Agjencioni floripress.blogspot.com

2018/07/09

SI NUK E KANË TURP?!?!


Sa ishte Visho Lika Drejtor kurrë ndikim rus nuk ka pasur në Shqipëri dhe në trevat shqiptare! Çdo pohim tjetër është dashakeq dhe antikombëtar.

Luan Hamiti

Në faqen e Internetit "Tellalli.com", gjithashtu në faqen Pamfleti është botuar një shkrim, i cili arrin kulmi i paturpësisë!



Shkrimi pohon se dy ish Drejtorët e fundit të Shërbimit Informativ të Shtetit, Bahri Shaqiri dhe Visho Ajazi Likën i kanë lehtësuar presidentit aktual Ilir Meta që një këshilltar i tij, me lidhje me shërbimin rus, të vazhdojë funksionet e tij dhe e kanë shantazhuar me këtë.


Image result for Visho Ajazi Lika.

Nuk e njoh karakterin e Bahri Shaqirit, edhe pse besoj se për të është po ashtu të padrejtë të akuzohet për këto gjëra.

dekreti

Por besoj fortësisht, duke njohur karakterin dhe personalitetin e ish Drejtorit Visho Ajazi Lika se këto pohime për të janë absolutisht të pavërteta! Ai është jo vetëm një njeri i karakterit dhe shumë i moralshëm, por edhe i mëson të tjerët të jenë ashtu dhe të duan Atdheun me gjithë shpirtin e tyre.

Në këtë kontekst, shtrohet pyetja: Si nuk e kanë turp gazetarucët e bulevardit të shpikin monstruozitete të tilla?



E dija se niveli i gazetarucëve është nivel i baltës, nivel i derrave që notojnë në këto baltë, por në këtë mënyrë nuk do të konceptojnë të veprojnë duke hedhur baltë ndaj një njeri i moralshëm dhe shumë atdhetar si Visho Ajazi Lika.

Jam shumë e bindur se, nëse SHISH do të zbulonte se një këshilltar i Ilir Metës është i lidhur me shërbimin rus FSB, jo vetëm se ish Drejtori i Shërbimit Informativ i Shtetit nuk do të toleronte këtë gjë, por edhe do ta procedonte atë para drejtësisë.

Sepse sa ishte Visho Lika Drejtor kurrë ndikim rus nuk ka pasur në Shqipëri dhe në trevat shqiptare! Çdo pohim tjetër është dashakeq dhe antikombëtar.

Tiranë, 7 korrik 2018


****


FLORIPRESS




Dy javë pasi dha dorëheqjen nga kreu i Shërbimit Informativ Shtetëror pa dhënë asnjë shpjegim publik, Visho Ajazi Lika propozohet nga Kryeministri Edi Rama për ambasador të Shqipërisë në NATO.

Lajmin e konfirmojnë burime pranë Qeverisë, që tregojnë se ky propozim i Kryeministrit është nisur drejt Presidencës dhe pritet tashmë dekreti i kreut të shtetit, Ilir Meta.

Ky zhvillim qartëson edhe dilemat mbi dakordësinë e Ramës me Ajazi Likën para se ai të jepte dorëheqjen nga kreu i shërbimit sekret shqiptar në fund të tetorit, edhe pse në media u hodhën shumë variante.

E ndërsa emri i Visho Ajazi Likës mbërrin në tryezën e kreut të shtetit për herë të dytë brenda dy javësh, një herë për shkarkimin si kreu i SHISH dhe një herë për emërimin si ambasador pranë Aleancë s se Atlantikut të Veriut në Bruksel, Ilir Meta nuk ka firmosur ende propozimin e Kryeministrit për emrin e ri në krye të shërbimit sekret, Helidon Bendon.

Ndërkohë, ambasadori aktual i Shqipërisë në NATO është Leonard Demi. Edhe Demi, ish-deputet i Partisë Demokratike dhe një nga njohësit e çështjeve euro-atlantike u dekretua 4 vjet më parë si ambasador i Shqipërisë në selinë e Aleancës në Bruksel.

Edhe emërimi i tij nga ish-rivalët e majtë ngjalli shumë bujë dhe hamëndje. Ai është në fund të mandatit dhe pas dekretit të Metës pritet të pasohet nga Visho Ajazi Lika, një tjetër propozim ky i Ramës, përtej gardhit të tij politik, por që ndryshe nga Demi, prek shumë linja, duke bërë që të pritet me interes momenti i shqyrtimit të tij, nga Presidenti Ilir Meta.


“Ndaj kreut të SHISH, Visho Ajazi Lika u bë presion nga Edi Rama për tu dorëhequr”. Kështu deklaroi kreu i PD, Lulzim Basha.

“Kam konstatuar të njëjtën gjë, mundësinë e presioneve ndaj kreut të dorëhequr të SHISH-it. Por një gjë është e sigurtë që një SHISH, që harton raporte për përfshirjen e Policisë në trafikun e drogës është halë në sytë e narkoshtetit. Nuk kam konkluzion tjetër veç presionit politiik.

Mendoj se po bëhet gjithçka për të fshehur aferën e Tahirit. Bota nuk do të lejojë që Shqipëria të kthehet në një shtet të dështuar të zotëruar nga bandat. Kjo çështje nuk do të mbyllet por do të hapet në ditët në vijim”, u shpreh lideri demokrat Lulzim Basha në një prononcim për mediat pas përfundimit të mbledhjes së grupit.

****

Presidenti Ilir Meta ka dekretuar sot emërimin e tre ambasadorëve të rinj, mes tyre edhe Visho Ajazi Lika.
Presidenti dekretoi zonjën Albana Dautllari, ambasadore në Misionin e Përhershëm të Republikës së Shqipërisë në Strasburg, Visho Ajazi Likën, ambasador në NATO dhe Igli Hasani, ambasador pranë Misionit të OSBE-së dhe Organizatave Ndërkombëtare në Vjenë.

Pak ditë më parë Meta liroi nga kjo detyra e ambasadorit të NATO-s, Leonard Demin. Kujtojmë se ky pozicion i ri për ish-kreun e SHISH u proozua nga kryeministri Edi Rama.








Por cili është Visho Ajazi-Lika?

Visho Ajazi Lika u lind më 12 mars 1956, në Shkodër. Përvoja e tij e gjatë si punonjës publik, administrator publik, akademik, software inxhinier dhe menaxher IT, diplomaci dhe inteligjencë, kombinuar me karakterin entuziast, motivim të lartë, ambicie e dinamizëm, background të fortë matematik dhe përvojë të gjerë në programim, është një pasuri e krijuar nga vite të gjata pune intensive.

Shtuar dhe rreth tre vitet e fundit në politikëbërje në fushën e shoqërisë së informacionit, si dhe në Qeverisje, i ka mundësuar z. Visho Ajazi Lika të ndërmarrë një hap të rëndësishëm, atë të pranimit të marrjes së drejtimit të një institucioni të rëndësisë së veçantë kombëtare, me besimin se kontributi i tij do të jetë në forcimin e kapaciteteve profesionale dhe menaxheriale të SHISH-it.

Përvoja e gjatë e punës në ekip dhe aftësitë drejtuese të tij, janë një garanci se drejtimi i ardhshëm i këtij institucioni do të jetë një vlerë e shtuar në detyrat e tij veçanërisht të rëndësishme në funksion të Sigurisë Kombëtare dhe detyrave të tjera kushtetuese dhe ligjore.

Z. Visho Ajazi Lika ishte drejtues i fokusuar në përmirësimin e vazhdueshëm të sistemit, në përmirësimin e punës në grup, promovimin e karrierës në institucion dhe në pengimin e çdo tentative për të dalë jashtë kuadrit ligjor, të cilit SHISH-i duhet t’i përmbahet me fanatizëm.

EDUKIMI DHE KUALIFIKIMET

UNIVERSITETI I TIRANËS, FAKULTETI I SHKENCAVE TË NATYRËS 1976-1981
PROGRAMI SPECIAL 5 VJECAR
DOKTORATURË NË SHKENCAT KOMPJUTERIKE 1991
HULUMTIME POST DOKTORATURËS MARS-KORRIK 1993
UNIVERSITETI POLITEKNIK I BARCELONËS
STRUKTURAT OCTREE NË KTHESAT DHE SIPERFAQET 3D

EKSPERIENCA PROFESIONALE DHE PUNËSIMI

SHËRBIMI INFORMATIV I SHTETIT GUSHT 2012
DREJTOR
KËSHILLI I MINISTRAVE I REPUBLIKËS SË SHQIPËRISË DHJETOR 2009- GUSHT 2012
ZËVENDËSMINISTËR PËR I-TIK
IQOR MARS 2007- NENTOR 2009
ZËVENDËS PRESIDENT PËR TEKNOLOGJINË E INFORMACIONIT;
EQUIFAX (IRMC) DHJETOR 1998- SHKURT 2007
SENIOR PROGRAMMER ANALIST
DREJTUES I PROJEKTIT GENERIC NBS PACKAGES
ORIFLAMME LTD KORRIK 1997 – PRILL 1998
ADMINISTRATOR I SISTEMIT KOMPJUTERIK TË KOMPANISË;
SHËRBIMI INFORMATIV KOMBËTAR SHTATOR 1994 – KORRIK 1997
DREJTOR I SHËRBIMIT TË JASHTËM;
MINISTRIA E PUNËVE TË JASHTME MAJ 1993 – GUSHT 1994
DIPLOMAT DHE SEKRETAR I PARË NË AMBASADËN SHQIPTARE NË RIAD, ARABI SAUDITE;
UNIVERSITETI POLITEKNIK I TIRANËS SHTATOR 1991 - MAJ 1993
PËRGJEGJËS I DEPARTAMENTIT TË INFORMATIKËS;
UNIVERSITETI I TIRANËS SHTATOR 1984-GUSHT 1991
PEDAGOG NË KATEDRËN E INFORMATIKËS;
NDËRMARRJA E KONSUMIT TË GJERË SHTATOR 1981-GUSHT 1984

