Agjencioni floripress.blogspot.com

2016/08/28

Produktet aphrodisiacs, vajra esenciale dhe përdorimi i tyre

Produktet aphrodisiacs, vajra esenciale dhe përdorimi i tyre


Kënaqshmëria njeri nuk është kurrë e mjaftueshme, gjithmonë duan më shumë kënaqësi. Asistent më i fuqishëm në këtë që nga kohët e lashta ishin aphrodisiacs. Pra, unë sugjeroj që ju të mësoni në botën e pasur të aphrodisiacs, dhe mbush jetën ndjenjat tuaja më shumë ngjyra.

Çfarë është një nxitës?


Aphrodisiacs - Ky është një substancë që stimulon dëshirën seksuale, zgjimit seksual shkakton. Aphrodisiacs mori emrin e vet pas perëndeshë greke e dashurisë Afërditë.
Pije, ushqim, vajra aroma, aphrodisiacs në kohët e lashta ishin fshehur në mite dhe ekzistencë të mbinatyrshme. Si pjesë e këtij misteri, produktet që përfshijnë aphrodisiacs, i dha emrin e mitik "eliksir i dashurisë", "pije magjike" e shtrigat, magjistarët, healers. Këto mjete magjike luajtur një rol të rëndësishëm në sigurimin e mbijetesës në të ardhmen e specieve, si numri i fëmijëve në kohët e lashta nuk ishin në vendin e parë për mirëqenien e familjes. Për përforcues ditë - nuk është vetëm një mjet për të përmirësuar pjellorisë, si një mënyrë për të dhënë dashuri ndjeshmëri shkëlqim.
Të bindur shkencëtarët në më magjike të njohur pronat e këtyre substancave, natyrisht, e pamundur. Ata të gjithë kanë një shpjegim shkencor, logjik. Pra, çfarë aphrodisiacs dhe se si ata veprojnë në trupin tonë? "Veprimi Miracle" aphrodisiacs kimi arsyeshme konvencionale. Këto substanca rrit qarkullimin e gjakut, metabolizmin, shpejt restauruar performancën seksuale dhe vitalitet, në përgjithësi, rrit ndjeshmërinë e zonave erotik njerëzore. Çfarë mori ata të ndjehen plot me energji dhe të prirur për dëshirat seksuale. Nga rruga, efekti i kundërt në dëshirën dhe performancën seksuale me produktet që përmbajnë sasi të lartë të yndyrave dhe karbohidratet, alkool dhe ushqime të skuqura - ato ndikojnë negativisht në qarkullimin e gjakut.
Si të hiqni yndyrë bark pas lindjes, si për të humbur peshë më shpejt pas lindjes, kur ushqyer fëmijën tuaj?

WORLD nxitës

Aphrodisiacs klasifikuar ndryshe. Nëse ju bëni një qasje shkencore, ajo duhet të bazohet në origjinën. Në këtë mënyrë, ata janë: të kafshëve, perime dhe mineral.
Por ne "provë praktikë", unë mendoj, është më e përshtatshme tjetër, më specifik dhe ndarje e qartë:
1. Produktet përforcues,
2. aphrodisiacs, pije,
3. vajra aphrodisiacs,
4. flavors dhe erëza,
5. herbs dhe lule.

Pra, ku mund të gjejmë aphrodisiacs dhe si të përdorin ato? Le të përballen me atë.
PRODUKTET aphrodisiacs

Ushqim deti: gocë deti, etj

Një nga produktet më aktive konsiderohen fuqia e plotë e oysters dashurisë. Në legjendat thotë se perëndeshë e dashurisë Afërditë ka lindur shell pikërisht gocë deti, dhe njeri i zonjat famshme 'Casanova hëngri 50 oysters çdo ditë. Shumë, duke paguar haraç për ndikimin e shoqatave nënndërgjegjeshëm, vini re ngjashmëri të tyre në organe gjenitale femërore. Sa për hulumtim, është e thjeshtë: oysters janë të pasura me zink, e cila rrit prodhimin e spermës, prodhimin e testosterone nga trupi, dhe ajo është e njohur të jetë përgjegjës për rritjen e potencë. Përveç oysters është hekur, e cila ndihmon për të "shpëtuar" e oksigjenit përmes enëve.

Në oysters, aphrodisiacs ushqimore - është kërmijtë, midhjet, karkaleca. Nga "produkteve të dashurisë" gradë madje laminaria.

Çokollatë

Chocolate - një produkt me të vërtetë hyjnor. Ajo është e përbërë nga substanca të stimulojë pjesë të trurit që janë të lidhura drejtpërdrejt me kënaqësi, relaksim. Ajo stimulon prodhimin e endorphins, të ashtu-quajtur "hormon lumturi". Por, ndryshe nga produktet e tjera që na bëjnë "të lumtur", çokollatë dhe të aftë për të plotësuar të energjisë seksuale.
Kjo ka të bëjë jo vetëm çokollatë e pastër, por pije çokollatë, duke përfshirë kakao.

Shparg

Ky produkt nuk është për asgjë që dashuria frëngjisht aq shumë. Asparagus - një burim i pasur i vitaminave B6, C, A, fibër, kalium, thiamine dhe acid folik, të cilat e bëjnë një ndikim të madh në prodhimin e histaminës në trup, respektivisht, dhe aftësinë për të arritur njeriun orgazmë.

Avokado

Nuk ishte një "histori" avokado një kohë kur konsumi i këtij fruti ishte e ndaluar rreptësisht nga priftërinjtë katolikë spanjollë. Vëmendje i tillë ai meritonte kishës formën e tij të jashtme seksuale. Si për të vërtetën, avokado gjithashtu si asparagus, i pasur me vitaminë B6, acid folik dhe kalium - se micronutrients blahopryyatstvuyuschymy orgazmë.

Borzilok

Italianët pasionuar janë të njohur mirë tiparet e këtij erëza të gjelbër të përshpejtojë rrahje zemre. Basil tepër produkt i dobishëm pasuruar përreth aromë e saj të mrekullueshme. Në Itali ajo është shumë popullor, dhe është një përbërës i zakonshëm në salcat e ndryshme.

Hudhër

Po, hudhër. Kaq të çuditshme të mjaftueshme, por vlera e këtij produkti është refuzim shumë më e lartë e erë të saj. Fakti që allytsyn kryesisht ndihmon në qarkullimin e gjakut, e cila stimulon zonën gjenitale. Është e qartë se, Duke ngrënë hudhër e tij, ju jeni të ngjarë të shkaktojë partner seksual në humor. Por në qoftë se ju provoni atë së bashku për një darkë romantike "gustator" mrekullueshëm - vazhdimi i saj mund të shijoj një hit.

Hudhër, me aromë e saj të veçantë, në mënyrë të përkryer të zëvendësojë ushqime më pak provokuese nxitës. Nga "nxehtë" gjithashtu përfshin stimuluesve dhe chilli, normën e saj të zemrës uchaschaty aftësi dhe për të rritur normën e qarkullimit. Megjithatë, përdorimi i tepruar mund të shkaktojë iritim akute. Prandaj, "piper" Kini kujdes.

Fruta

Në listën avokado e frutave që mund të stimulojnë dëshirën seksuale, jo përfundon. Përveç tij, produktet përforcues - kjo është edhe banane, i pasur me vitamina B, kalium, magnez, minerale që rritë epsh mashkullor; luleshtrydhe, ka zemra-formë, dhe përmban vitaminë C dhe kalium; fiq, të cilat për shkak të pronave të saj edhe në burimet biblike pozicionuar si fruta për dashuri dhe riprodhimit. Pa dyshim, banane banale hahet nuk do të shkaktojnë një mbledhje, por puna do të konfiguroni sistemin e duhur të trupit, ajo do të "punojë si shënimet" nëse është e nevojshme.

