Që në krye të fjalës së tij, Surroi që nuk ka dashur të ndalet fort te përmbajtja e librit, ka treguar se ai i përkushtohet dy vajzave të tij, Reas dhe Zojës, e përmes tyre një gjenerate të tërë. Dhe kjo me një simbolikë.
“Rea ka lindur në vitin 1988 dhe Zoja 1990. Mes lindjes së njërës dhe tjetrës vajzë Kosova u okupua, ky shtet iu mor shumicës së qytetarëve të saj, rrjedha e jetëve tona u suspendua, e në atë kohë ndodhi një mrekulli e llojit të vet, e ajo është se u shemb një iluzion se përball një armiku kaq të madh dikush mund të ikte nga përndjekja. Të gjithë në një forma apo tjetër ishin shndërruar në të përndjekur të okupatorit. Vendi jonë i zaptuar, i okupuar kaloi nëpër një periudhë shumë të gjatë dhe një pjesë e tyre u shpjegua në këtë libër”, ka thënë Surroi.
“Këtij vendi ia solli lirinë së pari rezistenca e tij, dhe natyrisht si shpërblim ndaj kësaj rezistence në masë të madhe paqësore në masë më të vogël edhe të dhunshme, patëm një përkrahje shumë të madhe dhe u çliruam, na çliruan”, ka thënë Surroi.
Megjithatë, ai ka thënë se Kosova i rezistoi okupatorit me kreativitet. “Nuk kishim armë po kishim çelësa, nuk kishim armë po kishim qirinj, nuk kishim mënyrë se si t’i përgjigjeshim dhunës por ngrehnim dy gishtërinj me shpresë që mos të thyheshim”, ka thënë Surroi. “Dhe rezistuam, dhe fituam”, ka shtuar ai.
Por sipas Surroit, ky popull fitoi në tërësinë e tij. Ai ka thënë se nuk pati një grup apo një tjetër që ia solli lirinë këtij vendi.
“Këtij vendi ia solli lirinë së pari rezistenca e tij, dhe natyrisht si shpërblim ndaj kësaj rezistence në masë të madhe paqësore në masë më të vogël edhe të dhunshme, patëm një përkrahje shumë të madhe dhe u çliruam, na çliruan”, ka thënë Surroi.
E porosia e “Këmbët e gjarprit” për gjeneratën e vajzave të Surroit, është se çlirimi nuk ndodh vetëm me armë, nuk ndodh vetëm me ushtri, se çlirimi ndodh në mendjet dhe në veprimet tona. Por edhe një tjetër.
“Se edhe pse të çliruar një ditë pas çlirimit e lamë këtë vend të zaptohet sërish”, ka thënë Surroi.
Ai ka shprehur bindjen se ky vend ka mundur të ecë më i lirë se sa që është sot, më mirë se sa që është sot, ka mundur që të mos lejojë që të zihet e të zaptohet përsëri, tash jo nga forca e okupatorit të huaj por nga primitivizmi, nga keqpërdorimi i fjalës liri për, sish ka thënë, interesa që nuk kanë të bëjnë as me lirinë tonë e as me lirinë e atyre.
Megjithatë, ai ka thënë se ky shtet nuk mund të mos jetë i lirë, e nuk mund të dorëzohet ozurpatorëve.
“Për aq sa ne kemi pasur përgjegjësi si gjeneratë, për ta sjell një vend të tillë këtu, për aq është gjenerata e atyre që i përkushtohet ky libër, i vajzave të mia, që këtë vend ta çlirojnë. Ky vend sot është i zaptuar në forma tjera, por ky vend e do dhe e meriton lirinë”, ka thënë Surroi.
Redaktori i këtij libri, Agron Bajrami, “Këmbët e gjarprit” e ka vlerësuar si libër historie.
“Është libër historie ashtu si e ka parë Vetoni, i cili që në hyrje paralajmëron lexuesin se para vetes ka një interpretim, siç thotë, ‘një grumbull skicash si interpretim provokues për një shoqëri që ka nevojë të zgjohet nga letargjia e kafshimit të helmuesve’”, ka thënë Bajrami.
Veç kësaj, Bajrami ka thënë se ky është libër historie, që flet për individë e ngjarje, të ditura e të paditura, në të cilat vetë autori ka qenë pjesëmarrës direkt dhe rrëfimi që na sjell Surroi, është dëshmi për një kohë dhe disa njerëz, që edhe sot kanë rol e kanë peshë në Kosovë.
“Por, më shumë se thjeshtë një libër historie, ‘Këmbët e gjarprit’ është libër edhe për historinë. Libër që nxjerrë në shesh shtrembërimin e saj, blerjen dhe shitjen e saj, rishikimin e historisë dhe manipulimin me të, nga njerëz që, në rrethana të tjera mund të kishin qenë individë në margjina të shoqërisë”, ka thënë Bajrami.
Ai ka thënë se “Këmbët e gjarprit” është po ashtu polemikë politike që, duke përshkruar personazhet politike - prej kryeministrit në detyrë dhe ministrit të Jashtëm, deri tek ish-deputetë, politikanë, luftëtarë dhe një ish-rektor - nxjerr një diagnozë të rëndë për sistemin që e sundon Kosovën, e që, pashmangshëm, do të nxisë reagime, përkrahëse e kritikuese, nga pozicione që tashti të paparashikueshme.
“Sigurisht, autori qëllimshëm ngacmon individë e struktura ‘zap’ues’ të pushtetit dhe shkatërrues të shoqërisë, për të detyruar hapjen e një debati, të cilin Kosova me vite i shmanget! Debati për mungesën e llogaridhënies dhe përgjegjësisë në udhëheqje, që Kosovës i kushtoi dhe i kushton me pësime historike”, ka thënë Bajrami. “Apo, siç e thotë vetë autori në fund të librit, kur shtron pyetjen nëse ka mundur të jetë Thaçi kaq i fort dhe kaq shkatërrues dhe vetë jep përgjigjen: ‘Nuk e besoj. Gjarpri ka mundur të na afrohej, si çdo gjarpër tjetër, aq sa e kemi lejuar ne’”.