Agjencioni floripress.blogspot.com

2024/11/12

Kush është Marco Rubio që po përmendet si emri i mundshëm për Sekretar të Shtetit?



Nga Flori Bruqi  


https://en.wikipedia.org/wiki/Marco_Rubio#/media/File:Senator_Rubio_official_portrait.jpg


Marco Rubios mund t’i ofrohet roli i sekretarit të shtetit në administratën e dytë të Trump, transmeton Floripress .

Marco Rubios

 Kështu raportojnë mediat amerikane. Sipas raportimeve senatori republikan nga Florida është në bisedime me ekipin e  Donald Trump për pozicionin e lartë. Megjithatë CBS raporton se nominimi nuk është finalizuar. 

Presidenti i sapozgjedhur Trump mund të ndryshojë ende mendim për pozicionin e lartë diplomatik. 
Marco  Rubio shërben si nënkryetar i Komisionit të Senatit për Inteligjencën dhe është pjesë e Komitetit të Marrëdhënieve me Jashtë.
 Zëdhënësi i tij nuk i është përgjigjur një kërkese për koment lidhur me këtë çështje. 

 Për emërimin e mundshëm të Rubion në këtë post, ka raportuar sot edhe gazeta amerikane New York Times
 Edhe NYT potencon se presidenti Donald  Trump ende mund të ndryshojë mendje në minutën e fundit, por duket se është vendosur me Rubion, të cilin e ka marrë parasysh edhe kur ka zgjedhur kandidatin e tij këtë vit.

 Ndërkohë, Reuters raporton se Marco Rubio ishte padyshim opsioni më i ashpër në listën e ngushtë të Donald Trump për Sekretar Shteti, dhe ai në vitet e kaluara ka mbrojtur një politikë të jashtme muskulare në lidhje me armiqtë gjeopolitikë të Amerikës, duke përfshirë Kinën, Iranin dhe Kubën...
 Gjatë disa viteve të fundit ai ka zbutur disa nga qëndrimet e tij për t’u lidhur më ngushtë me pikëpamjet e Donald Trump.

Reuters po ashtu raporton se zgjedhja e tij e mundshme megjithatë nënvizon një ndryshim të gjerë në pikëpamjet e politikës së jashtme republikane nën Trump. “Unë nuk jam në anën e Rusisë – por fatkeqësisht realiteti i tij është se mënyra se si do të përfundojë lufta në Ukrainë është me një zgjidhje të negociuar,” tha Rubio për NBC në shtator shkruan Reporteri Rubio u bë një nga kritikët më të vendosur të Trump gjatë zgjedhjeve presidenciale republikane të vitit 2016, me rivalitetin e tyre që shpesh zbriste në thirrje personale. Trump e quajti publikisht Rubion “Marko i vogël”, ndërsa Rubio bëri komente të mprehta për “duart e vogla” të Trump. Megjithatë, me Partinë Republikane të vendosur fort në kontrollin e Trump që kur fitoi ato paraprake, Rubio ka kaluar nga kritikues në kampion. Ata u pajtuan publikisht menjëherë pasi Trump mori detyrën dhe dyshja ndanë një skenë gjatë kësaj fushate. Gjatë një vizite në Shtetet e Bashkuara në nëntor të vitit 2018, presidenti i atëhershëm i Kosovës, Hashim Thaçi ishte takuar edhe me senatorin Rubio. Sipas njënjoftimi në uebfaqen zyrtare të Presidencës së Kosovës, publikuar më 29 nëntor 2018, disa ditë para se Kuvendi i Kosovës ta miratonte transformimin e Forcës së Sigurisë së Kosovës në Ushtri. “Për transformimin e FSK-së dhe për dialogun me ndërmjet Kosovës e Serbisë, presidenti Thaçi ka biseduar edhe në takimin e zhvilluar me senatorin republikan Marco Rubio. “Biseduam për mundësinë e thellimit të bashkëpunimit bilateral, për transformimin e FSK-së, perspektivën euroatlantike të Kosovës, si dhe për shfrytëzimin e momentumit për arritjen e një marrëveshjeje ndërmjet Kosovës dhe Serbisë, e cila siguron anëtarësimin e Kosovës në NATO, BE dhe OKB. Në të gjitha këto çështje, Kosova ka mbështetjen e plotë, si të republikanëve, ashtu edhe të demokratëve”, ka thënë presidenti Thaçi”, thuhej atë kohë në njoftimin e Presidencës së Kosovës. Ndërkohë më 2 shkurt 2021 Kosova ishte përmendur nga Rubio në një postim kur mori njohjen nga Izraeli me marrëveshjen e Washingtonit. “Senatori Rubio përshëndet Izraelin dhe Kosovën për themelimin e raporteve diplomatike. Ky është hap i rëndësishëm për të dyja shtetet si dhe për paqen dhe sigurinë ndërkombëtare”, shkruante ai.

Si do të qeveriset SHBA nën administratën e re Donald Trump?

 

Shkruan Flori Bruqi 


Pas Kamala Harris, presidenti amerikan Joe Biden ka telefonuar presidentin e sapozgjedhur, Donald Trump, për ta uruar për fitoren e tij në zgjedhje dhe për ta ftuar në Shtëpinë e Bardhë. 

 Sipas raportimeve për mediat, ftesa e Biden për Trump lidhet me diskutimin e kalimit të pushtetit. Sipas AP, Biden po planifikon t’i drejtohet kombit për rezultatet e zgjedhjeve, të cilat do të kenë implikime të mprehta për pasardhësin e tij. 

 Biden mësohet se foli gjithashtu me Zëvendës Presidenten Kamala Harris, për ta uruar atë për fushatën e saj.


Pas Harris, Joe Biden telefonon Donald Trump për - Syri | Lajmi i fundit




 Pas fitores në zgjedhje e gjithë vëmendja tashmë është përqendruar tek Presidenti i sapozgjedhur Donald Trump dhe tek mënyra se si ai do të qeverisë. 

Mbështetësit e tij thonë se edhe amerikanët që nuk votuan për ish-presidentin do të shohin përmirësim të jetës së tyre. “Mendoj se shumë njerëz, edhe ata që kanë besuar disa pretendime të rreme për Donald Trumpin do të befasohen për të mirë kur të shohin se do të paguajnë më pak taksa. Çmimet do të ulen dhe kufiri do të jetë i sigurt”, thotë ish-kandidati republikan për President, Vivek Ramaswamy. 

Me zgjedhjen e Susie Wiles si shefe të kabinetit të Trump, administrata e presidentit të zgjedhur tashmë po merr formë. 

Në fundjavë Trump sqaroi në platformën e tij të mediave sociale “Truth”, se ish-ambasadorja amerikane në OKB, Nikki Haley dhe ish-sekretari i Shtetit Mike Pompeo, nuk do të marrin pozitë në kabinetin e ri të tij. 

 Ndërkohë janë ngritur pikëpyetje nëse Trump do t’u qëndrojë disa deklaratave që bëri gjatë fushatës për t’u hakmarrë ndaj kundërshtarëve të tij politikë dhe atyre që kanë ngritur padi kundër tij.


 “Do t'u tregoj atë që Donald Trumpi e ka thënë shpesh; hakmarrja jonë do të jetë suksesi, e suksesi do të jetë hakmarrja jonë”, thotë Ramaswamy.


 Për ata që mbështetën kandidaten demokrate Kamala Harris, kjo është një kohë reflektimi. 

 “Klasa punëtore e këtij vendi është e zemëruar dhe jo pa arsye. Falë ekonomisë sot, ata që janë të pasur po jetojnë jashtëzakonisht mirë, ndërsa 60% e popullatës mezi ia dalin të mbyllin muajin”, tha për rrjetin CNN senatori i pavarur Bernie Sanders. 

 Ndërsa vlerësoi arritjet e administratës së Presidentit Biden, senatori Sanders tha se ka ende shumë punë për të bërë. 

 “Ne kemi nevojë për një plan që i thotë klasës punëtore se do të krijojmë një ekonomi dhe një qeveri që punon për ju. Por kjo nuk mund të ndodhë nëse nuk hiqni donatorët e mëdhenj, ata me shumë para nga politika”, tha senatori Sanders.

