Skënderbeu ose Skënderbej ,lindi në vitin 1405
dhe vdiq të vitit 1468. Është Heroi Kombëtar i shqiptarëve, figura më e shquar
në historinë e shqiptarëve. Gjergj Kastrioti ishte djali më i vogël i Gjon
Kastriotit dhe i princeshës Vojsava, fëmija i fundit midis 4 djemve dhe 5
vajzave.
Mendohet se lindi më 6 maj 1405 në Dibër. U mor peng si nizam pas
thyerjes së të atit nga Sulltan Murati më 1421 dhe u dërgua në oborrin e
Sulltanit në Adrianopojë. Atje, zgjuarsia dhe shkathtësia e quan Gjergjin në
shkollën e sulltanit (içogllanëve) që përgatiste komandantë e nëpunës.
Natyra i kishte dhënë dhunti mendore e fizike.
Atje mori emrin Iskënder (Aleksandër).
Pas mbarimit të shkollës, Skënderi "(Gjergj Kastrioti)" kreu
detyra ushtarake në Ballkan e në Azinë e Vogël, duke u dalluar për trimëri dhe
për këtë arsye iu dha titulli bej që do të thotë princ ose fisnik pra
Skënderbeg do të thotë Aleksandri princ ose fisnik.
Ai nuk e harroi vendin e
tij të dashur dhe priste me padurim rastin të kthehej në tokën që e lindi. Me
vdekjen e të atit, ai shpresonte t'i zinte vendin, por nëfakt sulltani e
emëroi sanxhakbej jashtë tokave shqiptare.
Skënderbeu nuk hoqi dorë nga ideja për t'u kthyer
në Shqipëri në fronin e të atit, deri në vitin 1443 kur ai u nis kundër Janosh
Huniadit nën komandën e bejlerbeut të Rumelisë.
Më 3 nëntor 1443 në afërsi të Nishit, u ndeshën
dy ushtritë. Ushtria osmane u shpartallua dhe u tërhoq në panik.
Skënderbeu filloi të zbatonte planin e
kryengritjes, së bashku me 300 kalorës shqiptarë e me të nipin Hamza Kastrioti,
u kthye në Dibër, ku populli e priti si çlirimtar.
Mori masa për përforcimin e
rrugëve nga mund të vinin osmanët, dhe prej andej iu drejtua Krujës. Me një
ferman të rremë shtiu në dorë qytetin e garnizonin dhe kështu më 28 nëntor 1443
u shpall rimëkëmbja e principatës së Kastriotëve.
Mbi kështjellën e Krujës u ngrit flamuri me
shkabën e zezë dykrenare i Kastriotëve.Kryengritja u përhap shpejt në viset e tjera dhe
feudalët e tjerë u ngritën gjithashtu.
Gjatë dhjetorit, Shqipëria e Mesme dhe e Veriut u
spastruan nga forcat osmane, u çliruan njëra pas tjetrës kështjellat e kësaj
zone.Skënderbeu ishte organizatori i Kuvendit të Arbërit, në të cilin u
zgjodh si prijës i Lidhjes Shqiptare të Lezhës. Ai u martua
me të bijën e Gjergj Arianitit me Donika Arianitin për të forcuar lidhjet e tij
me principatat e tjera.
Në janar të vitit 1468 Skënderbeu u sëmur gjatë
zhvillimit të një Kuvendi të thirrur nga ai, në të cilin ishin të ftuar të
gjithë princat shqiptarë.Vdiq me 17 janar 1468 në Lezhë. I mbuluar me
lavdi, ai u varros në Lezhë. Shqiptarët humbën prijësin e lavdishëm që i
udhëhoqi për 25 vjet rresht.
E shoqja me të birin emigruan, sikurse edhe një
pjesë e parisë shqiptare, për në Itali.
Rreth përkrenares ekziston ideja se e ka mbajtur
për nder të Pirros së Epirit, pasi edhe ai ka mbajtur po të njëjtën përkrenare.
Epoka e Skënderbeut e shekullit XV dhe vetë
figura e Gjergj Kastriotit - Skënderbeut ndikoi fuqishëm në jetën shpirtërore
të shqiptarëve dhe për rritjen e vetëdijes kombëtare të tyre.
Të frymëzuar prej tyre, intelektualë të shquar
shqiptarë, i pasqyruan e i përjetuan ato në vepra historike monumentale, në të
cilat nisi jetën e vet historiografia shqiptare.
