Agjencioni floripress.blogspot.com

2016/10/08

Me shqiptarët nisë dhe ngrihet civilizimi i Ballkanit


Nijazi Halili


Shqiptaret janë nder popujt me te vjetër dhe autoktone te Ballkanit. I njohur me shume emra si “Ilire”,”Albane”, “Arbëreshë”,”Shqiptare”, populli shqiptar është nder themeluesit e qytetërimit në Gadishull dhe ndër kontributoret me autentik te kulturës dhe të civilizimit të Kontinentit Evropian. Historiane dhe studiues te mëdhenj botëror dhe shqiptare si Thuman, Hahn, Shuflai, Stipcevic, Hosch, Cabej, Buda, Zheliskova kane vërtetuar me studimet e tyre historike dhe gjuhësore autoktoninë, autenticitetin dhe kontributin e shqiptareve ne ketë Rajon prej me shume se tre mije e pesëqind vjetësh.(3500 vjetesh).

Shqiptaret e lashte shtriheshin ne pjesën kryesore te Ballkanit, duke nisur nga Veriu i Detit Adriatik deri ne thellësi ne Jug te Detit Jon, nga Perëndimi bregdetar deri ne Lindje ne Luginën e Danubit. Kjo zone përbente një terren te pasur, te thyer dhe shume te fragmentarizuar, çka la gjurme ne vendbanimet, ne kulturën dhe ne integrimin mbare shqiptare nder shekuj.

Ndonëse ekzistojnë shume teza e hipoteza për origjinën e shqiptareve ne ketë Rajon, ajo qe dominon shkencat historike, arkeologjike e gjuhësore është teza gjerësisht e përhapur dhe ndërkombëtarisht e pranuar, e bazuar ne të dhëna materiale dhe të shkruara, e cila pranon qe shqiptaret jetojnë ne trojet e veta stërgjyshore dhe janë vazhdimësi autoktone e paraardhësve te tyre, ilireve.

“Çdo tregim për Ballkanin-thoshte Aleksander Stipcevic- fillon me iliret”

Njohja dhe studimi i historisë se shqiptareve është konsideruar parakusht për njohjen dhe studimin e mbare Ballkanit, te popujve dhe te historisë se tyre. Me shqiptaret nise dhe ngrihet civilizimi i Ballkanit dhe i popujve te tij.

“Studiuesit kane mbrojtur me bindje –thotë albanologia bullgare, Zheliaskova-tezat qe etnosi i shqiptareve shkon ne lashtësinë ilire”

Ballkani pati dinamike te madhe popullsish, lëvizje dhe transformime te pandërprera, sidomos nga lashtësia deri ne mesjetën e mesme. Ne ketë proces brenda vete fiseve ilire, ashtu edhe ne nivel Rajonal ndodhen diferencime te konsiderueshme. Duke folur për transformimet brenda fiseve ilire ne kohen e Perandorisë Romake, studiuesi Gjerman, E.Hosch thekson:

“Popullsia në pjesën me te thelle veriore u tjetërsua nga asimilimi dhe humbi gjuhen dhe formimin Ilirian. Ne te kundërt, duke zotëruar një nivel shume me te larte zhvillimi, kulture dhe dallimi etnik, iliret ne jug munden qe te ruanin identitetin e tyre edhe nen Perandorinë Romake dhe presionin e forte te civilizimit te saj”.

Te kësaj periudhe janë ngujimet me te qëndrueshme ilire si vend banimet, kështjellat ku mbrohej dhe zhvillohej identiteti i tyre. Madje edhe vete Perandoria Romake nxori një seri ligjesh për respektimin e identitetit te forte dhe te dallueshëm te ilireve. Ne këto ligje shqiptaret trajtoheshin me një status qe i vendoste ata midis qytetareve romake, qe gëzonin liri te plote dhe skllevërve, qe nuk gëzonin asnjë liri. Pra, iliret gëzuan një status te mesëm ne Perandorinë Romake.

Iliret shume shpejte filluan te bëheshin te preferuarit e Perandorisë Romake. Në mënyre te veçante ato filluan te zinin vend me rendësi ne strukturat ushtarake dhe me vone edhe politike hierarkike te Perandorisë.

“Ne rrjedhat e shekujve-thekson studiuesja Zheliaskova- shtatë Perandorë të lindur ilire sunduan njeri pas tjetrit. Një nga ato, Perandori Diodetian beri reformën administrative te Perandorisë Romake…”

Në fund te shekullit IV Perandori Teodos ndau Perandorinë ne dy pjese te pavarura, Perandorinë Romake të Perëndimit dhe te Lindjes, me kryeqendra Romen dhe Kostandinopojën. Vija ndarëse ra mes përmes Ballkanit, duke ndare politikisht fiset ilire. Nga ajo kohe, nga e gjithë Iliria, vetëm provinca e Panonias me qendër Shkodren mbeti nen Perandorinë Romake te Perëndimit, ndërsa dy provincat e tjera ilire, Dacia dhe Maqedonia ngelen nen Perandorinë Romake te Lindjes.

Ne shekullin VII filloi dyndja masive e sllaveve ne Ballkan. Sllavet u vendosen me se shumti ne pjesën e Perandorisë Romake te Lindjes, me qendër Kostandinopojën. Dyndja sllave ishte kaq masive, e dhunshme dhe kaotike saçe peshtjelloi gjithë kompozicionin e hartës demografike dhe etnokulturore të Ballkanit. Për shqiptaret kjo është nder periudhat me te vështira, qe solli tkurrjen e tyre ne me pak territore, por kurrsesi nuk solli humbjen e tyre dhe zhdukjen e identitetit.

Duke folur për ketë periudhe të vështire, por vitale për shqiptaret, studiuesi i shquar Kroat, Millan Shuflai shkruan:

“Ne shekullin XI shkrimtaret bizantine përmendin për here te pare shqiptaret….Për njëfarë kohe, pështjellimet e gadishullit te Ballkanit bene qe ky popull te zhdukej nga sytë e histori-shkruesve; por ne mënyre te padukshme ai bashkëjetonte ne lulëzimet gjuhësore dhe folklorike te kombeve Ballkanike. Dhe kur me ne fund u shndërrua ne emrin shqiptar, ai dha prova te reja te fuqisë se vet krijuese. Ata, shqiptaret, nuk janë kurrsesi relikte te ngurosura e te pafuqishme, por një grumbull kombëtar i gjalle”.

Shekulli XI rezultoi me ndryshime fondamentale për aspektin kulturor e shpirtëror në Ballkan. Pikërisht në ketë periudhe u realizua ndarja e Kishës, ne Kishe Katolike Romake Perëndimore dhe Kishe Ortodokse Bizantine Lindore. Ndarja ndërmjet dy kishave iu përmbajt “vijës së Teodosit”. Edhe “vija ndarëse ndërmjet dy kishave” ra mes për mes shqiptareve, duke ndare kristianet shqiptare në katolike romake dhe kristiane ortodokse.

Si ndarja e Teodosit (Shek.IV), ose vija Egnatia, ashtu edhe ndarja e kristianizmit ne të Perëndimit dhe të Lindjes (Shek.XI) tejshkuan mes për mes shqiptaret. Por këto dy ngjarje historike për fatet e popujve dhe civilizimeve në Ballkan, nuk arritën as politikisht dhe as etnokulturalisht të dezintegronin popullin shqiptar, me gjithë diversifikimin e tij.

Shqiptaret i mbijetuan dy prej ndarjeve me te mëdha dhe me te thella te historisë politike dhe civilizuese te njerëzimit: ndarjes se Perandorisë Romake ne dy Perandori dhe te Besimit Kristian ne dy kisha. Këto dy momente përbejnë provat me te mëdha te autenticitetit dhe te integritetit te identitetit shqiptar. Asnjë nga këto dy ndarje te mëdha nuk i dezintegroi shqiptaret si popull, nuk e shpërberi integritetin etnokulturor, nuk e humbi kohezionin e brendshëm shpirtëror shqiptar. Duke i mbijetuar këtyre dy ndarjeve te mëdha, shqiptaret dolën nga Mesjeta me vlerat e tyre autoktone, autentike dhe zhvilluese.

Struktura demografike (etnike) e popullsisë në Republikën e Shqipërisë

Shqipëria ka 2.815.749 banorë. Shqiptarët jetojnë edhe në vende të tjera të Ballkanit, në Kosovë 1.9 mil., mbi 800.000 jetojnë në Greqi, 500.000 në Maqedoni dhe gati 80.000 mijë shqiptarë jetojnë në Preshevë  (Bashkësi nën administrimin Serbë), 30.000 ne Mal te Zi.

Në Itali, 900.000 afër 300.000 arbëreshë Këtu nevoitet citim. 200.000 në SHBA dhe mbi 5.000.000 shqiptarë në Turqi

. Shqipëria ka pakica e veta, deri në vitin 1990 afërsisht mund të kenë qenë rreth 25.000 pakica grekofone të shpërndarë në Shqipëri dhe kryesisht në vendet pakicave të qyteteve të Sarandës dhe Gjirokastrës. Përveç pakica grek në Shqipëri, ekzistojnë edhe minoritete të tjera, të cilat janë.



Piramida e popullsisë





Popullsia e Shqipërisë më 1 Janar 2016 është 2.886.026 banorë duke pësuar një rënie prej 6.276 banorësh, krahasuar me atë të 1 Janarit 2015. Nga kjo popullsi, 1.461.326 janë meshkuj dhe 1.424.700 janë femra. Raporti gjinor i popullsisë së Shqipërisë është 102,6 meshkuj për çdo
100 femra. Mosha mesatare e popullsisë është 34.7 vjeç.

Ngjarjet demografike dhe ndikimi i tyre në ndryshimin vjetor të popullsisë.

Lindjet: Gjatë vitit 2015 numri i lindjeve në Shqipëri ka qenë 33.221, nga të cilët 17.365 ishin meshkuj dhe 15.856 ishin femra. Raporti gjinor në lindje për vitin 2015 ishte 109,5 meshkuj për çdo 100 femra.

Vdekjet: Gjatë vitit 2015 në Shqipëri kanë ndodhur 22.422 vdekje, nga të cilat 11.839 ishin meshkuj dhe 10.583 ishin femra. Shtesa natyrore për vitin e kaluar ka qenë 10.799 persona. Emigrimi: Në vitin 2015, u vlerësua të jenë larguar nga vendi 42.922 persona ku 52,6 % e zinin meshkujt. Imigrimi: Në të njëjtin vit numri i imigrantëve në Shqipëri u vlerësua të jetë 25.846 persona. Migracioni neto gjatë vitit të kaluar ka qenë -17.076. Rrjedhimisht popullsia e Shqipërisë ka pësuar një rënie prej 6.277 personash (10.799 shtesa natyrore -17.076 migracioni neto).

Ndryshimet vjetore të komponentëve demografikë: Gjatë vitit 2015 numri i lindjeve ka pësuar një rënie prej 2.539 lindje ndërkohë numri i vdekjeve është rritur me rreth 1700 persona krahasuar me vitin 2014.

Gjatë vitit 2015 migracioni neto në Shqipëri në krahasim me vitin 2014 pësoi rënie me rreth 1000 persona.