Arra

Besohet se të gjitha arra kanë një efekt pozitiv në sferën e dashurisë. Megjithatë, prejardhja e tyre thekson bajame përmbajnë doza të mëdha të vitaminës E dhe magnez. Duke plotësuar këto produkte janë aphrodisiacs dhe arra arrëmyshk dhe arra pishe.

Mjaltë

Përfitimet e këtij produkti ju mund të bisedoni gjatë. Por të vlefshme në frontin dashurisë është përmbajtja e lartë në pyll pishe mjaltë, i cili promovon zhvillimin dhe veprimtarinë e estrogjenit dhe testosteronit, dhe vitamina të tjera të favorshme dhe enzimat.

Kërpudha

Një truffles njohur përforcues janë. Shpjegoi erëmyk e tyre të veprimit erë që ka stimuluese pronat që e bëjnë lëkura është më e ndjeshme për të prekur. Gjithashtu në menu janë vlerësuar dhe Morels dashuri kërpudha.

Përveç sa më sipër, stimuluesve të shprehura në kategorinë e "produkteve përforcues" përfshin shumë të tjerë, duke përfshirë:
1. rrush të thatë,
2. kungull (zakonisht tipit "fyt")
3. vezët e shpendëve,
4. testikulat e kafshë të egra
5. vezë,
6. peshku (troftë, salmon)
7. brokoli,
8. karrota,
9. pineapple,
10. Vanilla,
11. selino,
12. artichoke,
13. xhenxhefil,
14. kokosit,
15. susam,
16. koriandër
17. bimore edhe aloe.

Të gjitha këto produkte në një mënyrë ose në një tjetër substancë që përmban të dobishme për organe gjenitale. Edhe pse ndikimi i tyre në masë të madhe të krahasueshme me ndikimin në trup dhe një dietë normale të shëndetshme nuk përmban stimuluese minerale. Pas Win ushqim tuaj edhe pse disa nxitës në formë të pastër, nëse shëndeti i dobët, duke qenë e dobët, reduktohet vitalitetin e përgjithshëm, ndjenja e tyre është, siç thonë ata "të peni."

DRINKS-nxitës

1. Verë - Nxitës më i fuqishëm. Është e rëndësishme se vera ishte domosdoshmëri rrushit natyror, dhe vetëm në doza të vogla, apo rrezikut të marrë efektin e kundërt.

2. Kafe. Kjo pije ka një stimulues të fortë, efekt emocionuese. Për të përmirësuar vetitë e një kafe mund të shtoni kanellë dhe konjak qelibar ose edhe gri - balenë emocionuese dhe jetëdhënës substancë.

3. Çokollatë të nxehtë. Pije veprim edhe më aktive se në bare errët çokollatë. Përfitimet e kakao përmendur edhe më lart.

4. TEAS. Unë do të thotë nuk ka çaj të zakonshëm, thjesht të rritur vitalitetin, dhe teas me herbs, erëza dhe mjaltë. Në mënyrë të veçantë, kanellë, shafran, kardamom gjelbër, karafil, xhenxhefil, rrënjë xhensen. Well përballuar me detyrën dhe çaj jeshil normal nëse shtoni nenexhik dhe trumzë.

OIL nxitës

1. Vaj ulliri posedon kualitete të paçmueshme, duke përfshirë stimulimin e dëshirës seksuale. Ajo është përdorur jo vetëm në qëllime të ushqimit. Edhe më efektivisht festoi përdorimin e tij për qëllime kozmetike, duke përfshirë masazh. Në këtë rast, ai mund të luajë plotësisht rolin e një nxitës.

2. Vajrat esenciale aphrodisiacs madhe të stimuluar qarkullimin e gjakut, të rritur ndjeshmërinë dhe për të përmirësuar gjendjen e lëkurës. Vajra esenciale aphrodisiacs për burrat dhe gratë ndryshojnë. Gjatë masazh për burrat një përzierje të përshtatshme: urtë Clary, santaluma bardhë, ylang-ylang, xhenxhefil. Efekti më i madh në gratë jap: jasemini, u rrit, santaluma bardhë, vaj ylang-ylang.

Vajra përforcues aroma

1. aromatike vajra aphrodisiacs përdoret si përzierjet e shpirtrave që mund të rrisë dëshirën. Në mënyrë që të "stimuluar" Burrat përdorin aromas: dru sandali, kedri ylang-ylang dhe patchouli. Për të shkaktuar dëshirë në femra duke përdorur scents, trëndafili, jasemini, dru sandali dhe bergamot.

2. Përmendja e veçantë meriton Vajra aromatike e Neroli-përforcues. Ashtuquajturi vaj izoluar nga lulet e pemëve portokalli. Beautiful ideal lules Neroli për banjo përdorura në parfum. Kjo aromë është në gjendje për të shtuar besimin për shkak të aftësisë së saj për të reduktuar ankthi dhe efekt emocionuese.

3. Pozita e tretë është sensacional ambergris (Substancë Whale). Për shkak të karakteristikave të tij ajo është një komponent, i njohur për aftësitë e tij të mrekullueshme, parfum "Chanel №5».
Bari, lule, pemë

1. Në radhë të parë - u rrit. Ajo është përdorur në mënyrë aktive në parfume, kozmetike dhe gatim. Substancat që janë petals trëndafili, të stimulojnë prodhimin e endorphins - "hormon lumturi".

2. Jasemi është pjesë përbërëse për parfum "Chanel №5», shpesh bashkangjitur një çaj kinez. Pasuritë e tij, siç është trëndafili, rritjen e lumturi dhe besim.

3. Lule dhe rrënjë shpatore, edhe aphrodisiacs popullore. Lulet e saj janë përdorur për shije, se "gudulis" ndjenjë, dhe rrënjë - për pije tonik.

4. I urtë njohur aftësinë për të siguruar energji dhe pasion.

5. Flower orchids - Gëzimi më i vjetër lule e dashurisë.

6. Yohimbe - Pra, është e Afrikës leh pemë që është përdorur në recetë "pije të dashurisë" ose thjesht shtuar në TEAS dhe infusions, për të stimuluar pushtetin mashkullor.

Lugë fluturojnë në vaj.

Rënia nga mitet rreth aphrodisiacs.

Rreth pronat nervoz e produkteve të mësipërme dhe substancave ende polemika në vazhdim që krijojnë mitet reja dhe gabime. Shumë mohojnë rëndësinë e aphrodisiacs. Në disa raste, titulli i "prodhimet e-aphrodisiacs" vërtet padrejtësisht për shumë arsye. Cili pikëpamja preferojnë - ju vendosni. Por deklaratat me një kokërr racionalitetit apo qesharake mitet, unë do të prezantoj ende.

Oysters

Oysters efekt emocionuese shpesh atribuohet faktit se ata janë të hermaphrodites, se të jesh biseksual, dhe për këtë arsye të kryer një pagesë të dyfishtë të energjisë seksuale. Deklaratat e dyshimtë, sepse nëse kemi parasysh se të hahet butak mund të provokojnë orientim jo-tradicionale seksuale. Në fakt, gabimisht as i pari dhe as i dyti.

Peshk

Më shumë mjekët e Greqisë së lashtë për të rivendosur fuqinë seksuale të rekomanduara më shumë ushtarë të marrë pjatat e peshkut. Ndoshta, atëherë lindi miti që e mira e produkteve potencë detare. Megjithatë, sipas hulumtimit, banorët e zonave bregdetare, në të cilin peshk dietë - pjata kryesore, të ndjehen një lidhje seksuale është më i keq se ato të rrafshinave. I tillë është konkluzioni i trishtuar. Ndoshta edhe pse, filozofët e lashtë mençur mjekët e lashtë, dhe të vërteta në fjalët e njërit: "Çdo gjë është e mirë në moderim!".

