Agjencioni floripress.blogspot.com

2012/08/27

Nesër në ora 11 në Teatrin Kombëtar të Kosovës promovohet libri ’DHIMBË E BUKUR’ Homazh për Ali Podrimjen (1942-2012)


 

UNIONI I SHKRIMTARËVE DHE I KRITIKËVE SHQIPTARË



Reshat Sahitaj - Begzad Baliu

’DHIMBË E BUKUR’

Homazh për Ali Podrimjen (1942-2012)




Prishtinë, 2012





PËRMBAJTJA

Parathënie



































































































































 

Reshat Sahitaj.jpg

Reshat SAHITAJ

ALI PODRIMJA - PRINCI I POEZISË SHQIPE


Të nderuar kolegë[1], ora e sotme letrare dallon prej orëve të tjera letrare që ne i kemi mbajtur. Sot, në mesin tonë mungon ai të cilin të gjithë e kemi dashur dhe i cili ishte inspirim yni, Princi i Poezisë Shqiptare ALI PODRIMJA. Ai fizikisht u nda prej nesh, mirëpo  do të jetojë me ne përmes vargjeve të tij dhe kujtimeve tona për të.
Çdonjëri që sot është prezent në këtë orë letrare, dhe shumë të tjerë, të cilët nuk kanë pasur mundësi të vijnë për të ndarë dhembjen dhe për t’i thënë Lamtumirë Ali Podrimjes, ndjejmë dhembje për humbjen e papritur të poetit tonë. Secili prej nesh në thellësi të shpirtit ruan kujtime për çastet që kemi kaluar me Ali Podrimjen. Ato ishin momente të këndshme diskutimesh letrare, po edhe çaste e momente të bezdisshme, të cilat kushtëzoheshin prej jetës sonë, përditshmërisë sonë dhe doemos një prirjeje aktive të mikut tonë, e cila kushtëzohej prej shqetësimeve të brendshme të tij.
Aliu krijonte ditën dhe natën, ulur dhe në ecje, ai kurrë nuk ishte pasiv. Poezinë e tij të sapo shkruar na e lexonte jo vetëm në kafene e rrugë, po edhe përmes telefonit, pa e shikuar se ç’kohë e natës apo e ditës ishte. Për Aliun nuk ekzistonte dita e as nata, ai jetonte në botën e tij krijuese, botë plot imagjinatë dhe intuitë, që kurrë nuk e linte të vetmuar.
 Sot, po e ndjejmë mungesën e tij. Sot, madje edhe bezdisjet e tij të herëpashershme po na mungojnë!
Sot, në këtë orë letrare, në shenjë respekti dhe përkujtimi do të lexohen krijimet tuaja, që ju të dashur shkrimtarë, ia keni kushtuar Ali Podrimjes, sa ishtim bashkë, apo që i keni shkruar në çastet e para të marrjes së lajmit për ndarjen e tij nga ne. Sot, do të bëni që me fjalën tuaj, me vargun e ndjenjave poetike, Ali Podrimja të gjallojë në zemrat tona dhe në zemrat e secilit shqiptar.
Nuk jemi mbledhur këtu të vajtojmë për Princin e Poezisë Shqiptare, Ali Podrimjen, por t’i këndojmë atij, që tërë jetën i këndoi popullit të tij, që nga rinia e tij e hershme kur shkruante “Kosova është gjaku im që nuk falet”.
Këto dhjetë vitet e fundit, Ali Podrimja ishte në kontakt dhe aktivitete letrare të vazhdueshme me Smajl Smakën, Shaqir Foniqin dhe me mua, por Ali Podrimja ishte në kontakte dhe aktivitete të vazhdueshme me secilin prej jush, kudo dhe kushdo që e ftonte, për të marrë pjesë në aktivitete letrare. Pra, askush nuk duhet të ketë pretendime se Aliu ishte vetëm yni apo vetëm i tyre sepse Ali Podrimja ishte i të gjithëve.
Ali Podrimja jetoi për poezinë dhe vdekja e mori në Festivalin e poezisë, një rast ky i jashtëzakonshëm, që i takon vetëm poetit të vërtetë, sikur ishte Ai.

 

 

Begzad BALIU

LAMTUMIRË POETIT ALI PODRIMJA


E nderuara Familje Podrimja,
I nderuari z. Adem Demaçi, z. zëvendësministër Hajdin Abazi,
I nderuar z. Vehap Shita, z. Ramiz Kelmendi, z. Rexhep Ferri
Të nderuar miq dhe kolegë të poetit Ali Podrimja[2]

