2016-08-07

Terroristët kanë frikë, ja disa karikatura emocionuese

Terroristët kanë frikë, ja disa karikatura emocionuese (FOTO-LAJM)

Karikaturistët duket se kurrë nuk do të heshtin. Karikaturistë nga e gjithë bota kanë shprehur mbështetjen e tyre dhe janë solidarizuar me ngjarjen e Charlie Hebdo duke bërë karikatura të ndryshme, të cilat i kanë hedhur në rrjete të ndryshme sociale.
 
Ata kanë fuqinë t'i bëjnë njerëzit të qeshin, ngacmojnë me pretendimet e tyre dhe gati-gati tregojnë  se sa të turpshme dhe qesharake janë. 
 
Në prag të masakrës së tmerrshme në Paris, disa karikatura të mrekullueshme  qarkullojnë në mbarë botën. 
 
Përmes disa imazheve vizuale, përcillen emocione që kurrë nuk mund të shprehen me fjalë. 
 
Charlie Hebdo- terroristet 
Karikature e zhytur ne mendime- autor Ruben Oppenheimer 
 
 
Dutch cartoonist Ruben Oppenheimer alluded to the 9/11 terror attacks in New York with his thoughtful cartoon which received over 20,000 retweets 
 
Stilolapsi, lapsi qe perfaqeson viktimat- autor Banksy (Ka mare 82.000 pelqime ne Instagram)
 
 
Karikature ne mbeshtetje te viktimave te sulmit terrorist- autor australian David Pope
 
Cartoonists across the world, including Australian David Pope, have flooded the internet with touching drawings to show support and solidarity for the victims of the Charlie Hebdo terrorism attack
 
Kjo eshte arma jone- karikaturisti nga Kili, Francisco J Olea
 
'And this is our gun!' Chilean caricaturist Francisco J Olea thought up this clever image after the event, with the hashtag #CharlieHebdo
 
 
Nje dite e keqe per te gjithe karikaturistet- autor Magnus Shaw
 
Peanuts cartoon, by Magnus Shaw, was posted on Twitter with the caption 'A terrible day for all cartoonists #JeSuisCharlie'
 
Hakmarrja me stilolapsa - pergatitur nga artisti amerikan Rob Tornoe
 
Revenge of the pens - U.S. artist Rob Tornoe depicted sharpened pencils and pens claiming retribution against their attackers in his cartoon
 
Kush e ka demtuar Muhamedin me shume?- autore femer Signe Wilkinson
 
 
Female cartoonist Signe Wilkinson, best known for her work at the Philadelphia Daily News, asks 'Who has damaged Muhammad more?'

Konkurs për karikaturat e Muhamedit


Një grup motoçiklistësh që mund të jenë të armatosur kanë organizuar një konkurs për karikatura të Profetit Muhamed para një qendre të komunitetit islamik në shtetin jugperëndimor të Arizonës.

Organizatorët thonë se aktiviteti është në përgjigje të një incidenti në fillim të muajit ku dy persona të armatosur hapën zjarr në një konkurs të ngjashëm në Teksas ku karikaturistët po vizatonin Profetin Muhamed.

Të dy personat u vranë pas një shkëmbimi të shkurtër zjarri . Një oficer policie u plagos. Një nga të armatosurit shkonte shpesh për t;u falur në xhaminë e Feniksit ku u mbajtë aktiviteti.

Organizatori Jon Ritzheimer shkruante në faqen e Facebook-ut të aktivitetit “Raundi i Dytë”. Ish-marinsi thotë se grumbullimi do të jetë paqësor, por i nxiti protestuesit të sjellin armë, në rast të ndonjë sulmi.

Karikaturistët e Famshëm që u Vranë në Sulmin Ndaj “Charlie Hebdo”

Sulmi  në Paris, në zyrat e revistës satirike “Charlie Hebdo” la të vdekur disa nga karikaturistët më të njohur, të cilët u shquan për kritikat e tyre ndaj të gjitha formave të autoritetit, qeveritar, religjioz e ushtarak.

Sulmi në Paris, në zyrat e revistës satirike “Charlie Hebdo” la të vdekur disa nga karikaturistët më të njohur, të cilët u shquan për kritikat e tyre ndaj të gjitha formave të autoritetit, qeveritar, religjioz e ushtarak.

Në mesin e 12 të vrarëve, janë edhe Georges Wolinski dhe Jean Cabut, ky i fundit i njohur më shumë me emrin Cabu i cili që nga viti 1960 kishte mishëruar një traditë të thellë franceze të mos pasjes së kufijve sa i përket talljes me figurat publike dhe politike.

“Wolinski dhe Cabu ishin tenorët e dëshirës për të krijuar liri më të madhe të shprehjes,” tha Patrick Eveno, një profesor i historisë së medias në Sorbonne.

Cabut dhe Wolinski nisën karrierën e tyre në revistën satirike “Hara-Kiri” në vitin 1960. Revista, e themeluar nga François Cavanna, ishte ndaluar të botohej pasi filloi të tallej me vdekjen e presidentit francez Charles de Gaulle në nëntor 1970. Revista më pas e riemëroi veten si, “Charlie Hebdo” në një përshëndetje satirike për presidentin e ndjerë.

Wolinski, 80 vjeç në kohën e vdekjes së tij, dhe Cabut, i cili ishte 75, bashkëpunuan gjatë 60 viteve të fundit me botime të shumta franceze, më së shumti me, “Charlie Hebdo” dhe rivalin e kësaj të fundit, “Le Canard Enchainé”.