Flluskë-beetle

Sa zhurmë në një kohë kryer këto insekte të vogla thumbues që jetojnë në Spanjë. Legjenda e "chudodiye" "flluskë-beetle", me sa duket u ngrit nga përshkrimet e aventurat e Marquis de Sade, i cili dikur humbur në një bordello, dhe verë obpoyiv fluturon me prostituta. Atëherë ata gjoja kapën ethe si të lartë, ata povyskakuvaly jashtë dhe fjalë për fjalë e bëri kërkimin për burrat.
Së pari është flluskë-beetle përdoren ekskluzivisht për të kafshëve demave edukate ushqyer për lopët janë të mbuluara sa më shumë të jetë e mundur. Megjithatë, për shkak të efekteve të shumta anësore të qeve përfundoi jetën e tij të rrufeshëm në thertore. Mete thata, në shekullin e fundit, disa mjekë përshkruar si një diuretik dhe njerëzit emocionuese. Që kanë bërë të gjitha llojet e vajrave të emocionuese dhe lapping deri në sa kohë që shkencëtarët nuk kanë motive nga rrezikun e vërtetë të këtyre fondeve.

Të shpejta psikofizik arna ndikim flluskë në trup me të vërtetë u konfirmua edhe nga shkencëtarët moderne. Kjo është vetëm, këto fluturon ishin të vendosur që të kapaciteteve Kantaris - një helm të fuqishëm që në doza të mëdha shkakton të vjella, marramendje, dhimbje barku, dhe madje edhe vdekjen. Nëse ju merrni atë në doza të vogla, atëherë, si rezultat - acarim, kruarje dhe hallucinations dobëta. Pajtohem rrugën për argëtim në të gjitha për të bërë me.

Nëse "historia markizovskaya" është nën një ngjarje të vërteta, kjo është e tmerrshme që të imagjinohet se bedolazhkam vvyzhalosya opoennym, pasi duke e bërë një helm të fuqishëm, madje edhe me verë. Përveç kësaj, efektet e argëtim, për fat të keq, nuk është përshkruar në literaturë. Dhe kjo duhet.

Shkencëtarët ishin tiparet të ndikuar në kantarydynu seksuale jetën, substancën aktive që gjendet në gonads dhe gjakun e disa insekteve që jetojnë në Spanjë dhe vende të tjera të Evropës jugore. Përveç kësaj për të qenë kantarydyn shumë toksik, zbuloi poshtë: irriton rreshtim delikate të brenda uretrës, substancë e bën atë më të ndjeshëm dhe në të njëjtën kohë, të dhimbshme dhe të ngjyhet me gjak. Kusht i tillë fizik, në fakt, shkaktojnë një mbledhje. Kur lirimin e spermës ul irritim, por vetëm për një kohë. Një mbledhje është përsëritur edhe një herë rrit inflamacion. Por njeriu, duke mos ditur shkaqet e vërteta të asaj që po ndodh, vjen vetëm në admirimin e fuqisë së tij seksuale. Kjo do të duket, mirë, le të, megjithatë. Studimet kanë treguar se ky inflamacion pas disa kohe shkon së pari në fshikëz dhe pastaj veshkat. Si rezultat i kësaj, në qoftë se ju nuk e përdorni gjatë kujdesit mjekësor, me të dashuruar pasionuar, njerëz të kthehet në disabled seksual.

Dem apo testiseve dashit

Kjo gjellë për tre shekuj ishte i detyrueshëm për aristokratike menu në Evropë. Të restorante tani ofrojnë ato dhe të përpiqemi burra që dëshirojnë të rritur fuqinë e tyre seksuale. Kamerierë madje shpjegojnë modelet pozitive që lidhen me një përmbajtje të lartë të testosterone hormon mashkullor në delikatesë - nuk sovrut. Në testise e demave dhe desh të vërtetë testosterone masiv ka efekte të dobishme për potencë mashkull. Megjithatë, për të qenë në mënyrë të ngjashme testosterone në trup thjesht nuk mund të - ajo është e shkatërruar nga trajtimit të ngrohjes. Kjo do të thotë ata që janë aktualisht "nxitës" ndihmoi falënderoni sepse janë vetëm për shkak të vetë-hipnozë saj. Kjo sjell në mendje një frazë popullore se kryesore të trurit erotik njerëzor - një tru?

Alkool

Kushdo që mendon se alkooli rrit potencë thellësisht të gabuar. Nuk do të mundet vetëm në periudhën fillestare të konsumit të alkoolit. Por edhe shenja të rritjes potencë është e shkurtër, dhe përveç kësaj në mënyrë të pashmangshme do të vazhdojë të ndryshojë rënie të dukshme në dëshirën seksuale. Në rastin e konsumit afatgjatë të alkoolit - është e garantuar ereksionit dobësimin dhe çrregullime serioze seksuale.

Sa për dëshmi bindëse e rritjen e fuqisë seksuale kur alkoolit është përdorur, shpjegimi është i thjeshtë. Fakti që ajo është alkool dhe sa janë përdorur. Për shembull, pjesë të vogla të kualitetit të moshës verë të kuqe me të vërtetë të dobishme për burrat dhe më shumë. Nëse ju merrni verë nga koha në kohë, pak, për shembull, gjatë darkës - ajo tonet e trupit të ndonjë personi mund të përmirësojë shëndetin imunitar dhe se (kjo nuk do të zbatohet për gratë shtatzëna dhe fëmijët!). Si të pijshëm të shpeshta ose të rënda, madje edhe me cilësi të pijeve më të lartë - është padyshim një efekt negativ në potencë, sidomos në meshkuj më të vjetër se 30 vjet.

Shkencëtarët francezë dhe bëri një eksperiment i kryer për të provuar ndikimin dëmshëm të alkoolit mbi seksualitetin mashkullor. Hulumtuesit gjetën se për herë të parë, madje edhe në sasi të mëdha të alkoolit nuk shkakton dëm dhe madje potencë pak e rrit aktivitetin seksual mashkullor. Megjithatë, pas 6 muajsh të problemeve të fillojnë për të filluar, me ngadalësimin e ereksionit, dhe pastaj - "në pjerrësi."

Sipas ekspertëve, procesi i seksuale "degradimi" mund të zgjasë një vit apo më shumë në heshtje, por në fund - duke vazhduar të dukshëm vonesë derdhje. Pastaj ka efektet e alkoolit në qendrat nervore të trurit që kontrollojnë problemet e ereksionit janë të përforcohet për të vonuar bashkuar problemet eyakulyantsii me ereksionit. Procesi po zhvillohet me makinë me shpejtësi, zvogëluar seksuale, dhe, së shpejti, aftësia për të bërë seks plotësisht zhduket.

Champagne - nxitës

Por ka disa lajme pozitive shkencore. Një grup i vullnetarëve të ofruar për të shijuar një gotë shampanjë dhe pastaj ata morën gjak për analiza biokimike. Rezultatet e hulumtimit tejkaluar të gjitha pritjet: Pas shampanjë, vetëm një orë nivelet e androgens - hormon seksual mashkullor, kërceu lart dy herë!

Një studim më i thellë i procesit tregoi se përzierje e natyrshme rrushit i fruktoza dhe karbonit dioksidit - e cila është shampanjë ka një efekt të veçantë mbi hlandolotsity - qelizat e stomakut përgjegjës për tretje. Por, pasi që këto qeliza janë shumë në punën e vërtetë është përfshirë zakonisht vetëm një e treta e tyre, ndërsa të tjerët të pushuar, shampanjë aktet shpërthyese përzierje si një shpërthim i vogël. Flluska e saj të vogla arrijnë të marrin çdo qelizë dhe të bëjë atë punë.