Jemi tubuar sot nga Unioni i Kritikëve dhe Shkrimtarëve Shqiptarë që t’ia themi Lamtumirën e fundit poetit Ali Podrimja. Unioni i Kritikëve dhe Shkrimtarëve është njëri prej institucioneve kulturore ndërkombëtare, në të cilin mjeshtri ynë gjente strehën e tij prej miku dhe krijuesi, prandaj mes tij dhe kësaj qendre kulturore, që i krijonte hapësirë veprimi, respekti nuk u shua deri në fund.
Po ndahemi nga poeti, i cili na la pa i mbushur të 70-tat, sado, po të na pyesnin vetëm pak ditë më parë, rrallë prej nesh do ta besonim moshën e tij. Ai ishte prej atyre miqve të përditshmërisë së qytetit tonë dhe botës shqiptare, i cili kudo reflektonte një botë të pasur ndjenjash të hareshme, sado poezitë e tij kishin kaq shumë dhembje dhe togfjalësha me këtë sintagmë, ku njëra prej fjalëve, simboleve a metaforave, doemos lidhej me vdekjen dhe dhembjen që shkaktonte ajo.
E kuptueshme për ata që e kanë njohur biografinë e tij, biografinë e familjes së tij dhe doemos biografinë e popullit të tij!
I lindur rreth 70 vjet më parë (28 gusht 1942, në qytetin e Gjakovës), Ali Podrimja u rritë me dramën e madhe të dhembjes krenare, sikur shprehej jo vetëm ai, po edhe i gjithë brezi i tij.
Pas përpjekjeve të tij prej gjimnazisti në Gjakovë, ku poezia po i sillte famë mes popullit të tij, por edhe shqetësime me sigurimin shtetëror, ai vazhdon studimet në Universitetin e Prishtinës, për t’u bërë njëkohësisht edhe njëri prej bartësve të jetës krijuese dhe artistike në institucionet më të rëndësishme letrare të Kosovës, në gazetën Rilindja (1966), dhe sidomos në redaksinë e botimeve të Rilindjes (1976 -). Në këtë institucion, i cili për shumë dekada ishte sinonim i arritjeve kulturore të botës shqiptare në ish-Jugosllavi, Ali Podrimja realizon synimet më të larta të përpjekjeve të tij kulturore e artistike deri në vitin 1989, por njëkohësisht edhe përjeton rrënimet materiale e shpirtërore të popullit shqiptar në Kosovë nga regjimi serb pas vitit 1990.
Për disa dekada me radhë Ali Podrimja ishte njëri prej përfaqësuesve më të përhershëm të krijimtarisë letrare jo vetëm në hapësirën shqiptare, po edhe në botën letrare, prandaj në vitin 1996 ai u zgjodh anëtar i Akademisë së Shkencave dhe Arteve të Kosovës.
Pa dashur që në këtë fjalë rasti të merrem me veprimtarinë e tij të pasur letrare, këtu dua të theksoj tri periudha letrare, të cilave jo vetëm ju ka takuar, por edhe identifikohen gjerësisht me veprën letrare të tij.
Në periudhën e parë, vitet ’60, Ali Podrimja do t’iu bashkohet këngëtarëve të fatit të vështirë të popullit shqiptar. Poezitë e tij, si edhe proza poetike janë elegji të dhembjes së trashëguar brez as brezi. Veprat e tij të kësaj periudhe[3], do t’ia falin poetit atë me të cilin ëndërronte brezi i tij, misionin e poetit, një ëndërr të cilin ai nuk e braktisi deri në fund të jetës së tij, mbase edhe me mënyrën se si u nda nga ne. Nuk i mbeti borxh në këtë drejtim as poezia. Vargu i tij poetik Kosova është gjaku im që nuk falet, u bë simboli më emblematik i poezisë shqiptare, po edhe sinonim i Lëvizjes Kombëtare Shqiptare për Çlirim nga ish-Jugosllavia.
Periudha e dytë e krijimtarisë së tij përfshin vitet ’70-‘80 të shekullit XX, në të cilën poeti ynë do të shquhet me dy veçori letrare: e para me mënyrën se si e refuzoi krijimtarinë poetike në frymën e realizimit socialist në letërsi dhe me mënyrën se si e krijoi poezinë moderne shqipe, sado nuk arriti të lirohet prej simboleve etno-folklorike të botës shpirtërore e materiale shqiptare[4]; dhe e dyta me realizimin e veprës Lum Lumi, 1982, njërës prej veprave, pa dyshim më të mira të letërsisë së shekulli XX. Lexuesi shqiptar apo i huaj, një ditë mbase nuk do të mund t’i perceptojë shumë simbole etno-historike të poezisë shqipe, por zor se do të mund të vjen ajo ditë apo ai shekull, kur lexuesi shqiptar apo i huaj, nuk do ta përjetojë dhembjen, të cilën Poeti ynë e ka ngritur në kategori universale: dhembjen për Lumin. Për shkak se gjatë kësaj periudhe Ali Podrimja ia ka lënë letërsisë shqipe njërin prej simboleve më me ndikim në letrat shqipe, sot mund të thuhet se misioni i tij letrar gjatë kësaj periudhe dhe misioni i tij prej poeti është përmbushur plotësisht.
Periudha e tretë përfshinë krijimtarinë e tij të dy dekadave të fundit[5], në të cilën bashkohen elemente të periudhës së parë: disa nga simbolet dhe motivet elegjiake; dhe të periudhës së dytë: filozofia ekzistencialiste dhe disa nga temat e motivet nacionale. Rrethanat historike me të cilat ndeshet populli shqiptar, tek poeti sikur ridimensionojnë edhe konceptet e tij për poezinë dhe poetikën e saj. Për ta përmbushur misionin e tij, ai përveç poezisë shkruan edhe prozën[6] dhe veçanërisht esenë[7], sado, fjalësi dhe togfjalëshi i tij treten në mënyrë të padiktueshme nga poezia në ese dhe anasjelltas.
Gjatë gjithë krijimtarisë së tij letrare, Ali Podrimja do të shquhet edhe me disa nga veçoritë krijuese me të cilat nuk do të veçohen edhe krijues të tjerë të brezit të tij. Me veprat e para ai do të shquhet për ndikimin e tij në mjedisin ku krijon, me veprat e mëtejme madje do të shquhet paralelisht: në ambientin gjuhësor të ish-Jugosllavisë[8] dhe në botimet e letërsisë së Kosovës në Shqipëri,[9] duke e vënë madje atë në krye të vëllimeve antologjike[10], ndërsa nga vitet ’70 e deri në fund, krijimtaria e tij letrare do të reflektojë edhe në botimet letrare në gjuhën frënge, gjermane, angleze, polake, italiane, rumune, greke, hungareze, lituane, suedeze, ruse, arabe etj.
Që nga vitet ’60 e deri në fund, zor të gjendet një vëllim antologjik, një përfaqësim sado modest i poezisë shqipe në revista letrare, në të cilin të mos jetë përfaqësuar edhe Ali Podrmija[11]. Që nga kjo kohë, zor të gjendet një Festival sado i madh apo i vogël i poezisë evropiane, e të mos jetë ftuar edhe Poeti ynë.
Poeti Ali Podrimja, nuk ishte vetëm autori i përzgjedhur i botimeve antologjike, por edhe autor e bashkautor i botimit të shumë vëllimeve antologjike në gjuhën shqipe[12] dhe në gjuhë të huaja[13].
Si i tillë me kohë dhe në mënyrë aktive ai është bërë poet i vlerësuar nga kritika letrare shqipe dhe evropiane[14]. Në të vërtet, duke mos qenë krijues që më parë se sa me veprën, ndikimin e tij në mendimin kritik e krijon edhe me jetën, Ali Podrimja, si pak shkrimtarë të mëdhenj të letërsisë shqipe, më parë se sa me biografinë, në kritikën letrare është shquar për vlerat estetike të poezisë së tij. Pra, ai është bërë sinonim i klasikut të poezisë shqipe të shekullit XX.
Ka shumë vjet që disa nga poetët e letërsisë shqipe i cilësojmë si bohem të saj. Këtë nuk ia kemi atribuar Ali Podrimjes deri më tash, për faktin se e kemi ndjerë më ndryshe nga ata poetë, që krijimtarinë letrare dhe jetën njëkohësisht e bënin pranë një gote dhe nën strehën e një kafeneje të qytetit.
Sot ndoshta pritet të themi se kemi gabuar dhe ndoshta është koha ta përmirësojmë këtë gabim, por jo. Sot është koha ta themi atë që i takon Podrimjes. Ai jetonte si poet, pra gjithnjë duke shkruar; na takonte jo si bohem i poezisë, po si krijues që të fliste vetëm për poezinë; që i besonte asaj që ta thoshte (në të vërtetë që e kishte krijuar ndoshta vetëm pak kohë më parë) dhe që i besonte asaj që ia thoshe për poezinë e tij; që besonte se me poezinë i kontribuonte shoqërisë dhe popullit të tij; që bëhej bashkëvuajtës dhe qëndrestar i popullit të tij; që e shikonte të kaluarën dhe të ardhmen e popullit të tij kryesisht vetëm përmes vargut letrar; që e jetonte poezinë kudo dhe kurdo. Për shkak se, poezinë e tij e shihte si mision, por jo veten si misionar, sepse në jetën e tij ishte tepër modest, sot për të mund të thuhet se ai nuk ishte poet bohemësh, por ka një veçori, të cilën zor ta gjejmë në biografinë e të gjithë poetëve, pavarësisht sojit të tyre: vdekjen e tij, për të cilën sigurisht nuk ka pse të thuren mistere, por ka arsye për të ndërtuar imazhin e krijuesit që nuk ka një kufi, një fund, një datë, një moshë, si dhe një model tepër origjinal të të nxënit të vdekjes, dhe të cilit i përgjigjet edhe një varg i poezisë së tij: Mora rrugën të takoj njeri![15]
Pra, ai ecën, është në rrugë dhe nuk ka kush të mos e besoj këtë! Lexuesit e tij e dinë ku është nisur Ali Podrimja: drejt Yllit të tij, drejt simbolit të tij jetësor dhe krijues: Lumit. Dhe në asnjë mënyrë a variant nuk do ta ndalin atë.
Prandaj, në këtë rrjedhë, në këtë rrugë të përjetshme, të cilën e ka trasuar disa dekada më parë me jetën dhe poezinë e tij, miqtë e tij bën, që sot, të thonë vetëm një përshëndetje për të: Lamtumirë!

Prishtinë, më 23. 7. 2012      

 

