2015-01-26

Unë dhe Leela

ornela-shikim

Shkruan: Ornela MUSABELLIU


Trishtimi iu fanit si ëmbëlsira pas darke, i rëndë, jo i shëndetshëm dhe burim ëndrrash të këqija, por gjithsesi i ëmbël, si vetë ëmbëlsira. Asnjëherë nuk kish qenë e marrosur pas ëmbëlsirave, por pas trishtimit po; thua se ai ishte i vetmi burim energjie për të përballuar jetën. Edhe në çaste lumturie të thellë, sytë e saj ngjyrosnin trishtimin e ëmbël. Herë-herë këtë gjë e konsideronte si hajmali kundër syrit të keq, kundër prishjes së magjisë së çastit.
Ishte egoiste, e donte jetën mbi gjithçka dhe për vete, por kjo ndjenjë nuk i tingëllonte aspak e çuditshme, edhe kur mendonte se mbështillej nga një tis infantilizmi. E në fund të fundit, botën e shihte dhe pranonte ndryshe, ndonëse në dukje ish e thjeshtë, më e thjeshtë se ajo që njerëzit e quanin normale. Ish gjithmonë një ëndërr e lënë përgjysmë, një mollë e kafshuar përgjysmë, një jetë e jetuar përgjysmë. Nuk ndihej aspak normale, e për më tepër nuk ndihej aspak pjesë e atij normaliteti të dhjerë të botës. E nëse do të kish mundësi, botën do ta ndërtonte brenda një nate me fantazinë e saj plot ngjyra e jetë, aty ku njerëzit nuk do të merrnin leje për të bërë dashuri me dashurinë. Ndoshta ish e tepruar ajo përkujdesje si e një Zoti ndaj krijimit ndryshe të botës, po përderisa nuk kish fuqitë e duhura, mjaftohej me ndjesitë e mrekullueshme që i falte imagjinata. Në to lundronte dhe jetonte një jetë pa reagime, pa mbrapshtësi, pa ndjesitë e kota të egoizmit. Ish dhe nuk ish ajo; por fantazia ish, e si e tillë edhe ajo. Trishtimin e veshi si këmishën e natës. Ndjeu një boshllëk në gjithë qenien. Mes saj dhe vetvetes kish një ndarje në hapësirë dhe kohë. Diçka që nuk e kish provuar më parë me atë forcë padijeje dhe ndijimi. Ish e para gjë që po provonte për herë të parë në ato kohë të fundme. E kapërdiu këtë ndjesi si diçka të mrekullueshme që po i ndodhte; qenia e saj po lartësohej prej njohjes së hapësirave të pazbuluara më parë. Lumturi dhe trishtim; gjendje e papërshkrueshme ezoterike. Ish ajo dhe ajo, vetja dhe vetja, e mes tyre një hapësirë ndijimi bosh që duhej njohur para se të mbushej. Jo, jo nuk përfaqësonte daljen nga vetja, që shpeshherë provonte në çaste kritike. Të dalët nga qenia si një fantazmë dhe rendja pas veprimeve të vetvetes teksa ajo ha, pi, fle, bën dashuri. Në këtë gjendje kish provuar sa e sa herë ndjesi të çuditshme, por tashmë ishin të njohura për të, e dinte ku nisnin dhe ku mbaronin, njihte shkakun dhe pasojën. Mund ta shihte veten me lehtësinë më të madhe të shkëputur nga qenia e saj dhe mund ta trajtonte me dashurinë dhe përkujdesjen e rastit. Tashmë ish psikologia e saj, pra e vetvetes. Por si në çdo profesion dhe në çdo jetë të jetuar, surprizat dhe të papriturat nuk kishin mbarim. Kjo gjendje e fundit kërkonte kohën e mjaftueshme për hulumtime dhe konkluzione të qarta; kohë e vështirë për të. Ajo me një boshllëk mes saj. Kushdo që mund ta dëgjonte dhe lexonte përshkrimin e shkruar në një copë letre, do të ish lodhur nga panorama që do t’i servirej. Ashtu si me një tregim bajat të shkruar për faqe të zezë. Kushdo po, kushdo që do ta kish lexuar, por për të jo, pasi jo çdokush mund të ndiente të njëjtat gjëra që përjetonte dhe skiconte ajo në gjithë qenien e çuditshme.
Distancë e pashpjegueshme, e ngjashme paksa me atë gropën e madhe që të hapet në stomak sa herë që zorrët fillojnë revolucionin. Por ndryshe. Ajo dhe ajo, me një distancë në mes.
Ajo e dashuruar dhe njëkohësisht duke urryer dashurinë.
Ajo e ngopur dhe njëkohësisht duke urryer ushqimin.
Ajo e jetuar dhe njëkohësisht duke urryer jetën.
Ajo e trishtuar dhe njëkohësisht duke urryer trishtimin.
Riti i zbulimit të vetvetes zgjati pak a shumë gjashtë ditë, aq sa Zotit iu desh të ndërtonte një botë të tërë. E ndjeu veten të vogël, para hapësirës së madhe “të të bërit shkencë”. Nuk u lut, nuk bëri as joga, nuk e futi veten labirinteve të zbulimeve ezoterike Tao apo Zen. Nuk paralelizoi asgjë me leela, as me të kuptuarit e egzistencës apo joekzistencës së unit, nuk e lidhi veten me realitetin kozmik, as e ndau prej tij. Asgjë prej tyre, por si pa dashje, e etur për të ardhur, ish diçka: SANNYAS- jetoi çast pas çasti, pa brenga dhe përkushtime nga e kaluara. Nuk hezitoi të jetonte, të provonte, por as të merrte vendime ndaj asgjëje. Nuk vendosi ta jetonte jetën; thjesht jetoi. Nuk pretendoi të dashuronte dhe të dashurohej; thjesht dha dhe mori, nuk planifikoi të nesërmen as edhe në një detaj; nuk dinte ç’mund të priste prej saj. Udhëtoi mes orëve të ditëve dhe netëve, lundroi mes ëndrrash të dhuruara prej gjumit të qetë, flladiti me dorë lulet plot aromë, kundroi e qetë perëndimin e diellit dhe mbi të gjitha vështroi drejt në sy atë që e kish bërë të vishte trishtimin si këmishën e natës. E pa gjatë dhe kuptoi se gjendja e shkaktuar prej distancës së vetes nga vetja i vinte prej tij dhe këndvështrimit të jetës. Ato të dyja nuk përputheshin asfare me atë që jeta i ofronte si një SANNYAS. Kuptoi se të dashuronte dhe jetonte nuk kish asnjë lidhje me qëllimin në vetvete, me egoizmin, me paramendimin. Me krenarinë e unit ndaj të dashurit të saj. Nuk kish kuptim që ndaj tij të tregohej egoiste dhe krenare; duhej vetëm të jetonte dhe dashuronte; gjithçka. Tashmë kish mundur të gjente fillin e asaj enigme, por jo vetëm. Ai ish një fill që do ta tirrte gjatë, shumë gjatë, madje dhe për të luftuar ndaj çdo njohje dhe kuptimi të mëparshëm të jetës.

