2011-05-02

LETER NGA AGIM BACELI

I dashur Flori, besohet (ne s'kemi fakte) se Kico Mustaqi pasi mori me vete te gjitha kopjet e dokumentave sekrete te Ministrise se Mbrojtjes Shqiptare, u arratis ne Greqine Meme ku ai i dorzoi ato sekrete tek koleget dhe vellezerit e tij antishqiptare. Vetem pere kete gje ai duhej denuar sipas ligjeve tona pasi nje ministri shqiptar nuk i lejohet ikja ne nje vend tjeter pa pelqimin e shtetit ku ai ka punuar dhe pa u kontrolluar me pare "malli" i tij personal. Ky eshte ligji shqiptar.
 
Me pas, per te fshirte cdo gjurme dyshimi, ai u vendos roje ne nje nga magazinat greke te Athines duke marre si shperblim dhe nje rroge tjeter te majme nga qeveria greke per sherbimin e bere. Ndersa, gazetari dhe miku yne, Albert Zholi, shkon dhe i qan hallin per "fatkeqesine" qe e ka gjetur ish ministrin tone te mbrojtjes duke i bere dhe nje liber biografik!!
 
Te gjitha perpjekjet e bera nga A. Zholi jane sajese e agjentures se fshete greke ne bashkepunim me Kico Mustaqin ku, Albert Zholi mund te jete nje viktime e planifikuar pa e ditur dhe ai vete se cfar ka bere!
 
Mendoj se libra te tille, kushtuar tradhetareve te kombit shqiptar, duhen djegur!
 
Te fala, Agim Bacelli
 
--------------------------------
 
 
 

Kiço Mustaqi dhe burgu demokratik me emrin Greqi


 “Kiço Mustaqi, Ministri i Mbrojtjes midis dy sistemeve”













Roli i fesë në edukimin e brezit të ri në Kosovë


artikuj

Mr. Muhidin Ahmeti

, Austri

muhidin_ahmeti@hotmail.com                        


Në periudha të caktuara historike, për shkak të krizës së frymës dhe moralit, ose për shkak të disa rrethanave të tjera të ngjashme, disa bashkësi njerëzore, por edhe popuj të tërë përballen me situata të vështira. Në qoftë se shkaqet e situatave të tilla nuk evitohen nga themeli, rrjedha e atyre negativiteteve vazhdon e nganjëherë vjen edhe deri te rënia e vlerave shpirtërore, morale dhe e të gjitha vlerave të tjera në shumë sfera të jetës, veprimtarisë dhe sjelljes në përgjithësi.

E tërë historia më e re e pjesës më të zhvilluar të botës ( histori, e cila duke i planetarizuar dhe absolutizuar të arriturat e veta përjeton apoteozën (hyjnizimin) e vet, në të vërtetë ajo është historia e të harruarit të Zotit, harresë kjo që kurorëzohet me nihilizëm, empirizëm, scientizëm dhe teknologji. Pasoja e kësaj harrese është shëmbja e sistemit tradicional të vlerave si dhe formave tradicionale të shpirtit njerëzor. Kështu filozofia mbizotërohet nga shkenca dhe teknika, arti nga anti-arti, religjioni nga racionaliteti i absolutizuar. Nevoja për etikën zhduket në semantikën pozitiviste. Morali, në kuptimin tradicional të fjalës, bëhet i huaj për njeriun bashkëkohor. Njeriu është zhveshur dhe shkrtëruar. Psikologjia e tij gjendet përpara një transformimi të rrezikshëm. Ai bëhet instrument i frymës pozitiviste - pragmatike. Çdo gjë është përgatitur për satanizimin e tij, sepse "nuk ka zot" dhe çdo gjë është e lejuar.

Shkaqet që sjellin deri te ngjarjet e këtilla të vështira janë të shumtë dhe të ndryshme. E njëjta gjë është edhe me pasojat që vijnë prej tyre, varësisht nga populli në popull, varëishst nga sjelljet e tyre të përgjithshme.

Mirëpo, mund të thuhet me siguri se shkaku themelor i gjendjeve të këtilla dekadente është mungesa e komponentës moralo shpirtërore, mungesa e atij dimensioni që e lidh njeriun me atë më të lartën, me absolutën, me atë të përjetshmën, me atë ku e gjen njeriu kuptimin e ekzistencës së tij. Me një fjalë është dobësimi apo mungesa e plotë e besimit në Zotin Krijues. Njerëzit harrojnë se besimi në Zotin dhe zbatimi i ligjeve të Tij është burim dhe bazë për çdo lumturi dhe mirëqenie të njerëzve.

Autori Zbigniev Brzhezhinski në librin e tij "Jashtë kontrollit" thotë: "Sipas pikëpamjës sime gërryerja e imagjinatës fetare është thelbi i mendimit të shekullit XX, dhe ai përbën atë që i dha epokës sonë tipare apokaliptike."

Në shoqëritë e përfshira nga ndryshimet tepër të shpejta në fakt jo vetëm për të rinjt, por për të gjithë është e vështirë të kapërcesh pa trauma nga një shoqëri e knsoliduar në të tashmën e trazuar, e që aty të ndërtosh projekte të qarta për të ardhmën.

Në rastin e realitetit shqiptar duhet vënë në dukje vështirësia e veçantë që paraqet kalimi nëpër këto faza tranzitore të jetës njerëzore në një shoqëri në tranzicion. Vetë rinia është një moshë e vështirë pikërisht sepse ajo përbën një fazë kalimtare të jetës: fazë kur s'ke më lehtësinë e jetës të fëmijërisë kur ke mbrojtjen e familjës, ndërkohë që, nga ana tjetër, s'ke arritur akoma as stabilitetin e moshës së rritur. Këtej rrjedh edhe vështirësia e rinisë, e cila komplikohet edhe më shumë kur jeton në një shoqëri që përjeton një ndryshim të shpejtë, gjë që sjell një situatë pa modele të qëndrueshme, kujt t'i referohen të rinjt për sjelljen e tyre.

Tek shqiptarët që kanë pasur rastin të kenë strukturë të ngjeshur familjare, diskursi i deformiteteve (droga, kriminaliteti, prostitucioni, Sida etj.) vështirë ka depërtuar. Në traditën e shqiptarëve asnjëherë nuk ka qenë stereotipi i rrëmbimit të fëmijëve për qëllim të përfitimit material sikurse po ndodh në këtë kohë paslufteje në Kosovë.

Tragjika e ambientimit të këtyre shëmtive, jo vetëm për traditën tonë, por edhe për mbarë njerëzimin dhe për të gjitha kohërat, është gjithmonë një sinjal i mjaftueshëm signifikues se diçka nuk është në rregull me sistemin e mbrojtjës sonë intelektuale, fetare, politike, juridike, etj.

Është dëshprues fakti që me gjithë përparimin e fuqishëm të shkencës, në mënyrë të veçantë mjeksisë bashkëkohore, njerëzimi nuk disponon metoda efikase të prandalimit dhe sherimit të sëmundjeve të ndryshme të varësisë dhe të sëmundjeve veneriane sikurse është psh. Sida etj.

Është e qartë se që në vetë trajtimin e këtij problemi, nuk janë marrë dhe nuk po merren parasysh disa fakte të rëndësishme. Shoqëria e konsumit, që është çliruar nga mekanizmat kontrollues të normave morale dhe etike, ka arritur nivel të paimagjinueshëm të përparimit shkencor dhe teknologjik, nuk i ofron njeriut si individ siguri dhe qetësi shpirtërore, por e vë atë përball stresit të përditshëm, depresionit, shqetësimit kronik dhe pasigurisë ekzistenciale. Duke mos përfillur vlerat tradicionale, familjen, religjiozitetin, sjelljen morale, maturinë dhe vlerat e vërteta të jetës njerëzore dhe duke e mbështetur tërë zhvillimin në lakiminë për vlerat materiale dhe kënaqësitë kalimtare, kështu shoqëria bashkëkohore mbështet dhe gjeneron marrëdhënie varshmërie ndaj përmbajtjeve të pavlera e kalimtare, gjë që njeriun e shpiejnë në zbrazëti, absurditet dhe vuajtje shpirtërore. E ballafaquar me pasoja katastrofale, që paraqiten si pasojë e degradimit të vlerave themelore moralo-etike mbi të cilat mbështetet ekzistenca njerëzore dhe me mospërfilljen e nevojave themelore psikike dhe shpirtërore, shoqëria bashkëkohore në përgjithësi dhe ajo kosovare në veçanti, duhet të fillojë t'i marrë në konsideratë principet burimore sipas të cilave duhet të veprojnë njerëzit. Njeriut, si qënie e arsyeshme, përveç të gjitha begative me të cilat e furnizoi Krijuesi, Ai i shpalli, përmes të dërguarëve të Tij, edhe Librat e shenjtë, të cilat nuk janë asgjë tjetër veç se Udhëzim për një jetë të shëndosh dhe të lumtur, si në këtë botë ashtu edhe në botën ardhme. A duhet theksuar në mënyrë të veçantë se shëndeti trupor dhe psikik i njeriut, si dhe marrëdhëniet ndërnjerëzore, varen nga ajo sa është në harmoni jeta e individit dhe shoqërisë me atë Udhëzim? Të gjitha pakënaqësitë me të cilat ballafaqohet njeriu janë rezultat i veprimtarisë njerëzore që nuk është e harmonizuar me ligjin dhe rendin e Zotit. Parimet themelore morale, të cilave duhet t'u përmbahet njeriu që të shpëtojë nga pasojat fatale të veprimit, të sjelljes së tij vetjake, përmblidhën në Kur'an në 12 principet vijuese:

1. Besoni në Zotin Një dhe asgjë të krijuar mos e vëni në vend të Zotit.

2. Bëhuni të dëgjueshëm, të butë dhe të mëshirshëm ndaj prindërve tuaj dhe bëni mirë atyre.

3. Çdokujt jepjani të drejtën e tij.

