, ku është studjuar në mënyrë integrale vepra e njërit ndër krijuesit më të mëdhenj të mesjetës shqiptare, Pjetër Bogdani, bën pjesë në ato arritje kulturore përgjithësisht, e shkencore veçanërisht, që pos të tjerash, ngjallin respekt edhe për objektin e studimit. Njeriut të kohës sonë, të kësaj ngutie e hutie sikur nuk i mbetet kohë të merret edhe me trashëgiminë kulturore, shkencore, filozofike dhe letrare të stërgjyshërve. Kjo mund të jetë edhe pasojë e mentalitetit tonë se gjoja çdo gjë fillon me ne ose së paku ka arritur zhvillimin e lakmushëm me ne. Andaj, vështruar nga ky kënd, studimi i Ibrahim Rugovës hap dritare të reja të dijes, duke shpaluar në këtë mënyrë errësirën shekullore, sidomos të Mesjetës, ku edhe si faktografi, ende nuk dihet për gjithë thesarin e trashëgimisë sonë shpirtërore. Më tutje, “Vepra e Bogdanit” heq, pos të tjerash, edhe napën e mosnjohjës së trashëgimisë, e që është burim dialektitk i njohjës së drejtë edhe të së tashmes, që bën të mundur të gjenden rrugë për perspektivat e ardhmërisë.Studimi i Ibrahim Rugovës insiston me ngulm në këtë çështje.
Çështjet që ka bërë përpjekje t’i ngrisë në nivel interesimi e interpretimi, t’i analizojë e t’i zgjidhë janë çështje të mëdha, që dalin para studiuesit, e në të njëjtën kohë janë edhe pjesë e trashëgimisë sonë shpirtërore, por edhe të mira shpirtërore, në fondin e arritjeve kulturore europiane. Duke u marrë me veprën e Pjetër Bogdanit, autori i studimit ka hetuar vlerat madhore të saj në fusha të ndryshme të dijes, në plane të ndryshme të dijes dhe në plane të ndryshme të arritjeve të mendjes njerëzore.Vepra e Bogdanit “Cuneus Prophetarum”, e botuar për herë të parë në vitin 1685, në Padovë, në shtypshkronjën e Kardinal Barbarigos, është dëshmia më e mirë e zhvillimit të artit, të shkencës e të filozofisë mesjetare shqiptare. Duke e vështruar këtë çështje, autori ka hetuar pararendësit shqiptarë dhe pararendësit europianë, për të krijuar hallkat e kontinuitetit të këtij zhvillimi. Në planin europian ky zhvillim është moshatar i mendjeve të ngritura të Dekartit, Mellbranshit, Spinozës, Paskalit. Në planin e zhvillimit nacional, është pjellë e arritjeve dhe e përpjekjeve të Barletit, Buzukut, Budit e Bardhit.
Në studimin “Vepra e Bogdanit” është ndjekur një metodologji e ngultë shkencore, që e ka kushtëzuar edhe objekti i studimit. Të dhënat e shumta historiografike, që i ofrohen lexuesit të sotëm, mund të duket se e rëndojnë studimin, por kjo është e domosdoshme për veprat e lartësisë, sepse vetëm në këtë mënyrë arrihet ai kontinuitet i mundshëm ndërmjet nivelit që i ofron objektit, i cili shqyrtohet në nivelin e arritjeve të mendimit shkencor në kohën e sotme.
Studimi “Vepra e Bogdanit”, hiq “shtojcat”, ndahet në dy pjesë. Në pjesën e parë autori është marrë me gjenezën e veprës, kurse në pjesën e dytë me analitikën e veprës së Pjetër Bogdanit. Këto ndarje kryesore i shqërojnë pastaj nëndarjet e shumta të mëpastajme, që theksojnë çështje të shumta të planeve të veprës. Në pjesën e parë janë trajtuar çështje që janë kushtëzuar nga rruga e mundimshme e deri te krijimi i veprës së parë origjinale kombëtare “Cuneus Prophetarum”. Autorit të studimi i është dashur të merret edhe me çështjet e përkufizimit të letërsisë së vjetër shqipe, do të thotë me probleme të sistematizimit të letërsisë. Më tutje, me klasifikimin e zhanreve dhe të formave që janë zhvilluar brenda letërsisë së vjetër, edhe me biografinë e autorit, vepra e të cilit është bërë objekt studimi. Për të hetuar kohën e tij, rrethanat shoqërore dhe kulturore të asaj kohe, është marrë edhe me anë të tjera jashtë natyrës së veprës, për të kompletuar kësisoji jo vetëm kërshërinë shkencore, por edhe kërkesën e opinionit kulturor të kohës sonë. Sepse, siç ka thënë Shekspiri, e që e ka cituar edhe autori, “t’i kthehemi të vjetrës (antikës) se do të jetë një progres”.
Më poshtë autori ka dhënë të gjashtë botimet që ka pasur vepra e Bogdanit duke filluar nga viti 1685 e deri më 1977. Deri sot dihet se me veprën e Bogdanit nuk janë marrë shumë njerëz, mendojmë në mënyrë studimore, edhe pse vepra nuk ka pushuar të jetë objekt i interesimeve të ndryshme që nga botimi, 1685, e deri në ditët tona. Vepër e veçantë që dihet deri sot mbi Bogdanin dhe veprën e tij është ajo e Matteto Sciambra me titull “Bogdanica” II, botuar në Bolonjë më 1965, ku janë dhënë shumë dokumente të reja për Bogdanin, kurse analizon aspektin gjuhësor dhe aspektin filozofik të veprës së Bogdanit. Mirëpo, si objekt i interesimeve të ndryshme, vepra e Bogdanit ishte përherë në qendër të vëmendjes. Sipas autorit të studimit “Vepra e Bogdanit”, ndër studjuesit e shumtë mund të veçohen disa prej tyre: Mark Harapi, i cili transkripton dhe e pajisë me shënime pjesën e parë të Cunesit, të cilën e boton në Shkodër më 1940-43. Duhet përmendur pastaj kontributi i Prof. Alberto Sratigonit, Anton Santorit, Zef Jubanit, Sami Frashërit, Faik Konicës, Gaetano Potrotta, Eqrem Çabejt, Justin Rrotës, Injac Zamputit, i studiuesit serb Radoniqit, ku janë me interes fotografia e pasur rreth Bogdanit dhe familjës së tij. Studimi i Jovan Radoniqit, më sa duket, është rezultat i polemikës që pati me Çedomir Mijatoviqin rreth origjinës së Bogdanit dhe familjës së tij, të cilën Mijatoviqi bëntë përpjekje ta nxirrte me origjinë serbe.
Në pjesën e e dytë janë trajtuar çështje të shumta që dalin nga struktura e veprës. Kjo strukturë, siç del nga studimi i Ibrahim Rugovës, nis që me organizimin e jashtëm e formal të veprës “Cuneus Prophetarum” (Çeta e Profetëve) e që i shëmbëllen organizimit të Bibiliotekës, duke shkuar deri te ndarja në shkallë e rrathë të veprës, për ta interpretuar, analizuar e vlerësuar pastaj veprën e Bogdanit.
Për të hetuar të gjitha këto aspekte të vlerave të veprës së Pjetër Bogdanit, autori ka përcaktuar drejt edhe shtrirjen brenda kontekstit kohor, kur është krijuar ajo. Ky kontekst ka dy kahe: Mesjetën europiane dhe traditën nacionale. Siç shihet, plani krahasues ka qenë i pashmangshëm, sepse ai ka bërë të mundshme që të kuptohet drejt, dhe jo vetëm çështja e krijimit të veprës, por edhe niveli shkencor, filozofik e artistik i saj. Këto dhe çështje të tjera, të analizuara e të interpretuara me njohuri nga Ibrahim Rugova, e bëjnë studimin e tij ndër ato vepra që vëjnë bazat e studimit të trashëgimisë sonë shpirtërore. Duke hulumtuar shtresimet e vlerave të veprës, autori ka trajtuar çështje të estetikës e të poetikës, të retorikës e të semiotikës, të semantikës e të poetikës, të retorikës e të semiotikës, të semantikës e të etikës. Të gjitha këto janë të shoqëruara me argumente të mbështetura, në radhë të parë në vlerat burimore që i ka ofruar Vepra e Bogdanit.
Në traditën e shkrimit dhe të botimit të Mesjetës, dihet se brenda botimeve të natyrave të ndryshme janë futur edhe shkrimet në poezi. Autori i studimit poezinë që është botuar në Cuneus e quan praktikë poetike. Në këtë rrafsh autori ka folur edhe për stilin, për figurat, kurse në tërësinë e veprës edhe për tipa të ligjeratës e që, sipas tij, janë dy: ligjërimi shkencor dhe ligjërimi artistik. Këto dhe plane të tjera të vështruara në veprën e Pjetër Bogdanit kanë bërë të mundshme shpalimin e këndeve të ndryshme të vlerave, që kanë kushtëzuar gjallërimin e saj nga Mesjeta deri në ditët tona. Autorit të studimit, duke mos iu mbushur mendja se ka prekur të gjitha rrafshet e Cuneus-it, në fund sjell një ese. Me këtë vepër, autori ka bërë përpjekje ta shqyrtojë praninë kreative të veprës së Bogdanit në krijimtarinë e mëvonshme të krijuesve tanë. Këtë interesim e nis me De Radën e Naimin dhe vazhdon me Nolin dhe Lasgushin, e vjen deri në ditët e vona, me Sabri Hamitin e ndonjë tjetër. Edhe pse këtë prani e quan si një punë që duhet të hulumtohet, del fakti se madhështia e Veprës së Botimit, me praninë e saj nuk ishte fiktive, por kreative.
(Botuar në librin e autorit Engjël Koliqi”Dr.Ibrahim Rugova Arkitekti i Dardanisë se re-Republika e Kosovës”,Botues “Rugova Art”,Prishtinë,maj 2011,fq.55 deri fq.60).

