2017-01-31

Agron Shabani : Shteti i Kosovës nga prizmi i antropologjsë dhe sociologjisë politike


Agron Shabani


Të gjithë sikur flasin (flasim) dhe shkruajnë (shkruajmë) si në "kor" mbi shtetin e pavarur, sovran, integral, ligjorë, qytetar, parlamentar dhe demokratikë të Kosovës. Dakord. Kosova se këndejmi, "de jure" -është shtet i pavarur, sovran, integral dhe demokratik që nga 17 shkurti i ivitit 2OO8. Ndërkaq, "de facto" punët qëndrojnë disi ose krejt ndryshe.

Republikën e Kosovës (de facto) vazhdojnë të mos e njohin (honepsin) ose respektojnë vetëm pjesëtarët e ndryshëm të pakicës ose minoritetit serb në vendin tonë. Mbase, pikërisht ata që në një formë a tjetrën, kanë qenë bashkëpunëtor të regjimit kriminal dhe gjakatar të Millosheviqit, Sheshelit, Arkanit, Nikoliqit, Daçiqit, Vuçiçit etj. Kjo edhe përkunder asaj se pakica ose minoriteti serb në Kosovë, vazhdojnë të jenë pakica ose minoriteti me i respektuar dhe privilegjuar në raport me pakicat ose minoritetët tjera në vendin tonë. Përkatësishtë, pakica ose minoriteti më i favorizuar dhe privilegjuar në botë.

B. Malinovski, E. Durhemi, Zh. Balandie, E. Tejlori, Xh. Frajzeri dhe socioantropolog të tjerë botërorë ose ndërkombëtarë, në kuadër të studimëve, enkodimëve, dekodimëve, deshifrimëve dhe analizave të ndryshme funksionale, aksionale, strukturale, simbolike, emocionale, sociopsikologjike, organike, pradigmatike dhe të tjera të fetishëve, reliktëve, simbolëve ose totemëve të ndryshme mitike, shamanike, mesjetare, arkaike ose eshatologjike të popujve, fisëve, klanëve ose komunitetëve të ndryshme nacionale, etnike, fetare, kulturore dhe të tjera gjithandej globit: Në radhë të parë do fokusohen dhe stacionohen në zgjidhjen dhe tejkalimin e çështjëve dhe problemëve të ndryshme sociale, ekonomike, kulturore, societale dhe të tjera në kuader të "dinamikes sociale dhe societale" që mund të jenë shkaktarët dhe faktorët me të rëndësishëm ose kryesorë të stabilitetit dhe instabilitetit (jostabilitetit) të përgjithshëm shpirtëror, emocional, mental, psikologjikë etj...Duke iu dhënë në këtë rast prioritet dhe ambiguitet të posaçëm indikatorëve dhe predikatorëve të ndryshëm simbolik, determinant dhe paradigamtik të sjelljës ose mirësjelljës së detyruar shtetërore, qytetare dhe politike në njerën anë, përkatësisht, mekanizmave dhe instrumentëve të njohura shtetërore, nacionale, ligjore, qeveritare dhe politike- për sjelljën ose mirësjelljen e detyruar ose obligtive të çdo njeriu ose qytetari pavarësisht racës, gjuhës, gjinisë, etnisë, funksionit ose përkatësisë së tij fetare, kulturore, politike, nacionale ose etnike në anën tjetër. Mbase, me anë të aparatit të njohur ligjorë, shtetëror ose qeveritar.