Politikanët, ushtria dhe religjionet, ishin shpeshherë personazhe të karikaturave të Charlie Hebdo.

Në vitin 2006, revista ribotoi karikaturat e shumëpërfolura të Profetit Muhamed që fillimisht u shfaqën në gazetën daneze, “Jyllands-Posten”. Në kopertinën e atij numri, ishte një vizatim nga Cabu që paraqiste profetin duke hedhur duart mbi fytyrën e tij duke thënë, “Është e vështirë të duhesh nga idiotët.”

Xhamia e Madhe e Parisit dhe Unioni i Organizatave Islame të Francës ngritën akuza për shpifje, por një gjykatë franceze hodhi poshtë ato.

Në mesin e të vdekurve në sulmin e së mërkurës ishte edhe Stéphane Charbonnier, 47-vjeçar, redaktor menaxhues i “Charlie Hebdo”, i cili në karikaturat e tij nënshkruhej si Charb. Ai gjithashtu publikonte një ilustrim mujor të quajtur, “La fetvaja de l’Ayatollah Charb” (fetva nga Ayatollah Charb).

Charbonnier ka qenë në mbrojtje nga policia që nga viti 2012, një vit pas sulmit të parë që shkatërroi zyrat paraprake të revistës. Në mesin e të vdekurve është edhe polici që e mbronte atë. Ndërkaq, i vdekur në sulmin e sotëm mbeti edhe karikaturisti Bernard Verlhac.

“Ky është një akt frikacak dhe barbar kundër lirisë së fjalës dhe atyre që e mbrojnë atë,” tha Christian Noyer, guvernator i Bankës së Francës.

Karikaturistët e revistës satirike “Charlie Hebdo” ishin shumë të njohur nga publiku francez, jo vetëm për satirat e tyre politike.

Postimi i fundit në Twitter i revistës “Charlie Hebdo’ të mërkurën në mëngjes ishte një karikaturë e liderit të shtetit islamik, Abu Bakr al-Baghdadi që e paraqiste atë duke uruar vitin e ri 2015.

“Sidoqoftë, urimet më të përzemërta dhe shëndet para së gjithash”, portretizohej duke thënë al-Baghdadi në këtë karikaturë. Karikatura u realizua\ nga Philippe Honoré, fati i të cilit në këtë incident mbetet i paqartë

Në numrin e parë të “Charlie Hebd” për vitin 2015, Charbonnier bëri një karikaturë me titull, “Ende pa sulme në Francë” ku paraqiste një ushtarë xhihadist duke mbajtur një armë në dorë dhe duke thënë: “Prisni! Kemi kohë deri në fund të janarit t’i sjellim urimet tona për Vitin e Ri”.

Sa i përket sulmit të sotëm në revistën satirike “Charlie Hebdo” u tha ndër të tjera se, satira franceze nuk do të vdes nga ky sulm mirëpo, ky sulm përbën një goditje të madhe për shpirtin francez..

Karikatura kosovare


Karikatura kosovare paraqitjet e para i bëri në kohën e Luftës së Dytë Botërore, në periodikun e "Rilindjës"(M.Toptani) e edhe në fletushkën satirike "Fshesa"(P.Kotini).


Më vonë nisi botimin revista "Thumbi" si dhe shtojca "Anza e Rilindjës" të cilat përmbanin karikatura.
Merita të veçanta për nismën dhe rritën e karikaturës në Kosovë ka artisti Aqif Kajmakçiu.

Kajmakçiu i vuri gurin e themelit karikaturës kosovare por edhe shkollës së karikaturës shqiptare në përgjithësi(plejada e karikaturistëve shqiptarë).

Karikatura shqiptare në Shqipëri lind the afirmohet me tamam në revistën "Hosteni" në Tiranë me karikaturistët:Zef Bumçi, Shtjefën Palushi, Dhimitër Ligori, Ilir Pojani etj.

Karikatura kosovare merr hov të veçantë në "Rilindje"(nganjëherë me nga tre karikaturistë të angazhuar).

Kjo plejadë e karikaturistëve kosovarë e kultivoi me përkushtim karikaturën kosovare dekada me radhë duke e bërë konkurente brenda kontekstit jugosllav e edhe më gjërë.

U bënë firma të njohura si karikaturistë, në radhë të parë Nexhat Krasniqi-Nekra që u dallua me stil të veçantë të karikaturës në ish-Jugosllavi si edhe nëpër botë ku mori edhe disa çmime në ekspozita,
Agim Qena në faqet e "Rilindjës" me shiritin komik "Tafë Kusuri" shumë të popullarizuar në mesin e lexuesve, Veli Blakçori,Ramadan Zaplluzha, Fahri Axhanela, Selami Taraku, Musa Kalaveshi, etj..

Kësaj plejade veteranësh iu bashkangjitën edhe karikaturistë tjerë, disa prej tyre para mbylljës dhe të tjerë pas mbylljës së “Rilindjës”(1990), si : Murat Ahmeti, Visar Ulaj, Valdet Gashi, Jeton Mikullovci, Shpend Kada, Binjamin Haxha, Enis Hasani, Luljeta Goranci, Qazim Tmava, etj.

Disa nga këta karikaturistë gjetën hapsirë në gazetat e asaj kohe si Koha Javore, Koha Ditore, Kosova Sot, Bujku, Bota Sot.

