Agjencioni floripress.blogspot.com

2017/05/02

Le Pen akuzohet për vjedhje të fjalimit


...
  •  

Kandidatja franceze për Presidente, Marine Le Pen, po akuzohet nga opinioni publik për plagjiaturë të një fjalimi të kandidatit për President që tashmë ëshhtë eliminuar, Francois Fillon.

Shumë pjesë të fjalimit të saj që e mbajti në Villepinte të Parisit, ishin të kopjuara fjalë për fjalë nga fjalimi i Fillon, të cilin ky i fundit e kishte mbajtur më 15 prill, përcjell BBC.

Mediat franceze kanë publikuar një video në të cilën mund të shihet qartë se si Le Pen ka zgjedhur ta ‘huazojë’ fjalimin e ish-kandidatit për President.

https://www.youtube.com/watch?v=MUhI5p9T81k

Aeroportit të Prishtinës i mungon mbishkrimi në gjuhën shqipe


...
  •  

Kryetari i Aleancës Kosova e Re, Behgjet Pacolli ka shfaqur shqetësimin e tij lidhur me Aerpoportin e Prishtinës, përkatësisht për faktin se këtij aeroporti i mundon mbishkrimi në gjuhën shqipe.

Pacolli përmes rrjetit social Facebook ka thënë se ky aeroport duhet si të mos ishte fare i Kosovës, përcjell gazetametro.net



“Nëse ju ka rënë në sy, sigurisht do të ndani me mua hidhërimin tuaj. Aeroporti i Prishtinës sot mban mbishkrimin “Pristina International Airport”, pra Prishtina shkruhet me “S” e jo me “Sh”. Poashtu, mungon mbishkrimi në shqip”, ka shkruar Pacolli.

“Aeroporti Ndërkombëtar i Prishtinës”. A thua ata të PPP-së që e kanë nën kujdes dhe monitorojnë këtë aeroport janë interesuar ndonjëherë për këtë mungesë serioze, apo?”, ka përfunduar reagimin e tij i pari i AKR’së.

Kinematografia e filmave shqiptar e prodhuar nga Kosovafilmi

Kosovafilmi është organizatë për prodhimin, distribuimin dhe shfaqjen e filmave. 

Është themeluar me 20 Shkurt 1969 me vendimin e Kuvendit të Kosovës. 

Drejtori i parë ishte Abdurrahman Shala. Në vazhdim Kosovafilmin e ka udhëhequr Azem Shkreli, në periudhën e të cilit janë realizuar filmat më të suksesshëm dhe me të mirë, pastaj Xhevat Qorraj, Ekrem Kryeziu. 

 Kosovafilmi ka zhvilluar aktivitetin e vet në sektorin e prodhimit, me filma të shkurtër, dokumentarë dhe më vonë filma të metrazhit të gjatë.

 Në vitin 1969, Kosovafilmi bën kooproduksionin e parë me Filmske Novosti, Beograd, Avala Film, etj. 

Në vitin 1971, është themeluar sektori i distribuimit të filmit: shitblerja e filmave dhe shfaqja e tyre me të drejta ekskluzive në tërë hapësirën e ish-Jugosllavisë. 

Ka blerë dhe distribuar 200 filma artistik të prodhimit të huaj, kryesisht perëndimor.

Kjo është lista e kino filmave të prodhuar nga Kosovafilmi.


Kosovafilmi ka prodhuar një numër të madh filmash dokumentarë nga të cilët ndër të dalluarit janë: "Brigadat kosovare", "117", "Bukë e kryp e Zemër", "Tepricat", "Pik e Gur", "Ngjyrat e dheut", "Dita e Mërgimtarëve", "Kur pranvera xhirohet" etj.


Kosovafilmi me prodhimet e veta ka arritur këto çmime-Shpërblime :
- Regjisor Besim Sahatçiu Çmimet: - “Arena e Artë” për skenar “Pula 1979” - “Arena e Art” për rolin kresor “Pula 1979” - “Shperblimi tradicional i kritikeve te filmit” Sarajeve 1979”
- Regjisor Isa Qosja
  • Proka” prodhim i vitit 1987
- Regjisor Isë Qosja Çmimet: “Shperblimi Shpresat e Reja” Kanë 988
- Regjisor Ekrem Kryeziu Çmimet: “Arena e Bronzit” për regji “Pula 1980”

Filmat dokumentarë


Regjisor Besim Sahatçiu
Çmimet: Pllaketa e Artë në Festivali e Filmit Dokumentar dhe të Metrazhit të Shkurtër – Beograd 1978
  • Tepricat” prodhim i vitit 1981
Regjisor Ekrem Kryeziu Çmimet: Diplomë për regji në Festivalin e Filmit Dokumentar dhe të Metrazhit të Shkurtër Beograd 1981

2003 “ Zakonet e shqiptarëve në Mal të Zi”, dokumentar Emin Halili. 2003 “Kosovafilmi dikur”, Isa Qosja, dokumentar

Ku është kështjella e Lekës dhe çfarë perle paraqet Suka e Cermjanit?

Image result for gani mehmetaj

 Nga Gani MEHMETAJ



Suka e Cërmjanit është pika më atraktive jo vetëm në Rrafshin e Dukagjinit- Rrënojat e kështjellës janë dëshmi e një qytetërimi antik e mesjetar.