 Presidenti Joe Biden ka premtuar se do të ketë një transferim paqësor të pushtetit më 20 janar 2025. 

Biden i telefonoi Presidentit të zgjedhur Trump për ta uruar pas fitores së tij në zgjedhje. Të dy do të takohen të mërkurën në Shtëpinë e Bardhë.

Nga FLori Bruqi :Pse humbi Kamala Harris: Një kandidate e gabuar apo një fushatë e dështuar?

Kamala Harris – Vikipedija
                                        Kamala Harris

Gati një muaj më parë, Kamala Harris u shfaq në The View të ABC-së në atë që pritej të ishte një intervistë miqësore, që synonte t’u prezantohej amerikanëve që donin të dinin më shumë rreth saj.

Por ulja u errësua shpejt nga përgjigja e saj ndaj një pyetjeje se çfarë do të kishte bërë ndryshe nga presidenti aktual, Joe Biden: “Asgjë nuk më vjen në mendje”.

Sipas BBC, përgjigja e Harris e cila u bë një reklamë sulmi republikane nënvizoi erërat e kundërta politike që fushata e saj fillestare nuk arriti t’i kapërcejë në humbjen e saj vendimtare ndaj Donald Trump të martën.



 SHBA: Rritje e bitcoin pas zgjedhjeve


 Publikisht, ajo e pranoi garën vonë të mërkurën pasdite, duke u thënë mbështetësve “mos u dëshpëroni”. Por kërkimi i shpirtit se ku gaboi dhe çfarë tjetër mund të kishte bërë, ka të ngjarë të zgjasë më shumë, ndërsa demokratët fillojnë të tregojnë gishtin dhe të ngrenë pyetje për të ardhmen e partisë. Zyrtarët e fushatës së Harris heshtën në orët e hershme të së mërkurës, ndërsa disa ndihmës shprehën tronditje të përlotur për atë që ata prisnin të ishte një garë shumë më e ngushtë. “Humbja është jashtëzakonisht e dhimbshme. Është e vështirë,” tha menaxherja e fushatës së Harris, Jen O’Malley Dillon në një email drejtuar stafit të mërkurën. “Kjo do të marrë një kohë të gjatë për t’u përpunuar”. Si zëvendëspresidente në detyrë, Harris nuk ishte në gjendje të shkëputej nga një president jopopullor dhe të bindte votuesit se ajo mund të ofronte ndryshimin që ata po kërkonin, në mes të ankthit të përhapur ekonomik. Barra e Bidenit Pasi Biden u tërhoq nga gara pas një paraqitjeje katastrofike debati, Harris u vendos në krye të kandidaturës, duke anashkaluar shqyrtimin e një përzgjedhjeje paraprake, pa u hedhur asnjë votë. Ajo filloi fushatën e saj 100-ditore duke premtuar një “gjeneratë të re të lidershipit”, duke mbledhur gratë rreth të drejtave të abortit dhe duke u zotuar të rifitojë votuesit e klasës punëtore, duke u përqendruar në çështjet ekonomike, duke përfshirë rritjen e kostove dhe përballueshmërinë e strehimit. Me vetëm tre muaj deri në ditën e zgjedhjeve, ajo krijoi një valë të vrullit fillestar, i cili përfshinte një mori memesh në mediat sociale, një listë mbështetëse të mbushur me yje që përfshinte Taylor Swift dhe një donacion të papritur rekord. Por Harris nuk mundi të lëkundte ndjenjat anti-Biden që përshkuan pjesën më të madhe të elektoratit. Vlerësimi i miratimit të presidentit ka qëndruar vazhdimisht në të 40-at gjatë katër viteve të tij në detyrë, ndërsa rreth dy të tretat e votuesve thonë se besojnë se SHBA-të janë në rrugën e gabuar. Disa aleatë kanë vënë në dyshim privatisht nëse Harris i qëndroi shumë besnike Bidenit në përpjekjen e saj për ta zëvendësuar atë. Por Jamal Simmons, ish-drejtori i komunikimit i zëvendëspresidentes, e quajti atë një “kurth”, duke argumentuar se çdo distancë do t’u kishte dhënë republikanëve një linjë tjetër sulmi për të qenë të pabesë. “Nuk mund të ikësh nga presidenti që të zgjedh”, tha ai. Harris u përpoq të ecte në vijën e mirë të adresimit të rekordit të administratës, pa i lënë hije shefit të saj, duke treguar një hezitim për të thyer ndonjë nga politikat e Bidenit, ndërkohë që nuk i promovoi ato nga jashtë në gjurmët e fushatës. Por më pas ajo nuk arriti të jepte një argument bindës se përse duhet të drejtonte vendin dhe se si do të trajtonte zhgënjimet ekonomike si dhe shqetësimet e përhapura mbi emigracionin. Rreth 3 në 10 votues thanë se gjendja financiare e familjes së tyre po binte prapa, një rritje nga rreth 2 në 10 katër vjet më parë, sipas të dhënave nga AP VoteCast, një sondazh me më shumë se 120 mijë votues amerikanë të kryer nga NORC në Universitetin e Chicagos. Nëntë në 10 votues ishin shumë ose disi të shqetësuar për çmimin e ushqimore. I njëjti sondazh zbuloi se 4 në 10 votues thanë se emigrantët që jetojnë ilegalisht në SHBA duhet të deportohen në vendin e tyre të origjinës, nga rreth 3 në 10 që thanë të njëjtën gjë në vitin 2020. Dhe megjithëse Harris u përpoq të kalonte pjesën e brendshme të fushatës së saj duke nënvizuar se administrata e saj nuk do të ishte një vazhdimësi e Bidenit, ajo dështoi të përvijonte qartë politikat e saj, shpesh duke u anashkaluar rreth çështjeve në vend që të adresonte dështimet e perceptuara kokë më kokë. Përpjekja për të ndërtuar mbi rrjetin e mbështetjes së Biden Fushata e Harris kishte shpresuar të ribashkonte bazën e votimit që fuqizoi fitoren e Bidenit në vitin 2020, duke fituar mbi zonat thelbësore demokratike të votuesve me ngjyrë, latinë dhe të rinj, si dhe duke bërë fitime të mëtejshme me votuesit e arsimuar në universitet. Por ajo dështoi me këto blloqe kyçe të votimit. Ajo humbi 13 pikë me votuesit latinë, dy pikë me votuesit me ngjyrë dhe gjashtë pikë me votuesit nën 30 vjeç, sipas exit poll-eve, të cilat mund të ndryshojnë me numërimin e votave, por konsiderohen si përfaqësuese të tendencave. Senatori i pavarur i Vermontit, Bernie Sanders, i cili humbi zgjedhjet presidenciale demokrate të vitit 2016 nga Hillary Clinton dhe zgjedhjet e vitit 2020 nga Biden, tha në një deklaratë se nuk ishte “çudi e madhe” që votuesit e klasës punëtore braktisën partinë. “Së pari, ishte klasa punëtore e bardhë, dhe tani janë punëtorë latinë dhe me ngjyrë gjithashtu. Ndërsa udhëheqja demokratike mbron status quo-në, populli amerikan është i zemëruar dhe dëshiron ndryshim,” tha ai. “Dhe ata kanë të drejtë”. Ndërsa gratë në masë të madhe hodhën mbështetjen e tyre pas Harris mbi Trump, epërsia e zëvendëspresidentes nuk i kaloi kufijtë që fushata e saj kishte shpresuar se kandidatura e saj historike do të dilte. Dhe ajo nuk ishte në gjendje të përmbushte ambiciet e saj për të fituar mbi gratë republikane periferike, duke humbur 53% të grave të bardha. Në zgjedhjet e para presidenciale, që kur Gjykata e Lartë përmbysi të drejtën kushtetuese për abortin, demokratët kishin shpresuar se fokusi i saj në luftën për të drejtat riprodhuese do të sillte një fitore vendimtare. Ndërsa rreth 54% e votuesve femra hodhën votat e tyre për Harris, nuk ishte më pak se 57% që mbështetën Biden në 2020, sipas të dhënave të sondazhit të daljes. Fushata kundër Trump u kthye mbrapsht Edhe para se ajo të katapultohej në krye të kandidaturës, Harris kishte kërkuar ta cilësonte garën si një referendum mbi Trump, jo Biden. Ish-prokurorja e Kalifornisë u mbështet në dosjen e saj të zbatimit të ligjit për të ndjekur penalisht çështjen kundër ish-presidentit. Por fushata e saj e sapolindur zgjodhi të hiqte dorë nga argumenti kryesor i Bidenit se Trump përbënte një kërcënim ekzistencial për demokracinë, duke i dhënë përparësi një mesazhi “gëzues” largpamës për mbrojtjen e lirive personale dhe ruajtjen e klasës së mesme. Megjithatë, në fazën e fundit, Harris mori një vendim taktik për të nënvizuar sërish rreziqet e një presidence të dytë të Trump, duke e quajtur presidentin një “fashist” dhe duke bërë fushatë me republikanët e pakënaqur, të ngopur me retorikën e tij. Pasi ish-shefi i stafit të Shtëpisë së Bardhë të Trump, John Kelly, i tha New York Times se Trump foli me miratim për Adolf Hitlerin, Harris mbajti vërejtje jashtë rezidencës së saj zyrtare duke e përshkruar presidentin si “të palidhur dhe të paqëndrueshëm”. “Kamala Harris i humbi këto zgjedhje kur u përqendrua pothuajse ekskluzivisht në sulmin ndaj Donald Trump”, tha anketuesi veteran republikan Frank Luntz të martën mbrëma. “Votuesit tashmë dinë gjithçka që ka për Trump por ata ende donin të dinin më shumë për planet e Harris për orën e parë, ditën e parë, muajin e parë dhe vitin e parë të administratës së saj”. “Ishte një dështim kolosal për fushatën e saj për të ndriçuar në qendër të vëmendjes Trump më shumë sesa idetë e vetë Harrisit”, shtoi ai. Në fund të fundit, koalicioni fitues që Harrisit i duhej për të mundur Trumpin nuk u materializua kurrë dhe refuzimi i fuqishëm i votuesve ndaj demokratëve tregoi se partia ka një problem më të thellë sesa thjesht një president jopopullor.