Pas luftës në Kosovë, karikaturisti më aktiv është Fahri Axhanela ,Jeton Mikullovci i cili në Kohën Ditore që nga viti 1997 për çdo ditë komenton ngjarjet politike me anë të karikaturës Në vitet 2006, 2007 dhe 2009 në organizim të Studios Nekra(karikaturisti Nexhat Krasniqi) u organizua tri herë Bienali Botëror i Karikaturës “Kosovacartoon".


Floripress: Qipro: Dy medalje të arta për karikaturistët nga Kosova,25 Gusht 2012.

Gani Sunduri dhe Agim Krasniqi janë kthyer me dy medalje të arta nga festivali ndërkombëtar i karikaturistëve, që është mbajtur në Qipron Veriore, në pjesën e populluar me shumicë turke. Punimet e dy artistëve që kanë përfaqësuar Kosovën në këtë ngjarje kulturore janë përcaktuar si të denja për "Pulya'n e Artë". Në këtë mënyrë Kosova ka marrë dy nga pesë shpërblimet kryesore.

Kryetari i shoqatës së strip artistëve “Xhennet Comics”, Gani Sunduri ka bërë të ditur se ai ka marrë çmimin për karikaturën e titulluar “Nxehja globale”, derisa Agim Krasniqi është zgjedhur më i miri për karikaturën me temën “Politika e jashtme”.

“Në këtë festival kanë marrë pjesë 73 artistë nga 41 shtete të botës dhe konkurrenca ka qenë e fortë”, ka thënë Sunduri.

Ai ka shtuar se një debat i posaçëm i është kushtuar festivalit të stripit dhe karikaturës që mbahet në Prizren, derisa është prezantuar edhe stripi i tij “Shqiponja”.

Strip artisti kosovar është shprehur tejet i kënaqur me paraqitjen në edicionin V të festivalit të karikaturës në Qipron veriore dhe ka paralajmëruar se do të ketë edhe befasi të tjera, të cilat do të shpalosen në edicionin VIII të festivalit të stripit dhe karikaturës në Prizren, që do të mbahet nga 8 deri më 11 shtator, në Galerinë e Hamamit. Në këtë edicion do të marrin pjesë 16 artistë nga Franca, Bullgaria, Turqia, Shqipëria, Maqedonia dhe Kosova”, ka përfunduar Sunduri.

Rreth 40 karikatura të artistëve ksoovarë dhe turq, janë prezantuar në një ekspozitë të përbashkët në Bibliotekën Kombëtarë “Pjetër Bogdani”. Ekspozitën, e cila do të jetë e hapur për një javë, e ka organizuar Shoqata e Karikaturistëve “Thumbi”. Qëllimi i kësaj ekspozite është ringjallja e karikaturës në Kosovë.
Serbet merren shume me Kolinden, tani 

edhe karikatura “hot” te saj

Deklarata e presidentes se re te Kroacise, Kolinda Grabar Kitaroviç se Serbia duhet ta njeh pavaresine e Kosoves, ka bere qe mediat te mos e lene rehat ate.
E perditshmja serbe, “Informer”, pas publikimit te disa fotove ‘nudo’ qe pretendojne se jane te presidentes kroate, tani kane bere edhe disa karikatura ku shihet ajo se bashku me presidentin, Tomislav Nikoliq.

“Presidentja e re e Kroacise dhe presidenti Tomisllav Nikoliq i njohur edhe si “Toma Grobar” jane njohur qysh ne vitin 1988 ne brigjet e Makarskes”, shkruhet ne keto karikatura.
Serbet merren shume me Kolinden, tani edhe karikatura “hot” te saj (Foto)
Pjesa tjeter e satires merret me Presidenten edhe raportin e saj me figurat politike serbe.




Valira Deda: Fillimet e karikaturës, gjatë komunizmit dhe në demokraci


Karikaturë te "Hosteni" gjatë realizmit socialist

 Nga Valeria Dedaj

 “Është folur e shkruar se karikatura ka lindur në përudhën e Partisë. Këtë gjë e kanë shprehur shumë studiues dhe karikaturistë shqiptarë, gjë që nuk qëndron si argument e që nuk është e vërtetë”. Në një bisedë me studiuesin e artit Agim Janina, mësojmë më tepër rreth historikut të karikaturës shqiptare. Sipas tij, fillimi i gjithçkaje me lindjen e Partisë Komuniste ishte një steriotip, që u krijua dhe sendërtua duke marrë të drejtë të padiskutueshme sa që studiuesit dhe kërkuesit e fushave të ndryshme e kishin të vështirë dhe shpesh edhe të pamundur të bënin pohime të kundërta. “Shqipëria e ndodhur në udhëkryqin më kryesor të rrugëve antike Lindje-Perëndim, do të ishte gjithnjë nën trysninë e kulturave të këtyre qytetërimeve. Karvanët e mushkave e kuajve bashkë me mallrat mbartnin edhe idetë e kulturat. Në shumë vazo që na vijnë nga antikiteti gjejmë të vizatuara e të dekoruara shumë skema groteske dhe humoristike”.

Zoti Janina, flitet se karikatura në Shqipëri ka lindur në periudhën e Realizmit Socialist. Sa e vërtetë është kjo?