Popullsia më 1 Janar 2016 sipas qarqeve. Qarku Qarku me popullsinë më të lartë në Shqipëri mbetet
Tirana me 811.649 (28,1%) banorë, e ndjekur nga Fieri me 312.488 (10,8%) dhe Elbasani me 298.913 (10,4%) banorë. Qarqet me popullsinë më të ulët në vend janë Gjirokastra, Kukësi dhe Dibra, respektivisht me nga 70.331, 84.035 dhe 134.153 banorë. Nga të gjitha qarqet vetëm Tirana, Durrësi dhe Vlora kanë njohur rritje të popullsisë, ndërsa popullsia e të gjitha qarqeve të tjera ka pësuar rënie. Qarku me rritjen më të madhe të popullsisë është Tirana me një rritje vjetore prej 1,36 %, ndërsa qarku me rënien më të lartë të popullsisë është Gjirokastra me një rënie vjetore prej 2,57 %. Qarku me raportin gjinor më të lartë është Dibra me 108,0 meshkuj për 100 femra, ndërkohë që në qarkun e Tiranës ky raport është më i ulëti me 99,5 meshkuj për 100 femra.

http://www.instat.gov.al/media/322938/pop_1_janar_2016.pdf




pop 1 jana 16 al

http://www.instat.gov.al/media/322938/pop_1_janar_2016.pdf

Rritja e popullsisë


                       Rritja e popullsisë në Shqipëri
Popullsia në Shqipëri
2010
2001
1989
1979
1969
1960
1950
1945
1930
1923
  3,195,000
  3,073,734
  3,182,400
  2,590,600
  2,068,200
  1,626,300
  1,218,900
  1,122,000
  833,600
  814,400
Popullsia në Shqipëri
VitiBanorë20122.815.749
20103.550.000
20013.073.734
19893.182.400
19792.590.600
19692.068.200
19601.626.300
19501.218.900
19451.122.000
1930833.600
1923814.400


Pakica Greke

Sipas të dhënave zyrtare pakica kombëtare me e madhe qe jeton ne territorin e Republikës se Shqipërisë është pakica greke, por ne realitet minoriteti me i madh ne vend është Komuniteti Egjiptian. Popullsia e saj, sipas te dhënave nga Regjistrimi i Përgjithshëm i Popullsisë dhe i Banesave i vitit 1989 është 58.758 banore.Këtu nevoitet citim[Cito burimet] Pjesa dërrmuese e saj jeton ne jug te vendit, ne 40 fshatra te rrethit Gjirokastër, 35 fshatra te Sarandës, 16 fshatra te Delvinës, 3 fshatra te Përmetit dhe 7 fshatrat e Himares.

Pakica kombëtare greke është pakica e pare e njohur nga shteti shqiptar dhe mund te thuhet se çështja e pakicave kombëtare ne Shqipëri ka qene identifikuar për një kohe te gjate me pakicën greke.

Pakica Arumun


Ky është minoriteti i dyte për nga numri pas egjiptianeve,kurse minoriteti i trete është ai grek. Vendbanimet e komunitetit vllah/arumun në Shqipëri datojnë



qysh herët në histori dhe Iliri. Ata kanë qenë për një kohë të gjatë të integruar në të gjitha aspektet e jetës së vendit me popullatën e përgjithshme, duke dhënë kontributin e tyre dhe duke promovuar vlerat e shoqërisë shqiptare.

Vllehët/arumunët zyrtarisht në Shqipëri janë të njohur si minoritet linguistik. Popullsia me origjinë vllahe/arumune kryesisht është vendosur në Shqipërinë Jugore dhe në Shqipërinë e Mesme. Vllahët kanë ruajtur zakonet dhe traditat e tyre. Në fillim të vitit 1999 ata kanë themeluar shoqatën kulturore, e cila organizon aktivitete artistike me pjesëmarrjen e grupeve folklorike. Komuniteti ka botuar në gjuhën arumune libra për historinë dhe literature.

Romët

Meçkarët janë fisi më i madh rom dhe më i vjetër në Shqipëri. Ata jetojnë në qytetet e Tiranës, Durrësit, Lushnjes, Fierit dhe Vlorës dhe janë marrë tradicionalisht me bujqësi dhe kultivim në ferma.

Çergarët në Shqipëri kanë ardhur në dy drejtime ; njëri nga Maqedonia e sotme, të cilët në fillim u vendosën në qytetin e Korçës dhe më vonë dhe deri më sot shumicën e tyre i gjejmë në qytetin e Peqinit ; dhe tjetri nga Mali i Zi dhe Serbia të cilët u vendosën në zonën e Shkodrës rreth vitit 1920. Në zonat qendrore të Shqipërisë, çergarët merreshin me tregtinë e kuajve, dhe krijimin e prodhimeve artizanale (si p.sh. kazanë rakie, ibrikëve prej bakri, dhe sitave), që më pas i shisnin në fshatrat përqark.

 Fisi i Arlinjve emigruan nga Turqia për në Greqi, dhe më pas në Shqipëri, gjatë një emigrimi të popullsisë në 1920 ndërmjet të dy vendeve të përmendura. Fillimisht të vendosur në qytetin e Korçës, ata më vonë migruan në Pogradec, Elbasan, Durrës, Tiranë dhe Fushë Krujë.


Ata kryesisht ishin tregtarë të vegjël, dhe aftësitë e tyre tradicionale përfshinin tregtinë e kuajve, artizanatin dhe thurjen e koshave. Bamillët është një tjetër fis i cili ka ardhur së bashku me çamët.

Ata i gjejmë sot në qytetin e Gjirokastrës, pjesërisht në Levan dhe Fshatin Rom të Fierit. Shumica e familjeve bamille, shquhen për trashëgiminë muzikore. Kurtofët erdhën në qytetin e Fierit rreth 60 vjet më parë nga territori i Maqedonisë së sotme, dhe profesionet e tyre përfshinin tregtinë e vogël dhe artizanatet.

 Tradicionalisht romët jetonin një jetë shtegtarësh, por që prej viteve ‘30 shumica e fiseve Rome u kthye gradualisht në gjysmë-shtegtues apo edhe totalisht të qëndrueshme.

 Të tjerë u vendosën në vendqëndrime të qëndrueshme gjatë periudhës së socializmit.

Maqedonasit

Jeton në nëntë fshatra rreth liqenit të Prespës ne Korçë, si dhe në disa fshatra të tjera në rrethin e Dibrës. Numri i tyre në Shqipëri mund të luhatet nga 1.000-



2.000. Minoriteti maqedon ndodhet i përqendruar në zonën e Prespës që shtrihet në verilindje të qytetit të Korçës, 30 km larg tij. Kjo zonë është e vendosur në skajin juglindor të territorit shqiptar në kufi me Maqedoninë dhe Greqinë. Sipërfaqja e zonës së Prespës është 213,9 km².

 Popullsia aktualisht përbëhet nga 418 banorë. Vija përgjatë liqenit të Prespës me kufirin shqiptar është 35 km. Gjatë kësaj vije shtrihen të 9 fshatrat minoritare të zonës së Prespës që janë: Liqenasi (Pustec), Lajthiza, Zaroshka, Cerja, Shulini, Gollombopi, Gorica e Vogël, Bezmishti dhe Gorica e Madhe.

 Nga pikëpamja administrative, të 9 fshatrat minoritare përbëjnë një komunë me emrin Komuna e Liqenasit sipas emrit të fshatit Liqenas që është më i madhi.

Ky fshat e ka pasur emrin Pustec, por më vonë emri i tij dhe emrat e fshatrave të tjerë janë shqipëruar. Në takim me banorët vendas, u kërkua që fshatrat të quhen me emrat e tyre në origjinë : Pustec, Gollomboq, Bezmosht, etj. Drejtuesit e qeverisjes vendore u shprehën të gatshëm për ta pranuar këtë kërkesë.

Malazezët

Ky minoritet fare i vogël jeton në veri të Shkodrës. Serbët kanë marrë statusin e minoritetit vitin e kaluar. Komiteti Shtetëror për Minoritetet është organizuar në mars të vitit 2005 dhe është vënë në vartësi të Qeverisë Shqiptare.

Ky komitet ka në përbërjen e tij edhe një përfaqësues të komunitetit serbo-malazez.



Struktura gjinore dhe moshore e popullsisë së Republikës së Shqipërisë


0-4 vjet : (meshkuj 86.190 veta / femra 78.215 veta)
5-9 vjet : (meshkuj 96.123 veta / femra 86.587 veta)
10-14 vjet : (meshkuj 121.080 veta / femra 113.597 veta)
15-19 vjet : (meshkuj 136.547 veta / femra 133.697 veta)
20-24 vjet : (Meshkuj 128.846 veta / femra 116.157 veta)
25-29 vjet : ( Meshkuj 99.316 veta / femra 93.660 veta)
30-34 vjet : (Meshkuj 79.880 veta / femra 85.009 veta)
35-39 vjet : (Meshkuj 79.323 veta / femra 89.110 veta)
40-44 vjet : (Meshkuj 89.428 veta / femra 98.063 veta)
45-49 vjet : Meshkuj 95.164 veta / femra 98.836 veta)
50-54 vjet : (Meshkuj 98.325 veta / femra 98.245 veta)
55-59 vjet : (Meshkuj 81.909 veta / femra 81.743 veta)
60-64 vjet : (Meshkuj 66.213 veta / femra 65.131 veta)
65-69 vjet : (Meshkuj 52.352 veta / femra 51.556 veta)
70-74 vjet : (Meshkuj 45.662 veta / femra 47.391 veta)
75-79 vjet : (Meshkuj 31.332 veta / femra 32.842 veta)
80-84 vejt : (Meshkuj 15.512 veta / femra 19.769 veta)
85+ vjet : (Meshkuj 7.720 veta / femra 15.260 veta)


Referencat


http://www.instat.gov.al/media/212545/shqiperia_ne_shifra_2013.pdf


^ Instituti i Statistikës: Popullsia 2001-2008; Russell King, Nicola Mai: Out of Albania
– From risis migration to social inclusion in Italy, Berghahn Books, New York 2008, ISBN 978-1-84545-544-6

Struktura etnike e popullsisë së Republikës së Kosovës

Duhet menduar se një pjesë e mirë e elementit shqiptar kosovar i ka rrënjët e tij në popullsinë e vjetër ilire-shqiptare që mbisundonte aty që prej antikitetit..

Sipas historiani të çek, Konstantin Jireçeku, në vepren e tij ‘’Historia e serbëve’’ shqiptarët në mesjeten e hershme kanë humbur shumë tokë nga serbët, por megjithatë ata janë një popull që ka terguar vitalitet edhe në kohëra të vështira. Nga këto dhe shkrime tjera bëhet e ditur që këtë territor e kanë banuar shqiptarët. Që në mesjetë merreshin si një popull i vjetër krishter me kulturë të lartë qytetare.

Harta etnike e Kosoves 2011

Lashtësia e popullit serb në Kosovë, siç e pretendon politika serbe, nuk ka kurrfarë mbështetje shkencore. Para së gjithash, dihet fare mirë se shteti serb nuk është krijua në trevën e Kosovës, (as në qytetin e sotëm Rashkë, siç mund të mendohet, i cili ndodhet në Serbi afër Kosovës), por shumë më larg në Rashkë, siç quhej atëherë Serbia. ‘’Në shekullin 10 formacionet e tyre (serbe) të para kompakte ishin Rashka (Rascia) në luginën e Ibrit në perëndim të Moravës, dhe Zeta, që i përgjigjet në vija të trasha Malit të Zi të sotëm’’.