Kështjella e Lekës është atraksioni tjetër i paparë. Fortifikata malore e ndërtuar në një qafë malore, ku duhet të ecësh së paku një orë këmbë pas katundit të fundit, kontrollon hapësirën nga kufiri imagjinar shqiptaro-shqiptar deri thellë në Rrafshin e Dukagjinit. Sipas arkeologut Haxhi Mehmetaj, me të cilin ishim disa javë në hulumtime, kështjella e Lekës i takon periudhës së antikës së vonë, që dëshmohet me teknikën e murimit me gëlqere e botë të bluar, thotë ai. Askush nuk e di nga cili Lekë e mori emrin kështjella: nga Leka (Aleksandri i Madh), nga ndonjë princ ilir me këtë emër, apo nga Lekë Dukagjini? Arkeologu i Institutit Arkeologjik, H. Mehmetaj e përjashton mundësinë që kështjella ta ketë marr emrin nga princi shqiptar, sepse muret e kësaj kështjelle malore janë së paku 1200 vjet para se të jetonte Lekë Dukagjini. Ndërkaq, emri Lekë, shkurtim i emrit Aleksandër ishte aq i shpeshtë ndër ilirë e arbëror, është i shpeshtë edhe ndër shqiptarë të sotëm, sepse Aleksandrin (Lekën) e Madh, e konsideronin të gjakut të tyre.
Kështjella e Lekës, e ndërtuar në një kodër në pllajën e malit me të njëjtin emër, sipas arkeologut Haxhi Mehmetaj, i takon antikës së vonë. Ka tri fortifikata që e vrojtojnë hapësirën për të ndjekur lëvizjet e armikut dhe për të ruajtur popullatën vendëse nga sulmet. Muret e kështjellës kanë trashësi 2 metra e 60 centimetra, deri në tri metra.
Por biografinë e princit të fortifikatës malore (Lekën) e mbuluan shekujt. Tek-tuk ndonjëri i thotë edhe Kështjella e Kaurit, sepse Leka, princi antik i kështjellës, sipas turqve domosdo kaur duhej të ishte.
Nga Kështjella e Lekës, njëra ndër kështjellat më të mëdha malore, në skajin perëndimor të Rrafshit të Dukagjinit, sipëri katundit Popoc kapet me lehtësi Suka e Cërmjanit, ku është kështjella më e madhe që shtrihet në thellësi të Luginës.
Një kështjellë tjetër e pa hulumtuar, për të cilën nuk dihet asgjë, është Kështjellën e Mbretit, katër orë rrugë të pashkelur malore, tepër të vështira për një njeri të pastërvitur (askush nuk e di e cilit mbret ishte), sipëri katundit Molliq. Kështjella e Mbretit është më e larta në këtë krahinë (970 metra lartësi mbidetare), e mbuluar me shkurre e lisa qindravjeçarë që të zhduket parasysh si në xhunglat e Amazonit. Edhe njohësit më të mirë të terrenit malor nuk mund ta gjejnë e ta identifikojnë, ndërsa pa ndihmën e vendësve është e pamundur.
Të gjitha kështjellat nga Hasi deri në Koshare, kur vrojton nga kullat e fortifikatës, komunikojnë me lehtësi edhe sot me Sukën e Cermjanit, pika më atraktive jo vetëm në Rrafshin e Dukagjinit, mbase në tërë Gadishullin Ilirik. Nga Suka e Cermjanit e kanë kontrolluar hapësirën e rrjedhës së Drinit, por edhe të disa lumenjve të tjerë që derdhën në këtë pellg, ushtarët roje kanë paralajmëruar lëvizjet e armikut dhe janë mobilizuar për mbrojtje.
Arkeologu, Mehmetaj, udhëheqës i ekipit, thotë se pjesa më e madhe e këtyre kështjellave janë të antikës së vonë, të kohës së sundimit romak, disa prej të cilave kanë vazhdimësi edhe në mesjetë, por nuk e përjashton mundësinë që të kenë kryer funksione edhe në parahistori. Muret e tyre janë impozante. Nga kullat e kështjellave mund të ndjekësh edhe sot lëvizjet e njerëzve e të makinave dhjetëra kilometra thellë në horizont pa ndihmën e dylbive.
Nga Suka e Cermjanit vrojtohet në ditë të kthjellëta i tërë Rrafshi i Dukagjinit deri në Prishtinë. Me Kështjellën antike, me shtresimet e disa shekujve, me pamjet përrallore që të ofron visorja mahnitëse, me ujëmbledhësin e Radoniqit, (në ditë vere gjakovarët freskohen), në antikë e në mesjetë e ka kontrolluar një hapësirë të madhe. Rrënojat e kështjellës së Cërmjanit janë dëshmi e një qytetërimi antik e mesjetar. Nga ai qytetërim i braktisur, sot të vret syrin rezervuare të zbrazëta nafte, hekurishte të antenave gjigante, të braktisura, themele betoni të nxjerra nga dheu e të shpërndara gjithandej. Është një shëmti rrëqethëse
Suka e Cërmjanit, një thesar kombëtar, do të duhej të bëhej pika më atraktive. Me investime të konsiderueshme zbulohet perla që do të joshte vizitorë nga e gjithë bota. Aty ku duhej të ishte kështjella e konservuar, me guiden turistike që do të shënjonte kohën kur është ndërtuar, për se ka shërbyer dhe kush e ka sunduar, ta çrregullon imagjinatën xhamia e tyrbja e ngjyrosur, të ndërtuara pas luftës, në mënyrë klandestine, pa leje ndërtimi dhe pa pëlqimin e askujt. Madje, në këtë xhami e tyrbe nuk vjen askush të falet, sepse katundi cermjan e ka xhaminë e vet.
Kështjella e Sukës së Cërmjanit nuk mund të jetë vetëm e Gjakovës, as vetëm e Dardanisë, është pasuri kombëtare shqiptare dhe pasuri e njerëzimit.
Suka e Cermjanit, ashtu si e ka fal natyra dhe ashtu si e ndërtuan ilirët e arbërorët, është bukuri e rrallë, atraksion turistike, me shtresimet arkeologjike, është orë historie që do t’u shërbente brezave kur ua shpjegon Ilirinë e Dardaninë antike, krahinë të Ilirisë. Ashtu si është nuk shfrytëzohet për asgjë dhe nuk i shërben askujt, pos një familje të ardhur nga katundet e Rahovecit pa pëlqimin e katundarëve, me një kope delesh e me një tufë gjedhesh që të duket si ngulim nomadësh aziatik. Të mbërthen vaji kur e sheh katandisen e një thesari kombëtar.
Nga maja e majës së Sukës dikur forcat serbe gjuanin me artileri pikat ushtarake të Parteshit e Kosharës, për të goditur forcat çlirimtare. Në fushat e arat e Cërmjanit ka gjurmë të vendbanimeve ilire në një hapësirë të gjerë, madje është një ngulim i tërë qyteze. Legjenda për macen që ecte nëpër mure nga skaji i qytetit, në skajin tjetër flitet edhe këtu, sikurse në shumicën e katundeve që i vizituam gjatë prillit.
Katundi Cërmjan, sipas gjetjeve arkeologjike, kishte vendbanime parahistorike, por edhe të antikës në disa vende.

GRETA GARBO OSE SIPAS FELINIT THEMELUESJA E URDHËRIT RELIGJIOZ QË QUHET KINEMA


INTERVISTA – GRAY HORAN: JUA ZBULOJ HALLËN TIME GRETA GARBO 



Përktheu: ELIDA BUÇPAPAJ


Hyjnoren Greta Garbo e kemi imagjinuar të ftohtë dhe misterioze, por stërmbesa e saj na zbulon një Greta Garbo të panjohur deri tani.


Filmi i fundit i Greta Garbos u shfaq më 1941, që titullohej Two-Faced Woman – Gruaja me dy fytyra. Ishte aq i pasuksesshëm sa shënoi edhe fundin e karierës së saj. Ideja që ajo të shfaqej me një « look të ri», si e donte regjisori George Cukor, duke e bërë që të trukohej në mënyrë krejt të ndryshme nga përpara. Për publikun e saj, Greta Garbo nuk do të duhej të ndryshonte: Nuk ishte kjo që duhej t’i kërkohej një ikone të kinematografisë, duke e bërë aktoren e bukur suedeze të zhdukej një herë e përgjimonë nga ekrani. Prej këtij momenti filloi periudha e Mungesës së Madhe. Dhe si ndodh rëndom me legjenda të tilla, realiteti i saj u kthye në një jetë tejet të rezervuar që shkonte deri në obsesion. Për ta njohur Garbon në jetën e saj të përditëshme, çka nuk arritëm kurrë ta mësonim kur qe gjallë, na tregon një ekspozitë në Triennale të Milanos, që mban emrin Greta Garbo, Misteri i Stilit, me veshjet dhe garderobën e saj. Veç këtyre ekspozohen edhe disa kostume të rralla me të cilët ajo ka interpretuar në filma të ndryshëm. Në këtë ekspozitë shfaqen për të parën herë veshjet e saj private, të cilat janë dëshmitare të mënyrës bashkëkohëse dhe moderne të personazhit të shquar, që e bëni atë të qendronte në avantguardë, ashtu si tregon edhe stërmbesa e saj, Gray Horan në intervistëm e mëposhtëme, dhënë ekskluzivisht për Revistën italiane Io donna.

