2011-07-31

DY POEZI...






Vullnet Mato
 
HIPERBOLA E GOJËS

Goja e njeriut
sa filxhan kafeje,  
ka brenda
një hambar gjigant.
Për të ushqyer
gjakun nëpër deje ,
përtypë gjatë jetës
malin e lartë.

Me lapsin e thjeshtë
llogaritar,
në shtatëdhjetë vjetët
e gjatë,
njeriu,
pa qenë llupës lakmitar,
ha bukë,
sa tulla ka një pallat.  

Përcjell
nëpër tubacione intime,
njëzet çisterna
lëngje natyrale,
kapërdin
dhjetë vagona gatime,
përtyp mishin
e një kopeje të madhe.

Mirëpo a heq goja
e ngopur në jetë,
për të sëmurë
apo të paralizuar,
nga shtatëdhjetëmijë
vaktet drekë,
njërën t’ia japë
fatkeqit në duar?...
---------------------

Është vapë...(poezi)

Nga    Përparim     Hysi


Është vapë dhe gjej një hije:mu në hije që të çlodhem
Vjen "dikush" e më bën"hije" dhe vërtet:pak shqetësohem.
Edhe zgjatem që të shoh,kush e prishi çlodhjen time
Po kë shoh?QË obobo!Seç u shkoqa si thërrime.


Është një vajzë si mëshqerrë që po vjen drejt e në hije
Sytë m'u mbushën lylyver,se më qe si jashtë serie
Se më qe si jashtë serie,nga ato,bërë si me dorë
Mu mes vapës,mu në hije,sikur ra një meteor!!!


Unë  erdha mu në hije që të çlodhem se është vapë
Mirëpo mikja"jashtëserie",vjen më hidhet në kokë"fap!"
Vjen më hidhte në kokë"fap"(ah,ç'e gjeti,Përparimin?!"
Dhe në hije,sado vapë,me të filloj "dyluftimin"


Me të rrokem,me të mundem:kam dy duarët për një kokë?!!
Në fitova?Kot të mburrem..,që të dy ramë "tuç" në tokë...


                           
    31    korrik     2011

"I FUNDMI I SHALËGJATËVE"

 

Hej, Flori Bruqi!
Po u drejtohem Juve, si mik e dashamirës jo vetëm i imi, por i qindra krijuesve shqiptare në trojet tona. 
Njëkohësisht dhe i publikimeve të mijra krijimeve në Flori Press. 
Sot zgjodha njërin nga titujt e shkrimeve të mëposhtme dërguar në adresën time personale dhe unë e vendosa atë në krye, sepse më pëlqeu qëllimi i atij shkrimi. 
Si të gjithë krijuesit e tjerë të artit, të cilët presin në heshtje, që të dalë dikush "i panjohur", krejt i panjohur dhe i paanshëm, të shkruajë për librin a ciklin me poezi. Kjo, që presin ata, njëlloj dhe unë, ndodh rrallëherë, ose hiç fare! 
Kësaj here, miku im, unë po mar "guximin" të kërkoj, në qoftë se është në këtë listë kaq të madhe emertimi ndonjë kritik letrar, mundësisht i paanshëm politikisht, i panjohur nga unë dhe që i ka vënë detyrë vetes t'i shërbejë interesit të letërsisë tonë kombëtare në fushën e kritikës, i sugjeroj:
Të shfletojë (lexojë) romanin "Murmashët". Ta analizojë atë dhe nxjerrë vlerat (nëse ka) dhe antivlerat (nëse ka).
Përkrah kësaj kërkese të sinqertë dhe kaq të hapur, qëllimisht po dërgoj tek Flori Press një kapitull nga romani i ri "I fundmi i shalëgjatëve".
Mbetem me shpresë se do të dalë ndonjë kritik, (si ai që përmenda pak më lart!) dhe të më thotë hapur: 
"një letërsi e tillë, siç shkruani ju, bën ose jo".

Jam në pritje, por jo nën ankthin e pritjes...
Juaji,
Thani Naqo
 
KAPITULL NGA ROMANI "I FUNDMI I SHALËGJATËVE"

2.