Në përgjigje të një rritje të enzimeve të barkut dhe nivelin e tyre hedhje në pankreas, përgjegjës, ndër të tjera, për prodhimin e hormoneve. Kjo ka rritje korresponduese në prodhimin e gjëndrave androgen përgjegjshme veshkave dhe testise. Si rezultat, një rritje prej dy deri në tre herë nivelet e hormoneve mashkullore seksi, e cila nga ana e rrit rrjedhjen e gjakut në indet e penisit dhe rrit ereksionit, respektivisht.

Kush vendosi që shampanjë mund të zëvendësohen me të ëmbël lloj sode, kur në fakt ajo është shumë acid karbonik dhe fruktoza - është thellësisht e gabuar. Fruktoza sintetike ka veti krejtësisht të ndryshme kimike dhe krejtësisht të padobishme si një nxitës.
E pra, një paralajmërim pak për ato arritje shkencore "frymëzuar". Pas xhamit të katërt të rritur me shpejtësi nivelit të alkoolit në gjak, përshpejton metabolizmin dhe androgen, në fund, të prishur shumë më herët se ju keni kohë për të marrë në shtrat.

Vitamina E

Disa burime online thjesht këshillat swarming marrë vitaminë E dhe produkteve që përmbajnë atë në sasi të mëdha. Në seks jeta është me sa duket efekt i dobishëm. Por ky gabim absolut, për fat të keq. Lindja e Tij ky mit i detyruar interpretimin e gabuar të rezultateve eksperimentale mbi minjtë. Me dietë të dëbuar e tyre të vitaminës E për një kohë të gjatë, si rezultat, minjtë pushuar për të riprodhuar. Por jo për shkak se vitamina E ka ndikuar seksualitetin - ajo ka absolutisht asgjë të bëjë me të.

Vezë të papërpunuara

Besohet se vezë të papërpunuara një efekt pozitiv në potencë. Megjithatë, pa marrë parasysh se mund të ndikojnë në potencë në vezët e pulave vetëm nuk është e përmbajtura. Një tjetër gjë është se veza vetë është vitamina komplekse të mjaftueshme dhe kalori të cilët janë në gjendje për të aktivizuar trupin. Nga rruga, në këtë drejtim, disa dallime të mëdha në mes të vezëve të para dhe gatuar atje.

Pemë Powder Yohimbe

Mjekim patentuar quhet "Yohymbyn." Megjithatë, askush të mos ju mashtrojë këtë "ofitsioznist" fonde. Në Kamerun vendasit për shekuj me radhë kanë përdorur ekstrakte nga leh e një pemë Yohimbe, në mënyrë që të rrisin ndjenjat seksuale të zgjimit seksual dhe thirrje ereksionit. Popullariteti dhe madje disa shkallë industriale do të thotë të marra në shekullin e fundit. Por shpejt bum qetësua, dhe arsyet nuk janë të përhapur veçanërisht. Doli se kjo do të thotë, përveç rritjen potencë ka efekte mbresëlënëse anësore, duke përfshirë: trazirave të mundshme të oreksit, dhimbje barku, dhimbje pamjen stomak, gjakderdhje të rënda hemorrhoidal, jargëzim tepruar dhe skuqje. "Yohymbyn" kundërindikuar kategorikisht për njerëzit me varësinë e alkoolit, si dhe të gjithë inflamacion kronik dhe akut të pelvisit.

Rrënjë majdanoz, "demonët rrënjë" rrënjë Mandrake dhe një listë e tërë e bimëve me pronat e pretenduara nervoz gjykohet vetëm për shkak të formës së saj, e cila i ngjan një mashkull apo organet seksuale femërore.

"Rrënjë Satirë", për shembull, listën e barnave që rrisin fuqinë seksuale mashkullore, vetëm që është e ngjashme me të testiseve meshkuj. Rrënjë majdanoz, për shembull - "më e famshme bashkëfajtor" seksualiteti, që nga kohët e lashta këshilluar njerëzit e tij. Vetëm për të ardhur keq është se, me kalimin e kohës, ka humbur shtesë të konsiderueshme të këshillit - në atë mënyrë, rrënjë të kësaj, ajo është më mirë që të lidhin ...


Në botën magjike të Hajro Ulqinakut-Pufi



Hajro Ulqinaku (i lindur Hajrudin Pufja)lindi më 3 maj 1938 në Ulqin, atëherë pjesë e Mbretërisë jugosllave, sot pjesë e Malit të Zi. Shkollën fillore dhe e ka mbaruar në vendlindje. Shkollën e mesme të mësuesisë (normalen) e ka kryer në Prishtinë. Është diplomuar në Beograd për Gjuhë dhe Letërsi Shqipe.

Me mbarimin e universitetit ai shërbeu për shumë vite në arsim në Mal të Zi e në Kosovë. Në vitet 1967/68 fillon të punoj si gazetar, fillimisht në Radio Prishtinën. Nga maji i vitit 1974, deri në përjashtim nga puna prej forcave policore serbe, më 5 korrik 1990, ishte redaktor i Redaksisë së Programit për Fëmijë në Televizionin e Prishtinës. Ka dhënë kontribut në themelimin e seksioneve letrare si dhe si anëtar i redaksive të revistave: Zgjimi, GEP, Pionieri, Fati dhe Okarina. Aktualisht është anëtar i Lidhjes së Shkrimtarëve të Kosovës, i Lidhjes së Gazetarëve të Kosovës, si dhe anëtar i Bashkimit të Krijuesve Shqiptarë në Mal të Zi.

Është shkrimtar i cili kryesisht shkruan prozë dhe poezi për fëmijë, ku motivi kryesor është deti.Hajro Ulqinaku është autor i disa veprave teatrale, më e njohura ndër ta është drama Tërë bota Kosovë.

Veprat

Libra për fëmijë



Fëmijët e detit
Margaritarët e zez
Çelësi i artë
Kolovajza e florinjtë e Hënës
Mbrëmje pulëbardhash
Fëmijëria në bregdet
Gjiri i Shpresës
Ligji i detit
Ani, Ben, ani
Bukuria e detit
Panorama e detit
Thesari i piratëve
Pëllumbat në antenë
Mos qaj Kestrina
Barka me vela (ose Barka me visare)
Limani i Qetësisë
Lulekuqet mbi banka
Ishulli i Gjelbër
Libri për detin 6 + 1

Drama

Tërë bota Kosovë

Libra publicistikë dhe shkencorë

Deti, detarët e Ulqinit
Detarë, peshkatarë, ulqinakë
Detaria, detarë, dokumenentar
Libri për Ulqinin dhe ulqinakët
Glosar – fjalorth i detarisë i të folmes së Ulqinit
Thesar popullor

Libri për Ulqinin dhe ulqinakët.JPG
Hajro Ulqinaku është shkrimtari i ekzotikës bregdetare të Ulqinit, njohës shumë i mirë i mjediseve të detit, nga ku e merr temën pothuajse tërë krijimtaria e tij letrare për fëmijë.