Në kulmin e pergatitjeve të kryqëzatës së vendeve europiane, kundër
pushtuesve osmanë, vdiq më 14 Gusht 1464 ne menyre te papritur dhe te
mistershme( thuhet qe u helmua), Papa Piu II, frymëzuesi dhe organizatori i
saj.
Ai ishte papa i 210
i kishes katolike, Shërbeu si papë që nga zgjedhja e tij më 19 gusht 1458 dhe
deri më 14 gusht 1464. Paraardhës i tij ishte papa Kalisti III ndërsa
pasardhësi papa Pali II.
Ai e shpalli fillimin e kryqëzatës, në nëntor
1463 dhe ushtritë kryqëtare po grumbulloheshin në skelat e Italisë, për tu
nisur kundër turqve.
Po atë vit midis Skënderbeut dhe Venedikut u
përfundua Traktati i Miqësisë dhe aleanca në luftë kundër pushtuesve turq. Edhe
Venediku me Hungarinë, përfunduan një lidhje ushtarake. Në Shqipëri Skënderbeu
u pajtua me Dukagjinët dhe u bënë aleat të ngushtë.
Të gjitha këto si dhe nxitje e presionet e
ushtruara nga Papa dhe nga Venediku e detyruan Gjergj Kastriotin të prishë
marrëveshjen e Paqes me Mehmetin e II në Prill të vitit 1463 dhe të
solidarizohet me kryqëzatën, duke kryer një varg aksionesh ushtarake në
zotërimet turke.
Por shpresa e Skënderbeut për t’a lidhur rezistencën
shqiptare, me luftën e popujve europianë, u fashit me vdekjen e Papës, që pruri
në dështimin e kryqëzatës.
Me dështimin e saj, shqiptarët mbetën përsëri të
vetëm përballë furisë turke, barrikadë e vetme, në mbrojtje të civilizimit
europian.
Ishte Dhimiter Frângu (dhe jo Dhimiter Frëngu) qe shkroi i pari jetën e
Skënderbeut, realisht si u
zhvillua, sepse
Frângu ishte bashkëshoqërues i gjithë jetës dhe luftërave të Skënderbeut,
arkëtar e shoqërues në udhëtimet e Princit Shqiptar, ndrysh nga Marin Barleti
ku ka edhe trillime.
Shkrimet latinisht të Frângut të vitit 1480, 12
vjet pas vdekjes së Skënderbeut, mjerisht u përvetësuan nga të tjerë, dhe
përkthimi dhe botimi i saj italisht u bë më vonë, pas vdekjes së Frângut.
Patjetër se vepra e Barletit qe u botua latinisht
ne fillim të shek të XVI (1504) kushtuar luftës heroike të arbërve për
mbrojtjen e Shkodrës, (rrethimi i Shkodrës) pati jehonë të madhe.
Por vepra që e lartësoi figurën e tij si
historian humanist është “Historia e jetës dhe e bëmave të Skënderbeut”, të
cilën e botoi italisht në Romë rreth viteve 1508-1510.
Kjo vepër voluminoze njohu shumë ribotime në
gjuhë e në vende të ndryshme të Evropës.
Veprat e M. Barletit u bënë burimi më i
rëndësishëm ku patriotët shqiptarë mësonin historinë e epopesë legjendare të
shk. XV, kur nuk ishte zbuluar e njohur vepra e Dhimiter Frângut.
Periudha e
Skënderbeut u përjetësua edhe në vepra të tjera historike nga bashkëkohësit e
heroit.
Siç e thame një nga bashkëpunëtorët e ngushtë të Skënderbeut, Dhimitër
Frângu, shkroi latinisht, në frymën e ideve
humaniste të kohës një vepër për jetën e Skënderbeut.
Një vepër tjetër e rëndësishme për të njohur
shoqërinë shqiptarë të shek. XV është “Historia dhe gjenealogjia e shtëpisë së
Muzakajve”, shkruar në italisht më 1510 nga bashkëluftëtari i Skënderbeut, Gjon
Muzaka.
Ajo mbeti në dorëshkrim dhe, për vlerën që ka për
historinë mesjetare shqiptare, botuesi i saj i shek. të XIX më të drejtë e ka
cilësuar atë si një “margaritar”.
Gjergj Kastrioti - Skënderbeu (6 maj 1405- 17
janar 1468) sintetizon një epokë të tërë historike që mori emrin e tij: luftën
njëshekullore kundër pushtimit osman (fundi i shek. XIV - fundi i shek. XV).