Në tabelën prej llamarine, mbërrthyer në njërën nga qoshet e pallatit, qe shkruar me gërma të mëdha: ÇAKËRRI. Lejleku mbështeti brylin mbi banakun portativ prej dërrase, por qoftexhiu bëri sikur nuk e pa dhe vazhdoi të kthejë përmbys qoftet dhe kërnacet në tiganin që cërrinte mbi prush.
          -Eja mbas perëndimit të diellit dhe do të t’i jap të gjitha qoftet dhe kërnacet që do të mbeten – tha qoftexhiu përmes tymnajës oreksndjellëse.
          -Hej, unë nuk jam lypsar – e ngriti zërin Lejleku.
Shpalosi anën e xhaketës dhe tregoi tufën e lekëve në xhepin e brendshëm. Atëherë qoftexhiu u shkund dhe i vuri përpara pjatën me qofte e kërnace, një panine dhe gotën rrafsh me raki. Goditi me grusht mbi banak dhe thirri:
-Botë kapitaliste e mbushur me çudira!
Ndërsa lejleku kullufiste qoftet e kërnacet avullushka, qoftexhiut i shkoi mendja se klienti trupgjatë e leshator me siguri do të qe nga fisi i dëgjuar i Nofullgjërëve. Nofullgjërët ishin sharrëxhinj, druvarë dhe muratorë të dëgjuar
, por ama atyre u kishte dalë nami i keq se nuk ngopeshin me të ngrënë. Njëri nga Nofullgjërët kishte vënë bast dhe e fitoi bastin kur përlau një kosh me patate të pjekura. Për një tjetër Nofullgjërë tregonin se, ditën kur u martua, hëngri një shilegë të pjekur në hell. Nofullgjëri, me të cilin qoftexhiu kishte bërë ushtrinë, megjithëse qe trupmesatar, ditën e paradës e shtrinte hapin në Bulevardin e Tiranës duke mbajtur mbi sup jo karabinën, por grykën e topit. Për një tjetër Nofullgjërë, mullixhi, tregonin se ishte aq i fortë sa i shkonte krahun gurit të mullirit në brimën ku binte drithi dhe e ngrinte atë sikur të mos qe prej guri, por rodhan luledielli. Nëse buka ishte avullushe, çdo Nofullgjërë përlante një pllakë në vakt. Nofullgjërët i vinin gjoksin punëve më të rënda në kooperativë. Një dynymshin dhe tokën e oborreve e punonin qilizmë çdo vit, e plehëronin vënçe me pleh organik dhe mbillnin nga të gjitha llojet e zarzavateve. Nofullgjërët kishin shpikur përvojën e mbjelljes së patateve nëpër arka dhe koshe dhe me këtë mënyrë shfrytëzonin tokën ngjitur me gjerdhet  dhe nënstrehët e shtëpive.
Nofullgjërt mburreshin se të ngrënin e ndalonin jo se nginjeshin, por sepse u lodheshin nofullat.
-Po të ishte e mundur do të mbillnim edhe qiellin mbi çatitë e shtëpive tona – thoshin ata.Mbas tufëzimit të bagëtive dhe shkurtimit të kopshteve familjare, Nofullgjërët filluan të ankohen se po u binte fuqia, u përthyheshin gjunjët dhe nuk ngjitnin dot të përpjetat e Gramozit. Fisi i Nofullgjërëve, burra, gra e fëmijë, mbushi një mëngjes sheshin para zyrave të kooperativës. Kryenofullgjëri, me peliçen hedhur krahëve, duke tymuar çibukun, i dorëzoi letrën kryetarit. Shkruanin se ata nuk do të çanin më kondurë me sharra dore, nuk do të shkulnin gurë në shpatet e malit, nuk do të ngrinin çakëlle e shtëpira dhe as do të prisnin më dru në pyll, gjersa qeveria t’i lejonte të rritnin derra, viça, dhe bagëti të imta, njëlloj si më parë. Kryetari i kooperativës lajmëroi kryetarin e Këshillit të Bashkuar dhe ai kishte ardhur si erë e marë. Që nga kreu i shkallëve të zyrave kishte thirrur:
-Dëgjoni, o Nofullgjërë! Ju jeni fisi më i nderuar në anët tona. Shtoini akoma më shumë prodhimet e zarzavateve në oborrret tuaja – por nga mesi i turmës ishte dëgjuar një zë piskamë femre:
-Domaten, kungullin, kastravecin dhe fasulen i mbështesim në hunj. Ato nuk mbajnë dot veten e tyre dhe jo më të na mbajnë neve.
-Nuk kam më forcë të ngre gurin qosheli – kishte thirrur njëri nga muratorët.
-S’mund të tërheq sharrën zhakë – kishte pasuar e thirrura  një sharrëxhiu.
-Eshtrat na kërcasin sikur i kemi prej shtogu – kishte thënë Kryenofullgjëri dhe shkundi çibukun në pëllëmbë të dorës – Mos na detyroni të ndyjmë dorën e të vjedhim mallin e kooperativës.
-Na gërgërijnë zorrët ditë e natë.Mua më vjen të ha trarët e shtëpisë – kishte klithur më së fundi njëri nga fëmijët Nofullgjërë.
Pas kësaj klithme përfundimtare në sheshin para zyrave erdhën kalecat e degës së brendshme. Arestuan Kryenofullgjërin. Gjyqi e dënoi me tetë vjet burg për agjitacion e propagandë kundër qeverisë e partisë.
Nofullgjërët kyçën gojat, ulën kokat dhe shtrënguan rripat.
Qoftexhiu solli ndër mend të gjitha këto dhe s’pati dyshimin se klienti që po përlante qoftet e kërnacet e këtij mëngjesi, me siguri ishte nga fisi i Nofullgjërëve. I mbushi sërish pjatën me qofte e kërnace avullushka, i vuri përpara një panine tjetër dhe përgjoi ziliqar oreksin e tij.
Mirëpo edhe Lejleku dalloi se qoftexhiu syrin e majtë e kishte të larushitur si vezë laraske dhe menjëherë i shkoi mendja se, për shkak të syrit, qoftexhiut i kishin ngjeshur nofkën Çakërr. Vazhdoi të ngrënën dhe kulloste sytë me kalimtarët që ecnin përgjatë trotuareve. U shfaqën dy vajza flokëverdha, të veshura njëlloj. Minifundet një pëllëmbë mbi gjunjë. Këmisha dekolte dhe sandalet me taka të larta. Ato ecnin gjithë tangërllek dhe përdridhnin vithet e rrumbullta e belin e hollë.Gjoksngrehura.
Biondinat qeshën si të shkryera dhe Lejlekut i mbiu në sy rruazimi vetëtitës i dhëmbëve të tyre. Ato nuk deshën t’ia dinin nga sytë lakmitarë të meshkujve që i shoqëronin nga pas. Një shpurë çunakësh, mustaqeporsadirsur, bënin çmos t’u gjendeshin pranë, u hidhnin fjalë turpe, por ato argaliseshin harreshëm.
          -Eh, botë-botë, ku paskërke qenë – lëshoi zërin Lejleku dhe shkoi si grabujë gishtat në tumbën e flokëve.
          Qoftexhiu u mbështet mbi banak dhe tregoi me dorë turmën e kalimtarëve.
-I sheh ato, dyshalëgjizbuluarat?
         -Po – u përgjigj Lejleku dhe thëthiu me një gllenkë gjysmën e gotës me raki.
         -Ato të bëjnë atë që s’ta ka bërë jot’ shoqe për gjithë jetën – tha qoftexhiu.
         -Nuk jam i martuar. Ashtu qe shkruar, të mbetem beqar deri tani që po ha qoftet dhe kërnacet e tua .
-Lum ti – thirri qoftexhiu – Hyre në kapitalizëm pa rimorkio. Pa rimorkio shkon ku të duash nëpër botë. Ah, të isha beqar! – shtoi i mllefuar dhe goditi me grusht mbi banak.
-Ç’e  mban veten; kris e ik.
 -Ahaaa! – ia bëri qoftexhiu dhe lëshoi psherëtimën duke nxjerrë të gjithë ajrin nga mushëritë. U muar një copë herë me gatimin e qofteve dhe kërnaceve. I lyeu me miell, i spërkati me kripë dhe erëza. Pastaj i vendosi në tigan dhe, me një të hedhur mjeshtërore të tiganit, i ktheu të gjitha përmbys – E hapa këtë qoftore dhe shyqyr zotit më ka ecur – vazhdoi qoftexhiu dhe mbushi një gotë me raki për veten e tij. Kapërdiu symbyllur disa gllenka njëra pas tjetrës, qërroi gurmazin dhe shtoi – Ri e mendohem si kau në ugar, por gjithnjë dal në përfundimin: më ka zenë aty ku nuk tregohet. Çdo ditë shikoj me mijra që ikin e dheu më shket nën këmbë. Qejfi ma ka të lëshohem njëherë nëpër botë, se plasa, por kur hap sytë në mëngjez, ndroj mendjen. Ku të shkoj unë i ziu me një karvan fëmijë dhe gruan uloke që do barelën pas bythe? Jam martuar me dashuri, se të qe ndryshe!..

          -Hallin e njërit nuk e ka tjetri, por hallin tënd, o Lejlek, mos e pastë kush.
          -Si the? – e pyeti qoftexhiu kureshtar.
          -Nuk fola me ty – ia ktheu qoftexhiut – Që kur harrova emrin e pagëzimit, kam folur vetëm me veten time
Nga sheshi vinin të thirrurat e kambistëve të valutës:
-Dhrahmia me katër.
-Marka gjermane.
-Hajde, dinarë.
-Lireta.  
-Hiqmu nga sytë o, ballist i derrit! – u dëgjua një zë i çjerrë nga sipër tendës së qoftores. Një burrë barkmadh ishte nderur mbi kangjellat e ballkonit në pallatin përballë dhe po mundohej të shpaloste parrullën shkruar në beze të kaltër.
-Komunistë të qelbur – përshkoi ajrin si thikë lebetima e një gruaje që nga dritarja e dhomës së gjumit – Ardhi koha jonë dhe do t’u shkelim me këmbë si kërmijtë!
-Ha-ha-haaaa! – qeshi me të madhe një grua nga ballkoni i katit të dytë. Lejleku pa përmes rrjetës së hekurave vithet e saj të gjëra të cilat ajo i goditi fort me pëllëmbë. Pastaj ajo filloi të shkundë si e tërbuar çarçafë dhe kuverta mbi kokat e kalimtarëve
-Ç’bëhet kështu – tha Lejleku.
Burri që mundohej të shpaloste parrullën mund të binte kokëposhtë mbi trotuar.     
-Shiko-shiko, hajvani, kur të thyejë qafën – tha Lejleku dhe tregoi barkmadhin e nderur mbi parmakët e ndryshkur të ballkonit.
-Është nga fisi i Dokove – sqaroi qoftexhiu – Po qe se fiton e djathta, Dokot do t’i marin tokat e sekuestruara nga komunizmi.Mirëpo Partitë e Djathta nuk janë të djathta. Të djathtët Enveri i varrosi me kohë dhe Dokot kot i mprehin dhëmbët.  
Qoftexhiu kafshoi një kërnace. Lejleku hasi në syrin e tij çakërr. Syri i prishur kësaj herë ishte grizuar si shikëll lisi kur e zë bryma.
Qoftexhiu u mbështet pas banakut dhe shtoi me mllef se Partitë Politike po mbinin si kërpudhat pas shiut. Ato kishin hyrë në garë kush t’ia hante kokën njëra-tjetrës. Ai, për veten e tij, ishte qoftexhi dhe qoftexhinjtë nuk duhej të ngatëroheshin me politikë. Këtë qoshkë vend, midis dy pallateve, ai do ta pushtonte pak e nga pak dhe me marifet. Sot një gur dhe nesër një dërrasë, gjersa t’i hidhte çatinë. Pastaj do të porosiste një tabelë të madhe prej llamarine xingato, me gërma të mëdha e të zjarrta: ÇËKËRRI.
Qoftexhiu tregoi me kokë barkmadhin që po shpaloste parullën dhe tha:
-Javën e shkuar më kërcënoi: “do hyjmë në sherr”. Ky truall ka qenë pronë e gjyshit tim. Kam tapinë.