4. Mos bëhuni shkapërderdhës.

5. Kujdes nga eksagjerimet (teprimet) dhe joperfeksionimi dhe mbajeni mesin në çdo gjë.

6. Mos i vritni fëmijët.

7. Mos bëni prostitucion dhe largohuni nga çdo gjë që mund t'u shpie tek ai!

8. Mos e mbytni askënd padrejtësisht!

9. Silluni mirë me jetimin dhe pasurinë e tij.

10. Matni dhe peshoni drejtë!

11. Mos pasoni një gjë për të cilën s'keni dije!

12. Mos bëhuni mendjemëdhenjë!



Këto janë principet bazë të fesë dhe kjo është kuintesenca e edukimit në përgjithësi. Këto janë parimet religjioze që prekin bërthamën e problemit në edukim e jo lëvozhgën e tij. Pikë referimi në edukimin e brezit të ri religjioni e merr vetë shpirtin e njeriut, sepse e mira dhe e keqja është brenda njeriut, në shpirtin e tij. Edukimi është i pakapshëm dhe subtil, fare i tërthortë, ndikim në shpirtin e njeriut me dashuri, me shembull, me përdëllim, madje edhe me denime, që vënë në lëvizje një aktivitet të brendshëm dhe e ndryshojnë njeriun.

Edukimi i shpirrtit pra, është gurthemel i edukimit në tërësi. Nëse shpirti është i edukuar, të gjitha aspektet tjera të edukimit mund të jenë të kënaqura dhe anasjelltas: shpirti i paedukuar apo lënia pas dore e dukimit të shpirtitit, rrënon të gjitha përpjekjet tjera në edukim.

Edukimi do të jetë i suksesshëm vetëm nëse personi që edukohet beson se njeriun e ka krijuar Zoti. Në këtë rast qënia e re njerëzore do të besojë në pavdekshmërinë e shpirtit, në shpërblimin për veprat e mira dhe qëndrueshmërinë në rrugën e Zotit, në ringjaljen, dhënien e llogarisë në ditën e Gjykimit dhe jetën e amshuar.

Në pikënisjet themelore të pedagogjisë religjioze është që nuk mund të edukohet njeriu pa mjetet edukuese, që nuk ka edukim të shpirtit, në qoftë se njeriu nuk i zbaton ritet e caktuara, e pa shpirt të edukuar njeriu deshi apo s'deshi do të futet në ndonjërin nga llojet e idhujtarisë.

Shpirti nuk mund të edukohet nëse i ndërpritet lidhja e tij me Krijuesin, i Cili e ka frymëzuar atë tek ne dhe tek i cili do të kthehet përsëri pas jetës së kësaj bote. Kjo lidhje ruhet vazhdimisht dhe përtëritet me anë të besimit në kushtet themelore të fesë dhe zbatimit të obligimeve praktike të fesë dhe ky është mjeti më i mirë dhe i vetmi për edukimin e shpirtit. Lutja si mjet i fuqishëm i edukimit ka ndikim të madh në jetën psikike dhe morale te besimtarit. Shkrimtari famshëm rus Dostojevski në "Vëllëzërit karamazov" thotë:

"O djalosh, mos i harro lutjet. Çdo herë në lutjen tënde, nëse është e sinqert, ia beh një ndjenjë e re, e më të edhe një mendim i ri që më parë nuk e ke njohur dhe që do të të trimërojë dhe ti do ta kuptosh që lutja është edukim. Mbajë në mend edhe këtë: Çdo ditë, sa herë që mundesh, përsërite në vete: "O Zot, mëshiroi të gjithë ata që sot përkulen para Teje."

Të gjitha kushtet, ritet dhe obligimet fetare si mjete të fuqishme për edukimin e brezit të ri, janë të shënuara dhe të shpjeguara në mënyra të ndryshme në Librat e shenjtë. Të fillojmë me radhë nga besimi në Zotin.



Besimi në Zotin nënkupton vetëdijën mbi Atë të Padukshmin, por të Gjithpranishmin, i Cili është dëshmitarë për çdo akt njerëzor dhe i Cili di ç'fshehim dhe çfarë shprehim publikisht dhe para të cilit do të japim llogari në botën tjetër për të gjitha veprat tona.

Ndërgjegjësimi i besimtarit në këtë shkallë krijon thelbin e dukatës në përgjithësi dhe zhvillon ndjenjën e përgjegjsisë. Ai i di detyrat e veta, bën vepra të mira, është gati të falë dhe vazhdimisht sheh një gjykatës shpirtëror e moral brenda shpirtit të vet, i cili e vëzhgon çdo verprim tij.

Besimi në engjëjt e edukon shpirtin ashtu që me këtë ndjenjë besimi, ai e forcon vetëdijën mbi faktin që engjëjt janë shoqëruesit dhe regjistruesit e veprave të njerëzve, që bota e dukurive është e banuar me to, gjë që te personi që edukohet zhvillon ndjenjën e vetkontrollit, seriozitetit dhe veprimit në pajtim me dispozitat e Zotit, pastaj shton dëshirën që të arrijë pastertinë e tyre, bindshmërinë e tyre ndaj Zotit dhe virtytet e tyre.

Besimi në Libart dhe të dërguarit e Zotit tek ai që edukohet zhvillon ndjenjën se i përket bashkësisië më të mirë të njerëzve - besimtarëve dhe bamirësve nëpër të gjitha gjeneratat, se që nga lashtësia deri në ditën e shkatërrimit të gjithësisë, njerëzimi mund të bashkohet duke u lidhur për Litarin e Dritës së Librave dhe të dërguarëve të Zotit dhe duke i tejkaluar pengesat e veta racore, nacionale dhe klasore, ngre vetëdijën se kufijt mes besimeve të ndryshme monoteiste janë shumë të hollë, nëse pasuesit e tyre janë thellësisht besnikë ndaj këtij Litari Drite, se paqja dhe bashkëpunimi reciprok ndërmjet monoteistëve mund të arrihet lehtë, se e Vërteta mbi kuptimin e të jetuarit gjendet në këta Libra, se ajo është univerzale, e dërguar për të gjithë njerëzit, se e vërteta e Shpalljës e mban të bashkuar njerëzimin sikurse forca, përkatësisht ligji gravitaconit që e mban Tokën të ekuilibruar në orbitën e saj, etj.

Besimi në ditën Fundit dhe jeta e amshuar në botën tjetër shpirtin e edukon në atë mënyrë që njeriu të përgatitet për të duke e ditur se vetëm besimi dhe veprat e mira mund ta shpëtojnë nga pasojat e këqija.Vetëdija mbi kalueshmërinë e botës materiale dhe çdo gjëjë që është në të, ndihmon shërimin e shpirtit nga mendjemadhësia dhe makutëria.

Duke besuar në përcaktimin e Zotit, personi që edukohet nuk bie në fatalizëm, por ka ndjenjën e lirisë, dhe njëkohësisht edhe të përgjegjësisë për veprat e veta. Mirëpo, ka gjëra që ndodhin jashtë mundësive njerëzore, po njeriu nuk do të përgjigjet për to. Ajo që ndikon në mënyrë pedagogjike në këtë besim, është pranimimi me gjakftohtësi i çdo gjëjë që ndodh duke besuar se çdo gjë ka një kuptim misterioz i njohur vetëm për Zotin e Dashur dhe akumulimi i energjisë shpirtërore që të përballen esëll të papriturat dhe vështirësitë e jetës.

Vetëdija se çdo gjë bëhet sipas vullnetit të Zotit, është forca kryesore që kalit qëndrueshmërinë dhe trimërinë në zemrën e njeriut. Burimi i kësaj vetëdije është besimi në Zotin e vërtetë. Ai është besim që nuk njeh kufij, e lartëson shpirtin, e përtërit dhe nëpërmjet sprovave e përgatit për shkallën më të lartë.

Besimi në ringjalljen pas vdekjës, e motivon të riun që të bëjë vepra të mira dhe të largohet nga të këqijat. Ky besim ngjall shpresën në kuptimin e jetës njerëzore dhe në përpjkjet e në vështirësitë në rrugën e së Mirës. Përveç vetëdijës mbi të vetmin Zot, asgjë nuk i edukon njerëzit më shumë se të përkujtuarit e vdekjës dhe bota e amshuar në të cilën do të jepet llogari për veprat e bëra.



Tashmë është e qartë si në rrethet profesionale ashtu edhe ato laike, se ndikimi i religjionit në edukimin e brezit të ri është shumë i fuqishëm dhe në qoftë se shkollës dhe shoqërisë sonë nuk i kthehet komponenta shpirtërore dhe normat moralo etike të sjelljës, nuk mund të evitohen shumë probleme aktuale psikike e shëndetësore, që seriozisht rrezikojnë një numër të madh njerëzish. Rezultatët e disa hulumtimve të reja lidhur me ndikimin pozitiv të besimit dhe praktikës fetare, në shëndetin njerëzor, tregojnë efekte shpëtimtare të religjionit në jetën psikike dhe shëndetin e njeriut. Kështu, është vëretetuar që personat me një shkallë të lartë përkushtueshmërie ndaj religjionit janë më pak depresivë. Është argumentuar, gjithashtu, se mundësia e vetvrasjeve është katër herë më e madhe te ata persona që nuk kanë shkuar në faltore, në krahasim me ata që kanë shkuar më shpesh. Shumë sdudijuesë vënë në dijeni se keqpërdorimi i drogës lidhet me mungesën e religjionit në jetën e një personi, e nga ana tjetër, përkushtimi ndaj religjionit zvogëlon keqpërdorimin e drogës. Pavarësisht a e thekson religjioni në mënyrë të veçantë se a duhet konsumuar alkoli apo jo, ata që janë aktivë në ndonjë grup religjioz, konsumojnë në mënyrë të dukshme më pak alkool nga ata që nuk janë aktivë. Personat që kanë marrë pjesë rregullisht në shërbimet fetare kanë treguar nivele më të ulta dëshprimi në krahasim me ata që nuk kanë participuar shpesh në shërbimet fetare apo me ata që fare nuk kanë marrë pjesë në to. Rasti ka mbetur i pandryshuar, pavarësisht nga mosha, arsimimi, gjinia, gjendja martesore apo raca. Studimet kanë vërtetuar raport proporcionalisht të kundërt ndërmjet përkushtimit të religjionit dhe delikuencës, meç rast frekuentimi i shpesht i faltoreve ka ushtruar ndikimin më të fuqishëm. Rinia delikuente tregon mungesa të dukshme të edukimit fetar. Më shumë se gjysma e të dënuarëve (65,5%) nuk kanë pasur fare ose fare pak edukim fetar në shtëpitë e tyre e as në mjedisin e tyre shoqëror. Në rastet më të shpeshta janë në pyetje prindërit, që nuk kanë qenë kurrfarë shembulli në fe. Të gjithë të denuarit shfaqen mungesë të duskshme në fushën e përvojës themelore fetare. Kjo veçanërisht manifestohet në sferat sikurse janë besnikëria, kuptimi i jetës, qëndrimi jetësor dhe gjendja e përgjithshme pesimiste dhe rezignante.