Kur arrite ta kuptosh si stërmbesë se hallë Kata, si e thërrisnin në familje, ishte në realitet Greta Garbo?

«Nuk dija asgjë për të shkuarën e saj deri sa mbusha dhjetë vjeç, kur m’u desh të shtrohesha një javë në spital për një operacion dhe më duhej që t’i mbaja sytë të fashuar. Garbo më kishte sjellë disa disqe, midis të cilëve kolona zanore e filmit Peter Pan dhe një album me këngë të Maurice Chevalier. Përmes këngëve rashë në dashuri me të, dhe kur ai ardhi në New York për një koncert, ajo bëri që të takoheshim me Chevalier në backstage, prapaskenë. Ndërsa fliste me prindërit e mij, ai vazhdoi të përsëriste shpesh emrin Greta Garbo. Me t’u kthyer në shtëpi fillova të konsultohesha me enciklopedinë dhe duke e parë fotografinë e kuptova se kush ishte gruaja për të cilën ata flisnin. Më kujtohet se mbeta thellësisht e impresionuar, por jo e habitur ».

Kur keni filluar të shihnit filmat e saj dhe cili prej tyre iu ka pëlqyer më shumë?

«Kur filmat e saj shfaqeshin në televizor unë ngulesha për të ndjekur deri netëve vonë. Por më të preferuarit e mi janë Margarita Gotie dhe Ninoçka. Tek Gotje ajo është sublime dhe veshjet janë aq romantike, ndërsa tek Ninoçka është shumë e gjallë dhe gazmore. Do të thosha se ky personazh është më afër se askush me Garbon në jetën e saj reale ».

Gjithmonë për të është thënë se ka pasur një karakter tepër të ftohtë. Në fakt ajo ka qenë shumë e dhënë pas familjes së saj, në çfarë rastesh takoheshit me të?

«Kujtoj se halla vinte në shtëpinë tonë jashtë New York-ut disa herë në vit dhe ne shkonin e i bënim vizita në apartamentin e saj ku jetonte. Për Krishtlindje përgatisnim një tip bufeje suedeze me të gjitha gatimet që preferonte ajo duke përdorur për mbulesë tavoline dhe piceta buke, që nëna e Garbos, që ishte stërgjyshja ime i kishte qendisur me duart e saj. Pas vdekjes së gjyshit tim Sven, që ishte vëllai i Garbos, nëna ime, vëllezërit e mi dhe unë mbetëm të vetmit njerëzit e saj. Ajo e admironte tim atë që ishte mjek, dhe ishte e vetmja që e thërriste «njeriu në të bardha». Duke mos pasur fëmijë, ajo e kishte nënën time si bijë, dhe ishte shumë krenare për të, sepse nëna ime ishte nga të paktat femra të asaj kohe që kishte mbaruar fakultetin për jurisprudencë në Universitetin e Yale, ku asaj kohe pranonin shumë pak vajza ».

A e kishe ndonjëherë sensacionin se halla jote Kata ishte një mit?

«Greta Garbo ishte unike dhe këtë e kam pasur gjithnjë të qartë. Ishte e bukur dhe elegante. Kuptohej nga mënyra si sillej dhe si silleshin të tjerët ndaj saj që ishte tepër e rëndësishme. Ajo të frymëzonte respekt dhe vëmendje ».

Greta Garbo gjithnjë të krijonte përshtypjen e misterit. Këtë përshtypje e krijonte edhe në familje ?
«Jeta e saj private ishte e një artisteje. Qëndrimi i saj ndaj jetës vinte nga shpirti i saj i ndjeshëm. Nuk pranonte kompromise, ishte autentike, dhe për gjithçka kishte mënyrën e saj unike. Nuk mund të influencohej lehtësisht prej të tjerëve, por ishte edhe gazmore dhe moderene, Praktikoi yoga-n gjatë gjithë jetës dhe kanë mbetur legjendare ecjet e saj të gjata. Ajo preferonte vetëm ushqimet natyrale dhe të shëndetshme, siç bëhet sot në botën e yjeve, por mendoni se ajo këtë gjë e ka bërë e para e të parave. »

E si ishte e organizuar në shtëpi garderoba e Garbos, e cila tani është ekpozuar?

«Kishte transformuar një dhomë gjumi të apartamentit të saj në New York në garderobë, me dollapë rrobash e këpucësh që arrinin deri në tavan, ajo aty mbante veshjet dhe koleksionet e këpucëve. Kujdesej për veshjet duke i mbuluar me letër të hollë speciale për t’i mirëmbajtur sa më mirë. Sot garderoba e saj ruhet në dhoma të posaçme me temperaturë të kontrolluar dhe gijthçka është kataloguar. »

Bizhuterinë e mbante rrallë dhe kjo duket qartë në fotografitë e saj.

«Greta Garbo i vlerësonte gjërat e bukura, përfshi këtu edhe bizhuteritë. Ajo kishte bizhuteri të mrekullueshme të markave të famshme Cartier e Van Cleef & Arpels dhuruar nga admiruesit dhe ata që i vinin rrotull, por ajo blente bizhuteri të çmuara edhe vetë. »

A kishte ndonjë objekt që e mbante si fatsjellës ?

«Mbante gjithnjë një unazë të trashë floriri me një vulë, e cila i ishte dhuruar dhe që kishte formën e një përkrenareje fisnike suedeze. Mbante edhe shumë byzylykë ari në varg të dizajnuar nga Verdura. Janë bylyzykë klasikë që i prodhojnë edhe sot e kësaj dite. Një herë më dha një këshillë për bizhuteritë. Më tha: “Nuk duhet që ato të hyjnë në garë me fytyrën tënde”. Në rastin e saj, nuk kishte asnjë gur i çmuar që të mund të qe në lartësinë e saj. »

GRETA GARBO – HYJNESHA

Greta Garbo, emri i artit i Greta Lovisa Gustafson lindi në Stokholm më 18 shtator 1905 dhe vdiq në New York më 15 prill 1990. Ajo është aktore me origjinë suedeze nga më të famshmet e të gjitha kohëve, duke magjepsur gjenerata të tëra fansash të kinemasë, me bukurinë e saj misterioze. Për bukurinë dhe artin e saj si aktore u mbiquajt Hyjnorja.