Hajro Ulqinaku, duke qenë edhe poet, tërësinë e veprës së vet e ka parë dhe trajtuar me një kolor mbresëlënës poetik, çka e ka bërë mjaft tërheqëse dhe interesante, por edhe emocionale, veçantisht për lexuesin fëmijë e të riun. Krijimi i emocioneve nëpërmjet përjetimeve që përfton lexuesi gjatë shfletimit të veprës, luajnë një rol efektiv e ngacmues në pasurimin e botës e të ndërgjegjes, si dhe në edukimin në frymën e dashurisë për të bukurën, për detin, për jetën.
Hajro Ulqinaku s` ka hipur tani te Kalaja e Ulqint dhe kundron rreth e qark hapësirën ujore. Në këtë rast ai do të ishte një konstatues i mërzitshëm dhe recitativist. Them kështu, sepse në pamje të parë të krijohet përshtypja se për detin, si për çdo fenomen tjetër natyror mund të shkruhet aq sa mund të shkruhet, sa arrin gjykimin e monotematikës. Por, përnjëherë gabohesh. Kur lexon e studion veprën e Ulqinakut shikon se deti është parë gjithnjë si sfond i ngjarjeve që shtjellohen aq bukur rreth tij dhe për të. Deti është parë me fytyrë njeriu, me trup njeriu, me gjykim njeriu. Deti është parë në dualitetin njerëzor: me të mirat dhe të këqijat e tij, është parë në bunacën, qetësinë, por edhe në burën, tallazitjen e egër të tij.
Image result for hajro ulqinaku

Pra, një det jetësor që zgjidh nyjet dhe dilemat, një det filozof e plak i urtë, një det që të rri gjithnjë afër, por herë-herë të ikën edhe larg, një det që fsheh misteret, por gjithmonë të dhuron edhe koralet e ndritshme.

Dhe, të gjithë këtë filozofi e psikologji, autori e ka dhënë me struktura të ndryshme tekstore. E ka dhënë edhe me poezinë edhe me tregimin, edhe me skicën edhe me miniromanin, edhe me novelën, edhe me romanin.

E ka dhënë në një libër me pak faqe, që të mos rëndojë fëmijët, por edhe me shumë faqe, e ka dhënë me monologje, e veçanërisht me dialogje, e ka dhënë me ngjarje e veprime të befta, si dhe me shpalosje çudirash që nxisin fëmijët të jenë leximtarë të zellshëm, por edhe përftues të mesazheve që përcjell zoti Hajro në librat e tij, që lidhen me dashurinë për librin, shkollën, familjen, vendlindjen, dhelindjen e të parëve të tij.

 Kjo gjë reflektohet jo vetëm në pasqyrimin e mjediseve, por edhe te emërtimet e personazheve, që janë thjeshtë dhe vetëm shqiptarë.
Image result for hajro ulqinaku
Hajro Ulqinaku, duke qenë një shkrimtar i përkushtuar i letërsisë për fëmijë, me veprën dinjitoze e të vlerësueshme, ai pa mëdyshje ka peshën e vet në laryshinë e autorëve të sotëm shqiptarë për fëmijë e të rinj. Këtë e vërteton dhe e dëshmon jo vetëm botimi i veprës së tij në Prishtinë, Tiranë, Ulqin, Podgoricë, Shkodër, Shkup etj., por edhe ribotimi i disahershëm i veprave të tij.

Për të karakterizuar në sintezë në portretin e Hajro Ulqinakut, më vjen në ndihmë një thënie e zotit Muhamet Nika, publicist e drejtor i Qendrës për Kulturë, në Ulqin: "Sot, duke pasur parasysh opusin e tij krijues të gjithanshëm, e sidmos njohjen e mirë të psikologjisë fëmijërore, ka bërë që zotëri Hajro Ulqinaku të përjetohet si mik jo vetëm i për fëmijët tanë, por për të gjithë fëmijët dhe të rinjtë e rrafshit kombëtar".

(Fjala përshëndetëse e Milianov Kallupit - shkrimtari më i dalluar i haikut shqiptar, me rastin e përurimit të kompletit "Libri për detin" të Hajro Ulqinakut, organizuar në Elbasan, më 16 shtator 2006, nga Lidhja e Shkimtarëve të Shqiprisë - Dega Elbasan).

Hajro Ulqinaku ishte dhe mbeti një idhull për shumë gjenerata intelektualësh dhe krijuesish jo vetën në Malin e Zi por në tërë hapësirën shqiptare. Hajroja me metaforën e tij shumështresore dhe interesante për detin nguliti aventurat e veçanta artistike , të cilat përditë e më shumë reflektojnë tek lexuesit e të gjitha moshave.
Image result for hajro ulqinaku
 Hajroja gjithnjë më fton për një raki rrushi në Ranë , në strofullin e tij pranë ujit ku ndihej zhurma e valëve dhe aroma e detit. Obsesionin e tij për detin e kamë hetuar që në vitet e hershme kur me poetin e ndjerë Rifat Kukaj, si dy boemë simpatik, pinin raki dhe thurrnin vargje pafund për detin.

Deti ishte dobësia e Hajros, të cilin ai e përshkruante si "bukuri romantike, përrallore, ëndërr verore" . Edhe në ndejat e përditshme me kolegët në Prishtinë, Hajron e shqetësonte deti dhe atë gjithnjë e fokusonte nëpër biseda si një fëmijë që intuziazmohet pas lodrës më të dashur të tij.

Jo rastësisht Hajroja e nis përmbledhjen "Kënga e detit" me vargjet e baladës "Ymer Agë Ulqini":

"Ah , Ulqin ,tanë jetën të kam pasë në zemër!
Nandë vjet të kam pa natë për natë në andërr!
Nandë vjet kam dashtë me ta puth tokën!"


Kështu përcaktohet në mënyrën më të thellë malli dhe nostalgjia për vendlindjen. Ky mall i ndezur i Hajros kurrë nuk u shua, sepse në qytetin e tij e presin baticat dhe zbaticat që e lodhin dhe e bëjnë më të ndieshëm dhe më sublim. Ky shkrimtar të përkujton Plakun e Detin , i cili deri në frymën e fundit lufton me valët e jetës.

 Është ky fati i shumë intelektualëve dhe krijuesëve nga Ulqini, të cilët kanë mbetur në udhëkryq dhe asnjëherë nuk u shpërblyen as moralisht për kontributin e dhënë për qytetin, shoqërinë dhe kombin. Grekët e lashtë e kanë lënë një thënie "Në det lëshohen plot ujra të turbullta, por ai përsëri ngelet i pastër...".

I tillë është Hajro Ulqinaku, i cili i shtyrë nga magjia e detit flet me gjuhën e fëmijës duke mbetur pëjetësisht i çiltër dhe i pastër.(Avni Salaj)
Image result for hajro ulqinaku
Barka me visare

Libri përmban 25 tregime me motive nga deti e që pa dyshim janë shumë joshës për lexuesit tanë të vegjël. Autori e njeh mirë jetën e njerëzve të bregdetit e veçmas shpirtin e etur të fëmijëve kurreshtarë, të etur për tema me motive dhe ide nga deti, bregdeti, ishujt, thesaret, piratët, peshkimi, ullishtat mijëvjeçare, etj.
Ende nuk ka mbaruar viti kalendarik dhe nga Asociacioni “Ulqini” nga Ulqini doli në treg dhe një libër me shumë rëndësi, i pesti me radhë këtë vit. Bëhet fjalë për botimin e tretë të librit “Barka me visare” të autorit të mirënjohur nga Ulqini, Hajro Ulqinaku.

“Barka me visare” siç thotë edhe vetë autori është një përmbledhje personale me tregimet më të bukura të cilat ia ka kushtuar detit dhe vendlindjes, fakt ky i pamohueshëm pasi që ky libër edhe është parashikuar si lektyrë shkollore për klasën e VI-të të shkollës fillore të reformuar.

Libri përmban 25 tregime me motive nga deti e që pa dyshim janë shumë joshës për lexuesit tanë të vegjël. Autori e njeh mirë jetën e njerëzve të bregdetit e veçmas shpirtin e etur të fëmijëve kurreshtarë, të etur për tema me motive dhe ide nga deti, bregdeti, ishujt, thesaret, piratët, peshkimi, ullishtat mijëvjeçare, etj.