2018/07/07

Bisedë më Havzi Nelën

REXHEP SHAHU

DUHET ME PASË BOLE ME QENË POET

I dashur Havzi, më pyete pse jam mërzitë.
Jo nuk jam mërzitë, por po detyrohem, po më detyrojnë me shkrue ca gjëra që nuk kam dashtë me i shkrue, Havzi. Po më detyrojnë me i shkrue. Po më nxisin. Po zgjojnë me përdhunë në mua inatin.
Unë nuk e kthej dot faqen tjetër Havzi. Edhe për inat të tyre përdori edhe fjalë që i quajnë të pista, si fjala bole. Që të thonë shokët e partisë e të birosë, shiko sa pa nivel dhe i pa edukatë që është ky Rexhepi.
Ata që të urrejnë ty Havzi, që më urrejnë mua, që urrejnë kryetarin e bashkisë Kukës Bashkim Shehun, që urrejnë shkrimtarët që erdhën e të nderuan në Kukës, që urrejnë gjithë autoritetet politike e morale që erdhen e të nderuan në Kukës, pra këta njerëz hije Havzi janë pak por dinë kanalet e sigurimit të shtetit dhe aktivizojnë gjithë spiunat e bashkëpunëtorët e dikurshëm të sigurimit të shtetit me përhapë helmin e tyre, injorancën e tyre, ligësinë e tyre.
Havzi, urrejtja ua ka erërsue sytë dhe nuk dinë ti shohin mirë njerzit që ishin në ceremoninë e inaugurimit të bustit tënd. Ceremonia ishte e lirë për qytetarët, e zbukuruan shkrimtarët, ishte dinjitoze, elitare, duhej të ishe meritor moralisht që të guxoje të merrje pjesë në atë ceremoni që e drejtova unë se më ka hije me e drejtue, di me e drejtue dhe di me u krenue qe di me e drejtue. Ndërsa sesionin përkujtimor me shkrimtarët në salle e drejtuam bashkë me poetin Agron Tufa, që ëshët i bekuar prej perendisë duke qenë poet, ëshët i përndjekur politik, kreu i Institutit të studimeve të krimeve të komunizmit me të cilin kemi konsultuar veprimtarinë.
Ata që të urrejnë ty Havzi nuk lejojnë as durojnë as pranojnë që ti të shpallesh shkrimtar. Pikë. Ky është thelbi i urrejtjes, shkaku i saj. Fjalët e tjera të llomta janë veshje koti.
Disa nga ata urrjetësit e tu, që të janë lëpi, janë fatkeqë sepse kujtojnë se të jesh poet është sëmundje ngjitëse, kujtojnë se ngaqë kanë ndenjur ndonjëherë më ty ti duhet t’ua kesh ngjitur si gripin poezinë, duhet t’i kesh bërë poet pse kanë thithë të njetin ajër me ty. Nuk është ngjitëse poezia as qenia as bërja poet. Është fat, privilegj hyjnor.
Unë tashmë jam bërë zëdhënës jo zyrtar i yti Havzi, pa dëshirën e pronarëve të tu. Dhe si zëdhënës i yti duhet të jem i qartë e të flas sa më shkurt. Por unë flas si dua e shkruaj çfarë dua dhe nuk jap llogari te partia se çfarë bisedoj me ty…
Ne akoma nuk u kemi treguar njerzve asgjë për Spaçin ku ishim bashkë para se të hypje në piedestal. As për historitë e tua në Spaç kur u the se nuk koritet Havzi Nela për dy pika gjak dhe ua shkele thikën me këmbë…
Ty Havzi të durojnë disident, antikomunist, antienverist, rrebel, të durojnë çfarë të duash ti, por nuk të durojnë poet, nuk mundesh e nuk duhet që ti Havzi Nela të jesh poet, të njihesh si i tillë, të të duan e të të pranojnë si të tillë shkrimtarët kryesorë të vendit, të vijnë në përurimin e bustit tënd shkrimtarët kryesorë të vendit, të flasin me konsiderata e ndjesa maksimale për ty shkrimtarët kryesorë të vendit, të artikulojnë me gojën plot “poeti martir Havzi Nela”, “poeti Havzi Nela”, “poeti i lirisë Havzi Nela”.
Kundërshtarët e tu si bolla në prush përdridhen nga urrejtja për ty. Ti Havzi nuk duhet të jesh poet sepse poeti është pavdeksia, ata e dinë, e vuajnë që nuk janë vetë dhe nuk tolerojnë të jesh as ti.
Havzi, po të mos ishe poet, ty do të të donin të gjithë, do të të pranonin të gjithë, ty poet nuk të duan, nuk të durojnë. Por ti je poet, çfarë të bëjmë, kjo është fati yt e fatkeqësia e atyre që të mallkojnë Havzi.
Havzi, të jesh poet, ti e din mirë tashmë, duhet me pasë bole. Ti ke qenë bolemadh Havzi se ke qenë poet në burg. Fjalët e tua në gjyq në Rreshen janë poezi madhështore. Duhej me pasë bole me i deklarue ato fjalë. Tani 30 vjet pas burgut edhe të tjerë thonë se do i kishim thënë, por nuk i thanë kurrë ato fjalë, nuk i shkruan kurrë ato poezi.
Të jesh poet duhet me pasë fuqi me dashtë, me dashtë shumë, duhet mos me pasë fuqi me urrye, duhet me qenë dashnor i madh. Ti Havzi ke dashtë shumë gruan tënde, i ke kushtuar shumë poezi të bukura, por edhe të kanë dashtë shumë vajzat dhe gratë. Ke qenë dhe je i bukur, shumë i bukur, shumë i zoti. Ti ke ditë me u djegë e përvëlue për dashurinë, për fjalën, për poezinë, ti e ke marrë shumë seriozisht poezinë, krijimtarinë.
Gjeografia e interesave të poezisë tënde është e jashtëzakonshme Havzi. Ti i këndove lirisë, burgut, izolimit, i këndove Helsinkut i pari, Kosovës, Drenicës, herojve, mallit, dashurisë.
Havzi, gjithë sjellja e jeta jote janë prej poeti. Ata që të urrejnë nuk e kuptojnë këtë gjë se nuk duan ta kuptojnë, nuk kanë inteligjencën ta kuptojnë, nuk i lejon urrejtja ta kuptojnë.
Ti Havzi ke qenë dashnor i madh i lirisë. Ti ke sakrifikue si askush për dashurinë dhe lirinë. Ti nuk ke shkrue letra spiunimesh as në burg as jashtë burgu, as gjykatës as Kuvendit popullor, ti nuk ke shkrue letra mëshire, por letra dinjiteti, letra dashurie, poezi dinjiteti, poezi dashurie.
Havzi ata që e dinë, e dinë, ata që s’e dinë, s’e dinë, të jesh poet është bekim e mallkim i bukur, është privilegji më i bukur që zoti mund ti japë robit në tokë. Ata që nuk e kanë këtë privilegj e besim të urrejnë ty e të mallkojnë Havzi. Poetët kanë fatin të kopjohen, të imitohen. Edhe nga drejtuesit politikë gjithmonë janë kopjuar se poetët janë zotat e tokës.
Ti e ke përjetuar apo jetuar Havzi ose e ke ndjerë atë që i thoshte Kadaresë Lazgush Poradeci se “Poeti përgjigjet për çdo gjë. Poetit i lejohet çdo gjë…”.
Shokët e tu Havzi që të kanë rivalizuar gjithmonë por veç kanë shpallë shëmtinë e tyre, i harxhuan lekët e burgut duke paguar njerëz që t’ua shkruajnë librat për tu shpallë e për tu bërë shkrimtarë, duke paguar gazetarë që t’ua shkruajnë librat, që t’ua shkruajnë poezitë dhe veç të shpallen poetë, ta fitojnë këtë privilegj hyjnor. Këto libra të porositur nga ata që të urrejnë ty Havzi, që shkruhen me pagesë më kujtojnë këtë shkrim të shkurtër të Gjergj Fishtës për librat pa vlerë ose për librat e dëmshëm, shkrim që po e vendos këtu Havzi që ta lexojnë poetët e shpikur që të rivalizojnë dhe që ta urrejnë edhe bustin:
“Me ditë me mbajtë penën në dorë, nuk do me thanë, me kenë i zoti me shkrue libra, vjersha, artikuj e revista të hijshme e të dobishme. Edhe kasapi e mban thikën në dorë e pret mish si kirurgu. Por “hanë” kasap e “hane” kirurg !”.
“Po të isha vetë kryeministër, po ju kallxoj të drejtën, se ma fort do të kisha ra në mendime për ekzistencën e shtetit prej botimit të një libri imoral, se sa prej një kryengritje sado mirë të organizume.
Pa moral, një moral të shëndoshë – të thotë ç’ka të thotë Ministria e Arsimit – s’mbahet shtet në kambë. Tash çfarë morali mund të thuhet, se ka një popull, në mes të të cilit dhuna, palavia, flligshtia ma të poshtra mbrrijnë me botue për përdorim të masës së re? Në atë popull jo veç se s’ka moral, por duhet thanë se ka hupë edhe kuptimi i moralit.”
Por kur të ka dënuar zoti që të mos jesh poet, të mos jesh shkrimtar, edhe po të harxhosh lekët e 100 viteve burg po deshe, edhe po të harxhosh gjithë të ardhurat e fëmijëve emigrantë, gjithë të ardhurat e familjes, nuk bëhesh dot kurrë shkrimtar, poet kur je bir i urrejtjes.
I dashur Havzi! Ti e di mirë se të bësh poezi nuk është si me mbjellë e me shitë duhan me kile. Me palue lapa duhani, me i tha e me i shitë nuk është njëlloj si me ba poezi. Ata që vajtojnë që s'janë poetë si ti, kështu kujtojnë. Dhe ata që nuk janë poetë duhen më shumë mes tyre, ata që nuk janë në fat asgjë ose janë dështakë në jetë, ata duhen më shumë mes tyre dhe urrejnë të suksesshmit…
Si parantezë Havzi, kisha nje pyetje: kur ishe i internuar në Arrën, pse nuk të dha partia autorizim me ble televizor. Se ato kohë televizori blihej me autorizim që ta jepte partia. Nuk kishte televizione për popullin dhe jepeshin me autoriozim për njerzit që donte partia edhe për të internuarit specialë që i donte partia e që i kishte xhan.
Të intrernuarve të zgjedhur që i donte partia u jepte autorizim me ble televizor. Po ty Havzi pse nuk të dha partia autorizim me ble televizor. Apo edhe kjo do të thotë se ti nuk ishe i internuar i zgjedhur i partisë, nuk të kishte xhan partia siç kishte të internuar xhan, të burglosur xhan që i shërbenin partisë me dinjitet dhe ajo u jepte autorizime ...
Po vlon kazani i urrejtjes kundër bustit tënd Havzi siç ka vluar urrejtja kundër teje 30 vjet.
Fajin e ke ti vetë që je poet, duroji flakët e ferrit. Po të mos ishe poet, do ishe si të tjerët. Ata që nuk janë poetë të urrejnë sepse kujtojnë se pse të kanë njohur, të kanë parë nga afër, ti duhej t'ua ngjisje poezine si gripin, si flamën, por të qenit poet nuk është ngjitese, nuk është sëmundje ngjitëse.
Havzi, ca njerëz që vuajnë dhe duan të jenë të lavdishëm e të famshëm si ti, kujtojnë se të jesh poet është zanat, është zeje si me ndërtue mur guri ose si me mbjellë e me shitë duhan. Të jesh bujk a tregtar duhani nuk do të thotë se je poet.
Në vargjet e tua pikon gjak shpirti Havzi, ne vargjet e atyre që duan të të ngjajnë, që i shkruajnë 30 a 40 vjet pas burgut vargjet e tyre, aty veç poezi nuk ka.
Hë, a të dha kush autorizim si i internuar i dalluar apo si i internuar që kujdesej partia, a të dhanë autorizim me ble televizor...
Duke mos u bërë dot i tillë, duke mos arritë me hy në sofrën e shkrimtarëve atëhere derdhet urrjetje ndaj teje Havzi. Po letrat e urrjetjes ndaj teje Havzi janë letërsi e keqe, nuk janë letra dashurie e letërsia është dashuri mbi të gjitha, dashuri për njeriun.
Urrejtësit e tu Havzi, ata që nuk të durojnë dot në piedestalin e nderit e të lavdisë, të dinjitetit e krenarisë, më kanë dëgjuar kur kam thënë duke cituar mikun tim Lazër Stani se ka ish president, ish kryeministër, ish kryetar, ish dreq po të duash, por nuk ka kurrë ish shkrimtar. Pra të jesh shkrimtar është më hyjnorja. Ata që të urrejnë nuk e kanë këtë cilësi, këtë fat, ti e ke Havzi dhe ndaj të urrjenë kaq egër e pa mëshirë.
Liliputëve që të urrjnë ty Havzi unë u them se ti nuk ua zë diellin, por janë të vegjël e dielli i lavdisë nuk i sheh, janë si morra dhe nuk i sheh dot dielli i famës së ëndërruar.
Ti Havzi nuk pengon askënd që të ndertojnë memoriale, shtatore, përmendore, “buste me libër në dorë”, “buste në këmbë”, “buste me dorë lart”… ti nuk pengon askënd që t’u bëjnë buste e përmendore e shtatore e memoriale gjithë të vdekurve e të gjallëve, gjithë spiunave të pushtuesve, sidomos spiunave të serbëve. Lejohen gjithë bustet përmendoret shtatoret memorialet për cilindo, veç për poetin Havzi Nela nuk lejohet.
Lejohen nga urrejtjësit e tu Havzi të bëhet përmendore buste a shtatore a memorial edhe për ata që kanë bërë krime monstruoze e masakra në fshatra ndaj të afërmëve të tyre, por nuk lejohet busti yt Havzi se je poet Havzi me vargjet e tua që i ke shkrue vetë në burg, që të kanë parë dhe e kanë ditur se je duke shkrue poezi, që nuk i ke dhënë lekë askujt me ti shkrue fletoret siç urrejtësit e tu paguajnë lekë që t’u shkruhen librat dhe veç vendosin emrin e tyre në kopertinë të librit që ua shkruan tjetër kush.
Ata që të urrejnë ty janë gati ta kallin botën pse të don ty, janë gati të fusin vrasje e  përçarje në mes njerzve të tu Havzi se këtë gjë kanë bërë 50 vjet kundër teje, 30 vjet pas varjes tënde. Janë gati të ndezin gjakmarrjen mes njerzve të tu që i kanë përça tmerrshëm.
Havzi, ti kishe në fisin tënd 46 njerëz të internuar në kampin e famëkeq të Tepelenës e të Beratit dhe familja jote nuk e kishte luksin e besimin e të qenit bazë e Nacionalçlirimtares...
Ti nuk hyrë në burg se ishe komunist apo djalë i dashur i partisë dhe partia nuk të çoi në burg që të bëhëshe djalë i mbarë i familjes që don partinë. Jo ti nuk e deshe partinë që në krye të herës dhe e provove me arratisje herët kur ata që të urrejnë ty i mbante partia në gji.
Mos ji poet Havzi që të të duan. Mos pengo njeri Havzi që të ndërtojnë buste e përmendore për të tërë. Mos pengo përçarësit të përçajnë ende njerzit e tu Havzi dhe lejomë mua që të fus në listën e shkrimtarëve ndonjë jo shkrimtar.
Sot në këtë shkrim Havzi nuk po e publikoj listën e shkrimtarëve të ftuar për ty në Kukës. Ata që janë ftuar e kanë ftesën që ua kam dërguar në emër të Bashkisë Kukës, nënshkruar nga kryetari i bashkisë, me e-mailin tim ose në inbox të Fb mesazhin tim ftesë. Do e publikoj ditë tjetër listën e shkrimtarëve të ftuar që ishin në Kukës. Ata që duan të shpallen shkrimtarë dhe që vuajnë mungesën e një ftese si shkrimtar, le të shohin ëndrra me shkrimtarë.