Qëndron në Suedi deri në vitin 1926, kohë kur viziton Mekën e Kinemasë, Hollywood-in., ku fillon edhe jeta e aktores Greta Garbo. Prej 1927 deri më 1937 interpeton rreth njëzet filma me role joshëse. Tek Anna Christie (1930), Garbo do të flasë për herë të parë në filmin me zë. Në botën e kinemasë Greta Garbo ishte e rrethuar prej legjendave. Në Hollywood merrej nëpër gojë për historitë e saj të dashurisë, duke filluar prej aktorit John Gilbert e me rardhë. Aktorja suedeze, e dashuruar me aktorin, e braktis atë, posa ky i kërkoi të martohej.

Ajo kërkonte të mbetej gjithnjë autonome dhe e pavarur.

Për ekranin e madh Grate Garbo ka xhiruar shumë filma, duke u shndërruar në një mit të kinemasë, si Ana Karenina, Ninoçka, Margarita Gotie, Mata Hari etj. etj. Ajo ka interpretuar spiunen, mbretëreshën që bënte lojë të dyfishtë, vrasësen, aristokraten, gruan e pabesë, gruan joshëse të parezistueshme, kurtizanen dhe prostitutën. Tek Ninoçka, komedia e vetme që ajo ka interpretuar, hyjnesha e ekranit të madh dëshmon cilësi të mëdhaja interpretimi, ku përherë gjatë roleve të saj mbetet Greta Garbo. Për këtë, filmi u reklamua me sloganin “Garbo laughs”, pra “Greta Garbo qesh”).

Më 1941 largohet nga skena. Më 1950 revista Variety e kandidon si aktoren më të mirë të gjysmëshekullit të parë. Çmimin Oskar te karrierës e mori më 1954. Si aktorja më e mirë është kandiduar edhe katër herë të tjera për Oskar.

Më 1953 ajo bleu një apartament tepër lluksoz me shtatë dhoma në New York City më 450 East 52nd Street, ku jetoi deri në fund të jetës. Nëpër muret e apartamentit vareshin kuadro të Renoir, që ishte njëri nga piktorët e saj më të preferuar.

Vdiq në Medical Center në Manhattan në ditën e Pashkës më 1990. Ajo ishte pjesë e Star system, mit, hyjneshë, duke e mbyllur jetën larg çdo publiciti. Federico Fellini e kishte përcaktuar si themeluesen e një urdhëri religjoz që quhet kinema.

Vdiq në moshën 84 vjeçare, si rezultat i një pneumonie dhe mosfunksionimit të veshkave. Përpara ajo kishte arritur që ta kuronte me sukses kancerin e gjirit. Pas vdekjes trupi i saj u kremua dhe pas një beteje të gjatë ligjore hiri i saj u çua në Varrezet Skogskyrkogården Cemetery në Stokholmin ku kishte lindur. Ajo la për trashëgim krejt pasurinë e patundëshme të vlerësuar prej $20,000,000 USD stërmbesës të saj Gray Reisfield nga New Jersey, pikërisht asaj që ka dhënë intervistën e mësipërme. Ajo i jetoi vitet e pas braktisjes së kinemasë totalisht e izoluar dhe larg projektorëve, por pa e braktisur asnjë çast jetën e saj private. Ndërkohë duke qenë një grua tepër e zgjuar, kishte investuar në pronësitë tregtare përgjatë Rodeo Drive në Beverly Hills. Ajo njihej si kursimtare në ekstremitet dhe ishte tepër e pasur.

Për kontributin e saj që ka dhënë për kinemanë, ajo e ka yllin e saj në Bulevardin e Famës në Hollywood Walk of Fame tek 6901 Hollywood Boulevard./Elida BUÇPAPAJ

Një monodramë që bën mirë për shëndetin!