 Tek ne fillimet karikatura i ka të hershme, që me fillimin e shtypit shqiptar nëpër kolonitë patriotike shqiptare dhe gjenden gjurmë që nga viti 1911. Gazetat e para shqiptare për arsye të ndalimit të shkrimit e të publikimit të gjuhës shqipe, doli në kolonitë shqiptare si ato në Rumani, Bullgari, Amerikë etj. Në faqet e gazetave dhe revistave u dukën edhe karikaturat e para. Lidhje me shtypin për karikaturën është një domosdoshmëri, në të kundërt ajo nuk mund të ekzistojë. Kjo ndodhi edhe me karikaturën shqiptare ashtu siç kishte ndodhur kudo me karikaturën në përgjithësi. Periudha e Rilindjes që kulmoi në krijimin e Shtetit Shqiptar dha lindjen dhe lulëzimin i shumë degëve të artit, me gjithë vonesën e tyre historike solli edhe karikaturat e para. Në faqet e gazetave të krijuara nga figura të njohura patriotike jashtë atdheut, u dukën edhe karikaturat. Tashmë botën e tyre në shtypin Europian dhe atë botëror ishte bërë normë e pashkruar që në faqet e gazetave të kishte edhe karikatura të ndryshme. Rrallë mund të gjeje ndonjë gazetë që në faqet e saj, nuk kishte karikatura.

Po emigrimi si ndihmoi në këtë gjini? 

Shqiptarët gjithmonë kanë pasur një emigracion të madh dhe në disa vende, i cili ishte i fuqishëm për të ndikuar në ngjarjet që ndodhnin në vendin amë. Në gazetat dhe revistat që dolën në Sofie të Bullgarisë, Bukureshtit të Rumanisë e shtete të tjera e deri në Amerikë, kemi të botuara me dhjetëra karikatura. Në më të shumtët e rasteve nuk mund të thuhet e gjendet me siguri autorët e tyre edhe në se janë artistë karikaturistë shqiptarë apo të huaj, por sidoqoftë satira dhe humori që buron nga ato godet bukur e me forcë dobësitë e lakmitë e shteteve të tjera ndaj Shqipërisë, si edhe më pas të metat e qeverisjes dhe mungesat në ndërtimin e shtetit shqiptar.

Cilat janë gazetat që do të veçoje asokohe, si promovuese të kulturës?

 Gazetat ku u botuan karikaturat: “Liri e Shqipërisë” (1911), “Opinga” (1920), “Dielli” (20 maj1922 deri 3 shtator 1926 Amerikë karikaturat e Konicës), “Ora e maleve” (1923), “Arbëria e viteve” (1929), “Rilindja e Arbërisë” (1930), “Minerva” (1932), “Diana” (1935), “Shqipëria e re” (1926). Një rast i veçantë është Faik Konica. Shkrimtar dhe euridit i përmasave më të mëdha europiane Konica është një prej polemizuesve më të zgjuar, por edhe një prej atyre shqiptarëve që vuri dorën mbi plagë, duke vënë në dukje anët më negative të shqiptarëve për t’i nxitur ata për t’u bërë më të mirë e për të marrë rrugën e qytetërimit. Ai pajton një karikaturist amerikan Frank e Davidson dhe në gazetën “Dielli” nis serinë e një sëri karikaturave me temë shqiptare. Ndonëse të bëra nga karikaturisti amerikan trajtimi i tyre me mjeshtëri e sidomos diçiturat që i shoqërojnë gjithmonë ato janë pjellë e mendjes brilante të Konicës.

Çfarë ndodhi me karikaturën gjatë regjimit komunist?

 Që me krijimin e lëvizjes komuniste në Shqipëri kemi lindjen e shtypit me prirje të theksuara revolucionare, gjë që erdhi si pasojë e ndikimit të ideve komuniste. Partia i dha një rëndësi të dorës së parë shtypit e propagandës. Menjëherë u pa që skica e karikatura ishte një mjet i fuqishëm ideologjik e politik, që ndikonte në masat e mëdha të njerëzve. Që me daljen e fletushkave të para e trakteve, si fletë violente, doli edhe gazeta humoristike në shtypin ilegal të kohës e titulluar “Fshesa”. Ndërsa Brigada e VII Sulmuese nxori vetëm në tre numra fletushkën “Thumbi”. Në to botoheshin pamflete e shkrime satirike, nga pena të reja, të cilat më pas do të bëheshin shkrimtarë, që do të mbanin peshë në lindjen e rrymës së Realizmit Socialist, ndikuar nga letërsia e Bashkimit Sovjetik. Në faqet e gazetës “Fshesa”, po edhe në organet e tjera të asaj kohe, vërshuan edhe karikaturat e Polikron Kotinit, Misto Mames, Mihal Durit (të dy dëshmorë të luftës) dhe Andon Kuqalit, që satirizonin veprimet e Ballit Kombëtar dhe të pushtuesve fashistë. Karikaturat u shpërndanë edhe në formën e trakteve dhe të letrave volante. Por ndërkohë kemi edhe karikatura kundër Partisë Komuniste dhe politikës që ajo ndiqte, të botuara si fletë volante, ku ndihet përpjekja për të demaskuar idetë komuniste. Me vendosjen e regjimit komunist, Partia e Punës i kushtoi një vëmendje të veçantë karikaturës në kuadrin e përgjithshëm të satirës e të humorit. Karikatura u pa si një gjini shumë e rëndësishme e agjitacionit figurativ. Ideologjia e politika do të ishin themelet, nga ku do të ngrihej e gjithë struktura e shtypit shqiptar të periudhës 1945- ’90, ku nuk bën përjashtim edhe karikatura.