(fragment nga libri im në proces “Bisëdë më Havzi Nelën – shkrime të miat”)

2018/07/06

U detyrova ta braktis FSK-në





“Të gjithë e braktisën, m'u desh edhe mua që ta bëj këtë" Rreth 20 pjesëtarë të Forcës së Sigurisë së Kosovës nga radhët e komunitetit serb kanë paraqitur në mënyrë kolektive kërkesat për ta braktisur FSK-në. Që të gjithë, janë nga rajoni i Gjilanit.


Image result for forcat e sigurise se kosoves
Ata nuk e pëlqejnë të flasin për mediat, disa thonë se vendimin e kanë marrë për arsye personale, e të tjerë thonë se këtë e kanë bërë “për Serbinë”.

Image result for forcat e sigurise se kosoves

Njëri prej tyre, identiteti i të cilit është i njohur për Radion Evropa e Lirë dhe i cili për arsye personale insistoi që të flasë në kushte anonimiteti, tha se bëhet fjalë për një vendim kolektiv të pjesëtarëve serbë të FSK-së nga kjo anë që ta braktisin këtë forcë, andaj, sipas tij, edhe ai nuk ka mundur të vendosë ndryshe. “Të gjithë e braktisën, m’u desh edhe mua që ta bëj këtë.

Image result for forcat e sigurise se kosoves

Në kufi, nuk na lejojnë që të kalojmë në Serbi, kështu që u desh ta bëjmë këtë”, tha ky pjesëtar serb që sapo kishte vendosur ta braktisë FSK-në.

Image result for forcat e sigurise se kosoves

Ai tha se me vite ishte pjesëtar i FSK-së dhe se asnjëherë nuk kishte pasur ndonjë problem dhe se rregullisht ka pranuar pagën, kurse tash thotë se nuk e di as vetë se si do t’ia bëjë që të fitojë para për të jetuar. “Vërtet, nuk e di se si do të bëhet tash.

Image result for fsk


Nuk kemi ku tjetër që të punojmë, nuk kemi zgjidhje. Nuk ishte dëshira jonë që ta braktisim. Nuk kemi pasur kurrfarë probleme. Na është dashur ta braktisim, por kemi familje”, tha ai.

Related image

Forca e Sigurisë së Kosovës është një forcë shumetnike, e uniformuar dhe e pajisur me armatim të lehtë. FSK-ja është themeluar në vitin 2009, sipas Planit Gjithëpërfshirës për Statusin e Kosovës, të presidentit Marti Ahtisaari, në bazë të së cilit ishte shpallur pavarësia e Kosovës.

Image result for forcat e sigurise se kosoves

FSK-ja numëron më shumë se 2000 pjesëtarë, prej të cilëve 200 u përkasin komuniteteve pakicë, kurse 100 janë nga komuniteti serb. Kryeministri i Kosovës, Ramush Haradinaj, ka reaguar duke i cilësuar presionet e Beogradit ndaj pjesëtarëve serbë të Forcës së Sigurisë së Kosovës, si të pakuptimta dhe krim ndaj qytetarëve të Kosovës.

Image result for forcat e sigurise se kosoves
“Ky presion është i pakuptimtë, është i dalë kohe sepse këto metoda kanë ndodhur diku para dhjetë vjetësh dhe jemi të habitur nga kjo qasje.

Related image

Është shumë e padrejtë, sepse dikush po ushtron krim ndaj këtyre qytetarëve të Kosovës, nga këtyre të rinjve dhe të rejave, ndaj familjeve të tyre”, ka deklaruar Haradinaj pas mbledhjes së Këshillit Kombëtar të Sigurisë.

Image result for forcat e sigurise se kosoves
“Është kundër konventave, është kundër të drejtave të njeriut, është kundër sigurisë së këtyre qytetarëve, e ne si Kosovë kemi vepruar me kohë, kemi ndërmarrë veprime, si në planin e jashtëm ashtu dhe të brendshëm që të sqarohet ky veprim i papranueshëm”, tha Haradinaj.