Në këtë kontekst, u mor vesh se socioantropologu i njohur frëng, Pjerre Clastres, në kuader të veprës së tij të njohur me titull "Antrophologie Politique" (Antropologjia Politike ), duke u shprehur se për dallim të antropologjisë klasike e cila njeriun dhe shoqërinë e lashtë primitive ose arkaike i përshkruan dhe prezanton si një shoqëri ose komunitet të pashtet dhe të pa pushtet. Gjegjësisht, si një shoqëri fragjile, heterogjene, poroze dhe tepër inkompakte ose ireverzibile. Thekson faktin se në bazë të parimëve, premisave dhe postulatëve të njohura shkencore dhe metodologjike të antropologjisë së përgjithshme kulturore dhe asaj politike: Gjithëçka ose çdo gjë mund të ndryshohet, transformohet dhe substituuohet në të mirën e gjithëmbarshme të shtetëve dhe shoqërive të ndryshme përkatëse ose respektive në qoftë se institucionët ose mekanizmat e njohura shtetërore ose qeveritare nuk i definojmë dhe konceptojmë vazhdimisht si instrumente ose kategori të ndryshme represive, inkursive, restriktive, repërkusive etj. Por vetëm si njjë diçka të përbashkët dhe të barabartë në të mirën e gjithëmbarshme (globale dhe universale) të individit dhe kolektivitetit. Duke menduar në antropologjinë moderne ose bashkohore mbi shtetin dhe shoqërinë e sotme njerëzore, qytetare dhe politike.

Ndonëse, pa i harruar këtu edhe konceptët, pikëpamjet dhe teoritë e njohura shkencore ose filozofike të Karl Popperit, Thomas Kuhnit, John Watkinsit, Paul Feyerabendit dhe të tjerëve të shprehura dhe formuluara në kuadër të epistemologjisë së përgjithshme revolucionare dhe asaj politike. Duke e vënë theksin në historimzmin dhe ideologjinë e gabuar shtetërore, nacionale, politike, fetare, kulturore ose historike në themel të luftërave, konfliktëve dhe antagonizmave të ndryshme shtetërore, nacionale, politike, klasore, fetare, kulturore, konceptuale, ideologjike etj. Respektivisht, në liberalizmin, parlamentarizmin, pluralizmin, edukatën, kulturën, disiplinën, etikën dhe emancipimin e gjithëmbarëshëm individual dhe kolektivë si racionalizëm kritikë dhe humanist-kundër iracionalimit të papërmbajtur infantil ose patologjikë dhe kështu me radhë . Sidomos, kundër ideologjive të ndryshme totalitare, hegjemeniste, militare ose ekspanzioniste si çështje iracionale dhe tepër groteske ose retrograde të individit dhe kolektivitetit.

Gjithnjë fjala mbi zhvillimët, procesët, fenomenët, turbulencat, destruksionet, dekontruksionet, patologjitë ose anomalitë e mesipërme individuale ose kolektive të pjesës më të madhe te pakicës ose minoritetit serb në Kosovë.

Ndonëse, pa i harruar këtu edhe konceptët dhe definicionet e njohura antropolitike ose socioantropologjike si moderniteti bihojviral, kolonializmi, gjysëmkolonializmi, multikulturalizmi, trasnskulturalizmi, subkulturalizmi, pseudokulturalizmi, etniciteti, edukata, kultura, disiplina, emancipimi, këmbimet e ndryshme dhe reciprociteti, familja, kombi, shteti, shëndeti, modeli ose sistemi politik, rasa, gjinia, religjioni, substencioni, substitucioni, pluralizmi politik, parlamentarizmi, kosmopolitizmi fetar ose kulturor dhe kështu me radhë.

Aty i kemi edhe nstitucionet e njohura shtetërore, qeveritare, nacionale, parlamentare, politike, fetare, kulturore, informative, shkencore, universitare (akademike), padagogjike, shoqërore-qytetare etj...Dhe, së bashku me këto të fundit edhe elitat ose superstrukturat e njohura intelektuale dhe politike, parlamentarizmin dhe pluralizmin e njohur politik, demokracinë, burokracinë, politokracinë, mediokracinë, teokracinë, etnokracinë, subjektët ose partitë e njohura politike qofshin ato në pushtet (pozitë) ose në opozitë etj.etj.