Që leximi të jetë sa më i këndshëm dhe më i kapshëm për lexuesin, libri përmban edhe një fjalorth terminologjik të fjalëve lokale të cilat fliten në Ulqin e që kanë të bëjnë me detin dhe objektet rreth tij.

Botimi i librit të tillë pa dyshim është një pasuri e madhe si për letërsinë shqipe si dhe paraqet plotësim sado të vogël të zbrazëtisë së krijuar në mungesë të mjeteve mësimore e posaçërisht të lektyrës shkollore.

(Barka me visare, Hajro Ulqinaku, botoi Asociacioni “Ulqini”, Ulqin, 2008, faqe 128)(G. Çitaku).

Image result for hajro ulqinaku
Degë e drurit të urtë

Libri është një doracak i mirëfilltë për nxënësit e shkollës fillore si dhe një përmbledhje e qëlluar për studentët e gjuhës të cilëve pa dyshim se do t`u ndihmojë shumë në njohjen e letërsisë shqipe për fëmijë e të rinj, e cila është krijuar nga autorë shqiptarë të cilët jetojnë në trevën e Malit të Zi apo jashtë, por që me punimet e veta lidhjet shpirtërore gjithnjë i mbajnë me vendlindje.

Këto ditë Asociacioni “Ulqini” nxori nga shtypi librin me titull “Degë e drurit të urtë” (Letërsi e bukur për fëmijë dhe të rinj) të cilin e përgatiti shkrimtari ynë i mirënjohur Hajro Ulqinaku.

Libri është një doracak i mirëfilltë për nxënësit e shkollës fillore si dhe një përmbledhje e qëlluar për studentët e gjuhës të cilëve pa dyshim se do t`u ndihmojë shumë në njohjen e letërsisë shqipe për fëmijë e të rinj, e cila është krijuar nga autorë shqiptarë të cilët jetojnë në trevën e Malit të Zi apo jashtë, por që me punimet e veta lidhjet shpirtërore gjithnjë i mbajnë me vendlindje.

Në këtë antologji për fëmijë e të rinj janë përmbledhur disa nga punimet më të arrira të autorëve si: Esad Mekuli, Nol Berisha, Rexhep Qosja, Hajro Ulqinaku, Ali Llunji, Idriz Ulaj, Zuvdija Hoxhiqi-Berisha, Ali M. Ahmeti, Asllan Bisha dhe Ibrahim Berjashi.

Si redaktor i librit nënshkruhet MA Haxhi Shabani, kurse libri mbyllet me recensionin e Sahibe Hoxhës.
Image
Ulqin, 1615.

“Në këtë antologji janë përfshirë punimet e shkrimtarëve, të krijuara që më parë, disa edhe në fillim të krijimtarisë, si studentë, e disa nga përjetimet si pedagogë, apo nga përjetimet e vetë shkrimtarëve me motive të ndryshme nga ambienti që i rrethon, natyra e vendlindjes së vet, vendin se ku jeton e vepron akëcili krijues. Sidomos përshkruhen përjetimet dhe emocionet duke iu afruar kështu botës së fëmijëve me të gjithë origjinalitetin dhe natyrshmërinë e përshkrimeve që fëmijëve u bëhet e dashur dhe e afërt leximi i këtyre punimeve. Ata i ndjejnë dhe i përjetojnë po me atë dashuri si i përjetoi shkrimtari.

Me gjithë këtë angazhim dhe punë gjatë viteve, shkrimtarët në Mal të Zi kanë arritur të realizojnë deri - diku kërkesat e popullit shqiptar, pas shumë situatave të ndërlikuara që janë zhvilluar në këto treva, duke treguar aftësi dhe fuqi për zgjidhje sa më të drejtë prandaj, suksesi nuk mungoi. Duke vepruar në këtë drejtim, duke zbuluar vlerat e secilit me një bashkëpunim, mendoj se afirmohet ajo që është më njerëzore, kultura e një populli, sot e nesër”, shkruan ndër të tjera në recensionin e saj kushtuar librit Hoxha.

Ky libër është një pasuri e mirëfilltë dhe meriton që si i tillë të gjendet në planin shkollor si lektyrë shkollore.(G. Çitaku).




NJE BOTE MAGJIKE E DETIT

Mbase dikush, posa ta hape kete liber, do te thotë:ç'e d o, s'kam durim, dua ta lexoj vepren e pastaj mund ëe kuvendojmë."

Të tubojmë te gjithë heronjtë dhe te zëmë vend në barkë, ne ishull, ne plazh, nën ulli...

Të përgjojmë pëshpëritjet e peshqve, guaskave, te yjeve te detit, se çfarë ëndërrojnë...

Të dëgjojmë këngët e pulëbardhave, se çka thonë!

Sa herë keni lundruar rreth botës me anije?

A e dini kush kanë qenë mbretërit e detit, te cilët, thonë se, e kanë ne Ulqin shpellën dhe, kur bën det, hipin mbi bedenat e Kalasë dhe e sodisin detin, largësitë...

‑ Hë, ka këtu ngapak histori, ka edhe mite!...

‑ Ama, të gjitha ato do t'i marrin erërat e detit, valët, por ne kërkojmë rrëfimin!..

"Sot e tridhjetë vjet me parë, shokët ma kishin sjeIle për ditëlindje një libër. Mbante një titull, për mua shumë te çuditshëm, "Femijet e detit". Mendoja ne vete: "Po si qenka kjo? Deti te kete fëmijë! Ku e kanë shtëpinë ata?''

Nga faqja e parë deri te biografia e shkrimtarit e lexova atü natë dy herë. E kuptova mirë kush ishin fëmijët e detit. Këtë e mësuan edhe kalamajtë e bjeshkes. Ishin kureshtare per ta ditur këtë mister edhe bareshat.

Ajo Faqemolla pati thurur një shall prej fijeve te mëndafshta te barit te njomë. Sa te bukur!

Marinarüt e vegjël, kur kanë marrë lundrime te…….

ISBN 99927-41-23-

Image result for hajro ulqinaku

Tërë bota Kosovë është një shfaqje teatrale e luajtur në teatrin Dodona në Prishtinë. Premiera e kësaj shfaqjeje ishte më 10 dhjetor të vitit 2002 pas së cilës pasuan mbi 60 repriza duke arritur një numër prej 10.000 shikuesish.

Stafi

Skenari: Hajro Ulqinaku;
Dramatizimi dhe regjia: Melihate Qena;
Luajtën: Roza Berisha, Valdet Rama, Avni Hoti, Faik Gashi dhe Avdi Azemi;
Vallëzuan: Të rinjtë e studios "M": Fatime Jashari, Shpëtim Rexhepi, Majlinda Pacolli, Sevdije Tahiri, Sadik Berisha dhe Fatjana Dili;
Kukullat dhe skenografia: Valdet Rama;


Hajro Ulqinaku - Triologjija - YouTube

https://www.youtube.com/watch?v=rmXRqRwwFUg
Dec 11, 2011 - Uploaded by UlqiniSot
Amull, Aruçij, Bardhij, bereqeti, Berjashij, Bijela Gora, Blaca, blektoria, Bojk, Bojkë, Bolejt, Brajsh, Brajshe ...


*******

Image result for barka me visare hajro ulqinaku

..Në veprën e tij filologjike-gjuhësore, Eqrem Çabej iu soll edhe çështjes së terminologjisë dhe motiveve detare shqiptare. Shqyrtimet etnolinguistike të E. Çabejt nga fusha e detarisë u përqendruan, në mënyrë të drejtpërdrejtë dhe të veçantë, në përmasat e terminologjisë detare të shqipes dhe, në mënyrë të tërthortë dhe të pjesërishme, në disa motive me karakter detar në trashëgiminë folklorike të shqiptarëve.