Kontrolli mbi “Hostenin” duhet të ketë qenë i madh?

 Partia në pushtet e kuptoi menjëherë forcën e satirës që shprehte me forcë fshikullimin e sarkazmën thumbuese të karikaturës, që shkon krah për krah me nivelin e shkrimeve satirike, pamfleteve e humorit, që botohej në shtyp. Trysnia e kontrolli edhe mbi “Hostenin”, ka qenë shumë i madh, e Partia vigjilonte me anë të shumë organizmave dhe mjeteve për ta pasur nën diktat gjithë shtypin e në këtë kuadër edhe karikaturën. I gjithë shtypi ishte thjesht një hallkë në zinxhirin e gjatë të levave të Partisë, ndihmëse e zbërthimit të orientimeve e sloganeve të saj e veçanërisht të Enver Hoxhës. Në analizën që i bëhej në shtypin e kohës theksohej, se “ajo (karikatura), duke u udhëhequr nga mësimet e Partisë, ka shprehur ideologjinë e saj, duke venë në bazë, me humor shfaqjet e huaja, që pengojnë ecjen e shoqërisë sonë përpara, ka goditur manovrat e imperialistëve dhe revizionistëve. Karikatura u është përgjigjur flakë për flakë problemeve që kanë preokupuar shoqërinë tonë”.

Cilët janë karikaturistët e parë të asaj periudhe?

 Karikaturistët e parë shqiptarë të kësaj periudhe janë: Polikron Kotini e Zef Bumçi. Më pas vijojnë Bardhyl Fico, Dhimitër Ligori, Enriko Veizi, Bujar Kapexhiu, Shtjefën Palushi, Iir Pojani, Agim Sulaj, Arben Meksi, Medi Belortaja etj. Të gjithë shfaqin një individualitet krijues të veçantë e përfaqësojnë denjësisht karikaturën e kësaj periudhe. Disa prej tyre janë shumë prodhimtarë e aktivë edhe në ditët e sotme. Tema dhe tehu, ku godisnin karikaturat, është i njëjtë dhe shkon në linjë me politikën zyrtare të kohës. Dihet që kanunet e Partisë e kufizonin shumë lirinë artistike në anën teknike, ku nuk lejoheshin ato rryma të shekullit të XIX dhe XX, të cilat u quajtën dekadente e moderniste.

Nuk ka asnjë karikaturë me figurën e ndonjë politikani gjatë asaj periudhe?

 Teknikisht karikatura kishte një farë lirie pak më të madhe dhe ishte më e lirë në paraqitjen stilistike e grafike, por ngurtësohej shumë nga brendia e nga përmbajtja, sepse satira dhe humori kishte një stekë, një nivel që nuk duhej ngritur më lart. Kurrë dhe asnjëherë në shtypin e kësaj periudhe nuk kemi karikaturimin e një figure politike a shtetërore më larg se ajo e një drejtori ndërmarrjeje apo kryetari kooperative. Si rrjedhojë e revolucionit kulturor kinez, vijnë në Shqipëri fletë-rrufetë, që rrjedhin nga dacibaot e famshme kineze. Enver Hoxha mbajti një fjalim, i cili nxiti e ngriti një valë të madhe demaskuese, nën sloganin, që "cilido pa frikë e me shkronja të mëdha mund të shkruajë se çfarë mendon për punën e njerëzit". Nisur nga ky fjalim shumë karikaturistëve iu kërkua që të demaskonin shfaqjet e huaja sidomos në radhët e rinisë, e cila nën ndikimin e televizioneve të huaja, kryesisht ato italiane po kërkonte një hapje drejt botës. Disa karikaturistëve iu kërkua që të pasqyronin në karikatura të rinj, të cilët shfaqnin tendenca të ndjekjes së modës perëndimore. Kjo gjë mori hov të madh në periudhën pas Plenumit të 4-tër të KQPPSHsë, ku u dënuan shumë artistë për ndikime borgjezo-revizioniste.

Fletë-rrufetë

Nën shembullin e dacibaove të Kinës në Shqipëri dolën fletë-rrufetë, ku dënoheshin me shkrime njerëz të ndryshëm. Këto karikatura bëheshin në formate të mëdha dhe u vendosën në sheshet kryesore të qyteteve. Ky ishte një demaskim shumë i madh e shumë i turpshëm për kohën, sepse Bodeci, një lloj tabele me karikatura të mëdha në një nga sheshet kryesore të qytetit dhe më vonë fletë-rrufeja, ishin armë të diktaturës, që propagandën e kishte forcën e saj më të madhe goditëse, me parullat: “T’i dënojmë armiqtë!”, “T’i demaskojmë armiqtë !” Demaskimi i botës ishte një linjë e përhershme, që shfaqet qartazi në të gjithë krijimtarinë karikaturale të kohës.



Agim Janina, studiues arti

 Çfarë ndodhi me  karikaturën në vitet e demokracisë? 