Hija breshkëmadhe!

ledri-kurti

Nga: Ledri KURTI


Ti je një hiç! ja ç’je! Je një e verbër që shtiresh sikur sheh…Makina e shkrimit ndali ritmin e lodhur të saj,gishtërinjtë u shkëputën prej tastierës. Mbi të dhe mbi fytyrën përballë saj, që shihte fletën e shtypur gjer atë çast, ra një hije breshkëmadhe, një hije që çuditërisht rrumbullakimi i turrshëm i gojës dhe pëlcitja e pështymës brenda saj me gjuhë, shpaloste imazhin e një betoniereje llaçi.
Tllç…tllçk…tllçk…lluk, lluk..sh,sh…lluksh…lluksh,gërrlluk, gërrlluksh…gërllugësh…
Heshtje.
– Ti je një hiç! Gjë prej gjëje s’je! Zhurma është e imja, por ty s’ta them përsenë. I zhytur gjer në fyt në qënien tënde së gjalli, do të llokoçis fatin tënd me gishtërinjtë e mi! LLuk…lluksh…lluksh… gërlluksh…
– Pa ngrihu nga ajo karrike… Unë kam gjak blu,përzier me aromën e parfumluleve të katundit tim. Unë kam hije varri e duhet t’ma kesh friiikën!
– Larg, më qëndro laaarg!
– Ja, ta boshatisa botën! ja ta sita jetën në mënyrën time, ja t’ia bëra trurit… lluk, lluksh,gërlluksh…gërr…lluksh.
Hija breshkëmadhe, u shmang. Lëvizi me ecejake prej hijene, nëpër katrorët e lerosura të pllakave të heshtura.
– Ti je një minus, për kokërdhokët e mi!
Je, je, je…kush je…?!
Në turbinat e trurit tënd, unë futa lëngun e tëmthit tim! në vena e damarë gjakun e ke të pakët! Ta mora unë, për të mos lënë pa gjak venat, damarët e e aortën e hijes sime!
– më shiko mirë! Fytyra ime është ajo që ke parë, sheh e do të shohësh gjithmonë si dua unë!
Pllakën e varrit tim, do t’jua lë të gjithëve si ti,në vend të tastierave të çfarëdolloji. Gjithçka mund të shkruani mbi të, por emri im s’arrin të ngelet aty.
– merreni makinën time të vdekjes, ngrijeni lart, me një Urra! Urra! Pse arkivoli brenda është vetëm bosh!
Unë s’mund të jem aty!
Aty jo! Vetëm aty jo!
Ha,ha haaaa……..!

Vetem te te shikoja ne drite….

merita-paparisto

Shkruan: Merita PAPARISTO



Rrotullohem ne shtratin e ashper te mendimve. S’kam gjume. Me ka fluturuar. Mori flatrat e nje korbi dhe iku. Per tek ty? S’e di. Ndoshta endet drite hijeve te tua, ndoshta endet perpjekjeve te mija per te te pare ne drite.Vetem te te shikoja ne drite doja…
Nuk e dija qe krahet e deshires mund te sterzgjateshin dhe sterholloheshin aq ethshem dhe te arrinin atje ne skajin tjeter deri tek ty.Nuk di se si arrija here here te te mbertheja me gishtat e lodhur dhe te te nxirrja ne drite. Te mbaja atje shtrenguar,…. te shikoja,.. Ishte bukur. Aspak perfekte. Pa emer… vec ndjesi turbulluese, dhimbese, kerkuese,…. kerkuese,…kerkuese, tejzgjatese,…pakzgjatese. E cuditeshme…. e cuditeshme… e cuditeshme, aspak perfekte!
Por krahet lodheshin nga sterzgjatja dhe sterhollimi dhe ti i shpetoje gishtave te endrres dhe prap me fshiheshe ne hije. Dhe krahet vareshin pajete deri ne momentin tjeter kur ti prap vezulloje diku aty ne dritehijet e tua. Atehere fillonte sterzgjatja e sterhollimi i ethshem. Gishtat kerkonin midis dritehijeve te tua perseri, te te kapnin dhe nxirrnin ne drite dhe une te shikoja. Pamje aspak perfekte por E VERTETE!
E pse doja te te shikoja valle? Perse te doja ne drite? A ka ndonje lidhje instiktive midis ethes njerezore per te kerkuar te verteten dhe mazokizmit shpirteror? Pse nuk na gjen shpirti rehat me genjeshtrat e kendeshme por duam patjeter te dime te verteten edhe pse ajo pothuajse gjithmone vret? Genjeshtra eshte hije lozonjare dhe e verteta drite e eger.
Por krahet nuk kane tru…. Ato kane vetem deshire instiktive zgjatje dhe gishtat kane vetem deshire instiktive mberthimi dhe terheqje drejt drites ku syte plotesojne deshiren instiktive te te kundruarit.
Sa here jam tejzgjatur nuk e di…Sa shume jam lodhur nuk e di dhe nuk di saktesisht nese kam vdekur akoma apo jo.
Vetem te te shikoja ne drite doja!