Gati të gjithë kriterët e përkushtimit ndaj religjionit kanë raport pozitiv me satisfaksionin jetësor, me mirëqënien dhe lumturinë ekzistenciale.

Autori i librit "Porbleme të adoleshencës" thotë:

"Religjioni është faktor me rëndësi që ndikon në edukimin e adoleshentëve. Sa më shumë që të frekuentohen institucionet fetare aq më i edukuar dhe më i formuar është personaliteti i njeriut, aq më të pakta janë devijimet e rinisë. Është provuar se tek të rinjt me besim më të mirë, dukuritë e drogës dhe prostitucionit janë më pak prezente". (Ferid Shehu, Probleme të adoleshencës, Eurorilidja, Tiranë 1998)

Me qenë se shëndeti është i lidhur ngushtë me kuptimin dhe stilet e të të jetuarit, me marrëdhëniet interpersonale, me stresin dhe emocionet, me anë të fesë mund të avancohet dukshëm kualiteti i jetës dhe shëndeti shpirtëror. Feja e ndihmon njeriun në të gjitha sferat e ekzistencës së tij: në atë trupore, shpirtërore, shoqërore dhe intelektuale. Në fe njeriu e kupton se ai është përgjegjës për jetën e vet para Zotit dhe se duhet të jetojë në atë mënyrë që vetën dhe potencilaet e veta t'i realizojë në të gjitha sferate ekzistencës. Ne sferën trupore feja kërkon nga njeriu që ai të kujdeset për shendetin trupor. Në rrafshin psikologjik feja mundëson rritjen dhe zhvillimin e personalitetit, pastaj kurimin e psikotraumave. Në rrafshin social feja e ndihmon njeriun që të ketë marrëdhënie korrekte dhe humane ndaj të gjithë njerëzve. Në aspektin shpirtëror feja ia mundëson transcentencen dhe përfshirjen në njëmendësinë e vlerave dhe të vërtetave univerzale.



Duke e kuptuar besimin si pikëpamje themelore jetësore e individit, si një pikë karakteri që ngërthen në vete të gjitha përvojat e tij, pikëpamje që ia mundëson njeriut ta shikojë realitetin pa iluzione, Fromi konsideron që "njeriu nuk mund të jetëojë pa besim (fe). I njëjti autor, duke analizuar strukturën e karakterit të njeriut modern dhe strukturën e skenës sociale bashkëkohre, pohon që mungesa e sotme e përhapur e fesë është shprehje e një konfuzioni dhe dëshprimi të thellë dhe që njeriu pa besim bëhet steril, i pashpresë dhe i tmerruar deri në vetë palcën e qënies së tij."

Religjioni është sistem i bindshmërisë në ekzistencën dhe vërtetësinë e Qenies Supreme transcendentale, me dimensionin themelor të besimit, me të cilin janë të përshtatura edhe dimensionet tjera të personalitetit. Termi religjion rrjedh nga latinishtja "religare" që tregon në vendosjen fillestare ose të përtëritur të lidhjes me Qënien Hyjnore. Duke u ndërgjegjësuar për ekzistencën e Zotit Krijues, njeriu e tejkalon ndjenjën e mossigurisë ekzistenciale, që vazhdimisht e shtynë që përmes raporteve me objektet që e rrethojnë, të kërkojë vërtetimin e realitetit të ekzistencës vetanake. Me fjalë tjera që të jetë i sigurt në ekzistencën e vet, njeriu duhet të ketë ndonjë pikë tjetër, ndonjë siguri tjetër me anë të së cilës do ta ruajë atë vetëdije. Prandaj njeriu vazhdimisht lidhet për objekte nga mjedisi i tij i drejtpërdrejtë (farefisi, miqt, bashkëmendimtarët, pasuria, puna, hobi, favoritet e shtëpisë, epshi, kënaqësitë, ushqimi, mjetët dehëse etj.) Me qenëse ato objekte edhe vetë janë të paqena dhe kalimatre, ato nuk ofrojnë lidhje të fortë e të vazhdueshme me realitetin, dhe kështu njeriu është në frik të përhershme që të mos i humbas ato objekte dhe bashkë me to edhe lidhjen vitale me realitetin. Kjo është frikë nga ndarja (frikë separacioni), e cila paraqet burimin kryesor të mërzisë dhe pakënaqësisë nga e cila vuan njerëzmi bashkëkohor. Në këtë kontekst, frika nga vdekja, është frikë sparacioni. Vdekja këput çdo lidhje me këtë botë dhe nëse njeriu e merr këtë botë materiale si realitet, vdekja paraqet kërcnim të tmershëm nga humbja e saj dhe nga zhdukja rrjedhimore në asgjë (nga pasojat e zhdukjës në absurditet). Nga ana tjetër, humbja e cilitdo objekt për të cilin lidhet njeriu, paralajmëron vdekjën e pashmangshme, që do ta ndante atë nga çdo gjë që e ka dashur dhe është kënaqur me të, kështu që frika e ndarjës në esencë është përsëri frik nga vdekja.

Nga aspekti subjektiv - psikologjik, religjionin duhet konsideruar njërin nga funksionet më të rëndësishme bilogjike të njerëzimit, sepse ka ndikim të madh në tërë jetën e njeriut, para se gjithash në integritetin e tij trupor dhe shpirtëror. Ai zotëron energji të mëdha që mundëson ruajtjen e identitetit dhe kontinuitetit fetar dhe kombëtar, metafizik e historik, shpirtëror e moral. Përfitimin më të madh që ia ofron religjioni njeriut është të kuptuarit që ai është dhe do të jetë gjithmonë një individ i planifikuar mirë në lëvizjen e përjetshme të krijimit, pjesë e caktuar e organizmit të pafund të fatit (përcaktimit) univerzal. Përfitimi psikologjik e këtij koncepti është ndjenja e fuqishme e sigurisë shpirtërore - ai ekuilibri në mes shpresës dhe frikës, i cili e bën të dalluar njeriun religjioz - pavarësisht cilës fe i takon - nga ai joreligjioz.

Religjioni është një fakt kulturor, po aq univerzal sa edhe ajri e uji. Fushëveprimi i tij është aspekti shpirtëror i njeriut, pamja e jashtme e të cilit ndërrohet me ndryshimet e civilizimit njerëzor. Meqë religjioni ka ndikim të madh në formimin e shpirtit njerëzor, ai është një mënyrë e të mënduarit, ndërsa për miliona njerëz edhe një mënyrë e të jetuarit.



Durkhemi pohon se religjioni ka rol qëndror në jetën shoqërore, se jeta religjioze është forma më e lartë dhe shprehja me koncize e jetës së tërësishme kolektive dhe se ideja e shoqërisë është shpirti i religjionit, spse ai ka krijuar çdo gjë të rëndësishme në shoqëri. (Edukimi dhe shoqëria)

Besimi në Zorin ka qenë vazhdimisht i vetmi burim virtytesh e vlerash shpirtërore dhe parimesh moralo etike. Religjioni gjatë gjithë kohës ka kryer këtë mision duke e ndihmuar njeriun në luftën e tij të gjatë e të ashpër kundër elementeve shtazore tek ai.

Është fakt se religjioni si mishërim i së vërtetës, mirësisë dhe drejtësisë për mbarë njerëzimin, i cili e mëson njeriun për veten e tij, prejardhjen dhe qëllimin e ekzistencës duke ia caktuar njëherit rrugët më të mira të zhvillimit të tij individual dhe shoqëror, e fisnikëron dhe e përparon moralisht njeriun si personalitet dhe njerëzimin në tërësi.

Religjioni mund të ndihmojë dhe të japë kontributin e tij mjaft të rëndësishëm, madje të pazëvëndësueshëm në rregullimin, përmirësimin, edukimin dhe prosperitetin e shoqrisë njerëzore.



Literatura:

1. Alija Izetbegoviq, "Isalami ndërmjet Lindjes e Perëndimit", Shkup, 2000 fq. 146.

2. F.M. Dostojevski, "Vëllëzërit Karamazov", I Znanje, Zagreb, 1979.

3. Ferid Shehu, "Probleme të adolehencës", Tiranë, 1998.

4. Husein Gjozo, "Islam u vremenu", Novi Pazar, 1998.

5. Ismet U. Shehibrahimoviq, "Në rrugën e ngushëllimit e të shpresës", Shkodër, 1998.

6. Ibrahim Hoxhiq, "O intelektualnom i primitivnom shvatanju vjere i vjerskih propisa", Sarajevë, 1971.

7. Munir Gavrankapetanoviq, "Putevi duhovne obnove i preporoda muslimana", Sarajevë, 1996.

8. Prof. Makarim Shirazi, Parimet e ideologjisë islame", Tiranë, 1993.

9. Dr. Miomir Ivkoviq, "Vaspitanje i drustvo", - teoria sociologjike e edukimit të Durkhemit, Sarajevë, 1971.

10. Muhamed Asad, "Isalmi në udhkryq", Prizren, 2002.

11. Osman Sinanoviq, Ovisnost o drogama", Shkaqet dhe pasojat, profilaksia dhe shërimi, Trajtim multidisiplinor, Tuzla, 2001.