-Nuk pijnë ujë tapitë e sulltanëve – i thashë.
-Do të ta heq kokën – më kërcënoi Dokua.
-Sherri më la me një sy – i thashë Dokos – Ri larg qoftores time.
-E mo, Lejlek – i foli Lejleku vetes  – Në qytet vriten e priten për një pëllëmbë vend, kurse ti, o hajvan, tërë atë shpatin me pyll që mbulon hija e Shkëmbit të Cjapit, e ke tëndin. Ç’të shkrepi të ikësh ku sytëkëmbët?
 -Unë shikoj punën time – vazhdoi Qoftexhiu pa ua vënë veshin mërmërimave të Lejlekut – Grij mish në darkë dhe pjek qofte e kërnace ditën. Paratë e refugjatëve në duart e mia vijnë. Ata rrobëtohen në dhera të huaja, unë, me qofte e kërnace, u mbledh paratë këtej. Epo, kjo botë kështu është gatuar: njerëzit pa ngrënë nuk do të rinë, de!...Hej, shikoji, u kthyen dyshalëgjizbuluarat – tha qoftexhiu dhe përdrodhi syrin çakërr.
          -Ç’është ky madem femrash që po më shikojnë sytë – e pyeti Lejleku.
-Në gjuhën kapitaliste quhen seksbomba. Ato kanë shëtitur botën anembanë
Nuk janë nga qyteti ynë. Dy javë të shkuara kaluan pranë banakut dhe u thashë:
-Ejani provoni kërnacet e qoftet e mia.
-Kemi shijuar salçiçet evropiane dhe qoftet e tua nuk na hyjnë në sy – u  përgjigj me rromuz njëra prej tyre. Nuk mora vesh se ç’folën në gjuhën italiane, pastaj franceze, pastaj greqisht. Ikën duke u argalisur, ashtu, siç argalisen putanat. Nuk u zemërova me to. Ua do zanati. Kanë zënë dhomë në hotel Vezullimi Europian. Bëjnë xhirro për të ndjellur hamshorët e qytetit dhe ata u qepen nga pas. Kontrabandistët ecigareve dhe ata që çajnë kufirin me çantat mbushur me gjethe kërpi, paratë ua thëthijnë ato. Shalëgjizbuluarat të bëjnë të ngjitish të përpjetat si mëz i pasamarosur e i patredhur. Kullumbritë mbushen me luleshtryshe. Manaferrat me qershi belica. Bohçet e pishave kthehen në këmborë e zilka dhe ato të kumbojnë e tringëllijnë në vesh për gjithë jetën: tring-tring-tring. Zemra të bën duk-duk-duk, si sahat i florinjtë…
.  Qoftexhiu qëlloi vërtet hokator dhe vazhdoi të thotë të tilla shprehje gjersa dy zuskat biondina humbën mes turmës së rrefugjatëve që zbritën nga vargu i autobusave.
-Të të mbush një gotë tjetër me raki – pyeti qoftexhiu.
         -Jo – tha Lejleku – Rakinë e paske ta pish me hundë, por unë nuk dua ta teproj. Jam për rrugë të gjatë.
         -I mjeri popull – shtoi qoftexhiu – Më duket sikur Skëndërbeu ka vdekur sot dhe njerëzit po ikin ku sytë-këmbët nga frika e turkut. Më thuaj, nga ke ndër mend t’i  biesh, nga deti apo nga toka?
-Nga toka – u përgjigj Lejleku dhe shtriu krahun drejt Malit Thatë – Pasi të qethem e rruhem, të vishem e mbathem me rroba të reja, do të mar rrugën për në Evropë. Nesër, aty nga dreka, do të shtrij pllazin në kalldrëmet e Shën Naumit. Në Shën Naum, që ta dish, kam një vargan me kushërinj. Kushërinj të tretë e të katërt kam edhe në Kosovë. Do të shmallem me ta një natë, pastaj do t’u përvishem maleve të Ballkanit, gjersa të hidhem në Vjenë.
-Me makinë, tren apo aeroplan – pyeti qoftexhiu tejet kureshtar.
Lejleku thëthiu një gllënkë raki, lëshoi krahun poshtë dhe goditi me pëllëmbë gjunjët dhe këllqet.
panines përmblodhi yndyrën e grimcat e mishit në pjatë.  

Rrëkëlleu rakinë në gurmaz. Lëshoi mbi banak një kartmonedhë dhe u largua pa e marë kusurin. Me hap madhështor çau përmes shehsit dhe ndali hapin kur pa tabelën me gërma të mëdha mbi qemerin e një dyqani: BERBER KOKËSALLATORI. Kapërceu shkallinat me një hap, shtyu derën me gju dhe përshëndeti zëlartë:
-Tungjatjetani, burra!
          Berberi ndaloi lëvizjen e përshpejtuar të gërrshërëve mbi kokën e klientit. Nga pasqyra e madhe hetoi i çuditur të porsaardhurin dhe i tha:
-Dukesh njeri prehistorik. Nga po zbret zotërote?
Lejleku mbështeti çantën pas murit dhe u rehatua në njërin nga stolat bosh. Pasi vështroi klientët që prisnin rradhën për t’u qethur, u përgjigj:
          -Nga Vëra e Ariut, zotërinj të nderuar.
          Berberi mblodhi supat i habitur. Nga pasqyra e madhe i dërgoi pyetjen:
-Sa kohë ke pa rrojtur e qethur?
Lejleku e kishte përgjigjen në majë të gjuhës:
         -Të fundit herë jam qethur e rruar ditën kur vranë Çausheskun.
         -Ahaaa! – ofshau qoftexhiu dhe syri çakërr u zmadhua akoma më shumë. Ktheu qoftet në tigan dhe shtoi zëprerë: – Kur të sosish në Vjenë, mjekra jote do të jetë zbardhur si e Shën Kozmajt – dhe qoftexhiu ia shkrepi të qeshurit. E goditi Lejlekun miqësisht në sup duke e uruar:
-Perëndia ta bëftë mbarë.
-Mbarë paç edhe ti – uroi Lejleku.
-Unë jam i fundit nga fisi i Shalëgjatëve. Shalëgjatët, denbabaden, kanë udhëtuar me kuaj e mushka ose, me këmbët e tyre. Mua, që ta dish, më meren mentë dhe më vjen për të vjellë kur shikoj makina e autobusë, e jo më të udhëtoj me to – sqaroi Lejleku dhe me gjysmën e

UNITETI DHE RIZGJIMI KOMBËTAR, DOMOSDOSHMËRI E KOHËS!