Nga Anxhela Devole
Mbrëmjen e 14 nëntorit, në Sallën e madhe të Universitetit të Arteve u vu në skenë “Malkony”, një vepër e shkruar dhe interpretuar nga Taulanda Jupi (Dushku), me regji të Prof.asoc.Dr. Aneta Malaj. Premiera e monodramës i dedikohet dhe erdhi në mbështetje të secilës prej femrave që fati i vendosi përballë kancerit të gjirit.
“I gjithë inati përzier me frikë pingulet në kokën time në formën e një pyetje: Pse unë? Kush më zgjodhi mua?…” – Këtë pyetje ia drejton vetes çdokush që gjendet në vështirësi të tilla, ku mund të triumfosh ose të humbash betejën, që për shkaqe supersticioze, ndodhin atëherë kur nuk e pret.
“Kishim një dëshirë për të treguar që një pjesë e mirë e forcës tejet artistike është këtu, dhe këtu bëhet mësim dhe art. Përpos faktit që ata u bashkuan me shumë dëshirë, duke pasur parasysh mesazhin e veprës, mesazhin final të këtij aktiviteti. Thelbi është sensibilizimi. Jam e bindur që të gjithë ata që kanë dhënë kontributin në këtë monodramë, pasi e kemi shfaqur, apo kur ta rishfaqim nëse do të na jepet mundësia, në qoftë se do të jetë qoftë edhe një grua që do shkoj dhe do të shpëtojë jetën e saj, e sensibilizuar nga kjo gjë, ne do të jemi shumë të lumtur, do të ndihemi shumë të shpërblyer. Ky është qëllimi, sensibilizimi! Bravo i qoftë të gjithë kolegëve që janë bërë pjesë, bravo i qoftë të gjithë atyre që e ndoqën dhe “haram” u qoftë të gjithë atyre që nuk gjetën mundësinë ta ndiqnin,” – kështu është shprehur autorja e veprës, Taulanda Jupi, e cila njëherësh tregon se frymëzimi për të shkruar ka qenë gjinia femër.
Ajo thotë se është shumë aktive sa i përket çështjes së femrave, dhe dëshiron ta thotë fjalën e saj, e në këtë rast u frymëzua për ta thënë në këtë formë, nëpërmjet një interpretimi të ndjerë të Anës, që personifikon gjithë “Ana”-t që vuajnë nga kjo sëmundje, emri i së cilës nuk ka kombësi, pra Ana mund të jetë një shqiptare, një italiane, amerikane…
Sa i përket procesit të të shkruarit, Jupi e identifikon mjaft interesant, dhe tregon se i është dashur rreth dy vite për ta menduar, por e ka shkruar brenda dy muajve, konkretisht gjatë verës së këtij viti. “Zgjodha të interpretohej nga vetë unë për dy arsye. E para, sepse e kam shkruar me shumë dashuri, e kam përjetuar dhe e dyta, sepse më mungon pjesa e të aktruarit. Nuk më jepen shumë shance, duke qenë se jo gjithmonë biem dakord me atë teatër që bëhet në Shqipëri. Ndiej nevojën e një teatri të mirë, jo gjithmonë na jepet mundësia për të bërë teatër të mirë dhe për këtë arsye, unë zgjedh të luaj shumë pak. Pata rastin të bëja këtë gjë, dhe mendova të luaja vetë, ndoshta për ta përcjellë më mirë atë që kam shkruar”Â  – tregon më tej Taulanda, e cila është ngjitur për herë të fundit në skenë me rolin e Poncias tek “Shtëpia e Bernarda Albës”, tri vite më parë. Ajo shprehet se interpreton vetëm kur ngacmohet artistikisht dhe jo çdoherë kur i ofrohet një rol në një shfaqje.
Lidhur më përgatitjet për të vënë në skenë “Malkony”, tregon regjisorja Aneta Malaj, e cila thonë se diskutimi është bërë që herët dhe tematika i është lënë surprizë. “Nga Taulanda prisja diçka, por në momentin e propozimit prisja diçka tjetër” - thotë Malaj, ndërkohë që tregon “sekretin” vetë Taulanda, - “Priste një komedi”. “Në momentin që u njoha me këtë tekst, u emocionova shumë, edhe për faktin që tematika është shumë aktuale dhe emocionuese. Ka një përjetim shumë të madh. Mua më pëlqeu edhe për faktin që disa nga njerëzit që unë njoh, deri diku edhe njerëz të afërt, kanë përjetuar në veten e tyre një dramë të tillë të madhe. Dhe çuditërisht, ata kanë luftuar shumë. Një pjesë ia ka dalë, një pjesë tjetër nuk ka mundur. Ajo pjesë që ia ka dalë, edhe sot vazhdon të jetë, siç thotë edhe teksti i monodramës “Më të fortë se kurr딝, për të përballuar gjithçka dhe e bëjnë jetën duke u përpjekur si gjithë të tjerët pa asnjë tërheqje”.
E prekur nga kjo ngjarje, ajo tregon për ata që nuk kanë mundur ta mposhtin këtë sëmundje, dhe nuk ndalet te femrat, por te të gjithë ata që kanë luftuar dhe luftojnë me sëmundjen e kancerit. Përmend vjehrrin e saj dhe babanë, e teksa tregon, përlotet. “Në kohën që ka vdekur im atë kanë qenë vitet ’90. Nuk dinim asgjë për atë sëmundje, dhe nuk mundëm të bënim asgjë. Nuk ka pasur as kimioterapi dhe nuk ka qenë edukata e njerëzve që të shkonin dhe të vizitoheshin apo të bënin analizat çdo gjashtë muaj. Edukatë e cila ka munguar, dhe tani ka filluar kujdesi ndaj vetes te çdo person. Kryesorja është sensibilizim për të gjithë njerëzit, jo thjesht për femrën me një sëmundje të tillë, por njëkohësisht për të gjithë njerëzit, që kontrollin shëndetësor dhe jetën ta kenë primare. Të mos mendojmë vetëm për veten, por edhe për të ardhmen, për fëmijët tanë, që mos të rriten jetimë dhe për t’u treguar dashurinë e madhe për jetën, forcën, kurajon”, – ky është mesazhi thënë nga regjisorja dhe që përcillet nëpërmjet interpretimit të Taulanda Jupi.
Box
Bashkëpunëtorët e monodramës. Regjisore: Prof.asoc.Dr. Aneta Malaj, Taulanda Jupi (Dushku) Udhëheqës artistik: Alert Çeloaliaj
As.Regjisore: Albana Sançolli. Video dizajn: Albes Fusha, Ardian Isufi, Grafik dizajn; Petraq Papa, Përshtati tekstin: Rovena Lule (Kuka)
Producent ekzekutiv: Genc Përmeti, Make-up artist: Besa Kurti, Koreograf: Fjoralb Doci, Instrumentistë: Arben Llozi (violinë), Arbër Çerri (kitarë), Video dizajner: Elis Mataj, Interpretoi: Taulanda Jupi (Dushku)
Monodrama, detajet nga shfaqja e “Malkony”
Anës i këputet kënga në mes. Dhe sipas regjisores dhe autores së veprës, njeriu duhet të bëjë një pakt me veten. Njerëzit ndonjëherë janë shumë egoistë, mendojnë të bëjnë shumë gjëra në të njëjtën kohë, janë të dhënë pas gjërave materiale dhe harrojnë më kryesoren, harrojnë të qenit njeri, të jenë të lumtur dhe mirënjohës për çdo ditë që hapin sytë. Jeta nuk duhet jetuar me urrejtje dhe egërsi. Thelbi i tekstit nuk ka të bëjë me anën mjekësore, por çfarë ndiejnë këta njerëz, çfarë përjetojnë, çfarë u shkon ndërmend, çfarë emocionesh kanë, si e ndajnë me të tjerët, si i përfshijnë të tjerët, si i largojnë të tjerët, a e luftojnë, a e pranojnë realitetin? Një luftë e brendshme. Taulanda Jupi pohon se ka pasur shancin të intervistojë disa femra që e kanë këtë sëmundje dhe në tekst ka gjëra reale, disa batuta që nuk janë të sajat, për shembull, çështja e orës “Ishte kjo orë kur e mora atë telefonat딝 (momenti kur mëson për sëmundjen). “Unë e kam reale dhe ai personazh (Ana) është mishërim i disa grave që janë në kokën time dhe unë e quaj veten si zëri i tyre, që flet në sken딝, shpjegon Jupi. “Që ne të bënim një punë vërtetë serioze dhe profesioniste, duhet që të bashkëpunonim me profesionistë. Përderisa profesionistët ndodhen në Universitetin e Arteve, nuk kishim arsye pse të dilnim jashtë Universitetit” , tregon më tej Aneta Malaj, teksa përmend edhe emrin e producentit ekzekutiv, Genc Përmeti, pa të cilin kjo shfaqje nuk do të mund të realizohej.
Pse “Malkony”?
Titulli i monodramës është vjen si një bashkim apo përafrim i dy termave “melankoli” dhe “mallkim”. Të dyja janë gjendje që përjetohen nga personazhi, një fjalë që nuk është në shqip e cila intrigon dhe sjell një gjë që nuk është as mallkim dhe as melankoli, por diçka e ndërmjetme. Kohëzgjatja e shfaqjes është rreth një orë, pasi ka një dramë dhe përjetim të madh, i cili është aktual dhe pjesë e njerëzve real.
Ballkonet Fillimi
Shfaqja fillon me një këngë dhe një atmosferë të gëzueshme e të këndshme, sepse është ditëlindja e saj (Anës) e tridhjetë e pestë. Ajo merr një telefonatë, dhe pas asaj atmosferë të këndshme përpara telefonatës, personazhi bie në një qetësi, por një qetësi që nuk është e saj, që qetësi që e mundon.
Koreografia
Fjorald Doci ka realizuar koreografinë dhe është njëherësh balerin në monodramë, i cili i jep një ton interesant shfaqjes. Një plastikë që gati-gati shtyn, si lëng, pa kocka që futet në një fustan të zi që është simboli i vdekjes. Në momentin kur Ana thotë: “Sot do të vesh një fustan të bardh딝, sepse ishte ideja e ditëlindjes, dhe po atë ditë, ajo telefonohet nga spitali për përgjigjet e analizave. Shfaqja merr një atmosferë tjerët, më të zymtë, me nota trishtimi.
Skenografia
Gjetje simbolike, bardh e zi. Nuk ka ngjyra pasi ngjyrat përbëjnë simbolika, dhe vepra ka shumë simbole, në tekst, mënyrën e lojës, ndaj skenografia ka brenda saj disa dhurata, që më vonë kalojnë në objekte e më pas në një krevat spitali. Të gjitha lëvizjet apo ndryshime të dhuratave në objekte (që janë disa karrige), të cilat transformohen në krevat, i bën simboli i vdekjes (balerini në rol).
Përballja
Tregohet gjendja emocionale e Anës, në momentin kur ajo qëndron përpara fotos me kokë poshtë, për të treguar atë përmbysje që iu bë jetës së saj dhe në fund, ky personazh i përballet asaj fotoje dhe del mbi të. Sepse jeton, doli fitimtare nga një luftë, nuk e frikëson më asgjë.