Image result for forcat e sigurise se kosoves

Presionet e Serbisë ndaj pjesëtarëve serbë të FSK-së janë shpeshtuar në muajt e fundit, fillimisht me paraburgimet në vendkalimet kufitare me Serbinë, e më pas edhe me deklaratat e autoriteteve serbe se atyre iu kërcënohet dënimi deri me 10 vjet, për shkak të pjesëmarrjes në formacionet e huaja të armatosura. Janë shënuar edhe disa raste të sulmeve me koktej molotovi ndaj pronës së këtyre pjesëtarëve.


Ramush Haradinaj: Në dialog me Serbinë duhet të jenë të përfshirë të gjithë


Image result for ramush haradinaj
Kryeministri i Kosovës Ramush Haradinaj pas mbledhjes së Qeverisë ka folur për fazën finale të dialogut me Serbinë ku tha se janë në konsulta të vazhdueshme me partitë politike, sa i përket unitetit politik, lidhur me fazën përfundimtare të bisedimeve në Bruksel. Haradinaj tha se ka sinjale të mira dhe nga LDK e PSD, por se ende nuk është takuar me Albin Kurtin, për t’i parë pikëpamjet e tij lidhur me këtë çështje. Sipas tij në dialog duhet të jenë të përfshira Parlamenti, partitë politike parlamentare, ato opozitare dhe shoqëria civile. “Ajo që është me rëndësi e kemi një pajtim institucional, presidenti, kryeparlamentari, kryeministri partitë politike në Qeveri, përfshirë edhe Nismën, jemi në konsulta të vazhdueshme të përbashkëta dhe AKR dhe kolegë të tjerë. Unë po ashtu kam bërë disa komunikime. Jam në komunikim intensiv me partitë tjera opozitare. Duhet të shkojmë me kujdes. Kjo është temë nacionale. Do të jetojmë me efektet e kësaj teme që të gjithë si në pozitë si në opozitë. Ata që sot jetojnë dhe ata që kanë me lind nesër. Është me rëndësi t’i ikim shablloneve të zakonshme. S’guxojmë të bëjmë gabime në një situatë si kjo. Besoj që do të ketë ndryshim këto ditë që po vijnë. Kam dëgju sinjale të mira dhe me LDK dhe PSD ende s’jam ul me Albinin me bisedu me të, me e pa si i ka ai pikëpamjet e tij. Por ne s’duhet të pritojmë me u ul për këtë temë që të gjithë“, tha Haradinaj. Ai ka folur dhe për mos respektimin e marrëveshjeve të Brukselit nga ana e Serbisë. Ndërsa ka thënë se janë të papranueshme ndërhyrjet, shantazhet dhe kërcënimet që po bëhen ndaj qytetarëve serb, që jetojnë në Kosovë. “Është e pakuptimtë qasja e tyre në pengimin e subjektivitetit ndërkombëtar të Kosovës, e në të njëjtën kohë ulja në tavolinë. Ja njëra ja tjetra. Pastaj është e papranueshme ndërhyrja e tyre, kërcënimi e shantazhet dhe të gjitha ato veprime që i ndërmarrin ndaj qytetarëve serb të Kosovës, pjesëtarë të FSK-së. Lista është e gjatë e veprimeve të papranueshme, që bënë Serbia në Kosovë. Por si do të shkojmë më tutje. Shikoni dalja nga kjo gjendje është në dakordim i disa parimeve të dialogut e ne i kemi përcaktuar ato si Kosovë. Po s’ka as ndarje, as shkëmbim territoresh, as lëvizje të kufijve Kosovë-Serbi . S’ka defunksionalizim të tipit ‘Republika Srpska’. S’ka destabilizim. Si ka logjikë dialog e destabilizim. . Dialogu e normalizim që nënkupton njohja. Dialogu s’ka alternativë. Duhet ecim drejt dialogut”, tha ai.

Lexo me shume: http://rtv21.tv/haradinaj-ne-dialog-me-serbine-duhet-te-jene-te-perfshire-te-gjithe/
© RTV21.tv

Artur Zheji :S’ka diskutim, jetojmë në regjimin e Kryeministrit me atlete

Na përuroi teatrin e ri, që ngjan me një ”vatër kulture” dhe shpalli që aty, ay, Km-ja, shkatërrimin fizik të Teatrit Popullor apo Kombëtar, me tagrat e plota të një gjenerali madhor, që komandon shtetin ushtri dhe ministrat rreshterë…

Pa ndërruar këpucët e lehta bardh e zi, morri rreshterët ministra e i rreshtoi në pritje të kryeministrit malazez, me një protokoll të denjë për ginnesin e vendeve më mjerane të globit.

Mirëpo më parë na kishte nxjerrë në Fb, projektin e rrugës së re të Thumanës e kush e mban mend çfarë tjetër, në bindje të plotë që do të shumëfishohet nga mediat e papuna, që u japin jehonë çdo fjale apo edhe gazrave të Km-së…

Më thoni ku tjetër ndodh kështu? Apo ky është një konsum për katunarët e Shqipërisë, që mallohen shpejt për beun e tyre, që po krijon idenë, përmes bombardimit mediatik, se ay, ndërtimtari po na dhuron nga xhepi i vet të gjithë këto të mira…

Po na ndërton ay, KM-ja thiatro, rrugë, ura, shkolla e spitale, ay dhe partia, por si dhe thoshte Majakovski mavria, poeti i Revolucionit Bolshevik rus, 100 vite më parë dhe para se sa te vriste veten: “Kur themi partia nënkuptojmë Lenini dhe kur themi Lenini, nënkuptojmë partia”.

Pra dhe ndër ne sot, në kapitalizmin sallaturinë të ish komunistëve shqiptarë, tashmë pronarë dhe bejlerë, ”kur themi Ps-ja, nënkuptojmë KM-ja dhe anasjelltas”…

Çfarë mjerimi!

Sepse mediat tona, të blera ose në shitje, nuk dinë apo nuk duan, apo nuk munden të bëjnë gjë tjetër, veçse të ndjekin “vazhdën plot shkumë” të veprimeve të tij të përditshme rutinë.

Vetëm kur Km-ja, humbet në ndonjë udhëtim të gjatë pune e qejfi, sidomos në USA, krijohet një farë qetësie relative, por që mbushet me jehonën që iku, apo me jehonën që do të vijë nga përtej Oqeanit.

Lajmet e trishta apo misterioze, që janë shpeshtuar shumë, treten shpejt si kripa në ujë dhe qindra lajme të tjera, që rrëfejnë natyrën e vërtetë të së përditshme shqiptare, ose nuk dalin në krye, ose skartohen ose nuk ndiqen më…

Kontrolli i plotë mediatik që fsheh çdo ditë fakte, një Opozitë me pushime të gjata verore, një amulli weekend-esh, kohë plazhi dhe sufllaqesh…

Shtet pa një Gjykatë Kushtetuese. Një Reformë në Drejtësi, e filluar si një reformë rrënjësore, përfundoi si ato sallaturinat e dyshimta të qebabtoreve të lagjeve, që shesin qoftet me mish brazili shumëvjeçar, si qoftë Korçe apo Gjakove…

Pastaj dalin dhe i bien me porosi capak gazetarëve dhe opinionistëve, që mundohen të mbajnë kryet mbi llumin e kënetës.

Por në inaugurimin e ArtTurbinës, një emërtim i tmerrshëm sovjetik, të këpusnin shpirtin disa “balerinë” qyqarë që luanin dekorin, apo ndonjë këngëtor që këndonte mjerançe, për ti krijuar atmosferë KM-së dhe për ti dhënë një jetë të shtirur kësaj vatre kulture sovjetike, ku do fliste KM-ja dhe vetëm ay…

Për artin, për mediat, për politikën, për rrugën dhe urat, për legalizimet, për maskarallëqet e kundërshtarit, për pafajësinë e fajtorëve, për fajësinë e të pafajshme, për Shqipërinë, Francën, Gjermaninë e gjermanët, për pajdhaqet dhe krudot, për Malin e Zi dhe për Malin e bardhë, për vdekjen dhe jetën, për rilindjen dhe shëndetësinë, për dobinë e konçesioneve, për zero taksimin e hoteleve me 5 yje të shampanjës dhe të kurvave që nuk taksohen, për Bulqizën dhe minatorët që nuk kanë qumësht, për kazanet, tepsitë, kusitë ku gatuan çorbën e oligarkëve, për timonin dhe timonierin…

E varja, kush ja përmend të gjitha diaretë dhe logoretë, që artikulon KM-ja, i kudondodhur e që dukshëm vuan nga një vetmi dhe nga një ankth i thellë, rrethuar nga peshkaqenë dhe qenër që e shohin çdo moment nga duart, që tju firmosë ndonjë llokëm.

Plotë frikë të arsyeshme që llokmaxhinjtë, mund edhe ta hanë edhe atë vetë më gjithë lecka, nëse nuk është syhapur KM-ja, natë e ditë dhe ditë e natë derëziu.

Mos duhet të na dhimbet vallë?

Ku i dihet, të jemi kaq të qytetëruar ne katunarët e Shqipnisë?

Ta shohim çdo ndodhë kur të bjerë nga kali, se si do të sillen me të rreshterët, qenat dhe peshkaqenat që e rrethojnë dhe që thuhet se e kanë marrë peng me kohë…

Nuk duhet të jesh Profet ta parashikosh: Peshkaqenët, vetëm pëshkaqenërisht dinë të sillen apo jo?

Aurel Plasari: As Enveri nuk shkatërroi dje si ç’po bën sot Edi Rama


Mjafton që, si një heqje nervi, t’ia shkulësh një shoqërie kujtesën historike që ta kthesh atë në barbare. “Mjerë ai popull që e ka humbur kujtesën historike!”, psherëtihet atëherë. Mirëpo, “atëherë” domethënë vonë. Asgjësimin e kësaj ekzistence të dytë të qenies shqiptare synon kazma që është ngritur kundër një monumenti shumëfish historik, – të historisë kulturore, të historisë artistike, të historisë sociale, të historisë së albanologjisë, të historisë politike të shtetit shqiptar, – siç është ish-kompleksi emërmadh “SKANDERBEG”, i thjeshtuar sot në trajtë të aktualizuar si “Teatri Kombëtar”.