Me ndarjen e kishës krishterë më 1054 në Kishën ortodokse të lindjes dhe në Kishën katolike të perëndimit, një pjesë e shqiptarëve të Kosovës lindore, që nga Kaçaniku deri në Mitrovicë, kanë qenë kryesisht ortodoksë, nën ndikimin e shtetit Bizantin ortodoks, kurse pjesa tjetër e shqiptarëve të Kosovës kanë qenë kryesisht katolikë, nën ndikimin e Romës e të Venedikut.

Nemanja depërtoi në një pjesë të vogël të Kosovës, ku në atë kohë nuk ka patur serbë. Madje, siç shkruan shkencëtari francez, Michel Aubin, vendosja në një territor të caktuar i pushtetit politik e ekonomik, nuk përcakton përkatësinë etnike të popullsisë së nënshtruar. ‘’Kështu, despoti i vogël ‘’serb’’ i Seresit në Greqinë Veriore, mund të sundonte nga 1355 deri më 1371 një popullsi, pjesa më e madhe e së cilës ishte greke.’’

Shqiptarët në Kosovë përmenden edhe në dokumente (krisobula) kishtare-shtetërore serbe në kohën e sundimit të Nemanjiqëve në shek. XIV, sidomos fshatrat rreth Prizrenit, dhe në Drenicë, me zhbërjen e shtetit të car Dushanit, pas betejës së Maricës më 1371, dokumentet raguziane dhe osmane dëshmojnë se Prizrenin, Pejën dhe krejt Rrafshin e Dukagjinit e zotëruan kryezotërinjtë shqiptarë Ballshajt, Kastriotët e Dukagjinët. Janë të shumtë dokumentet historike për prezencën masive të shqiptarëve në Kosovë e në Maqedoni në mesjetë.

Nga dokumentet e Vatikanit shihet qartë veprimi i klerit ortodoksë serb në sllavizmin e shqiptarëve dhe në uzurpimin e kishave katolike, sidomos në Prizren, në Mitrovicë, Novobërd, në Mal të Zi etj., për çka edhe papa ka intervenuar pranë autoriteteve serbe.




Lëvizja e numrit të popullsisë


Për të njohur lëvizjen numrit të popullsisë së Kosovës në të kaluarën është shum vështirë për shkak se nuk kemi të dhëna të sakta. Njohjen e numrit të popullsië mund të bëhet nga viti 1880, mandej me regjistrimin e popullsisë së vitit 1921 dhe në vitin 1931 në kohën e Jugosllavisë së parë, pas Luftës së Dytë Botërore, në Jugosllavinë e Dytë me regjistrimin e popullsisë së viteve 1948, 1953, 1967 dhe 1981.

Në vitin 1880 vlerësohët se Kosova kishte rreth 240 000 banorë, ndërsa pas 100 viteve ( 1981) arrinë në 1584 000 banorë, ose 6.6 herë më shumë.

Shikuar për periudhë të gjatë , popullsia e Kosovës shënoi rritje pozitive mirpo, nëse analizohet lëvizja në periudha më të shkurta kohore, atëherë del në pah se Kosova shënon humbje në numër në mes viteve 1910-1921 për 36 000 veta, bëhen shpërngulje të popullsisë shqiptare dhe myslimane drejt Turqisë e vendeve tjera për periudhën 1930 – 1941 dhe pas Luftës së Dytë Botërore në vitet 1951 – 1966 ( rreth 250 000 banorë) si dhe pas vitit 1990 e deri në pëfundim të Luftës në qershor të vitit 1999 ( rreth 500 000 banorë).

Rritja e shpejtuar e popullsisë në Kosovë pas viteve të 60-ta të shekullit XX, ishte rezultat i shtimit të lartë natyrorë, për shkak të zvoglimit të shkallës së mortalitetit dhe për shkak të ndërprerjes së shpërnguljeve të popullsisë deri në vitet e 90-ta.

Popullsia e Kosovës për 43 vite ( 1948 – 1991) shënoi rritje gjithësej për 1223 000 banorë ose për 2,67 herë, pra, kishte rritje vjetore për 23 në 1000 banorë. Dyfishimi i popullsisë ndodhi për 29 vite , ndërsa dyfishimi tjetër mund të ndodhte në vitin 2006, mirpo për ndryshimeve të rrethanave ekonomike e politike, përkatësisht emigrimit të gati 0,5 milion banorëve të rinj, kryesisht shqiptarë dhe zvoglimit të shtimit natyrorë, ky dyfishim do të shtyhej më larg, ngase Kosova në vitin 2003 nuk i kishte 2.4 milion banorë të pranishëm, por diku rreth 2 milion.



Dendësia e popullsisië


Rritjen e dendësisë së popullsisë e shkakton shtimi intenziv i popullsisë , imigrimi i popullsisë, zhvillimi ekonomik, rritja e popullsisë në qytete. Në Kosovë dendësia e popullsisë për 43 vite është rritur nga 67 b /km 2 në vitin 1948 në 176 b/km2 në vitin 1991, ose për 2,67 herë. Dendësia e popullsisë nuk është e njejt në të gjitha viset e saja. Ajo është më e më e vogël në viset malore, ndërsa më e madhe në viset fushore, luginat lumore, në qytete dhe afër tyre. Në viset fushoe dendësia e popullsisë në vitet e 90ta kishte arritur në rreth 300 b/km2, gati sin ë shtyetet më të dendura të Evropës ( Beneluksit).

Deri në vitin 1953 në pjesën më të madhe të komunave tëKosovës dendësia sillej në mes 51 – 100 b/km2, ndërsa në vitin 1991 sillej në mes 150 e 300 b/km2. dendësiamë të madhe kanë komunat me më shumë banorë dhe me qytete të mësme e të mëdha. Dendësia e arritur e populsisë në Kosovë është e lartë duke krahasuar nivelin e ulët të zhvillit ekonomik.

Lëvizja natyrore e popullsisë

Kosova dallohet me shtim të lartë të popullsisë, si rerezultat i lindshmërisë së lartë dhe vdekshmërisë së ulët, sidomos pas viteve të 60-ta të shekullit XX. Lëvizja natyrore e popullsisë në Kosovë mund të përcillet prej dekadës së parë të shekullit XX e deri në ditët tona. Në bazë të përcjelljes së shkallës së një shekullore, mund të vërehen dy periudha më karakteristike:

perudha derinë vitet e 60-ta të shekullit XX, dhe
periudha e pas viteve të 60- të shëkullit XX.


Periudha e parë dallohet meshkallë të lartë të lindshmërisë rreth 40 ‰, shkallë e lartë të vdekshërisë me mbi 30‰ e 20‰ (deri kah viti 1935), vdekshmërisë së lartë të foshnjave ( në mes 200‰ e 145‰). Këto shkallë të larta të lindshmërisë dhe të vdekshmërisë kishin për pasojë shtimin natyror shumë të ulët (deri në 5‰ në vitet 1911 – 1920), përkatësisht të mesëm në mes viteve 1921 – 1940 ( në mes 15‰ e 20‰). Në vitet e pas luftës së Dytë Botrore, lindshmëria rritet mbi 40‰). Vdekshmëria ngritet pak për shkak të viteve të rënda ekonomike e sociale, por nga vitet e 60-ta fillon rënia e dy komponentave natyrore. Lëvizjet e tilla të komponentave natyrore ishin pasojë e nivelit të ulët të zhvillimit ekonomik, social-kulturor dhe shëndetsor, gjendjes së rëndë politike, me presionepër shpërngulje të popullsisë shqiptare, pothuajse për tërë gjysmën e parë të shekullit XX.

Periudha e pasviteve të 60-ta dallohet me rënje të shkallës së vdekshmërisë, rënies së ngadalshme te lindshmërisë, mbajtjes së shtimit natyror në nivel të lartë ( mbi 25%) deri në vitet e 80-ta, kur fillon rënia më e nduieshme e shtimit natyror, e sidomos pas viteve të 90-ta kur emigrojnë numër I madh I të rinjëve ( kryesisht s ( 15.7% në vitin 1997) shqiptar)në botën e jashtme.Me emigrimin intenziv të popullsisë së re nga Kosova në vitet e 90-ta dhe me krizën ekonomike e politike, dukshëm u zvoglua shkalla e shtimit natyror e cila zbrit nën 20% ( 15.7% në vitin 1997). Periudha e pas vitreve të 60-ta veqohet me dinamikë diqka më të larytë të zhvillimit ekonomik, social-kulturor, me lëqvizjëe të drejt qyteteve e vëndbanimeve të mëdha , emancipimit të popullsisë , sidomos të femrës.

Ndryshimet ekonomike, sociale-kulturore e shëndetësore ishin më dinamike gjat periudhës 1966-1980. Ato filluan të ngadalsohen pas vitit 1981, u ashpërsua dukshëm pa svitit 1989/90 dhe eskaluan me luftën e vitit 1999.

Struktura gjinore e popullsisë


Deri në vitet e 90-tapopullsia e kosovës veçohej me pjesmarrje më të lartë të popullsisë mashkullore - 51,6 % se ajo femrore – 48,4 %. Ndërsa pas luftës popullsia eKosovës ka pjesmarrje më të lartë të popullsisë femrore - 51,2% se ajo mashkullore 48,8% për shkak të emigrimit të popullsisë mashkullore.Kosova dallohet me shtim të lartë të popullsisë, si rerezultat i lindshmërisë së lartë dhe vdekshmërisë së ulët, sidomos pas viteve të 60-ta të shekullit XX. Lëvizja natyrore e popullsisë në Kosovë mund të përcillet prej dekadës së parë të shekullit XX e deri në ditët tona. Në bazë të përcjelljes së shkallës së një shekullore, mund të vërehen dy periudha më karakteristike: perudha derinë vitet e 60-ta të shekullit XX, dhe periudha e pas viteve të 60- të shëkullit XX. Periudha e parë dallohet meshkallë të lartë të lindshmërisë rreth 40 ‰, shkallë e lartë të vdekshërisë me mbi 30‰ e 20‰ (deri kah viti 1935), vdekshmërisë së lartë të foshnjave ( në mes 200‰ e 145‰). Këto shkallë të larta të lindshmërisë dhe të vdekshmërisë kishin për pasojë shtimin natyror shumë të ulët (deri në 5‰ në vitet 1911 – 1920), përkatësisht të mesëm në mes viteve 1921 – 1940 ( në mes 15‰ e 20‰). Në vitet e pas luftës së Dytë Botrore, lindshmëria rritet mbi 40‰). Vdekshmëria ngritet pak për shkak të viteve të rënda ekonomike e sociale, por nga vitet e 60-ta fillon rënia e dy komponentave natyrore. Lëvizjet e tilla të komponentave natyrore ishin pasojë e nivelit të ulët të zhvillimit ekonomik, social-kulturor dhe shëndetsor, gjendjes së rëndë politike, me presionepër shpërngulje të popullsisë shqiptare, pothuajse për tërë gjysmën e parë të shekullit XX. Periudha e pasviteve të 60-ta dallohet me rënje të shkallës së vdekshmërisë, rënies së ngadalshme te lindshmërisë, mbajtjes së shtimit natyror në nivel të lartë ( mbi 25%) deri në vitet e 80-ta, kur fillon rënia më e nduieshme e shtimit natyror, e sidomos pas viteve të 90-ta kur emigrojnë numër I madh I të rinjëve ( kryesisht s ( 15.7% në vitin 1997) shqiptar)në botën e jashtme.Me emigrimin intenziv të popullsisë së re nga Kosova në vitet e 90-ta dhe me krizën ekonomike e politike, dukshëm u zvoglua shkalla e shtimit natyror e cila zbrit nën 20% ( 15.7% në vitin 1997). Periudha e pas vitreve të 60-ta veqohet me dinamikë diqka më të larytë të zhvillimit ekonomik, social-kulturor, me lëqvizjëe të drejt qyteteve e vëndbanimeve të mëdha , emancipimit të popullsisë , sidomos të femrës. Ndryshimet ekonomike, sociale-kulturore e shëndetësore ishin më dinamike gjat periudhës 1966-1980. Ato filluan të ngadalsohen pas vitit 1981, u ashpërsua dukshëm pa svitit 1989/90 dhe eskaluan me luftën e vitit 1999.