 



The first writings on literature Ibrahim Rugova began with poetry, as all writers do, when they begin to deal with literature. He published about twenty poems, which were at the level of the poems that were published at that time. But soon he abandoned that genre and he devoted to the study of literature, literary criticism mostly. Even early in his first compilation of writings in this area, in the “lyrical touch” at 1971, he showed an inclination towards western advanced literature by avoiding the socialist realism, which had included a part of literature the so-called socialist camp whose territory belonged to Albania and Kosovo as part of Yugoslavia at that time.

11111111111111111111111111111111111

Lets add that the proceedings of this book were first published in the temporary ”word” newspaper with the superscript “Literary zeniths”, where his orientation was seen to deal with roofs of literature, mainly with the universal one. In this context, we should also overview the efforts of the creator to be released from the dogma of socialist realism that had gripped the literature that was created at that time, particularly the one that was created in Albania and that somehow influenced the literary creativity created into territories of former Yugoslavia, where Albanians lived and acted. It has been said and written that Ibrahim Rugova was among the first who opposed this direction of literary qith his writings published in newspapers of that time. Actually since in the writings of his book he was warning his orienting that aimed the roofs of literature world, the most progressive part of this literature. This orientation of his would be perfected after his several months residence in Paris, France. One could freely say that his creativity was linked to the modernity in Albanian culture, with modernity of scientific and literary criticism, not only of that created in the territories of former Yugoslavia, where Albanians lived, but in all the world lands, where Albanian language is spoke and written. In this way, his works became lighthouse that illuminate different aspects of literature, overviewed from different aspects that until then had not been cultivated in Albanian letters.



In the meantime Ibrahim Rugova also published other books: “Towards Theory” – 1972, “The strategy of understanding” – 1980, “The book of Bogdan 1675-1685″ - 1982, ” Directions and premises of Albanian literary criticism 1504-1983″ -1983, “Aesthetic rejection” – 1987, and is co-author of two other books “Literary Criticism” (together with Sabri Hamiti) – 1979, and also “Bibliography of Albanian literary criticism, ’44-’74″ (together with Isak Shema) – 1976.

“Faik Konica” the publishing house of Pristine published the set of his books to prove the indisputable values which this creativity possesses and that have not lost actuality even today. In all these books it is easily noticed his keenness to seize things, to explore with rare skill and ability that raises issues in these works. In all these books is apparent his trend to better illuminate issues that writes, by sticking to its primary orientation, to analyze the book in the aspects of art and its role in the development of knowledge. Ibrahim Rugova has made selecting and preparing for the release of selected poems by contemporary poets, as Din Mehmeti, Ali Podrimja, Bekir Musliu etc, which accompanied with introductions, which in reality are concise analysis of the value of these books.



Two are the most precious books of this creator, which seems to be the masterpieces of Ibrahim Rugova and those are “Bogdani’s book 1675-1685” and ”Directions and premises of Albanian literary criticism 1504-1983″. While at first he deals with the study of the work of this versatile humanist and writer, in the second Rugova will deal with the ways of development of literary criticism in Albanian literature. In his critic opinion for the art of the written word in Albanian literature is very early, it even begins with the presentation of the first writings of Albanian writers. Thus, for example, he wrote the following lines:” Also in the line of humanity we have the poet and philosopher Mikel Maruli (1453-1500), who wrote poetry in the spirit of the elegies of Katuli and made the poetic interpretation of world according to Lukreci. In 1497 he published two popular books “quip” and “hymns of nature”, and left in manuscript the book “On the princely education.” In doing so he prove his commitment to track and find elements of critical thinking to literary works, even in other countries and among other peoples, which were published earlier.



In the continuation of this study Ibrahim Rugova would focus on assessments that are given to literature and literary books on different times and spaces. An important place in his work takes the critical opinion of Renaissance writers and the important contribution of this period, who had published numerous works in poetry, prose or even other genres of artistic creativity, but they had given assessments of published works, among whom he mentions Jeronim De Rada, then Faik Konica, which list the among the most valued critics in the aesthetic thought in Albanian letters, which in his writing “The timeline Albanian letters” testifying a higher awareness of the need for Albanian literary criticism, as part of the literature, which also helps in its development. We can freely say that Faik Konica is valued as one of the most astute critics and one of those who helped in the development of critical thought in Albanian literature.



In this sequence should also be mention many other contemporaries of Konica, among whom we are mentioning Fan S. Nolin, who accompanied by introductions translated books from different languages into Albanian, hence his calls his criticism introduction criticism. No doubt that these interpretations are Noli’s precious treasure in the development and growth of critical and aesthetic thought in Albanian letters.



However the consolidation of Albanian literary criticism starts quite late. It begins to develop and cultivate after the start of the publication of many literary magazines in Albanian, whether in Albania or in the Diaspora. In these newspapers and magazines many dams begin to publish their writings that would later become known, thus helping cultivate literary criticism as an integral part of literature. This happens in the ’20s and ’30s of the last century when the magazines “Boyhood”, ” New Albania”, ”Minerva”, ” Illyria”, ” Light Star”etc begn to publish. At their sites will find writings of Eqrem Çabej, Justin Rrota, Mitrush Kuteli, Krist Maloki, but also those of Dhimiter Shuteriqi, Gjergj Fishta and many famous names of Albanian literature. A good part of the Ibrahim Rugova’s study is devoted to contemporary criticism, separately what was created in Albania and separately what was created in Kosovo, namely in the former Yugoslavia. The author of the work under review has brought depth analysis of orientations and values of contemporary critics, whether their published works in the press of Albania or Kosovo, together with their orientations in this field of creativity.



Ibrahim Rugova has followed its work with scientific apparatus, citing footnotes for the used sources, as well as he acted with the count of the utilized literature, historical index of terms, index of names and similar. In two other books, one he has published collections of poetry list with brief assessment of each separately, and on the other, to the latest “Aesthetic rejection” where he counted novels published since 1949 until 1986, just a year before the publication of the book in question. All of which makes his work with high values not only aesthetic, but also scientific.