PASTHËNIE

Zhdukjen e Ali Podrimjes nga festivali i poezisë mesdhetare “Voix de la Méditerranée”, në qytetin e Lodève në Francë, fillimisht e morëm si në shaka, sepse mendonim se Aliu ishte takuar me ndonjë bashkatdhetarë që jeton në Francë. Smajl Smaka kishte telefonuar në Francë, për t’u njoftuar më shumë se a ishte kthyer Aliu në hotel, dhe kur u kuptua se Aliu nuk ishte kthyer, fytyrat tona morën pamje të zymtë. Smajl Samka dhe Behare Rexhepi, shkuan edhe njëherë lart në zyrën e Smajlit, në mënyrë që Beharja të bisedonte me telefon më drejtorin e festivalit, e të merrej vesh më saktë për fatin e Aliut, për të cilin tani filluam të shqetësoheshim. Organizatori i festivalit në Francë, i tha Behares që Aliu ishte zhdukur dhe për të bërë kërkime përmes policisë franceze duhej autorizim i njërit nga anëtarët e familjes se tij. Lajmi mori dhenë!  Të nesërmen policia franceze kishte gjetur trupin e pajetë të Aliut.
Lajmi për vdekjen e Ali Podrimjes, ishte një lajm befasues për të gjithë ata që e njohën Aliun nga afër. Askush nuk do ta kishte imagjinuar se trupi i Ali Podrimjes do të kthehej pa jetë në Kosovë, sepse Aliu kishte kondicion fizik dhe nuk paraqiste ndonjë shenjë të veçantë dobësimi të shëndetit të tij, pavarësisht se ai po i mbushte të shtatëdhjetat.
Lajmi për vdekjen e Ali Podrimjes, kishte shkaktuar dhembje në mesin e qytetarëve të Kosovës e veçmas në komunitetin artistik. Krijuesit mbushnin faqe të tëra të gazetave dhe të internetit me poezi që ia kushtuan poetit dhe mikut të tyre shumë dashur.
Sikur ndodh përgjithësisht me institucionet që ju ka takuar poeti, ato organizojnë takime lamtumirëse për të. Një Akademi përkujtimore e organizoi Akademia e Shkencave dhe Arteve e Kosovës, anëtar i së cilës ishte, ndërsa një takim letrar lamtumirës e organizoi Unioni i Kritikëve dhe Shkrimtarëve Shqiptarë, të cilin Ali Podrimja, dy vjetët e fundit e kishte përfaqësuar në disa aktivitete ndërkombëtare.
Me këtë rast, ne ju bëmë thirrje publike shumë poetëve që të dërgojnë që më parë krijimet e tyre kushtuar Podrimjes edhe përmes formave elektronike. Brenda 24 orësh në adresën tonë erdhën disa qindra poezi, skica, kujtime, poema, vlerësime, tekste, informata publicistike etj., nga të gjitha trevat e hapësirës shqiptare dhe nga diaspora jonë, të cilat as përafërsisht nuk kishte mundësi të lexoheshin. Para një situate të tillë vendosëm që gjithashtu një pjesë të zgjedhur të tyre t’i përmbledhim në një vëllim, që nuk është asgjë tjetër veçse vazhdim i orës lamtumirëse, të organizuar më 24 korrik 2012.
Numri i poezive, kujtimeve dhe eseve të ndryshme kushtuar Ali Podrimjes, është i madh, aq sa do na duhej të bënim një libër shumë voluminoz, prandaj zgjodhëm vetëm një pjesë të tyre, të shkruara në shenjë kujtimi me rastin e vdekjes dhe jo poezi të shkruara vite dhe dekada më parë, ndërsa ne u përcaktuam vetëm për ato që janë shkruar pas lajmit të vdekjes së tij. Të tjerat shpresojmë të zënë vend në një vëllim tjetër më vete. Për përgatitjen e këtij vëllimi kishim parasysh disa parime:
* Ali Podrimja është njëri prej poetëve me fondin më të madh të poezive përkushtuese për miq dhe të tjerë, prandaj edhe poezitë e shkruara për të nuk kanë munguar, mirëpo për këtë vëllim vendosëm të botojmë vetëm ato poezi që i janë kushtuar poetit me rastin e vdekjes;
* Vendosëm të përfshijmë tekstet e shkruar nga miqtë e tij, me të cilët ka kaluar pjesë të veçanta të kohës, sado disa prej tyre nuk i plotësojnë premisat poetike, të domosdoshme për një botim thjesht letrar e artistik;
* në këtë botim vendosëm të përfshijmë: poezi, kritikë, eseistikë dhe madje publicistikë, të cilat paraqesin momente të veçanta të jetës dhe të veprës së Ali Podrimjes, po jo edhe tekste thjesht informative;
* në adresën tonë, kanë ardhur shpesh më shumë se një tekst letrar: poezi, kujtime, tekste publicistike dhe vlerësime kritike, kujtime, ese, përsiatje, skica etj. nga i njëjti autor, për ç’arsye vëllimi shkonte në rreth katërqind njësi, me rreth gjashtëqind faqe (tekste në gjuhën shqipe, frënge, angleze, italiane, malazeze, boshnjake, serbe, maqedonase etj., por vendosëm që në këtë botim homazh të përfshijmë vetëm një numër tekstesh të zgjedhura, me qëllim që të përfshijmë sa më shumë miq të Ali Podrimjes,.
Botimi i teksteve është bërë sipas radhës alfabetike, të emrit të autorëve të tyre, ndërsa për t’i ndërlidhur të gjitha këto edhe me veprën e Ali Podrimjes përdorëm një nga titujt e veprës së tij poetike “Dhimbë e bukur”.
Unioni i Shkrimtarëve dhe Kritikëve Shqiptarë


[1] Fjala e hapjes së takimit lamtumirës për Ali Podrimjen, organizuar nga Unioni i Shkrimtarëve dhe Kritikëve Shqiptarë,  në Bibliotekën Kombëtare të Kosovës, më 24 korrik 2012.
[2] Fjalë lamtumirëse për Ali Podrimjen, në takimin e organizuar nga Unioni i Shkrimtarëve dhe Kritikëve Shqiptarë,  në Bibliotekën Kombëtare të Kosovës, më 24 korrik 2012.

[3] Thirrje (1961), e cila u përkthye dhe u botua vetëm pak vite më vonë edhe në gjuhën serbe (1968); Shamijat e përshëndetjeve (1963);  Dhimbë e bukur (1967); Sampo (1969).


[4] Torzo (1971); Hija e tokës (1971); Folja (1973); Credo (1976); Poema (1979); Sampo 2 (1980); Drejtpeshimi (1981); Lum Lumi (1982).
[5] Fund i gëzuar (1988); Zari (1990); Në bisht të sorrës (1994); Buzëqeshje në kafaz (1994); Burgu i hapur(1998); Ishulli Albani (1999); Dielli i zi (2000); Burgu i hapur (1998), Harakiri (1999) etj.
[6] Loja nën diell(1967); Burgu i hapur (1998); Fundi i mitit (2007)
[7] Tkurrja e Atdheut (1996); Libri që nuk mbyllet (2001); Letra nga të vdekurit (2004); Sfidë Harrimit (2006).
[8] Serbokroatisht: Dozivi, (1968), U bogus u nazeli zmiju (1972), Zatim bello (1978); maqedonisht: Lili i našata sloboda (1968), Sonot sto produluva (1978); sllovenisht: Suzenj pesmi (1976); hungarisht: Nungatalan Ko (1988).
[9] Veprat e tij Thirrje, (1972) dhe Poezi, (1986), si dhe botimet antologjike: Për ty, poezi nga Kosova (1970); E di një fjalë prej guri, poezi nga Kosova, (1972); Heshtja e një kohe, poezi nga Kosova (1976); Vendlindja ime, vjersha të poetëve nga Kosova (1980); Qëndresa e emrit, poezi nga Kosova (1981); Kur buzëqesh nëna ime, poezi nga Kosova, (1984); si dhe në antologjinë në gjuhën greke: Polikani  (To). Poliemata kai degamate siggrafen apo ten Kosova.  Metafraste apo t alvanika.  (Autorë nga Kosova)   P. Çuka. Gjirokastër, (1987).

[10] Shih, dy antologjitë e para të poezisë shqipe, të botuara në Tiranë, në fillim të viteve ’70: Për ty, Poezi nga Kosova, përmblodhi dhe redaktoi Pandeli Koçi, 1970, f. 124. Përmbledhja hapet me hyrjen “Dy fjalë“, f. 3-5 dhe më pas përfshihen poetët sipas kësaj radhe: Ali Podrimja, Azem Shkreli, Din Mehmeti, Enver Gjergjeku, Esat Mekuli dhe Nebih Muriqi; E di një fjalë prej guri, poezi nga Kosova, redaktuar nga Pandeli Koçi, 1972, f. 264. Përmbajtja: Ali Podrimja, Azem Shkreli, Besim Bokshi, Din Mehmeti, Enver Gjerqeku, Fahredin Gunga, Ibrahim Kadriu, Jakup Ceraja, Latif Berisha, Muhamet Kërveshi, Milaim Berisha, Nexhat Pustina, Qerim Ujkani, Rrahman Dedaj, Rahmi Tuda, Rifat Kukaj dhe Shime Dëshpali.
[11] Shtigjet e qëndresës (1961); Pesme gorke i ponose (serbokroatisht, 1962); Panoramë e letërsisë bashkëkohore shqipe në Jugosllavi (1964); Pravostoina (maqedonisht, 1968); Tregime të moçme shqiptare (1969); Për ty (1969); Rrëfimi i njeriut me samar (1970); Antologji e lirikës shqipe (1970); Cormoran y delfin (spanjollisht, 1970); E di një fjalë prej guri (1972); Trolli betohet 1975, Bescheingter Stein (gjermanisht, 1976); Regen in einer Legende (gjermanisht, 1977); Antologji e poezisë së sotme shqipe në Jugosllavi (1977); Oçi marena (serbokratisht, 1978); Arnavut siiri antolojisi (turqisht, 1979); Sla po suncu (sllovenisht, 1979); Antologija i komentuari savremene jugosllavenske misione poezije (serbokroatisht, 1980); Antologji e poezisë jugosllave (turqisht, 1980); Ludi bez oružja (serbokroatisht, 1985); Iz savremene albanske poezije (serbokroatisht, 1985); Pisatelji za demokracijo (sllovenisht, 1989), Antologjia e poezisë së përshpirtshme shqipe (1999); Poezia del Kossovo (italisht, 1999); Gui anh ngoi Kosovo (vietnamisht, 1999); Antologji e poezisë shqipe (2000); Katër poetë (2000).      
[12] Taka të larta - Antologji e poeteve kosovare (2000); E frikshme dhe e bukur (2003); Eni vjen prej çamërie (2003); I kujt j, atdhe (2003); Një gur i arë (2005). 
[13] Vertikale (kroatisht, 1970); Duboko je korijenje (kroatisht, 1970); Le parole rinato (italisht, 1970); Kiša u jednoj legendi (serbokroatisht, 1973); Bez glagola (kroatisht, 1978); Poezia acontemporano din Yugolavia (1978); Poeti albanesi in Jugoslavia (italisht, 1978); Degë e piukëlluar (gjermanisht, frëngjisht, anglisht dhe arabisht, 1979); Poezia revolucionare e popujve të Jugosllavisë (1981).
[14] Veç tjerash Ali Podrimja ka marrë çmimin ndërkombëtar “Nikolas Linao” (Shtutgart)  në Gjermani (1999); çmimin ndërkombëtar “Liburnia” në Durrës (2005); ndërsa më 2006 zgjidhet në mesin e 400 poetëve më të mirë të Europës së shekullit XX, në revistën ndërkombëtare italiane “Poesia”.
[15] Lum Lumi, Prishtinë, 1982, f. 7.