Gruaja e bukur

Nga: Resul SHABANI


Gruaja, që kishte ardhur nga një vend i largët, nuk u entuziazmua shumë kur e pa liqenin. Shikonte rreth e rrotull vetes, thuajse kërkonte gjëkafshë të humbur dhe vetëm në të rrallë ia hidhte sytë ujit. Posa zbriti nga autobusi, aty në sheshin e qytetit, menjëherë u drejtua kah bregu i liqenit, gjithnjë duke i pyetur fëmijët. Herë-herë, u jepte ndonjë karamele ose sheqerkë të vogël dhe numri i tyre shtohej vazhdimisht. Fëmijët do ta ndiqnin edhe pa sheqerka, sepse femër aq të bukur s’kishin parë kurrë. Aty e kaloi gati tërë ditën, duke soditur valët dhe barkat.Në breg kishte fëmijë dhe në qiell zogj.

* * *
Ishte fillimi i verës. Qytetin ende nuk e kishin vërshuar turistët e huaj dhe pushuesit e vendit, të cilët vinin nga krahinat e ndryshme të kalonin ndonjë ditë pushimi buzë liqenit dhe të çlodheshin, duke i ngopur sytë me bukurinë e tij magjike. Mund të thuhej se gruaja e re qe e para prej të huajve që ia behu asaj vere dhe, për çudi, ishte e para turiste që tërë ditën e ardhjes e kaloi duke shëtitur buzë liqenit. Mbante në dorë një ombrellë të kaltër, në qafë kishte lidhur një shall të madh të gjelbër, i cili ishte shumë i bukur dhe valëvitej nga puhia e lehtë e liqenit, kishte këpucë me taka të larta dhe pak të çuditshme, por edhe ato ishin të bukura shumë, kurse fustanin e kishte të bardhë, të gjatë e më të bukur se çdo gjë tjetër që kishte veshur në trupin e saj selvi. Në kokë kishte një kapele të rrumbullakët, por në të kishte ngjitur edhe ca lule, për të cilat nuk dinte askush nëse ishin artificiale apo të vërteta. Kishte sjellje dhe veshje të çuditshme por, mbi të gjitha, bukurinë.
Shëtiti e brodhi kështu gjithë ditën buzë liqenit ajo grua, që nuk u desh shumë të bëhej objekt kërëshërie në sytë e njerëzve që rrinin trotuareve ose në rërën e imët. Kishte edhe të tillë, e më shumë nga këta ishin fëmijë, të cilët e përcillnin hap më hap, por kjo gjë dukej sheshit se nuk i pengonte shumë gruas magjike, e cila, për çudinë e të gjithëve, nuk dinte të shqiptonte asnjë fjalë ose, sigurisht, mund të ketë menduar se asnjëri në këtë qytet buzë liqenit s’e kuptonte gjuhën e saj. Ajo vetëm mendonte kështu.
Sa kthehej në shesh, fët e fët, njerëzit grumbulloheshin rreth saj, e shikonin me sy të habitur e pastaj shtyheshin, por askush nuk i fliste me gojë, e asaj nuk i bëhej vonë, të paktën kjo përshtypje fitohej. Aq më shumë, ajo as nuk hidhërohej pse njerëzit mblidheshin rreth saj. Dukej qartë se kjo gjë e argëtonte.
Dhe kështu, gjersa ra muzgu i parë.
Pastaj, dalëngadalë, njerëzve filloi t’u shuhej kërshëria për të dhe e lanë vetëm. Nuk dihet ku fjeti atë natë, çfarë hëngri për darkë, me se u mbulua, a foli me njeri, a gjeti atë që kërkonte dhe a ishte në vete, apo ndonjë shëtitëse e marrë dhe e rastit. Të gjitha këto nuk i interesonin më askujt të gjallë në qytet, bile as atyre që shquheshin si kureshtarë të pasionuar dhe që të gjithë i njihnin për njerëz që më shumë çajnë kokën për hallet e të tjerëve, sesa për punët e veta. As këta nuk dinin tashmë të tregonin diçka për atë grua, që u bë mysafirja jonë e çuditshme.
Veçse duhet përmendur një imtësi: thuhej se me dashje apo rastësisht të gjithë e kishin vërejtur atë, dhe për të flisnin të gjithë, përveç fëmijëve dhe grave. Gruaja kishte një bukuri hyjnore, aq të rrallë e të hijeshuar, me një mistikë të pakuptueshme, që të pushtonte me shikimin e parë. Mirëpo asnjëri prej banorëve të qytetit nuk kishte gjuhë ta përshkruante bukurinë e saj, sado që shumica u mundua ta bënte këtë.
* * *
Më vonë u bindën se përpjekjet i patën të kota. Ndonëse nuk kishin ndonjë fuqi shprehjeje që ta përshkruanin bukurinë e saj, për të cilën u mahnitën gati krejt ata që e panë, ky fakt nuk i pengonte të flisnin për këtë cilësi të saj. Mbase merreshin me bukurinë e kësaj gruaje, meqë s’kishin për çfarë të flisnin me të, pasi nuk kishte nxjerrë asnjë fjalë nga goja dhe nuk kishte treguar asgjë tjetër përveç bukurisë.
Kjo nuk do të thoshte se s’kishte përse të flitej. Më në fund, ajo ishte sjellë disi çuditshëm e pakuptueshëm. Prandaj, të gjitha këto që ndodhën brenda ditës dhe befasitë lidhur me këtë grua, siç shihet prej vetë sjelljes së saj, nuk jepnin ndonjë mundësi të flitej më shumë. Prandaj edhe flitej vetëm për bukurinë e saj, bukuri që nuk mund t’i gjenin një krahasim për të qenë, sepse ajo mbetej vazhdimisht më e bukur sesa krahasimi që mund të gjendej.
Meqë bisedat mbi bukurinë gjatë tërë asaj nate bëheshin gjithnjë e më të thella, më epshore e më fantaste, nuk ishte çudi e madhe pse të nesërmen, gati të gjithë ata që kishin dëgjuar për të, e madje edhe ata që e kishin parë vetë një ditë më parë, të dilnin për ta kundruar edhe një herë këtë grua të çuditshme, që kishte sjellë aq me pahir mitin e bukurisë në qytetin e tyre buzë liqenit.
Disa dilnin të bindeshin për fjalët që kishin dëgjuar nga bashkëqytetarët e tyre; disa që përsëri ta takonin e të bindeshin se edhe ata dinin ta shijonin të bukurën, pasi nga rrëfimet që dëgjonin prej të tjerëve, ndonëse e kishin parë vetë, ajo sikur u bëhej më e bukur sesa një ditë më parë, ose sesa fuqi kishin që ta përshkruanin.
Dhe të nesërmen herët, gati i tërë qyteti ishte më këmbë. Të gjithë përgatiteshin për shëtitje (për fat, kishte qëlluar ditë e diel, ditë pushimi) dhe, sado që kjo përgatitje për shëtitjen e jashtëzakonshme bëhej spontanisht, e paorganizuar, sado që secili prej shëtitësve ishte i interesuar ta shihte sa më për së afërmi këtë bukuroshe hyjnore, asnjëri prej tyre nuk e tregonte qëllimin. Secili mendonte se ishte i vetmi që do të interesohej për të.