Albanian and European middle Ages



The study of Ibrahim Rugova, “Bogdani’s book”, where are integrally studied the works of one of the biggest creators of Albanian Middle Ages, Pjeter Bogdani, he is part of those cultural achievements in general, particularly scientific, that among others, inspire respect for the object of study. The man of our time, of this rush and confusion as it has no time to deal with cultural heritage, scientific, philosophical and literary of ancestors. This may be the consequence of our mentality that allegedly everything starts with us or at least reached the enviable development with us. Thus, viewed from this angle, Ibrahim Rugova study opens new windows of knowledge, and thus points out the dark centuries, especially the Middle Ages, where as factuality, is not known for all the treasure of our spiritual heritage. Further, “Bogdani’s Book” removes, among other things, the disposal of heritage cheesecloth, which is a source of the right recognition towards the present, which makes it possible to find ways for prospects of future. The study of Ibrahim Rugova adamantly insists on this issue.



Issues that he has made efforts to raise in interest level and interpretation, to analyze and to solve are major issues that arise before the researchers, and at the same time are part of our spiritual heritage, but also spiritual good things, in the fond of cultural achievements in Europe. Dealing with the work of Pjeter Bogdani, the author of the study a major has investigated its great values in different fields of knowledge, in different plans of knowledge and different plans of achievements of the human mind. Bogdani’s book “Cuneus Prophetarum”, published for the first time in 1685, in Padua, in the Cardinal Barbarigos printing, is the best evidence of the development of art, science and philosophy in the middle age Albanian. Seeing this issue, the author has investigated the forerunners Albanian and European predecessors, to create links of continuity of this development. In the European plan this development is a contemporary of elevated minds of Descartes, Malebranche, Spinoza, Pascal. In the national development plan, it is the brainchild of achievements and efforts of Barleti, Buzuku, Budi and Bardhi.



In the study “Bogdani’s book” is followed a scientific methodology, which was limited by the scope of the study. Multiple historic-graphical data offered to readers today, it may seem that they burden the study, but it is necessary for works of height, because only in this way can be achieved the potential continuity between the offered level to the facility, which is examined in the level of achievement of scientific opinion at the present time.



The study “Bogdani’s book”, pull “annexes”, is divided into two parts. In the first part the author has dealt with the genesis of the book, while in the second part with the analytics of the book of Pjeter Bogdani. These main divisions are followed with numerous subsequent subdivisions, highlighting numerous issues of the book’s plans. The first part are addressed issues that are conditional on the arduous road to the creation of first original national book “Cuneus Prophetarum”. The author of the study has had to deal with the issues of the definition of old Albanian literature, this means with problems of systematization of literature. Furthermore, with the classification of genres and forms that are developed within the old literature, the biography of the author, whose work is the subject of study. To investigate his time, social and cultural circumstances of the time, is also dealed with other sides, outside side of the book nature, to complete this way not only scientific curiosity, but also the demand of cultural opinion of our time. Because, as Shakespeare said, that the author has quoted, “lets get back to the old (antiquity) because it will be progress.”



Below the author has given the six publications that had Bogdani’s books starting from 1685 until 1977. Until today we know that not many people have tried to study the book of Bogdani, even though the book has not ceased to be the subject of different interests since its publishing, in 1685, to the present day. Special book known until today about Bogdani and his work is that of Matteto Sciambra titled “Bogdanica” II, published in Bologna in 1965, which provided many new documents for Bogdani, and analyzes the linguistic and philosophical aspects of the book the Bogdani. However, as the object of various interests, Bogdani’s book was always in the spotlight. According to the author of the study “Bogdani’s book”, among many researchers some of them may be singled out: Mark Harapi, who transcribes and annotates the first part of Cunesit, which publishes in Shkodra in 1940-43. Should mention the contribution of proff.Alberto Sratogonit, Anton Santori, Zef Jubani, Sami Frasheri, Faik Konica, Gaetano Potrotta, Eqrem Çabej, Justin Rrota, Injac Zamputit, the Serbian researchers Radoniq, where is interesting the picture about Bogdani and his family. The study of Jovan Radoniq, most likely, is a result of the controversy that he had with Chedomir Mijatoviqi about the origin of Bogdani and his family, which Mijatoviqi attpempted to proclaim with Serbian origin.

In the second part are addressed issues that emanate from the structure of the book. This structure, as it comes from the study of Ibrahim Rugova, departs with the outside and formal organization of the book “Cuneus Prophetarum” (The Band of the Prophets) that resembles the organization of a library, going till the spearation in scales and circles, to interpret, analyze and evaluate then the book of Bogdani.



To investigate all these aspects of the values of Pjeter Bogdani’s book, the author has determined rightly the extension within the time context, when it is created. This context has two directions: European Middle Ages and national tradition. Obviously, comparative plan was inevitable, because he has made it possible to be understood right, and not just the issue of creation of the book, but also the scientific, philosophical and artistic level. These and other issues, analyzed and interpreted with knowledge of Ibrahim Rugova, make his study among those works that put the fundamentals bases of the study of our spiritual heritage. While exploring the stratification of the book values, the author has dealt with issues of aesthetics and poetry, rhetoric and semiotics, the semantics and poetics, rhetoric and semiotics, semantics and ethics. All these are associated with arguments supported, primarily in resource values that offered Bogdani’s work.



In the tradition of writing and publication of the Middle Ages, it is known that within the publishing of different nature have been introduced the poetry writings too. The author of the study call the poetry that is published in Cuneus, poetic practice. In this context, the author talked about the style, the figures, and the entirety of the work for the types of discourse which, according to him, are two: scientific discourse and artistic discourse. These and other plans observed in the work of Pjeter Bogdani made possible the unfolding of different angles of values that have conditioned its revival from the Middle Ages to the present day. The author of the study, convinced that he hasn’t touched all the contexts of Ceneus, brings an essay at the end. With this book, the author has attempted to review the creative presence of Bogdani’s book in the subsequent creativity of our artist. This interest starts with De Rada and Naim and continues with Nol and Lasgush, coming up in the late days, with Sabri Hamiti and others. Although this presence he calls as a job that should be investigated, comes out tha fact that the greatness of the Bogdani’s book, with its presence wasn’t fictitious but creative.





(Published in the book of the author Engjël lKoliqi “Dr.Ibrahim Rugova architect of The New Dardania-Republic of Kosovo”, Publisher “Rugova Art”, Pristina, May 2011, pg.55 to pg. 60).


http://rugova-namungon.com/en/?p=39

Arkitekti i Dardanisë së re


“Dr. Ibrahim Rugova, arkitekti i Dardanisë së re” është titulli më i ri që i kushtohet ish Presidentit Ibrahim Rugova.


Nga Alfred Beka më 03 qershor 2011 në ora 16:12
‘Një dhuratë e vogël për Presidentin e parë historik të Kosovës, në pesë vjetorin e kalimit të tij në amshim’. Me këtë dedikim e hap autori Engjëll Koliqi librin e tij për ish Presidentin Ibrahim Rugova, të titulluar “Dr. Ibrahim Rugova, arkitekti i Dardanisë së re – Republika e Kosovës”, libër ky i botuar nga shtëpia botuese Rugova Art, i cili u përurua të ënjten në sallën e rezidencës së Ipeshkvisë së Kosovës. 

Naim Kelmendi, redaktor i librit, u shpreh se libri publicistiko monografik i Engjëll Koliqit mëton të shtjellojë një lëndë sa heterogjene, sa përmbledhëse dhe sa shënjuese për nga projektimi dhe për nga përkushtimi, ngase, siç u shpreh ai, i kushtohet figurës madhore dhe komplekse Dr. Ibrahim Rugovës, dijetarit, njeriut të kritikës letrare të kohës dhe po ashtu presidentit historik të Republikës së Kosovës. 

“Ajo që e bën të dallueshme këtë monografi është metodologjia që e përdor autori i veprës në sajimin e lëndës, duke e bërë librin sa më të afërt dhe sa më të pranueshëm për lexuesin”, tha Kelmendi. 