Struktura ekonomike e popullsisë


Struktura ekonomike e popullsisë tregon raportin e popullsisë aktive dhe jo aktive dhe shpërndarjen e popullsisë aktive sipas veprimtarive. Popullsia e Kosovës është dalluar për pjesmarrje të ulët të popullsisë aktive mes 24-28%, për shkak nivelit të ultë të zhvillimit ekonomik dhe shoqëror për një kohë të gjatë deri pas viteve të 60 të shekullit XX. Pjesmarrja e lartë deri atëherë e popullsisë bujqësore fshatare, niveli i ultë i arsimit sidomos i femres shqiptare, industrializimi, urbanizimi, familja e medha dikur në shkallen e ultë të popullsisë aktive edhe pse femra përbën gjysmën e popullsisë. Shkalla e aktivitetit ekonomik ndër popullsinë shqiptare ishte dukshëm më e ultv se te popullësia Malaziase dhe Serbe.

Struktura arsimore e popullsisë


Pas tërheqjes së Turqisë , në asnjë sferë të jetës shoqërore, nuk ndryshoi gjë në të mirë të shqiptarëve. Regjimi hemonist i Jugosllavisë së Versajës (1919) jo vetëm që nuk lejoi hapjen e shkollave dhe veprimtarinë botuese në gjuhën shqipe, por edhe e ndaloi përdorimin e kësaj gjuhe në jetën publike. Në këtë periudhë gati ë tërë popullsia shqiptare ishte analfabete. Ky regjim as që kishte gatishmëri dhe përpjekje që njerzve t’u sigurohente baza e arsimit elementar dhe të njohurive profesionale, veçanarisht jo për kombin shqiptarr, i cili shkollat e para në gjuhën e vet do t’i fillojë vetëm pas Luftës së II Botërore. Pas kësaj lufte Kosova dhe shqiptarët trashëguan një përqindje shum të lartë të analfabetizmit, prandaj edhe ky fakt paraqitej si pengesë e madhe në çrrënjosjen e tij të plotë.[9]

Kosova në kohën e Pas Luftës së Dytë Botërore njihej si territor me pjesëmarrje të lartë të popullsisë analfabete , në vitin 1948 në Kosovë ishin 62,5% analfabetë, ndër femra ishin 78,4 % analfabete. Kjo gjendje ishte e tillë në mungesë të shkollave shqipe. Me hapjen e tyre zvoglohet numri dhe pjesmarrja e analfabetëve dhe rritet numri i të shkolluarëve i profileve të ndryshëe. Në vitin 1981 kishte 17,6 % analfabet në tërësi, edhe pse kjo përqindje te të moshuarit ishte mjaft e lartë. Në vitin 1999 pjesmarrja e analfabetëve vlerësohej në 6,5%, ndër meshkuj tëmoshuar 10%, ndër femra 50%.

Popullsia e Kosoves për dy dekada të ndryshimeve intensive shoqërore, ka arritur që t.a ngrisë nivelin e arsimimit të popullsisë për 3 here, Bosna e Hercegovina për 2 here etj. Gjate përiudhes 20 vjeçare Kosova e ngriti pjesëmarrjen e popullsisë me arsim të mesem për 4,4 here(prej 3,9 në 17,3%), ndërsa të popullsisë me arsim të lartë e superior për 5,5 here (prej 0,6 në 3,3%)

Të dhënat për vitin 1953 tregojnë se 54,8% e popullsisë me 10 e më shumë vjet ishte analfabete (38% mashkujt dhe 72,1% femrat), 16,4% kishte 1-3 klasë, 22,8% kishte 4-7 klasë, vetem 1,9% 8 klasë dhe 1,1% ndonjë shkollë të mesme.

Në vitin 1961 numri mesatar i viteve të shkollimit ishte 2,15 vite, % e popullsisë analfabete 41,1 (29,8% mashkujt dhe 58,4% femrat), 13,1% kishte të kryer 1-3 klasë, 34,7% 4-7 klasë, 4,4% 8 klasë, 3,2% ndonjë shkollë të mesme dhe 0,5% ndonjë shkollë të lartë ose fakultet. Në vitin 1971 numri mesatar i viteve të shkollimit për popullsinë mbi 15 vjet ishte ngritur në 3,57 vite, duke pasur 31,5% analfabet, 7,8% me 1-3 klasë, 36,8% me 4-7 klasë dhe 14,9% me 8 klasë, 6,9% ndonjë shkollë të mesme (3 ose 4 vjeçare) dhe 1,3% shkollë të lartë ose fakultet. Në bazë të regjistrimit të vitit 1981 numri mesatar i viteve të shkollimit ngritet në 6,29 vite (7,59 vite për mashkuj dhe 4,92 vite për femra), përqindja e analfabetve zvoglohet në 17,6% (9,4% mashkujt dhe 26,4% femrat), përqindja e popullsise me 1-3 klasë bie në 2,1%, e asaj me 4-7 klasë 17,1%, ndërsa pjesëmarrja e popullsisë me shkollë fillore të kryer u ngrit në 34,4% prej 5,2% sa ishte në vitin 1961 ose 1,9% në vitin 1953. Pjesëmarrja e popullsisë me ndonjë shkollë të mesme rritet në 17,3% ndaj 3,9% në vitin 1961. Me shkolla të larta dhe fakultete në vitin 1981 ishte 3,3% e popullsisë me 15 e më shumë vjet, ndaj 0,6% në vitin 1961.

Për 20 vite numri i popullsisë me 8 klasë të kryera rritet për 11 here, me gjimnaz 12 here, me ndonjë shkollë të mesme profesionale 10 here dhe numri i atyre me ndonjë shkollë të lartë apo fakultet u shtua për 6 here. Këto ndryshime të mëdha në sferen e arsimit ndodhen si rezulltat i angazhimit të madh të shoqërisë së atëhershme dhe përtrirjes së shpejtë të popullsisë, respektivisht pjesëmarrjes së lartë të popullsisë së re ( popullsia nën 19 vjet merrte pjesë me mbi 50% ndaj tërë popullsisë ).

Popullsia e Kosoves mjaft shpejt e ka zbritur pjesëmarrjen e popullsisë analfabete prej 41,1% në vitin 1961 në 31,5% në vitin 1971 dhe 18% në vitin 1981. Pjesëmarrja e popullsisë analfabete në vitin 1961 në nivelin komunal levizi në mes 53,4% në komunen e Gllogofcit dhe 29,1% në komunen e Leposaviqit (raporti 1,8:1), në vitin 1971 vlerat ekstreme levizen në mes 41% në komunen e Kaçanikut dhe 23% në komunen e Mitrovices, raporti 1,78:1), ndërsa në vitin 1981 vlerat ekstreme levizen në mes 22% në Deçan e Kamenicë dhe 14% në Mitrovicë e Prishtinë (raporti 1,57:1).[10]

Numri i fëmijëve, nxënësve dhe i studentëve për 2005/2006
Niveli arsimorGjithsejFemraMeshkuj
Parafillor25.72112.36113.390
Fillor322.864154.873167.991
I mesëm74.63532.80741.828
Fillor special703267436
I mesëm special943658
Universitar28.70715.45313.254
Gjithsej6.452.7246.472.924236.957[8]













Shkollimi masiv i popullsisë i të gjitha etnive , e ndryshoi dukshëm gjendjen. Për njëzet vite nga viti 1961 deri 1981 numri i popullsisë me 8 klasë të kryera u rrit për 11 herë, me gjimnaz 12 herë, me shkolla të mesme profesionale 10 herë, me shkolla të larta e fakultete 6 herë.




Struktura nacionale e popullsisë

Gjat shekullit të XX-të në Kosovë pat disa ndryshime sa përket strukturës nacionale. Në fillim të shek XX rreth 82% e popullsisë ishte e përkatësisë nacionale shqiptare, ndërsa pas kolonizimit serb e malazias dhe emigrimit të shqipatrëve, në vitin 1921 dhe 1931 , kjo pjesëmarrje ran ë rreth 65 %.
Shkalla e anafalbetizmit në Kosovë, sipas regj. të pop. 1921-1981, sipas gjinisë (në %)
Gjinia1921193119481953196119711981
Meshkuj94.874.,546,939,029,821,39,0
Femrat98,593,978,472,159,443,526,3
Gjithsej95,584,262,554,843,932,017,6[11]









Pas Luftës së Dytë Botërore mvarësisht nga rrethanat politike, pjesëmarrja e popullsisë shqiptare lëvizi në mes 68 % në vitin , 1965 dhe 67 % në vitet 1953 dhe 1961, atëherë kur bëhej propagandë për deklarimin e shqiptarëve në turq. Pas ndërprerjes të presionit politik, me regjistrimin e popullsisë e vitit 1971 pjesëmarrja e shqiptarëve ngritet në 74 %, e serbëve bie nga 24%. Deri në vitet e 70-ta popullsia myslimane-boshnjake deklarohej malaziase, serbe ose e pacaktuar.
Numri i mësimdhënësve sipas nivelit arsimor në vitinr shkollor 2005/2006
Niveli arsimorGjithsejFemraMeshkuj
Parafillor1.14111.07170
Fillor16.7056.53410.171
I mesëm4.5581.3463.212
Fillor special1389246
I mesëm special512823
Universitar980243737
Gjithsej235739.31414.259[8]


Ne vitin 1981 përqindja e shqiptarëve ngritet në 77,3% në vitin 1991 në 82% dhe në vitin 2000 në 88%. Kjo ndodhi si rezultat i shtimit më të lartë të popullsisë shqiptare, shtimit mëtë ulët të popullsisë serbo-maslazeze dhe emigrimit të saj pas viteve të 60-ta për në viset e tjera të Jugosllavisë. Në vitin 2000 vlerësohet se 7% të popullsisë e përbëjnë serbët dhe 5% grupet e tjera etnike: boshnjakët 1,9 %, turqit 1%, romët, ashkalitnjtë dhe egjiptianët 1,7% etj. struktura nacionale:

Shqiptarë 88%, Serb 7%, tjerë 5% (Boshnjak, Goran, Rom, Turq, Ashkali, Egjyptian)


Struktura sipas moshës

Shtimi i lartë natyrorë i popullsisë ka shkaktuar pjesëmarrjen e lartë të popullsisë së re. Sipas regjistrimit të vitit 1981 pjesëmarrja e popullsisë së re prej 0 – 19 vjet ishte rreth 52%, e popullsisë së moshuar – mbi 65 vjet, ishte 4,6 %, e popullsisë së mesme – 20 deri 64 vjet ishte 43,4%. Të dhënat e mëvonshme, në bazë të vlerësimeve për vitin 2000 tregojnë për zvogëlimin e ngadalshëm të popullsisë së re 42,5%, rritjen e popullsisë së mesme në 52% dhe të moshuar në 5,5%.