Ekspertiza që futi në burg Visar Zhitin

Partia dhe organet e punëve të brendshme Tiranë caktuan dy anëtarë LSHA, redaktorë në redaksinë e poezisë pranë shtëpisë botuese “Naim Frashëri” për të bërë ekspertizën e krijimtarisë poetike të autorit Visar Zhiti
Visar Zhiti u arrestua më 8 nëntor 1979. Një arrestim që erdhi si rrjedhojë e një përndjekje sistematike, dosja e të cilit kishte vite që po mbushej nga sigurimi i Shtetit. Natyrisht, arrestimi i tij në ditën e themelimit të Partisë dhe në prag të 36 vjetorit të çlirimit, ishte përmbushje e objektivave si dhe goditje për të gjithë “armiqtë” e Partisë. Kolegët, mësues apo shkrimtarë, spiunë dhe sigurimsa kishin kohë që ndiqnin “veprimtarinë armiqësore” të Visarit. Por që të kompletohej kjo punë duhej edhe një analizë shkencore për gjithë krijimtarinë e tij. Për fatin e tij të keq, Visari këmbëngulte në botimin e poezive të tij dhe njëherësh kishte siguruar material të bollshëm, për Sigurimit, duke aluduar e nënkuptuar poezitë e vargjet e tij. Neni 55/1 i agjitacionit dhe propagandës ishte i qartë dhe çdo tentativë apo propagandë e hapur dënohej. Nuk mjaftonin deponimet, e shkruara mbetej, nga organi i akuzës ngarkoi dy vetë dy redaktorë  në redaksinë e poezisë pranë shtëpisë botuese “Naim Frashëri”, për të bërë ekspertizën e krijimtarinë poetike të autorit Visar Zhiti. Raporti u dorëzua në 24 tetor 1979 dhe dy javë më pas, më 8 nëntor Visarit i vunë prangat. Në atë kohë Sigurimi i lante duart me ekspertizën e kolegëve për kolegët dhe sot akuzohet Diana Çuli, Koçi Petriti, etj për vrasjen e poetëve të Librazhdit, Vilson Blloshmi e Genc Leka. Po edhe ky raport i mëposhtëm nuk është më i lehtë se të tjerët. Pas këtij mund të përfundoje edhe në plumb, sepse kupa ishte mbushur. Ja ekspertiza që prangosi shkrimtarin dhe poetin Visar Zhiti:
“Ne, Ramazan Vozga dhe Pandeli Koçi, anëtarë të Lidhjes së Shkrimtarëve dhe artistëve dhe redaktorë në redaksinë e poezisë pranë shtëpisë botuese “Naim Frashëri” sipas kërkesës së organeve të punëve të brendshme Tiranë, ekspertuan krijimtarinë poetike të autorit Visar Zhiti.
Ka shtatë vjet, duke filluar që nga viti 1972, që Visar Zhiti sjell për botim librin e tij. Ky ka qenë një problem serioz për redaksinë e poezisë në shtëpinë botuese “Naim Frashëri”. Edhe pas plenumit të 4 të KQ (1973) ky letrar ka vazhduar me ndërgjegje të ecë në gjurmët e një poezie të huaj për shoqërinë tonë dhe të mbushur me ide të gabuara politike, me koncepte dekadente ose “të majta” dhe me një ndikim të hapur të poezisë moderniste reaksionare.Në të gjitha variantet e sjella në redaksi, ai ka po ato poezi, po atë koncept për poezinë, gjë që dëshmon se ai me bindje ka vazhduar të ecë në një rrugë të gabuar politike dhe artistike.
Fantazia e sëmurë, paqartësia dhe hermetizmi, ekuivokët e rrezikshëm me nëntekst politik, konceptimi modernist kanë qenë disa nga tiparet kryesore të poezisë së tij.
Duke analizuar për së afërmi dhe tërësisht poezinë e këtij letrari, arrijmë në përfundimin se gabimet e tij janë të rënda dhe bien ndesh me gjithë zhvillimin e poezisë sonë të realizmit socialist. Gabimet e tij, që reflektohen nëpër poezi, mund t’i ndajmënë 3 grupe.
Së pari, në shumë poezi ka pikëpamje të gabuara politike në vështrimin e realitetit tonë. Ta konkretizojmë këtë me shembuj nga krijimet e tij.
Në poezinë e vitit 1972 gjejmë vargje të tilla: “Dëgjo miku im, ca fjalë që dridhen/diell të dytë do të krijojmë/me gjakun që derdhet”.
Në poezinë tone dielli është simbol i Partisë i marksizëm – leninizmit, i komunizmit, në përgjithësi i idealeve tona të shenjta. Kurse ky autor thotë “diell të dytë do të krijojmë me gjakun që derdhet”. Tek ne nuk derdhet gjak dhe kjo mbetet një shpifje për realitetin tonë dhe dielli i dytë është kundërrevolucioni për këtë autor. Këtë ide ai e shpreh më hapur në poezinë “Eci” ku thotë: “E di që do të dal në një arë me diell”, pra është konsekuent në mendimet e veta armiqësore. Dhe këtë “diell” ai e parashikon të vijë nëpërmjet shkatërrimit të diktaturës së proletariatit. Për këtë flet hapur në poezinë “Homeri”: “Iliada ime lexohet kudo, tha ai (Homeri)/Iliada juaj s’ka mbaruar akoma/dhe iku …” Poema “Iliada’ e Homerit përshkruan shkatërrimin e Trojës së lashtë nga grekët një Iliadë të tillë, pra shkatërrimin tonë, pret dhe autori i këtyre vargjeve.
Në poezinë “Fytyrat” motivi është i përcaktuar në kohë dhe hapësirë, kjo të bën të mendosh që ato që thuhen, i atribuohen njerëzve tanë. Tek njerëzit tanë, te punëtorët dhe fshatarët tanë, autori sheh ambicie në sytë e tyre, sharje që varen buzëve si jargë etj, duke shtrembëruar kështu pastërtinë e figurës së njeriut tonë të ri. Ai nuk ka afeksion për këta njerëz, po për vajzat e spiunëve, siç thotë në poezinë “Gruas sovjetike” me vargjet: “Vajza jote – statujë tragjike e miqësisë/unë vajzën tënde e dua sinqerisht”.
Këto vijnë e trashen dhe në librin e sjellë në redaksi në vitin 1974. Në poezinë “Pakënaqësia ime” gjejmë vargjet: “Pakënaqësia ime s’kënaqet nga gjoksi/brinjët i thyej copë-copë si frëngji/deri në pamundësi”. Kjo është esenca e gjithë këtyre shfaqjeve armiqësore. Autori nuk është i kënaqur me realitetin tonë dhe është gati të thyejë edhe brinjët e tij, vetëm të dalë nga ky realitet, të cilin ai e quan frëngji.