“Të vërtetat që mbartim” me autobiografinë e ish-kandidates për presidente të SHBA-ve, Kamala Harris, e cila ka qenë edhe prokurore.

Në Tiranë është promovuar sot autobiografia e zv.Presidentes së SHBA-ve, Kamala Harris, e cila humbi zgjedhjet përballë Donald Trump. Parathënia e librit të Kamala Harris është përgatitur nga Linda Rama, bashkëshortja e kryeministrit Edi Rama. 


Jemal Countess/Getty Images for Congressional Black Caucus Foundation



 Libri i titulluar “Të vërtetat që mbartim” me autobiografinë e ish-kandidates për presidente të SHBA-ve, Kamala Harris, e cila ka qenë edhe prokurore. Në libër, bashkëshortja e kryeministrit shprehet se, parathënia është bazuar në dy momente; ‘liritë dhe të drejtat’ dhe ‘profili i prokurorit’. “Vendosa të ndaloj në dy momente në parathënien time. Në momentin e parë; liritë dhe të drejtat. Dhe e dyta; profili i prokurorit. Në parathënie unë do t’i referohen një momenti tjetër, për të bërë një shtjellim të asaj që i përket viteve që do të vijnë. Në parathënie kam nënvizuar se; “kërcënimet për liritë e fituara nga brezat janë reale dhe më shumë të ngjarë do të bëhen dhe më të pranishme për ata që do t’i trashëgojnë fitoret e shoqërive demokratike”, tha Linda Rama, ndërsa theksoi se “ky libër i shkruar me sytë e mendjes te liria dhe të drejtat të jep mundësinë të reflektosh, si prind dhe qytetar”. Linda Rama u shpreh se ajo që i bënte përshtypje të Kamala Harris ishte karriera e saj, që kishte një rritje graduale, logjike dhe domethënëse. Duke u ndalur te rezultati i zgjedhjeve presidendicale në SHBA, tha se gjërat erdhën siç deshi populli amerikan, duke theksuar se kjo është e bukura e demokracive. “Kamala ishte një prej dy kandidatëve që synonin të hynte në Zyrën Ovale, që e kam thënë dhe në parathënie është zyra më e rëndësishme e botës. Përgjatë leximit, ajo që më bënte përshtypje ishte që karriera e Kamalës ishte kaq graduale, kaq logjike dhe kaq domethënëse sa hera herës kisha nota mosbesimi dhe thosha; është një manual sesi duhet të jetë një prokuror apo një mit sesi duhet të jetë një politikan. Në asnjë moment, Kamala nuk më erdhi si një grua. Nuk e perceptoja si të tillë dhe nuk më erdhi si një grua që rrënjët e saj i kishte te grupet vulneralbe. Teksa dëgjoja fushatën, komentet që bëheshin në favor të një kandidati apo një tjetër, mua Kamala më vinte me fuqinë nga libri i shkruar në 2018. Kamala nuk do të hyjë në zyrën ovale, dhe botuesja tha pavarësisht sesi erdhën gjërat. Gjërat erdhën siç deshi populli amerikan de kjo është e bukura e demokracisë, që popujt të vendosin dhe tranzicioni ynë në 30 vite na ka mësuar se populli nuk gabon. Po kjo Shqipëria e vogël sa shumë eksperiencë ka patur në këto 30 vite sa në të gjitha debatete që bëhen ne e ndjejmë veten si të jemi pjesë e një konteksti të jashtëzakonshëm sicc është konteksti i SHBA. Kishte mjaft momente tek të vërtetat që mbartin që mua më tërhiqnin posaçërisht për t’i bërë pjesë në parathënie, se ky ishte një moment reflektimi brenda meje: ku do të ndalem? Fjala vjen, roli i gjurmëve të fëmijërisë tek prokurori dhe tek politikani. Ky ishte një moment për mua shumë interesant. Fuqia për të prekur plagën dhe aftësia për t’u futur nën lëkurën e viktimës, gjithmonë kur flasim për prokurorin. Vulnerabiliteti si premisë suksesi. Politika si aleat i më të dobëtit. Sjellja e politikanit ndaj dështimit dhe ndaj ofertës për karrierë. Një krim ndaj dikujt si krim ndaj gjithkujt. Raporti me të fuqishmit e biznesit. Raporti me kërkimin shkencor dhe me shifrat. Por vendosa të ndaloj në dy momente, liritë dhe të drejtat. Këtë vendim e mora se ky është thelbi im se unë doja që të isha vetja në parathënien e Kamalës e frymëzuar nga Kamala dhe e mbështetur nga Kamala. Dhe momenti i dytë, profili i prokurorit që për mua mbetet një kërshëri e veçantë”, tha Linda Rama. Ndër të tjera, zonja Rama tha se fakti që Harris janarin e ardhshëm nuk do të jetë në Zyrën Ovale i jep librit një stacion tjetër duke ngritur pyetjen “pse një model fitues deri në momentin kur Harris ishte senatore nuk u kthye në një model fitues si presidente”. “Kamala Harris nuk do të hyjë në zyrën ovale dhe kjo i jep librit të ketë një stacion tjetër imagjinar. Pse një model fitues deri në momentin kur Harris ishte senatore nuk u kthye në një model fitues si presidente. Unë jam shumë kureshtare për të ditur të vërtetat e Kamala Harris si zv/presidente dhe kandidate për presidente, që nuk janë në këtë libër. Fuqia që Kamala sjell jetën e saj në karrierë deri në 2018, do të ketë fuqi të transmetojë të vërtetat ndërsa shërbente si zv/presidente dhe konkorronte kandidate për presidente. Uroj shumë që këto të vërteta të na ofrohen dhe të na mbledhin sërish. Do të doja ta mbyllja fjalën time me një pyetje; çfarë i mungoi Kamala Harris për të mos qenë presidente dhe çfarë nga profili i i Harris ka kandidati fitues, për të ushtruar detyrën si president i SHBA”- tha Linda Rama.

Nga qelia në Kuvend, Dr. Ilir Beqaj përballet me demokratët! Shenjat e prangave i mbeten në duar: Jam i papunë

 Dr.Ilir Beqaj, ish-ministri i Shëndetësisë është paraqitur ditën e sotme në Kuvendin e Shqipërisë për të dëshmuar në Komisionin Hetimor për koncensionin e Sterlizimit.