U duhet treguar saktë bashkëqytetarëve se për çfarë monumenti shumëfish historik bëhet fjalë, ndonëse betejën për mbrojtjen e tij po e zhvillojnë më së shumti njerëz të teatrit. Ata paçin faqen e bardhë për këtë betejë! Dhe nuk do të m’i keqkuptojnë pohimet e këtushme, së paku ata që e dinë se, për ç’i takon historisë së teatrit, jam rritur në rreth familjar njerëzish të lidhur me teatrin qysh prej viteve ’30. Por, meqë kazma e sapongritur synon një rrënim shumë më “kompleks”, duhet shtyrë pak dera e së kaluarës për të parë të ardhmen para se krimi të kryhet.

Monumenti në fjalë është konceptuar, projektuar dhe realizuar pikërisht si një kompleks. I përfunduar së ndërtuari më 1940, në Shqipërinë e aneksuar në të njëjtën “perandori” me Italinë fashiste, kompleksi emërtohej saktësisht “Qarku italo-shqiptar SKANDERBEG”. Në botimet enciklopedike të një kalorësi të mbrojtjes së kujtesës së kryeqytetit, dr. Spiro Mëhillit, mund të gjeni të dhëna ndër më kërshëroret për unicitetin e kompleksit në fjalë. Të dhëna plotësuese, kush të dëshirojë, mund të qëmtojë në botimin “Historia e shtetit shqiptar 1912-2005: Organizimi shtetëror, jeta politike, ngjarjet kryesore, të gjithë ligjvënësit, ministrat dhe kryetarët e shtetit shqiptar” (2006), të historianit të vështruar vëngër Kastriot Dervishi. Dëshmi dokumentare me vlera unikale figurative u shtohen atyre nga arkivat e Institutit “LUCE” dhe ata të ATSH-së sonë. Do të ishte dhunë që historia e këtij monumenti shumëfish historik të Shqipërisë të mëvishej me çaprashitje ndërtimesh “të përkohshme”, për asqerhane italiane a për eglenxhehane.


Mjafton që, si një heqje nervi, t’ia shkulësh një shoqërie kujtesën historike që ta kthesh atë në barbare. “Mjerë ai popull që e ka humbur kujtesën historike!”, psherëtihet atëherë. Mirëpo, “atëherë” domethënë vonë. Asgjësimin e kësaj ekzistence të dytë të qenies shqiptare synon kazma që është ngritur kundër një monumenti shumëfish historik, – të historisë kulturore, të historisë artistike, të historisë sociale, të historisë së albanologjisë, të historisë politike të shtetit shqiptar, – siç është ish-kompleksi emërmadh “SKANDERBEG”, i thjeshtuar sot në trajtë të aktualizuar si “Teatri Kombëtar”.

U duhet treguar saktë bashkëqytetarëve se për çfarë monumenti shumëfish historik bëhet fjalë, ndonëse betejën për mbrojtjen e tij po e zhvillojnë më së shumti njerëz të teatrit. Ata paçin faqen e bardhë për këtë betejë! Dhe nuk do të m’i keqkuptojnë pohimet e këtushme, së paku ata që e dinë se, për ç’i takon historisë së teatrit, jam rritur në rreth familjar njerëzish të lidhur me teatrin qysh prej viteve ’30. Por, meqë kazma e sapongritur synon një rrënim shumë më “kompleks”, duhet shtyrë pak dera e së kaluarës për të parë të ardhmen para se krimi të kryhet.

Monumenti në fjalë është konceptuar, projektuar dhe realizuar pikërisht si një kompleks. I përfunduar së ndërtuari më 1940, në Shqipërinë e aneksuar në të njëjtën “perandori” me Italinë fashiste, kompleksi emërtohej saktësisht “Qarku italo-shqiptar SKANDERBEG”. Në botimet enciklopedike të një kalorësi të mbrojtjes së kujtesës së kryeqytetit, dr. Spiro Mëhillit, mund të gjeni të dhëna ndër më kërshëroret për unicitetin e kompleksit në fjalë. Të dhëna plotësuese, kush të dëshirojë, mund të qëmtojë në botimin “Historia e shtetit shqiptar 1912-2005: Organizimi shtetëror, jeta politike, ngjarjet kryesore, të gjithë ligjvënësit, ministrat dhe kryetarët e shtetit shqiptar” (2006), të historianit të vështruar vëngër Kastriot Dervishi. Dëshmi dokumentare me vlera unikale figurative u shtohen atyre nga arkivat e Institutit “LUCE” dhe ata të ATSH-së sonë. Do të ishte dhunë që historia e këtij monumenti shumëfish historik të Shqipërisë të mëvishej me çaprashitje ndërtimesh “të përkohshme”, për asqerhane italiane a për eglenxhehane.

“Qarku italo-shqiptar SKANDERBEG” përbëhej nga dy ndërtesa paralele, të ndara nga një gjysmëpatio e organizuar si mjedis relaksimi: me një pishinë në mes dhe përfund me një palestër model për kohën. Bëhej fjalë për konceptime me parametra bashkëkohorë të ndërtimeve të epokës së njohur si “il Ventennio”, fashist për komplekse të atilla.

Ndër dy ndërtesat, ajo majtas emërtohej në fillim “Kinema-teatër SAVOJA”. I konceptuar si për projektime filmash, ashtu edhe për shfaqje teatri, koncerte artistike etj., në kohën e vet u klasifikua si “i cilësisë së parë”. Por të vihet re: i përshtatur edhe për veprimtari ndër më të rëndësishmet politike, përfshirë ato të krerëve të shtetit, pavarësisht regjimeve politike. Hyje dhe aty të priste një atrium, kurse mbas tij një sallon për publikun para shfaqjes ose gjatë antrakteve me pushime. Salloni kishte një gardërobë nga njëra anë dhe nga ana tjetër shërbimet e tualetit. Fotot e LUCE-s i dëshmojnë ato shërbime të një cilësie ende sot të lakmueshme, d.m.th. krejt ndryshe nga sa ankohet ndonjë “ndërtues” nga ata të specializuarit për të ndërtuar qenefe allaturka të modelit të diktaturës. Dyshemeja e sallonit ishte shtruar me pllaka mermeri të kombinuara bardhë-e-zi. Përkundrejt çeleshin dyert për në sallën e shfaqjeve, të dubluara me perde të rënda kadifeje. Ato çonin në platenë, kurse në të dyja anët çeleshin dyert për t’u ngjitur në të dyja katet e lozhave. Kati i parë i tyre përbëhej nga ndarje të veçanta, kurse kati i sipërm shërbente si galeri për publikun me bileta më të lira; galeria ka funksionuar deri kur kam qenë vetë fëmijë.

Në atë kinema-teatër, që cilësohej “e cilësisë së parë” në Shqipëri, spektatori shqiptar u njoh “nga afër” – madje duke rënë në dashuri me ta – me aktorë të shkëlqyer të artit kinematografik: Greta Garbo, Alida Valli, Anna Magnani, Lorenz Oliver, Amadeo Nazzari, Vittorio de Sica, me dhjetëra. Jo vetëm kaq, por po në atë mjedis kulturor-artistik nisën e u organizuan në kryeqytetin e Shqipërisë vargu i koncerteve të muzikës klasike: Scarlatti, Cherubini, Corelli, Vivaldi, Boçherini, Cimarosa, Paganini, Rameau, Schumann, De Gallot, Schopin etj. Kushedi sa artdashës i ndiqnin për së pari herë! Deri edhe spektaklet me pjesë nga repertori i zgjedhur operistik aty u praktikuan: nga Verdi, Bellini, Donizetti, Rossini etj., përfshirë edhe një Mascagni të përsyshur dikur si “bolshevik” nga Mussolini gazetar.

Dhanë aty koncerte edhe yjet shqiptare të muzikës lirike, që nga Tefta Tashko-Koço dhe Kristaq Antoniu, nga Jorgjia Filçe dhe Marie Kraja etj. Aty dha shfaqje të vetat edhe Grupi Filodramatik i Radio-Tiranës, siç quhej, “Strazivari”, “Peshku në det”, “Osman Opingaxhiu” të Viktor Eftimiut etj., çfarë do të thotë që aty u shfaqën Mihal Popi, Behije Çela, Xhevat Serezi dhe të tjera figura që do t’i jepnin sharm edhe Teatrit të ardhshëm Kombëtar. Ja një arsye më shumë se përse rekomandoj t’i kaloni njëherë për duarsh enciklopeditë e dr. Mëhillit. Nga 9 më 12 prill 1940 u përurua aty ai që do ta meritonte të quhej i pari festival i këngës popullore shqiptare. Përpos zonjave Marie Kraja dhe Tefta Tashko, si dhe mjeshtres Lola Gjoka dhe mjeshtrit Tonin Guraziu në piano, në atë sallë u shfaq për së pari në publik rapsodi magjepsës Gjergj Pllumbi. Edhe ekspozita të arteve figurative u organizuan në sallonin e atyshëm; ndër to u shënua për mbresat që la ajo e motrave piktore Androniqi dhe Sofia Zengo. Duhet të jesh përnjëmend i pacipë që të guxosh e ta përshkruash një mjedis të tillë, i cili prej majit 1941 riemërtohej “Kinema-teatër KOSOVA”, si ngrehinë “të përkohshme” për asqerhane italiane a për eglenxhehane.

Ceremoni të tyret, ndër më të rëndësishmet politike, i kryen po aty edhe kryeministra dhe ministra të Shqipërisë së pushtuar, duke përfshirë edhe vetë Zotërinë e Tij, Françesco Jacomoni di San Savino, mëkëmbës i mbretit në Shqipëri. I veshur e i mbathur gjithë sqimë, kokë e këmbë në të zeza, vetë senatori Mustafa Merlika-Kruja mbajti aty, në prag të përvjetorit të parë të pushtimit të Shqipërisë, ligjëratën “Shqipnija, shtet i bashkuem me Italín në suazën e Perandorís së Romës”: njëfarë leksioni që do të delte herët jashtë modës politike. Sikundër delte edhe ai i 22 nëntorit 1942, me titull “Në hullí të histories”, prej të cilit u mbajt mend thirrja që u bëhej shqiptarëve për të rënë në gjunjë e për t’i puthur çizmen ushtarit të Rajhut të Tretë. Pjesë të historisë politike të shtetit shqiptar përbëjnë, pa pikë dyshimi, edhe këto.

