Agjencioni floripress.blogspot.com

2015/11/09

Letërsia e thithakëve – Mikroesse nga THANI NAQO

thani naqo foto

Nga Gani MEHMETAJ - Ëndrra e madhe, , fletë të shkëputura ditari 1981-2006 me portretin e Rugovës në dritëhijen e ngjarjeve dramatike

gani mehmetajvoal

Stipe Mesic dhe ndertimi i shteti modern Kroat

04-11-2015 13-54-45

Në mbështetje të studentes Klodi Hoxha

eshreff


Shkruan: Prof.Dr.Eshref Ymeri


Në faqen e internetit “lapsi.al” të datës 03 nëntor, lexova një material me titull “Manifesti i Klodi Hoxhës para se të qëllonte me vezë”.

Më bëri shumë përshtypje pjekuria mjaft karakteristike e kësaj studenteje. Atë e kanë kalitur hallet e përditshme ekonomike të jetës familjare, të cilat, në Manifestin e vet, i përshkruan me një vërtetësi të dhimbshme. Dua t’i kujtoj studentes së nderuar Klodi Hoxha se më 10 tetor 2015, në faqen e gazetës internetike “Tribuna Shqiptare”, moderatori i saj, publicisti i mirënjohur i Diasporës Shqiptare, zotëria Ajet Nuro, kishte botuar një artikull me titull “Shqipëria ka nevojë për një valë të dytë demokratizimi”.

Pas leximit të këtij artikulli, më 12 tetor unë reagova në disa faqe interneti me një shkrim, të titulluar “Kush ta bëjë demokratizimin e dytë?!”, në të cilin nënvizoja:

“Mirë do të ishte vërtet që të kishim një valë të dytë demokratizimi. Por problemi është se kush duhet ta ngrejë një valë të tillë. Normalisht, në rastet e nxjerrjes së çdo vendi nga amullia politike, rolin kryesor e merr dhe duhet ta marrë përsipër inteligjencia, sidomos inteligjencia dhe rinia universitare. Në vendin tonë inteligjencia vazhdon të bëjë një gjumë të rëndë letargjik, duke i lejuar klanet politike të tallen me fatet e popullit si t’ua dojë mideja. Dhe tallja e popullit prej klaneve në fjalë ka arritur në përmasa katastrofike…”.

Në Manifestin e vet, zonjusha Klodi Hoxha e zbulon lakuriq gjendjen e rëndë ekonomike, ku i ka katandisur qeverisja socialiste mijëra e mijëra familje të thjeshta shqiptare, ndërkohë që oligarkët e pushtetit janë pasuruar dhe vazhdojnë të pasurohen në një mënyrë marramendëse. Më gëzon fakti që zonjusha Klodi Hoxha, si një përfaqësuese dinjitoze e Rinisë Universitare, e ngre zërin jo vetëm kundër reformës arsimore që vendosi të zbatojë qeveria socialiste, por edhe për varfërinë që ka pllakosur mbarë shtresat e thjeshta të popullit shqiptar, që nga shërbimi shëndetësor deri te gjendja e bujqësisë, të cilën qeveria e ka braktisur tërësisht. Prandaj “Lëvizja për Universitetin” duhet të shndërrohet në një Forum të përhershëm, në mënyrë që aktiviteti i saj të jetë vazhdimisht i ndezur dhe organizimi të vazhdojë t’u përcillet brezave studentore. Sepse ekzistenca e kësaj Lëvizjeje duhet t’u shërbejë si kujtesë qeverive shqiptare që të mos luajnë me fatet e popullit të thjeshtë. Deri tani, qeverisja e vendit është bërë në një mënyrë arrogante, sepse qeveritarët dhe oligarkët rreth tyre janë majmur keq, duke grabitur financat e shtetit. Dhe nëse rinia studentore nuk do të ngrihet peshë (sepse lëvizja sindikaliste në vendin tonë mungon tërësisht) për të mbrojtur interesat ekonomike të shumicës dërrmuese të familjeve shqiptare, ka rrezik që vendi ynë të shndërrohet në një provincë feudalësh pasanikë me prapavijë kriminale, të cilët popullin kanë për ta trajtuar edhe më keq, si në kohën e bujkrobërisë rusocariste.