Ndërkaq, studiuesi Flori Bruqi theksoi se krijimtarinë e zotit Rugova, studiuesi Engjëll Koliqi e përshkon me një frymë mahnitëse, objektiviteti, humanizmi dhe optimizmi të pakundshoq. “Mes rreshtave të librit të Engjëll Koliqit për Ibrahim Rugovën nuk është vështirë të kapësh tiparin më themelor të formimit intelektual të akademik Ibrahim Rugovës”, tha Bruqi. 

Shkrimtari dhe studiuesi Ndue Ukaj në kumtesën e tij u shpreh se në serinë e librave të panumërta që shkruhen kudo për Ibrahim Rugovën, libri i publicistit dhe shkrimtarit, Engjëll Koliqi vjen si një dëshmi e fuqishme, se fryma e Presidentit Rugova, e mbi të gjitha misioni i tij, është i ngulitur thellësisht dhe qartësisht, në themelet e shtetit të Kosovës, gjurmët e së cilës po përjetësohen edhe nëpërmes këtij libri. Sipas tij, Kosova nuk mundet të frymojë pa Rugovën. 

“Duke shikuar, analizuar dhe studiuar realitetin tonë në Kosovë, në momente dramatike, kur ndjehet ankthshëm mungesa e Rugovës, mund të pohojmë pa hamendje se Kosova nuk mundet pa Rugovën, autorin e Kosovës europiane, autorin e Kosovës perëndimore dhe autorin e Kosovës moderne”, u shpreh Ukaj. 

Në këtë kontekst, sipas Ukajt, ky libër, me tekstet e shumta që ofron, të karakterit të shumëfishtë, kulturor, publicistik, letrar e studimor, shërben si një referencë plotësuese, në dokumentimin e jetës, veprimtarisë dhe personalitetit shumëdimensional të Presidentit Rugova. 

Ndërkaq, Don Lush Gjergji u shpreh se ky botim është një kontribut i çmuar për ta njohur më mirë dhe për së afërmi jetën dhe veprën e Dr. Ibrahim Rugovës. 

“Engjëll Koliqi me mjeshtri dhe në stilin e tij tashmë të njohur enciklopedik mblodhi shumë të dhëna të njohura dhe më pak të njohura nga jeta dhe vepra e Dr. Ibrahim Rugovës, shënime, shkrime, shqyrtime, vlerësime të njerëzve të ndryshëm të politikës, shkencës, artit, kulturës kombëtare dhe ndërkombëtare, duke na dhuruar një mozaik të çmuar dhe të vlefshëm jo vetëm për Presidentin tonë të parë, por nëpërmjet tij edhe për popullin tonë shqiptar vazhdimisht të kërcënuar dhe të rrezikuar, megjithatë gjithnjë të gjallë dhe të qëndrueshëm në skenën historike dhe aktuale”, u shpreh Gjergji. 

I pranishëm në këtë përurim qe edhe Mark Krasniqi, një prej bashkëpunëtorëve të Rugovës. Ai tha se Ibrahim Rugova meriton ta përkujtojmë sa më shpesh dhe sa më mirë si dhe ta ngrisim sa më lart. Ai shtoi se Ibrahim Rugova ka qenë një njeri modest dhe nuk ka pasur mendje të madhe. “Ibrahim Rugova është kujdesur që ne të kemi këtu një themel sa më të madh dhe sa më të thellë europian perëndimor”, tha mes tjerash Krasniqi. 
Në fund, autori i librit, Engjëll Koliqi u shpreh se nuk i ka mbetur tjetër pos të thotë se ndërgjegjja i ka kërkuar të bëjë diçka për këtë figurë kolosale të kombit tonë dhe të konfirmojë se është munduar të shmangët nga uniformizmi i zakonshëm i librave monografik, për të mos e lodhur lexuesin gjatë leximit të tij.

Vajza bukuroshe e Naim Tërnaves


Vajza bukuroshe e Naim Tërnaves
Deri më tani kemi arritur t’i njohim fëmijët e politikanëve, këngëtarëve e figurave të tjera me nam në Kosovë. Por a e njihni vajzën e kryeimamit të Kosovës, Naim Tërnavës?

Është kjo vajza bukuroshe e Naim Tërnavës, Refiqe Tërnava. Refiqen keni arritur sigurisht ta njihni përmes transmetuesit publik, ku ajo udhëhiqte një debat fetar në kohën e muajit të Ramazanit.

Por njihuni me disa fotografi të saj që ajo i mban në faqe e saj në Facebook.

Ja pse u pendua dhe u mbulua bashkëshortja e Genc Prelvukajt?


Dëgjojeni rrëfimin e ish bashkëshortes së Gencit. Arta Arifi, ish gruaja e këngëtarit Genc Prelvukaj, ka vendosur të rrëfehet se si u bind t’i kthehet fesë islame dhe të mbulohet. Thotë se gjithçka nisi prej një ëndrre që ka parë dhe një ligjerate të Shefqet Krasniqit që ka dëgjuar rreth ëndrrave fetare.
Ja pse u pendua dhe u mbulua bashkëshortja e Genc Prelvukajt? (Video)








Ajo thotë se nuk kishte shumë njohuri për islamin. “Nuk ka pas diçka të veçantë, në shoqëri nuk e kam pas aski që ma ka udhëzuar në fenë islame. Sa herë që dikush debatonte diçka, unë gjithmonë kam qenë kundërshtare”.
 
“Dikur nuk besoja në ëndrra...mirëpo në ëndrrën që kam parë ndodhi diçka. Pashë një ëndërr të pazakonshme, sikur e lexoja kuranin në gjuhën arabe, isha e mbuluar me petkun e bardhë, ndërsa të njëjtën kohë sikur një burrë ma ruante derën ku unë lexoja dhe ishte me mjekër të madhe dhe i shqetësuar”.
 
“Kur më doli gjumi e dëgjova ezanin...nuk më bëri përshtypje sepse e kisha dëgjuar shumë shpesh. Ndryshe nga herët e tjera, atë ditë më bëri përshtypje. Më thanë që ta dëgjoja një ligjëratë të Shefqet Krasniqit, ku e shpjegonte një ëndërr të një krishteri. “Kur e dëgjova ligjëratën e tij deri në fund, fillova të ndihesha ndryshe”, thotë Arta.

Ndërkombëtarët më aktiv pas seancës së 18 shtatorit 2014


Analistët: Ndërkombëtarët më aktiv pas seancës së 18 shtatorit
Vazhdimi i seancës konstituive të Kuvendit të Kosovës që është caktuar për datën 18 shtator, mund të dëshmojë përfundimisht nëse Kosova do t’ia dalë që pa ndërmjetësimin ndërkombëtar të tejkalojë krizën për formimin e institucioneve të reja të dala nga zgjedhjet e 8 qershorit, vlerësojnë analistët politikë.
Sipas tyre, faktori ndërkombëtar deri më tani kryesisht ka qëndruar në pozitën e spektatorit dhe ofrimit të mesazheve politike.
 
Dren Doli nga Instituti për Studime Juridike e Politike mendon se komuniteti ndërkombëtar në disa raste i ka rikujtuar partitë politike me disa parime mbi bazën e të cilave Kosova do të duhej t’i ndërtonte institucionet.
 
“Ndërhyrja e ndërkombëtarëve në këtë rast do të ishte një dështim për të gjitha partitë politike, e sidomos për liderët institucional dhe do të tregonte në masë të madhe paaftësinë e liderëve politik në Kosovë që të gjejnë zgjidhje për çështjet që janë shumë të qarta, por për shkak të interesave personale bëhen çështje që shndërrohen në kriza politike dhe institucionale”, ka thënë Doli, për Radion Evropa e Lirë.
 
Për bllokadën e krijuar në procesin e formimit të institucioneve të reja, Dren Doli e bën përgjegjëse Partinë Demokratike të Kosovës që nuk po e përgatit tranzicionin te blloku që ka krijuar shumicën pas zgjedhjeve.
 