Nga e kaluara trashëguam një karikaturë jo politike (përjashto politikën e jashtme), por shumë të politizuar. Vitet ’90 çliruan shumë energji dhe shtypi mori frymë lirisht. Forma e parë e protestës ndaj diktaturës ishte shfrimi pa kufi ndaj vetë rrëgjimit. Poeti gjerman Gëta ka thënë që gjëja më e mirë për t’u ndarë nga diktatura është të tallesh me të! Në natyrën e vet karikatura një prej elementëve shpotitës më therës ka edhe talljen. Kështu për herë të parë në faqet e gazetave u shfaqën edhe karikaturat e para politike kundër regjimit komunist, sloganeve dhe simboleve të tij. Dhe karikatura shqiptarë e kohës u tall paq me diktaturën. Kuptohet që karikaturistët janë pjesë e shoqërisë dhe si të tillë edhe ata kanë bindjet e qëndrimet e tyre politike edhe pse në një takim promovues mbi karikaturat e Bujar Kapexhiut theksova me bindje se Bujari është më i djathtë se çdo i majtë dhe më i majtë se çdo i djathtë dhe kjo gjë vlen për çdo karikaturist, sepse fenomenet negative apo që duhen goditur e fshikulluar me gjuhën artistike të karikaturës nuk kanë ngjyrime politike.

Po orvatjet për revista humoristike si kanë shkuar? 

Karikaturistët u afruan shpejt nëpër shtypin e ri që u krijuar dhe filluan të botonin krijimet e tyre fshikulluese në karikaturë. Shpejt vihet re se nuk është vetëm qëndrimi ndaj të kaluarës, por edhe ndaj politikave të partive të ndryshme apo drejtuesve të partive që vihen në shënjestër të krijimeve të tyre. Dallohen në këto fillimi karikaturistët Bujar Kapexhiu që orvatet të krijojë edhe një revistë humoristike pa sukses, Vasil Lalo, Like Rehova, Arben Meksi, Medi Belortaja, skulptori Maks Bushi, Agim Sula, Luan Vrioni etj.



Karikatura me të cilën Agim Sulaj fitoi çmimin "Oscar" 2015

Roli i saj në demokraci...

Moto e karikaturës është: “Duhet të guxojmë për gjithçka”! Guximi është ajo që e ngre njeriun lart. Guximi e bëri njeriun të ëndërrojë dhe nuk e bëri dhuna, nuk e bëri frika, nuk e bëri shtypja. Karikatura është art e jo armë. Është mjet i madh domethënës, është mjet i madh demokratik, është barometri i demokracisë së një kombi. Pyetja mbi lirinë e rolin e karikaturës në kushtet e demokracisë është pyetja esenciale, pyetja thelbësore, që lidhet me një thelb, me një nukë, me një bërthamë dhe me një mentalitet, i cili është shtruar që në kohën kur njeriu filloi të arsyetonte dhe të thoshte, kush është pushteti e kush jam unë? Sepse në këtë botë çdo gjë është pushtet. Feja është pushtet, mbreti është pushtet, presidenti e kryeministri. Nëse ne kufizojmë fenë, do të kufizojmë mbretin, do të kufizojmë presidentin, ministrin e drejtorin e ndërmarrjes e kështu do të kufizojmë gjithçka. Atëherë shprehja: “Njeriu ka të drejtë të guxojë për gjithçka ka qenë leva lëvizëse e shoqërisë dhe gjithashtu edhe e karikaturës.

Së fundmi, karikatura është konsideruar edhe armë. Por sipas jush, është armë apo art? 

Në këtë pikëpamje karikatura nuk është një armë. Karikatura është art dhe arti ka nevojë të dëgjohet, të respektohet, të shikohet, të vlerësohet, por nëse unë denigroj dikë duke e bërë karikaturë..., do t’u kujtoj një karikaturë të jashtëzakonshme të Fransisko Gojës, duke ua sjellë në vëmendje, karikaturën me diçiturë “Deri në vdekje”, ku paraqitet mbretëresha e Spanjës si kufomë që pudroset e parfumohet, ndonëse është një plakë e rrënuar, një prostitutë politike dhe më shumë ngjan me kufomën e vdekjes e megjithatë ajo lyhet e krihet. E dyta është karikatura, e cila është aktuale sot në vendin tonë me diçiturë “Ti që i zoti për gjë s’je, më mbaj në kurriz se mirë e ke”! Ku paraqitet populli spanjoll që mban në kurriz një gomar që simbolizon pushtetin e korruptuar e të degjeneruar të kohës.

Eduard Snouden ka vdekur?!

Edward Snowden
Edward Joseph Snowden (i lindur më 21 qershor 1983) është një ish-kontraktor teknik amerikan, i cili punonte për Agjencinë e Sigurimit Kombëtar (NSA) dhe Agjencisë Qendrore të Inteligjencës (CIA).

Snowden në qershor 2013 zbuloi në media materiale sekrete të SHBA dhe Britanisë së Madhe në lidhje me programet e tyre përgjuese të qytetarëve në mbarë botën.


Publikimet rreth programeve Prism dhe Tempora


The Guardian botoi një pjesë të materialeve dhe informacioneve të Snowden në qershor 2013 duke përfshirë detaje mbi një shumëllojshmëri dokumentesh sekrete në lidhje me metodat e përgjimit të individëve amerikanë dhe evropianë si biseda telefonike, komunikime në shërbimet internetike si dhe informacione mbi programin PRISM dhe Tempora.