12. Zbigniev Brzhezhinski, Jahtë Kontrollit - Trazira që përfshiu botën në prag të shekullit 21", Tiranë, 1995.

Nga Flori Bruqi: Zbulohen detajet e ceremonisë mortore të liderit komunist shqiptar Enver Hoxhës


Me 11 prill mbushen 26 vjet nga dita kur ndërroi jetë , Enver Hoxha. 


Pse Shqipërisë i ka munguar lëvizja disidente dhe përse ende nuk është reflektuar intelektualisht e shkuara?


artikuj


Në jetën e intelektualit shqiptar Maks Velo, që asokohe vuante internimin, vdekja e Enver Hoxhës ka shënuar fillimin e lirisë, jo vetëm për atë si individ: "Ndodheshim tek ushtarët jashtë zonës së rrethuar të kampit, sepse ishte shkëputur një shkëmb nga mali dhe u kishte rënë ushtarëve në krevate. Ishin ushtarët, që na ruanin. 






photo

Enver Hoxha me Mehmet Shehun, korrik 1978.




Aty pashë se ata ishin ndoshta më keq se ne të burgosur. Nga drejtoria e minierës në mal vinte muzikë funebër dhe ne e dinim se kjo do të thoshte vdekje e një udhëheqësi. U mrekullova e sikur e gjeta se ishte vdekja e tij. Atje në kamp shokët e prisnin me vite të tëra, krijonin imazhe, ishte një sëmundje e tërë, që qarkullonte tek të burgosurit, puna e vdekjes së tij".



photo

                    Enver Hoxha me Mehmet Shehun, korrik 1978.


Ndërkohë anembanë Shqipërisë qytetarët zhvillonin homazhe dhe vajtonin diktatorin e vdekur. Nëse lotët e vajit për diktatorin kanë qenë të vërteta, ose jo, këtë mund ta vlerësojë kushdo për veten e tij. Fakt është që shqiptarët me hir, ose me pahir i qëndruan besnik për mbi katër dekada me radhë sistemit. Shqipëria është thuajse i vetmi vend i ish-bllokut lindor, ku ka mungar lëvizja e mirëfilltë disidente.


Maks Velo: "Nuk kishte mundësi të bënim disidencë sepse ishte një vend i vogël, ishte një vend i kontrolluar në çdo minutë, në çdo sekondë kudo që shkoje, çfarëdo që thoje, të regjistrohej."



photo

                       Enver Hoxha me Mehmet Shehun, 1978.


Vdekja e Enver Hoxhës, pikërisht në momentin kur kishte nisur edhe Perestrojka, ishte një ngjarje që ngjalli shpresat për ndryshime edhe pse të heshtura në Shqipëri. Megjithatë kthesa ndodhi vetëm pesë vjet më vonë.



photo

                            Enver Hoxha në këshillin antifashist nacional çlirimtar të Beratit, tetor 1944. 

Një diktaturë e thjeshton jetën, e standartizon atë, pasi mungojnë alternativat, që individi të shpaloset i lirë, thotë publicisti dhe analisti Shi Ming, gazetar në DW. Ai madje kujton, se asokohe kinezët krahas citateve të Maos ishin të detyruar të mësonin përmendësh edhe citatet e Enver Hoxhës. Shi Ming: "Ideologjia e fut në shabllon jetën e komplikuar dhe e kthen atë në një model të stërthjeshtësuar. Një gjë e tillë nga disa njerëz mund të shihet edhe si lehtësim, sepse dikush tjetër mendon në vend të tyre."


Efekti postum i diktaturës - Shqipëria ende nuk e ka përpunuar intelektualisht të kalurën
"Që të zbardhësh të shkuarën duhet të kesh dëshirë për ta bërë këtë. Ne fshihemi, nuk jemi njerëz të vertetë, çdo gjë që e bëjmë e fshehim. Ne nuk jemi të qartë, se kemi bërë poshtërisra dhe prandaj nuk duam ta shohim, ta njohim dhe ta korigjojmë atë që kemi bërë. Zbardhja është e vonuar, sepse asnjëri nuk do që ta zbardhë.", thotë Maks Velo. Shqipëria ka mbetur kështu i vetmi nga ish-vendet e bllokut komunist, me përjashtim të Bjellorusisë, që nuk janë çliruar nga ky ngërç.


Sipas, Oliver Schmitt, historian në Institutin për Historinë e Evropës Lindore në Vjenë, shkaku i mosreflektimit është vazhdimësia e fortë e kuadrit, e elitës shumë të vogël, e cila ka në pjesën e saj më të madhe lidhje familjare me elitën e vjetër komuniste. Numri i intelektualëve, që e trajtojnë çështjen në mënyrë kritike, është shumë i vogël dhe ato kanë vështirësi, se vazhdojnë të luftohen shumë.



photo

                  Enver Hoxha në këshillin antifashist nacional çlirimtar të Beratit, tetor 1944. 

Schmitt: "Tragjikja në Shqipëri është sigurisht që si shkenca, ashtu edhe shumë elementë qendrorë të identitetit kombëtar u konceptuan dhe u përhapën në komunizëm. Për këtë arsye ato janë në këtë moment pa alternativë, ndaj edhe sot e kësaj dite vazhdon të ketë efekt i njëjti nacionalizëm vetëizolues."


Sipas historianit Schmitt, gjatë komunizmit në Shqipëri zuri vend botëkuptimi egocentrike e perceptimit për vendin dhe kulturën e tij. Nga ana tjetër vlen të theksohet, që Shqipëria përpara periudhës së komunizmit ka qenë e hapur dhe ka pasur shkëmbime ndërkulturore me botën e jashtme. 






photo

         Enver Hoxha në këshillin antifashist nacional çlirimtar të Beratit, tetor 1944. 




"Trashëgimia e dimensioneve të mëdha hapësinore dhe e relacioneve kulturore ndërkombëtare, që u zhduk me ardhjen e komunizmit, së paku nga ana ideore intelektuale nuk është kthyer as sot e kësaj dite."

Në dokumentin shumëfaqësh, shoqëruar me tabela dhe skica, të firmosur nga ish-ministri i Mbrojtjes Popullore, Prokop Murra, në 11 prill 1985, duket se ushtria është jo vetëm organizatore, por edhe aktorja kryesore në ceremoninë e varrimit. Sipas planit të masave, për ceremoninë e 15 prillit, u caktua Komisioni i Ministrisë së Mbrojtjes Popullore me kryetar ish-shefin e Shtabit të Përgjithshëm të Ushtrisë, Kiço Mustaqi dhe 16 anëtarë.





Një punë e stërmadhe, një ceremoni e pamatë, një popull që humbte edhe vetëdijen ndërsa bënte homazhe përpara trupit të pajetë të liderit: ceremonia e varrimit të Enver Hoxhës, më 15 prill 1985 ishte shfaqja më masive që ishte vënë në skenë ndonjëherë në Shqipëri, ku të gjithë ishin aktorë nga udhëheqja e lartë e PPSH-së, deri te milionat e shqiptarëve që vajtonin vdekjen e udhëheqësit komunist të Shqipërisë, 40 vite pasi kishte marrë pushtetin. 


Një shfaqje me një skenar të shkruar, me skenografi dhe rekuizitë të përcaktuar deri në detajet më të vogla, ku aktorët dhe figurantët, seicili kishte vendin e paracaktuar dhe veprimet që do të kryente. 25 vite pas asaj dite, dalin në dritë për herë të parë dokumentet arkivore që tregojnë sesi ishte planifikuar ceremonia mortore më e madhe që është mbajtur ndonjëherë në Shqipërinë moderne.
Një dokument pesëfaqësh me kokë "Radha e punës dhe veprimet që do të kryhen për ceremoninë e varimit të Shokut Enver Hoxha", jep detajet e ceremonisë në datat 12 deri 15 prill. 

Nga data 12-14 prill 1985, në orët 9.00-13.00 dhe 16.00-19.00 dhe deri në orën 10.00 të datës 15 prill 53 oficerë nga Akademia Ushtarake me radhë do të bëjnë roje nderi pranë arkivolit-thuhet aty, ndërsa lënda vijon me ceremoninë mortore të datës 15 prill.
Ceremonia para Presidiumit të Kuvendit Popullor nisi në orën 10.00 të datës 15 prill. Materiali jep detaje për veprimet e oficerëve pas ardhjes së arkivolit me trupin e Hoxhës, pastaj jepen detajet e lëvizjes së kortezhit nga Presidiumi I Kuvendit Popullor te sheshi "Skënderbej". Më tej janë veprimet dhe lëvizjet nga ura e Lanës deri te Varrezat "Dëshmorët e Kombit" dhe në fund veprimet aty.
Në dokumentin shumëfaqësh, shoqëruar me tabela dhe skica, të firmosur nga ish-ministri i Mbrojtjes Popullore, Prokop Murra, në 11 prill 1985, duket se ushtria është jo vetëm organizatore, por edhe aktorja kryesore në ceremoninë e varrimit. 



photo

           Enver Hoxha në këshillin antifashist nacional çlirimtar të Beratit, tetor 1944.