Shkruan: Fadil SHYTI Uniteti dhe rizgjimi kombëtar janë të i domosdoshme, -KURDOHERË; kur shihen re të zeza mbi qiellin e Atdheut; -mirëpo, gjithashtu, kurdoherë kërkohet të MBROHET e të thuhet e vërteta, -sado e hidhur qoftë ajo!... Aksioni tejet i qëlluar dhe i domosdoshëm i Policisë së Kosovës , për të mbrojtur kufijtë veriorë të Shqipërisë Etnike, me ç´rast përsëri u derdh gjak shqiptarësh, kur në krye të detyrës ra heroikisht, Enver Zymberi dhe u plagosën disa policë të tjerë; - krejt natyrshëm se, duhet përkrahur pa rezerva nga të gjitha aspektet...; -por fatkeqësia qëndron në faktin që, TËRHEQJA e shpejtë e Policisë së Kosovës, -po aq sa qe sulmi; bëri që, gjer më tani, të trimërohen serbomëdhenjtë dhe miqtë e tyre të maskuar evropianë-UNMIK-ARMIK dhe EU-LE...; STIHIK, - dhe, i kanë pushtuar pikat tona kufitare 1 dhe 31 ; -madje, për më keq që, as KFOR-i, nuk është treguar i vendosur që t´ua thyejë turinjtë derrave, ardhacakë serbomëdhenj të përtej Karpateve! Kjo, TËRHEQJE e KFOR-it, për të eliminuar gjakderdhjen –siç shprehet komandanti i tyre gjerman; - kujtoj, e ka trimëruar edhe Serbinë. -Nga kjo që po shohim e dëgjojmë ASPAK nuk duhet të kemi në mendje për asnjë çast, VETËKËNAQËSINË -për faktin që, ja, sulmi u ndërmor dhe ja, u krye puna!!! Ndonëse hap tepër i vonshëm, megjithatë, kjo është një fillim i mbarë që do të duhej të ngjante shumë vjet më parë, kur Vetëvendosja kërkonte me vendosmëri të bëhej ky aksion dhe të mos ndalonte, gjer në FITOREN përfundimtare të shpartallimit MUP-it, serb dhe të bandave kriminale serbe dhe përkrahësve të tyre të hapur e të maskuar. Fitoret janë ato që duhet të na gëzojnë dhe pastaj t´i mbrojmë ato!... Bashkë jemi më të fortë, se të përçarë!... -Kështu, na ka mësuar shekuj më parë Gjergj Kastrioti ynë i madh, kur para se të vdiste bashkëluftëtarëve të tij ua rrëfeu tregimin popullor të thuprave, të cilat të bashkuara në grushtin e tij nuk thyheshin dot, - ndërsa, të ndara një nga një, thyheshin shumë lehtë. ...Dhe, mos të harrojmë për asnjë çast parimin popullor të shprehur dhe në një këngë të fuqishme popullore, se : “Përballë valëve të Unitetit, thyhen dallgët e tërmetit” Ishte koha kur ngjau tërmeti në Shqipërinë Socialiste në vj, 1979. Dhe, atëbotë, nga jugu në veri, nga lindja në perëndim i tërë populli ushtar u ngrit nga mosha 7- deri në 70 , për të rindërtuar dhe tejkaluar bashkë shkatërrimet dhe dhimbjet e tërmetit, të cilat shkaktuan dhe viktima njerëzore. -Mos të harrojmë gjithashtu, për asnjë çast idenë e madhe të rilindësve tanë, që: “Të bashkohemi pa dallim ideje, feje dhe krahine për të mbrojtur Shqipërinë Etnike”! -Gjeniu i madh i kombit tonë, Enver Hoxha ka theksuar: “Armikut dhe natyrës t´ia tregojmë vetëm gjokset, - dhe më tej ka theksuar se; shqiptari, në çdo vend, në çdo rast dhe në çdo kohë asnjëherë nuk ia ka kthyer armikut kurrizin”! Prandaj, si dikur dhe kurdoherë në motet e mëdha , edhe kësaj radhe: -Të na bashkojnë idealet çlirimtare, të na bashkojnë dëshmorët e kombit, pasi “strategët” e gjertanishëm të partive politike, DISI fort na e kanë thyer UNITETIN, NGA PRAPËSITË E TYRE, - por, - jo kurrën e kurrës s´e thyen dot, dashurinë për Shqipërinë Etnike! Çfarë kërkohet të ndërmerret urgjentisht: a. Qeveria e Kosovës, duhet të nxjerrë ligj sa më shpejtë dhe ta ndalojë urgjentisht hyrjen e mallrave serbe në të gjitha shitoret e Kosovës. b. Atyre, që iu gjendet në shitore apo gjetiu, mall nga Serbia , të burgose - pastaj të dënohet rëndë me burg me vite të tëra e jo vetëm me gjobë, -ashtu si me iu gjetur aq kg drogë- sa kg, mall i ka kontrabanduar nga shteti armik. c. Pastaj, me ia konfiskuar mallin dhe me ia marrë të drejtën e punës me tregti! Kështu dhe me masa të tjera kërkohet t´i thuhet stop kësaj maskarade të poshtër ekonomike, politike dhe ushtarake. Masat e reciprocitetit të bëhen gurthemele dhe ngritje e kalasë shqiptare, të bëhen me çdo kusht e me çdo çmim, forcim i shtetit. Të rezistojmë përballë bllokadave dhe presioneve të brendshme dhe të jashtme! Ne, gjithashtu kërkohet të jemi të vetëdijshëm që, si dikur para dhe gjatë luftës sonë çlirimtare, kishim presione dhe bllokada të brendshme dhe të jashtme; por ato i tejkaluam me mundime të mëdha: me djersë e gjak!... -Edhe tani një luftë e tillë politike dhe jo vetëm politike ka filluar tmerrshëm të ngre kokë! -Sa e mjerë dhe ide e gabuar doli ideja e atyre politikanëve me në krye, Hashim . Thaçin që, pas luftës thoshin: “Bac u kry” , “Kosova sovrane” e të tjera parulla të mjera të politikës gjysmë-ditore!... -Sa madhështore po pasqyrohet tani, qëndresa e mençurisë popullore me qindra e mijëra atdhetarë e atdhetare, që s´e pranonte dot atë gënjeshtër dhe si kundër-përgjigje menjëherë e mori: “Bac u nis”- e ngritur pastaj lart, nga i madhi atdhetar, Adem Demaçi. -Të reflektosh pozitivisht është kurajë, trimëri, - kjo tani kërkohet nga të gjitha subjektet politike dhe jo politike, kjo kërkohet si rrezet diellore në janar që të bashkohemi si një trup i vetëm në mbrojtje të asaj pjese më veriore të Shqipërisë Etnike. Asnjë “kompromis”, -apo thënë troç:,- asnjë tradhti, të mos lejojmë nga ASKUSH-ët, e “diplomacisë zvarranike “demo n kritike”; -gjaku i shqiptarit nuk bëhet ujë; ata dhe ato 24 dëshmorë e dëshmore të pasluftës që ranë në sheshe të demonstratave, që, madje ranë dhe fëmijë të mbytur në lumin “Lumbradhë” -për çlirimin dhe ribashkimin e qytetit të begatë verior; Mitrovicës së minatorëve, atyre luanëve të nëntokës me tempullin e qëndresës dhe shpellës së pasurisë me xehe të pallogaritshme “Trepça”; AKUZOJNË; -nëse (eventualisht), stepemi, nëse shpresojmë, nëse hezitojmë të ecim përpara drejt FITORES së plotë, fillimisht të sovranitetit të Kosovës, -e pastaj me të drejtën shekullore të VETËVENDOSJES, kombi shqiptar të ribashkohet si një trup i vetëm në shtetin sovran që i takon, ashtu të radhitet me dinjitet në radhën e shteteve të tjera sovrane dhe të përparuara në Ballkan dhe më tej... -Poshtë pisat dhe piset që, dje dhe sot kontrabanduan, blenë, -e po blejnë qefinët e përuljes e të marrëzisë, -si të pacipë që ishin dhe janë; -po e vazhdojnë edhe tani, tregtinë kontrabandë, me mall serb! Poshtë hajvanët me fytyra majmunësh- që ende si derrat e derrkucet po ushqehen me ushqime të pista serbo-çetnike! Lavdi qëndresës popullore! Lavdi dëshmorëve të kombit! Suedi, 31. 07.2011