Mirëpo ndodhi ajo që nuk pritej. Herët në mëngjes, buzë liqenit, nëpër rrugicat e qytetit, nëpër rrojtoret dhe në restorantet e bujtinat, ishin shpërndarë aq shumë qytetarë, sa njeriu nuk kishte ku ta hidhte gjilpërën. Vërtet, asnjëri e nuk e tregonte qëllimin e daljes, dhe secili prej tyre thoshte se kishte dalë për të marrë pak ajër të pastër. Por çdokush e ndiente gënjeshtrën në gojën e tjetrit dhe secili e përsëriste vetë po të njëjtën gënjeshtër.
Dhe këtë të diel moti kishte marrë i bukur, vera sapo fillonte me ngrohtësinë e saj e me frutat, dhe dielli dukej se derdhte tërë rrezet vetëm në liqen dhe në qytetin buzë tij.
Edhe ata që nuk u interesonte fort bukuria, e kishn shfrytëzuar mirë këtë të diel, kur e gjithë qyteza përgatitej për të shuar kërshërinë dhe për ta përjetuar atë që përjetohet shumë rrallë – bukurinë!
Po cilët ishin këta që aq u bënte bukuria, por që kishin ditur ta shfrytëzonin këtë frymëzim të qytetarëve: ishin qebaptorët, ëmbëltorët, shitësit e luleve dhe të peshqve.
Prandaj në çdo rrugë e rrugicë, në çdo shesh (kurse bulevarde nuk kishte qyteti buzë liqenit), mund të hasje ndonjë mangall me prush ku piqeshin gurneckat e imëta, kurse afër tij ishte shitësi dhe shitësja e luleve, e shamive dhe suvenireve të tjera që i blenin njerëzit, për ta shuar kërshërinë e tyre fëmijërore, së paku dy-tri orë, e pastaj t’i hidhnin.
Qyteti vlonte.
* * *
Dhe kështu kalonin orët pa u vërejtur, në biseda rasti e takime mes njerëzish, në grindje dhe rrahje, e aty të paktën kishte ndonjë rast edhe pak tragjik apo komik. E shoqja e tregtarit e kishte ofenduar të shoqen e kasapit. Pas këtyre fyerjeve, kishin ndodhur edhe disa proçka të tjera, por të parëndësishme për t’u përmendur. Pastaj ia behu edhe koha e drekës, por askujt prej qytetarëve nuk i binte ndër mend të kthehej në shtëpi. Edhe sikur t’i kishte rënë ndër mend ndonjërit kjo ide e përditshme, lë që nuk i shkohej, por edhe po të ndodhte, shtëpinë do ta gjente të zbrazët, sepse fëmijët e gratë, si edhe burrat e pleqtë kishin dalë buzë liqenit. Askush nuk kishte mbetur në shtëpi. Do të ishte fare e çuditshme sikur dikush të shkonte dhe të mbyllej atje, në dhomën e vet, e të shihte prej dritares turmën e qytetit. Këtë e bënin vetëm plakat, që s’kishin më këmbë të forta të ecnin dhe ndonjë plak i pamundur, që rrinte me llullë a cigare në gojë dhe që mund të vështronte pa kuptuar fare se ç’po ndodhte.
Në këtë atmosferë kaloi jo vetëm dreka, por edhe pasdrekja. Pastaj edhe mbrëmja, e gjithashtu, kjo tollovi e pakuptimtë zgjati deri në orët e vona të natës. Dhe kur njerëzit po ktheheshin në shtëpitë e tyre, u kujtuan se gruaja e bukur nuk kishte dalë fare në rrugë. Nuk ishte parë askund, as në shesh, as në restorantin e bujtinës, as buzë liqenit dhe askund tjetër, ku e kishin kërkuar njerëzit e qytetit, pa ditur as vetë se në të vërtetë kishin dalë ta kërkonin hyjneshën e përfytyruar nga rrëfimet e bashkëqytetarëve.
Ajo sikur ishte zhdukur ose ishte fshehur diku, pasi s’kishte dashur të bëhej pasqyrë për të gjithë. Arsyeja nuk u kuptua. Ndoshta, ajo as që dinte se çfarë vullkani kishte ndezur në qytezën buzë liqenit, se përndryshe nuk do të kishte mundur të përmbahej pa u ekspozuar së paku për disa orë, mbasi siç e thanë edhe qytetarët, një ditë më parë ajo nuk kishte ngurruar të bëhej pasqyrë e kureshtarëve dhe për asnjë fije floku nuk e kishte penguar grumbulli i tyre. Mirëpo, ja, shì atë ditë të diel, kur pritej aq shumë, ajo u tret si shkuma dhe nuk pati asnjeri në qytet që të mund të thoshte se e kishte parë sërish.
Mirëpo edhe në mbrëmje, kur po përgatiteshin për gjumë, qytetarët nuk e hoqën prej goje bukuroshen e përfytyruar nga rrëfimet e të tjerëve. Disa u habitën më së shumti (por nuk e shprehën me fjalë këtë habi), duke medituar për këtë grua dhe duke përfunduar se në qytetin e tyre, për çdo verë, vijnë prej së largu shumë njerëz nga bota e huaj, të pushojnë aty në breg të liqenit, dhe me këta njerëz vijnë edhe shumë gra të bukura, kurse qyetarët vendas nuk e çajnë fort kokën për to, bile nganjëherë as nuk lodhen ta kthejnë kokën prapa që t’ua shohin këmbët ose hijet.
Mirëpo çfarë djalli i shtyri që atë të diel, të gjithë qytetarët, të bëheshin aq kureshtarë për një grua të tillë të huaj, sado e bukur të kishte qenë, çfarë djall kureshtje ishte ajo që i bëri të dilnin të gjithë në rrugë?
Por kësaj pyetjeje, meqë nuk iu bë askujt, askush as nuk u përgjigj. Mbeti të bluhej në mendje. Një ditë më parë njerëzit përsëri bisedonin për gruan e bukur, që kishte shoqe vetëm perritë dhe supozonin se qe dikur vetëm një ditë aty, e pastaj e kishte lëshuar toka. Mbase ishte kthyer në vendin e saj të largët dhe për qytetarët e qytetit buzë liqenit mbetën të panjohura arsyet, aq sa edhe vetë ajo.
Askush nuk deshi t’i besonte një fëmije, i cili disa ditë më vonë nisi të fliste për gruan e bukur si perri. Sa kishin filluar ta harronin dhe sapo shuheshin bisedat kureshtare për të. Fëmija kishte thënë se gruan e bukur, të veshur me të bardha, e kishte parë diku në mes të liqenit, mbase duke u mbytur.
Njerëzit kishin vrapuar ta kërkonin me barka e rrjeta. Disa ditë e kishin “lëvruar” liqenin, por më kot. Gruaja e bukur s’u gjet më.
Tashmë kanë kaluar vite dhe njerëzit mendojnë se bukuria e saj, ajo pamje tërheqëse me flokë të lëshuara, vetëm mbrëmjeve del në syprinën e liqenit. Rrinë tani në breg mijëra njerëz dhe mundohen ta shijojnë bukurinë mistike.
Ata vetëm mundohen.