Nuk ka sesi të harrohet sakaq ndërtesa tjetër paralele, ajo në të djathtë. Në të u vendosën strukturat e mirëfillta të fondacionit “SKANDERBEG”. I menaxhuar prej një bordi të përbërë prej emrash të nderuar të kohës, si Gjergj Bubani, Odhise Paskali, Vangjel Koça, Bahri Omari, Kristo Kono etj., fondacioni do të punonte nën motto-n “PRO CULTURA”. Tek ajo ndërtesë e dytë qe vendosur edhe tanimë i njohuri në historinë e albanologjisë si “Instituti i Studimeve Shqiptare”. Përkrah ndonjë emri italian pa peshë u mblodhën e punuan në atë Institut kontribuues shqiptarë që u vinte era shkencë e kulturë: Dhimitër Berati, Aleksandër Drenova (Asdreni), Karl Gurakuqi, Anton Harapi, Etëhem Haxhiademi, Kolë Kamsi, Sotir Kolea, Xhevat Korça, Nikollë Lako, Bernardin Palaj, Lasgush Poradeci, Odhise Paskali, Vincenc Prennushi, Ilo-Mitkë Qafëzezi, Namik Resuli, Justin Rrota, Eqrem Vlora, Aleksandër Xhuvani, Eqrem Çabej etj. Aty i patën zyrat, bibliotekat dhe sallat e mbledhjeve. Po aty, dhe jo kund tjetër, u organizua e u mblodh nga 9 më 13 prill 1940 “Ma i pari Kuvend i Studimevet Shqiptare”. Fatmirësisht janë publike punimet e tij, në të cilat u hodhën bazat e projekteve: për një Fjalor të madh të gjuhës shqipe, për një Enciklopedi shqiptare, për një korpus të botimeve dokumentare për historinë e Shqipërisë “Albania diplomatica”, për fillimin e botimit të kolanës së Folklorit shqiptar etj., deri te projekti për një muze të Shkencave të natyrës. Sa pllaka përkujtimore do të duheshin vendosur në atë ndërtesë të dytë, që një frotë të papërgjegjshmish guxojnë të na e përshkruajnë si ngrehinë “të përkohshme” për asqerhane italiane a për eglenxhehane?



Fill mbas fitores hitleriane të “Fushatës Ballkanike” (Balkanfeldzug) në ato zyra të fondacionit “SKANDERBEG” u hartua njëri ndër dokumentet më sfidues të historisë politike shqiptare: platforma për një “Shqipëri Tjetër”, po e quaj kështu, dokument pothuaj i panjohur i “rivendikimeve shqiptare”. E riprodhuar si tekst në dagerrotip prej 113 faqesh dhe e nënshkruar më 3 maj 1941 (viti XIX) prej autorëve Fejzi Alizoti, Mustafa Merlika-Kruja, Xhemil Dino, Dhimitër Berati dhe Tahir Shtylla, ishte ajo që iu dorëzua në Romë ministrit Ciano të Punëve të Jashtme për “bashkimin e tokave shqiptare”.

“Gjethet ranë”, siç e tha bukur Mitrush Kuteli për vjeshtën e fashizmit shqiptar, por edhe kur erdhi “gjermani me makina të mëdha” – ashtu ia kënduan në Labëri – kompleksi “SKANDERBEG” vijoi të funksiononte si qendra e jetës artistike, kulturore, shkencore, madje shpesh edhe politike e kryeqytetit të Shqipërisë.

Në kinema-teatër “KOSOVA”, propaganda naziste mbase u bezdiste kryet kryeqytetasve me Wehrmachtbericht-et e saj, d.m.th. me dokumentaret me lajme të fitoreve të ushtrisë së Rajhut të Tretë. Por po aty vijonin koncertet me pjesë të zgjedhura operistike, tanimë nga “Tannhauser”, “Lohengrin”, “Tristani dhe Isolda” të Wagnerit. Për të “paqtuar” inteligjencën kryeqytetase u shtuan si risi të quajturat “Variétés”: ndër to muzika shkartisej me deklamimet poetike. Aty, për shembull, e recitoi Vedat Kokona poemën e tij antifashiste “7 Prilli”, që në regjimin vijues as do të guxonte ta përmendte. Qenë muajt kur emërmadhi Rajh e kishte marrë rrokopujën, kjo ishte e vërtetë, por kjo nuk donte të thoshte që në kinemateatër “KOSOVA” të mos vijonin koncertet Merita Sokoli, Liza Vorfi, Behije Çela etj., të shoqëruara nga orkestra e mbetur italiane nën dirigjimin e maestros Fiori. Ndër botimet enciklopedike që rekomandova, mund të gjeni jo vetëm datat e sakta të shfaqjeve e koncerteve, por edhe çmimet e ndryshme të biletave.

Në ndërtesën përbri ishte anëtari fatkeq i “Këshillit të Naltë”, At Antoni Harapi, që u kujdes ta konvertonte ishInstitutin e Studimeve Shqiptare në Institutin Shqiptar për Studime e Arte. Jo vetëm u shtuan në të anëtarë të rinj nga personalitetet e padëshiruara prej fashizmit, veçan Fan S. Noli e Mit’hat Frashëri, por u përpunua edhe një platformë e re veprimtarie e njohur dhe e botuar si “Programi i ‘Seksionit Kosova’ (1944)”. Në sallën e “KOSOVËS”, tanimë “Shkëlqesa” Harapi ngriti zërin me ligjëratat e veta patetike për “pajtimin” dhe “bashkimin kombëtar”. Ndërsa ishte vonë. Vetëm disa muaj më mbas, po në atë sallë, do t’i duhej të përgjigjej para “Gjyqit Special”, duke u shfajësuar me fjalinë tronditëse që shqiptoi: “Nuk e kisha dijtë që do t’u dedhte kaq gjak…”.

Tek ajo sallë, gjatë një ceremonie të qeverisë kuislinge, kreu aktin heroik një çunak antifashist, pothuaj i harruar historie. Kishte zënë vend lart në galeri dhe priste të fikeshin dritat e sallës, siç ndodhte zakonisht gjatë shfaqjeve, që të hidhte mbi publikun tufat e trakteve. Nuk e dinte që në të tilla ceremoni qeveritare dritat e sallës nuk fikeshin. Megjithëkëtë, që lart nga galeria, ai i flakëroi ato tufa traktesh mbi sallë, ia doli të kapërcente shkallët me vrap, të çante nëpër sallonin në konfuzion e sipër dhe t’i shpëtonte kontrollit të rojave në atrium. Por u pikas e u ndoq nga patrulla naziste, që ruante ceremoninë qeveritare. Vrapoi nëpër rrugën “Abdi bej Toptani”, por, teksa merrte kthesën aty tek sot ndodhet hotel “Plaza”, i doli përpara tjetra patrullë naziste dhe çunaku përfundoi përdhe, në një pellg gjaku, i ekzekutuar nga dy palë breshëri automatikësh. Quhej Qazim Vathi, ishte 15 vjeç.

Me çlirimin e Shqipërisë, qeveria e re e vetëshpallur “demokratike” nuk bëri më shumë se t’i konvertonte pjesët e ndryshme të strukturave të kompleksit “SKANDERBEG”. Kinema-teatri vijoi të quhej edhe për një copë kohë “KOSOVA”, ndonëse emërtimi “SKANDERBEG” u zhduk si me magji. Tani do të shfaqeshin aty, qysh në fillim të 1945-s, jo vetëm të parët filma sovjetikë, por edhe i pari film i ri anglez, i pari film i ri amerikan etj. Qenë shfaqje, në të cilat merrnin pjesë si misionet e huaja, ende “aleate”, edhe anëtarët e qeverisë së re “demokratike”. Aty, dhe jo gjatë paradës në bulevard, sikurse është përshkruar ndonjëherë gabimisht, ndodhi incidenti i Enver Hoxhës me znj. Sara Blloshmi. I ulur në lozhën qendrore të kinema-teatrit “KOSOVA”, ai e trajtoi si provokim që në lozhën ngjitur, në të cilën, në të vërtetë, ishte ftuar misioni ushtarak anglez, u shfaq duke shpalosur hiret e veta Sara Blloshmi. Acarimi i beftë i diktatorit të ri, duke lëvizur nga vendi, ka mbetur i pashpjeguar.

Ç’qe më e rëndësishme, përpos filmave të “aleatëve”, po aty filluan në mënyrë të organizuar shfaqjet e para të atij që në krye u emërtua si “Teatri i Tiranës”, mandej si “Grupi Teatral Profesionist i Shtetit”, me emra aktorësh që tanimë kanë bërë histori të teatrit shqiptar: Mihal Popi, Lazër Filipi, Andon Pano, Melpomeni Çobani, Nikolla Panajoti, Prokop Mima, Besim Levonja dhe Behije Çela, Drita Kripa (Pelingu), Andrea Malo etj., deri kur më 24 maj 1945 struktura e re të emërtohej “Teatri Profesionist i Shtetit”. Çmimet e biletave, si për lozhat, edhe për platenë, konsultojini, në qofshi kureshtarë, po te regjistrimet që rekomandova të dr. Mëhillit. Do të vini re që e shumta e të ardhurave të para shkonte për mensa të të pastrehëve nga Lufta, për ndihma sociale, për Kryqin e Kuq. Edhe grupet teatrore të Shkodrës, të Korçës etj. filluan të sillnin po aty shfaqjet e veta. Nuk qe fjala rëndom për pjesët e Maksim Gorkit, por edhe për drama të Ibsenit (“Zonja Ingra e Ostrotit”, “Armiku i Popullit”), të dramaturgut francez Marcel Pagnol (“Topazi”), deri edhe të amerikanit bashkëkohor Eugene O’Neill (“Përtej horizontit”) etj. Gjithnjë aty, qysh në muajt e parë të ‘45-s, rifilluan koncertet artistët e mëdhenj lirikë: Tefta Tashko-Koço, Kristaq Antoniu, Jorgjie Filçe-Truja, Giuseppina Kosturi etj., të shoqëruar prej orkestrës së Radio-Tiranës nën dirigjentin Umberto Oscari, si dhe koncertet vokale të drejtuara nga mjeshtri Kostandin Trako. Ishte pak a shumë ajo situatë paradoksale, së cilës një koleg yni ia ka qëlluar në shenjë me konceptin “Orkestra e Titanikut”: kur paralelisht salla historike do të fillonte të përdorej edhe për ndonjë nga më të rëndësishmet procese të “Gjyqit Special”.