Nën udhëheqjen e tij, lufta e shqiptarëve u ngrit
në një shkallë më të lartë e më të organizuar dhe shënoi një kthesë vendimtare
në zhvillimin politik të Shqipërisë. Gjergj Kastrioti - Skënderbeu ishte
përfaqësuesi më konsekuent dhe më i shquar i elitës drejtuese shqiptarë që udhëhoqi
më
vendosmëri frontin e luftës së shqiptarëve kundër pushtuesve osmanë.
Ai realizoi të parin bashkim të shqiptarëve, Lidhjen Shqiptare të
Lezhës, e cila hapi rrugën e krijimit të shtetit të pavarur shqiptar,
themeluesi i të cilit u bë ai vetë.
Kujdes të veçantë
Skënderbeu i kushtoi ruajtjes së burimeve të brendshme ekonomike, tek të cilat
u mbështet lufta.
Duke fuqizuar mbrojtjen në brezin kufitar, në
lindje e në jug, ai i dha mundësi banorëve të viseve të lira të zhvillonin një
veprimtari ekonomike deri diku normale.
Krahas mbrojtjes së vendit, Skënderbeu i kushtoi
vëmendje çlirimit të viseve të pushtuara që ndikoi në formimin e mëtejshëm të
lidhjeve më banorët e këtyre viseve dhe në forcimin e bashkimin e të gjithë
popullit shqiptar.
Aftësitë e Skënderbeut si burrë shteti spikatën
edhe në marrëdhëniet me vendet e tjera.
Duke pasur të qartë së rrezikut osman mund t’i
bëhej ballë vetëm më sukses vetëm me forca të bashkuara, Skënderbeu kërkoi
pareshtur pjesëmarrjen e vendeve evropiane në luftë kundër armikut të
përbashkët.
Në kushtet e pabarazisë së theksuar ndërmjet
forcave osmane dhe atyre shqiptare, Skënderbeu përpunoi strategjinë dhe
taktikën e tij luftarake, në bazë të së cilës qëndronte mendimi se fitorja nuk
mund të varej nga numri i ushtarëve.
Skënderbeu u
shndërrua në simbol të luftës për liri e pavarësi. Ai mbeti një figurë e dashur
për shqiptarët edhe pas vdekjes së tij.
Kujtimi i tij mbeti gjithnjë i gjallë nëpër
këngët, gojëdhënat e tregimet e shumta popullore që i dhanë atij tiparet e një
figure legjendare.Vepra dhe figura e Skënderbeut kishte përmasa dhe
rëndësi evropiane.
Ai u vlerësua lart nga personalitetet e shquara
evropiane të kohës. Këtë e dëshmon edhe fakti së për Skënderbeun është shkruar
një literaturë e shumëllojshme, prej qindra vëllimesh, të botuara në shumë
gjuhë, dhe në të katër anët e botës. Ndër autorët shqiptarë janë Marin Barleti,
Fan Noli, Sami Frashëri, Sabri Godo, Fatos Daci e shumë të tjerë.
Thuhet se në një rast Ballaban Pasha i dërgoi
Skënderbeut një dhuratë: katër kuaj arab së bashku me një pajisje të shkëlqyer
për të nderuar Skënderbeut si një komandant, ndërsa Skënderbeu si përgjigje ia
kthen me një dhuratë të e përbërë nga një shkop bariu dhe një gunë, duke i
dhënë të kuptoj Ballaban Pashës se do të kishte qenë më shumë i nderuar të
ishte një bari i thjeshtë në fshatin e tij, sesa të tradhtonte vendin e tij.
Për popullin shqiptar Skënderbeu bënte mrekulli me shpatën e tij. Ishte
menduar se duheshin tre burra të ngrinin shpatën e
tij dhe se ai mund të copëtonte shkëmbinj ose shponte male me të.
Në një ngjarje tjetër popullore është thënë gjatë
negociatave për paqe se Sulltan Mehmedi i II, që kishte dëgjuar për shpatën e
Skënderbeut i kërkoi atë si një nder Skënderbeut.
Skënderbeu pranoi dhe dërgoi shpatën e tij si një
dhuratë për sulltanin. Njerëzit e Skënderbeut pas dëgjimit të lajmeve ishin të
shqetësuar.
Ata i dolën Skënderbeut në lidhje me frikën e
tyre se ai i dorëzoi shpatën e tij legjendare, por Skënderbeu qeshi dhe u
përgjigj se ai i dorëzoi shpatën e tij, por jo krahun e tij.