Shpërndarja sipas moshës
MoshaPërqindja (%)
0-14 vjet33 %
15-64 vjet61 %
65 - 65+ vjet6 %
Jetëgjatësia mesatare, 2003
GjiniaVite
Femra71
Meshkuj67
Mesatarja e dy gjinive 69[13]
Mosha mesatare e popullsisë së Kosovës në vitin 2000 ishte 22,2 vjet, që tregon se popullsia e Kosovës është e re. Madhësia mesatare e familjes vlerësohet se është rreth 6 anëtarë, më e madhe në fshat se në qytet dhe më e madhe ndër shqiptarë se ndër serb.

Migrimet e popullsisë


Strukturat e ndryshme serbe , institucionet shkencore , mandej dhe institucionet kulturore në vazhdimsi kanë akuzuar popujt tjerë, posaçrisht shqiptarët, për spastrime etnike, krime dhe gjenocid. Bartësit kryesor të spastrimeve etnike në Kosovë dhe rreth Kosovës janë vetë serbët dhe regjimet e tyre. Pas luftërave sebo-turke dhe Kongresit të Berlinit (1878), pushteti serb, per të realizuar misionine vet kombëtarë, doli me qëndrimin që kishte edhe rol të urdhërit – që sa më pak shqiptarë të mbeten në territoret e çliruara nga Turqia, aq më i madh do të jetë kontributi për shtetin dhe ai që shpërngul sa më shumë shqiptarë do të ketë merita më të mëdha për atdhe.

Me qëllim të krijimit të shetit të pastër etnik serb, pushteti serb shpërnguli me dhunë shqiptarët nga më shum se 600 fshatra të rrethit të Prokuples ( Toplica, Kosanica, Dobriqi, Pusta Reka), , të Vranjës e Loskovcit ( Polanica, Jabllanica, Masurica, Veternica, Gërdelica, të Nishit merrethinë dhe të qyteteve të këtyre rretrheve( Prokupla, Kurshumlia, Vranja, Leskovci, Nishi, Piroti, Bella Pallanka). Shqiptarët e shpërngulur me dhunë nga këto troje i lan të gjitha pronat e patundshme dhe tërë pasurinë tjetër që patën.

Është e pabesueshme se Jovan Cvijiq ( 1865 – 1927) , si shkencëtar i cili i kishte vu bazat gjeografike të synimeve hegjenmoniste serbe në ballkan, pohonte se vetëm në vitin 1877 nga Toplica me rrethinë janë ndjekur më se 30.000 shqiptarë.

Lidhur me vrasjet dhe masakrat gazeta beogradase “Rad”, e datës 5 gusht 1925, shkruan:“Qe disa ditë shtëpitë shqiptare digjen në flakë. Është vështirë të dëgjosh britmën e fëmijëve dhe pleqve që keqtrajtohen dhe merren nëpërkëmbë me qëllim që të plaçkiten”.., “Në Arnautlluk jehojnë pushkët. Vise të tëra të banuara me shqiptarë vlojnë nga trazirat e ngjashme me ato në Irlandë... Serbia ka formuar... një provincë me qytetarë të rendit të dytë. Atje kallen fshatra të tëra, vriten shumë njerëz, mizoritë janë të pakufishme. Askush më në këtë vend nuk ka turp. Si kanibal i fundit, pushteti predikon shfarosjen e një popullsie për shkak të urrejtjes fetare dhe nacionale. Askush nuk pyet se kush i shtyri ata njerëz të arratisen. Askush nuk do të shohë se duhet ndaluar policët dhe nëpunësit tanë, që janë fajtorë për gjakun që atje po derdhet që nga “çlirimi”. Mirëpo po predikohen therje e gjakderdhje të reja. Fshatrat shqiptare ngjajnë në kaspahane të vërteta”... “Punisha deri më tash ishte më dorëmbarë, gratë dhe fëmijët shqiptarë i therrte me sukses. Ai dinte që t’i vriste me një plumb nga gjashtë. Derisa lodhej therte me thikë njerëz në Kosovë”.

Shqipatrët e dëbuar, të të njohur me emrin muhaxhirë, u vendosën në Kosovë dhe rreth sajë, në jug të kufirit serbo-turk. Deri vonë ka pasur edhe dëshmitarë të gjallë që e mbanin mend këtë terror masiv të regjimit të atëhershëm serb mbi popullatën shqiptare të viseve të zëna në gojë, të cilën e përsëritën edhe në vitit 1998/99 në Kosovë

Migrim të popullsisë nga Kosova ka pasur edhe gjat periudhës së sundimit turk, por, shpërnguljet më masive fillojnë me rastin hyrjes së trupave serbe në Kosovë në vitin 1912. Këto shpërngulje ishin orientura kah Turqia. Sipas vlerësimeve në mes të viteve 1910 dhe 1921 prej Kosove janë shpërngulur rreth 150.000 banorë.

Burimet turke trgojnë të dhëna të ndryshme për myslimanët e imigruar në Turqi.Spas gazetave turke “ Rumeli ve Anadolu postlari” numri i imigrantëve prej jugosllavisë në turqi vlerësohej rreth 350.000 persona. Ky burim nuk tregon për strukturën kombëtare të imigruarëve. Burimet tjera si “Türkie Instatistik Yiligi 1959/68 T.C. Baŝkanlik Devlet Istatistik Enstitüsû baŝkanligi” cekin se në mes të viti 1934 e 1945 për në Turqi janë shpërngulur 2296 familje me 8919 anëtarë, kurse deri në vitin 1968 janë shpërngul 49 343 familje me 187.8333 banorë. Sipas Federatës Turke të Amzës së të shpërngulurve, në Turqi prej vitit 1946 deri në vitin 1968 kan arritur 41.950 familje me 159.030 anëtarë.

Pas krijimit të Jugosllavisë së parë , respektvisht pas viti 1920, drejtë Kosove fillon rryma migruese e serbëve, malazezëve, hercegovasëve etj. Prej viseve pasive të shtetit të atëhershëm. Deri në vitin 1939 në Kosovë u vendosën 11.383 familje të kolonistëve me 53.884 anëtarë, prej të cilëve 49 244 persona ishin serbë dhe malazezë, 5148 kroatë, 162 sllovenë të vendosur në rreth 340 vendbanime të Kosovës

Kjo ishte vala e parë e fuqishme e kolonizimit të Kosovës, [20]që kishte për qëllim jo zgjidhjen e çshtjes agrare dhe suprimimin e mardhënjeve çifligare, siç arsyetonte pushteti i atëhershëm, por ndjekjen sa më të shpejtë e më massive të shqiptarëve dhe serbizimin e Kosovës.

Duke parë se kolonizimi me elementin sllav dhe shpërngulja e shqiptarëve nuk po jep rezultatet e duhura, sipas dëshirës dhe mendimeve të qarqeve borgjeze sunduese, në këtë drejtim të gjitha ministritë shtetërore dhe organet tjera, u angazhuan edhe më tepër. Në këtë drejtim u angazhua edhe Klubi Kulturor serb, i cili bëri plane dhe hartoi elaborate se si të zbatohet me sukses kolonizimi dhe serbizimi i Kosovës dhe shpërngulja e shqiptarëve në Turqi e në Shqipëri. Në elaboratin voluminoz të Vasa Çubrilloviqit, me titull “Shpërngulja e Shqiptarëve” i 7 marsit 1937, veçojmë: “Shqiptarët nuk është e mundur t’i thyesh vetëm me kolonizim gradual; ky është i vetmi popull që arriti në këto një mijë vjet të fundit... të mbijetojë drejt bërthamës së shteti tonë... pse nuk patëm sukses nga viti 1912, ky është faj yni mbasi pushtetin nuk e shfrytëzuam si duhet. Mënyra e vetme dhe mjeti i vetëm, është dhuna brutale e një shteti të organizuar, në ç‘drejtim ne prore ishim përpara tyre”. “Përpos njerëzve të besueshëm këtë konflikt duhet përgatitur mirë; konflikti duhet të masivizohet, që të jetë më lehtë të shpjegohet se shqiptarët kanë ngritur krye, ndërsa gjithë gjendjen duhet paraqitur si një konflikt vëllazërie a fisi dhe sipas rastit t’i jepet edhe dimensioni ekonomik. Në shkallë të fundit, mund të shkaktohet edhe kryengritje lokale, të cilat do të shuheshin me gjak dhe me mjete efikase, por jo gjithaq me ushtri, sa me kolonistë, fise malazeze dhe çetnikë. Mbetet edhe një mjet, të cilin Serbia në mënyrë shumë praktike e kishte përdorur pas vitit 1878: djegia e fshehtë e fshatrave shqiptare dhe të lagjeve të qyteteve...”. “Deri në fund të shfrytëzohen ligjet për t’ua bërë shqiptarëve jetën sa më të hidhur: gjobat, arrestimet, zbatimit i pakufishëm i gjithë ndjekjeve policore, dënimi i kontrabandës, i prerjes së pyjeve, ndjekja për lëshimin e qenëve, detyrimi me angari dhe të gjitha mjetet tjera, që mund t’i ketë në dorë një polici..”. “Me rastin e krijimit të psikozës për shpërngulje, duhet bërë gjithë ç‘është e mundshme të largohen fshatra të tëra, ose së paku familje të tëra. Duhet përdorur të gjitha mjetet për të penguar mbetjen e një pjese të familjes këtu...”. “Me rastin e krijimit të kolonive të reja, sa herë që i kërkon nevoja, duhet përdorur forca ushtarake...”. “.... duke ditur çfarë dëshirohet dhe duke mos kursyer as para as gjak, shteti ynë do të mund të bëjë që Kosova dhe Rrafshi i Dukagjinit të shndërrohen në Toplicë të re”

Migrimet e popullsisë nga Kosova dhe drejt Kosovës kanë qenë gati dukuri ciklike, të lidhura për ciklet e zhvillimit politik dhe ekonomiko –shoqërorë të Kosovës dhe hapësirës për rreth. Pr t’ikuptuar më mirë migrimet e reja të shqipëtarëve në Evropë dhe kontinentet tjaera, duhet dhënë një pasqyrë të shkurtër të zhvillimit politik, ekonomik dhe demografik të kosovës gjat periudhës së pas Luftës së Dytë Botërore. Periudha kohore e pas Luftës së Dytë Botërore në aspektin politik mund të diferencohet në disa periudha:

a) nënperudha (( 1945 – 1948) e barazisë politike e sociale,

b) nënperiudha (1948 – 1951) e inforbyros dhe e përgaditjes së proceseve politike dhe e presioneve.

c) nënperiudha (1952 – 1956 ) e presioneve politike, policore dhe e shpërnguljeve të shqiptarëve për në Turqi.

d) nënperiudha ( 1966- 1980) e autonomisë politike, e emancipimit politik, ekonomik, kulturor e shqiptarëve dhe e tjrëve.

e) nënperiudha ( 1981-1988) postautonomike dhe e pacifikimit të Kosovës.

f) nënperiudha (1989-1999) e syprimimit të autonomisë, e shkatrrimit të ekonomisë, kulturës dhe arsimit, e largimit nga puna dhe e shpërnguljeve masovike të popullsisë shqiptare në botën e jashtme.