Ndërkaq në lidhje me marrëveshjen për koalicion që Blloku LDK, AAK dhe Nisma kanë nënshkruar me Lëvizjen Vetëvendosje, ku mes tjerash kërkohet edhe rishikimi i procesit të dialogut më Serbinë dhe marrëveshjeve të arritura, Doli beson se kjo pikë nuk bie ndesh me parimet ndërkombëtare, përderisa Vetëvendosje shpreh gatishmëri për t’i udhëhequr bisedimet.
 
“Besoj që vet fakti që Vetëvendosje ka vendosur që të jetë udhëheqëse apo të marr përsipër barrën e udhëheqjes së dialogut me Serbinë i jep një sinjal pozitiv bashkësisë ndërkombëtare se vullneti i saj nuk është që të ndal dialogun dhe as t’i kthej prapa të gjitha ato marrëveshje që janë arritur me Serbinë”, ka deklaruar Doli.
 
Ndërkohë, analisti Blerim Burjani mendon se mungesa e dialogut politik në Kosovë është një nga faktorët që po e mbanë peng formimin e institucioneve të reja.
Para se të shkohet te pika kryesore e zgjedhjes së qeverisë, Kosova ende ka mbetur në stadin fillestar, atit ë konstituimit të Kuvendit.
 
Përderisa Partia Demokratike e Kosovës, sipas Burjanit, thirret në të drejtën Kushtetuese që si parti fituese të merr nën drejtim postin e kryetarit të Kuvendit, por nuk e ka mbështetjen e nevojshme në Kuvend, në anën tjetër blloku opozitar i ka numrat, por mund të ketë telashe me procedurat dhe dispozitat kushtetuese nëse sërish provon që të merr vet postin e kryekuvendarit.
 
Në një situatë të tillë, sipas tij, lidershipit i takon që të ndërtojë një strategji dalëse nga kriza.
 
“Asnjëra palë, pozita e as opozita nuk janë takuar të bisedojnë se çka më tutje. Në qoftë se nuk ka një marrëveshje për zgjidhjen e krizës, atëherë pse nuk ulen bashkë për të gjetur një marrëveshje për zgjedhje ët parakohshme. Shteti dhe institucionet nuk mund të mbeten peng sepse me kalimin e kohës, anarkia po thellohet”, i ka thënë Radios Evropa e Lirë, Blerim Burjani.
 
Duke iu referuar rolit të faktorit ndërkombëtar në këtë proces, Blerim Burjani thotë se ndërkombëtarët deri më tani kanë pritur të shohin një zgjidhje nga spektri vendor.
 
Por, bazuar në ngërçet e mëhershme politike, ai nuk e përjashton as mundësinë që në fund edhe faktori ndërkombëtar të jetë më aktiv për të ndihmuar tejkalimin e kësaj bllokade.
 
“Mendoj që kjo rrugë është e pashpresë pa një ndërhyrje të butë të bashkësisë ndërkombëtare. Kjo ndërhyrje e butë nënkupton që të paktën të ndërmjetësohet që palët të bëhen bashkë dhe të bisedojnë për ngërçin dhe zgjidhjet e mundshme. Pra nuk shoh ndonjë zgjidhje pa ndërhyrjen e faktorit ndërkombëtar”, ka theksuar Burjani.
 
Përfaqësuesit ndërkombëtarë në deklaratat e tyre kryesisht kanë përmendur tri parime të cilat faktori vendor do të duhet t’i respektonte gjatë formimit të institucioneve të reja.
 

Këto parime janë që institucionet të ndërtohen mbi bazën e Kushtetutës dhe ligjeve, që posti i presidentes Atifete Jahjaga të mos jetë pjesë e pazareve politike për formimin e institucioneve të reja dhe që qeveria e re të vazhdojë dialogun me Beogradin dhe zbatimin e marrëveshjeve të arritura deri më tani në Bruksel.

Zëvendësimi i gjyqtarit amerikan, në duar të EULEX-it



Zëvendësimi i gjyqtarit amerikan, në duar të EULEX-it
Bashkimi Evropian ka bërë të ditur se procedurat e zëvendësimit të gjyqtarit të larguar të Gjykatës Kushtetuese do të nisin së shpejti nga misioni i këtij unioni për sundim të ligjit në Kosovë, EULEX.
Shefi i Zyrës së BE-së në Kosovë, Samuel Zbogar, ka thënë se e respekton vendimin e gjyqtarit Robert Carolan për t’u larguar nga Gjykata Kushtetuese.
 
“Ne e mirëpresim kontributin e rëndësishëm të gjyqtarit Carolan në punën e Gjykatës Kushtetuese dhe e respektojmë vendimin e tij për të mos vazhduar shërbimin në Kosovë dhe në komunitetin ndërkombëtar”, tha Zbogar.
 
Ai është shprehur se është në dijeni se largimi i Carolan nga Kosova lidhet me arsye personale.
 
“EULEX shumë shpejt do të nisë procedurat për emërimin e një anëtari të ri ndërkombëtar të Gjykatës në përputhje me shkëmbimin e letrave, të ratifikuara në Kuvendin e Kosovës më 1 prill 2014”, tha Zbogar.
 
Për çështjen e zëvendësimit të gjyqtarit Carloan, BIRN ka dërguar pyetje edhe te Zyra e Presidentes së Kosovës e cila bën dekretimin e gjyqtarëve të Gjykatës Kushtetuese, por nuk ka marrë ende përgjigje.
 
Puna e gjyqtarit Carolan është përshëndetur edhe nga Ambasada e SHBA-ve në Kosovë, shtet nga i cili vie gjyqtari.
 
“Kontributi i tij në krijimin dhe zhvillimin e Gjykatës është shenjë e përkushtimit të tij ndaj shërbimit dhe ndihmës për institucionet e Kosovës”, thuhet në një përgjigje të Ambasadës Amerikane në Kosovë për BIRN.
 
“SHBA-të mbesin të përkushtuara ndaj funksionimit efikas të sundimit të ligjit në Kosovë. Së bashku me të tjerët në Kosovë dhe me bashkësinë ndërkombëtare ne do të vazhdojmë përkrahjen tonë për të promovuar pavarësinë e institucioneve të Kosovës”, thuhet në përgjigjen e Ambasadës Amerikane.
 

“Ne vendosmërisht besojmë se Gjykata Kushtetuese e Kosovës ka përfituar nga Gjykatësi Carolan dhe se Gjykata do të vazhdojë të zhvillohet dhe të veprojë në mënyrë transparente në përputhje me Kushtetutën dhe ligjet e pavarura të Kosovës. Lidhur me procedurat e mëtutjeshme drejtojuni përfaqësuesve të Bashkimit Evropian”, ka thënë Ambasada Amerikane në përgjigjen e vet.

Reagojnë mjekët në QKUK të Prishtinës: "Na ka ardhur shpirti në fyt" nga neurokirurgu Akademik Prof.dr.sc. Arsim Morina


Reagojnë mjekët: "Na ka ardhur shpirti në fyt" nga Arsim Morina
Reagojnë mjekët e Neurokirurgjisë: "Na ka ardhur shpirti në fyt" nga veprimet e Dr. Arsim Morinës. Mjekët e Klinikës së Neurokirurgjisë, ankohen ndaj vendimit të emërimit të Arsim Morinës për drejtor të kësaj klinike. Reagimin e tyre do ta sjellim të plotë më poshtë.

 “Siç , intervistimi me gojë i kandidatëve për drejtor të klinikave, e sidomos për Klinikën e Neurokirurgjisë, ka qenë plotësisht jo korrekt dhe shkel e shko, sepse nuk është bërë sipas rëndësisë dhe kritereve së zgjedhjes së kandidatëve. Dihet se përveç ngritjes akademike, një menaxher duhet të ketë edhe karakteristika dhe të plotësojë edhe disa kritere tjera të cilat duhet t’i plotësojë ndonjë person që konkurron për t’u bërë menaxher i një institucioni.