Gjatë një betejë të furishme kundër turqve që
zgjati përtej muzgut, Skënderbeu urdhëroi disa nga ushtarët e tij të gjenin një
tufë me dhi, e u lidhën pishtarë të ndezur brirëve të tyre dhe dërgohen në
drejtim të rreshtave të ushtarëve turq gjatë natës.
Për shërbimin e rëndësishëm të marrë nga ana e
këtyre kafshëve, heroin ynë vendosi të përvetësojë imazhin e kafshës si emblemë
të tijën, në përkrenaren e tij.
Skënderbeu në shtrat të vdekjes së tij urdhëroi djalin e tij për t'i
shpëtuar hakmarrjes turke të largoheshin për në Itali, tha
se sa më shpejt të zbarkojë në ranishte të gjente një pemë ku të lidhë kalin e
tij dhe shpatën e tij, dhe sa herë që të frynte era turqit të dëgjonin shpatën
e tij në ajër dhe hingëllimën e kalit të tij dhe nga frika se nuk do t'a
ndiqnin.
Me të përhapur lajmin e vdekjes së Skënderbeut, Turqit vendosën të
sulmonin forcat shqiptare sa më shpejt që të përfitonin nga morali i ulët që
ngjarja kishte prodhuar.
Komandantët shqiptar vendosën të përdornin një
dredhi të pazakontë: morën nga shtrati i vdekjes trupin e pajetë të kreut të
tyre dhe e hypën mbi kalin e tij, nxitur në luftë me të gjithë ushtrinë e tij
prapa. Turqit, u ndien të mashtruar me lajmin e rremë rreth vdekjes së tij dhe
u tërhoqën.
Skënderbeu mblodhi mjaft reputacion një postum në
Evropën Perëndimore në shekujt e 16 dhe 17. Me shumë e Ballkanit nën sundimin
otoman dhe me turqit në portat e Vjenës në 1683, asgjë nuk mund të ketë lexues
të mahnitur në Perëndim më tepër se një përrallë plot aksion e rezistencës
heroike të krishterë për të "një luzmë mysliman".
Libra mbi princin shqiptar filluan të shfaqen në Evropën Perëndimore në
fillim të shekullit 16. Një nga më të hershme të këtyre historive që kanë
qarkulluar në Evropën Perëndimore në lidhje me veprat heroike e Skënderbeut
ishte Historia de Vita et j.
Zoterinj Zachary
Jones. Ajo është botuar në fund të shekullit 16, nën titullin, Historiku i
George Castriot, i mbiquajtur Skenderbej, Mbret i Shqipërisë; përmbajnë Actes
famshme të tij, Deedes Fisnik e tij e Armës dhe fitoret paharrueshëm kundër
Turkes për Besimi i Krishtit.
Gibbon nuk ishte i pari që e vënë re se Barleti
është nganjëherë i pasaktë në favor të heroit të tij, për shembull, Barleti
pohon se Sulltani i kishte ngordhur nga sëmundja nën muret e Krujës.
Portreti i Skenderbeut, ca. Biografia e 1648.
Kastrioti 's ishte shkruar edhe nga Franciscus Blancus, një peshkop katolik i
lindur në Shqipëri. Libri i tij "Georgius Castriotus, Epirensis vulgo
Scanderbegh, Epirotarum Princeps Fortissimus" është botuar në latinisht në
vitin 1636.
Voltaire nis kapitullin e tij "Marrja e
Konstandinopojës" me frazën: "Sikur Perandoret grek ka vepruar si
Skenderbeu, Perandoria e Lindjes ende mund të ketë qenë ruajtur."
Skënderbeu është protagonist i tri tragjedive të
shekullit XVIII –të britanik, Skenderbeu William Havard-së, një tragjedi
(1733), George Lillo's Hero i krishterë (1735), dhe Skënderbeu Thomas
Whincop-së, Ose, Dashuria dhe Liberty (1747).
Një numër i poetë dhe kompozitorë gjithashtu kanë tërhequr frymëzim nga
karrierën e tij ushtarake
Frëngjisht poeti i
shekullit të 16 Ronsard shkroi një poemë rreth tij, ashtu si edhe të shekullit
të 19 poeti amerikan Henry Wadsworth Longfellow.
Për Gibbon, "John Huniades dhe
Skënderbeut... janë të dyja të drejtë për njoftim tonë, që nga profesioni i
tyre i Osmane armëve vonuar rrënojat e perandorisë greke." Në 1855,
Camille Paganel ka shkruajtur Histoire de Scanderbeg, i frymëzuar nga Krime të
Luftës. …
Shkrimtari dhe filozofi danez Ludvig Holberg, pohoi se Skënderbeu
është një nga gjeneralët më të mëdhenjë në histori.