Ilir Beqaj-ish-ministri-shendetesia-prangat-duart-shenjat-kerkesat-sterilizimi-canta (13)

Ish-ministri sot është shoqëruar nga rojet e sigurisë, ndërkohë që mbante prangat ne duar.

Ilir Beqaj ka tentuar t’i fshehë prangat, duke i mbuluar me xhup, ndërkohë që në paraqitjen para deputetëve ai është shoqëruar nga avokati i tij.

Në disa foto të realizuara nga LSA, bien në sy shenjat që i kanë lënë e prangave në duar.

Ilir Beqaj-ish-ministri-shendetesia-prangat-duart-shenjat-kerkesat-sterilizimi-canta (1)

Ndërkohë që ish-ministri ka qenë duke lexuar shënimet në fletoren e tij për të bërë mbrojtjen para deputeteve.

Ilir Beqaj-ish-ministri-shendetesia-prangat-duart-shenjat-kerkesat-sterilizimi-canta (4)

Ai para Albana Vokshit është shprehur se “ishte i papunë”. Ndërkohë që ka kërkuar që mbrojtjen e tij ta bëjë me video-projektor, ç’ka shkaktoi debate në Komisionin Hetimor.

Turpi i Qeverisë Rama: Arsimi dhe shkenca nuk janë prioritet në buxhetin 2025







PROF. MYQEREM TAFAJ 



Pavarësisht nga premtimet e mëdha të bëra nga kjo maxhorancë që kur erdhi në pushtet në vitin 2013, se arsimin do ta kishte prioritet të prioriteteve dhe do të investonte për arsimin 5 % të PPB, faktet dhe statistikat tregojnë se qeveria nuk arriti as pas 12 vitesh të përmbushë as gjysmën e këtij premtimi. Konkretisht, qeveria planifikon në buxhetin e vitit 2025 për arsimin në tërësi, përfshirë edhe arsimin profesional, vetëm 2,45 % të PPB të vendit, ku për arsimi parauniversitar të përgjithshëm planifikohet vetëm 1,79 % e PPB, për arsimin profesional planifikohet vetëm 0,17 % e PPB dhe për arsimin e lartë planifikohet vetëm 0,49% e PPB. Ndërsa për të gjorën shkencë qeveria planifikon në këtë buxhet vetëm 0,06 % të PPB, edhe pse u bë një propagandë aq e madhe me një ligj të ri, i cili u miratua vetëm me votat e PS pikërisht në seancat kur gjysma e deputetëve të opozitës e kishin paradoksalisht të ndaluar të marrin pjesë në të gjithë veprimtaritë e Kuvendit, si në komisione ashtu edhe në seancat plenare. Me këtë nivel të investimit, vendi ynë mbetet i fundit për nga investimi në arsim edhe në Rajonin e Ballkanit (në vitin 2023: Kosova dhe Maqedonia e Veriut afërsisht 4% të PPB, ndërsa Sllovenia, Kroacia dhe Serbia 4,5% të PPB dhe më e lartë). Por kjo nuk është as çështje krahasimi me vendet e tjera dhe as çështje thjesht statistikash. Ajo që është e rëndësishme të vlerësohet, është sa u përgjigjet ky buxhet, pra ky nivel investimi, nevojave për një arsim cilësor për çdo fëmijë e të re/ri në çdo fshat dhe qytet të vendit tonë. Parë nga ky këndvështrim ia vlen të përmendim shkurt disa nga faktet kryesore, duke iu referuar edhe prioriteteve të kësaj qeverie për arsimin dhe shkencën, të përshkruara në relacionin e buxhetit 2025. Nevojat e arsimit të detyruar ose bazë (9-vjeçar) janë shumë të mëdha, sidomos në zonat më të varfra të vendit, si ato rurale, qytetet e vogla dhe zonat e largëta të vendit, ku gjendja e arsimit, sipas PISA 2022, është vajtuese dhe nxënësit e këtyre zonave kanë një prapambetje në formim prej afërsisht 2 vite shkollore krahasuar me bashkëmoshatarët e tyre në qytetin e Tiranës (nxënësi i klasës së 9-të në shkollat e zonave të varfra të vendit ka një nivel arsimi të njëjtë me atë të nxënësit të klasës së 7-të në shkollat e qyteteve kryesore Tiranë, Durrës, Elbasan, Shkodër, Fier, Vlorë). Kjo gjendje injorohet plotësisht në prioritetet e qeverisë të përshkruara edhe në buxhetin 2025. Por, kjo gjendje ka efekte shumë negative zinxhir për aksesin dhe suksesin e këtyre nxënësve në arsimin e mesëm dhe të lartë, çka, dashur pa dashur, çon në krijimin e shtresës së qytetarëve të dorës së dytë në vendin tonë. Nxjerrja nga prapambetja e thellë e arsimit të detyruar në këto zona kërkon investime shumë të mëdha për shkolla të përqendruara me infrastrukturë moderne shkollore, paga më të larta për mësuesit e gatshëm të punojnë në këto zona, mbështetjen e nxënësve edhe me politika tërësisht të reja, shkolla me drekë, konsultime pas mësimit, transport etj.. Siç duket, qeveria e ka harruar rënien drastike të cilësisë së arsimit bazë të evidentuar në PISA 2022 për gjithë sistemin e arsimit bazë. Kapërcimi i kësaj prapambetje kërkon një investim shumë të madh në të gjitha drejtimet, mbështetja e nxënësve, pagat e mësuesve, kurrikulat dhe modernizimi i infrastrukturës fizike dhe digjitale e shkollave. Arsimi i mesëm në zonat më të varfra të vendit kërkon investime të mëdha për një ndryshim rrënjësor me shkolla moderne të përqendruara, konvikte për nxënësit e zonave të largëta, transport, konsultim apo mësim plotësues për maturantët dhe masa të tjera, të cilat mundësojnë që edhe vajzat dhe djemtë e këtyre zonave të kenë mundësi të aplikojnë për arsim të lartë universitar dhe jo thjesht arsim të lartë jouniversitar profesional (2-vjeçar), madje edhe në degë e profesione më të preferuara që u duhen këtyre zonave. Por edhe për gjithë nënsektorin e arsimit të mesëm qeveria ka objektiva të vendeve të botës së tretë. Akoma qeveria mban si objektiv një akses në arsimin e mesëm prej 87% për vitin 2027, ose e thënë ndryshe 87% e nxënësve që kanë mbaruar arsimin e detyruar