- Psalm i Kleopatrës


Shqipe Hasani 


Psalm i Kleopatrës

Të mërkuren e shenjtë do të më vënë
Në skenë si Kleopatren
Pse hyra në legjenden e kurorës
Pse lava sytë ëndrrat që i pash
Pse putha pa mëshirë diellin e dashurisë
Të enjtën do të më këndojë si Kleopatra.

Aq më bënë xheloze...
Se të premten e zhvirgjërimit
Do të më zgjosh me fustan të gjakut
Do të më bësh roje nën flokun e gjatë
Do të më fshehin në shtratin e trëndafiltë
Deri sa të të dua gjithë natën
E mos të nginjem.

Gjithë javën tjetër qaj dhe gjykohem
Që s’të kam njohur më parë
Me shpirtin e prushtë të Cezarit

Dikur të bëhemi fitimtarë të vjeshtës
Të pijmë verën e dasmës
Të ringjallim betejën e dashurisë
Për vitet e ikura.

Kjo poezi ka marrë çmimin e parë në Takimet e Poeteshave Shqiptare, Vushtrri 2013

Dëgjo zërin tim...





Ja kushtoj Mësues sime të klasës së parë RUSHI BUNGO

UNË JAM A-ja

Unë jam A-ja
Jam gërma e parë e jetës,
Jam dashuria dhe buzëqeshja
Tek ngjyrat e lules…
Gërmën e parë
A-ne ma mësoj mësuesja…
Mësusesja
Më mësoj të ndërtoj fjalën
Këngën të marrë ndër duar
Dhe të rend
Drejt hapsirave të shpresës
Mësouesja më mësoj
Të ndërtoj brenda shpirtit
Dashurinë më të madhe se bota
Të përkedhel puthjen
Dhe buzëqeshjen
Të mbaj në zemër
Si një diell të madh…
Mësuesja
Më mori për dore
Drejt hapsirave
madhështore të drtitës
duke më shëndrruar pak e nga pak
në një përmendore drite…
Nga A-ja fillojnë të gjitha
Edhe heshtja edhe urrejtja
Edhe gëzimi
pse jo dhe trishtimi
Nga A-ja deri tek Zh-ja
Një jetë e tërë
Madhështore
E pafund
Magjike
Dhe njerzore
Me buzëqeshjen e mësueses
Si një manushaqe e celur
Në përjetësi…