Vazhdojnë këto edhe në librin e vitit 1976. Në poezinë “Natyrisht, nuk jemi gjithmonë fëmijë” lexojmë “Unë nuk çava përpara në art, sepse paskam dashur gërmadhat/por nuk më deshën/dhe s’më ndihmuan/sepse unë duke u bërë burrë/do të isha talent/i tmerrshëm! … Dhe nëpër depo e lanë zemrën time si një mi/që bren veten e vet…”Ai e ndjen veten të persekutuar padrejtësisht dhe e parandien se fundi i tij do të ishte i turpshëm. Akuza që ai bën kundër shoqërisë sonë që e shtyp këtë “talent të tmerrshëm” siç e quan ai veten, (kuptohet i tmerrshëm për shoqërinë tonë) është shpifje sepse ky pushtet i ka dhënë shkollë dhe punë, pra nuk e ka lënë “si një mi që ha vetveten” në depo, por i ka dhënë të gjitha mundësitë që të ecë në jetë si njeri i ndershëm, duke e bërë edukator të brezit të ri.
Më tej vjen poezia “Dritaret” me këto tri vargje: “Dritaret/janë britma ime që të braktiset me forcë/dhoma e errët e vetmisë”. Ja si ekarakterizon ky element armik vendin tonë “një dhomë të errët vetmie” dhe për këtë ai kërkon “braktisje me forcë” duke aluduar kështu në një veprim kundërrevolucionar. Por këtu ka edhe një farë sinqeriteti. Si element armik ai e ndjen veten të vetmuar dhe të braktisur në ambientin tonë revolucionar.
Probleme të kësaj natyre gjejmë edhe në poezinë “Fusha e betejës”, “Lagjja ime e vogël”, “Dreri”, “Macja dhe macja e pasqyrës”, “Tromba dhe burokratët”, “Studentët e Shkodrës (strofa e III), “Fëmijët e detit”, “Mermeri i ditëve dhe i statujave”, “Revolucioni”, “Baladë moderne për një skllave”, “Vrulli i mençur”. Më hapur shprehet ky element armik te poezitë “Mikut tim që punon”, “Fëmija me këpucë të mëdha”, “Djali i Rozafë Xhulisë”, ku pozicioni i tij armiqësor është i përcaktuar mirë. Kjo për faktin se shpreh “shqetësimin” e tij për një fëmijë malësor që zbret së pari në qytet dhe ngaqë nuk ka ç’të veshë ka mbathur këpucët e mëdha të të atit (në poezinë “Fëmija me këpucë të mëdha”, kurse në poezinë “Xhulia” një malësore shkon në universitet e veshur me xhaketën ushtarake që ia dhanë të vëllait, kur ai mbaroi shërbimin ushtarak. Këtu duket qartë qëllimi i tij. Me këto vargjekërkon të njollosë jetën tonë dhe shpif për mirëqenien ekonomike që u ka sjellë socializmi, ashtu si gjithë popullit, edhe malësorëve tanë.
Në librin e vitit 1977 gjejmë poezinë “Do të dal kundër robërisë” megjithëse i është thënë gjithmonë që është me nëntekst, por ai mjaftonte vetëm me ndërrimin e titullit.
Edhe në librin e vitit 1978 gjen të tilla gjëra. Në poezinë “Bisedë me një punëtor për Partinë” autori ka një koncept të “vetin” për Partinë në strofën I, kurse poezia “Sfinksi” me karakterin e saj të papërcaktuar dhe në lidhje me mjaft poezi të tjera të gabuara, fsheh një mendim të poshtër. Paralele të fshehura ka edhe në poezinë “Në amfiteatrin e madh” ku lexojmë vargjet “ndoshta një djalë të guximshëm/ (ai paska fytyrën time)/e burgosë në sallën me tigra/se desh të bënte kryengritje”.
E paadresuar është edhe poezia “Poetëve që mbyllën në kullën e fildishtë” që mund të interpretohet edhe si reagim kundër poezisë sonë sidomos me vargjet “vallë ç’duhet bërë për të shpëtuar poezinë nga fati i drunjtë i dobësive?!”
Në librin e vitit 1979 është poezia “Ne 20 vjeçarët që shkuam në fshatin e ri socialist’. Poshtë titullit të saj është vënë një citat i shokut Enver. Por fundi i poezisë nuk përkon me të, bile e kundërshton. “Valle burrash me Mic Sokolin në krye” nuk ka asnjë detaj nga koha e Mic Sokolit, kështu, edhe kjo fsheh mendimin e autorit. “Njerëzit e punës “– fillimi dhe fundi i kësaj poezie janë shprehje e një anarkie të thënë troç.
Së dyti, në mjaft poezi ky pseudoletrar shpreh hapur edhe botëkuptimin e tij ideologjik të huaj për shoqërinë tonë, sidomos lidhur me rolin e artit. Kjo del në poezinë “Vagneri”. Ky është një kompozitor i njohur gjerman që ka të mirat dhe dobësitë e tij. Ai shpreh në veprën e vet protestën kundër shoqërisë borgjeze të asaj kohe, por protesta e tij është individuale dhe e mbyllur në vetvete. Ka edhe një gjuhë të vështirë muzikore për t’u kuptuar. Pikërisht këtë zgjedh si “idhull”, si mësues të vet ku element armik. Veç kësaj, kuptohet që këtu s’i drejtohet Vagnerit, por simbolit të tij, pra, artistit që është kundër rendit ekzistues dhe i bën thirrje atij “të flakë” tej jorganët e heshtjes, të thyejë llambën e zbehtë të gjumit, të nënshtrojë qentë, t’i bjerë ballit të ftohtë të mosmirënjohjes” etj. Pra, ai bën thirrje për një art që të ngrihet kundër socializmit.
Në poezinë “Kockat që kalben” (1972) gjejmë një influencë të hapur nga poezia e sotme revizioniste. Plot nëntekste të kësaj natyre janë edhe poezitë “Gurët e një lumi”, “Natë dimri”, “Mos lyeni këpucët” etj.
Konfuzion ideologjik vumë re edhe në librin e vitit 1978. në poezinë “Pjekuria” autori huton një vajzë 16 vjeçare me “filozofitë” e tij, kurse në poezinë “Lirikë me zogj dhe me burokratë” burokratizmin e sheh si fatalitet kur thotë “Lart e më lart/veç kujdes, kujdes/se lart janë edhe zogjtë naivë” dhe në fund predikon “të ecim në rrugët e vërteta njerëzore”.