/Redaksia Floripress,nuk disponon me disa fotografi të autorëve/

2012/08/26

Agnes Gonxha Bojaxhiu



    "EUROPA '96"-GRA TE SHQUARA "EUROPA '96" FAMOUS WOMEN

    Agnes Gonxha Bojaxhiu was born on 26 August 1910, in Skopje, which today is capital of the Republic of Macedonia. She was the youngest of the children of an Albanian family from Shkodër, born to Nikola and Drane Bojaxhiu. Nikola was involved in the politics of the day and devoted to the Albanian Cause. After a political meeting he fell ill and died. Agnes at the time was about eight years old. After her father's death she was raised as a Roman Catholic by her mother. According to a biography by Joan Graff Clucas, during her early years, Agnes was fascinated by stories of the lives of missionaries and their service, and by the time she was twelve, she was convinced that she should commit herself to a religious life. She left her home at age 18 to join the Sisters of Loreto as a missionary. Agnes would never again set eyes on her mother or sister.

    Agnes initially went to the Loreto Abbey in Rathfarnham, Ireland in order to learn English, which was the language the Sisters of Loreto used when instructing school children in India. Arriving in India in 1929, she began her novitiate in Darjeeling, near the Himalayan mountains.[8] She took her first vows as a nun on 24 May 1931. At that time she chose the name Teresa after the patron saint of missionaries. She took her solemn vows on 14 May 1937, while serving as a teacher at the Loreto convent school in eastern Calcutta.

    Although Teresa enjoyed teaching at the school she was increasingly disturbed by the poverty surrounding her in Calcutta. A famine in 1943 brought misery and death to the city; and the outbreak of Hindu/Muslim violence in August 1946 plunged the city into despair and horror.

    Missionaries of Charity
    On September 10, 1946, Teresa experienced what she later described as "the call within the call" while traveling to the Loreto convent in Darjeeling for her annual retreat. "I was to leave the convent and help the poor while living among them. It was an order. To fail would have been to break the faith." She began her missionary work with the poor in 1948, replacing her traditional Loreto habit with a simple white cotton chira decorated with a blue border and then venturing out into the slums." Initially she started a school in Motijhil; shortly thereafter, she started tending to the needs of the destitute and starving. Her efforts quickly caught the attention of Indian officials, including the Prime Minister, who expressed his appreciation.
    Kartmaksimum: HOMAZH NENE TEREZES
    Teresa wrote in her diary that her first year was fraught with difficulties. She had no income and had to resort to begging for food and supplies. Teresa experienced doubt, loneliness and the temptation to return to the comfort of convent life during these early months. She recorded in her diary:

    “ Our Lord wants me to be a free nun covered with the poverty of the cross. Today I learned a good lesson. The poverty of the poor must be so hard for them. While looking for a home I walked and walked till my arms and legs ached. I thought how much they must ache in body and soul, looking for a home, food and health. Then the comfort of Loreto [her former order] came to tempt me. 'You have only to say the word and all that will be yours again,' the Tempter kept on saying ... Of free choice, my God, and out of love for you, I desire to remain and do whatever be your Holy will in my regard. I did not let a single tear come.[18] ”

    Mother Teresa's Home for the Dying in Kolkata (Calcutta).Teresa received Vatican permission on October 7, 1950 to start the diocesan congregation that would become the Missionaries of Charity. Its mission was to care for, in her own words, "the hungry, the naked, the homeless, the crippled, the blind, the lepers, all those people who feel unwanted, unloved, uncared for throughout society, people that have become a burden to the society and are shunned by everyone." It began as a small order with 13 members in Calcutta; today it has more than 4,000 nuns running orphanages, AIDS hospices, and charity centers worldwide, and caring for refugees, the blind, disabled, aged, alcoholics, the poor and homeless, and victims of floods, epidemics, and famine.

    In 1952 Mother Teresa opened the first Home for the Dying in space made available by the City of Calcutta. With the help of Indian officials she converted an abandoned Hindu temple into the Kalighat Home for the Dying, a free hospice for the poor. She renamed it Kalighat, the Home of the Pure Heart (Nirmal Hriday). Those brought to the home received medical attention and were afforded the opportunity to die with dignity, according to the rituals of their faith; Muslims were read the Quran, Hindus received water from the Ganges, and Catholics received the Last Rites. "A beautiful death," she said, "is for people who lived like animals to die like angels — loved and wanted." Mother Teresa soon opened a home for those suffering from Hansen's disease, commonly known as leprosy, and called the hospice Shanti Nagar (City of Peace). The Missionaries of Charity also established several leprosy outreach clinics throughout Calcutta, providing medication, bandages and food.
    NENE TEREZA SKULPTUR - ARGJENDARI PIRROS TIRANE Foto -S.BOZO
    As the Missionaries of Charity took in increasing numbers of lost children, Mother Teresa felt the need to create a home for them. In 1955 she opened the Nirmala Shishu Bhavan, the Children's Home of the Immaculate Heart, as a haven for orphans and homeless youth.

    The order soon began to attract both recruits and charitable donations, and by the 1960s had opened hospices, orphanages, and leper houses all over India. Mother Teresa then expanded the order internationally, with new homes opening throughout the globe. The order's first house outside India was in Venezuela, opened in 1965 with five sisters. Others followed in Rome, Tanzania, and Austria in 1968; during the 1970s the order would open houses and foundations in dozens of countries in Asia, Africa, Europe, and the United States.

    Despite Mother Teresa's success in growing the Missionaries of Charity' worldwide, both the philosophy behind her approach and its implementation have faced some criticism. Whilst noting how little evidence Mother Teresa's critics were able to find against her, David Scott writes that Mother Teresa limited herself only to keeping people alive rather than tackling poverty itself. She has also been criticized for her view on suffering: According to an article in the Alberta Report, it was her opinion that suffering would bring people closer to Jesus. On the more practical level, the quality of care offered to terminally ill patients in the Homes for the Dying has been criticised in both The Lancet and the British Medical Journal, which reported poor living conditions, such as using cold baths for all patients, reusing hypodermic needles and an anti-materialist approach that precluded the use of systematic diagnosis.

    International charity
    NENE TEREZA SUVENIR PIRRO TIRANE - Foto:S.BOZO
    In 1982, at the height of the siege in Beirut, Mother Teresa rescued 37 children trapped in a front line hospital by brokering a temporary cease-fire between the Israeli army and Palestinian guerrillas. Accompanied by Red Cross workers, she traveled through the war zone to the devastated hospital to evacuate the young patients.

    When the walls of Eastern Europe collapsed, she expanded her efforts to Communist countries that had previously rejected the Missionaries of Charity, embarking on dozens of projects. She was undeterred by criticism about her firm stand against abortion and divorce stating, "No matter who says what, you should accept it with a smile and do your own work."

    Mother Teresa traveled to assist and minister to the hungry in Ethiopia, radiation victims at Chernobyl, and earthquake victims in Armenia. In 1991, Mother Teresa returned for the first time to her homeland and opened a Missionaries of Charity Brothers home in Tirana, Albania.

    By 1996, she was operating 517 missions in more than 100 countries. Over the years, Mother Teresa's Missionaries of Charity grew from twelve to thousands serving the "poorest of the poor" in 450 centers around the world. The first Missionaries of Charity home in the United States was established in the South Bronx, New York; by 1984 the order operated nineteen establishments throughout the country.

    The spending of the charity money received has been criticized by some. Both Christopher Hitchens and the Stern have said that money that was donated with the intention of it being spent on the keeping of the poor was spent on other projects instead.

    Deteriorating health and death
    Mother Teresa suffered a heart attack in Rome during 1983, while visiting Pope John Paul II. After a second attack in 1989, she received a pacemaker. In 1991, after a battle with pneumonia while in Mexico, she suffered further heart problems. She offered to resign her position as head of the Missionaries of Charity. However, the nuns of the order, in a secret ballot, voted for her to stay. Mother Teresa agreed to continue her work as head of the order.