MBOLLA NJË PEMË

Unë mbolla një pemë
Një lule,
Lash mbi puthjen tende…
Nje pemë,
Ku ëndërrat e mia
Rriten bashke me degët…
Por dikush vjen
Dhe i pretë krahët e blertë
Dikush
Thyen bisqet
Dhe vret zërin tim…
Dikush, një I paemër
Një anonim pa portret.
Unë pash
Si vdiqën ëndërrat.
Pash
Si m’i vranë shpresat
Dhe lulet të pikonin lotë…
Unë mbolla një pemë,
Tani
Ajo nuk është më…
Në vend të pemës
Rritet egër një ferrë
Ndanë rrugës
Ku përlotet
Heshtja ime prej gjethesh
Dhe zëri im prëj lulesh
Tashmë i vrarë…
Megjithatë
Unë
Mbolla një pemë tjetër…



PRISHTINA

Miqeve te mi poet te Kosoves

Nje toke
E bere prej shpirtit tim
Prej dhimbjes dhe krenarise
Prej drites dhe zjarrit te zemres sone…
Prishtine.
Emri I identitetit tim shqiptar
Fjala e dashurise sime te madhe
Dhe puthja prej qielli
Ku perqafohen horizontet…
Kam rene ne gjunje para teje
Qytet I lirise.
Neper guret e rruges
Lemoj hapat e heronjeve
Jeta e tyre
Eshte shendruar ne buzeqeshen tende
Na mallin tend,
Ne perqafimputhjen
Dhe lotedritezimin tend Prishtine…
Jam dashuria jote
Jam zeri yt prej pike loti
Dhe grimca lumturie pakufij
Jam zambaku I celur ne kraharorin tend
Prishtine,
Frymemarrja jote
Mbush qiejt
I jepe jete gjithe bijeve te KOSOVES
Nepre krahet e plagosur te rruzullit
Ata si zogjte
Presin tu forcohen krahet
Per te rendur ne nje fluturim pakthim
Drejt teje Prishtine…
Epokat
Shfletojne horizontet
Si flete te histories
Perms gjemimeve te viteve
Gishtat e mi te drojtur
Shkruajne kryeemrin e paqes
Prishtine…




TIRANA

Oqean drite,
Zera
Gjithe dashuri
Dhe shprese
Te ftojne
Ne bulevarin e madh
Mespermes
Sheshit “Skenderbej”
Tirana
Nje univers dashurie
Me enderra te bukura
Nje zgjim shpresash
Mbi rruget prej qielli…
Tirana
Vajze capkene
Me biciklete
Veshur me buzeqeshje
Te ofron nje puthje…
Floket e saj
Jane mimozat bjonde
Ngatrruar
Neper gishta djemesh…
Tirana
Magjistarja e heshtjes
Perendeshe
E muzgjeve
Dhe psheretimave te fshehta,
Me Henen
Si dajre e dridheshme
Dhe stuhi vallesh
Neper kalldremin e yjeve.
Tirana
Me zenka politikanesh
Vetura luksoze
Dhe lypsa
Ne skaj…
Tirana
E Dajtit te thinjur
Dhe pranveres marramendese
Lozanjare
Mahnitese
Tirana
E monumenteve
ABC-ne e historise shfleton
Dhe madheshtine e se sotmes
Tirana ime
Mikja ime prej drite
Shpirti im prej qiejesh
Me duart e blireve te gjelber
Dhe buzet
E dhimbjes se embel
Dhimbjes
Drites
Heshtjes
Zhurmes
Dashurise
Shpreses
Tirana ime
Zemra ime prej tingulli
Dashuria ime
Prej ajri
Prej gjinjesh mahnites
Perqafime horizontesh
Dhe puthjesh
Te shpernadara
Neper pemet e celura…
Tirane
E munguara ime e madhe
Fryma ime
Dhe loti im
Malli qe kurr nuk shuhet
Zjarri qe me djeg se brendeshmi
Dhe me bene te rilind…




ZEMËR…

Një buzëqeshje,
Një ëndërr
E sapozgjuar,
Një dritë vezulluese
Një shpresë që regëtinë,
Një fjalë
Ende e pathënë
Një fjalë që presim
Një përqafim,
Një vezullim sysh
Janë ZEMËR
Ashtu
Sikundër unë
Jam ZEMËR
Në dorën tënde të vogël
Plotë drithërima
Belbëzime
Dhe dashuri
Të patreguar
Plot mistere
Dhe magji…
Ti je ZEMËR
Harku I rrufesë
Mbi përqafimin tonë
Vetëtima e puthjes
Dhe breshërima e yjeve
Mbi shpiritn tonë
Ndërsa Bota
Shëndrrohët
Në një ëndërr
Prej balte
Lotësh
Dritash
Shpresash
Lulesh
Dhe dashurie të pa fund…
Ne
Jemi vet ZEMËRA njerzore…


EPOSI SHQIPTAR

Nje dedikim ne kuadrin e 22 MARSIT Dites se bekuar te triumfit te DEMOKRACISE ne Shqiperi...

Një Yllësi
Në formim e sipër.
Nebuloza e fjalëve
Vërtitet midis telave te lahutës
Në goditje madhështore
Me emrat e Mujit e Halilit,
Me vajin madhështor të Ajkunës
Një qarje
që rrëqeth planetët dhe njerëzit
Me qumështin mitik të Zanave
Dhe pluhurin qiellor
Të kuajve të kreshnikëve...
Bota
ka shtangur
Dëgjon këngët hyjnore
Nga gurrat e zërave të aedëve popullor.
Gjithçka
është në vazhdim e sipër.
Turravrapi i Kreshnikëve të Jutbinës
Shkund Tokën.
Krijimi i Botës
nuk ka mbaruar ende,
Ashtu dhe Eposi
Punëtorët e këngës
E latojnë,
e gdhendin,
e përsosin çdo ditë...