Sipas planit të masave, për ceremoninë e 15 prillit, u caktua Komisioni i Ministrisë së Mbrojtjes Popullore me kryetar ish-shefin e Shtabit të Përgjithshëm të Ushtrisë, Kiço Mustaqi dhe 16 anëtarë.
Masat që u morën ishin: njohja e komisionit me rregullat e ceremonisë së varrimit; caktimi i shokëve që do të vendosnin kurora në emër të Ministrisë së Mbrojtjes; përgatitja e truprojës së nderit me tre kompani nga 100 vetë të efektivit të shkollës së lartë të bashkuar "Enver Hoxha"; caktimi dhe përgatitja e shtratit të topit dhe të 6 makina tip GAZ; caktimi i oficerëve për mbajtjen e dekoratave dhe për rojen e nderit; caktimi i kuadrove për marrjen e arkivolit nga salla e homazheve, vendosjen e tij në shtratin e topit dhe shoqërimin e tij; caktimi dhe përgatitja e 5 kuadrateve me nga 100 vetë për mitingun e përmortshëm; caktimi i përbërjes së orkestrës frymore dhe i marsheve funebër që do të ekzekutoheshin; caktimi i kuadrove, ushtarëve, vendit dhe kohës kur do të imitoheshin 21 breshëritë e artilerisë në Tiranë dhe pesë breshëritë e artilerisë në rrethet përkatëse; përgatitja e skemave për rreshtimin para Presidiumit, në Sheshin "Skënderbej", në rrugën "Labinoti", për hipjen në makina dhe te varrezat e deri te përgatitja e shtëpisë së pushimit në Durrës për të funksionuar më datat 14-15 prill.
Imazh
Lista emërore e oficerëve që shoqëruan arkivolin me trupin e shokut Enver Hoxha

Më poshtë është lista me 20 emra, firmosur nga drejtori i drejtorisë operative, Adem Dino, të personave të Ministrisë së Mbrojtjes Popullore, dhe Shkollës së Bashkuar.

Xhemal Mehmeti
Besnik Hoxha
Çesk Millja
Ismail Hoxha
Rasim Balla
Fatmir Hoxha
Epaminonda Çela
Zenel Gega
Lulzim Bllaka
Astrit Kondi
Asllan Bushati
Pandi Komini
Luan Dallemaja
Kol Marku
Zef Lleshi
Luan Qose
Niazi Kadillari
Bashkim Lika
Artur Lazametaj
Muhamet Ajazi

Kuadrot që mbajtën arkivolin në ceremoninë e varrimit të Enver Hoxhës

Patriot Aliaj
Aleks Andoni
Fatmir Berberi
Thoma Gjerazi
Ethem Sala
Isa Tare
Myzafer Kambo
Daniel Velaj
Rako Milishti
Nezir Sulmeta

Akademistët që mbajtën dekoratat e Enver Hoxhës

Vaskë Lapi
Vladimir Llapi
Koço Koroveshi
Ali Hyka
Thoma Mandi
Dhimitër Veneti
Isuf Mullaj
Luan Bilali
Bajram Rrokaj
Real Kuzmi
Agim Papadhima
Ahmet Latifi
Viron Gjika
Niko Zhupa

Qëndistarët e flamurit

Më poshtë janë punonjësit e ndërmarrjes së prodhimit të qilimave që kanë marrë pjesë në proceset e punës për përgatitjen e flamurit kombëtar për ceremoninë e varrimit të Enver Hoxhës

Mira Riza Anamali -modeliste
Bukurije Besim Luga-qëndistare
Bukurije Rifat Stërmasi-qëndistare
Emin Hivzi Kazazi-qëndistar

Shoferët e Kortezhit

Bejkush Fejzo
Gëzim Hoxha
Spartak Malo
Bujar Kryemadhi
Kujtim Gjezi
Eduart Seiti
Andon Vllau
Bajram Avdia

GALERI FOTO:

Skemat

Gjithçka e skicuar dhe në detajet më të vogla. Materiali arkivor përmban disa skema nga rreshtimi i truprojës së nderit e cila tregohet në disa vendqëndrime, si para presidiumit të Kuvendit Popullor, pastaj gjatë lëvizjes për në Sheshin "Skënderbej" dhe më pas te varrezat "Dëshmorët e Kombit". Skema më vete kishte edhe organizimi i plasjeve për të imituar breshëritë e artilerisë. Skema më vete edhe plani i vendosjes së efektivave të ushtrisë që cilët udhëzoheshin që të grumbulloheshin te "21 Dhjetori" që në orën 06.30 dhe pas dy orësh të ishte në vendin e ceremonisë mortore, në sheshin "Skënderbej". Plane të tilla kishte edhe për shkollën e Zall-Herrit, asaj "Skënderbej" dhe Shkollës së lartë të Bashkuar të Oficerëve "Enver Hoxha"

****




Kiço Mustaqi dhe burgu demokratik me emrin Greqi


 “Kiço Mustaqi, Ministri i Mbrojtjes midis dy sistemeve”



..Sot doli në treg libri im i 13 “Kiço Mustaqi, Ministri i Mbrojtjes midis dy sistemeve” nga shtëpia botuese TOENA. Në këtë monografi del në pah një pjesë kontraditore e panjohur e historisë së Ministrisë së Mbrojtjes dhe shumë fakte të pa publikuara më parë në periudhën më të vështir të Shqipërisë 1970-92. Një libër me dokumenta të pabesueshme dhe fakte tronditëse. Midis të tjerave do të lexoni:
-Takimi sekret me Enver Hoxhën
-Takimi i befasishëm me Mehmet Shehun
-Kryqëzimi i pabesuar i Beqir Ballukut
-Kadri Hazbiu njeriu i shenjtë i Ministrisë së Brendshme dhe Ministrisë së Mbrojtjes
-Debatet e ashpra me Ramiz Alinë.
-Takimet e fshehta të Ramiz Alisë me Sali Berishën
-Akuzat e pa baza për grusht shteti
-Ngjarjet e acarta në Shkollën e Bashkuar
-Fatos Nano, Kryeministri indiferent ndaj Ministrisë së Mbrojtjes
-Plani Sekret për çlirimin e Kosovës
-Incidenti për dorëzimin e detyrës Safet Zhulalit.

*******
Nga Prof.dr. Eshref Ymeri


Në faqen e internetit me titull “[Çameria]ndalohet promovimi”, të botuar ditën e sotme prej zotit Albert Zholi, lexova njoftimin për shtyp:


“Ditën e premte, dt. 29.04.2011, ora 11-00, në ambientet e Shtëpisë Qëndrore të Ushtarakëve, nga shtëpia Botuese Toena, Shoqata e Ushtarakëve në lirim, Shoqata “Labëria” ishte organizuar promovimi i librit të Albert Z. Zholit, “Kiço Mustaqi, ministri i mbrojtjes midis dy sistemeve”. Qysh në orën 10-30 në ambientet e SHQU, ishin mbledhur me qindra ish-ushtarakë dhe anëtar të shoqatës Labëria. Pikërisht në këtë orë, oficeri i rojës në postbllokun e Shtëpisë së Ushtarakëve ndalon autorin e librit me makinë (brenda së cilës ishin një sasi librash dhe ushqimet për koktejin) duke i thënë që me urdhër të Kryeministrit dhe të Ministrit të Mbrojtjes është ndaluar çdo aktivitet për ditën e sotme. As shpjegimet, as ftesat për organizimin e promovimit nuk lanë shteg për hyrjen e autorit të librit. Në këtë kohë, organizarorët e takimit marrin takim me nëndrejtorin e Shtëpisë së Ushtarkëve, duke i kërkuar shpegim për ndalimin e promovimit dhe shtyrjen e orës. Ai në mënyrë të prerë dhe pa shpjegime të mësipërme thotë prerë dhe me ton të ashpër: Është urdhër, pikë. Sot nuk ka asnjë aktivitet. As për më vonë”.

Ndërkohë, pas kësaj ngjarjeje, gazeta “Telegraf” i paska marrë një intervistë zotit Kiço Mustaqi. Mes pyetjeve që i janë drejtuar, figuron edhe pyetja e mëposhtme:

- “Pse u anullua takimi sipas jush?”

Dhe zoti Mustaqi përgjigjet:

“Ku di unë. Ndoshta se aty preken Enveri, Mehmeti, Kadri Hazbiu, por edhe Ramiz Alia dhe Sali Berisha... Çtë të them. Kam qenë për 20 vjet në Greqi dhe mendoja se në Shqipëri ishte vendosur demokracia..por..!!!”

Sipas kësaj deklarate, del se zoti Mustaqi na qenka kthyer nga Greqia, i armatosur me “vlerat e demokracisë greke”, e cila nuk e paska “simotrën” e vet në Shqipëri.

Për dijeninë e zotit Mustaqi, në qoftë se Shqipëria, në praktikën e vet shtetërore, do të kishte huazuar vlerat e “demokracisë greke”, sot në vendin tonë nuk do të ekzistonte këmbë minoritari grek, gjuhës greke do t’i kishte mbetur vetëm emri se askush nuk do të guxonte jo vetëm ta shkruante, por as edhe ta fliste diku nëpër zgëqet e fshehta.

Veç të tjerash, sikur Shqipëria të kishte zbatuar standartet e “demokracisë greke”, në Shqipëri nuk do të figuronin emra individësh, të cilët qëndrojnë në pararojë të shovinizmit grekomadh dhe të kishës shoviniste greke për greqizimin e Shqipërisë së Jugut, si Dule, Bollano, Beci, Karamelo, Prifti e kompani. Pa harruar kryepararojën e shovinizmit grekomadh dhe të kishës shoviniste greke në Shqipëri Anastas Janullatosin.

Sikur Shqipëria të kishte vënë në jetë praktikat e “demokracisë greke”, me siguri që konsulli Teodoros Ikonomus nuk do të kishte burrërinë që t’i bënte thirrje publike popullit të Korçës që të konvertohej në greke. Nuk do ta kishte burrërinë ta bëntë një gjë të tillë, sepse edhe po të kuturiste ta bënte, atë do ta kishin zhdukur një sahat e më parë nga faqja e dheut fshesaxhinjtë e qytetit, pa u lënë kohë autoriteteve shqiptare të merreshin me të ashtu siç e meritonte.

Sikur Shqipëria t’i kishte bërë të vetat “parimet e demokracisë greke”, në territorin shqiptar nuk do të guxonte kush të valëvitte flamuj grekë dhe të shkruante parulla antishqiptare në gjuhën greke.

Sikur Shqipëria të ndiqte shembullin e “demokracisë greke”, Janullatosin nuk do ta lejonte kush të vinte në Tiranë dhe të luante aty rolin e pararojës së shovinizmit grekomadh dhe të kishës shoviniste greke dhe Nikolas Gejxh nuk do të lejohej të hynte e të dilte nga vendi ynë si në një stan pa zot dhe aq më tepër të bënte thirrje të hapura për tjetërsimin e Shqipërisë së Jugut.