    In April 1996, Mother Teresa fell and broke her collar bone. In August of that year she suffered from malaria and failure of the left heart ventricle. She underwent heart surgery, but it was clear that her health was declining. On March 13, 1997, she stepped down from the head of Missionaries of Charity and died on September 5, 1997, nine days after her 87th birthday.

    The Archbishop of Calcutta, Henry Sebastian D'Souza, said he ordered a priest to perform an exorcism on Mother Teresa with her permission when she was first hospitalized with cardiac problems because he thought she may be under attack by the devil.

    At the time of her death, Mother Teresa's Missionaries of Charity had over 4,000 sisters, an associated brotherhood of 300 members, and over 100,000 lay volunteers, operating 610 missions in 123 countries. These included hospices and homes for people with HIV/AIDS, leprosy and tuberculosis, soup kitchens, children's and family counseling programs, orphanages, and schools.

    Global recognition and awards. Reception in India and Asia.
    Mother Teresa was granted a state funeral by the Indian Government in gratitude for her services to the poor of all religions in India. In tribute, Nawaz Sharif, the Prime Minister of Pakistan said that she was "a rare and unique individual who lived long for higher purposes. Her life-long devotion to the care of the poor, the sick, and the disadvantaged was one of the highest examples of service to our humanity." Mother Teresa had first been officially recognised in the region long before her death. In 1962, she was awarded the Padma Shri by the Indian government. That same year she received the Philippines-based Ramon Magsaysay Award for International Understanding, given for work in South or East Asia. The citation said that "the Board of Trustees recognizes her merciful cognizance of the abject poor of a foreign land, in whose service she has led a new congregation".[41] She continued to receive major Indian rewards in successive decades including, in 1972, the Jawaharlal Nehru Award for International Understanding and, in 1980, India's highest civilian award, the Bharat Ratna.

    Indian views on Mother Teresa were not uniformly favourable. Aroup Chatterjee, a London-resident but Calcutta-born and -bred critic of hers, reports that "she was not a significant entity in Calcutta in her lifetime". Chatterjee blames Mother Teresa for promoting a negative image of his home city.[43] Her presence and profile grated in parts of the Indian political world, for she and the Hindu Right frequently opposed each other. The Bharatiya Janata Party clashed with Mother Teresa over the Christian Dalits, but praised her in death, sending a representative to her funeral. The Vishwa Hindu Parishad, on the other hand, opposed the Government's decision to grant her a state funeral. Its secretary Giriraj Kishore, said that "her first duty was to the Church and social service was incidental" and accused her of favouring Christians and conducting "secret baptisms" of the dying. Parvathi Menon, writing the front page tribute for the Indian fortnightly Frontline, dismissed these charges as "patently false" and said that they had "made no impact on the public perception of her work, especially in Calcutta". Although praising her "selfless caring", energy and bravery, Menon was critical of Mother Teresa's public campaigning against abortion and that she claimed to be non-political when doing so. More recently, The Telegraph, an Indian daily, has referred to her as "the Saint of the Gutters", also mentioning calls for "Rome to investigate whether she did anything to alleviate the condition of the poor or just took care of the sick and dying and needed them to further a sentimentally-moral cause".
    NENE TEREZA - MOTHER TERESA
    By the early 1970s, Mother Teresa had become an international celebrity. Her fame can be in large part attributed to the 1969 documentary Something Beautiful for God, which was filmed by Malcolm Muggeridge and his 1971 book of the same title. Muggeridge was undergoing a spiritual journey of his own at the time. During the filming of the documentary, footage taken in poor lighting conditions, particularly the Home for the Dying, was thought unlikely to be of usable quality by the crew. After returning from India, however, the footage was found to be extremely well lit. Muggeridge claimed this was a miracle of "divine light" from Mother Teresa herself. Others in the crew thought it was due to a new type of ultra-sensitive Kodak film. Muggeridge later converted to Catholicism.

    President Ronald Reagan presents Mother Teresa with the Medal of Freedom at a White House ceremony, 1985.Around this time, the Catholic world began to honour Mother Teresa publicly. In 1971, Paul VI awarded her the first Pope John XXIII Peace Prize, commending her for her work with the poor, display of Christian charity and efforts for peace. She later received the Pacem in Terris Award (1976). Since her death, Mother Teresa has progressed rapidly along the steps towards sainthood, currently having reached the stage of having been beatified.

    Mother Teresa was honored by both governments and civilian organisations. The United Kingdom and the United States each repeatedly granted awards, culminating in the Order of Merit in 1983, and honorary citizenship of the United States received on November 16, 1996. Mother Teresa's Albanian homeland granted her the Golden Honour of the Nation in 1994. Her acceptance of this and another honour granted by the Haitian government proved controversial. Mother Teresa attracted criticism, particularly from the left, for implicitly giving support to the Duvaliers, to corrupt businessmen such as Charles Keating and Robert Maxwell and even to mainstream politicians on the right wing of Western politics, such as Margaret Thatcher and Ronald Reagan. In Keating's case she wrote to the judge of his trial asking for clemency to be shown.

    Universities in both the West and in India granted her honorary degrees. Other civilian awards include the Balzan Prize for promoting humanity, peace and brotherhood among peoples (1978),[50] and the Albert Schweitzer International Prize (1975).

    Mother Teresa received great attention from the media, such as Time Magazine.In 1979, Mother Teresa was awarded the Nobel Peace Prize, "for work undertaken in the struggle to overcome poverty and distress, which also constitute a threat to peace." She refused the conventional ceremonial banquet given to laureates, and asked that the $192,000 funds be given to the poor in India, stating that earthly rewards were important only if they helped her help the world's needy. When Mother Teresa received the prize, she was asked, "What can we do to promote world peace?" Her answer was "Go home and love your family." Building upon this theme in her Nobel Lecture, she said: "Around the world, not only in the poor countries, but I found the poverty of the West so much more difficult to remove. When I pick up a person from the street, hungry, I give him a plate of rice, a piece of bread, I have satisfied. I have removed that hunger. But a person that is shut out, that feels unwanted, unloved, terrified, the person that has been thrown out from society - that poverty is so hurtable [sic] and so much, and I find that very difficult." More specifically, she singled out abortion as 'the greatest destroyer of peace in the world'.

    Her death was mourned in both secular and religious communities. The former U.N. Secretary-General Javier Pérez de Cuéllar, for example, said: "She is the United Nations. She is peace in the world." During her lifetime and after her death, Mother Teresa was consistently found by Gallup to be the single most widely admired person in the U.S., and in 1999 was ranked as the "most admired person of the 20th century" by a poll in the U.S. Notably, Mother Teresa out-polled all other volunteered answers by a wide margin, and was in first place in all major demographic categories except the very young.

    Towards the end of her life, Mother Teresa attracted some negative attention in the Western media. The self-described antitheist Christopher Hitchens has been one of her most active critics in both the United Kingdom and the United States. He was commissioned to co-write and narrate the documentary Hell's Angel about her for Channel 4 after Aroup Chatterjee encouraged the making of such a program, although Chatterjee was unhappy with the "sensationalist approach" of the final product. Hitchens expanded his criticism in a 1995 book, The Missionary Position.

    Chatterjee writes that while she was alive Mother Teresa and her official biographers refused to collaborate with his own investigations and that she also failed to defend herself against critical coverage in the Western press. He gives as examples a report in The Guardian in Britain whose "stringent (and quite detailed) attack on conditions in her orphanages ... [include] charges of gross neglect and physical and emotional abuse", and another documentary Mother Teresa: Time for Change? broadcast in several European countries. Both Chatterjee and Hitchens have themselves been subject to criticism for their stance, the conservative Catholic campaigner Brent Bozell describing them as "notoriously vicious anti-Catholics" after one particularly provocative program.

    These two are not Mother Teresa's only critics. The German magazine Stern published a hostile article on the first anniversary of Mother Teresa's death. The medical press has also published criticism of her, arising from very different outlooks and priorities on patients' needs. Other critics include Tariq Ali, a member of the editorial committee of the New Left Review, and the Irish-born investigative journalist Donal MacIntyre.

    Spiritual life
    Analyzing her deeds and achievements, John Paul II asked: "Where did Mother Teresa find the strength and perseverance to place herself completely at the service of others? She found it in prayer and in the silent contemplation of Jesus Christ, his Holy Face, his Sacred Heart."

    In his first encyclical Deus Caritas Est, Benedict XVI mentioned Teresa of Calcutta three times and he also used her life to clarify one of his main points of the encyclical. "In the example of Blessed Teresa of Calcutta we have a clear illustration of the fact that time devoted to God in prayer not only does not detract from effective and loving service to our neighbour but is in fact the inexhaustible source of that service." Mother Teresa specified that "It is only by mental prayer and spiritual reading that we can cultivate the gift of prayer.""