Çështjen e terminologjisë detare të shqipes E. Çabej e inkuadroi drejtpërdrejtë përbrenda një studimi të tij të thukët dhe me peshë të veçantë për mbrojtjen e tezës mbi vendbanimin e hershëm të shqiptarëve në Gadishullin Ballkanik, pra edhe në viset e Bregdetit Adriatik. “Çabej nuk e ka pasur vështirë ta rrëzonte mendimin e Vajgandit, i cili ka punuar në material të pakët, të mbledhur në mënyrë të pamjaftueshme, dhe pa dijeni të mjaftueshme gjuhësore.” (Aleksandar Loma, “Sloveni i Albanci do XII veka u svetlu toponomastike”). Në materialin faktik, që e ofron Çabej, vihen në dukje fjalë të shqipes për gjeomorfologjinë, mjetet e lundrimit e të peshkimit, për florën dhe faunën detare, prej të cilave disa si ato det, va, ani, ngjalë, shpiejnë drejtë trungut indoeuropian.

Në mbështetje të materialit gjuhësor që ofroi atëbotë Çabej, dhe që ofruan më vonë studiues të tjerë shqiptarë (Lirak Dodbiba, “Leksiku i sotëm detar i shqipes dhe elementet e tij të pahuazuara” në Studime mbi leksikun…II, USHT-Instituti i Gjuhësisë dhe i Letërsisë, Tiranë, 1972, f. 239-265; Dr. R. Ushaku, Kërkime filologjikre, Prishtinë, Rilindja, 1981, f. 32-179; Ndoc Rakaj, “Emrat e peshqëve dhe organizmave të ujit. Emrat shqip të disa peshqvet, ernave dhe veglavet të peshkimit” në BUSH të Tiranës, Ser. e shk. nat.,1-1970, f. 3-19; ”Fjalë shqipe nga fusha e detarisë dhe e lundrimit” nga Etrit Rakaj, në Hylli i dritës nr. 5-6 (234-238), viti XXIII, Tiranë, 1995), del se terminologjia detare e shqipes nuk është aq e mangët. Me këtë rast do të shtonim se si tek E. Çabej, ashtu edhe te studiuesit e mëvonshëm, nuk çon peshë aq raporti numerik sa termat bazë që shënojnë apo emërtojnë makrokoncepte dhe koncepte gjenerike, si dhe dukuritë e ndryshme të krahasueshme me termat e dëshmuara nga koha antike në të cilat kemi potencuar më shumë, bashkë me ato të përbashkëta dhe të huaja. Për mendimin tonë, rëndësia e terminologjisë detare nuk mund të mohohet nga aspekti etnolinguistik, as ai historik dhe gjeografik.
Image result for hajro ulqinaku
Në aspektin etnolinguistik peshë të madhe duhet të kenë edhe njësitë më të gjëra e më komplekse leksiko-semantike lidhur me detin e detarinë, siç janë shprehjet e frazeologjitë përkatëse, të cilat janë marrë kalimthi edhe nga Eqrem Çabej e Lirak Dodbiba, por jo në mënyrë të plotë dhe të veçantë, pra jo edhe me theks të merituar për rëndësinë e tyre për këtë çështje. Edhe më relevante për traditën detare dhe vjetërsinë e saj te shqiptarët duhet të jenë formulat e ngurtësuara me karakter religjioz-pagan, që pasqyrojnë rituale, shprehi e zakone të vjetra detare, pastaj lokucione e proverba, tregime, gojëdhëna, përralla, legjenda e mite me motive e karakter detar, ku pasqyrohet një superstrukturë dhe kulturë materiale e shpirtërore, një trashëgimi lëndore e mendore e botës detare shqiptare, qoftë me tipare e veçori konceptuale, leksiko-semantike dhe kulturore të shqiptarëve. Në planin teorik jemi të prirur të gjykojmë se më lehtë ruhen dhe i rezistojnë mbishtresave të kulturave tjera disa prej kategorive gjuhësore dhe të krijimtarisë gojore, përfshirë këtu edhe planin e koncepteve jashtëgjuhësore, sesa terminologjia e thjeshtë, apo leksiku në kuptimin e ngushtë të fjalës - ky i fundit mund të hiqet më lehtë nga përdorimi, të harrohet dhe të zëvendësohet me terma të huaja në vazhdën e zhvillimit të detarisë, mënyrave të reja të jetës detare, dhe zhvillimit të njohurive të reja mbi florën, faunën e përvojën nga deti. Ruajtja më e sigurtë e koncepteve detare, udhëzimeve, porosive, besimeve, ritualeve dhe gjinive tjera të trashëgimisë kulturore me motive detare, në planin teorik del më e arsyeshme dhe më e besueshme te shqiptarët - gjë që në psikanalizë, etnologji, shpjegohet lehtë si inercion xheloz, mekanizëm kompensues dhe ushqim shpirtëror i ruajtur me shekuj.

E. Çabej i ka prekur disa struktura të trashëgimisë gojore-folklorike shqiptare me motive detare duke i krahasuar ato me të ngjashme nga koha homerike apo antike, por nuk e ka vënë këtë në mënyrë të veçantë dhe eksplicite në kontekstin e rëndësisë së tyre.

Në vazhdën e kërkimeve të mëtejme nga kjo fushë, përveç çështjes së leksikut, ku kemi pasur parasysh sidomos kontributin e E. Çabejt dhe dhe të L. Dodbibës, kemi vjelur dhe studiuar materiale të reja gjuhësore, të ruajtura deri më sot në trashëgiminë gojore të trevës së Ulqinit.
Image result for hajro ulqinaku
Për mendimin tonë, nuk mund të ketë rëndësi absolute shumësia e termave burimore sa përmasat konceptuale të tyre siç janë ato nga gjeomorfologjia detare si det, mat, grykë (deti) apo përmasat e përgjithshme të mjeteve të lundrimit (si anija dhe enë të mëdhaja e enë të vogla) si pjesë të pandara të saj në kohët më të hershme të zhvillimit të detarisë. Termat themelore të karakterit burimor nga flora e fauna duhet të jenë të vjetra, kurse dominimi i mjeteve të ndryshme të lundrimit, pjesëve të tyre, emrat e florës dhe faunës detare me origjinë të huaj, shpjegohen me zhvillimet e mëvonshme të hovshme të disa kulturave të tjera detare mesdhetare e më gjerë, që kanë lënë gjurmë edhe në nomenklaturën detare shqiptare, dëshmi kjo për kontakte të vazhdueshme të shqiptarëve me këto kultura. Çështje tjetër me rëndësi është gjithsesi fenomeni gjuhësor i krahasueshëm me atë të latinishtes vascellum (me kuptim enë), që në disa gjuhë mesdhetare ka marrë kuptimin e anijes (anë e enë) sikur në shqipe, pastaj relikti i fjalës puppis të latinishtes (= pjesa e prapme e anijes) e ruajtur në shprehjen shqipe “i kam punët n’pupa” (= i kam punët mirë), që si metaforë nga terminologjia dhe përvoja detare, ku punët në det shkojnë mirë kur fryn era për prapa dhe shtyn anije në drejtimin e dëshiruar, janë ngulitur, në trashëgiminë etnolinguistike të shqiptarëve.