Në ndërtesën paralele, ish-”Qarku italo-shqiptar SKANDERBEG” riorganizohej, në të njëjtën kohë, nën emërtesën e re “Shtëpia e kulturës”. Për fat të mirë, arkivi dhe pothuaj e gjithë baza materiale dokumentare, përfshi edhe tekstet e gatitura për botim, e ish-dy Instituteve të Studimeve Shqiptare (të 1940-s dhe të 1943-shit) qenë ruajtur. Mbi atë bazë u themelua më 1946 “Instituti i Shkencave” me disa degë, të cilat do të shërbenin më mbas si themelet e reja të instituteve të Historisë, të Gjuhësisë dhe të Letërsisë, të Arkeologjisë, të Folklorit. Të sotmes Akademi të Shkencave të Shqipërisë, e cila ngre në piedestale emrat e saj të mëdhenj, si Çabej, Buda, ndoshta nesër Zamputi, Domi etj., i bie të jetë e vetëdijshme që aty, në ato mjedise, i ka zanafillat e veta të punës: në ato mjedise, mbi të cilat është ngritur sot kazma.

Pjesa tjetër e mjediseve iu la në dispozicion, për “Club”, shkrimtarëve dhe artistëve. Sepse do t’u duhej edhe atyre ta përjetonin ndërkohën alegorike të “Orkestrës së Titanikut”, që u përmend. Lidhjes së tyre, të sapothemeluar më 1945-n, iu dhurua për seli ish-vila e Musa Jukës, ndërtesa në të cilën vite më vonë do të vendosej ambasada e “Republikës Popullore të Polonisë”. Por “Club”-i vijonte po aty tek e kishin konceptuar për pushim e dëfrim arkitektët italianë. Të parat mbledhje kinse-demokratike, ku merrnin pjesë edhe ata që vetëm pakëz më vonë do të viheshin në hekura: si Mitrush Kuteli, Vinçenc Prennushi, Arshi Pipa e me radhë, aty u patën zhvilluar. Në atë “Club” i lëshonte shpotitë e holla, tek gjerbte kafen, Lasgush Poradeci: duke mbajtur me njërën dorë filxhanin, ndërsa me tjetrën pjatëzën nën të: ashtu ishte mësuar në rininë e vet austriake. I pamposhtur moshe e i zdërgjahur në kolltuk, aty vijonte t’u hidhte romuze të ëmbla “femrave letrare” i pakorrigjueshmi Ali Asllani, sikurse mund të keni lexuar nëpër kujtime. Por sidomos aty, në atë “Club”, zhvilloi disa nga polemikat e tij trimërore me autoritetet e politikës së re kulturore të Shqipërisë, kundër zhdanovshçinës në letërsi dhe arte, një Skënder Luarasi.

Por ç’të vijohet më përkëtej?

Kanë treguar sa e sa edhe të tjerët, madje mundet që u teprua duke përmendur kaq fakte, kaq emra, kaq ngjarje, kaq vepra, kaq histori me një peshë që çudi sesi ai kompleks e mban përmbi. Nuk më shkon të them që fatkeqësia e këtij monumenti shumëfish historik paskësh qenë mungesa e ndonjë basorelievi me mbiemrin e njohur të një skulptori, mbiemër që do të mund t’ia ndalte dorën atij që ka ngritur kazmën për rrënim. Nuk më shkon, sepse edhe për artin e skulptorit në fjalë e ruaj atë pjesë respekti që i takon. Shkrova për të kryer detyrën që kryej prej kohësh: d.m.th. për t’i bërë pakëz frymëmarrje artificiale kujtesës historike. Si dhe për të përfunduar me pyetjen: A na tregoni dot, në historinë 100 e pak-vjeçare të këtij shteti tonë, një monument kaq shumëfish historik – të historisë kulturore, të historisë artistike, të historisë sociale, të historisë së albanologjisë, të historisë politike etj. – si ky monument? Pikërisht si ky monument, kundër të cilit është ngritur, me kaq ngërmesë, kazma e rrënimit? Dhe përse është ngritur? Me shfajësimin e nevojës për një “teatër të ri”.

Jo një teatër i ri: dhjetëra teatro të rinj i duhen Tiranës dhe mbarë Shqipërisë. Për artistët po që po, por më së pari për publikun, i cili ka nevojë për to. Kërkesa për një të tillë teatër në Tiranë nuk është gjë e re, ajo ka qenë formuluar qyshkur, ta mësojnë edhe ata që nuk e dinë kur bie qyshkuri. Por ngritja e kazmës ndaj një monumenti shumëfish historik, si ky që u përshkrua, nuk ka kurrfarë lidhjeje me dëshirën e bukur për teatër të ri: as se nuk po e mban karabinaja, as se po i bie karasuvaja, as se po e bren karanxhaja. Edhe sikur një fatkeqësi natyrore, një tërmet disaballësh, ta kishte rrënuar një monument të këtillë, detyra e një shoqërie të qytetëruar do të ishte që atë ta rindërtonte. Edhe sikur atë ta kishte hedhur përtokë një bombardim nga aviacioni armik, – me rreziqet e tij na stërvitnin një herë e një kohë, – ai do të duhej ringritur në këmbë, sikurse i ringriti Varshava e rrënuar nga lufta ngrehinat e veta historike, gjithë përkushtim ndaj kujtesës së kryeqytetit.

Kazma, ç’është e vërteta, i vinte për dore edhe Enver Hoxhës. Me të imitoi, fjala vjen, Revolucionin Kulturor Kinez për dhunën ndaj institucioneve të fesë. Mirëpo, për institucionet kulturore – e vërteta është e vërtetë! – e mbajti dorën. Brezi im i fëmijërisë e kujton se ku ndodhej dikur “Opera”, atje tek patëm fatin të ndiqnim qysh fëmijë “Princeshën e çardashit” ose “Madamën Baterflaj”. Mirëpo, për të bërë një teatër të ri opere, sikurse u bë, diktatori nuk prishi sallën e integruar në kompleksin që iu la Akademisë së Arteve. Për të përballuar mbingarkesën e fondeve të Bibliotekës Kombëtare, kur u ndërtua një bibliotekë e re si pjesë e kompleksit të Pallatit të Kulturës, diktatori nuk rrënoi “bibliotekën e vjetër” të Rrugës së Elbasanit: ajo funksionin ende sot e riorganizuar si bibliotekë e “Librit Europian”. Për të ndërtuar një stadium të ri të sportit – dy të tillë madje – diktatori nuk rrënoi stadiumin ekzistues, atë të arkitektëve italianë, dhe qe ai që vijoi të funksiononte si i “kategorisë së parë”.

Duhet ngulmuar për t’ia kujtuar publikut, të cilit i përket monumenti shumëfish historik, – i historisë kulturore, i historisë artistike, i historisë sociale, i historisë së albanologjisë, i historisë politike të shtetit shqiptar, – kazmën që tanimë mbi të është ngritur. Së paku atij publiku, të cilit i funksionon mekanizmi i kujtesës historike, përndryshe do të ishte fjala për ndonjë publik që nuk i ka në rregull “letrat” e qytetarisë. Kujtesën historike, sidomos në një shtet që sapo ka kaluar të 100-tat, nuk e bëjnë vetëm luftëra dhe revolucione, fitore dhe humbje me zallamahi gjakderdhjesh a vëllavrasjesh. E bëjnë edhe ngjarje e ndodhí si këto që u numëruan, regjistrime pjesëmarrjesh e pjesëdhëniesh në jetën qytetërimore të një shoqërie, në të mirë dhe në të keq. Apo mos do t’u katandiskemi të na e përbëjnë kujtesën historike ato që miku ynë i quajti hidhur “pordhët e ambalazhuara” të politikanëve? Kujtesa historike është pronë e të gjithëve. E të gjithëve, pa asnjë përjashtim. Nuk më besohet të ketë individ që të mos e ndiejë, sikur dhe gjatë një grime të vetme të ekzistimit të tij, që i takon qoftë edhe një thërrime nga kjo trashëgimi, kundër së cilës kazma e ngritur mund të ulej



Aurel Plasari (1956, Tiranë) është profesor, studiues, shkrimtar, përkthyes.


Ky artikull ose seksion duhet të përmirësohet sipas udhëzimeve të Wikipedia-s.(21 shtator 2014)
Ju lutemi ndihmoni edhe ju në përmirësimin e këtij artikulli.

Ka filluar të botojë përkthime nga letërsia botërore qysh në moshën 17-vjeçare, gjatë viteve të shkollës së mesme. Pas shkollimit të mesëm ka kryer shërbimin e detyruar ushtarak dhe, duke qenë se për disa vite i mohohej e drejta e studimeve të larta për shkaqe “biografie”, e ka filluar punën në nivelet më të thjeshta të shtypit, si korrektor në shtypshkronjën “Mihal Duri”. Nga viti 1982 ka punuar korrektor letrar në revistën “Nëntori”, organ i Lidhjes së Shkrimtarëve dhe Artistëve të Shqipërisë. Me përfundimin e studimeve të larta më 1989 ka punuar redaktor i letërsisë së përkthyer po aty, ndërsa nga 1990 sekretar i Kolegjiumit të redaksisë në po të njëjtën revistë.