Që zoti Kiço Mustaqi të çlirohet sadopak nga afshet dashurore për “demokracinë greke”, këtu poshtë po radhisë ca fakte konkrete, të cilat hedhin dritë më së miri mbi “vlerat e demokracisë greke”, të cilat ai, për habinë e vet, nuk i gjen të mishëruara në realitetin shqiptar të ditëve tona.

Së pari, Kolë Boçari, profesor historie në Universitetin e Kuislandit në Australi, në vitin 1996 bëri një replikë me ministrin grek për çështjet evropiane, në gazetën britanike “The Europeans”, në të cilën u shpreh:

“Mësova për deklaratën tuaj, z. Ministër, në të cilën ju pohuat se në Greqinë e sotme nuk ka minoritet. Ju ose e keni humbur lidhjen me realitetin, ose ju ka verbuar fare nacionalizmi… Në Greqi jo vetëm që ka minoritet, por atje ekziston një minoritet i madh, mbi 2 milionë banorë, që kanë pushtuar Peloponezin, Athinën, Thrakën, Livadhianë.., gjë të cilën Greqia e ka mohuar gjithmonë… Unë dhe familja ime jemi një nga viktimat e këtij represioni shekullor… Ju na ndaluat me forcë, që ne, arvanitasit, ta ushtronim meshën në gjuhën shqipe, të flisnim publikisht në gjuhën e nënës, madje na përgjonit që të mos flisnim lirisht edhe në shtëpi… Për këtë shkak, kemi ikur nga fshati i lindjes në Peloponez, për të gjetur lirinë këtu, në Australi…” (Nuri Dragoj. “Shqiptarët dhe grekët. Realitete historike”. Shtëpia Botuese “WESPO”. Tiranë 2009, f. 326).

Kjo deklaratë e profesor Boçarit, si ish-qytetar grek me kombësi shqiptare, ua nxjerr bojën keq “demokracisë greke”, shovinizmit grekomadh dhe kishës shoviniste greke, si edhe gjithë atyre që, si puna e zotit Kiço Mustaqi, në Shqipëri u bëjnë fresk nga dëshira ose në zbatim të misionit që Athina u ka ngarkuar.

Së dyti, gazetari Ardit Bido shkruante para do kohësh:

“Të thuash në Greqi se Marko Boçari ishte shqiptar, përbën një herezi, që mund të të kushtojë edhe vendin e punës dhe një sulm masiv nga politika e vendit fqinj. Më së miri këtë e provoi prezantuesi grek Ilias Mamalaqis, që, pas dokumentarit të tij për "shqiptarin krenar", siç e cilësonte Lord Bajroni, u gjend në mes të një polemike politike dhe shoqërore” (Gazeta “Standard”, 04 gusht 2009).

Pas transmetimit të këtij dokumentari në kanalin televiziv shtetëror ET3, zoti Ilias Mamalaqis u pushua nga puna.

Së treti, “Në shumë raste, autoritetet shtetërore greke, nuk ngurrojnë të tregojnë herezi ndaj veprimeve proshqiptare që ndodhin aty, qoftë edhe kur këto janë thjesht e vërteta. Përpara disa muajsh, një drejtore shkolle u arrestua vetëm pse kishte lejuar që nxënësit shqiptarë të shkollës së saj të mësonin gjuhën shqipe gjatë orëve kur shkolla ishte e lirë.., duke u akuzuar për "abuzim me detyrën", vetëm pse lejoi që shqiptarët të mësonin shqip” (po aty).

Së katërti, mësojmë se zoti Aleksandër Marku, përmes internetit, njoftonte nga Greqia më 25 nëntor 2009: “Sipas Kryetares së Këshillit të Qendrës së Hulumtimeve për Çështjet e Barazisë, zonjës Elena Zenaku,.. shoqëria greke është patriarkale, e cila, për fat të keq, zbaton ligjet e saj të paligjshme akoma, edhe në fillim të shek. XXI”.

Së pesti,dëshminë më të shkëlqyer për thelbin e ”demokracisë greke” e jep një i ri shqiptar, emigrant në Greqi, nëpërmjet një e-mail-i që dërgonte në Shqipëri para disa vjetësh:

“Kemi dëgjuar, lexuar e ndier për racizmin dhe racistët, persekutimet, përbuzjet e të tjera sjellje antinjerëzore. Racizmi është një realitet që e takojmë në punë, në rrugë, në shoqëri, në media etj… Karakteri dhe krenaria shqiptare i nervozon. Më 16 maj 2004, një ditë pas Festivalit Evropian, ku Shqipëria u prezantua me Anjezën, në shtëpinë e shtetasit grek, ku unë punoj, ishin ftuar miq të tij. Vura re se kur fillova të flisja për Anjezën, këngën dhe veshjen e saj, unë, “shqiptari i mirë”, u bëra mosmirënjohës i paarsyeshëm e të tjera si këto. E pse ky ndryshim? Vetëm e vetëm sepse me fjalët e mia po mbroja emrin, karakterin dhe krenarinë shqiptare. Biseda arriti deri aty, sa një prej të ftuarve më pyeti nëse i kisha në rregull dokumentet e qëndrimit në Greqi. Në diskutim e sipër, ai filloi të nervozohej nga fjalët e mia. Por kësaj radhe nuk u tërhoqa. Zëri im ishte më i fortë, ndieja se mund ta mbaja kokën lart. Kësaj radhe kisha në krah Anjezën, zanën shqiptare, zëri i saj meritonte më shumë. Nuk duhej të tërhiqesha, pavarësisht se ishin duke më parë të gjithë me zemërim. Dhe u thashë prapë se zëri i saj ishte i mrekullueshëm, se ajo ishte e mbuluar me nur bukurie. Që atë natë ajo kishte “veshur” Shqipërinë,.. veshja e natës finale e hirushes Anjezë ka qenë e përkryer. Ka qenë vetë Shqipëria. Këtë i thashë dhe mysafirit grek të punëdhënësit tim. Por ai u tërbua, e humbi gjakftohtësinë… Nejse, këtë letër në “Shekulli” po e nis sepse doja t’i thosha faleminderit Anjezës. Ti je krenaria e kombit, ambasadorja e gjithë shqiptarëve. Me gjithë zemër faleminderit. Ti je zonja e parë e vendit.” Dhe letra e djaloshit trim dhe nacionalist shqiptar mbyllet me këto fjalë kuptimplote, të cilat i vënë damkën e turpit racizmit grek, shovinizmit grekomadh dhe kishës shoviniste greke, racizëm ky që e ka pushtuar Greqinë në çdo qelizë të jetës së saj: “Lexuesi juaj - nga një burg demokratik me emrin Greqi” (Gazeta “Shekulli”, 22 maj 2004, f.14).

Së gjashti, ish-presidenti Karamanlis, në vitin 1981, Greqinë e karakterizonte si vendin e “azilit të madh të të çmendurve” (Robert D. Kaplan. “Greqia: Dashnorja e Perëndimit, Gruaja e Lindjes”, f. 40).

Greqia sot është një vend që udhëhiqet nga një psikologji mesjetare, prej së cilës shtetet perëndimore u çliruan që kur kisha katolike u shkëput nga shteti. Greqia vazhdon të jetë nën pushtetin e ”kamillafit” dhe mbarë shoqëria greke e ndien veten komode nën këtë pushtet.

Ja, kjo është “demokracia greke”, për të cilën zoti Kiço Mustaqi shpreh tërë dëshpërimin e tij se asaj i munguaka “simotra” e vet në Shqipëri.

Për dijeninë e zotit Mustaqi, një vend që përfaqëson ”një azil të madh të çmendurish”, nuk është kurrë në gjendje të ndërtojë një demokraci me të vërtetë funksionale. Tashmë dihet botërisht që Greqia përfaqëson sot një ”ishull mesjetar” në kuadrin e Bashkimit Evropian dhe mungesën e demokracisë në raport me minoritetet atje, asaj ia ka toleruar pikërisht Bashkimi Evropian. Pasojat e këtij tolerimi të palejueshëm i ka hequr mbi kurriz, së pari, popullsia çame dhe, së dyti, mbarë minoriteti shqiptar në Greqi, i cili, sipas fjalëve të profesor Boçarit, arrin deri në dy milionë banorë, ndërsa, sipas ca të dhënave të tjera që kanë qarkulluar në internet, ky minoritet, pra, arvanitët, arrin deri në 5 milionë frymë.

Me këtë rast, kam dëshirë të theksoj se para se zoti Albert Zholi të nxitojë të bëjë paraqitjen e librit në një mjedis ushtarak, shtetëror, dhe zoti Kiço Mustaqi të ngutet të dalë në tribunë dhe të flasë për monografinë që atij i është kushtuar, fillimisht, ”heroi” i veprës së zotit Albert Zholi duhet të japë publikisht ca shpjegime të hollësishme për ca fakte që zoti Gëzim Zilja ka parashtruar për të në artikull-analizën me titull ”Kur qeshim dhe tallemi me të vërtetat”, e cila, me sa jam në dijeni, është botuar para ca kohësh në Tiranë në gazetën ”Nacional” dhe më pas ka qarkulluar edhe në internet, ku edhe e pata lexuar para ca ditësh.

Në atë analizë të shkëlqyer të zotit Gëzim Zilja, jepen ca fakte mjaft tronditëse, të cilat duhej ta bënin zotin Mustaqi të mendohej mirë, para se të dilte para publikut për të rrahur gjoksin për ”heroizmat” e veta.

Këtu po mjaftohem vetëm me dy fakte të zotit Gëzim që e nxjerrin zbuluar ”heroin” kryesor të veprës së zotit Zholi.