Në intervistim nuk janë marrë për bazë edhe karakteristikat tjera për të hulumtuar kandidatin, si p.sh. aftësia menaxheriale, marrëdhëniet ndërnjerëzore, marrëdhëniet ndërkolegiale, avancimi i kolegëve në punë, avancimi i Klinikës duke u bazuar në trendët e zhvillimit bashkëkohor etj. (ku të gjitha këto janë prezantuar vetëm sa për sy e faqe e më së tepërmi për interesa personale).


Ja pse kandidati i zgjedhur nuk mund të jetë drejtor i kësaj klinike:

- Pacientët e pranuar në Klinikën e Neurokirurgjisë, të pranuar nga kolegët tjerë, nuk janë trajtuar në mënyrë dinjitoze nga ish u.d. i klinikës prof. Arsimi, ku nga momenti i pranimit, ai në mënyrë të pavarur dhe monopoliste ka vendosur se kënd duhet pranuar e kënd jo. Ai ka cunguar pranimin nga kolegët tjerë duke kërkuar që vetëm ai të nënshkruajë ndonjë pranim, duke i marrë të drejtën kolegëve për të pranuar pacientë, kurse rastet e veta dhe me intervenime i ka futur pa kriter dhe krejt me një sjellje despotike.

Me këtë rast shpesh ka ndodhur që pacientët të presin me orë të tëra deri ai të dalë nga salla e operacionit apo ai të kthehet në klinikë nëse nuk ka qenë prezent.

Shumë operacione të kolegëve janë shtyrë vetëm e vetëm që të operojë pacientët e vet, gjithashtu kriter e pa kriter, dhe atë duke bërë manipulime me gruan e tij si anesteziologe në këtë Klinikë, që tregon për një monopolizim familjar të plotë të klinikës.


- Ka ndodhur në shumë raste kur i ka thirrur familjarët e pacientëve në biseda informative për të shpjeguar se kush operon më së miri, duke u shërbyer me të pavërteta apo duke u marrë pacientët kolegëve, kinse nuk janë të pjekur për këtë operacion ose ka intervenuar ky apo ai person, në vend që të krijojë kushte dhe atmosferë për punë të përbashkët dhe kolegiale.

- Nuk i ka caktuar detyra stafit të mjekëve sipas nevojës dhe aftësive të tyre, por veprimet e tij kanë qenë me karakter personal dhe për interesa të tij.

- Nuk ka krijuar kushte për këshilla profesionale për stafin mjekësor të klinikës, por është sjellë në mënyrë arrogante duke i fyer kolegët se përveç tij, askush nuk din të operojë. Por, përveç kësaj, i ka ofenduar me fjalë banale pothuaj në çdo mbledhje të mëngjesit. Është i përjashtuar vite më parë për shkak të ofendimit të kolegëve, si dhe tani në katër muajt e fundit është shkarkuar nga puna për të njëjtat sjellje që i bën ndaj kolegëve.

- Mungon bashkëpunimi interdisciplinar me lëmitë tjera si neurologjia, neuroradiologjia, neuropatologjia etj., ku si rezultat i kësaj udhëheqjeje, deri më tani nuk është mbajtur asnjë mbledhje e përbashkët. Në mbledhjet e mëngjesit është shërbyer me fjalët më të ndyra se ai apo ata nuk kanë lidhje me punën e tyre, është fjalosë dhe fjaloset me kolegët e lëmive të cekura e sidomos nëse dikush kërkon kolegun tjetër përveç tij. Ka ndodhur që ndonjëri nga kolegët dhe është përzërë nga Klinika vetëm e vetëm se ai nuk i është drejtuar atij.

- Nuk ka kurrfarë program për dërgim të stafit në kongrese, seminare apo trajnime në klinikat tjera jashtë Kosovës, por këtë e shfrytëzon vetëm ky me gruan e tij dhe atë në mënyrë të fshehur dhe kur të kthehet nuk referon për asgjë që do të ndihmonte stafin apo klinikën në avancimin e punës.

- Nuk bën programe ekipore, por ekipet operative që i përgjigjen rastit, por ato i bënë sipas qejfit të tij dhe vasalëve të tij. Shpall veten doktori më i mirë. Merr performansa si më i miri nga të gjithë.

- Shumë instrumente që janë të domosdoshme për punë në sallën e operacionit i mban në zyrën e vet dhe ato shohin dritën e sallës vetëm kur ai punon (bëhet pyetje edhe sa sterile janë ato instrumente), por edhe qëllimi i mbajtjes në zyrë të këtyre instrumenteve është pikëpyetje si dhe pse mbahen ashtu.

- Nuk ka kurrfarë profilizimi të kuadrove, si dhe emërtimin e shefave të njësive, kjo vetëm e vetëm me qëllim monopolizimi të klinikës.

- Nuk ka bërë asnjëherë ngritje akademike të kolegëve, përkundër gradave të doktorit të shkencave dhe magjistrit që kanë.

- Nuk ka komunikim me shumicën e stafit mjekësor dhe atë me 90 për qind. Shpesh ka ndodhur që i ka fyer mësuesit tanë nga klinikat tjera, si p.sh. të Tiranës, Turqisë apo klinikave tjera jashtë Kosovës.

- Për shkak të pakënaqësive katër muaj para hapjes së konkursit për drejtor nga stafi i mëparshëm i QKUK, çka është akceptuar edhe nga menaxhmenti i ri, është shkarkuar nga ushtruesi i detyrës së drejtorit të Klinikës së Neurokirurgjisë për shkak të menaxhimit të dobët. Ky është shembull i keq se si nuk duhet udhëhequr klinika e neurokirurgjisë.

- Sa i përket edhe dështimeve profesionale (ku ai shitet si i pagabuar), ato mund të prezantohen në çdo kohë nëse është nevoja.

- Nga komisioni intervistues nuk janë marrë parasysh edhe suspendimet e disahershme nga puna për konflikte përbrenda kolektivit punues, e sidomos eliminimit të tij nga menaxhimi para ca muajsh. Si person problematik i rrahur tre herë nga palët, si dhe jemi dëshmitarë të konflikteve verbale çdo ditore që ka ky njeri me palët dhe pacientët.
- Gjithashtu nuk janë marr parasysh disa nga punimet shkencore, si p.sh. libri i botuar për neurotraumatologji që është i dyshimtë dhe është tërhequr nga shitja për shkak të dyshimit për plagjiaturë si dhe dy punime me impakt ndërkombëtar që janë vërtetuar se përmbajnë shifra të imagjinuara dhe atë deri 800 për qind të "fryrjes" së rasteve të cilat reagime janë të dorëzuara në Rektorat dhe Akademi të shkencave.

- Gjithashtu, sipas mendimit tonë është bërë edhe delikt ekonomik ku si ushtrues detyre ka qenë i zgjedhur personi tjetër, kurse prof. Arsimi ka marrë pagën si ushtrues detyre për katër muaj pa pasur rolin e menaxherit, gjë e cila nuk përkon me rregullore (dokumentacioni) menaxheriale, sepse personi që nuk udhëheqë dhe paguhet si menaxher është shkelje financiare.

- Sa për ilustrim, katër muajt e fundit prej kur prof. Arsimi nuk e udhëheqë klinikën, nuk është më prezente arroganca e tij, atmosfera e punës ka ndryshuar rrënjësisht për të mire, qoftë me stafin mjekësor, ashtu edhe atë të mesëm, marrëdhëniet ndërkolegiale, por edhe ato me stafin e mesëm janë të shkëlqyeshme.
- Sa për konkretizim u bëjmë me dije organeve të lartshënuara se ne si staf akademik nuk e përkrahim dhe nuk e akceptojmë zgjedhjen e tij si drejtor të Klinikës së Neurokirurgjisë, sepse me punën e deritanishme është treguar i paaftë për menaxhim, jo kolegial dhe njeri që lufton vetëm për interesa të veta personale. Iu bëjmë me dije se jemi të vendosur për qëndrimet dhe veprimet tona edhe me bojkot dhe grevë pune.