Ndërsa Sir William Temple konsideron se
Skënderbeu ishte një nga të shtatë krerët më të njohur sië janë Belisarius,
Flavius Aetius, Gjon Huniadi, Gonzalo Fernández de Cordoba, Farnese Aleksandër
si dhe William Heshtur.
Kompozitori i njohur italian Antonio Vivaldi
shkroi opern e njohur Skënderbeu (e interpetuar për të parën here me 1718).
Operën tjetër për Skendërbeun me titull
“Skenderbeu” e shkroi në shekullin 18 kompozitori franqezë François Francoeur
(që është interpretuar për here të pare në vitin 1763).
Skënderbeut, kjo
nuk do të thotë se ata nuk kanë qenë të interesuar, por mbi të gjitha ata e
kanë njohur Gjergj Kastriotin si një personalitet të madh, vizionar dhe trim e
mbrojtës të civilizimit të përbashkët evropian.
Prandaj, detajet se sa ka qenë i madh, çfarë
imazhi apo si ka ngrënë e si është veshur, nuk u kanë interesuar aq shumë
autorëve që kanë shkruar për të, se sa vepra dhe gjurmët që ai ka lënë gjatë
lidershipit të tij dhe luftës kundër pushtuesit barbar osman.
I vetmi që ka shkruar ka qenë Marin Barleti në
veprën e tij me disa detaje, për shkak se ai ishte bashkëkohës, dhe se vetëm
bashkëkohësit mund ta dinë se si ishte në tërësi ai personalitet.
Për të parë më mirë imazhin e plotë të këtij
personaliteti mbikohor të kombit tonë, do të veçoj këtu fjalët e një nga
bashkëkohësit e tij i quajtur Petruzi, nga letra dërguar Senatit Venecian.
Këtu janë përzgjedhur disa nga karakteristikat që
i nënvizon mbi Gjergj Kastriotin dhe jetën e tij si më poshtë :
“Një hundë butësisht e lakuar si shqiponjë, një fytyrë të bardhë e
përzier me pamje të skuqur dhe të shëndetshme, si rezultat i aktiviteteve te
tij në diell, ballë të lartë të gjerë, sy të zi në të kaftë dhe mjekër të
stilit të heronjve të vjetër me reputacion…
Kastrioti është i
madh më tepër se madhësia e zakonshme e njeriut, i fuqishëm, muskuloz… me
dhunti dhe fisnikëri që nga lindja e tij…
Ai ka një trup të fuqishëm dhe të pazakontë fizik
dhe unë e kam parë disa herë atë në beteja…
I veshur me të gjelbër me një rrip shumë të mirë
në mes… pantallona të gjera me shtrese tek këmbët të çorapeve ne të kuqe dhe
çizme te verdha janë stolia e tij e zakonshme…
Natën, shpata e tij gjithmonë duhet të qëndrojë
tek shtrati.
Në paqe ai shkon shpesh i veshur, në bazë të
veshjes kombëtare (artit të veshjes se vendit)…
Ai është jashtëzakonisht i masës në të ngrënë dhe
në të pirë… ndërsa, për nga morali ai mund të shërbejë si shembull (model)…
I pastër, i devotshëm, i butë, orator dhe bujar…
Me pak fjalë, bota është shpirti i tij, nga zemra
e tij njihet vetë ai.
Ai zotëron një kujtesë të paimagjinueshme, në
mënyrë që ai si Pirro, paraardhësi i tij i madh, emrat e pothuajse të të gjithë
luftëtarëve të tij i njeh…
I urtë dhe i kujdesshëm në këshillat e tij, ai i shqyrton planet e
sukseseve ose dështimeve të tij, por kur ai i dizajnon planet njëherë, ai i
ekzekuton ato me vendosmëri dhe shpejtësi si rrufeja.
Përveç gjuhës së
tij amtare, ai flet plotësisht turqishten, tatarishten, sklavonishten,
latinishten, persishten dhe Velshisten; po ashtu ai e njeh mirë historinë e
lashtë greke dhe romake: librat më të preferuar të tij janë jetëshkrimet e
Plutarkut dhe komentaret e Cezarit.
Ai përdori historinë e vjetër të Livit dhe
përshkrimet(direksionet)e tij duke i nxjerrë ato si rregulla për qeverinë e tij
dhe mënyrën e jetës prej tyre.