Edhe pas Luftës së Dytë Botërore , preokupim kryesor i serbëve ishte spastrimi i Kosovës dhe viset rreth saj nga popullata shqiptare. Këtë qëllim përsëri mundoheshin ta arrijnë me anë të shpërnguljes për Turqi dhe me anë të asimilimit. Menjëherë pas përfundimit të luftës V. Çubriloviq ministër në qeverinë e atëhershme të Titos, paraqitet me elaboratin e dytë për shpërnguljen e të gjithë shqiptarëve me zbatimin e e forcës ushtarake, por edhe të bashkësive tjera etnike me prejardhje josllave dhe krijimin e shtetit të pastër të sllavëve të jugut.

Pas Luftës së Dytë Botërore dhe deri kah vitet e 60-ta në Kosovë janë vendosur disa ish kolonist të cilët kishin ikur nga Kosova në vitet 1941/45, pastaj banorë serb e malazez nga viset për rreth Kosovës, nga Jabllanica, Vranja, Toplica, Plava, Ulqini, Podgorica, Sanxhaku etj. Si fuqi punëtore dhe kuadra. Gjat periudhës 1946/61 në Kosovë u vendosën 15. 428 banorë, ndërsa gjatë periudhës 1961/71 edhe 23 071 banoë prej viseve tjera jasht Kosoves, ose gjthësej deri në vitin 1971 38.499 banorë.Derisa vazhdonte shpërngulja e shqiptarëve për në Turqi, në Kosovë pasoi vala e dytë e fuqishme e kolonozimit: shum serb e malazezë nga Serbia dhe Mali i Zi.

Gjat priudhës 1944/66 nga Kosova për në Turqi sipas shënimeve turke u shpërngulën mbi 40 000 familje me rreth 160 000 anëtar, shumca e të cilëve rreth 80% ishin shqiptarë.

Planet e fundit dhe veprimet per rikolonizimin e Kosovës me populate serbo-malazeze në fund të viteve të 90-ta.

Edhe pse në Kosovë kishte filluar lufta për çlirim kombetar nga ana e popullatës shqiptare në krye me UÇK-së, ushtria, policia dhe paramilitarët serbe bënin gjenocid mbi popullatën shqiptare, partia politike serbe në pushtet “SPS” (Socijalisticka Partija Srbije), perkatesisht “Keshilli Krahinor i “SPS” për Kosovë e Metohi” bënte plane dhe kishte hartuar projekte për këtë qëllim. Ajo kishte hartuar dokumentin me titull “Predlog mera za resavavanje aktualnih problema na Kosovu i Metohiji (“Propozim i masave për zgjidhjen e problemeve aktuale në Kosovë e Metohi”), Prishtinë, 15 dhjetor 1998.

Perkitazi me kolonizimin e Kosovës, në piken 3 dhe 6 të atij Projekti, parashihen lokacionet e vendeve se ku mund të ndërtohen vendbanimet, kush mund të jetojë ne to dhe burimet për ekzistencë:

Komuna e Kamenicës: Vendbanimi mund të ndërtohet në ngastrën e fshatit Kololeç, në vendin “Pjesa e Dytë”, ku janë afro 25 ha tokë punuese. Kjo do të shërbejë si për refugjatë dhe për te gjithë ata, që dëshirojnë të jetojnë dhe punojnë në këtë komunë. Punësimi do te behej ne qytet. Posedon me 260 ha siperfaqe tokesore, prone e Kooperatives Bujqesore.

Komuna e Vitisë: Për shkak të shpërnguljës së kroatëve nga BL në Letnicë janë krijuar kushtet për kolonizimin e 3000 serbëve dhe malazezëve. Në ngastrën e fshatit Sadovinë, në pronat që i shfrytezon “Agromorava” për arsye strategjike, propozohet ndërtimi i vendbanimit me ekzistencë nga bujqesia dhe pjesërisht punësimi në ekonomi. Janë ndare 250 ha toke punuese për serbe e malazeze që dëshirojnë të jeojnë në Kosovë.

Komuna e Gjilanit: Në këtë komunë ka lokalitete të shumta të përshtatshme për ndërtimin e vendbanimit. Në lagjen “Park” në qytet janë ndarë 100 troje dhe 120 të tjerë duhet t’u ndahen familjeve serbe. Duhen mjete për infrastrukturë, sepse me planin urbanistik është paraparë ndertimi i Lagjës serbe. Ne fshatin Livoçi i Poshtem ekziston lokacioni shoqëror prej disa ha, mjaft të përshtatshëm për vendbanim me 100 shtepi. Ka mjaftë të interesuar dhe ekzistenca e tyre sigurohet nga puna në ekonomi, bujqësi dhe institucione të tjera.


Vendbanimet

Numri i vendbanimeve sipas komunave
KomunaNr i vendbanimeve
Deçan
Rahovec
Gjakovë
Gjilan
Kamenicë
Viti
Skënderaj
Vushtrri
Leposaviq
Mitrovicë
Zveçan
Zubin Potok
Pejë
Klinë
Istog
Obiliq
Fushë Kosovë
Lipjan
Prishtinë
Podujevë
Novobërdë
Gllogovc
Dragash
Suharekë
Malishevë
Prizren
Shtime
Kaçanik
Shtërpcë
Ferizaj
40
36
88
63
76
43
49
67
75
47
35
61
79
54
50
20
18
70
49
77
10
35
36
41
44
77
23
42
16
45
Gjithsej1.466 [28]
Kosova ka histori të gjatë zhvillimi të vendbanimeve, të tipave të ndryshëm. Vendbanimet ilire ishin të vendosura kryesisht në viset bregore, ku mund të punohej toka më lehtë, ku mund të mbaheshin kafshët dhe ku popullsia e ndiente veten më të sigurt.

Depërtimet romake në Kosovë ndikun në ndërtimin e vendbanimeve në udhëkryqe ose pran rrugëve të rëndësishme. Ato kishin planimetri tjetër në krahasim me vendbanimet ilire, sikur p.sh. Ulpiana. Nga kohai ilire kaneë mbetur vendbanimet kalatë të cilat janë shfrytëzuar edhe më vonë sidomos në mesjetë.

Zhvillimi i civilizimit sllav e bizantn dhe ndërtimi i kishave ndikoi në zhvillimin e e vendbanimeve pran objektev të tilla sakrale.

Sundimi turko-osman rreth pesshekuj la shenja të tjera në vendbanimet e Kosovës. Sjellja e fesë islame dhe ndërtimi j objekteve fetare islame, ndikoi në mënyrën e veçantë të vendbanimeve me tipare të tjera si ndëtimi i xhamive,shkollave, hamameve, urave, çeshmave, sahatkullave, haneve, garnizonave, shtëpive me kopshte të rrethuara me mure, me rrugë të ngushta e pa planimetri të caktuar në mungesë të institucioneve shtetrore të planit



Burim i të dhënave


^ (Michel Aubin, Du mithe..., f.2; G. Ostrogorski, Serska oblast posle Dushanove smrti, Beograd, 1965; S. Novakoviq, Srpske oblasti X i XI veka; Skënder Anamali – Muzafer Korkuti, Ilirët dhe gjeneza shqiptare, Tiranë 1971, etj.).
^ K. Jireçek, Istorija Srba, Beograd, 1952,f.86
^ Prof. Alen Dyselje, (Tuluz - Francë), A e kanë pushtuar shqiptarët Kosovën?, revista ‘’Kosova’’, nr.8, Prishtinë,2000, f.51
^ a b Argumentet dhe metodat e politikës ekspansioniste serbe - Mark Krasniqi
^ Michel Aubin, Du mithe serbe au nationalisme albanais, ‘’Le monde’’, 5-6 pril, Paris, 1981,
^ a b CIA - The World Factbook
^ Agjencia e Statistikave të Kosovës - Â
^ a b Burimi: ESK, ”Statistikat e Arsimit 2005-2006”
^ Dr. Hivzi Islami,: Dimensioni demografik i çështjes së Kosovës, ETMM i Kosovës, Prishtië 1997, faqe 159.
^ http://www.see-educoop.net/education_in/pdf/quant_lev_ed-kos-aln-t01.pdf.
^ Dr. Hivzi Islami,: Dimensioni demografik i çështjes së Kosovës, ETMM i Kosovës, Prishtië 1997, faqe 161.
^ Prof. dr. Asllan Pushka: Aspekte gjeopopullative në Kosovë dhe rreth saj, Prishtinë 2000.
^ (http://www.ks-gov.net/esk/).
^ J. Hadživasiljević, Arbanska liga, Beograd 1909. faqe 14.
^ S. Uka, “ Vendbanimet e sanxhakut të Nishit të banuara mepopullatë shqiptare dhe të përzier në vitet 1877/78, Gjurmime albanologjike,XII, Prishtinë 1983.
^ J. Cvijic, Osnove za geografiju i geologiju Makedonije i stare Srbije, Beograd 1911.
^ http://sq.wikibooks.org/wiki/Kolonizimi_Serb_i_Kosov%C3%ABs/9
^ Adem Mripa: Shpërngulja e shqiptarëve në Turqi, punim diplome, Prishtinë 1978.
^ Obradović,M,: Agrarna reforma i kolonizacija na Kosovu, Prishtinë 1981, faqe 221.
^ Dr. Hivzi Islami,: Dimensioni demografik i çështjes së Kosovës, ETMM i Kosovës, Prishtië 1997, faq 180.
^ Obradović,M,: Agrarna reforma i kolonizacija na Kosovu, Prishtinë 1981, faqe 221-222..
^ http://sq.wikibooks.org/wiki/Kolonizimi_Serb_i_Kosov%C3%ABs/9#cite_note-33
^ Prof. dr. Asllan Pushka: Aspekte gjeopopullative në Kosovë dhe rreth saj, Prishtinë 2000,faqe 302.
^ V. Čubrilović, Manjinski problem u novoj Jugoslaviji, Beograd, 3. 11. 1944 .
^ Dr. Hivzi Islami,: Dimensioni demografik i çështjes së Kosovës, ETMM i Kosovës, Prishtië 1997, faq 185.
^ Prof. dr. Islami, H.: Kosova dhe shqiptarë, Prishtinë 1990.
^ http://web.ukonline.co.uk/shkupi/arkiva/kolonizimi_serb_i_kosoves.html#_ftnref157
^ Burimi: ESK, Hartografi
Entii Statistikës

Nga Flori Bruqi : Demografia e Serbisë sipas informacioneve të Agjencisë informative Amerikane -CIA-e

Në territorin e Serbisë jetojnë disa popuj, sidomos në Vojvodinë, e cila ka qenë pjesë e Perandorisë Austro-Hungareze dhe në të cilën kanë jetuar hungarezë, austriakë, sllovakë, rumunë, rusë, kroatë, serbë, malazezë, shqiptarë, etj. Në Serbi përveç serbëve që përbëjnë shumicën, jetojnë edhe shqiptarë (Lugina e Preshevës, Medvegjë, Beograd, e qytete tjera), malazez, boshnjakë (në Sanxhak të Pazarit të Ri), bullgarë, vlleh (Serbia Lindore), romë, etj.
Serbia ethnic 6 8 century.png

1867


Nga viti 1950 deri në vitin 1987 popullsia e Serbisë është rritur vetëm për 35,6 %, e Vojvodinës për 22,1 %, ndërsa të dhënat për vitin 2002 tregojnë se popullsisë e Serbisë dhe e Vojvodinës ka shënuar zvogëlim. Arsyet janë të shumta, prej luftës e deri tek emigrimi i të rinjve në vendet e zhvilluara.
1868

Popullsia e Serbisë dhe e Vojvodinës prej viteve të 50-ta e deri në fund të dekadës së tetë ka shënuar rritje të vogël absolute e relative. Prej fillimit të viteve të 90-ta e më pas popullsia e Serbisë dhe e Vojvodinës ka shënuar depopullim nga arsyeja e plakjes dhe e migrimit të popullsisë së re.