Për përmbyllje një fjalë popullore "Na ka ardhur shpirti në fyt" nga veprimet e Dr. Arsim Morinës.

Me respekt,

1. Dr.sc. Besnik Elshani, u.d i drejtorit të Klinikës së Neurokirurgjisë,
2. Prof. assoc Dr Shaban Hasi,
3. Dr. Bujar Kastrati
4. Dr. Nehat Halili
5. Dr. Armend Kërveshi
6. Dr Haxhi Avdyli
7. Dr. Faik Qosja
8. Dr. Feti Ahmeti         

9. Dr Shefki Dragusha”.

2014-09-11

Historia e Brigadës “Mërgimi”


Shumë tronditëse është historia e dhimbshme e Brigadës “Mërgimi”. Lufta sjell humbje dhe tragjedi. Kur ato t’i shkakton armiku përballohen më lehtë. Por kur t’i kurdisin ata që ua ke shpëtuar jetën, siç ka dëshmuar komandant Tahir Zemaj, ajo është tragjedi e veçantë. Dihet botërisht se brigada “Mergimi”  ishte më e përgaditura: si me ushtarë edhe me teknikë luftarake e moderne. Për herë të parë para gjithë botës, me proçesverbal të nënshkruar, komandant Zemaj ka  dëshmuar për armatimin që ka disponuar ajo brigadë dhe çfarë ndodhi me atë armatim. Veç kësaj, një zot e di sa  lexues janë neveritur kur kanë lexuar se si forcat shqiptare të Shqipërisë së Fatos Nanos e kishin rrethuar Brigadën “Mërgimi” të UÇK-ës për t’a çarmatosur, për t’a  poshtruar. Por kjo nuk është e tëra! Fatin tragjik që ka pësuar kjo brigadë gjatë rrugëtimit nëpër Shqipëri, sidomos pas hyrjes së saj në Kosovë, është shumë trishtues.

 
Një skenë të ngjajshme trishtuese, siç e ka përshkruar edhe komandanti Zemaj,  e kam parë me sytë e mi në Pejë, në afërsi të ish-shtëpisë së mallrave. Kjo ka  ndodhur vetëm pak ditë pasi kanë hyrë forcat e NATO-s në Kosovë. Nga një kamion i ndalur në rrugën kryesore, në pikë të ditës, zbritnin ushtarë me shenjën e UÇK-ës në ballë, të cilët shaheshin, çarmatoseshin dhe maltretoheshin,  nga ushtarë po të UÇK-ës. Të dy palët flisnin shqip. Çfarë tmerri! Duke parë këtë skenë makabre, nuk munda pa e pyetur një njeri, ç’po ndodhte? Pasi rrudhi krihtë më tha: “Kanë ardhur ata të Drenicës, e po i çarmatosin tradhëtarët e Kosharës”.

Më vonë e kuptova realitetin;  as nuk  ishte UÇK e Drenicës që maltretonte e as ushtarët e maltretuar nuk ishin të Koshares. Kuptova se lufta po hynte në drejtimin prej ku kthim prapa s’ka, pa vrasje politike për pushtet. Dhe vrasjet vazhduan, herë me ritëm më të shpejtë, herë më të ngadalshëm, herë vritej një e herë më shumë veta, herë komandantë të UÇK-së herë politikanë, por gjithmonë sipas listave të zeza, të përgaditura gjatë luftës. Edhe komandantin Tahir Zemaj, të birin e tij Enisin dhe kusheririn, kryetarin e FR të LDK-së së Deçanit, i vranë ata që Komandanti Zemaj ua ka shpëtuar jetën me ushtarët e vet. I kishte shpëtuar kur ishin gjetur në rrethim të hekurt nga forcat serbe. Çka të thuhet tjetër, veçse vrasje sipas radhës së shkronjave të alfabetit. Sa shumë shkronja ka edhe ky alfabeti jonë!?…
Komandantit Tahir Zemaj, djalit të tij Enisit dhe kusheririt Hasanit, u qoftë i lehtë dheu i Kososvës! Ai dhé që e çliroi vetë komandant Zemaj për gjeneratat e ardhshme, për fëmijët e bukur të Kosovës,shkruan në mes tjerash 
Sefedin KRASNIQI.


Brigada “Mërgimi” rrethohet nga kalashët e Mejdanit dhe të Nanos !
Ndërkohë që Gjenerali Xhekson me oficerët e Ushtrisë Serbe nënshkruajnë marrëveshjen e kapitullimit të forcave serbe në Kumanovë, menjëherë Presidenti i Shqipërisë dhe Kryeministri i saj dolën me një deklaratë ku kërkohej “çarmatimi i njësive të Bujar Bukoshit, pasi ato rrezikonin pushtetin në Shqipëri”!! Thjeshtë kjo deklaratë , është e zonja të dëshmojë se kush e kishte dëmtuar dhe penguar luftën në Kosovë, se cila aleancë i kishte bërë puç përpjekjeve të jashtëzakonshme të institucioneve të Republikës së Kosovës për të organizuar dhe drejtuar një rezistencë dinjitoze ushtarake ndaj pushtuesit serb.

Toiaj Ilir i Zemaj



Një ditë më vonë, pas kësaj deklarate – rrëfen Tahir Zemaj – kazerma jonë në Mamurras është gjendur e rrethuar nga forca të shumta të ushtrisë dhe policisë së Qeverisë Shqiptare. Imagjinoni se çfarë gjendje shpirtërore mund të jenë gjendur ushtarët dhe oficerët e Brigadës “Mërgimi”, që kishin ardhur nga të gjitha shtetet e botës për të luftuar për Kosovën e tyre, dhe në një mëngjes të bukur gjenden të rrethuar nga forcat e ushtrisë shqiptare ?!
Në bisedime me drejtuesit e atij “operacioni” dhe në marrëveshje me Ministrinë e Mbrojtjes dhe të Rendit të Shqipërisë dhe Ministrisë së Mbrojtjes, kemi arritur në përfundim që ne nuk do të dorzonim armatimin personal, deri në kalibrin 12.7 mm. Do t’u mbetej ushtarëve, dhe nëse ishte nevoja do t’ua dorzonim forcave të NATO-s dhe të magazinoheshin në Kosovë, pasi ishin pjesë e pasurisë së saj. Armatimin e rëndë : disa lloje topash, minahedhësish, raketash kemi vendosur që me Proçes-Verbal t’I falet Akademisë ushtarake të Shqipërisë.
Nga ana e Policisë Shqiptare është marrë angazhimi që ata të na shoqëronin deri nhë kufi për të na “mbrojtur” nga incidentet. Mua, me dekret, më kanë emëruar në një detyrë tjetër pranë Ministrisë së Mbrojtjes së republikës së Kosovës. Më është thënë që të nesërmen do të takoheshim bashkë me Presidentin e kryeministrin, me gjeneralin Xhekson.
Drejtimin e Brigadës e ka marrë zoti Fazli Rugova, zëvëndësi im. Brigada është nisur drejt veriut për të kaluar në Kosovë. Ndërkohë, ajo është braktisur nga policia ushtarake dhe ajo e rendit e Shqipërisë, që sipas marrëveshjes kishte marrë përsipër shoqërimin e saj deri në kufi, rrjedhimisht ata kanë rënë në një pritë të disa forcave policore – paramilitare afër Tropojës.
Megjithatë kanë mundur të depërtojnë pa luftime, pasi kam komunikuar drejt për drejt me komandantin e Brigadës dhe i kam thënë se, nëse pas pesë minutave nuk hapej rruga atë do ta hapnim ne me të gjithë fuqinë e zjarrit që posedonte brigada. Kam kërkuar të flas me drjetuesin e forcave policore paramilitare, ish shefin e komisariatit të Tropojës, haklaj, e kam informuar se ka një marrëveshje e ai më ka thënë se nuk e njihte atë marrëveshje. Atëherë i kam thënë se, nëse ai nuk i njihte eprorët e tij dhe marrëveshjet e nënshkruara prej tyre, ne do ta hapnim rrugën me zjarrë.