Snowden tha se materiali i dhëne prej tij ishte vetëm një përpjekje "për të informuar publikun për atë që është bërë në emër të tij dhe kundër tij".
Edward Snowden 2013-10-9 (2) (cropped).jpg
Akuzat nga prokurora Amerikane


Më 14 qershor 2013, prokurorët federalë amerikanë paraqitën një dosje, te bërë publike më 21 qershor, e cila akuzon Snowden për vjedhje të pronës qeveritare, komunikim të paautorizuar të informacionit kombëtar të mbrojtjes, dhe komunikimit me paramendim të materialeve të shërbimit sekret; dy akuzat e fundit janë bazuar në aktin anti-spiunazh të ShBA.

Vlerësime

Informacionet e shpërndara nga Snowden konsiderohen si më seriozet dhe të rëndësishmet në historinë e NSA-së. Matthew M. Aid, një historian dhe studiues i shërbimeve sekrete, deklaroi që dhënia e informacioneve të zbuluara nga Snowden "kanë konfirmuar dyshimet e vazhueshme në lidhje me përgjimet masive të NSA-së".

http://www.ibtimes.co.uk/edward-snowden-scandal-cia-nsa-hired-warning-513190

https://www.theguardian.com/world/video/2013/jun/09/nsa-whistleblower-edward-snowden-interview-video

https://www.washingtonpost.com/world/national-security/us-charges-snowden-with-espionage/2013/06/21/507497d8-dab1-11e2-a016-92547bf094cc_story.html

https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Edward_Snowden

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Edward_Snowden_speaks_about_dangers_to_democracy_at_Sam_Adams_award_presentation_in_Moscow.webm




1023738095Pasi postoi një kod me 64 karaktere, që besohet të jenë një çelës për transkriptim, mediat ndërkombëtare shkruajnë se zbuluesi i famshëm, Eduard Snouden mund të jetë vrarë ose kapur.

Informatori i famshëm Snouden, postoi të premten në “Twitter” një kod me 64 karaktere, mes të cilave shkronja dhe numra, por mesazhi u fshi shumë shpejt.

Ky reagim, së bashku me një paralajmërim misterioz gjatë kësaj javë, ku thuhej, "Është koha", ka bërë që të nisin spekulimet se, mund të bëhet  fjalë për një çelës transkriptimi për një rrjedhje të madhe dokumentesh.

Ish-agjenti i CIA-s e ka pranuar se ai u ka shpërndarë fotografi të koduara të gazetarëve dhe bashkëpunëtorëve të cilat ende nuk janë publikuar.



Kus ishte Eduard Snouden?

Amerikani  Eduard Snouden i cili mori përgjegjësinë për ekspozimin e programeve kryesore të survejimit, duket se nuk ka mundur të përfundojë shkollën e mesme, por është futur dhe ka përparuar me shpejtësi në qarqet e zbulimit të Shteteve të Bashkuara. Edward Snowden u rrit në shtetin e Karolinës së Veriut dhe në Maryland.

Në një intervistë për gazetën britanike “The Guardian”, ai thonte se ai nuk e kishte përfunduar kurrë shkollën e mesme, por kishte marrë klasa kompjuteri në kolegjin e Marylandit dhe se kishte marrë diplomën e arsimit të përgjithshëm. Gazeta “The Guardian” citon ushtrinë amerikane të ketë thënë se Snowden u regjistrua në forcat rezerviste, si pjesëtar i forcave speciale në maj të vitit 2004, por nuk e përfundoi trajnimin dhe u shkarkua nga radhët e ushtrisë 4 muaj më vonë. Snowden i tha gazetës se e ndërpreu karrierën e tij ushtarake pasi theu të dyja këmbët një aksident gjatë stërvitjes.

Gazeta thotë se Snowden filloi për herë të parë punën si roje sigurie për agjencinë e sigurimit kombëtar NSA, që e caktoi atë në një objekt zbulimi në Universitetin e Marylandit. Po sipas gazetës, talenti që kishte për shkencën kompjuterike e ndihmoi atë të gjente punë në CIA, si specialist i sigurisë së teknologjisë së informacionit, se CIA e kishte emëruar atë në misione zbulimi diplomatik në Gjenevë dhe Zvicër, por agjencia e zbulimit refuzon të konfirmojë, ose mohojë që Snowden të ketë qenë punonjës i saj.

Hitleri nuk vdiq, por jetoi në Argjentinë ku lindi edhe 2 vajza




Adolf Hitler e ka sajuar vetëvrasjen e tij, ndërsa ka ikur në Argjentinë ku ka jetuar derisa ka ndërruar jetë. Kjo bëhet e ditur nga disa të dhëna të reja të publikuara në “Grey Wolf: The Escape Of Adolf”. Autorët besojnë se provat e vetëvrasjes së tiranit janë me të ‘meta’. Ata besojnë se ai në fakt është arratisur në vitin 1945 për të filluar një jetë të re me gruan e tij Eva Braun. Por, këto pretendime janë hedhur poshtë si “qesharake” nga historiani Guy Walters.

Fluturimi i Hitler dhe Braun nga Berlini është treguar nga autorët britanikë Williams Gerrard dhe Simon Dunstan në librin e tyre të ri. Ata refuzojnë teorinë që pranohet gjerësisht që ‘Fuhrer’ qëlloi veten në bunkerin e Berlinit më 30 prill 1945 dhe Braun kreu vetëvrasje duke marrë cianur. Në vend të këtij versioni, ata pohojnë se ka prova që sugjerojnë që çifti shpëtoi në fund të Luftës së Dytë Botërore, duke nisur një jetë të re në një enklavë naziste-fashiste të kontrolluar në Argjentinë. Madje ata shkojnë dhe më tej, kur thonë se çifti kishte dy vajza para se Hitleri të vdiste në vitin 1962 në moshën 73-vjeçare.