të vijojnë në arsimin e mesëm të përgjithshëm dhe profesional. Aktualisht kjo shifër është 84-85 % me një ulje prej 7-8 % krahasuar me vitin shkollor 2013/14. Si mund të pranohet që një vend, që ka hapur negociata për në BE, të toleroj 13 % të nxënësve që kanë mbaruar arsimin e detyruar pa arsim të mesëm? Si do të përballojnë këta të rinj, vetëm me formim minimal të arsimit bazë, sfidat e zhvillimit të këtij shekulli të Dijes në 5-6 dekadat që vijnë? Shqipëria e ka të nevojshme, për të mos thënë imediate, të shpallë politikën e arsimit të mesëm të detyruar, në mënyrë që çdo i ri/e re të ketë së paku një arsimim të mesëm, pra 12-vjecar, i përgjithshëm ose profesional. Vetëm kështu brezi i ri do të ketë shanse që të përballoj më mirë sfidat e zhvillimit në dekadat që vijnë dhe Shqipëria të përgatitet seriozisht për t’u integruar në BE dhe në familjen e vendeve të zhvilluara. Por, kjo politikë e arsimit të mesëm të detyruar kërkon së paku një dyfishim të investimit për arsimin e mesëm. Cilësia e ulët e arsimit të lartë në vendin tonë kërkon një investim të shumëfishuar për krijimin e kushteve normale të mësimit për studentët, auditorë me infrastrukturë moderne fizike e digjitale, mbështetjen e studentëve të zonave të varfra të vendit dhe të familjeve të varfra, shpërblimin e pedagogëve, si dhe mbështetjen me përparësi të kualifikimit të brezit të ri të pedagogëve. Niveli i investimit prej 0,49% të PPB për arsimin e lartë publik është vite dritë larg nevojave reale të universiteteve dhe nuk premton asgjë për rritjen e cilësisë së tyre. Me një investim të tillë nuk mund të arrihet asgjë domethënëse në arsimin e lartë dhe studentët më të mirë do të vazhdojnë të largohen nga vendi për të studiuar në universitetet e huaja. Në prioritetet e përshkruar në relacionin e ligjit të buxhetit as nuk përmendet mbështetja e universiteteve për reformimin e tyre si një hap i domosdoshëm për t‘iu përshtatur më mirë nevojave të zhvillimit të gjithanshëm të vendit, kërkesave të tregut të punës të vendit dhe atë rajonal, si dhe për t’iu përgjigjur më mirë pritshmërive të studentëve dhe të punëdhënësve. Investimi i planifikuar për shkencën në buxhetin 2025 nuk jep asnjë mesazh pozitiv për kërkuesit shkencorë në universitete apo jashtë tyre, sepse ai vazhdon të jetë disa herë më i ulët se sa në vendet e rajonit. Për çudi vetëm Shqipëria dhe Kosova vazhdojnë të injorojnë investimin për kërkimin shkencor, çka ka dhe do të ketë efekte të mëdha negative në të ardhmen e dijes në trojet shqiptare në Ballkan. Kjo rrjedhojë kaq negative për të ardhmen e zhvillimit të gjithanshëm të Shqipërisë nuk po kuptohet akoma. Dhe kjo i ka rrënjët në mentalitetin e trashëguar ndër dekada, sipas të cilit, kërkimi shkencor është çështje elite dhe duhet ta bëjë vetëm një grup i vogël kërkuesish të përzgjedhur. Kjo është një qasje fatale tipike për vendet e botës së tretë dhe një paradoks i madh kur mendon se Shqipëria synon të integrohet në BE brenda vitit 2030. Po si do të shkojmë ne në BE? Me investim qesharak 0,06 % të PPB për shkencën, kur Turqia, Kroacia, Sllovenia, madje edhe Serbia investojmë mbi 10 herë më shumë (mbi 0,7% të GDP)! Qeveria dhe gjithë politika duhet të kuptojnë se është e domosdoshme që Shqipëria të shumëfishojë investimin nga buxheti, me qëllim që çdo kërkues e pedagog të ketë mundësi të zhvilloj kërkime shkencore në interes të zhvillimit ekonomik e social të vendit. Shqipëria nuk ka luksin të mos shfrytëzoj këtë potencial të madh krijues që zotëron komuniteti akademik shkencor i vendit tonë (vetëm në sistemin e arsimit të lartë punojnë me kohë të plotë 5600 pedagogë dhe kërkues dhe gati 40% e tyre janë nën 40 vjeç). Me një investim të tillë kaq të ulët, praktikisht nuk mund të shfrytëzohet as 10-15% e këtij potenciali. Në relacion është shkruar që qeveria synon të arrihet që Shqipëria të ketë në vitin 2027 një numër kërkuesish/1000 banorë ose të punësuar në mesataren e vendeve të OECD (8,8 kërkues/1000 të punësuar), çka do të thotë që numri i kërkuesve të rritet afërsisht të paktë 2,5 herë ! Si do të arrihet ky objektiv me këtë nivel financimi? Që të arrihet kjo rritje duhen programe mbështetje për projekte kërkimore që mbështetin me vende pune ose bursa studentët ekselentë për studimet e doktorantës. Sot ata largohen në universitetet e huaja, sepse vendi i tyre nuk i mbështet. Të mos bëjmë fjalë për nevojat shumë të mëdha për laboratorë kërkimorë modern në universitete, në mënyrë që grupet kërkimore të kenë mundësi të aplikojnë për projekte kërkimore në kuadër të programit ‘Horizon’ të BE si dhe të arrijnë në rezultate dhe botime të nivelit të vërtetë internacional. Një investim i rritur për shkencën duhet të krijojë kushte atraktive të pagesës dhe të punës edhe për kërkuesit e talentuar shqiptarë që punojnë sot në universitete dhe qendra kërkimore të vendeve të tjera, thjesht sepse atdheu i tyre nuk e vlerëson potencialin e tyre të jashtëzakonshëm krijues shkencor, që mund të ishte shumë i dobishëm për zhvillimin e gjithanshëm të vendit tonë. Po të investohet seriozisht për shkencën një pjesë e këtyre kërkuesve të talentuar mund të kthehen në vendin e tyre.