"Provokatorët realë të Skënderbeut!"
"Vjet për Kurban Bajram pati një histeri
qysh në mëngjes.
E kishin kapur me Skënderbeun. Qysh herët në
mëngjes, të njëjtët njerëz që sot kanë vënë kujën për Skënderbeun e “mbuluar”,
po krenoheshin që gjunjëzuan myslimanët besimtarë të Tiranës, dhe i “detyruan”
t’i faleshin Skënderbeut.
E postuan e ripostuan një foto të besimtarëve në
gjunjë para kalit të Skënderbeut, ndërkohë që mua nuk më dukej e tillë.
Myslimanët falen duke u drejtuar andej nga u thotë feja e tyre, çka koincidon
me pozicionin e monumentit të Skënderbeut.
Aq e neveritshme u bë zhurma që “myslimanët ishin gjunjëzuar” para
Skënderbeut, që edhe mua që jam ateist dhe kam një
bezdi nga këto ritet fetare kolektive nëpër sheshe, filloi të më vijë keq që ua
paskan bërë me hile këtyre myslimanëve dhe i kanë “gjunjëzuar”. Sot në mëngjes
që në orën 06:00, ma nxori gjumin një prej këtyre tipave. Kishte pritur se si
do t’ua “dhiste” Skënderbeu prapë myslimanëve. Por pa që dhjetë metra para
Skënderbeut, tabela elektronike e reklamave pengonte pamjen e Skënderbeut.
Në pozicionet e tjera Skënderbeu dukej
normalisht, por me rëndësi ka fotua që nuk duket, e që quhet se është “mbuluar”
Skënderbeu. Dhe nisi një histeri e re.
Nga Kosova, një miku më shkruan se i kanë vënë
burkë, një tjetër thotë i kanë mbuluar dhe koqet kalit. Në fakt, ato duken po
të ulesh poshtë, siç falen ata (me një fjalë, i kanë rrujt koqet, siç thotë
populli në këtë rast).
Kjo është një histeri e shëmtuar, nga ato
provokacionet e ndyra që duan doemos konflikt mes myslimanëve dhe feve të tjera
në Shqipëri.
Nuk e vë në dyshim që dikush është kujdesur për skenografinë që edhe
Skënderbeu të mos mbulohej, por dhe të mos shikohej nga të gjithë, duke e
penguar skena. Ka aty brenda një zell politiko-fetar kundër tij, duke kujtuar
natyrisht dhe “triumfalizmin” e vitit të kaluar, të atyre që i “tallën” se ju
gjunjëzuan Skënderbeut.
Por këta histerikët që bëjnë si “gardistë” të
Skënderbeut, janë në fakt autorët e vërtetë të kësaj beteje false.
E donin vitin e kaluar, duke “u tallur” me
besimtarët se ua kishte futur Erion Veliaj dhe i kishte vënë të faleshin para
Skënderbeut dhe po i provokojnë sivjet kur shpikin sikur kanë mbuluar
Skënderbeun.
Më e neveritshme është pastaj që gjithë llumi i
shoqërisë, ata që duan të bëhen protagonistë, ata që duan të bëhen
“pro-perëndimorë” me Skënderbeun, dhe pro turq në grabitje të vendit, vazhdojnë
histerinë.
Ky është një rast i mirë për të hartuar një
rregullore të përdorimit të sheshit “Skënderbej” për festa fetare, manifestime
politike, apo festa kombëtare, dhe këtu merr fund debati.
Skënderbeu nuk ka nevojë as të “gjunjëzojë”
besimtarët myslimanë, as të gjunjëzohet prej tyre.
Atij i janë gjunjëzuar
gjithë shqiptarët duke e pranuar si simbolin unifikues kombëtar dhe jo si
drejtues meshash apo Kurban Bajramesh. Ai është aty për të na kujtuar historinë
dhe rrënjët e kombit dhe i ka mbyllur betejat me të gjallët më 1468, gati 550
vjet më parë.
Ndaj figurave të tilla të mëdha, do ketë gjithnjë njerëz që do hedhin
gurë, apo njerëz që do t’i ngjiten pas bishtit të kalit, që të duken si ai, por
kjo nuk e prek atë.
Ata që gëzojnë dhe
vajtojnë, duke përmendur emrin e tij, thjesht kanë axhendën e tyre, ku
Skënderbeu është i keqpërdoruri i madh.