Nëpër rrëpirat e një rinie të lënduar

 
Prof Dr Eshref Ymeri


Problemi i thelbit të kujtesës në vetëdijen e çdo individi, në zhvillimin e kulturës, përbën objekt të shkencave të ndryshme, si filozofia, psikologjia, kulturologjia. Arsyet se pse kujtesa është bërë objekt studimi për shumë fusha të dijes njerëzore, gjenden në natyrën e vetë dukurisë së kujtesës. Qëndrimi ndaj kujtesës dhe kujtimeve na ndihmon të shkoqisim kategori të tilla filozofike, si të kuptuarit, njohja, përvoja, koha, raporti i së kaluarës me të tashmen etj. Interesante duken konceptet për kujtesën që parashtron filozofia idealiste dhe sidomos përfytyrimet e Platonit.
Lashtësia klasike ka njohur dy autorë kujtimesh: Ksenofontin (rreth 444-356 p.e.r.),shkrimtar, historian, strateg ushtarak dhe personalitet politik i lashtësisë greke, dhe Cezarin (100-44 p.e.r.). Si atdhe i vërtetë i kujtimevenë shek. XIX vlerësohet Franca. Hapat e parë në këtë fushë i takojnë shek. XIII. Shënimet naive të Vilhardouenit (Villehardouin – 1160-1213) për Perandorinë Romake, shërbejnë si kapërcyell mes kujtimeve dhe kronikave, ndërkohë që vepra “Historia e Shën Luigjit” (Histoire de St. Louis – rreth vitit 1310), mund të konsiderohet me të vërtetë simodel i kujtimeve historike.
Kujtimet janë një dukuri tashmë mjaft e përhapur dhe mes autorëve të tyre mund të gjesh pena fort interesante që kanë dhënë ndihmesën e tyre mjaft të vyer për pasurimin e historisë me fakte jetësore. Dhe kjo është e kuptueshme: njerëzit e kohëve të reja kanë filluar t’i hedhin sytë nga individi, nga personaliteti i njeriut. Përveç vlerës thjesht informative dhe mundësisë për të vlerësuar pikëpamjet subjektive të njeriut bashkëkohës, është tej mase interesante të ndjekësh formimin e vetëdijes së tij historike të kësaj periudhe. Mes arsyeve që nxitin për të hedhur në letër kujtime, është dëshira për t’u dhënë këshilla bashkëkohësve, për të mbajtur mend ngjarje nga jeta personale, për të falënderuar Hyjninë për përjetimin e këtyre ngjarjeve, është dëshira për të hequr qafe melankolinë dhe për t’u rrëfyer nipave historinë e familjes.
* * *
Gjatë vitit të kaluar, kur ndodhesha te fëmijët në SHBA, përmes internetit, me zotin Reshat Kripa u njoha nëpërmjet shkrimeve të tij mjaft interesante dhe mesazheve që shkëmbenim në faqet e “Tribunës Shqiptare”. Pas kthimit tim në Tiranë aty nga fundi i shtatorit të vitit të kaluar, pata mundësi që me zotin e nderuar Reshat Kripa të njihesha më nga afër. Në takimin e parë që patëm në një kafene të Tiranës së Re, ai më solli me vete, si dhuratë, tre libra të tij. Librat titullohen:
Shkallët e ferrit. Roman. Kjo vepër u kushtohet bashkëvuajtësve të zotit Reshat në kushtet e diktaturës së rëndë komuniste. Është botuar në Tiranë, në vitin 2008.
Sekreti i varrit të vetmuar.Roman. I kushtohet profesorit të shquar të Shkollës Tregtare të Vlorës, zotit Bego Gjon Zeneli, komandantit trim të çetës nacionaliste të Ballit Kombëtar të fshatit Dukat, Maliq Koshenës dhe gjithë martirëve të luftës për liri dhe demokraci të qarkut të Vlorës. Është botuar në Tiranë, në vitin 2010.
Rini e copëtuar. Kujtime. Është botuar në Tiranë, në vitin 2008.
Vetë zoti Reshat më la përshtypje të shkëlqyera, si një figurë me një formim intelektual të admirueshëm. Në fjalët e tij binte në sy dukshëm thellësia e mendimit dhe maturia e gjykimit.
Asokohe isha tepër i zënë me ca punë urgjente që kisha nëpër duar dhe nuk pata mundësi të reagoja shumë shpejt për përshtypjet që pata nga tre librat e dhuruar prej zotit Reshat. Reagimi për çdo libër të dhuruar prej dikujt, është një detyrim moral ndaj autorit të tij. Kjo, mendoj, është një kërkesë minimale, në respekt të etikës intelektuale.
Nga leximi i dy romaneve krijova bindjen se sikur dikatura komuniste të mos e kishte përndjekur zotin Reshat që në moshën 15-vjeçare, ne sot, me siguri, në botën e letrave shqipe, do të kishim një prodhimtari letrare shumë të pasur prej tij. Por dëshiroj të theksoj se libri i tij me kujtime më ka lënë mbresa të jashtëzakonshme. Kujtimet e tij, të hedhura në letër me aq kujdes dhe kthjelltësi, dëshmojnë se ai ka një kujtesë të mahnitshme për riprodhimin e ngjarjeve që zënë fill që nga vitet e largëta të luftës antifashiste. Kujtimet për periudhën mbigjysmëshekullore që lamë pas, janë një kontribut i paçmuar për pasurimin e historisë sonë kombëtare me fakte tronditëse rreth bëmave të diktaturës komuniste, ndër më të egrat në historinë e njerëzimit. Prandaj vlerat njohëse për atë periudhë të rëndë të historisë sonë marrin një rëndësi të jashtëzakonshme në faqet e kujtimeve të figurave të ndryshme.
Në njërën nga faqet e kujtimeve, zoti Reshat shkruan se viktimat e asaj diktature të egër “në radhë të parë, ishin mendjet më të ndritura të kombit, intelektualët më në zë të kohës, të diplomuar në universitetet më të njohura të botës së atëhershme. Shqipëria po hante trurin e saj. Tragjedia e këtyre njerëzve të shquar ishte se gjykoheshin nga njerëz inkompetentë, që mund të kishin lidhje me çdo gjë, por jo me drejtësinë. Ata ishin të aftë vetëm për krime, për gjak. Kështu, jo në pak raste, teneqexhiu gjykonte mjekun apo avokatin, nallbani profesorin apo shkrimtarin, kovaçi inxhinierin apo klerikun e nderuar”.