Williams, historian dhe gazetar që ka shkruar gjerësisht rreth Luftës së Dytë Botërore, tha për Sky News: “Ne nuk duam të rishkruajmë historinë, por të dhënat që kemi zbuluar në lidhje me arratisjen e Adolf Hitlerit janë shumë të mëdha për t’u injoruar”. “Nuk ka prova mjeko-ligjore për të, apo vdekjen e Eva Braun, ndërsa historitë nga dëshmitarët okularë për mbijetesën e tyre të vazhdueshme në Argjentinë janë bindëse”.

Libri gjithashtu thotë se, zyrtarët amerikanë të zbulimit pretendohet se ishin pjesëmarrës në ikjen e tyre, në këmbim të qasjes ndaj teknologjive të luftës të zhvilluara nga nazistët. Libri gjithashtu thotë se pjesët e kafkës që mendohet të jenë ato të Hitlerit dhe që mbahen aktualisht nga rusët në fakt janë ato të një gruaje të re nën moshën 40 vjeç. Hitleri ishte 56 vjeç kur ai vdiq.

Williams tha se ai dhe Dunstan, autor, krijues filmash dhe fotograf, i specializuar në historinë ushtarake, kanë kryer studimin e tyre në terren në Argjentinë, duke intervistuar dëshmitarët okularë për praninë e Hitlerit atje. “Vetëm tani që Argjentina është një demokraci e lulëzuar, historitë e vërteta kanë filluar të dalin në dritë”. Sipas tij, “dy dëshmitarë okularë kanë marrë kërcënime me vdekje nga persona të panjohur, pasi kanë punuar për këtë libër”.

Por, pretendimet e bujshme janë quajtur qesharake nga historianët, duke përfshirë Walters, i cili ka studiuar gjerësisht Gjermaninë naziste dhe ka shkruar një seri librash për luftën. Ai etiketoi idenë se Hitleri jetonte në Amerikën e Jugut deri në 1960, si “më të keqen” që u mbështetet në “burime sekondare të dyshimta”. Walters pranoi se autorët kanë të drejtë kur thonë se kafka e marrë nga rusët nuk ishte ajo e Hitlerit, kjo pasi në atë bunker kishte shumë njerëz. Por, ideja që Hitler kishte ikur në Argjentinë, sipas tij, nuk qëndron. Rochus Misch, 94 vjeç, ish-operator në radio i Hitlerit dhe i mbijetuari i fundit i bunkerit të Berlinit, thotë se pa trupat e “shefit” dhe Eva Braun me sytë e tij. “Unë isha në dhomën ngjitur, kur ai qëlloi veten. Unë nuk e dëgjova të shtënën, por pashë trupin e tij kur dera u hap. “Unë pashë Hitlerin ra me kokën mbi tryezë. Pashë Eva Braun të vdekur, ulur në cep të divanit, me kokën e saj të kthyer nga Hitleri dhe gjunjët e mbledhur deri në gjoks”. Historianët e mbajnë atë si një burim i besueshëm dhe ai është autor i një libri, i botuar disa vite më parë, i quajtur dëshmitari i fundit.

Por, Williams dhe Dunstan pretendojnë se një trup i një viktime tjetër zuri vendin e Hitlerit dhe një aktore zuri vendin e Eva Braun më 27 prill. Kështu, që të dy u larguan nga Berlini dhe udhëtuan për në Tonder në Danimarkë. Prej atje, ata fluturuan në një bazë ushtarake në Reus, në jug të Barcelonës, para se gjenerali Franko të furnizonte një avion për t’i marrë ata të Fuerteventura në ishujt Kanarie. Më pas në Mar de Plata. Libri përfshin gjithashtu dëshmi nga piloti që supozohet që çoi Hitlerin dhe Eva Braun nga Berlini për në Mar Del Plata në bregdetin argjentinas. Këtu thonë se jetonin në një shtëpi prej druri në një fshat të largët ku mbijetuan, falë arit të plaçkitur dhe stolive. Libri citon një numër burimesh, të tilla si kuzhinierët dhe mjekët.

Por kjo nuk është hera e parë që thuhet se Hitleri është larguar në Argjentinë. Autori Abel Basti pohoi të njëjtën gjë në vitin 2003 në librin e tij. Ai tha se Hitleri dhe Braun u larguan për në brigjet e Argjentinës në bordin e një nëndetëse dhe jetuan për shumë vite në afërsi të San Carlos de Bariloche, një vend turistik dhe vend skish rreth 1,000 kilometra në jugperëndim të Buenos Aires.



Ai pohoi se Ranch Incalco, i vendosur në Villa la Angostura në brigjet e liqenit Nahuel Huapi, ishte streha e zgjedhur nga nazistët argjentinas për të fshehur çiftin. I vendosur në mes të një pylli me pisha, vendi mund të arrihej vetëm me anije ose hidroplan, dhe i përkiste biznesmenit argjentinas Jorge Antonio, një nga miqtë më të besuar të president, Perón Juan Domingo.

Vdiç shkrimtari dhe avokati i njohur dardan Zeqir Berdynaj (1934-2025)

Zeqir A. Berdynaj, u lind më 6 qershor 1934, në Firzë, ish katundi i Ri i komunës së Pejës.  Shkollën fillore dhe të mesmen e kreu në vendli...