    Although there was no direct connection between Mother Teresa's order and the Franciscan orders, she was known as a great admirer of St. Francis of Assisi. Accordingly, her influence and life show influences of Franciscan spirituality. The Sisters of Charity recite the peace prayer of St. Francis every morning during thanksgiving after Communion and many of the vows and emphasis of her ministry are similar. St. Francis emphasized poverty, chastity, obedience and submission to Christ. He also devoted much of his own life to service of the poor, especially lepers in the area where he lived.

    Mother Teresa wrote numerous letters to her confessors and superiors over a 66-year period. She had asked that her letters be destroyed, concerned that "people will think more of me -- less of Jesus." However, despite this request, the correspondences have been compiled in "Mother Teresa: Come Be My Light" (Doubleday). In one publicly released letter to a spiritual confidant, the Rev. Michael van der Peet, she wrote, "Jesus has a very special love for you. [But] as for me, the silence and the emptiness is so great, that I look and do not see, — Listen and do not hear — the tongue moves [in prayer] but does not speak ... I want you to pray for me — that I let Him have [a] free hand." Many news outlets have referred to Mother Teresa's writings as an indication of a "crisis of faith." However, others have drawn comparisons to the 16th century mystic St. John of the Cross who coined the term the "dark night" of the soul to describe a particular stage in the growth of some spiritual masters. The Vatican has indicated that the letters would not affect her path to sainthood. In fact, the book is edited by the Rev. Brian Kolodiejchuk, her postulator, the official responsible for gathering the evidence for her sanctification.
    LUMTURIMI I NENE TEREZES KARTMAKSIMUM 19.10.2003
    Influence in the world
    The Missionaries of Charity Brothers was founded in 1963, and a contemplative branch of the Sisters followed in 1976. Lay Catholics and non-Catholics were enrolled in the Co-Workers of Mother Teresa, the Sick and Suffering Co-Workers, and the Lay Missionaries of Charity. In answer to the requests of many priests, in 1981 Mother Teresa also began the Corpus Christi Movement for Priests, and in 1984 founded with Fr. Joseph Langford the Missionaries of Charity Fathers to combine the beauty of the vocation of the Missionaries of Charity with the resources of the ministerial priesthood. Today, over one million workers worldwide volunteer for the Missionaries of Charity.

    Miracle and beatification
    Following Mother Teresa's death in 1997, the Holy See began the process of beatification, the second step towards possible canonization. This process requires the documentation of a miracle performed from the intercession of Mother Teresa. In 2002, the Vatican recognized as a miracle the healing of a tumor in the abdomen of an Indian woman, Monica Besra, following the application of a locket containing Mother Teresa's picture. Monica Besra said that a beam of light emanated from the picture, curing the cancerous tumor. Some of Besra's medical staff and, initially, Besra's husband insist that conventional medical treatment eradicated the tumor. Unless dispensed by the Pope, a second miracle is required for her to proceed to canonization.

    Christopher Hitchens, a British-born American author, journalist and literary critic, was the only witness called by the Vatican to give evidence against Mother Teresa's beatification and canonization process, as the Vatican had abolished the traditional "devil's advocate" role that filled a similar purpose. Hitchens has written that Mother Teresa's own words on poverty proved that "her intention was not to help people", and he alleged that she lied to donors about the use of their contributions. “It was by talking to her that I discovered, and she assured me, that she wasn't working to alleviate poverty,” says Hitchens. “She was working to expand the number of Catholics. She said, ‘I'm not a social worker. I don't do it for this reason. I do it for Christ. I do it for the church.’" In the process of examining Teresa's suitability for beatification and canonization, the Roman Curia (the Vatican) pored over a great deal of documentation of published and unpublished criticisms against her life and work. Vatican officials say Hitchens' allegations have been investigated by the agency charged with such matters, the Congregation for the Causes of Saints, and they found no obstacle to Mother Teresa's beatification. Due to the attacks she has received, some Catholic writers have called her a sign of contradiction.

    Commemoration
    Memorial plaque dedicated to Mother Teresa at a building in Václavské náměstí in Olomouc, Czech Republic.Main article: Commemorations of Mother Teresa Mother Teresa inspired a variety of commemorations. She has been memorialized through museums, been named patroness of various churches, and had various structures and roads named after her.

    10th anniversary of her death
    On September 5, 2007, Mother Teresa's feast day, Calcutta's Archbishop Lucas Sirkar said Mass for thousands of devotees to commemorate the 10th anniversary of the death of Mother Teresa (attended by nuns and volunteers at Mother House, the headquarters of the Missionaries of Charity). 

Artistja dhe Aktivistja Shqiptare Alma Ajazi: Shqipërisë i nevojiten Ethet e Demokracisë



Përgatiti: Gazetari Ilir Berisha
Alma Ajazi
Alma Ajazi është bërë personazh i njohur brenda dhe jashtë Shqipërisë. Mbas Shpalljes të Miss Albania 99 USA, dhe një karriere të sukseshme në fushën e artit në Amerikë, dhe Paris, Alma Ajazi, si Emina Cunmulaj, këto bukuroshe kanë krijuar themele të forta duke prezantuar fisnikërinë e bukurisë Shqiptare në Diasporë.
Por nuk është vetëm bukuria që e ka bërë atë një personazh të njohur, por ky yll i dy nënshtetësive Shqipëtare dhe Amerikane, vërteton që një femer mund të eci përpera ,jo vetëm nga bukuria.
Në një bisedë të organizuar nëpërmjet Skype, kuptoj që sukseset e Almës nuk mbarojnë këtu. Përveç bukurisë, ajo është diplomuar nga Oakland University në fushën e shkenca politike me mesataren 9.2, dhe diploma e dytë e saj mbaruar në shkollën Amerikane; ‘American Graduate School of International Relations and Diplomacy’ në Paris me mesataren 9.5.
Foto: photo www.benzaquen.chicbook.com

Përvec fushes së artit, angazhimi i saj në moshën e politikës ka filluar në moshen 15 vjecare, kur ajo i shkruajti leter Presidentit Amerikan Bill Klinton për luftën në Kosovë. Në një moshë tepër të re, ajo ka folur për çeshtjen Çame në konferencat që janë mbajtur në Amerikë. Ajo ka qenë aktiviste e regullte për të drejtat e njeriut. Për këtë dedikim ajo mori një leter personale nga Senatorja e Michiganit Debbie Stebanow, dhe fitoj cmimin ‘International Optimist Award‘ për aktivitetet humanitare ndaj njerëzimit.
Shkrimet e saj në internet në fushën e poezisë, dhe atë politik fituan Cminin letrar ‘Arshi Pipa’. Ajo aktualisht jeton dhe punon në Paris.

Intervista me Alma Ajazin

Bisedoi: Gazetari Ilir Berisha
Do jeni në Shqipëri për 100 përvjetorin e saj ?
Përshëndetje Zoti Ilir. Do ishte një kënaqesi shpirtërore, si një qytetare Shqipëtare, te isha në Shqipëri për 100 vjetorin e saj, dhe shpresoj të jem aty në këtë ditë historike.
Si ndiheni ju për këtë përvjetor ?
Shqipërisë i nevojiten Ethet e Demokracisë.
Ethet e Demokracisë? Çdo të thuash me këto dy fjalë?
Pavaresia është simboli që Shqipëria është një shtet Sovran, dhe është pikërisht një ditë historike dhe madhështore për të gjithë shqipëtaret dhe po ashtu Shqipërinë. Por është e domosdoshme të reflektojmë për dështimet, arritjet, dhe hapat që shteti ynë duhet të hedhi përpara; pra duhet bërë një balanc nga të dy palët, politikanët dhe gjithashtu qytetarët. Shqipëria dhe ky sistem aktual në Shqipëri ka nevojë të shkundet mirë, duke ecur në rrugen e drejtë dhe duhur të demokracisë, prandaj fola pak në mënyrë poetike për ‘Ethet e Demokracise’.


Me sa kuptoj nuk jeni edhe aq shumë e gëzuar për ditën e pavarsisë?
Nuk kam dëshirë të keqkuptohemi, por kur në një shtëpi të pikon çatija, dhe themelet po levizin, atëhere çfarë duhet të bëjmë? të qendrojmë indiferent, të gëzojmë duke kthyer kurrizin nga problemi?
Do isha tepër e gëzuar, të shikoja Shqipërinë një shtet të fortë demokratikë, dhe të ishte perla e Europes, sepse I ka të gjitha mundesit për të qenë e tillë, dhe për tu zhvilluar.