Së pari, ”pas aprovimit të një ligji në vitin 1989, kalimi i paligjshëm i kufirit nuk quhej tradhëti e lart ndaj atdheut, por vepër penale dhe dënohej jo me pushkatim por me shtatë vjet burg. Kiço Mustaqi, atë vit ishte ministër i mbrojtjes dhe antar i byrosë politike. Të joshur nga ndryshimi i ligjit, qindra shqiptarë mëtuan të kalonin kufirin. Por atje në kufi, Ramiz Alia president dhe Kiço Mustaqi ministër i mbrojtjes, kishin lënë në fuqi ligjin e vjetër, dhe lejuan oficerët e kufirit ( ndoshta dhe i kanë urdhëruar fshehurazi) të zbatonin ligjin e diktaturës, ku çdo njeri që kalonte kufirin të qëllohej, të vritej. Gjashtëmujorin e parë të vitit 1990, u vranë nga plumbat e rojeve kufitare 31(tridhjetenjë) djem të rinj që guxuan të kalonin kufirin. Trupat e disa prej tyre, ashtu të masakruar, u shëtitën fshatrave kufitare, mbi karroceri makinash, duke përhapur terror e frikë në njerëzit e thjeshtë. Dhjetëra trupa të tjerë u gjetën në malet e Gramozit të ngrirë nga dëbora ose të shqyer nga egërsirat. Emrat e atyre tridhetenjë fatkeqëve mund t’i gjej kushdo, në muzeun historik, tek stenda e ngritur për masakrat e diktaturës. Janë të gjithë: me emër, mbiemër, atësi, datëlindje, vendin dhe datën e vrasjes”.

Së dyti, ”faktet flasin se ai (Kiço Mustaqi, pra - E.Y.) ishte një nga ata që përpunoi planet për një sulm mbi Tiranën dhe rrëzimin e Berishës, por sidomos për çlirimin e “Epirit të Veriut”. Po le tu refererohemi fakteve. Më datë 05.03. 1997 gazeta ultranacionaliste greke “Stohos” shkruante midis të tjerash: ...Oficerët vorioepiriotë drejtojnë kryengritësit e Kiço Mustaqit, ish-ministër i mbrojtjes i Shqipërisë. Ngrihet flamuri dhe shpallet autonomia në Himarë dhe në Tepelenë. Në duart e autonomistëve grekë prapë “Epiri i Veriut”.

Këto janë shërbime dhe kontribute shumë të mëdha që zoti Kiço Mustaqi ka dhënë për shperngulljen drejt Shqipërisë të modelit të “demokracisë greke”. “Gjynah” që zoti Kiço nuk arriti të na e sillte në Tiranë atë model “të bekuar demokracie greke”, se sot barba Kiçon do ta kishim “kryeveqil”.

Por nuk mund të lihet pa u përmendur edhe roli i zotit Albert Zholi për ringritjen e “vlerave” të zotit Mustaqi në një studim të posaçëm monografik. Ai, sikur të kishte qenë kopshtari i bllokut të nomenklaturës komuniste, ka marrë përsipër që, përmes faqeve të gazetës “Telegraf”, të na nxjerrë në spikamë kriminelët e asaj nomenklature, për të cilët e ka marrë shumë “malli” pjesën më të përndjekur të popullit shqiptar, sidomos familjet e të pushkatuarve, deri te familjet e atyre tridhjetenjë të rinjve të vrarë në vitin 1990, që përmend zoti Gëzim Zilja. Na mban shpresa se zoti Albert Zholi dhe gazeta “Telegraf” do të na i pasqyrojnë në vijimësi bëmat e nomenklaturës së kuqe, si ato që kemi lexuar deri tani për zonjën Vito Kapo dhe për zotin Kiço Mustaqi.



Santa Barbara, Kaliforni

01 maj 2011


*******************



Dossier:Kiço Mustaqi,greku që u bë ministër i Mbrojtjes në Shqipëri



(Shënime rreth librit “Kiço Mustaqi, Ministri i Mbrojtjes midis dy sistemeve” të Albert Zholit)

“E shihni atë burrin atje që punon si roje nate? Është një emigrant i varfër, që ka ardhur nga Shqipëria. Minoritar grek... Ta gdhish gjithë natën në këmbë, në atë moshë!...” “Eh, çfarë ka të çuditshme, or mik, çfarë do ti, që të jetë ai këtu, ministër?!” “Duro, se nuk kam mbaruar. Ai ministër ka qenë atje, në vendin e tij...” “Oh, Kristos, ti po tallesh?!” “Aspak, ka qenë ministër dhe jo do kudo, por ministër i Mbrojtjes. Atij i ishte besuar të ruante tërë Shqipërinë nga armiqtë e saj, ndërsa tani ka nëntëmbëdhjetë vjet që ruan një nga mijëra magazinat e Greqisë..,” “Si, si?... Mos po tallesh?! E çuditshme!... Çfarë trillesh luan fati në jetën e një njeriu! Një minoritar grek që i paskan besuar të ngjitet deri në majat më të larta të hierarkisë komuniste.... duke qenë edhe anëtar i Byrosë Politike të Partisë së Punës të Shqipërisë. Të duket e pabesueshme!.... Po shteti, shteti i tij, si e ka lënë kështu?! Si the... që e quajnë?!...” “Kiço Mustaqi...”.

Nga një dialog i rastësishëm në Athinë

Kështu nis libri monografik që lexohet me të shpejtë pasi publicisti ynë i njohur e ka shkruar rrjedhshëm, pa stërzgjatje, të ndarë në pjesë të shkurtra dhe aspak të mërzitshme. Këtu flitet me ndershmëri për jetën e një oficeri që arriti të bëhej Ministër i Mbrojtjes dhe anëtar i Byrosë Politikë të PPSH; ardhur shtresa relativisht e konsideruar e “dorës së dytë” deri para Luftës së Dytë Botërore – ajo e minoritetit grek. Kiço Mustaqi ka përjetuar dramën e tij personale në kohën e një drame të madhe. Ai ka ngritur me djersën e ballit dhe falë aftësive të tija, të gjitha shkallët e karrierës ushtarake të ushtrisë komuniste për të përjetuar, më pas, situatën hutuese të ndërrimit të sistemeve. Njerëzit kalojnë kohë të dëshpëruara. Nga kjo janë shtuar shumë ata që shkruajnë poezi, shkruajnë monografi, kujtime.

Mustaqi ka të veçantën e tij në këtë serial librash. Është jashtë përfytyrimit dhe thuajse e pamundur në vende me popuj konservatorë, siç është Shqipëria, një fshatar nga minoriteti të bëhet ministër mbrojtjeje i shtetit në fjalë. Dhe ky fshatar më pas, kur e solli jeta, pranoi kushtet poshtëruese të emigrantit, pranoi të bënte punë ordinere ardhur nga kupola më e lartë e një shteti ku shërbeu me nder, por vendosi të mos mashtronte njeri, siç nuk kishte mashtruar tërë jetën. Mes nesh kemi parë pafundësisht shembuj se si konvertohen bindjet brenda një nate, si “rinovohet” tjetri.. Sigurisht nga halli. Pikërisht nga ai. Kiço Mustaqi me librin dhe me shembullin e tij tregoi se gjaku grek, di të jetë mirënjohës, të të mos të braktisë kur të jesh ngushtë dhe të mos e hajë turpin me bukë.

Ai, për periudhën e nxehtë, kur socializmi në vendin tonë hante dhjamët sa i kish mbetur dhe në thelb përgatitej për t’u dorëzuar, ka qenë shef i Shtabit të Përgjithshëm të Ushtrisë, ministër Mbrojtjeje dhe kandidat i Byrosë Politike të Partisë – shtet. Për temën e nxehtë, që është shënjestër e të gjithëve dhe ku është përqendruar heroi i librit, kanë shkruar dhe do të shkruajnë protagonistë të këtyre ngjarjeve, sidomos kur kanë qenë me përgjegjësi të mëdha. Secili ka se çfarë të tregojë, sikurse ka bërë edhe ministri që provoi jetën e emigrantit për gati njëzet vite, që provoi në kurriz shpifje e trillime, impulse të nxehta dhe strese. Po pse shpifën dhe trilluan për këtë njeri të ndershëm dhe korrekt siç janë normal oficerët e karrierës?
Shpifje, siç cilësohet me revoltë në libër, nga më të hatashmet, sikurse ajo që “Kiço Mustaqi po përgatit oficerë rezervistë në territorin grek” për t’i rënë vendit që e ka lindur, ndërkohë që ai merrte atë rrogë të qelbur te efendikoi i vogël grek?

Ishte koha e ndryshimit të sistemeve, e përfundimit të Luftës së Ftohtë apo e shkatërrimit të ngrehinës shtetërore shqiptare dhe, siç dihet, në luftë, përdoren të gjitha format pa përjashtuar asgjë, deri edhe dezinformimet. Le të marrim një shembull që sillet në libër dhe që i ngre leshrat përpjetë një oficeri të mësuar me rreshtin, zërin e lartë të urdhrit, pagjumësinë, urinë, dhe kapjen e shënjestrës drejtpërdrejtë dhe me forcë...