Në mënyrë të veçantë duhet theksuar se strukturat më të gjera si frazeologjitë, përverbat, ritualet e motivet detare, përrallat e gojëdhënat e ndryshme me karakter detar, kanë hasur në vlerësim të favorshëm të kritikës si kategori etnolinguistike dhe si objekt studimi me rëndësi të veçantë. Në kontekstin e këtyre strukturave më të gjera gjuhësore dhe të trashëgimisë së kulturës shpirtërore shqiptare me tematikë detare, ndjej kënaqësi dhe obligim të theksoj meritën e profesorit të nderuar Eqrem Çabejt, i cili në vitet 70, duke vërejtur interesimin tim të veçantë për këtë fushë, më pat përkrahur dhe nxitur të bëja kërkime dhe studime të vazhdueshme në këtë drejtim - profesori i nderuar më kishte porositur të përgatisja një libër, ku do të përfshiheshin studime me tematikë detare. Kam satisfaksion dhe krenari që ky libër, apo edhe disa punime brënda tij, të botuara më herët, kanë hasur, aq sa jemi të informuar, në kritikë pozitive.

Mendimi shkencor depërton ngadalë, sidomos kur del sadopak nga kornizat dhe qasjet pararendëse me të cilat jemi mësuar, e sidomos nëse nuk paraqitet edhe në gjuhë të huaja. Megjithatë shkenca nuk duhet të ketë kufij nacionalë dhe të mbështillet në lëvozhgën e vet. Gjuha e saj është universale, por ajo gjuhë duhet t’u përcillet edhe të huajve.

Duke u marrë me leksikun detar e bregdetar, me studimin dhe intepretimin e tij, prof. Ushaku merr për bazë pasurinë gjuhësore (në këtë fushë) nga qyteti, bregdeti dhe deti i Ulqinit. Libri i tij ''Ulqini në gjurmë të shekujve'' së pari vërteton qytetarinë dhe kulturën qytetare të Ulqinit; së dyti, rithekson edhe njëherë etininë shqiptare, e cila është përcjellë nga shekulli në shekull; së treti, tregon se jeta e këtij qyteti është një bërthamë e detarisë shqiptare; dhe, së katërti, duke qenë bërthamë e detarisë dhe e bregdetarisë shqiptare, Ulqini ka pjesën e tij në civilizimin mesdhetar. Merita kryesore e shkenctarit Ushaku është puna që ka bërë rreth leksikut detar të Ulqinit. Këtu më poshtë do t’i përmendim disa nga punimet e tij leksikore të atyre viseve. Nga vepra e tij “Kërkime filologjike” i kemi veçuar këto punime leksikore: Një kontribut për studimin e leksikut detar të shqipes - Me vështrim të posaçëm në të folmen detare të Ulqinit. a) Veçoritë e elementeve të pahuazuara të leksikut detar të shqipes; b) Leksiku detar i shqipes i huazuar ose me elemente të huaja dhe të përbashkëta me gjuhë të tjera. Kontribut për studimin e disa shprehjeve dhe frazeologjive detare në të folmen detare të Ulqinit. a) Shprehje dhe frazeologji me termin –det; – barkë; me termat e armizhës; lidhur me manovrime në detari; lidhur me peshkun dhe mjetet e peshkimit. f) Shprehje dhe frazeologji të ndryshme. Me fjalë të tjera ai e ka zhbirë së punuari leksikun detar të Ulqinit dhe viset përreth tij. Edhe dr. Bahri Brisku (me origjinë nga ato vise) ka shkruar nga leksiku detar i Ulqinit me rrethe. Po përmendim: Gjurmë leksikore nga sfera e detarisë nga regjioni i Ulqinit (Prishtinë,1983); Mjetet e traditës dhe mënyra e peshkimit (Prishtinë 1983).

*****



Image

Le të kalojmë pak tek krijimtaria 
e Hajro Ulqinakut....

. Ajo është kryesisht e lidhur për fëmijët dhe të rinjtë?

Meqenëse isha mësues, meqë i kam dashur gjithmonë dhe i dua fëmijët, edhe pse si nxënës në Normale dhe student në Beograd kam shkruar prozë për të rritur, më ka marrë rrjedha dhe jam përkushtuar prozës për fëmijë, e më vonë fillova të shkruaj edhe poezi për fëmijë.

Kam bërë tregime, romane, përmbledhje për fëmijë dhe të rinj dhe besoj që kam dhënë kontribut në letërsi, sepse letërsinë në Kosovë, e pse jo edhe letërsinë shqipe e kam begatuar me temën aq deficitare, por aq joshëse, detin dhe jetën në bregdet.

Kur jemi te deti, ajo që e bashkon të gjithë krijimtarinë tuaj është pikërisht motivi detar?

Temë qendrore e krijimtarisë sime është deti, sepse unë kam lindur këtu në breg të detit, sepse shkrim-leximin e kam mësuar duke vizatuar me cokla në ranën e lagun, sepse këngën e kam mësuar nga valët e detit dhe shkaktari më i madh për të gjithë këtë ka qenë nostalgjia për vendlindjen, për detin. E deti është një dashuri e madhe, dashuri e pafund dhe mall për vendlindjen.

Megjithatë, ju nuk keni shkruar vetëm për fëmijët e Ulqinit?

Po, është e vërtetë. Unë kam shkruar edhe për fëmijët e Kosovës sepse duke jetuar në Kosovë, duke e parë represionin e tmerrshëm mbi popullin dhe fëmijët e Kosovës, është shumë e logjikshme që ndjenjat më kanë shtyer që ta kallëzoj në prozë ose në poezi atë dhunë që ushtrohej mbi fëmijët shqiptarë në Kosovë.

Image result for barka me visare hajro ulqinaku
Duke u shkolluar dhe duke punuar dhe jetuar larg Ulqinit, Ulqinin e kam pasur gjithmonë në zemër, në shpirt dhe ka dashur Zoti që të kthehem në Ulqin dhe t'i përkushtohem detit, detarisë, detarëve, peshkatarëve, ulqinakëve, të cilët aq shumë i dua. Kështu kam bërë librat për detarët dhe peshkatarët e Ulqinit.

Kohës së fundit keni botuar vëllimet monografike "Deti, detarët e Ulqinit" dhe "Detarë, peshkatarë ulqinakë", por besoj që cikli juaj i librave kushtuar detarëve dhe peshkatarëve ulqinakë nuk përfundon me kaq?

Gati kam kryer librin "Detarë, dokumente, gjurmë" që është pjesë e tretë e një kompleti monografik për detarët dhe peshkatarët e Ulqinit. Në këtë vëllim dalin në dritë dokumente të rralla, të vjetra, të panjohura, të shkruara madje edhe turqisht. Jap portrete të familjeve detare dhe të detarëve, të cilët nuk janë më. Në këtë mënyrë ata privohen nga harresa.

Përveç këtij libri, keni edhe ndonjë libër tjetër të gatshëm për botim?

Kam kryer po ashtu një glosar, fjalorth të detarisë, të fjalëve të rralla e të harruara të së folmes së Ulqinit. Nga redaktorja, leksikologja Shefkije Islamaj në recension është vlerësuar si një kontribut me rëndësi për pasurimin e fjalorit të ri të gjuhës shqipe i cili është në përgatitje. Kjo më gëzon, sepse, ndonëse jam munduar më se 40 vjet që kur isha student, e paskam bërë një punë të dobishme në fjalorin, glosarin e së folmes së Ulqinit.

Image

Kam bërë edhe një antologji të këngës, baladës, legjendës me mitin e detit dhe të këngëve më të përzgjedhura të Kongresit të Berlinit nga folklori popullor shqiptar në Mal të Zi. Jam po ashtu në gjysëm të udhës të bëj një libër për ahengun popullor shqiptar të Ulqinit. Dashtë Zoti të botohen. Në këtë mënyrë, mendoj që vendlindjes i kam dhënë një kontribut aq sa kam ditur dhe kam mundur.

Pergatiti:Flori Bruqi

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar që editohet nga njëfarë ekstremisti dhe terroristi antishqiptar nga Shkodra, m...