E kujt ishte iniciativa për Pavarësimin e Shqipërisë? Çfarë tha konti Berchtold! Roli i Ismail Qemalit dhe si u mor vendimi! Vizita e delegacionit shqiptar në Vjenë më 1913




ismail qemali1

Nga Evarist Beqiri





  “Është folur e flitet se kemi qenë ne që e shtytëm Ismail Qemal benë të vente në Shqipëri dhe të shpallte pavarësinë e atdheut tuaj, po kjo nuk është e vërtetë. Ju e dini që Ismail Qemali shkoi nga Stambolli në Bukuresht, mblodhi atje shqiptarët e Kolonisë shqiptare të Rumanisë dhe me ta vendosi të shpallet Pavarësia e Shqipërisë. Pra, Shpallja e Pavarësisë së Shqipërisë ka qenë iniciativa e vetë Ismail Qemalit. Kjo duhet të dihet…” – Konti Leopold Berchtold, ish-ministër i Jashtëm i AustroHungarisë Shumë është folur dhe shumë është shkruar lidhur me rolin e Austro-Hungarisë në realizimin e Pavarësisë së Shqipërisë. Vlen të theksojmë që në fillim se mbështetja politike austrohungareze dhe italiane ishte tepër e rëndësishme në themelimin e shtetit modern shqiptar. Megjithatë, përtej mitizimeve dhe komplekseve ndaj të huajve, të cilat fshehin në rastin më të mirë injorancën dhe në më të keqin dashaligësinë, vlen që të analizojmë me objektivitet ngjarjet dhe faktet historike. Sepse sa më të qartë që të shikojmë të shkuarën tonë, aq më të kthjellët mund të dallojmë në mugëtirë të ardhmen tonë… Përtej servilizmit klishe, duhet theksuar qysh në krye të herës, se Austro-Hungaria dhe Fuqitë e tjera, të gjendura përballë presionit të pan-sllavizmit në rritje, ishin për ruajtjen e status kuo-së në Ballkan. Ato ishin kundër shkëputjes së popujve të tjerë joturq nga perandoria. Prandaj, patriotët shqiptarë kërkonin fillimisht autonominë nga Perandoria Osmane. Shkëputja e shqiptarëve nga shteti osman, qoftë edhe me rrugë revolucionare, do të ligjëronte ndërhyrjen e shteteve fqinje që në fakt e prisnin këtë moment, siç edhe ndodhi… Në këto kushte patriotët shqiptarë po punonin për ngritjen e shkallës së ndërgjegjes kombëtare duke intensifikuar punën për lëvrimin e gjuhës shqipe dhe hapjen e sa më shumë shkollave në gjuhën amtare. Ismail Qemali, në periudhën që jetoi në Bruksel dhe po punonte për çështjen shqiptare, zhvilloi takime me diplomatë të ndryshëm. I tillë ishte edhe ai me kontin Metsch Khevenhuller, ambasadori austro-hungarez në Bruksel, i cili u përcoll në një raport të dërguar ministrit të Jashtëm të AustroHungarisë kontit Goluhovski, nga Brukseli, më 6 qershor 1901. Në raport ai pasqyronte bisedën diplomatike të zhvilluar midis tij dhe Ismail Qemalit. Në këtë takim Ismail Qemali, i kërkonte drejtpërdrejt konsullit austro hungarez mbështetjen e Austro-Hungarisë, në çuarjen përpara të çështjes shqiptare, duke zgjuar vetëdijen kombëtare shqiptare me anë të lëvrimit të gjuhës shqipe në shkolla. Njëkohësisht, ai kërkonte mbështetjen për të forcuar idenë e autonomisë dhe gradualisht Shqipëria të përgatitet që të qëndrojë vetë në këmbë si shtet i pavarur, në rastin e shkatërrimit eventual të Perandorisë Osmane. Në raportet diplomatike të kësaj periudhe pasqyrohet edhe shtimi i kontrolleve ndaj përdorimit të librave dhe gazetave në gjuhën shqipe. Kjo shfaqje e nervozitetit të autoriteteve osmane dhe shqetësimi i madh i tyre, vihet re menjëherë pas arratisjes së Ismail Qemalit nga Stambolli. Autoritet turke e kishin rritur vigjilencën në Shqipëri, pasi Ismail Qemali bënte pjesë te shqiptarët më të shquar që shërbenin në shtetin osman. Gjithashtu, Ismail Qemali kishte shumë pasues në Shqipërinë e Jugut, të cilët e vlerësonin atë si një burrë shteti me kulturë të madhe. Këto fakte i shqetësonin autoritetet osmane. Por ata me reagimin e tyre agresiv ndaj arratisjes së Ismail Qemalit, i veshën atij një aureolë më të shndritshme. Në vazhdën e këtyre veprimeve, pallati ngarkoi Esad pashë Toptanin për të mbledhur nënshkrime në Shqipërinë e Jugut dhe atë të Veriut, për një deklaratë kundër Ismail Qemalit. Patriotët shqiptarë dhe e gjithë popullata që ishte e pakënaqur me gjendjen, filluan të ushqenin shpresa dhe ideale të mëdha te figura e Ismail Qemalit. Këto zhvillime e shndërruan atë në personalitetin më të rëndësishëm shqiptar. Për pasojë autoritet osmane u frikësuan dhe u bënë edhe më tepër nervoze. Ata filluan të kryenin kontrolle të shumta në shtëpitë e patriotëve shqiptarë. Ata kryen edhe arrestime të patriotëve shqiptarë në Shqipëri dhe Turqi. Qysh në dhjetëvjeçarin e parë të shek. XX, Ismail Qemali pranohej gjithësisht si udhëheqësi i shqiptarëve. Në të njëjtën kohë, edhe pas fitores së Revolucionit Xhonturk (1908), ai shikohej si një prej figurave kryesore otomane. Dy ngjarje të rëndësishme për fatin e Ballkanit do të zhvilloheshin në vitin 1908: aneksimi i plotë i Bosnjë-Hercegovinës nga Austro-Hungaria dhe deklarimi i pavarësisë së Bullgarisë. Xhonturqit e kuptuan se, nëse do të ecej në këtë linjë, fundi i sundimit osman do të ishte i shpejtë, ndaj menjëherë ua filluan politikave centralizuese. Në këto momente ekzistonin dy rryma patriotike shqiptare: 1) Krahu kombëtarist i kryesuar nga Ismail Qemali ishte që ky moment të shfrytëzohej dhe shteti osman të njihte zyrtarisht ekzistencën e kombit shqiptar. Njëkohësisht Shqipëria të vetëqeverisej si një entitet politik i mirëpërcaktuar; 2) Krahu i moderuar, i kryesuar nga Mid’hat Frashëri ishte për avancimin e kërkesave kulturore dhe për arsim në gjuhën shqipe. Ndërkohë ata nuk ishin për kërkesa politike. Kryengritja e vitit 1910, në Kosovë u mbështet fuqishëm nga deputetët shqiptarë në Parlamentin Osman, ku spikatën Ismail Qemali, Hasan Prishtina, Nexhip Draga dhe Myfit Libohova. Ismail Qemal Vlora gjatë aktivitetit në parlamentin turk, mbrojti me kurajë luftën e shqiptarëve të Kosovës në kryengritjen e vitit 1910, kundër qeverisë xhonturke, e cila po dhunonte të drejtat dhe liritë e tyre. Në fjalimin e tij, ai u kërkonte xhonturqve që të mbanin fjalën e paraardhësve të tyre, e të respektonin traditën shekullore në marrëdhëniet shqiptaro-turke, duke mos u përzier në punët e brendshme të Shqipërisë. Në përshkrimet e politikanëve dhe diplomatëve austriakë, kryengritja në Shqipërinë e Veriut shikohej si vepër personale e Ismail Qemalit. Sipas tyre ai ishte i bindur se herët a vonë Austro Hungaria do të detyrohet t’i ndihmojë shqiptarët në luftën e tyre për liri. Por, deri në vitet 1910 – 1911, qëndrimi dhe politika zyrtare e Austro Hungarisë ndaj popullit shqiptar, nuk shkonte përtej simpatisë dhe interesit që ai të zhvillohej në kuadër të Perandorisë Osmane dhe në pajtim me interesat shtetërorë turq. Austro-Hungaria i shikonte shqiptarët si një element shumë i rëndësishëm i Perandorisë Osmane. Austro-hungarezët ishin si me shqiptarët ashtu edhe me Turqinë dhe nuk dëshironin të ndërhynin në punët e brendshme të Perandorisë Osmane. Ndërkohë Ismail Qemali, me vizionin e tij largpamës, vazhdonte të kërkonte me ngulm mbështetjen e Austro-Hungarisë ndaj çështjes shqiptare, duke parë në horizont shkatërrimin e afërt të Perandorisë Osmane. Aftësitë politike dhe diplomatike të Ismail Qemal Vlorës do të dilnin përsëri në pah, në formulimin e Memorandumit të Greçës, në qershor 1911. Ky dokument ishte mishërim i kërkesave shqiptare për një autonomi të plotë. Ai ruante frymën e dokumenteve themelore politike të gjysmës së dytë të shek. XIX. Gjithsesi, ky zhvillim politik në tokat shqiptare i dëshmoi opinionit të gjerë ndërkombëtar se në Ballkan kishte ende një problem të pazgjidhur. Ky