Ja se çfarë shkruhet, pra, një ish-oficer të aviacionit shqiptar, që i donte shumë poezitë në rininë e tij dhe që mban mbiemrin e poetit tonë të mirënjohur. “Mirdash Agollin, oficer në repartet e aviacionit ma kishin propozuar për çmobilizim nga ushtria. Unë ja fala dhe e mbajtëm në ushtri. Fill pas ndryshimit të sistemeve, Mirdashi u bë këshilltar i MMP, zotit Zhulali dhe filloi e bëri një fushatë shpifjesh në gazeta për mua, sa s’la gjë pa thënë, deri armik, hajdut etj, etj. U interesova për këtë njeri, për të ditur pse e bënte këtë rrëmujë... Mirdashi u bë i pasur dhe mori dhe pasuritë që ishin në emër të Zhulalit, pasi ky i fundit vdiq. I shiti ato dhe një ditë të bukur bleu pasuri e shtëpi në mes të Athinës e jeton ende si mbret. Disa anëtarë e simpatizantë të PD-së, më thanë për lavdinë e Mirdashit, dhe pasurinë e tij këtu në Athinë si dhe për akuzat, që dikur kish bërë ndaj meje. Unë i sqarova duke u thënë se a mund të më përballni me të që t’i them në sy, se si e kam lënë në ushtri, kur ndaj tij kish ardhur kërkesë për çmobilizim?! Ata u habitën! Se besonin dhe shkuan dhe pyetën Mirdashin, i cili u shpjegoi se ishin të vërteta ato që thotë Kiçua, se më ka falur çmobilizimin nga ushtria etj. Po ato që ke shkrojtur për Kiçon a janë të vërteta? - e pyetën ata. Kam gënjyer, se kam qenë i detyruar nga Zhulali. Ai më detyronte të shkruaja keq për Kiçon, u kish thënë. Më vonë, ai bëri dhe një autokritikë në një gazetë shqipe në Greqi. Por, megjithatë dua të them se, autokritika është e cekët, nuk është e plotë dhe e sinqertë”. Mirdashi ka bërë kaq pasuri? Kur fondet shtetërore ishin në fund dhe ne oficerët e tjerë mezi shtynim pesëmbëdhjetëditëshin? Sigurisht origjina e këtyre parave të M.A:, paçin qenë edhe “në emër të Zhulalit”, siç na habit me të vërtetë Mustaqi, ka të bëjë me fondet e ndërkombëtarëve që ma do mendja duhet të jenë hedhur me bollëk në drejtim të shkatërrimit të “ultima rocaforte comunizma”, siç cilësohej Shqipëria përpara se të dilte ujët e zi prej saj. Nga burime të ndryshme kemi dëgjuar që janë derdhur valutë deri edhe për prerjen e pemëve, vreshtave, etj. etj, etj, që i dimë të gjithë.
E morëm shembullin e Mirdashit, që, si të gjithë poetët edhe mëkatojnë nganjëherë a nga dy herë e që na ka marrë malli ta takojmë e të pimë një kafe me të pas kaq viteve, për të evidentar diçka më tej. Diçka rreth sulmeve në libër ndaj ish-presidentit të fundit komunist Ramiz Alia; sulme të cilat Alisë i kanë ardhur përherë nga të tëra drejtimet, paçka se ai, kur erdh puna, me zotnillëk, nënshkroi aktin e dorëheqjes duke e ditur fare mirë se do të provonte me sot e me nesër, tringëllimat e byzylykëve. Enver Hoxha, ka pas tipizuar oficerët madhorë të “grupit puçist në ushtri” si, “nga kultura e përgjithshme, zero, nga kultura ushtarake, e pamjaftueshme”. A ka ekzagjerime këtu? Natyrisht, sikurse edhe mund të mos jetë krejt pa gjë kjo punë.
Mustaqi, për shembull, pranon dhe vetë që kishte dhënë urdhër të mbytej një anije me njerëz që u nis nga Sazani për në Itali për të kërkuar jetë emigranti në shkëmbim të atdheut. Ky urdhër nuk u zbatua nga dy oficerët vartës të tij, për motive të sqaruara në libër. Ministri nuk mundi që ata, as të flakeshin nga ushtria e as të burgoseshin për moszbatim urdhri. Nga ana tjetër, siç e ngarkon Alinë disa herë se ka urdhëruar e dashur të përdoreshin armët e zjarrit ndaj trazirave gjithsesi popullore, tregon edhe se si, po ai, i ka dhënë urdhër Gardës që mbronte bllokun, të mos kishte në armatim predha reale. Por...” ...Arben Imami më tha: Bustin e Enver Hoxhës e rrëzoi Ramiz Alia, ne kishim në plan Radiotelevizionin, Kryeministrinë, Komitetin Qendror dhe Bllokun. Me të vërtetë ai ishte plani, sepse ashtu marshuam e u drejtuam, por i lumtë Dane Binajt që u treguan burra e të vendosur dhe nuk lejuan një reprezalje si ajo e Rumanisë”.
Po, pse, çfarë kishte bërë ish-komandanti i gardës? Ndërsa “…drejtuesit e turmës bërtisnin “Mos kini frikë, kanë predha manovre”. Vetëm kur njëri prej tankeve shtiu në drejtim të plepave buzë Lanës dhe degët e plepave ranë përdhe, njerëzit kuptuan se Dane Binaj e kishte seriozisht”. Po eksodin e ambasadave, a nuk e kemi parë vetë me sytë tanë se si diplomatët e tyre i nxitnin njerëzit të hynin atje? Siç u nis anija e Sazanit, më vonë është nisur e tërë flota shqiptare në Itali. Janë nisur edhe aeroplan e helikopterë, sigurisht për turpin e oficerëve që i komandonin. Ne oficerët, ca gjëra edhe nuk kemi mundur t’i kuptonim, edhe falë mangësive tona kulturore. Për shembull. Që në betejën mes socializmit dhe kapitalizmit, ky i fundit kishte triumfuar. Që llogorja e fundit që kishte mbetur, Shqipëria, mund të përfundonte keq e mos më keq po të mos dorëzohej. Do të mbetej një kufomë e pakallur në dhe, siç pat thënë një protagonist i fitimtarëve të luftës së ftohtë. Një komunist si Ramiz Alia, mund të sakrifikonte vetë apo me një grup militantësh të mundshëm, por ai nuk e kishte këtë të drejtë, këtë tagër, këtë mundësi, që t’ia kërkonte këtë gjë një populli të tërë që i kishte besuar thuajse verbërisht. Shqiptarët kanë jetuar prej mijëra vitesh dhe pa komunizmin. Unë nuk kam menduar kurrë që një burrë i moshës së Alisë, të derdhë lotë krokodili siç ka ngjarë kur është tërhequr rrëshqanë miku i tij Enver Hoxha; apo të luajë teatër. Alia, në emër të popullit shqiptar, që ai të mos merrej në qafë më tej, që të mos kërciste plumbi, gjaku e deri lufta civile mes shqiptarëve të pangrënë, të lodhur dhe tejskajshmërisht të varfër, vendosi të bënte sakrificën e tij më të madhe. Të sakrifikonte gjënë që kish patur më të shenjtë tërë jetën – idealin e tij, duke llogaritur ta cilësonin edhe “renegat e tradhtar i Marksizëm-Leninizmit”, etj.
Nga ana tjetër, nuk u shkatërrua socializmi në Shqipëri prej “luftës së klasave”, jo, miq të mi oficerë! Ligji ekonomik themelor i socializmit është “rritja e mirëqenies së masave të gjëra punonjëse mbi bazën e teknikës së lartë dhe moderne”. Në veprën e tij “Kritika e Programit të Gotës” Marksi, një nga premisat që shoqëria të shkojë në komunizëm, pra pa klasa, përcaktonte “kur të mirat materiale të vërshojnë si lumë”. Po te ne? Ky ligj kishte thuajse 15 vjet që nuk gjente zbatim deri sa erdhëm te talloni. Në veprën në fjalë, Marksi për periudhën e socializmit parashikonte një të katërtën e GDP për “akumulim socialist”, kurse në kongreset e PPSH kjo normë ishte zyrtarisht 36 -38 përqind. Dhe kjo? Kur ende punohej masivisht me lopatë e kazëm dhe kur rreth 60 përqind të eksporteve të vendit i zinin pikërisht këto prodhime, as nafta dhe as kromi. Pra fuqia e gjallë njerëzore po shkëmbehej mizorisht në mënyrë të pabarabartë në arenën e tregtisë botërore. Kur “sistemi eshtëror dhe muskular i prodhimit”, mjetet e punës , sigurisht atje ku jetonte pjesa dërmuese e popullit, në fshat, ishte ende shumë e prapambetur. E, po ç’duhej bërë? “Lufta e klasave” nisi të bënte kërdinë, sidomos, kur nisi skamja dhe njerëzit nisën të flisnin, të bënin “agjitacion e propagandë”.
Alia, një mjeshtër i mrekullueshëm i kompromiseve (siç u kërkonte Lenini komunistëve të ishin) bëri manovrat e mundshme, tërhiq e lësho, si i punonte truri i tij i shkathët, që të dorëzohej sa më butë “shteti i tij komunist” dhe vetë, as u arratis e as vodhi pasuri e të kërkonte strehim diku, por i shtriu duart prangave të triumfatorëve. Mirëpo këto gjëra oficerët e ndershëm, të përkushtuar në detyrë, që sakrifikuan aq shumë – Mustaqi kishte dhjetë vite pa bërë një pesëmbëdhjetë ditësh për së mbari – as që i shkon në mdndje. Sigurisht që kur anija nis të fundoset, mijtë e ndjejnë të parët katastrofën. Mendojmë se, mbase një të ardhme, oficeri dinjitoz Kiço Mustaqi do të bashkëpunojë sërish me gazetarin talentuar Zholi e të na tregojë më hollësisht për çfarë ka folur ai në takimin sekret kokë më kokë me Enver Hoxhën apo planin e sulmit mbi ish-Jugosllavinë të ideuar po nga Hoxha.
Edhe diçka për autorin e librit. Ka qenë disa vjet emigrant në Greqi. Ka përjetuar shumë peripeci edhe duke punuar, por edhe duke luftuar kundër ultra-nacionalistëve grekë atje. Zholi ka arritur te jetë edhe në krye të një demonstrate shqiptarësh në mes të Athinës kundër diskreditimit të tyr dhe ka bashkëpunuar hapur me arvanitasin e shquar dhe të vdekur në rrethana të dyshimta, Arisidh Kolia. Por prapë ai e do popullin grek. Ja, shkruan plot simpati për grekun e ndershëm, burrëror dhe oficer të vërtetë karriere, që u bë ministër i Shqipërisë, Kiço Mustaqin. Apo, siç na tha ditën që më dhuroi librin e tij: “Unë e dua popullin grek. Ai është një popull mikpritës, i dashur, i respektueshëm, bujar dhe që nuk ka të përbashkët me ultra-nacionalistët e lindur në gjirin e tij. Populli grek iu gjend popullit shqiptar në vitet më të vështira të urisë, 1990 – 1992”.

Vdiç shkrimtari dhe avokati i njohur dardan Zeqir Berdynaj (1934-2025)

Zeqir A. Berdynaj, u lind më 6 qershor 1934, në Firzë, ish katundi i Ri i komunës së Pejës.  Shkollën fillore dhe të mesmen e kreu në vendli...