Duke lexuar shtypin ditë për ditë, jam në dijeni që po zhvillohen dhe po organizohen aktivite shumë të ndryshme duke prekur gjirin e Shqipërisë në këtë ditë  historike. Por i nderuar gazetar zoti Ilir, Si mund te gezohem unë kur Shqipëria po vyshket nga një korrupsion i theksuar? 

Ku akoma qytetarët Shqipetare vuajnë për ujë dhe drita në vitin 2012? Një vend që duhet të paguash të pakten 3000 euro te fillosh punë ? Ku ligji dhe drejtesia, këto dy themele të forta për shoqerine nuk janë dhe aq të forta? Ku papunësia dhe varfëria, ky fllad i egër po prek shumë famije Shqipëtare, pra është pikërisht kjo varfëri dhe depresion, që po shikojmë një rritje të madhe në vetvrasje në Shqipëri. Nuk kam dëshirë të shikoj Shqipërinë të përfundojë si Japonia, i cili është shteti i parë në botë me përqindjen më të lartë për vetvrasje.

Çfarë do kishe dëshirë për ditën e Pavarsisë ?
Shqipëtaret duhet të gëzojnë dhe festojnë, por Shqipëria ka nevojë për një revolucion demokratik paqësorë në të njejtën kohë. Shqipëtarët duhen të mblidhen së bashku të kërkojnë të drejtat e tyre duke ndërtuar një shoqeri të shëndoshë. Të gjithë Shqipëtarët duhen të ngrihen në këmbë, të luftojnë për të drejtat e tyre dhe të fëmijeve të tyre.

Eshte pikërisht ky moment që qytetarët shqiptarë duhen të mendohen mirë, sepse brezat e ardhshme do na gjykojn, dhe mos harrojme që Europa dhe popujte e tjere na vëzhgojne duke shikuar qarte hapat që Shqipëria po hedh të eci përpara.

Ka shumë manifesta në Paris ?
Une admiroj popullin francez, sepse janë një popullë tepër të angazhuar në fushen e politikes, dhe praktikojne një nga të drejtat dhe privilegjet që i takon çdo qytetari në një shtet demokratik, dhe kjo është manifestimi paqësor. Kur qytetareve francez vetem pak ti cenohet e drejta, francezet ngrihen direkt në këmbë dhe luftojnë për këtë të drejtë në mënyrë paqësore sigurisht,dalin nëpër rrugë duke protestuar. Pra është një popullë, që nuk janë ‘dele’ të sistemit, dhe këtë gjë e kanë vertetuar në historinë e tyre.

Si është lidhja juaj me Shqipërinë ?
Unë e kam dashur Shqipërinë, dhe do ta dua përgjithmonë. Dhe me aq mundësi sa kam pasur, jam munduar të jap kontributin tim si nje qytetare. Mbase kjo intervistë tingollon pak si një kritikë ndaj çështjeve në Shqipëri, por nuk duhet të jemi të verbuar por realist me situatën politike shoqërore në Shqipëri.

Nqs, një ditë presidenti i Republikës së Shqipërisë Bujar Nishanit do tju dërgonte ftesë për tju takuar, do ta pranonit ?

Do ishte një nder dhe privilegj të takoja presidentin tonë Bujar Nishani.
Alma e di që nuk keni dhe aq shume kohë, ju falënderoj për intervistën, duke shpresuar të dëgjohemi përsëri në të ardhmen në një intervistë akoma me të thellë.
Ju falënderoj dhe ju lutem, zoti Ilir.
 
Gazetari Ilir Berisha

ZEF PERGEGA:MEDITIM PER GONXHEN…





Nana Terezë është shija e përkryer e humanizmit njerëzor, melhemi i shpirtit të përvuajtur që kërkon shpetim nga ëngjëjt e gjallë. Ajo, rrugëve të botës mblodhi eshtra dhe plagë të ngjitura nëpër trotuaret shqepanë e baltën e kasolleve të varfëra të Indisë dhe në gropat e thella të syve të mjerimit vaditi fidanin e shpresës Nana Terezë është pema hyjnore, që poqi frutin e dritës në agime të papërseritshme.
Ajo ështe gurrë e nëndheshme e liqenit të Shkodrës, kokrra e joduar e rerës së Shirokës, filizi i njomë në palcën e harmonisë së kullave të fisit tonë. Eshtë maja e Olimpit të shpirtit të Madh, është feja e re mbi fetë, mëndafshi i butë në qiellin e kalasë me frengji të shqiptarit, që në pëllëmbë të vizionit të tij paraprinë me hapin e fanarit.

Nana e Madhe shqiptare ështe pesha e globit dhe balanca e gravitetit. Veshja e saj e bardhë me vija blu, simbol i zanës së detit shqiptar, që lidhi valët me dallgët e oqeanit të mirësisë, për t’u ngritur lart në prehër të Atit, si pëllumbeshë e paqës. Në anijen e saj plot dhurata Krishtlindjësh punuan marinaret e pathyera nga përplasjet bord me bord me çmenduritë fortunale, për t’u ankoruar aty ku pllakoste sëmundja, shëndeti i lig, zvenitja e verdhë, aty ku mungonte buka edhe kripa, si një sfidë përballë luksit, dhunës dhe shtypjës së shfytyruar të anës tjetër të rrugës.

Nana Terezë është gonxhe trandofili në yllin me të shëndritshëm të shqiptarit, që kurrë nuk e mohoi të qenurit dhe gjuhën shqipe se ajo i përkiste Dheut të Atit të Arbërisë. Mohimit të rëndë iu përgjigj me një buçetë lulesh mbi varrin e diktatorit të Shqipërisë.
Une sa i preka dorën e lëmuar me frymë zane. Me krah mjelme përshëndeti në Tiranë në kodrën bektashijane. Atdheu atë ditë m’u duk se nuk kishte rrudhje e nuk qe thinjur nga dryni i kyçur në portën e mbylljës së hekurt. Prej erës së petaleve të saj, lavdija e kombit s’ka mortje. Hiri i saj hyjnor ardhur në tokën e nenës dhe motrës së vet, në epitafe të humbura diktature, flakëruar dhurata e vonë, si qirinjë të ndezur faltorëve.
Afsh prej ballit të fisit me erdhi si frymë e trojeve etnike, lotin tim ngjyrë ylberi Mikelanxhelo në penel e ktheu portretin e mëshirës të Nana Terezës. Për këtë Bijë, që është dashuria në veprim me vëllaun njeri, gjithkushi me tha një ditë në Detroit. biografi Dom Lushi.
Universi i humanizmit, Gonxhe, që shqip të rëndi gjaku dejeve, e Clintonit i the : “Ma ndihmo Rugoven se është vellau im!” Formën mori shekulli i 20-t në plazmën e gjakut ilirike, në mishërim me qiellin që shqip e dëgjoi punën e pendimit nga goja jote. Ajo është libri i bardhë i lutjeve në sheshin e Prishtinës, ku e thyen qafën Carët, për të rilindur Kosova me kosovaret!
Në hemisferën e privatizuar pa tapi nga këmbëza e zhdukjës, Nana Terezë është kënga e hymnit me kumbuese e korit njerëzor e ndihmës në nevojë dhe e paqës që ajo dirigjoi me vertebrat e fjalës hyjnore. Zonja e Shkodrës dhe Nana Terezë, lindur nga kalaja “Rozafa”, ngritur mbi lëgjënden e murimit që prej saj rrjedh tamel guri, janë princshat e qiellit të shtatë të shpirtit të njeriut dhe mërgimtarit, të cilin e ushqejnë me begati meteorësh.

Në vesen e barit të parimeve ideologjike të unit, ne, e përthyem dhe e vramë driten e tyre, por Dheu i Atit i mbati ngrohtë në djepine tij dhe me rrënjët e veta i mekoi për enërgji krahësh e veprash të mrekullueshme, për me e mbajtë eshkën ndezur në sytë tanë, për nga jemi nisur ta kapin bregun e diellit nga e mbara…

Një metodë për të hequr gurët në veshka

Veshkat jane organe cifte.Te vendosura ne retroperitoneum, ne dy anet e zgavres se barkut.Anatomikisht lokalizohen ne pjeset anesore te pasme te abdomenit.

Veshka e majte eshte e vendosur prapa shpretkes, pankreasit dhe lukthit,ndersa e djathta prapa melqise dhe fshikezes se temthit.

Ja disa këshilla për të evituar smundjen e veshkave:
1- Evitoni kripën e tepërt.
2-Pini sa më shumë lëngje.
3-Konsumoni çaj nga trëndafili i egër.
4-Konsumoni lëng kumbulle.
5-Pini më shumë se 1 litër e gjysmë ujë mineral në ditë.


Si ti parandalojmë dhe kurojmë sëmundjet e veshkave?