Pas kësaj ai më është përgjigjur që “ne qenkeshim vëllezër” dhe rruga është hapur pa pasur nevojë për shkëmbime zjarri. Në fakt brigada nuk kanë pasur atë itinerar që ka ndjekur. Ajo nuk ka pasur të shkojë fare në tropojë, pasi rruga mes Kukësit dhe Tropojës ndahet në qafë të Malit, në bjeshkët e Fushë Arrëzit.
Pikërisht aty ka filluar vënia në jetë e skenarit të ri ose e marrëveshjes së fshehtë për çarmatimin e plotë të Brigadës. Ja sepse zoti Ramë maraj me një pjesë të policisë Ushtarake të UÇK-së pranë Ministrisë së Mbrojtjes së republikës së Kosovës, nuk i ka shoqëruar trupat sipas marrëveshjes. Kam ndjerë se po luhej një lojë e ligë, pasi një pjesë e shtabit me policinë ushtarake kanë hyrë pa asnjë problem në Kosovë, nëpërmjet Kukësit, ndërsa trupat e brigadës kanë kaluar nëpër një kalvar shumë të gjatë. Ram Maraj duhet tashmë vetë të bëjë publik qëndrimin e tij, pse nuk i ka shoqëruar trupat sipas marrëveshjes, pse brigada “Mërgimi” ka devijuar rrugën, çfarë e ka penguar atë të paraqitet në orën e caktuar për fillimin e marshimit të Brigadës etj?


Pasi kanë kaluar pritën në hyrje të Bajram Currit, brigada ka marrë drejtimin e Qafë Luzhës, ka dalë në kam, Has, Krumë, Kukës, pastaj në Qafë të Morinës. Praktikisht ka bërë më shumë se 200 km rrugë të pa asfaltuar, malore, tepër të vështirë në vend se të kalonte sipas planit drejt në rrugën e Kukës-Prizren. Në tokën e Kosovës, brigada fillimisht është pritur nga KFOR-i gjerman, të cilit I është dorëzuar një pjesë tjetër e armatimit me proces-verbal.
Prej në Prizren brigada ka provuar një ferr të vërtet. Tashmë ishin “fitimtarët”, ata që ushtruan dhunë mbi brigadën “Mërgimi”, disa plehra që qenë organizuar dy-tre ditëve të fundit, si gjoja policia e UÇK-së e të tjera formacione më të vogëla që qenë formuar nëpër male e që kishin zbritur si çlirimtarë qyteteve e fshatrave të Kosovës. Duhet theksuar se ditëve të fundit janë formuar me dhjetëra njësi të tilla, me numra e emra, të cilat kishin një ditë apo dy që ishin kthyer në Kosovë, nga kampet apo nga bregdeti dhe pretendonin se kishin marrë pjesë në luftime për çlirimin e Kosovës !
Po të mos kishin qenë forcat gjermane, do të kishin ndodhur edhe incidente të përgjakshme. Edhe në Gjakovë ka pasur rrahje, fyerje, keqtrajtime deri në orën 24. Po ashtu ka ndodhur edhe në Pejë.
Forcat Italiane nuk kanë qenë të informuara mirë. Këtë gjë e kanë shfrytëzuar “policët” e UÇK-së. Aty është marrë e gjithë njësia dhe është dërguar në drejtim të Dashinocit me urdhër të Shatbit, se gjoja këto ishin bandat e Bujar Bukoshit dhe të Tahir Zemës. Në Ratishë është plaçkitur gjithë arsenali i ndërlidhjes, kamionët, paisjet e tjera automibilistike, çisterant, uniformat, të hollat personale etj. Në ish fabrikën e “Zastavës” kanë ndërhyrë forcart e KFOR-it italian dhe për fat deri në atë çast nuk ka pasur të vrarë.
Të nesërmen me përcjelljen e KFOR-it janë nisur për në Prishtinë ku edhe janë shpërndarë. Kjo rrugë për të hyrë në Kosovën e lirë, ka qenë shumë më e përgjakshme se marshimi i tri brigadave një vit më parë, kur Kosova gjendej e pushtuar nga forcat policore-ushtarake serbe. Nuk mund të harrohet kurrë, dhe dikush do të përgjigjet një ditë për pesë luftëtarët e kësaj brigade, Rexhë Osaj nga Deçani, Bashkim Balaj i Isniqit, Sinan Musaj nga Strellkci i Epërm, Ram Peja nga peja dhe Vesel Muriqi nga Rugova e Pejës, të cilët drejtonin automjete të kolonës e që janë marrë dhe dërguar në zyrën e “Prefektit të Pejës” një kushëri i Agim Çekut, Et’hem Çeku dhe të Ramush Haredinajt.
Aty ata jjanë rrahur barbarisht, u janë thyer brinjët, janë sharë e ofenduar, pastaj është urdhëruar : “të veprohet dhe të dërgohen atje ku duhet !”. I kanë nisur në drejtim të Ratishit përsëri nën komandën e “togerit” dhe prej atij momenti nuk dihet më asgjë për ta. Më vonë nga ana e KFOR-it italian është bërë ekspertiza e vendit të ngjarjes, pasi sipas dëshmitarit që ka mbetur gjallë, Vesel Muriqit, ata mund të jenë ekzekutuar. Veseli ka dëshmuar edhe për ato skena të tmerrshme që kanë ndodhur në zyrën e Et’hem Çekut dhe Ramush haredinajt.
Të gjithë ushtarët e tjerë nuk kanë mundur të inkuadrohen asnjëherë, disa prej tyre janë urdhëruar të paraqiten pranë komandave lokale për t’u marrë në pyetje dhe për të dëshmuar prezencën, një imitim i shëmtuar i skemave të policisë serbe. Të gjitha këto gjëra po dokumentohen dhe po përgatiten akuza të mbështetura ligjërisht dhe nuk do të jetë e largët dita që personat përgjegjës do të japin llogari dhe nuk do të jetë e largët dita që personat përgjegjës do të japin llogari për këto sjellje barbare. Tashmë po merret vesh më së miri se kush ishin ata që luftuan për çlirimin e atdheut.
Ata që dikur i shisnin mend popullit se duke qenë bij të tij nuk kishin nevojë për grada dhe për akademi për ta çliruar Kosovën, sot janë vetëgraduar, gjeneralë e nën gjeneralë, kolonelë e marshallë, veç gjeneralisim nuk ka sot në Kosovë. Gjatë gjithë luftës në Kosovë, ka pasur vetëm dy beteja, ajo e Loxhës dhe e Kosharës, nuk duhet ngatërruar pritat apo ndonjë shkrepje armësh me beteja, as marrja e ndonjë poste policie me dy-tre policë, as bombardimet e serbëve ndaj popullsisë civile. Beteja të mirëfillta me luftëtarë të rreshtuar në front, ka pasur vetëm dy, ato që i përmenda.
Eprorët dhe luftëtarët që morën pjesë këto dy beteja dhe që u flijuan nuk janë graduar, janë graduar njerëz të tjerë. Në fund të fundit është e nevojshme të marrim vesh se ku e kishin hallin ata njerëz, çfarë qëllimi kishin, ta digjnin Kosovèn bashkë me forcat serbe, apo ta çlironin atë bashkë me ne ??
Sot është fakt që njerëzit po zgjohen, ata e njohin të vërtetën, ne kemi borxh të ofrojmë dëshmië tona me qëllim që pejsazhi tragjik, por edhe heroik i Luftës së Kosovës të ndriçohet sa më mirë që të jetë e mundur, me qëllim që t’u lëmë brezave dëshmi të pakontestueshme. Vetëm kështu ata do të mund të korrigjojnë gabimet tona pa i përsëritur ato. (Kështu foli Tahir Zemaj,Fq.119 – 124)

Ndërrimi i motmoteve, ripërtëritje e dashurisë vëllazërore

                   Kërko brenda në imazh                 Nga :  FLORI BRUQI  Për të festuar Viti i Ri 2025 , ja disa urime që mund të ndani ...