memorandum u bë dokumenti politik bazë për çfarëdo lloj hapi politik që do të hidhej më pas. Më në fund, në prag të rënies së Perandorisë Osmane, Austro Hungaria e pa Shqipërinë e pavarur si aleaten e vetme në Ballkan në përpjekjen e saj për t’i vendosur një barrierë pansllavizmit dhe ekspansionit italian. Por, me gjithë rolin e rëndësishëm të Austro- Hungarisë, Pavarësia e Shqipërisë nuk u dhurua. Sepse askush nuk fal asgjë në arenën e politikës ndërkombëtare. Përveç mbështetjes politike, nga pikëpamja logjistike kërkesa që austro-hungarezët i plotësuan Ismail Qemalit ishte minimaliste, por e rëndësishme. Ata i vendosën në dispozicion një mjet lundrimi për të mbërritur në brigjet shqiptare. Sagës për pavarësinë shqiptare po i vinte fundi. Ismail Qemali dhe delegatët u nisën nga Trieste drejt brigjeve shqiptare, më 19 nëntor me anijen austriake “Brünn. Në mbrëmjen e 20 nëntorit 1912, nën dritën e hënës vezulluese që po shkëlqente në brigjet shqiptare, pranë Kepit të Rodonit ose Kepit të Skënderbeut, ata zbritën tek anija tjetër austriake “Wurmbrand”, ku kaluan natën para zbritjes në Durrës. Nën yjet e netëve magjike të vjeshtës shqiptare, Providenca hyjnore kishte parashikuar që ata para se të kurorëzonin misionin e tyre të shenjtë në Vlorë, duhet që të bënin një ndalesë të fundit, pikërisht para Kështjellës dhe Kishës së Heroit tonë Kombëtar, në Rodon. Duket se heroi ynë kombëtar dëshironte që t’i jepte mbrojtjen dhe bekimin e tij Ismail Qemalit, në këtë vjeshtë të artë të shqiptarisë… Ja si e kujton këtë çast një pjesëmarrës në këtë ngjarje, Dhimitër Zografi: “Në të njëjtën ditë me delegatët e Bukureshtit mbërritën në Trieste edhe Ismail Qemali me Luigj Gurakuqin (që ktheheshin nga vizita në Austro-Hungari; shënim i E.B.). Ata sollën lajmin se Vlora ishte bllokuar nga grekët, ndaj duhej të niseshin menjëherë drejt Durrësit pa u mbyllur ende kjo rrugë. Në dispozicion të delegatëve shqiptarë, Austria kishte vënë vaporin special ”Graf Wurmbrandi”. Misioni i tyre do të kishte mbrojtjen e Austrisë dhe Italisë. Në Trieste blenë armë dhe municione dhe u nisën drejt Shqipërisë. Një vapor tjetër i Austrisë ndiqte gjithçka që ishte duke ndodhur në Shqipëri… Në Durrës, Ismail Qemali nuk dëshironte të vonohej aspak. Ai shpjegoi gjendjen aktuale të Shqipërisë. ”Turqia i lau duart nga Ballkani,” – u tha ai, – “por që Shqipëria të mos bjerë në një robëri tjetër duhet të ngremë flamurin dykrenor kuq e zi, dhe të shpallim vetëqeverimin e Shqipërisë të mirëpritur edhe nga Fuqitë e Mëdha…”. Një çast gjithë mbledhja mbeti e hutuar, ajo që dëgjuan nga goja e Ismail Qemalit ishte mes së besueshmes dhe të pabesueshmes. Faktikisht, asnjëra nga Fuqitë e Mëdha nuk kishte ndërmend që të na falte Pavarësinë. Nëse ajo nuk do të bëhej në atë moment të fundit, nuk do të mund të realizohej më kurrë. Nëse Ismail Qemal Vlora nuk do të kishte mbledhur patriotët nga mbarë trojet shqiptare atë fund nëntori në Vlorë, me siguri që Shqipëria do të copëtohej njëherë e mirë midis fqinjëve grabitqar. Prandaj, Shpallja e Pavarësisë së Shqipërisë duhej të bëhej me çdo kusht, gjallë a vdekur. Vetëm në këtë mënyrë Fuqitë e Mëdha do t’i njihnin të drejtat legjitime të shqiptarëve. Sepse nëse ka diçka që historia e njerëzimit na mëson, është fakti që çdo betejë për lirinë njerëzore është fituar me anë të forcës. Pavarësia e Shqipërisë i ka themelet tek lufta shekullore për liri, tek sakrificat dhe gjaku i derdhur ndër shekuj nga shqiptarët. Austro-hungarezët e mbështetën Ismail Qemalin, sepse ishin të vetëdijshëm që ai ishte i vetmi lider që mund t’i përbashkonte shqiptarët në këtë moment historik. Ata u pajtuan me krijimin e Shqipërisë së pavarur, pavarësisht përmasave të saj. Fuqia e perandorisë austro-hungareze ndikoi që çështja shqiptare të gjente një zgjidhje, qoftë kjo edhe e pjesshme. Megjithatë, trojet shqiptare u copëtuan brutalisht, duke lenë jashtë kufirit thuajse gjysmën e popullsisë etnike shqiptare… Ismail Qemali, jo pa trishtim, do të shprehej: “Në qoftë se shqiptarëve nuk do t’u mjaftojnë forcat për të zmbrapsur sulmin e padrejtë [të fqinjëve], […] , atëherë ata nuk do ta humbin shpresën se kombet e qytetëruara të Europës dhe sidomos Fuqitë e Mëdha, të cilat … do ta njohin drejtësinë e synimeve tona. … Edhe nëse diplomacia nuk do t’i njohë menjëherë të drejtat e shqiptarëve, koha do t’i njohë ato patjetër më vonë.”. Në intervistën e dhënë për gazetën më të madhe austriake të kohës “Neue Freie Presse”, në Vjenë më 8 nëntor 1912, Ismail Qemali shpalosi idetë e tij për politikën që do të ndiqte shteti shqiptar në raport me fqinjët ballkanikë. Ai e krahason pretendimin e Serbisë për të pasur një port në Adriatik, njësoj sikur Zvicra e rrethuar me male, të thoshte se, meqë nuk ka dalje në det, nuk mund të ekzistojë dot në qoftë se nuk i jepet porti i Gjenovës. Ismail Qemali deklaron më tej se, Shqipëria e pavarur do të jetë një shtet me rreth dy milionë e gjysmë banorë. Ky shtet duhet të përfshijë të tërë Vilajetin e Shkodrës, pjesën shqiptare të vilajetit të Janinës, pjesën shqiptare të Manastirit, pjesën perëndimore të Manastirit përreth Ohrit, Dibrën, Elbasanin, Korçën, sanxhakun e Pejës me Gjakovën, sanxhakun e Prizrenit, një pjesë të Sanxhakut të Shkupit dhe një pjesë të sanxhakut të Prishtinës. Duke marrë si model “fanarin e lirisë” në botë ShBAtë, Ismail Qemali tha se: “Kryeqyteti i Shqipërisë mund të ishte Elbasani, për arsye të pozitës së tij qendrore, por rol të madh mund të luante edhe Vlora, ku mund të shkonte hekurudha. Elbasani mund të ishte Uashingtoni, ndërsa Vlora, Nju Jorku ynë.”. Për marrëdhëniet me dy Fuqitë, të cilat përkrahnin idenë e shtetit të pavarur shqiptar, Ismail Qemali shprehet se dëshironte të kishte marrëdhënie të mira me Austro-Hungarinë dhe me Italinë, në mënyrë që këto dy shtete të mbështesin nevojat tona kulturore dhe ekonomike. “Një vendi të vogël i nevojitet përkrahja e shteteve të mëdha dhe është e qartë se kjo mbështetje te dy vendet aleate të Adriatikut, Austro-Hungaria dhe Italia, do të vijë vetvetiu. Kështu, monarkia e madhe fqinje, mysafir i së cilës jam tani, mund të ketë vetëm përfitime nga një Shqipëri e pavarur,” – përfundon Ismail Qemali. Patrioti i shquar gjirokastrit Thoma Papapano na sjell një dëshmi autentike, kur përshkruan në kujtimet e tij një vizitë që zhvilloi një delegacion qeveritar shqiptar në Europë në vitin 1913, për të mbrojtur trojet shqiptare nga copëtimi. Në përbërje të delegacionit ishin disa personalitete shqiptare si Myfid Libohova, Petro Poga, Rauf Fico, Thoma Papapano, Eqrem Vlora, Lame Petri dhe Ajet Libohova. Interesant është përshkrimi që ai i bën takimit të zhvilluar në Vjenë, më datë 21 gusht 1913, me ministrin e Jashtëm austro-hungarez kontin Leopold Berchtold: “…E kur ishim duke dal nga zyra e tij duke e përshëndetur e duke e falënderuar na ndali e na tha: “Është folur e flitet se kemi qënë ne që e shtytëm Ismail Qemal benë të vente në Shqipëri dhe të shpallte pavarësinë e atdheut tuaj, po kjo nuk është e vërtetë. Ju e dini që Ismail Qemali shkoi nga Stambolli në Bukuresht, mblodhi atje shqiptarët e Kolonisë shqiptare të Rumanisë dhe me ta vendosi të shpallet Pavarësia e Shqipërisë. Pra, Shpallja e Pavarësisë së Shqipërisë ka qënë inisiativa e vetë Ismail Qemalit. Kjo duhet të dihet…” (AQSH. F. 441, D, 846. Kujtime të Thoma Papapanos, f. 103-111). Ky rrëfim përputhet edhe me një tjetër dëshmi autentike, të shkruar te gazeta “Bashkimi i Kombit”, më 11 gusht 1944: “Myfit Libohova mbi disa ngjarje,” – shkruan Ali Asllani – “ish larguar i zemëruar nga Plaku, nuk vinte të merrte pjesë në mbledhje të Këshillit Ministror, por kur u kthye nga Vjena dhe nga Roma që kish vuajtur, ndryshojti sjelljet e tija dhe në mbledhjen e parë të Këshillit erdhi. Atë ditë para se të fillonin bisedimet, duke iu drejtuar Ismail Qemalit tha: “Bej Efendi, të më falni, unë kam pandehur se zotrote erdhe në Shqipëri i shtytur dhe i këshilluar nga dy mbretëritë mbrojtëse, kurse nashti që isha në Vjenë dhe në Romë nga goja kompetente dëgjova dhe mora vesh të vërtetën; pra më epni leje të Ju puth dorën.”