Në vazhdim duhet theksuar (potencuar) rolin, ndikimet, impulset, interferimet ose influencat e fuqishme të subjektëve të njohura politike ose partiake në jetën e gjithëmbarshme shtetërore, qeveritare, nacionale, institucionale dhe politike të shtetëve dhe shoqërive të konsolidura ligjore, qytetare, parlamentare dhe demokratike gjithandej globit. Sidomos në mbrojtjen dhe afirmimin e vazhdueshëm ose sistematik të kauzalitetit të lartë shtetëror, nacional, ushtarak (luftarak), politik, historik, teritorial ose gjeografikë të shtetëve të tyre përkatëse ose respektive, në zhvillimin dhe pëparimin e përgjithshëm të marëdhëniëve, raportëve ose procesëve të ndryshme kognitive, introspektive, retrospektive dhe të tjera, në zhvillimin dhe afirmimin e vazhdueshëm të dialogut të njohur politik ose partiak, konsenzusit dhe kompromisit, në zbatimin dhe respektimin e shtetit ligjorë, qytetar, parlamentar dhe demokratikë, në mbrojtjen dhe afirminin e vazhdueshëm të lirisë, pavarësisë, sovranitetit dhe integritetit të përgjithëm shtetëror, nacional, politik, teritorial ose gjeografik, në mbrojtjen dhe avansimin e lirisë individuale dhe kolektive ose objektive dhe subjektive të individit dhe kolektivitetit, në identifikimin dhe denoncimin e hapur ose publikë të krimit të organizuar dhe kurrupsionit, të kontrabandës, prostitucionit ose stratifikacionit të përgjithëshëm institucional ose funksional në shkallë vendi, të traktatëve, marëveshjeve ose tradhëtive të larta shtetërore, nacionale, politike, ushtarake(luftarake), historike, gjeografike etj., të anomalive dhe patologjive të ndryshme objektive dhe subjektive të funksionarëve ose udhehëqësve të ndryshëm qeveritar, parlamentar, institucional ose politik, në shquarjen, identifikimin dhe afirmimin e vazhdueshëm të faktorit të njohur fetar ose religjiozë në funksion të vetëdijes, edukatës, kulturës dhe moralit të përgjithëshëm fetar, kulturor, shtetëror dhe nacional, në enkodimin, dekodimin (deshifrimin) dhe artikulimin e dallimëve të njohura esenciale ose substanciale në mes kulturës, subkulturës, kontraktulturës, antikulturës ose pseudokulturës shtetërore, nacionale, institucionale, fetare, politike etj.

Dhe, të gjitha këto së funksion të antropogjeografisë, antropohistorisë, antropogjeografjisë, antropofizikës dhe kështu me radhë. Në funksion të etnopolitikës, gjeopolitikës, realpolitikës etj. Në funksion të politikës dhe filozofisë së njohur shtetërore, nacionale dhe politike të popullit (kombit) dhe lidershpitit të përgjithshëm shtetërore, nacional dhe politik në Republikën e Kosovës .Në funksion të dallimit esencial ose substancial në mes interesave të ndryshme qeveritare, karierriste, profiteriste ose politike dhe analizave të njohura shkencore, strategjike ose politologjike. N´funksion të lirisë, pavarësisë, sovranitetit dhe integritetit të përgjithëshëm shtetërorë , nacional, teritorial dhe politikë të vendit tonë pa " enklavat", "eldoradot", "apendikset" ose "republikat (zajednicat) e pavarura serbe" në Veriun e Kosovës ose Mitrovicës etj.

No comments:

Post a Comment

Myrvete Dreshaj – Baliu: Shëmbëlltyra e Adem Jasharit dhe familjes së tij në poezinë e sotme shqipe 1,2 3.

            Profesor Dr. Myrvete Dreshaj-Baliu, PHD.   Përmbledhje e shkurtër: Objekt i kërkimit në këtë studim është reflektimi i shëmbëllt...