Nëse i bën keq dikush Skënderbeut në këto kohë,
janë pikërisht këta që e duan Skënderbeun, anti-mysliman, katolik apo ortodoks.
Lëreni të qetë majë kalit dhe altarit të kombit shqiptar, se as ata që
ulin kokën poshtë tij, e as ata që duan të rrijnë në krah të tij, si
“Skënderbej” të rinj, thjesht e bezdisin. Siç bezdisnin në të gjallë mizat
kalin e tij, kur i hynin nga poshtë"!
BIOGRAFIA
LETRARE DHE ARTISTIKE E SHKRIMTARIT DHE STUDIUESIT FLORI BRUQI
Flori Bruqi ulind
më 29 qershor të vitit 1952 në Isniq të Deçanit, Kosovë.
Studimet e Defektologjisë i kreu në Universitetin
e Beogradit, ndërsa ato postdiplomike (Magjistraturë) në Universitetin e
Prishtinës - në Fakultetin e Kulturës Fizike dhe Sportit (2004).
Bashkëpunoi më shtypin e përditshëm e periodik të
vendit dhe të jashtëm që nga viti 1974 e deri me tash (“Bota e re” - Prishtinë,
”Rilindja” - Prishtinë, “Danas” - Zagreb, ”Dello” - Lubjanë, ”Dnevnik” -
Lubjanë, “Veqer” - Maribor, ”Le Mond”, ”Corriera della Sera” etj).Është anëtar i Lidhjes së Shkrimtarëve të Kosovës
(2000).Është menaxher i kompanisë “Flomed” nga Prishtina
dhe menaxher gjeneral për Kosovë në distribucion të preparateve farmaceutike të
“Schulke-Mayr-”it të Gjermanisë dhe “Borer Chemie AG“ të Zvicres.
Flori Bruqi, mbrojti punimin e magjistraturës më titull ”Dallimet në
disa ndryshore fiziologjike ndërmjet studentëve sportistë dhe jo sportistë,
para dhe pas vrapimit 400 metra para komisionit shkencor - të Fakultetit të
Kulturës Fizike dhe Sportit në Prishtinë, në përbërje - Prof. Dr. sc . Hasim
Rushiti, kryetar, Prof. Dr. Hysni Daka, mentor, Prof. Dr. sc. Mustafë Aliu,
anëtarë.
Në punimin shkencor
të magjistraturës nga lëmia e “Kineziologjisë fiziologjike”, Flori Bruqi ka
zbatuar një metodologji të avancuar shkencore gjatë këtij hulumtimi të tij në
22 parametra morfologjikë-fiziologjikë duke përdorur kriteret e avancuara të “Programit
biologjikë ndërkombëtar të ”Weiner-it dhe Louri-esë; “Praktikumin e
antropologjisë biologjike” të Buzin-ës më bashkëpunëtorë; ”Parktikumin e
fiziologjisë sportive”, të Heimer-it më bashkëpunëtorë; ”Udhëzuesit Kombëtarë
të Asociacionit Shëndetësor Amerikan” etj.
Punimi i magjistraturës të Flori Bruqit, është
vlerësuar lartë nga komisioni shkencorë dhe i cili ka shfrytëzuar burime më të
reja të literaturës (citon 49 referenca librash më të rinj nga kjo lëmi
shkencore) si dhe ka përdorur 17 web-adresa portale relevante që merren më këto
hulumtime të “Fiziologjisë kineziologjike” botërore.
Flori Bruqi, ka botuar qindra mija punime në
shtypin e kohës dhe në internet.Në vitin 2016 është pranuar si Anëtar i rregullt
i Akademisë së shkencave dhe arteve Shqiptaro-Amerikane dhe ka titullin
shkencor Prof. Dr. Flori Bruqi, PH.D. Bordi i Akademisë në korrik të vitit të
kaluar e ka emruar Drejtor për mardhënie me publikun pranë ASHASHA për Kosovë,
Shqipëri, Maqedoni dhe Amerikë.
Deri më tash ka
botuar këta libra :
1. Zjarri i diellit, poezi, Prishtinë, 1995.
2. Ndërgjegjja, roman, Prishtinë, 1995.
3. Vrasësit e liridonëve, roman, Prishtinë,
Tiranë, 1996.
4. Ringjallja, roman, Tiranë, Prishtinë, 1996.
5. Gjarpërinjtë e pallatit, roman, Tiranë,
Prishtinë, 1996.