Nga SIMON SEBAG MONTEFIORE, New York Times:Aventura perandorake e Putinit në Siri

montefiore


Në qershor 1772, forcat ruse bombarduan, sulmuan dhe kapën Bejrutin, një kështjellë në brigjet e Sirisë Osmane. Rusët po mbështetnin aleatin e tyre, një despot të pamëshirshëm arab. Kur u kthyen vitin tjetër, ata pushtuan Bejrutin për gati gjashtë muaj. Atëherë si tani, ata gjetën politikën siriane në një kazan grindjesh etnike-fraksioniste, të cilat ata u përpoqën për të lehtësuar me topa dhe barut të nxehtë.

Sot, Presidenti Vladimir V Putin ka shumë motive në Siri, por ne duhet ta kemi parasysh vizionin e Rusisë për misionin e saj tradicional në Lindjen e Mesme, dhe se si ajo e informon mendjen e Kremlinit. Dhe jo vetëm të Kremlinit: Zëdhënësi i Kishës Ortodokse të Rusisë tha se ndërhyrja e zotit Putin ishte pjesë e “rolit të veçantë që vendi ynë ka luajtur gjithmonë në Lindjen e Mesme.”

Lidhjet Rusisë në rajon janë të rrënjosura në rolin e saj të vetë-caktuar si mbrojtëse e krishterimit ortodoks, të cila ajo pretendon se e ka trashëguar nga perandorët bizantinë pas rënies së Kostandinopojës në vitin 1453 – pra nga “carët”. Carët e prezantuan Moskën jo vetëm si një Romë e Tretë, por edhe si një Jeruzalem i ri, dhe mbrojtës i të krishterëve në Ballkan e në botën arabe, e cila, duke përfshirë edhe Vendet e Shenjta të Jeruzalemit, u sunduan nga osmanët pas vitit 1517.

Fshatarët e devotshëm besuan para se të vdisnin ata duhet të bëjnë pelegrinazh në Jeruzalem dhe të lanin qefinët e tyre në Jordan. Deri në vitin 1917, carët bekonin ujërat e “Jordanit” çdo janar 6, në Moskë, ose më vonë lumin Neva.

Ndërhyrja e parë e madhe e Rusisë filloi më 1768. Kur Katerina e Madhe hyri në luftë me osmanët, dhe Count Aleksei Orlov, i vëllai i të dashurit të saj Grigory, lundroi flotën e tij në Baltik e nëpër ngushticën e Gjibraltarit për të organizuar kryengritjet në Mesdhe. Duke rekrutuar admiralë skocezë, Orlov asgjësoi flotën otomane në Chesme, pas së cilës rusët përkohësisht dominuan Mesdheun Lindor.

Ndërkohë, në Egjipt dhe Siri (e cila shtrihej në Libanin dhe Izraelin e sotëm), arabët e fuqishëm Ali Pasha dhe Dahir el-Umeri, kishin bashkëpunuar për t’ua marrë Damaskun otomanëve, por pastaj e humbën atë. Të dëshpëruar, ata iu afruan Orlovit dhe Catherines, të cilët ranë dakord për t’i mbështetur ata në këmbim të posedimit të Jeruzalemit. Anijet e Orlovit bombarduan qytetet siriane, duke pushtuar më në fund Bejrutin.

Ata u larguan më 1774, kur Rusia braktisi aleatët e saj sirianë në këmbim të koncesioneve otomane mbi Ukrainën dhe Krimenë. Megjithatë një bazë ruse në Mesdhe ruse ishte tani një qëllim strategjik i tyre: Catherina dhe partneri i saj Princi Potemkin aneksuan Krimenë, ku ata themeluan flotës Detit të Zi, pastaj u përpoqën të negociojnë për një bazë në Menorca.

Pasardhësit Catherinës e panë veten si kryqtarë, ku Rusia ishte e destinuar për të sunduar Konstandinopojën dhe Jeruzalemin. Në fund të fundit ishte kjo aspiratë – dhe një përleshje mbi Kishën e Varrit të Shenjtë midis ortodoksëve të mbështetur nga rusët dhe e priftërinjve katolikë të mbështetur nga francezët- që çuan në Luftën e Krimesë.

Humbja ruse më 1856 bindi Alexander II dhe carët e fundit të tërhiqen në përdorimin e forcës ushtarake për të dominuar Jeruzalemin, duke preferuar diplomacinë dhe mënyrën e butë. Por gjatë Luftës së Parë Botërore forcat ruse pushtuan Persinë veriore dhe vërshuan në Irakun otoman, gati e morën Bagdadin. Në vitin 1916, ministri i jashtëm Nicholas II, Sergei Sazonov, negocioi Traktatin Sykes-Picot-Sazonov, i cili premtoi Rusisë Stambollin, pjesë të Turqisë dhe Kurdistanit, dhe një pjesë të Jeruzalemit – një perandori në Lindjen e Afërt e prishur nga Revolucioni Bolshevik.