Nga sqetullat e Bjeshkëve
Si prej Brinjës së Adamit
Dalin Kreshnikët e fundit...
A mund të jenë të fundit?
Trualli i Eposit
Çdo shekull,
lind Kreshnikët e vet.
Një truall zjarresh
dhe pasionesh të mëdha
Me shpërthime ndërplanetare
Në Yllsinë tonë
Mbi krahët e zogjve
Shtegtojnë drejt legjendave
Emrat e djemve shqiptarë
që mbajnë mbi supe
Historinë dhe të vërtetat e mëdha...

Tokë e Dardanisë
Stuhitë
të puthin fytyrën prej drite dhe bore
Re të mëdha
Shpalosin
ëndrra si flamuj këngësh
Mbi blunë drithëruese të qiellit...
Kori i Zanave
Pagëzon përjetësinë e djemve
Ata
janë bërthama e Kreshnikëve
Agime polare të dashurive të pashpallura
Energji kozmike
Të ndrydhura
Brenda hapit elegant te vajzave si trille bukurie
Fytyrat e tyre
Janë zemra e yjeve
Me regëtima provokuese
në largësi shekullore
Vetëm në Epos,
brenda Eposit
Dhe njerëzit e trojeve epike të Shqipërisë
Mund ti prekin
Ti puthin
Ti marrin ndër duar
fytyrat e yjeve
Kujdes
Zjarri i tyre
është ende në veprim të plotë

Bota
Vazhdon krijimin e mrekullive
Gjithçka
Është ende në fillimet e veta,
edhe eposet...



DRITHËRIMË

Ndër duar
një e qarë fëmije,
një tufë dënesash
ngrihen nëpër hapësirë
si një tufë zogjsh
ku dikush ka qëlluar më armë...

Mbi duart e mia
copëra belbëzimesh dhe drithërima
nuk di nga binin...
Diku
një fëmijë qante
mbase për lodrën e tij,
ndoshta për një trill
apo thjeshtë për bukë...

Një e qarë fëmije
vrapon nëpër rrugë
duke u penguar nëpër gurë...



BRENGË E MERGIMTARIT

Kam ikur…
Nuk jam më ai që kam qënë
Dashurinë e parë
Lash harruar mbi krahët e zogjëve,
Puthja
Është shëndruar në një vetëtimë
Me qerpikët e rënduar nga vesë e lotëve…
Kam ikur…
Dhe dua te jem ai që kam qënë,
Por ah, nuk qënka e mundur
Buzëqeshja ime
Endet nëpër rrugë,
Si nje encacak i vetmuar
Që nuk e njeh askush…
Gjethet e pemeve janë mplakur
Ndersa retë në qiell
Krejt qënkan thinjur…




Vasil TABAKU (10.9.1953). Lindi në Lushnje, në një familje me origjinë nga Gramshi. Pas disa muajsh familja e tij do të transferohet në zonën e Mallakastrës në qytetin e Ballshit, ku e kaloi fëmijërinë dhe rininë. Arsimin tetëvjeçar e kreu në Ballsh, sikurse edhe atë të mesëm në Shkollën e Mesme të Bashkuar “Derivsh Hekali”.

Poeti, shkrimtari dhe publicisti Vasil Tabaku, krijimtarinë letrare–artistike e ka filluar që në bankat e shkollës tetëvjeçare, kurse botimet e para poetike i ka publikuar në vitet e shkollës së mesme, në organet e shtypit letrar të kohës.

Në vitin 1977 ka përfunduar Studimet e Larta, Fakulteti Gjuhë – Letërsi në Universitetin e Tiranës me rezultate të shkëlqyera, një vit më vonë ka dhënë provimet plotësuese dhe ka kryer edhe Fakultetin e Gazetarisë. Në vitin 1987 ka ndjekur për dy vjet Studimet e Larta pas Universitare në specializimin për skenarist i filmit artistik dhe ekranit televiziv, ku është diplomuar po ashtu me sukses të shkëlqyeshëm. Në vitin 1995 ka kryer trajnim dymujor për gazetari televizive pranë TRT - Ankara, Turqi.

Edhe pse që student botoi librin e parë dhe dhjetëra cikle poetike në gazetat letrare të kohës si dhe shumë artikuj studimor dhe publicistikë, pushtetarët komunist të asaj kohe, nuk i dhanë mundësinë të punonte në ndonjë qendër të zhvilluar apo shkollë qyteti, por “e detyruan?!”në shtator të vitit 1977 të filloj punën si mësues në fshatin Ninësh të Mallakastrës gjer në qershor të vitit 1978.

Më pas Vasil Tabakun do ta gjejmë në këto detyra dhe funksione profesionale:

- l978 – 1986, drejtues në Pallatin e Kulturës Ballsh.
- 1986 – 1987, gazetar në gazetën “Drita”, organ i Lidhjes së Shkrimtarëve dhe Artistëve të Shqipërisë.
- 1987 – 1993, skenarist i filmit artistik në Kinostudion “Shqipëria e Re”, Tiranë.
-1992 – 1993, kryeredaktor i Revistës “Film” organ i Kinostudios dhe Film – Distribucion.
- 1993 – 1998, gazetar në Radio Televizionin Shtetëror (RTSH), Tiranë.
- 1998, hiqet nga TVSH për shkak të bindjeve të tija politike të djathta, mishëruar edhe në emisionet e tij televizive si dhe në shumë shkrime dhe analiza të botuara në shtypin e ditës si ”RD“, ”Tribuna Demokratike“, “Republika“, ”Drita“, “Albania“ etj.
- 1998 – 1999, gazetar në gazetën “Liria“, organ i shoqatës së ish të dënuarve politikë të Shqipërisë.
- 1999 - 2000, gazetar në Radio Kontakt, Tiranë.
- 2000 – 2001, gazetar në TV- ATN – 1, Tiranë.
- 2001 – 2002, kryeredaktor i gazetës „Tirana demokratike“ organ i PD Tiranë.
- 2002 – 2003, kryeredaktor i gazetës “Lajmëtari i Lirisë“ organ i shoqatës për integrim të ish të përndjekurve politikë.
- 2003 – 2004, kryeredaktor i TV – ATN - 1 dhe Reporter i Radios Ndërkombëtare „IRIB“, komentator politikë në “Radio Nacional”, bashkëpunëtor i gazetës “Bota Sot”në Zvicër etj.
- 2004 –2005, Vasil Tabaku mbetet i papunë.
- Që nga viti 2007, Vasil Tabaku punon gazetar në Agjencinë Telegrafike Shqiptare ATSH.