6. Dorëzeza, roman, Tiranë, Prishtinë, 1997.
7. Tokë e djegur, roman, Shkodër, Tiranë,
Prishtinë, 1998.
8. Burri dhe gruaja, libër shkencor, Tiranë,
Prishtinë, 2000.
9. Pallati i akereonit, roman, Tiranë, Prishtinë,
New York, 2000.
10. Vademecum DDD, libër shkencor, Prishtinë,
2002.
11. Struktura faktoriale e dimensioneve
antropometrike dhe fiziologjike, Prishtinë, 2004.
12. Ndikimi i sportit në personalitetin e
njeriut, libër shkencor, Prishtinë, 2004.
13. Delinkuenca e të miturve dhe ushtrimet
fizike, Prishtinë, 2004.
14. Vademecum për preparate higjenike të “Schulke – Mayr”– it, libër
shkencor, Prishtinë, 2004.
15. Dallimet në
disa ndryshore fiziologjike ndërmjet studentëve sportistë dhe jo sportistë para
dhe pas vrapimit 400 metra (Punim magjistrature, Prishtinë 2005).
16. Antropometri-Jakov Milaj “Raca shqiptare”,
recension i zgjëruar i botuar në Floart, 2005.
17. Si ta njofim internetin, Flomed, tetor-2005.
18. Sëmundjet infektive seksuale, Floart,
tetor-2005.
19. Udhëzues i shkurtër i preparative
dezinfektuese, Flomed, 2006.
20. Merruni me sport dhe ushtrime fizike për t’u
relaksuar, Floart, janar 2006.
21. Kosova nuk është i berzë e zezë, Floart, dhjetor
2005.
22. Fshehtësitë dhe të vërtetat për virusin
avian’, Flomed, 2005.
23. THE ECONOMIC ASPECTS OF SPORTS RECREATION AND
HEALTH, Sport ritmi-zemrës, janar 2006, etj.
24. DETERMINANTAT SOCIO-PSIKOLOGJIKE TË USHTRIMIT
FIZIK (Hulumtim socio-psiko–kineziologjikë më studentët e Universitetit të
Prishtinës), Flomed, 2006.
25. Guxim shqiptar, Prishtinë, 2008.
26. 26.Olimpi shqiptar, Rugova-Art, Prishtinë,
2009.
27. Triumfi shqiptar, Rugova-Art, Prishtinë
,2009.
28. Polemika shqip, Rugova-Art, Prishtinë 2009.
29. “Antika greke”-
Homeri, Eskili, Sofokliu, Aristofani dhe Aristoteli, Albemigrant, 2009.
30. Nëse kam ditur të guxojë, Rugova-Art,
Prishtinë , 2012
31. Delikuenca e të miturve në Kosovë në
periudhën 2003-2004, Prishtinë, 2012
32. Vademecum për dezinfektues të “Borer chemie
AG”, Prishtinë, 2013.
33. Vademecum për dezinfektues të “Schülke-Mayr”,
Prishtinë 2013.
34. Diademë letrare, Rugova-Art, Prishtinë 2013.
35. Diademë letrare II, Tiranë, 2014.
36. Atdheu im s’më vret, poezi, Tiranë, 2015.
37. Diademë letrare III, Tiranë, 2015.
38. Vademecun për dezinfektues 1, Prishtinë,
2016.
39. Vademecum për dezinfektues 2, Prishtinë, 2016
40. Moderniteti në letrat shqipe, Tiranë,2016.
41. Praktikat e pastrimit dhe dezinfektimit të
mjediseve spitalore dhe ambulantore në Kosovë, Prishtinë 2017.
42. Dëshmi të krimit të pandeshkuar,
Tiranë-Prishtinë, 2017.
43. Shtëpia e verdhë, Tiranë, Prishtinë, 2018.
-1982, si dhe mija punime në shumë web faqe interneti (2003-2016).
Nga viti 2005 është Editor si dhe Kryeredaktor
përgjegjës i web faqës elektronike “Agjencioni Floripress”.
Flori Bruqi, mban titullin
shkencor Prof. Dr. Ph. D dhe është Drejtor për mardhënie me publikun në ASHASHA
si dhe anëtar i rregullt i Akademisë së Shkencave dhe Arteve në SH.B.A.
(Marrë nga libri i posabotuar i Flori Bruqit "Shtëpia e verdhë"
Tiranë-Prishtinë,faqe 323-348)
CIP Katalogimi në botim BK Tiranë
ISBN 978-9928-271-03-7
323.1(=18:497.115) (081
821.18(497.115) -92