Kur përbërësit e kalciumit ose kimikate të tjera në urinë, formojnë kristale që ngjiten së bashku dhe formojnë një masë të fortë, atëherë kemi të bëjmë me një gur në veshkë. Këto kristale, rriten dhe formojnë gurë, të cilët luhaten nga një kokërr gruri në një top golfi. Disa milionë amerikanë, shumica mes moshës 20 dhe 40, trajtohen çdo vit për gurë në veshka. Gurët në veshka janë më të zakonshme tek burrat, dhe më saktësisht, katër në pesë raste, kanë gurë në veshka. Normalisht, urina përmban substanca që parandalojnë formimin e kristaleve. Megjithatë, kjo nuk funksionon për të gjithë. Disa nga faktorët që kontribuojnë në formimin e gurëve tek njerëzit e prekshëm janë: marrja e pakët e lëngjeve, infeksione kronike në rrugët urinare, keqpërdorim i disa mjekimeve, bllokim i rrugëve urinare, aktivitet i kufizuar për disa javë, disa sëmundje të caktuara gjenetike dhe metabolike.



Simptomat

Disa njerëz, mund të mos kenë simptoma, por gjithmonë ato të kuptohen, si: dhimbje të mëdha në veshka apo në barkun poshtë dhe ndihen në ije. Dhimbja mund të zgjasë nga disa minuta në orë të tëra, të ndjekura nga periudha qetësie; të vjella, temperaturë, ethe dhe dobësi, urinë e turbullt apo me erë të keqe, bllokim i daljes së urinës. Prezencën e gurëve në veshka e identifikojnë rrezet X. Teknikat e specializuara të rrezeve X (ndonjëherë edhe me injeksione me ngjyrë) apo me ultratinguj, mund të përdoren për të identifikuar më me saktësi masën dhe vendndodhjen e gurëve dhe për të identifikuar funksionimin e veshkave. Testet e gjakut dhe urinës mund ta ndihmojnë një doktor për të gjetur se çfarë po e shkakton gurin dhe të planifikojë trajtimin më të mirë.

Kurimi

Pjesa më e madhe e gurëve në veshka mund të trajtohet duke rritur sasinë e marrë të lëngjeve, ndryshime në dietë dhe mjekime. Rreth 90% e gurëve, kalojnë vetë brenda 3 deri 6 javëve. Disa tipa gurësh mund të shpërbëhen me anë të mjekimeve; megjithatë, gurët me përbërje kalciumi (tipi më i zakonshëm), nuk mund të shpërbëhet. Gurët gjithmonë duhet të hiqen kur ka infeksione, bllokime dhe dëmtime në veshka. Kur heqja e tyre bëhet e domosdoshme, ekzistojnë disa metoda të ndryshme për ta bërë këtë. Metoda më e mirë varet nga masa, vendndodhja dhe tipi i gurit. Disa gurë hiqen duke kaluar një instrument teleskopik tek fshikëza apo tek veshka, për ta nxjerrë gurin ose për ta copëtuar në fragmente të vogla me rreze lazeri apo valë tronditëse. Instrumenti teleskopik mund të futet drejtpërdrejtë në veshkë përmes një çarje të vogël në anën e pacientit për ta nxjerrë gurin të tërë ose atëherë kur duhet thyer në fragmente të vogla. Metoda më e re për ta hequr quhet "litotripsia e valëve të goditjes jashtë trupit". Në këtë teknikë, gurët thyhen në fragmente të vogla me anë të tronditjes me energji të lartë nga një mekanizëm jashtë trupit.

Parandalimi

Trajtimet që mund të parandalojnë formimin e gurëve në veshka janë të mundshme në çdo rast. Prova të qëndrueshme sugjerojnë se marrja e lëngjeve në sasi të madhe mund të ulë rrezikun e gurëve. Përveç kësaj, sapo të zbulohet shkaku i formimit të gurit, mund të përdoren mjekime të ndryshme apo ndryshime në dietë për të parandaluar gurët e rinj. Tipi i mjekimit, varet nga gjaku dhe testet e urinës.

Simptomat e shfaqura te të sëmurët me gurë në veshka:

1- Sistemi tretës: Anoreksi, pështjellim, të vjella
2- Gjaku: hemorragji si pasojë e keqfunksionimit të trombociteve
3- Humbja e aftësisë të veshkave për të rregulluar përqendrimin e
urinës
4- Anemia është pasojë e mosprodhimit të eritropoetinës
5- Djersitje e vazhdueshme.
6- Fryrje e trupit
7- Ethe
8- Dobësi
9- Urinë e turbullt me erë të keqe
10- Temperaturë

Tumoret në veshka, si dallohen ato

Rreth 80% e kancereve të veshkës janë karcinoma qelizore renale. Tumoret beninje të veshkave mund të rrinë në trup si të padëmshme. Ndërsa tumoret malinje shpesh janë në stad të avancuar kur ne i zbulojmë e në përgjithësi nuk i përgjigjen mirë trajtimit mjekësor. Prandaj është e nevojshme biopsia e veshkave deh nëse bëhet në kushte sterile, si ndërhyrje ajo është e parrezikshme për jetën e pacientit. Në këtë rast hiqet një pjesë shumë e vogël e indit të organit dhe kjo nuk pengon në funksionimin e rregullt të cilitdo organ që është në "vështirësi". Vetëm zëvendësimi i veshkës së dëmtuar me një të re mund ta kthente funksionimin e tyre në normal. Sipas shkencëtarëve, dëmtimi i veshkave dhe më pas kryerja e procesit të dializës, shërben vetëm për të zgjatur pak mbijetesën, por jo për më shumë.

Teknikat dhe testet për ekzaminimin e gurëve në veshka

Prania e gurëve në veshka e identifikohet nga rrezet X. Teknikat e specializuara të rrezeve X (ndonjëherë edhe me injeksione me ngjyrë) apo me ultratinguj, mund të përdoren për të identifikuar më me saktësi masën dhe vendndodhjen e gurëve, dhe për të identifikuar funksionimin e veshkave. Testet e gjakut dhe urinës mund ta ndihmojnë një doktor për të gjetur se çfarë po e shkakton gurin dhe të planifikojë trajtimin më të mirë. Pjesa më e madhe e personave që kanë probleme me veshkat dhe kryesisht me gurët në veshka, vijnë nga prindër që kurrë nuk i kanë ndjerë shqetësimet, madje pavarësisht moshës në të cilën ndodhen veshkën e kanë organin më të shëndetshëm. Ajo çfarë specialistët u rekomandojnë të gjithëve në këtë rast është një dietë e ekuilibruar.

Gurët në veshka nuk janë gjithmonë të trashëguar

Specialistët që merren me sëmundjet e veshkave, deklarojnë se shfaqja e shqetësimeve nuk është gjithmonë e trashëguar. Madje ata kanë vënë re se pjesa më e madhe e personave që kanë probleme me veshkat dhe kryesisht me gurët në veshka, vijnë nga prindër që kurrë nuk i kanë ndjerë shqetësimet, madje pavarësisht moshës në të cilën ndodhen, veshkën e kanë organin më të shëndetshëm. Ajo çfarë specialistët u rekomandojnë të gjithë prindërve, në këtë rast është një dietë e ekuilibruar që në ditët e para të lindjes së fëmijës, madje ajo duhet të nisë që në barkun e nënës. Pikërisht në këtë kohë nis edhe dëshira e fëmijës për kripë, lëngje, ëmbëlsira etj. Nisur nga kjo, specialistët e nefrologjisë (mjekë të sëmundjes së veshkave), rekomandojnë që në ushqimin e përditshëm të ketë sa më shumë lëngje, supëra dhe fruta.

Një ilaç i ri kundër kancerit të veshkave

Njerëzit me kancer në veshka tashmë kanë shpresa për shërim. Kështu thuhet në hyrje të një studimi që shpall ilaçin e ri Sutent si shpëtimtar të pacientëve me kancer në veshka. Kanceri i veshkave vazhdon të jetë një nga sëmundjet më vdekjeprurëse, ndërsa vetëm 10 për qind të pacientëve mbijetojnë jo më shumë se 5 vjet. Çdo vit rreth 40 mijë amerikanë preken nga kjo sëmundje dhe rreth 13 mijë prej tyre vdesin prej saj. Ndër format e trajtimit përfshihen, operimi, rrezet dhe kimoterapia, të cilat nuk janë treguar tepër të efektshme, si dhe terapia biologjike përdoret më shpesh. Dy studimet e fundit rreth ilaçit të ri Sutent, arrijnë në përfundimin se ky ilaç në përgjithësi mund ti ndihmojë pacientët me këtë sëmundje shumë më tepër sesa trajtimi standart me interferon.

Përgatiti: Luigj Shkodrani

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar që editohet nga njëfarë ekstremisti dhe terroristi antishqiptar nga Shkodra, m...