Prej vitit 1990 u ftua si pedagog i jashtëm në Fakultetin e Historisë e të Filologjisë të Universitet të Tiranës. Pasi kreu më 1991 specializimin pasuniversitar në Universitetin “Alcalá” të Madridit (Spanjë), më 1992 kaloi pedagog ordinar në Fakultetin e Historisë e të Filologjisë, UT, ku ka kryer edhe detyrën e zv.dekanit. Ka dhënë si lëndë ordinare “Histori e estetikës” dhe “Bazat e estetikës”, ndërsa si kurse speciale: “Hyrje në narratologji”, “Teori e receptimit” etj. Më 1994 është doktoruar në fushën e Letërsisë së Krahasuar, e para doktoraturë e kësaj fushe në vend. Nga 1995 më 1996 ka qenë lektor i ftuar në INALCO (Institut des Langues et Civilisations Orientales), Paris. Prej vitit 1996 ka vijuar detyrën në Fakultetin e Historisë e të Filologjisë, UT, për t’u shkëputur më 1998, kur është ftuar të drejtojë Bibliotekën Kombëtare të Shqipërisë, detyrë që e vijon ende sot. Në Masterin e Nivelit të Dytë të Shkencës së Bibliotekave, organizuar për herë të parë në sistemin arsimor shqiptar, ka dhënë lëndën e rikonceptuar “Hyrje në albanologji”. Ndërsa më 1995 kishte kryer habilitacionin për “Profesor i asociuar”, prej vitit 2010 mban titullin “Profesor”.

Nga 1990 deri më sot ka marrë pjesë në veprimtari shkencore-akademike kombëtare dhe ndërkombëtare: në USA, Kosovë, Itali, Francë, Spanjë, Rumani, Greqi, Austri, Bullgari, Poloni, Hungari, Çekosllovaki, FYROM etj.

Ka drejtuar edicionin e ri të revistës kulturore “Hylli i Dritës” prej vitit 1993 deri më 1997 (kur u mbyll), si dhe ka qenë dhe vijon të jetë i pranishëm në shtypin e lirë shqiptar, përfshi edhe gazetën “Rilindja Demokratike” prej numrit të saj të parë, me shkrime dhe artikuj të fushave të ndryshme të kulturës, por edhe të politikës. Nga 1990 disa përmbledhje autorësh në zë të traditës, si Fishta, Merxhani, Harapi, Beduli etj. janë përgatitur prej tij, po ashtu ka qenë drejtuar prej tij kolana “Intelligenda” (shtëpia botuese “55”), me kontribues të albano-balkanologjisë, si Jorga, Jirecek, Gelchic, Suliotti, Londres, Konica, Nadin, Xhufi etj.

Në fushën e veprimtarive të kulturës ka drejtuar disa juri kombëtare, si dhe ka marrë pjesë si anëtar në juri kombëtare dhe ndërkombëtare. Në vitin jubilar 2012 ka qenë anëtar i Komitetit Ndërministeror të Festimeve të 100-Vjetorit të Shpalljes së Pavarësisë.

Libra të botuar

Don Kishoti zbret në Shqipëri, Tiranë 1990;
Vija e Teodosit rishfaqet, Tiranë 1993; T. 1995;
Letërsia dhe muret, Tiranë 1993;
Anton Harapi Redimensus, Tiranë 1994;
Kuteli midis të gjallëve e të vdekurve, Tiranë 1995;
Fishta i dashuruari, Tiranë 1996;
Plani i fshehtë për një Internacionale të re, Tiranë 1996;
Përballë një kulture të vdekjes, Tiranë 1997;
Biopolitika: a ekziston në Shqipëri? Tiranë 1999;
Fenomeni Voskopojë, Tiranë 2000;
Dhjetë ditë që nuk tronditën botën (arlekinadë), Tiranë 2001;
Lufta e Trojës vazhdon, Tiranë 2002;
Rrëmbimi i Europës, Tiranë 2005.
Alfabete në Bibliotekë, Tiranë 2008;
Skënderbeu: një histori politike, Tiranë 2010.
Në gjuhë të huaj
Saint Jerôme - fils d’Illyrie, Tirana 1990;
La linea di Teodosio torna a dividere, Bari 1998; Bari 2000;
The Line of Theodosius reappears, New York 2001;
Il ratto dell’Europa, Bari 2009.

Përkthime

L. Hughes: Lumi i vrerit, T. 1976;
J. L. Caragiale: Një letër e humbur, T. 1977;
H. Smirnenski: Të bëhet dritë, T. 1977.
Këngë të popujve, T. 1978 (bashkëpërkthyes);
A. Jozsef: Shoku pyll, buçit, T. 1979;
Muzat në vitin e luftës, T. 1980 (bashkëpërkthyes);
Poetë francezë, T. 1980 (bashkëpërkthyes);
A. Mizkiewicz: Vjersha dhe poema, T. 1980 (bashkëpërkthyes);
F. García Lorca: Jerma, T. 1982;
F. García Lorca: Dasmë gjaku, T. 1985;
Tregime e novela të shek.XX, T.1983 (bashkëpërkthyes);
Antologji e poezisë së re greke, T. 1986 (bashkëpërkthyes);
G. García Márquez: Gjethurinat, T. 1986, Prishtinë 1988;
Kolonelit s’ka kush t’i shkruajë, T. 1986, Prishtinë 1988;
Një histori me paskuinë, T. 1986, Prishtinë 1988;
Kronikë e një vdekjeje të paralajmëruar, T. 1986, Prishtinë 1988; T. 1999;
Esé dhe shkrime të tjera kritike, T. 1988 (bashkëpërkthyes);
J. Cortázar: Autostrada e Jugut, T. 1988, Prishtinë1989;
F. Dostoiewski: Net të bardha, T. 1990, T. 1995; T. 1999;
Poetë spanjollë të shekullit XX, T. 1991;
M. Sorescu: Një flatër dhe një këmbë, T. 1993;
J. Cortázar: Armët e fshehta, T. 1999;
O. Fallaci: Mllefi dhe krenaria, T. 2001;
A Ahmatova: Përzitje, T. 2003;
A Ahmatova: Poezi, T. 2009;
I. Montanelli: Shqipëria një dhe njëmijë, T. 2003; T. 2005;
C. Malaparte: Teknika e grushtit të shtetit, T. 2006

Çmime dhe nderime

2012, Mirënjohje e Kuvendit të Shqipërisë, në 100-Vjetorin e Shpalljes së Pavarësisë së Shqipërisë.
2010, Çmimi “KULT”, për përkthimin “Poezi” nga Anna Ahmatova, Akademia “Kult”.
2009, Dëshmi e Mirënjohjes. Biblioteka Kombëtare dhe Universitare e Kosovës.
2008, "Ordine al Merito della Reppublica Italiana”. Presidenti i Republikës Italiane.
2005, Çmimi “Best Practice”, edicioni I, Për drejtimin e Bibliotekës Kombëtare. Junior Chamber Italiana / Junior Chamber International.
2003 Çmimi “Serembe”. Për librin “Lufta e Trojës vazhdon”. Fondacioni “Serembe”.
2000 “Penda e Argjendtë”. Për përkthimin e librit “Armët e fshehta”, Julio Cortazar; Ministria e Kulturës.
1993, Çmimi “Përkthimi më i Mirë Letrar”. Për librin “Një flatër dhe një këmbë”, Marin Sorescu. Ministria e Kulturës.
1989, Urdhri “Naim Frashëri” “Për kontribut të veçantë e me nivel të lartë artistik në fushën e përkthimeve letrare”. Presidiumi i Kuvendit Popullor.

Puthja e Tinka Kurtit dhe Naim Frashërit, e parë në film shqiptar


Aktorja e njohur shqiptare Tinka Kurti jo pak herë e ka kujtuar një puthje në jetën e saj.

Puthja e saj me Naim Frashërin ishte e para puthje në një film shqiptar, dhe kjo e theu një tabu të asaj kohe për mentalitetin sidomos shumë tradicional.

“Është e vërtetë dhe kjo më bën krenare. Nuk pata asnjë hezitim kur tek filmi “Tana”, nën një pemë i dhashë puthjen partnerit tim, aktorit të madh Naim Frashëri”, tregon aktorja Tinka Kurti.



“Është puthja e parë në historinë e filmit shqiptar dhe kjo më bën të ndjehem vërtetë mirë. Ishte koha e tillë, mentaliteti që të pengonte për të realizuar skena të tilla. Megjithatë, edhe pse isha shumë e re, pasioni e bën aktorin të interpretojë edhe skena të tilla që tashmë janë të zakonshme”.

“Sigurisht që nuk ishte e lehtë. Madje ju them se për të bërë atë puthje, na u desh të realizonim 29 dubla dhe fatkeqësisht skenën e hoqën më pas”, tregon ajo, shkruan Kult Plus.

“Zemërohem me vete dhe them: “Mirë atëherë që nuk lejonte koha dhe regjimi, po sot, përse nuk jepet puthja ime me Naim Frashërin?” Për mua është një nga momentet më të bukura të karrierës sime si aktore, jo vetëm se kam partner një aktor të madh, porse isha një aktore e vërtetë që shkela çdo bestytni për të realizuar rolin. Dhe këtë nuk e bënte çdo femër aktore”.


Filmi “Tana”, i cili u prodhua nga Kinostudio Shqipëria në vitin 1958, njihet si filmi i parë artistik i metrazhit të gjatë shqiptarë. Premiera e filmit është dhënë më 17 gusht të vitit 1958.

Ky film për regjisor kishte Kristaq Dhamo, skenari është punuar nga Kristaq Dhamo, Fatmir Gjata dhe Nasho Jorgaqi, ndërsa muzika nga Çesk Zadeja.

Flori Bruqi, e pasqyruar në shtatëdhjetë libra të botuar deri tani, për çka ai duhej nderuar me medaljen më të lart “Nderi i Kombit”.

  Akademik Prof.dr.Eshref Ymeri, PHD Prof. dr. Flori Bruqi, me “Diademë Letrare V” Akademik PHD, Eshref Ymeri Vitin e kaluar, Shtëpia Bo...