. Ministri austro-hungarez i Punëve të Jashtme, konti Berchtold (Bertold), më 17 nëntor 1912, kërkoi bashkëpunimin e Italisë lidhur me rregullimin e problemit shqiptar. Në telegramin drejtuar homologut të tij italian, ai bënte me dije interesin e përbashkët që palët kishin në krijimin e një Shqipërie autonome, që duhej të përfshinte në kufijtë e saj të gjitha territoret që banohen ekskluzivisht prej shqiptarëve, ose të paktën, krahina të banuara në shumicë prej tyre. Austro Hungaria nuk e mbështeste daljen e Serbisë në Adriatik, ndërsa në lidhje me kufijtë e Jugut, pranonte t’i jepte Greqisë territorin në jug të lumit Kalamas. Rivaliteti midis Austro-Hungarisë dhe Italisë në çështjen shqiptare ndikoi në arritjen e një marrëveshje midis tyre që në vitin 1907. Sipas marrëveshjes të arritur nga ministrat e Jashtëm Erental dhe Titoni, formimi i shtetit shqiptar ishte e vetmja zgjidhje që ju përgjigjej interesave të tyre reciproke në rast pamundësie të ruajtjes së sundimit osman në këtë rajon. Qëndrimi i tyre për ruajtjen e statuskuosë mbeti i pandryshuar edhe pas fillimit të luftërave ballkanike. Dhe, në fund, Fuqitë e Mëdha do të pajtoheshin me krijimin e një Shqipërie të pavarur, paçka se cilat territore do të përfshiheshin në shtetin e ri… Diplomati austriak Alfred Rappaport, i cili ishte njohësi më i mirë i Ballkanit dhe Shqipërisë në ministrinë e jashtme austrohungareze, shkruan se Shpallja e Pavarësisë nga Ismail Qemali “ka qenë një kusht kryesor për ndryshimin e planeve rrënuese kundrejt Shqipërisë. Ismail Qemali diti të zgjedhë në mënyrë gjeniale vendin dhe kohën për veprën e madhe diplomatike”. “E vetmja punë e mirë gjatë këtyre dy muajve (d.m.th prej shpërthimit të Luftës së Parë Ballkanike deri në hapjen e Konferencës së Londrës),” – thotë Alfred Rappaport – “qe ajo e Ismail Qemalit, d.m.th, shpallja e vetëqeverimit të Atdheut të tij në Vlorë më 28 nëntor. Kryetari i Qeverisë së Përkohshme kishte një kuptim të thellë diplomatik, sepse diti të zgjidhte kohën më të volitshme për hapin që bëri; kështu që, me shfaqjen e vullnetit të popullit shqiptar u dha në dorë atyre që përpiqeshin për vetëqeverimin e Shqipërisë një argument të shëndoshë për konferencën që do të hapej. Përveç kësaj, ishte një punë me të vërtetë shumë e urtë shpallja e Pavarësisë në një vend të cilin aleatët ballkanikë nuk e kishin pushtuar akoma; sepse për këta nuk ishte gjë e lehtë t’ia mbyllnin gojën Qeverisë së Përkohshme.” Në prag të përvjetorit të parë të pavarësisë në tetor 1913, Ismail Qemali, në fjalimin para popullit në Vlorë, ndër të tjera thotë: “Mundet se q’atëhere e gjer më sot qeveria nuk i bëri disa gjera që duheshin bërë, apo bëri ligsht disa të tjera; po të jeni të siguruar se punoi ashtu duke mos mundur të sillej ndryshe. Një punë me vleftë të madhe s’munt t’i mohohet qeverrisë sonë, të mbajturit lart e flamurit të lirisë. Asht kjo një punë me rëndësi? Po s’ka dyshim! Veç kësaj duhet të vini re përpjekjet që bani qeverrija për të mos lanë të vobektin të vuajë. Kur Europa ish duke vendosur fatin t’ënë, na rronim në këtë qytet të mbyllur, pa pasur asnjë marrëdhanije me botën e jashtme dhe pa ditur se qysh do t’i vente filli çështjes sonë. Kuptohet lehtas, pra, se interesi i math që për ne që të dilnim përjashta e të përpiqeshim për të drejtat t’ona që ishin në rrezik. Gjetëm mënyrën për të dalur, dualëm dhe pik së pari u përpoqëm për hapjen e bllokut, që qarkonte Vlonën e që aq shtërngime i kishte sjellur njerzis së këtyre viseve, sa që me gjith masat e qeverisë, njerëzia druante fort ditën e nesërme. Përjashta e kuptuam qysh edhe kush ishte përpjekur për të mirën e këtij vendi. Mbasi ishte vendosur që të bahej një Shqipërie, gjendej ahere nën bisedim çashtja e kufijve të jugës sepse nga ana e veriut dhe verilindjes konferenca ua kishte dhanë dënimin e vdekjes së Kosovës edhe Dibrës. S’ka dyshim, ish detyrë e qeverris, të përpiqej që të mos jes asnjë Shqiptar jashtë Shqipërisë. Por, fatkeqësisht, nuk ishim mjaft të përgatitur dhe me gjithë që Austria i mbajti 1 milion ushtarë në këmbë, dhe Italia u përpoq me gjithë mënyrat dhe Anglia desh të na mbrojë por, që të mos kërcasë një luftë europiane, u shtërngua të na bëjë theror.” Në mbyllje Ismail Qemal Vlora e parashikon se, do të vij dita kur do të ketë drejtësi për çështjen shqiptare dhe deklaron: “Ne kemi besim të patundëm te drejtësia e atyne q’e kanë në dorë fatin e kombit t’onë. Ata do të dinë t’i peshojnë arësyet q’e shtyjnë Malësorin t’onë të rëmbejë pushkën e t’a fitojë me ndihmën e ‘saj atë të drejtë të cilën s’mundi t’a fitojë me urtësi pasi u përpoq dhe e cila duheshe fituar me doemos. Na presim të shohim Europën duke vënë në peshën e ‘saj, drejtësiën, durimin, urtësiën dhe gjakun t’onë të derdhëm bujarisht me nj’anë; dhe m’anën tjetër padrejtësiën, poshtësiën, dhe gjakun e Serbëve të derdhun cubërisht.” Mit’hat Frashëri, i cili shërbeu në Qeverinë e Vlorës, do të shprehej: “Pa dashur të bënj apologjinë e Ismail Qemal beut, i cili në të tjera pika munt të ketë do të meta, padyshim që ai pati meritën e iniciativës dhe te talentit diplomatik, dhe këto cilësi do t’i sigurojnë për kurdoherë nje vënt në kujtimet mirënjohëse të kompatriotëve të tij dhe të albanofilëve.”. Ismail Qemal Vlora hodhi themelet e ndërtimit të shtetit modern shqiptarë. Ai konceptoi vijën politike mbi të cilën do të ecte ky shtet. Mbi trashëgiminë e tij u ngritën themelet e institucioneve shtetërore shqiptare. Vizioni i Ismail Qemalit vijon që t’a udhëheq diplomacinë shqiptare. Doktrina politike e Ismail Qemalit e konceptoi Shqipërinë si një faktor ekuilibri, stabiliteti dhe paqeje në Gadishullin e Ballkanit; një rol të tillë Shqipëria e ka luajtur dhe vijon ta luajë me sukses edhe sot e gjithë ditën në Gadishullin Ilirik. Ismail Qemali theksoi rëndësinë e faktit që për ta realizuar përfundimisht këtë synim, duhet që të respektohen të drejtat kombëtare, pavarësia dhe tërësia territoriale e shtetit të ri shqiptar: “Jemi të bindur se qëndrimi me drejtësi ndaj nesh do të jetë jo vetëm në të mirën tonë, por edhe të atyre që synojnë të përfitojnë në kurrizin tonë. Rindërtimi i bllokut ballkanik dhe garantimi i tij do të jetë një nga faktorët më të frytshëm për paqen në Lindje dhe në botë. Ngrehina e Ballkanit mund të jetë e qëndrueshme vetëm po të forcohet Shqipëria, që përbën shtyllën e katërt mbajtëse të saj.”. * Nuk lejohet publikimi i këtij shkrimi pa lejen e autorit. Çdo portal, gazetë online apo shtypur, që merr këtë shkrim duhet të citojë autorin në fillim të shkrimit (Nga Evarist Beqiri).

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar që editohet nga njëfarë ekstremisti dhe terroristi antishqiptar nga Shkodra, m...