1880
Serbia dhe Vojvodina dallohen me strukturë heterogjene nacionale, kanë shtim të ulët të popullsisë, pak analfabet, pjesëmarrje relativisht të ulët të popullsisë bujqësore (15-20 %), pjesëmarrje të konsiderueshme të popullsisë urbane (52 %), dendësi të mesme të popullsisë (rreth 100 b/km²).


2002

 Në serbi dhe në Vojvodinë jetojnë rreth 7,5 milion banorë, në Serbinë e ngushtë 5,5 milion dhe në Vojvodinë rreth 2 milion banorë. Në Serbi 82,9 % të popullsisë e përbëjnë serbët, 3,9 % hungarezët, boshnjakët e myslimanë 2,07 %, romët 1,4 %, malazezët dhe kroatët nga 0,9 %, shqiptarët 0,82 %. (Në Luginën e Preshevës dhe në qytete të Serbisë) dhe të tjerët 7 %.

                                                                             2002


Në Vojvodinë jetojnë më shum popuj (mbi 20) : serb (65 % në vitin 2002), hungarezë 19 %, jugosllavë 8 %, rreth 3 % kroatë, rreth 2,5 sllovakë, pastaj malazezë, rus, rom, etj.



2002


Demografia sipas CIA 


Serbia ka 7 344 847 banor, në botë radhitet në vendin : 97 (vl. qershor 2010)

Struktura Moshore :

0-14 vjet : 15,2 % (577.534 meshkuj / femra 541231)

15-64 vjet : 68,1 % (2.503.260 meshkuj / femra 2501844)

65 vjeç e lart : 16,6 % (500.794 meshkuj / femra 720.184) (vler. 2010)

Mosha mesatare :

gjithë : 41,1 vite

mashkull : 39,4 vjet

femra : 42,9 vjet (2010 vler.)

Shkalla e rritjes së popullsisë :

-0,469 % (Vler. 2010), në botë radhitet në vendin : 224

Shkalla e lindjeve :

Lindje 9,2 / 1000 popullsia (2010 vler.), krahasim vend në botë : 206

Shkalla e vdekjeve:

13,89 vdekje / 1000 popullsisë (korrik 2010 vler.), në botë radhitet në vendin : 19

Shkalla e migrimit neto :

0 emigrant (s) / 1000 popullsia (2010 vler.), në botë radhitet në vendin : 72

Shkala e urbanizimit :

popullsisë urbane : 52 % e popullatës së përgjithshme (2008)

Shkalla e urbanizimit : Shkalla e 0,5 % vjetore e ndryshimit (2005-10 vler.)

Struktura gjinore :

në lindje: 1,065 mashkull (a) / femra

nën 15 vjeç: 1,07 mashkull (a) / femra

15-64 vjet: 1 mashkull (a) / femra

65 vjet dhe më lart: 0,7 mashkull (a) / femra

Popullsia gjithë : 0,95 mashkull (a) / femra (vler. 2010)

Shkalla e vdekshmërisë së foshnjeve :

gjithë : 6,65 vdekje / 1000 lindje të gjalla, në botë radhitet në vendin : 175

mashkull: 7,68 vdekje / 1000 lindje të gjalla

femra: 5,56 vdekje / 1000 lindje të gjalla (vler. 2010)

Jetëgjatësia në lindje :

Popullsia përgjithë : 74,09 vjet, në botë radhitet në vendin : 101

mashkull : 71,26 vjet

femra : 77,1 vjet (2010 vler.)

Koeficienti i përgjithë i fertilitetit :

1,39 fëmijët e lindur / grua (vler. 2010), në botë radhitet në vendin : 200

HIV / AIDS - Shkalla e rritur Prevalenca :

0,1 % (2009 vler.), në botë radhitet në vendin : 160

HIV / AIDS - njerëzit që jetojnë me HIV / AIDS : 6400 (2009 vler.), në botë radhitet në vendin : 117
HIV / AIDS - Vdekje : më pak se 100 (2009 vler.), në botë radhitet në vendin: 133

Grupet etnike :

Serbë 82,9 %, 3,9 % hungarezë, Rome (Egjiptas) 1,4 %, 1,1 % Jugosllavët, boshnjakët 1,8 %, malazez 0,9 %, të tjera 8 % (2002 regjistrimit)

Struktura fetare :

85 % ortodokse serbe, katolike 5,5 %, 1,1 % protvler.antë, myslimanë 3,2 %, 2,6 % të papërcaktuar, të tjerë, të panjohur, ose ateist 2,6 % (2002 regjistrimit)

Struktura gjuhësore :

88,3 % serbe (zyrtare), 3,8 % hungarezë, boshnjake 1,8 %, Romany (Gypsy) 1,1 %, të tjerë 4,1 %, 0,9 % të panjohur (sipas regjistrimit 2002)

Fahri Xharra: Porosia e madhe e Zot. Mathieu Aref !

I madhi Zot. Mathieu Aref na pralajmëron që t`i hapim sytë që mos të biejmë pre e demonëve; që të jemi të kujdesshëm edhe ndaj dorës së shitur vendore :
mathieu-aref
“O Shqiptarë patriot mos harroni se demonët e vjetër anti shqiptarë janë ende gjallë, ata na përgjojnë, mbikëqyrojnë më të voglën gabim, shfrytëzojnë çdo dredhi për të na zvogëluar, na dobësuar dhe për të zhdukur karakterin kombëtar të Shqiptarëve.. O bijt e Pelazgosit, Lekës të Madh, Pirros-it (Burri) dhe të Skënderbeut zgjohuni, dilni nga gjendja letargjike dhe sidomos bashkoheni para se të bëhet
shumë vonë !

sophia-schliemann

 Gruaja e arkeologut Schliemann  me “stolitë e Helenës”  

 (Sophia Schliemann wearing the “Jewels of Helen” excavated by her husband, Heinrich Schliemann )

Përveq porosisë së madhe , dua të citoj Zot. Aref edhe me disa rreshta të shkruara nga ai , që ne përfundimisht të jemi ballëhapur me rrënjët tona dhe skajshmërisht ta mbrojmë dhe t`a duam të kaluaren tonë : “Si pedagog dhe shkencëtar i çeshtjës pellazge kam zbuluar këtu atë që unë kam shkruar në librat e mi dhe tezën time dhe nuk jam i gatshëm për të hapur një debat të gjatë dhe kompleks që me siguri do të provokoje pyetje që ndoshta nuk kanë asgjë shkencore. Edhe një herë po përsëris që përgjigjet e të gjitha pyetjeve tuaja janë në librat e mi dhe nganjëherë në disa artikull që kam shkruar. “
miredita-bride-albania

“Nusja Mirditore – Shqiperi   (Miredita bride – Albania”)


Por unë dua që edhe një herë e edhe një mijë herë t`i përseris fjalët e tij , që ne si qytetar të thjeshtë të dimë të ballafaqohemi në bisedat e rastit apo në provokimet e demonëve antishqiptar :
“Duhet me ditur se origjina e gjuhës greke është një përzierje të dialekteve jonishte dhe eoliane (dialekte pellazge të asaj kohë) më gjuhën e tyre (një lloj gjuhë bastarde më origjina të ndryshme dhe sidomos fenikas dhe egjiptiane). Greqishtja e lashtë ishte një gjuhë shkencore e të « shkruarit » të asaj kohë që nuk ishte folur nga populli. Pastaj kjo gjuhë shkencore e lashtë u transformua më kalimin e kohës deri sa të arrije ne kohët e sotme tërësisht e transformuar. Atë gjuhë shkencore sot një Grek nuk mund ta kuptoje qartësisht. Ja pra si historia e Greqisë dhe kulturës së saj ka qenë e manipuluar për më shumë se 25 shekuj !”

“Iliada dhe Odisea ishin poema epike të traditës gojore pellazge që, gjatë pushtimit të Pellazgjisë nga Helenët, ata ishin të uzurpuar, rikompozuar manipuluar nga pushtuesit e rinj pas shekullit të tetë para erës sonë. Por poemat epike fillimisht kanë treguar një luftë të Trojës (fjalë që shpjegohët falë gjuhës shqipe « trojë » që do të thotë : vend, tokë, piecë tokë.. « truall, trojë, trojat »…) që mund të ketë ndodhur mes sh XIII dhe XII (pes) gjë që do të thotë, më shumë se katër shekuj para « mbërritjes » së Grekëve pas shekullit të VIII para erës sonë.”
veshnje-nuserie-hunzake

Veshnje nusërie hunzake !  

