
Fillimisht ajo i qe kushtuar mikut të tij Antonio Senji (Antonio Segni).
Subjekti i tablosë e ka zanafillën në traktatin e satirikut të lashtë grek Lukiani (Lucian - 120-180 e.r.) me titull “Për shpifjen”.
Në atë traktat përshkruhet tabloja e piktorit të lashtë grek “Apelesi (Apelles - 370-306), mik i Aleksandrit të Madh (Alexander the Great -- 356-323 p.e.r).
Subjekti i saj është i thjeshtë dhe alegorik: mbretit Midas, të ulur në fron, në veshët e tij si të gomarit i pëshpëritin dy figura që pasqyrojnë në mënyrë alegorike Padijen (Injorancën) dhe Dyshimin.
Shpifja - një vajzë bulkuroshe kjo me pamje pafajësie - dhe nxitësja e saj Smira (Keqdashja, Lakmia) po tërheqin drejt mbretit të akuzuarin.
Pranë Shpifjes ndodhen shokët e saj - Pabesia dhe Mashtrimi që e përkrahin dhe e lavdërojnë.
Diku në largësi artisti pikturon figurat e Pendimit, të veshur me petkat e zisë të një plakusheje, dhe të së Vërtetës lakuriq me sytë nga qielli.
Prandaj, i dashur Profesor Flori, mos u shqetësoni as ju, as Profesor Skënderi se “arti” i shpifjes ka lindur që asokohe kur njeriu është krijuar mbi tokë.
Shpifja u ngjan ujërave të pista të llagëmeve të ndotura pas një shiu me fërtoma, përballë malit hijerëndë që ngrihet në largësi.
Por shpifësit duhet të kenë parasysh proverbin e bukur të gjuhës shqipe “ç’bën në det, e gjen në kripë”, që do të thotë: e keqja që kërkon t’i bësh tjetrit, do të vijë një ditë e do të të bjerë mbi kokë.
Me respekt të veçantë ndaj jush.
Akademik Prof.dr.Eshref Ymeri,Ph.D
Kolumbus, Ohajo
23 maj 2020
No comments:
Post a Comment