Sovjetikët ateistë trashëguan një version laik të këtyre ëndrrave: Në Potsdam në vitin 1945, Stalini kërkoi një “kujdestari” mbi Tripolin, Libi, dhe njohu më vonë Izraelin, duke shpresuar në të dy rastet se do të fitonte një bazë mesdhetare. Ajo u hodh poshtë, por Lufta e Ftohtë e bëri Rusinë një fuqi të Lindjes së Mesme, duke mbështetur Gamal Abdel Naserin e Egjiptit me 50.000 këshilltarët sovjetikë.

Deri në ndërhyrjen e fundit, rasti më i afërt kur Rusia u përfshi në beteja ishe ai Luftës izraelito-egjiptiane nga viti 1967 deri në vitin 1970, gjatë së cilës pilotët sovjetike u përballën me izraelitët. Kur pasardhësi i Naserit, Anwar Sadat dëboi rusët, ata kultivuan një treshe diktatorësh, Muammar el-Kadafit në Libi, Sadam Huseinit në Irak dhe Hafez al-Assadit në Siri. Të tre, duke drejtuar regjime të pamëshirshme dinastike mafioze prapa fasadës së partive socialiste, planifikimit qendror dhe kultit stalineks të individit, u kthyen shpejt drejt mirëbërësve të tyre të rinj: Gjeneral Asadi dhe kolonel Gadafi u fotografuan rregullisht në përqafime me ngrohtësi vëllazërore me sekretarin e përgjithshëm sovjetik Leonid Brezhnev. Dhe gjenerali Assad, i trajnuar si pilot në Rusi, i dha Moskës akses në bazën e saj detare Tartus, tani baza e fundit aktive e tij në rajon.

Pas rënies së Bashkimit Sovjetik në vitin 1991, ndikimi rus u shemb dhe Moska arriti të durojë me hidhërim ndërhyrjet perëndimore që shkatërruan Husseinin dhe kolonel Gadafin. Tërheqja amerikane nga rajonit ia dhuroi zotit Putin, i cili e sheh veten në një traditë të pandërprerë të udhëheqjes ruse dhe pushtetit personal, kombëtar perandorak nga carët deri sot, mundësinë për të zvogëluar prestigjin amerikan dhe të projektojë Rusinë si arbitër të domosdoshëm në botë. Shpëtimi i i djalit të Asadit, Bashar, duke luftuar opozitën dhe shtetin islam përputhet me luftën e Rusisë kundër xhihadistëve çeçenë që u dyndën me pankartat e zeza të kalifit – dhe suksesi do të dëshmojë fuqi ndaj Iranit dhe Turqisë, ku Rusia dikur kishte treguar muskujt.

E thënë kjo, zoti Putin mund të arrijë të kanalizojë Catherinën dhe të tregtojë ndikimin sirian për t’iu dhënë fund sanksioneve perëndimore dhe për të siguruar aneksimin e Krimenë – sepse këto shqetësime të organizimit të spektakleve ushtarake përbëjnë mbijetesën politike të zotit Putin. Në disa mënyra, mbrojtja e tij ndaj autokratit të Sirisë është një mbrojtje ndaj autoritetit të vet kundër rebelimit. Formula e pushtetit në Rusi është kjo: autokraci në Kremlin në këmbim të sigurisë dhe prosperitetit në vend, lavdisë jashtë vendit – dhe tani për tani të paktën, ka magji në eksitimin e kësaj aventure orientale, një “Beau Gesté” e përshtatur për televizion me bombarduesit Sukhoi.

Kur Aleksandri II nisi luftërat ekzotike aziatike, një nga ministrat e tij, Count Valuev, shkroi, “ka diçka erotike në të gjitha gjërat në kufijtë e largët”. Moskës i mungojnë burimet për ta zëvendësuar Amerikën dhe do të gjejë në Siri një moçal, por rusët ndjejnë se një Rusi e madhe perandorake ka qenë gjithmonë një lojtare në Lindjen e Mesme – dhe guximi merr shumë peshë në këtë botë të egër.

Përktheu: Skënder Buçpapaj

Fëmijëria – Prozë nga ARTHUR RIMBAUD

Arthur-Rimbaud-9

Rënia e Murit të Berlinit (video) – John F. Kennedy: Ich bin ein Berliner 26 Qershor, 1963

09-11-2015 12-21-49

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar që editohet nga njëfarë ekstremisti dhe terroristi antishqiptar nga Shkodra, m...