SHKRIME, TRAJTESA E PUBLIKIME NË FUSHËN E PUBLICISTIKËS:

Vasil Tabaku, ka botuar rreth 5450 shkrime publicistike, analiza politike, sociale, shoqërore si dhe shkrime te veçanta studimore në fushën e letërsisë, folklorit dhe kritikës letrare, në këto organe:

“Drita”, “Zëri i Rinisë”, në revistat: “Nëntori” e “Ylli”. Pas vitit 1991 ka botuar kryesisht në: “Rilindja Demokratike (RD)”, “Tribuna Demokratike”, ”Republika”, ”55”, ”Koha Jonë”, ”Liria”, “Ballkan”, “Sot”, ”Tema”, ”Metropol”, ”Lajmëtari i Lirisë”, ”Drita”, ”Shkodra”, ”Bota Sot” në Zvicër etj. Po ashtu Vasil Tabakun e gjemë me poezi e tregime nëpër gazeta e revista si: “Drita”, “Zëri i Rinise”, “Ylli”, “Nëntori” dhe më pas edhe në: “RD”, “Republika”, “Drita”, “Tema“ ,"Floart","Floripress"; "Floart-press" etj.

- Vasil Tabaku është autor i rreth dyzet e pesë dokumentarëve artistik televiziv në TVSH dhe ATN – 1. Ka realizuar me qindra emisione televizive dhe radiofonike në “TVSH”, “ATN – 1”, në “Radio Kontakt”, “Radio Nacional” dhe së fundi edhe në Radion Ndërkombëtare “IRIB”.



VEPRAT LETRARE:

1. “Hyrja e Pranverës“, poezi, 1976.
2. “Në të gjitha ditët“, poezi, 1981.
3. “Me këngën time dhe jetën“, poezi, 1987.
4. “Ndërrimi i epokave“, studime, 1988.
5. “Bota në sytë e mi”, ese, 1990.
6. „Klithmë drite“, poezi, 1998.
7. “Vit i mbrapsht“, ese politike, l998.
8. “Zgjim i dhimbjes“, ese dhe studime social – shoqërore, 1999.
9. “Vështrim i ngrirë”, poezi dhe ese, 2000.
10. “Shqipëria në udhëkryq, apo politika e kryqëzuar?”, studime dhe artikuj politikë, 2001.
11. “Shkolla Iraniane dhe Shqipëria”, studime dhe intervista me akademikë dhe personalitete të shquara, 2005.
12. “Monumentet e munguara të Demokracisë”, libër eseistiko – publicistikë, 2006.
13. ”Baleti i drerit të plagosur“, roman, 2007.
14. “SHKOLLA IRANIANE DHE SHQIPËRIA”, është përkthyer në gjuhën persishte, Teheran, 2004.


ËSHTË PREZANTUAR:

15. Hasan Hasani: “LEKSIKONI I SHKRIMTARËVE SHQIPTARË 1501 – 2001”, Prishtinë 2003.

16. Ferdinan Laholli: “ANTOLOGJI E POEZISË MODERNE SHQIPE – ANTHELOGIE DER MODERNEN ALBANISCHEN LYRIK”, Holzminde/Germany, 2003.



Përveç kësaj veprimtarie të begatshëm që përmendëm më lart Vasil Tabaku ka në proces të finalizimit edhe dy libra, një roman dhe një libër poetik, kurse një pjese e krijimeve poetike i janë përkthyer edhe në gjermanisht, italisht dhe persisht. Ai njehë mirë italishten dhe rusishten.

Nga LUMO KOLLESHI : IKJA E NXËNËSES




Ndoshta emrin tënd ia morën marsit
Për t'i bërë një buqetë festës së nënës,
Por jetën ta këputën në fund të majit,
Kur hahej me vete drapri i hënës.

Nuk arrite t'i mblidhje lulet ne lendine
Per dy prindrit e tu mesues,
Ne shtetrrethim e paatem Shqiperine,
Nje shtetrrethim kaq pervelues.

Dhe u ktheve per te fundit here,
Pa rene zilja ne oborrin e shkolles.
Na shpove zemrat,o dhimbja me e thelle,
Ca plage nga trupi yt i morem.

Marsela*,vertet s'do vish dhe neser?
Shkolla te pret,dhjetat gjithashtu.
Ler arkivolin per dikatore te rinj a te vjeter,
Per ata qe e gremisen vendin gjer ketu.

(* Marsela Canka, nxenese e shkolles "Nonda Bulka" Permet, e vrare me granate ne shtepine e saj ne maaj te vitit 1997)

I ndjeri Ismail Kadare, ose shkrimtari që i zgjati jetën regjimit komunist

Kërko brenda në imazh Nga Flori Bruqi Ismail Kadare (28 janar 1936 - 1 korrik 2024) ishte akademik, politikan, ish-deputet i Kuvendit Popull...