Këto fjalë të arta të zotit Reshat, më kujtuan diçka interesante. Këtu e dy muaj të shkuara, më vjen një mesazh me e-mail nga dikush që nuk e njihja. Ai kishte lexuar në internet analizën time me titull “Në gjurmët e letrës së Enver Hoxhës për Kosovën” dhe, meqenëse i kishte bërë shumë përshtypje, më propozonte të lidheshim përmes ekranit të kompjuterit me skajp. U lidhëm dhe u njohëm. Banon në një qytezë diku në afërsi të qytetit të Los Anxhelosit. Po u afrohet të tetëdhjetave. Një intelektual me peshë. Nuk po ia përmend emrin, meqenëse nuk kam marrë lejen e tij. Është një personalitet shumë i njohur i botës akademike universitare të fundit të viteve gjashtëdhjetë dhe të fillimit të viteve shtatëdhjetë të shekullit të kaluar. Studimet i kishte përfunduar në Bashkimin Sovjetik për inxhinieri mekanike. Për punën dhe talentin e tij të spikatur, ishte nderuar edhe me “Çmimin e Republikës”. Por një ditë të bukur diktatura enveriane i hodhi hekurat dhe ai përfundoi në burg. Për të vetmen arsye se lexonte Dostojevskin, Frojdin, Kafkën, Kamynë, Sartrin.
Në bisedë e sipër, ky intelektual i shquar më rrëfeu diçka zbavitëse nga koha e hetuesisë. Dhe kush ishin ata që e hetonin? Ca hetues injorantë nga Labëria, të cilët i hakërroheshin me shpërfillje:
“Të pëlqen Fjordi ty, ë? Ta tregojmë ne Fjordin ty!”.
Ata hetues xhahilë ngatërronin emrin e psikanalistit të shquar Frojd (që nuk ia kishin haberin se nga binte me adresë) me fjordet e bregut perëndimor të Norvegjisë, të krijuara në periudhën e fundit akullnajore.
Dhe këta tipa xhahilësh hasen gjithandej në faqet e librit me kujtime të zotit Reshat gjatë kohës kur e hetonin dhe sidomos gjatë viteve të burgut dhe në kampet e punës së detyruar. Megjithëse në faqet e kujtimeve nuk përmendet kurrë emri i diktatorit Hoxha, ai prapëseprapë është gjithandej i pranishëm, përmes figurave kriminale që në penën e autorit stigmatizohen thekshëm për egërsinë e shpirtit të tyre dhe për kënaqësinë që provonin nga keqtrajtimi egërsor i të burgosurve në qeli apo në frontet e punës rraskapitëse.
Njeriu i hurit dhe i litarit me emrin Enver Hoxha, është demaskuar prej vetë bashkëkohësve gjirokastritë, si avokati Mexhit Kokalari e të tjerë, të cilët kanë treguar episode nga koha e largët e fëmijërisë së tij, tek provonte kënaqësi të jashtëzakonshme kur kapte zogj, i mbyllte nëpër zgavra muri dhe i linte atje, për të parë se sa do të mbeteshin gjallë pa ngrënë. Pikërisht kjo egërsirë me fytyrë njeriu, pasojat e bëmave kriminale të së cilës shpalosen bukur qartë në faqet e kujtimeve të zotit Reshat, zhduku, burgosi dhe internoi palcën e inteligjencies shqiptare, të shkolluar në Perëndim.
Në mënyrë të veçantë prekëse janë ato faqe të kujtimeve, ku zoti Reshat përshkruan mënyrë e grabitjes së pasurisë që familja e tij, që nga pararendësit e vet, e kishte vënë me djersë dhe me sakrifica. Shpronësimi i njerëzve të ndershëm ishte një krim shumë i rëndë që diktatura enveriane kreu kundër shtresës më të respektuar të popullit shqiptar. Këto përshkrime tronditëse më sollën në kujtesë një novelë të shkrimtarit dhe të publicistit të mirënjohur, zoti Siri Sulejmani. Novela titullohet “Gjaku rënkon”. Heroi i novelës, një partizan i thjeshtë dhe shumë indershëm, në ditët e para pas “çlirimit” të vendit, kur nuk ishte çmobilizuar ende, u ndodh në një qytet, para një vile. Ishte mëngjes. Vëren se në oborrin e asaj vile, pranë çesmës, dikush po bëhej gati të lante fytyrën. Si e pa me kujdes, e njohu. Qenkej komisari, me të cilin qe njohur që kur ishin në male. Iu afrua. E përshëndeti. Në këto e sipër, komisari, pas përshëndetjes së çastit, i kërkoi që t’i mbante pakëz peshqirin sa të lante fytyrën. Kur komisari kishte shkumëzuar fytyrën, partizanit s’iu durua dhe e pyeti se e kujt ishte ajo vilë. – Imja, – ia ktheu komisari. – Ua morëm atyre borgjezëve të poshtër. – Po kur ishim në mal sikur s’e patëm fjalën kështu, na thatë se të gjithë do të hamë me lugë floriri. – Komisari bëri sikur s’dëgjoi dhe po fillonte të shpëlante fytyrën nga sapuni.- E di ç’ke ti, komisar, – ndërhyri partizani, – më mirë mos e shpëlaj fytyrën. – Dhe nxori koburen dhe ia shkrehu komisarit në kokë. E la plëndës në oborr, me fytyrë të pashpëlarë dhe theku tutje me vrap.
Mbarë përmbajtja e kujtimeve të zotit Reshat është një dritare nga këqyret krejt historia e Shqipërisë në periudhën e sundit të egër komunist. Mendoj se libra me kujtime të tilla duhet të jenë pronë jo vetëm e librarive.Të tillë libra duhet të jenë pronë edhe e muzeve tona, ku ekspozohet pavioni i diktaturës komuniste. Se ajo periudhë e luftës çnjerëzore të klasave që i ngriti të gjithë kundër të gjithëvë, për përjetësimin e pushtetit të kastës kriminale komuniste, duhet të ruhet me shumë kujdes në kujtesën e popullit shqiptar, në mënyrë që të mos përsëritet më kurrën e kurrës.
Me këtë rast, dëshiroj që zotin Reshat ta përgëzoj me gjithë zemër për krijimtarinë e tij në fushën e letërsisë artistike dhe memorialistike dhe t’i uroj shëndet dhe jetë të gjatë.
Eshref Ymeri
Santa Barbara, Kaliforni
30 korrik 2011