Problem është poezia “Tregimet e dimrit” (1979), ku spikat tendenca drejt një poezi me prirje borgjezo-revizioniste, që shprehet me shkrirjen e çdo kufiri të prozës me poezinë. Poezia mbart idenë e dashurisë “pannjerëzore” në dy strofat e para. Një udhëtar në një natë dimri troket në një shtëpi malësore. Derën ia hap një grua e re, e cila thotë autori “s’e ngriti fenerin të shihte se kush isha. Mjafton që fytyra ime ishte e njeriut”.
Pra, malësori ynë, sipas këtij pseudopoeti, ia hap derën kujtdo, mikut dhe armikut, mjafton që ai t’i shkojë në shtëpi. Kurse realiteti ka treguar se malësori ynë s’e ka pranuar armikun në shtëpi. Mendja e sëmurë e bën këtë element armik që të sajojë edhe fener në malësi, kur dihet që drita elektrike ka shkuar kudo në vendin tonë, edhe në skajet më të largëta të atdheut. Nëntekstet kanë edhe këngët që vihen në fund në gojën e plakut dhe të mbesës.
Në poezinë “Ç’do t’i thuash Migjenit më 1937” gjen jehonë një mendim i disa studiuesve kosovarë për “subkoshiencën” në veprën e Migjenit (“Ti ‘Migjeni’ brenda teje ndjen një ulërimë ujku të përzier me yje”),“Kravata s’do të kishte kuptim/në qoftë se s’do të bëhej litari i varjes” – si ka mundësi që t’i thuhet kjo gjë Migjenit!
Në poezinë “Një çështje e errët në jetën e M. Golemit” ai përkrah një tezë të rrëzuar nga historiografia jonë dhe thotë diku se “… dhelpëria e domosdoshme/s’qenka dhelpër, por qenka luan …” pra, mjeti justifikon qëllimin.
Së treti, nga pikëpamja e konceptimit dhe e mjeteve të shprehjes kypseudoletrat përgjithësisht është në pozita moderniste, edhe formaliste. “Dëshirat e mia”, “E bukura” (1972). Flagrante për këtë janë poezitë e vëllimit të vitit 1976, tre vjet pas plenumit të 4 të KQ, kur krijuesit dhe opinioni ynë kishin dënuar me forcë shfaqje të huaja të këtij karakteri. Këtu përmendim poezitë “Përrallë e vërtetë e radios”, “Lahuta”, “Këngë me kitarë për Frederik Garcia Gorkën” (shtrembëron thelbin e poezisë së këtij autori të madh). “Mund të flasim edhe ashpër për të kuptuar bukurinë” etj. Kurse poema “Ruman partizan’ është një krijim i mirëfilltë simbolist dhe i çoroditur. Këto krijime janë shkruar sipas modeleve të shëmtuara të poezisë që kultivohet sot në vendet borgjezo-revizioniste dhe lexuesi e ka të vështirë të kuptojë se ç’thonë vargjet, cili është mendimi i autorit. Këto janë një kundërvënie e hapur ndaj mësimeve të partisë për artin dhe ndaj letërsisë së metodës së realizmit socialist, qëllimi i së cilës është edukimi komunist i masave punonjëse.
Duhet thënë se këto qëndrime armiqësore të këtij elementi armik që theksuam si në aspektin politik, ideologjik ashtu edhe në atë të konceptimit të mjeteve të shprehjes (të cilat spikatin fund e krye në krijimtarinë e tij) nuk janë të ndara me thikë, përkundrazi ato thuren me njëri-tjetrin dhe i shërbejnë njëri-tjetrit në qëllimin e këtij pseudoposti.
Pas kësaj analize, arrijmë në disa përfundime. Ky element armik është i bindur në mendimet e tij të gabuara dhe armiqësore. Vërejtjeve të redaksisë, këshillave që edhe ai ta vërë talentin në shërbim të popullit, V. Zhiti s’ua ka vënë veshin fare, përkundrazi, për vite me radhë ka vazhduar të ngulë këmbë që këto krijime armiqësore të botohen. Me këto krijime ai ka dashur të çorodisë lexuesit, të derdhë helm në mendjet dhe ndjenjat e tyre. Siç u vu re më sipër, në mjaft poezi ai shpreh hapur apo në mënyrë të tërthortë pikëpamje të gabuara politike në pasqyrimin e shtrembëruar të realitetit tonë socialist duke iu kundërvënë kështu gjithë letërsisë dhe arteve tona që militojnë në ndihmë të Partisë për edukimin e popullit. i ndikuar rëndë nga ideologjia borgjezo-revizioniste ka rënë në prehrin e një poezie të huaj dhe armiqësore për ne, që dëmton vijën e partisë.
Nëpërmjet një gjuhe të errët dhe plot nëntekste ai ka synuar të mbjellë idetë e tij kundërrevolucionare. Në raste të tjera ai është krejt i mbyllur dhe përdor figura që nuk zbërthehen dot. Këto poezi hermetike e të pakuptueshme janë në kundërshtim me orientimet e partisë për një letërsi të qartë e të kuptueshme. Ky pseudopodet me imitimet e shëmtuara të artit reaksionar është përpjekur të mbjellë barëra për të helmuar kopshtin tonë të pastër letrar dhe të prishë kështu atmosferën letrare.
24 tetor 1979
Visari u arrestua më datë 8 nëntor, 1979 në Kukës. Mbasi u dënua në një gjyq qesharak, në prill të vitit 1980, me trembëdhjetë vjet burg, ai u dërgua në burgun e Tiranës dhe më vonë transferohet në burgun famëkeq të Spaçit. Shumë nga të burgosurit që ishin me të në burg vdiqën nga keqtrajtimet, torturat dhe kequshqyerja ose pësuan çrregullime mendore. Ai u lirua nga burgu në fillim të vitit 1987 dhe u “lejua” nga pushteti komunist për të punuar në një fabrikë të prodhimit të tullave në Lushnjë. Mbas rënies së diktaturës komuniste në vitin 1991, ai arriti të shkojë në Itali ku punoi në Milano deri në 1992. Përmes një burse studimi nga Fondacioni Heinrich Boll, Zhiti shkoi në Gjermani në vitin 1993 dhe vitin e ardhshëm shkoi në SHBA.

Mizoritë e luftës në Kosovë, 1998/1999. Veprimet makabre të soldateskës serbe në Kosovë:“Histori të tmerrit 1998-1999”.

Nga Flori Bruqi  Sanije Gashi, zonja e madhe e kulturës shqiptare.... “M'u kujtuan, saora, tragjeditë e Shekspirit, edhe ‘Ferri' i D...