(Traditional Wedding dress from Hunza,Gilgit Baltistan,Pakistan)


“Por Grekët kanë transpozuar këtë luftë të lashtë (beteja apo përleshje mes fiseve pellazge) që kanë të bëjnë më Iliadën e lashtë (e quajtur fillimisht « Zemërimi i Akilit ») në një luftë reale (në fillimin e shekullit të shtatë para erës sonë) kundër Pellazgët të cilët nodhëshin në të dy anët : Gadishullin juglindor të Evropës dhe në Azinë e vogël. Pushtuesit helen kanë anasjell emrin e qytetit të lashtë të Trojës në « Ilion » nga ku rrjedh emri « Iliada » që nuk ka të bëjë më pellazgjishtën. Pra në Iliadë ka shumë antroponime, emra vendeve, oronime, eponime, teonime (etj) të gjuhës pellazge që logografet helen nuk mundëshin ti përkthejnë kur ata transkriptuanë poemat epike në gjuhën greke (të shkruar për herë të parë ne mes të sh VI-të nga Piziztrati). Prandaj, çdo gjë që nuk mund të shpjegohët falë gjuhës shqipe mund të jetë vetëm me zanafill greke. “

Ne jemi krenar me të kaluarën tonë , jeta atyre që deshën të na tëhujasojnë kohëve të fundit besoj të ket kaluar , por prap porosia e Zotit Mathieu Aref qëndron .
Që të jemi ballëhapur me historinë tonë po iu paraqes këto tri foto (courtesy Preveza Abrashi ) , të cilat janë një dëshmi që nuk mund të kontestohet në asnjë mënyrë: Ishim dhe jemi ata që do të jemi edhe në të ardhmen :

Fahri Xharra : Holokausti serb ndaj hebrenjve dhe çështja shqiptare

Serbia e kishte kampin e vdekjes së hebrenjve; por falë intuitës hebraike ai kamp përmendet edhe sot, ai kamp është i shënuar në të gjitha datotekat e krimit . Serbët i kishin edhe kampet e shfarosjes së shqiptarëve , dekada me radhë por falë intuitës shqiptare të harresës ato janë zhdukur. Një kontrast i madh në mes nesh dhe çifutëve? E dini që serbet ishin vrasësit më të mëdhenj gjatë L D Botërore, ata vranë shqiptar , boshnjak , hebrenj, RAE .. dhe vranë e vranë dhe në fund edhe fitimtar .

holokausti-serb

Pa kaluar shumë kohë nga krimi , ne i harruam varrezat masive me shqiptar , nga lufta e fundit . Por , ne nuk jemi hebrenj; ne harrojmë , ne harrojmë për një grusht parash ,për një premtim , për asgjë .
Numri i vërtetë i të burgosurve hebrenj në Sajmishte të Beogradit asnjë herë nuk ka mundur të arrihet sepse serbet janë specialist të mashtrimit ; sikurse ne që asnjë herë nuk kemi mundur të shënojmë numrin e saktë të hebrenjve që i kemi fshehur nuk i kemi dorëzuar në kampet e vdekjes, sepse jem të tillë ,lehtë harrojmë , lehtë humbasim në mjegullat e kohës që na rrethojnë.Ta dini që ne jemi populli i vetëm në Europë që nuk i kemi dorëzuar çifutet në kampet e vdekjes, asnjë me dijen tonë. I kemi veshur , iu kemi ndërruar emrin ,iu kemi dhënë plisin ; dhe i kemi mbrojtur.

holokausti-serb-2

Disa burime e cekin se me 31 janar 1942 në Sajmishte afër Beogradit ishin mbi 6.500 shpirtra që e pritnin vdekjen. Por sidoqoftë , është e sigurt që numri i të vrarëve ishte shumë më i madh se sa shënohet.

Shifrat tregojnë që deri në fillim të luftës në Prill 1941 ishin mbi 12 000 hebrenj që jetonin në Beograd; nga kjo shifër dy të tretat gra dhe fëmijë. Ta lemë anash statistike, porase në Sajmisshte u sollën edhe fëmijët e edhe gratë çifute. NëSajmishte u sollën edhe çifutet e Banatit – aty jetonin mbi 2500 sish.
holokausti-serb-5
Pra , Sajmishte ( Panairi i vjetër i Beogradit ) që nga vjeshta e vitit 1941 ishte si “Judenlager”, vend grumbullimi i hebrenjve,. Kushtet e jetës ishin të mjera ‘ por për njerëzit që pret vdekja e sigurt çfarë kushtesh të kërkohen ?

holokausti-serb-4

Shikoni , shumë nga ata u ekzekutuan në Jajinci ( kryesisht burrat) , si dhe Banjicë ( në jug të Beogradit). Pas urdhërit “”smoothen out” , vdekjes më të butë filluan operacionet me gas.Ky lloj i vrasjes erdhi nga Polonia.
holokausti-serb-3

Nga pranvera e vitit 1942 ‘the “job” had been done” , puna u krye dhe vrasja dhe zhdukja e hebrenjve përfundoi .Disa dhjeta mund të kenë shpëtuar. Pra ky ishte kampi Semlin i shfarosjes së hebrenjve.
E dini , si notues të mirë që janë serbët neve na quanin vrasës dhe bashkëpunëtor të fashizmit , dhe sa shumë shqiptar e kanë paguar me kokë këtë akuzë; por sidoqoftë krimi i serbëve nuk harrohet.
Ne, shqiptarët e kemi vendin e nderit tek hebrenjtë për besnikërinë ndaj tyre .



Referencat ;


-Photos from archive of The Museum of Vojvodina;eshumation at The Jewish Cemetery, Zemun 1944.g.
-https://www.open.ac.uk/socialsciences/semlin/en/remembering-semlin.php
-http://www.dark-tourism.com/index.php/15-countries/individual-chapters/698-site-of-the-sajmiste-concentration-camp-belgrade
-http://ejewishphilanthropy.com/staro-sajmiste-and-belgrades-neglected-holocaust-landmarks/
-http://www.arhiv-beograda.org/holokaust/concentration-camp-at-sajmiste/?lang=en
Referencat per ata që duan më shumë njohuri per holokaustin serb ndaj hebrenjve
Browning, Christopher (2007). The Origins of the Final Solution: The Evolution of Nazi Jewish Policy, September 1939 – March 1942 (2 ed.). Lincoln, Nebraska: University of Nebraska Press. ISBN 978-0-80320-392-1.
Cohen, Philip J. (1996). Serbia’s Secret War: Propaganda and the Deceit of History. College Station, Texas: Texas A&M University Press. ISBN 978-0-89096-760-7.
Crowe, David M. (2000). “The Roma Holocaust”. In DeCoste, Frederick C.; Schwartz, Bernard. The Holocaust’s Ghost: Writings on Art, Politics, Law and Education. Edmonton, Alberta: University of Alberta Press. ISBN 978-0-88864-337-7.
Glenny, Misha (2011). The Balkans: Nationalism, War, and the Great Powers, 1804–2011. London: Penguin Books. ISBN 978-1-77089-274-3.
Goldstein, Ivo (1999). Croatia: A History. Montreal: McGill-Queen’s Press. ISBN 978-0-7735-2017-2.
Israeli, Raphael (2013). The Death Camps of Croatia: Visions and Revisions, 1941–1945. New Brunswick, New Jersey: Transaction Publishers. ISBN 978-1-4128-4975-3.
Kenrick, Donald; Puxon, Grattan (2009). Gypsies Under the Swastika. Hatfield, Hertfordshire: University of Hertfordshire Press. ISBN 978-1-902806-80-8.
Kurapovna, Marcia (2009). Shadows On The Mountain: The Allies, The Resistance, And The Rivalries That Doomed WWII Yugoslavia. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons. ISBN 978-0-47008-456-4.
Manoschek, Walter (2000). Herbert, Ulrich, ed. National Socialist Extermination Policies: Contemporary German Perspectives and Controversies. New York: Berghahn Books. ISBN 978-1-57181-751-8.

Fahri Xharra : Serbët gënjejnë; rrena është virtyt i tyre

Shikoni , qëllimin e kam jo për ndjellje të urrejtjes ndërfqinjësore ; sepse si dy shtete që jemi të pavarura me integritet dhe suverenitet territorial dyhet të dimë se jemi fqinjë dhe se jeta vazhdon.E shkruara ime për virtytin e tyre është që të jemi të përgatitur se si dy shtete të ngritura njëra me me 1882 e tjetra me 2008 , që në bisedime , marrëveshje apo kontrata ndërshtetërore ta dimë vetinë e tyre të rrenës dhe mashtrimit.

Nuk po e them vet , edhe pse kemi qenë vazhdimisht të genjyer dhe të tradhëtuar dhe kemi pas rastin që në “en personne” të bindemi por me ato çka shkruhet për ta atëherë e kemi lehtë .

(Vrlo poznata srpska izjava, koju oni žive svojim cijelim bićem. Dva stoljeća, tj. od kako su naučili pisati, lažiraju povijest i kradu kulturne značajke svojih susjeda. Svim svojim lažima, nevažno jesu li izjave, novinski članci, ili čak cijele knjige, dali su znanstveni oblik. Radili su to posvuda i bez prestanka. I u toj mjeri da srpsko značenje nauke i znanosti kod drugih naroda se smatra krađom i lažima.
rrenat-serbe-dhe-vjedhjet-ne-serbisht
( http://kamenjar.com/srpske-lazi-i-krade/)

Edhe pse jo gati dy shekuj që kanë mësuar të shkruajnë dhe lexojnë por e rrejnë historinë duke e vjedhur çdo dromcë historie nga fqinjët. Rrenat e tyre janë të formave të ndryshme , deklarata, artikuj gazetash bile edhte libra të tërë , të gjitha e kanë nivelin “shkencor” . E rëndesishme të flitet .
Për ne shkrujanë që jemi popull i pahistori , i pa të kaluar historike ,që nuk kemi përmendore nga e kaluara e jonë , nuk kemi traditë ,s`kemi epikë as poeezi , nuk kemi as romane e as shkolla , se na nuk jemi as ilir e as pellazg .

Për ne thonë që na sollën arabët në shek.10 si mercenarë për të luftuar kundër Bizantit , na sollën turqit në fund të shek.14-të etj, etj. Pra një shtet vazal si Serbia e që id he krah turku, hiq më shumë i vjetër se nga 1882 mundohet të vjedhë çdo gjë nga ne.

Populli serb ka dashur me çdo kusht të del në det , por për të arritur këte i duhej të rrente së pari historinë e pastaj të fillonte luftën në “mbrojtje” të asaj që e ksihte shkruar vetë apo të porositurit nga Europa.

Rrenci më i madhi i cili pa kurrfarë baze dhe të vërtete historike shkruante ashtu si ia kishte andja ishte Vuk Stefanović Karadžić , babai i falsifikimeve dhe përvetësimeve historike nga të tjerët Ai i “ bëri “ serbët autokton në Serbinë e sotme, në Kosovë e Dukagjin , në Bosne dhe Hercegovinë , në Mal të ZI , në Banat dhe Srem , në Sllavoni dhe Kroaci, në Dalmaci dhe të gjithë bregdetin e Adriatikut që nga Trieshta e deri në Durrës.

Dikush nga serbët shkroi : Pse jemi të tillë? Ç`po ndodhë me ne? Si bëmë populli më i vjetër i Europes? Pse vazhdohet me rrenat nacionaliste serbe , pse ato nuk mbarojnë një herë e përgjithmonë?
Sonja Biserko, presidente e Komitetit të Helsinkit të Serbisë, ka deklaruar për revistën kroate, “Vijenac”, se e gjithë historia e Serbisë është “një gënjeshtër e madhe”.

“Serbia nuk ka qasje të vërtetë për një pjesë të historisë së saj që lidhet me Perandorinë Osmane. Nga injoranca e fakteve ka krijuar mitin për Kosovën, për heroizmin serb dhe mbretërinë qiellore. E gjithë historia e Serbisë është një gënjeshtër e madhe”, ka deklaruar pa pardon Sonja Biserko gjatë një interviste të gjerë.

Njëra nga tezat serbomëdha të Qosiç-it është se serbët duhet të gënjejnë në mënyrë sa më mjeshtërore që të mund t’i relaizojnë qëllimet e tyre. Kjo edhe pas vdekjes së tij është mendësi dhe praktikë dominuese. Nëse e merrni parasysh se çka ndodh sot në lidhje me Srebrenic-ën, mund të shihet se sa energji është derdhur në rrëfimet mbi komplotin kundër serbëve. Përmendet bile edhe qëndrimi britanik rusofob i vitit 1912, i cili iu paksa konvenuar shqiptarëve për ta njohur shtetin e tyre më 1913.

Pra , serbët rrejnë, kujdes nga rrenat e tyre . Mjerë ata që janë në shërbim të serbëve !

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar që editohet nga njëfarë ekstremisti dhe terroristi antishqiptar nga Shkodra, m...