PERSE KERCEN DEGË NË DEGË FRITZ RADOVANI!?

                                                                                                                                                         
* Nje miku im i vjeter nga Shkodra A. Tuzi, me keshilloi te mos merrem me Ty,sepse nuk i´a vlene,por, per shkak te etikes dhe lexuesve te nderuar te TSH, duhet t´ia kthejm patkonjte prape. Poashtu, lexuesit te nderuar, te vlersojne polemiken.
 RESHAT BADALLAJ (3)

reshat badalli <reshat.b@hotmail.de>

Nga: RESHAT BADALLAJ

I vetdijshem se nuk me hedhe dorashken si burrat, z. Fritz Radovani, fillon me sharje pa fije turpi, se Kosova ka vagabonda musliman. Çe me le te kuptoj se Fritzi qenka rritur me nje rreth familjar te pakulturuar dhe se frati i tij e paska mesuar per te share urryer e perqare vellezrit te nje sofre ilire. Nje miku im i larte shenuar, Tuzi, me tha, po se besova, qe te mos merrem me kete njeri te paskrupullt..., por une respektoj,kodin dhe moralin. Ndaj, dhe i´u pergjigjem. Qe e fyene nje rini ne pergjithesi Kosovare, nuk brenkosem fare,sepse, i madhi SAMI FRASHERI KA THENE: "MOS E SHIKONI ÇKA PO THOTE,POR SHIKOJENI KUSH PO E THOTË". E di se kokeshkreti nuk qane koken fare.
Dite me pare, xhaxhi Fritz Radovani,pertej gardhit ne oborrin e komshiut e hodhi gurin e urrejtjes fetare dhe kombetare.Duke respektuar si vella te nje gjaku te Arberit,gurin i´a ktheva prap, me kujdes qe te mos e lendoj,as ne baze fetare e as kombetare. Siq e keni lexuar, e luta qe te mos e merre per te keq... qe nuk jam i prire per te hapur sherre,poashtu e respektova per te madh (ne Kosove themi me i vjeter ne mosh). I mjeri nuk e paska kuptuar fare, nuk e vrava mendje se ne shkarravine eshte trap fare. Nejse!
Çuni i Enverit, tere rinine kosovare e veshi me petkun e enverizmit,njefare Forumi musliman e quante turkoshak dhe tani i quan vagabonta.
Sa qyqar,sa shpirt zi. Zia do ta ndjek pas. Me jep emrin e fratit,te beje nje padi penale qe ta paska prishur shpirtin,per te urryer vellezer te nje gjaku. NUK JAM I KEQ PER TE MENDUAR SE JE I PAGUAR PER KETE MORE I SHKRETË!?
Ne shkrimin e pare e luta qe te largohet nga rruga e shkoftlargut -te percarjes,te merremi bashke me problemet e vatanit dhe mos te merremi merremi me kryq te romes e franceskan e as me ylle e hene te lindjes e te Stambollit...
Shih per kete, xhaxhi Radovani,hoqi maskan nga fytyra e Tij e vertete dhe tregoi shpirtin e palare dhe te zi korb te nje fanatiku,sepse te ziut i´u paska bere therre ne sy nje forum musliman.Turp!
Ne Kosove, fatmiresisht jo vetem rinia,por, asnje parti politike nuk eshte zyrtarisht e regjistruar si komuniste.Te mjerin e luta, ndrro udhe se e keni gabuar adresen dhe te kerkoni te Hysni Milloshi. Shikoni ju lutem si pergjigjet si nje kalama: ne Kosove ka me shume Hysni Milosha se ne Shqiperi.
Shoh se xhaxhin Fritz e paska kapur sikleti,inati i kaurrit dhe qenka prekur ne tel dhe vazhdon me te vjetern dhe assesi nuk nderron udhe. Nejse eshte puna juaj! Por kesj radhe kercen dege me dege dhe nuk i lidhe qete drejtperdrejt me emrin tim,por si nje tinzar dhe dhelprak me tregon mua nje kalemxhi se si te veproje. Nuk me hedh dorashken dhe nuk del ne pazar si burrat. SHKUNDE, SHKUNDE THESIN,POR KUJDES SE NDOSHTA TE DERDHET MILLI I KOOPERATIVES TE AI FSHATI I BURRELIT...
Pergjigju pyetje qe t´i shkrova,dil ne mejdan dhe mos i bene bishte pyetjeve.
Te lutem me trego mua dhe lexuesve te TSH, qe jane te shumte:ÇKA TE SHYRI TE HEDHESH FAREN E URREJTJES,FAREN E KEQE TE SLLAVO-KOMUNISTEVE DHE OFENDIMEVE FETARE.QE NE SHQIPTARET JEMI SHEMBULL NE BOTE PER TOLERANCE FETARE.
Me porosit t´iu drejtohem forumit musliman,nderi e qon te reagohet aty ku shkruan dhe kush shkarravit, i nderuari xhaxhi Fritz.
Te ve ne dijeni se FORUMI KATOLIKE, huazon dhe boton shkrime te mia, gje qe e falenderoj nga zemra dhe e kam per ndere qe vellezrit e nje gjaku e bejne kete pune. Ata nuk jane te paguar nga argatete per te futur perqarje.
Pyetjeve te shkrimit te pare, qe po presin lexuesit, nuk i´u pergjigje, po i bene bishte: si shpetuat nga kthetrat e komunizmit stalinist? Ku keni vuajtur; ne Spac,Burrel,apo keni qene ne ministri,i perkdhelur,perse pas ca viteve u kthyet serish ne shtepi?
Dhe krejt ne fund, te lus qe te hjekesh sikletin, te relaksohesh, mos e merre punen "me yrysh" E AS HABDALLQE. Mos i fut kembes shendosh there. Ilaqi me i mire, qe te largohesh nga udha e shkoftlargut, e ti qet ne udhen e ZOTIT TEND DHE TIMIN SE VETEM NJE ZOT KEMI, te keshilloi qe te shikosh filmat:"MESENTORJA", "UDHA E SHKRONJAVE", te lexosh TE MADHIN PAPA KRISTO NEGOVAN.
Dhe para se te shtrihesh ne shtrat,pastrohe shpirtin e trupin me uje e sapune dhe mos i beso mendimeve mesjetare,kinse sa nuk lahesh me gjate trashet feja! GABIM! VEQESE TRASHET ZULLUMI PER TE CILEN NUK KEMI NEVOJE AS JU E AS UNE...
I nderuari, xhaxhi Fritz Radovani e kam nje amanet: thash se te dy e kemi nje ZOT, ndaj, qe shkon te dielen ne kishe,lutu per mu si vella, per dy djemte e mi ARBËRIN,ARBENOREN E FATBARDHIN. Amanetin nuk e trete as dheu...!
Te thash heren e pare shnet,me ktheve plaq. HALLALL NGA UNE.

Kesaj radhe kaq!
Gjithe te mirat,per toke e per qiell!
                                                

KA ARDHUR KOHA !!!

 
Shefi aktual i Qeverisë së Republikës së Kosovës, Z. Hashim Thaçi, më në fund mori vendimin e duhur,që në mbarë territorin e shtetit tonë të filloi kontrolli institucional dhe ngushtimi i hapësirave të krimit, që origjinë kishte Beogradin. Absurd - EULEX, që këtu është për të instaluar ligjin, ka kundërshtuar masat ligjore në veri të Kosovës. Edhe në këtë shekull, që bota e quan të paqes, për të instaluar ligjin dhe kushtetutën në çdo pëllëmbë të Dardanisë, haraqi ishte gjak dhe jetë njeriu.  
Afati 100 vjeçar i aneksimit të tokave Shqipërisë po kalon, dhe po na rikthehet e drejta historike e ribërjes së Shqipërisë Etnike. Gëzuar dhe përpara!

Shkruan: Engjëll Koliqi

Stubëll, korrik 2011

Në 65 vjetori e pushkatimit…

Nga Fritz RADOVANI:

KA  THANË  I  NDJERI  KOLË  ASHIKU:..
Në 65 vjetori e pushkatimit…

            Një nga Burrat që meriton respekt dhe përulje për qendrimin të Tij Burrnor në një nga qendrat ma të mnershme të sigurimit komunist të Lindjes stalinjane, në shtëpinë e njohun të Pjeter Çiurçisë në Shkoder, asht edhe oficeri Kolë Ashiku. Nuk kisha dëgjue për këtë shkodran, përveç emnit, në lidhje me veprimtarinë e Tij pothuej asgja. Porsa “kanë hy këta…”, Kola kishte dalë në mal. Atje ishte bashkue me Burrin e legjendave të maleve, oficerin Gjergj Vata, të cilit shumë ma vonë pata fatin me i njohë vllain e Tij, Loro Vata. Pak dit përpara se të takoja Loron, pata rastin me pa dosjen e Don Alfons Trackit, dhe fare pa dijtë gja, aty ndodhej edhe emni i Kolë Ashikut. I nxitun vetëm nga emni, hyna në një nga labirintet ma interesante që mund të kemi lexue për një Burrë që nuk kishte njohë fare në jetën e Tij fjalën “frikë”! Bindja që mbronte Idealin e Tij Atdhetar e kishte kthye në një “çelik” të papërkulshëm kundrejt torturave ma mizore që kishte provue mbi trupin e vet i Ndjeri Kolë.
            Mendimet e Tij të shprehuna haptas kundër komunizmit dhe shovenistëve sllavë, e kthenin në një përmendore ma se prej bronxi, ku rrahjet e “çekiçit” komunist mbi statujen e Tij, vetem zbukuronin fjalën që do të pasonte me thanë para kriminelit Zoji Themeli. Ai qendrim i pathyeshëm më ka shty me pyetë Loron: “Si asht e mundun, Ai Burrë aq Trim me u dorzue i gjallë në dorën e komunistëve?”... Loro më shpjegoi se kur asht rrethue në një shpellë tue luftue trimnisht kunder forcave të ndjekjes komuniste, një plumb e ka kapë në anën e majtë të gjoksit, dhe porsa Kola e ka kuptue se po debulohej nga hemoragjia e madhe e gjakut, ka provue me vra veten, por plumbi që ka zbrazë nga arma e vet revolver nuk i ka ra prap në zemer; ashtu, me dy plagë që rridhnin gjak pa pushue, ka mbetë pa ndjenja... Kur forcat e ndjekjes kanë hy në shpellë, kanë kujtue se ishte vra, po Kola ishte i pavetdijshëm fare dhe jo i vdekun. Kishte shpëtue për rrezikun e vet, mbasi, siç tregonte Loro, ishte masakrue si pak kush në sigurimin e shtetit të Shkodrës. Një gja e tillë i ka ngja edhe Zef Kol Prelës, i cili para pushkatimit i shkruen “amanetin e fundit” Nanës së vet, me një gozhdë me të cilen ka shpue një damar dhe letren e ka shkrue me gjakun e vet, leter që e kam lexue me sytë e mi...
            Kolë Ashiku nuk mohon bashkpunimin e vet me okupatorët fashistë apo nazistë në luftën e pakompromis kundër komunistëve, të cilët luftonin kundër interesave Atdhetare, sepse pothuej të gjithë “dëshmorët”, kur janë pushkatue, kanë brohoritë për “Stalinin e math”, komunizmin dhe internacionalimin, gja që e ka shue qellimin e vërtetë të emnit të Luftës “nacional – çlirimtarë”, tue i shërbye shovenistëve sllavë të Titos dhe të bolshevikut rus Stalin. Koha mbas Luftës “nacional – çlirimtare” provoi se nga pushtimi nazi-fashist kaluem në pushtimin tjetër, atë komunist sllav, që me i krahasue me dorë në zemer, edhe pushtimi turk ishte “lule”... Ndërsa Kola e lidhë pushtimin gjatë Luftës së Dytë Botnore “me çlirimin e Trojeve tona nga pushtuesit serbë dhe me bashkimin e tyne me Tokën Nanë...”, gja e cila, siç e shprehë Kola, nga Lufta “nacional – çlirimtare” të gjitha Tokat Tona që u bashkuen me ne nga fashizmi dhe nazizmi, shpejt, mbas ikjes së gjermanëve nga Shqipnia, iu aneksuen nga komunistët  prap anmiqëve shekullorë sllavë, tue humbë kështu bashkë me Tokën Nanë pergjithmonë Pavarësinë dhe Lirinë e Atdheut, tue u masakrue, coptue dhe tue mbetë nga Ulqini e deri poshtë në Prevezë të pushtueme nga Jugosllavia dhe Greqia, ndërsa në Shqipni ata vendosën një vasal të tyne, që po i shërben ma së miri atyne, anadollakun kriminel Enver Hoxha të Gjirokastrës, madje për ta ma mirë sesa me pasë sjellë një xhelat të tyne nga Beogradi. Sigurisht, këta mendime të shfaquna në korrikin e 1946 krijonin jo pak diskutime në opinjonin publik të Shkodrës dhe mbarë Shqipnisë. Kola paraqet një mendim shumë origjinal të tij, se “edhe fashizmi dhe nazizmi gjatë okupacionit na kanë sherbye ne dhe jo na atyne.”
            Gjaja ma origjinale e Kolë Ashikut asht thanja e Tij për të gjithë spijunët e të gjitha kohëve, tue fillue nga spijunët turq mbas vitit 1912 e deri sot që jemi 65 vjet mbas pushkatimit të Kol Ashikut, në korrikun e 2011, në shek XXI ...
            Hetuesi e pyet për spijunët që kishte aso kohe nën urdhnin e Tij... dhe Kola fillon: – Po, kam pasë shumë nga këta spijunë, Kolë Topin, Kolë Kallmetin, Kolë....Cuf ...Bahri ...dhe vazhdon listën pa u ndalue fare. Hetuesi e pyet përse nuk po ngurron me i tregue këta emna? Kola i përgjegjet: – Qyshë në kohën e turkut ka familje në Shkodër që vazhdojnë edhe sot me kenë spijunë të turkut. Spijunët e Zogut sa iku Zogu u banë të Italisë. Kapitulloi Italia, ditën e nesërme kanë ardhë tek unë dhe kanë shkrue emnat me u ba spijunë të Gestapos, dhe unë ua kam rekomandue emnat e tyne gjermanëve...nuk kishin pretendime të mëdha pagese, prandej po t’i rreshtoj edhe ty, se me pak pare janë gati me fillue spijunllekun edhe për ju, nuk di a po më kupton, se këta emna që të rreshtova këtu punen e spijunit e kanë pasion, po janë edhe profesionalizue mirë, se janë spijunë qyshë të rijë. Disa madje kanë pasë edhe prindët spijunë...e nesër, kur t’i thërrisni ju, në mos paçin ardhë vetë qyshë me datën 29 nandor 1944, vijnë e fillojnë edhe pa pare ...janë aq të poshter sa i sherbejnë kujdo, mjafton që ju t’i queni “heroj”...
            Sot emnat e tyne njihen si spijunë nga gjithë Shkodra, për sherbimet që i kanë ba pa pushue një minut komunizmit dhe sigurimit të tij...Mbas vitit 1944, shumë prej atyne spijunëve që u dalluen në veprat “heroike” të shpifjes dhe mashtrimit, u graduen edhe me grada shkencore si “rektor, profesor, doktor shkencash” etj. Jo ma larg se sot shoh emnin e një spijunit xhelat Hulusi Hako me titullin “Prof. Dr.”, i “graduem” me siguri nga vetë terroristi Enver Hoxha, mbasi “shoku” Hulusi Hako asht autor i futjes së armëve nga vetë sigurimi i shtetit në Kishën e Fretënve në Shkoder”...bashkë me “akademikun” Dilaver Sadiku....për të cilët shkruejnë “Dr.” Rakip Beqja dhe “Rektor Doc. Prof. Dr. anadollak Jup Kastrati”...Tashti këta xhelat shkojnë edhe “delegatë” në “100 vjetor” të kongreseve, konferencave, pakteve të shitjes së Trojeve, marrveshjeve kuturore e fetare, bashkpuntorë në lidhje me besimet e reja të muhaxhirëve, organizatorë të takimeve dhe deklaratave të forumeve rinore muslimane të Prishtinës kundër Figurave të Nanë Terezes e Ibrahim Rrugovës... Janë të gatshem me perdhosë dhe me shitë edhe Atdheun tek kushdo veç sa ma larg Europës, në Kaukaz, Arabi e në dreq të mallkuem...Një pjesë nisen për USA, disa për Shkup, disa për Londer, e kudo ku asht nevoja me propogandue për “besimet e reja” të shpikuna kohët e fundit nga “islamikët modernë,” të cilët e kanë fillue qyshë tash, po vitin e ardhshëm besoj do të  “fillojnë” zyrtarisht edhe fushatën e tyne për Presidentin e Republikës së Konferences Islamike të Shqipnisë!!...
            Ju duket çudi? – Aspak! Cilen detyrë nuk dinë me ba spijunët turkoshakë..!!

            Korrik 2011.