Agjencioni floripress.blogspot.com

2014/01/13

Origjina e sistemeve planetare të yjeve binarë

Formimi i Sistemeve planetare të yjeve binarë në Pajtim me Teorinë Time të Bërthamës Energjitike të Tokës, Planet


image

Vedat Shehu

 (Prof. Dr. Enginër Geologist)
Address: 124  N. Main St. Sharon 02067 MA
 Mail:  edshehu@yahoo.com

Hyrje
   















































Kohët e fundit lexova një artikull në revistën”Scientific American” * në lidhje me mundësinë e ekzistencës të sistemeve planetare të yjeve binarë. Në artikull analizoheshin karakteristikat e një planeti të vetëmKepler-16 që rrotullohet rreth një ylli binar. Pothuajse menjëherë gjeta në internet ** një lajm që njoftonte se NASA kishte pas zbuluar një sistemi planetar të vërtetë të yllit binar i quajtur Kepler-47. Të paktën, dy planetë të identifikuar, të emërtuar Kepler-47b dhe Kepler-47c,  rrotullohen për-rreth  bariqëndrës (qendres gravitacionale) të yllit binar.  Planetet ndryshojnë në madhësi, përbërje, në orbitë dhe në shpejtësi orbitale. Yjet binjak te yllit binar ndryshojnë poashtu. Ylli i madh ka parametra të ngjashëm me të diellit, por vetëm 84 për qind të ndritshmërisë, ndërsa ylli i dytë është i vogël, vetëm një të tretën e madhësisë së diellit, dhe, përkatsisht me madhësinë, ndriçon 9 herë më pak; faktikishtg  jep me pak se 1% të  ndritshmërisë së Diellit.

Vështrim paraprak mbi fenomenin e ri
Ishte për herë të parë konstatimi se planetët që rrotullohen rreth një ylli binar tregojnë direkt praninë e sistemeve planetare të yjeve binarë. Ky është një fenomen i ri i identifikur rishtas në Galaktikë, dhe, tashmë konsiderohet dukuri normale.
Por modeli aktual i formimit të planetëve, standardizuar teorikisht, nuk mund të shpjegojë origjinën e një sistemi planetar të një ylli të tillë binar. Më parë, shumë zbulime të reja dhe të papritura futeshin në  kornizën e modelit teorik tëgatshëm. Por tani, teoricienët duhet të përpiqen për të arritur në një konkluzion të ri që të shpiegojë mënyrën sesi formohet sistemi planetar i një ylli binar.
Një teori paraprake, që është shfaqur rishtas, shpjegon se planetet, në këto sisteme binarë, janë formuar në re kozmike prej gaz-pluhuri, më pas planetët e formuar janë drejtuar gradualisht e spontanisht drejt fushës gravitacionale të yllit të tyre binar. Siç më duket mua, në këtë interpretim nuk ka asgjë të re; thjesht, kjo do të thotë se ylli binar dhe planetet u formuan larg nga njëri-tjetri në përputhje me modelin aktual teorik. Më vonë fusha gravitacionale e yllit binar rastësisht i tërhoqi dhe i mbajti nën ndikimin e vet  planetët endacak.
Në të njëjtën mënyrë, sikurse teoria ime (publikuar shumë herë¹’²’³’) interpreton origjinën bërthamës energjitike të Tokës në sistemin planetar të Diellit, shpjegon edhe mënyrën e formimit të sistemit planetar të yllit binar si një fenomen normal që ndodh në formimin dhe zhvillimin e sistemeve planetare. Pra ylli binar K-47 dhe planetët K-47b,c janë zhvilluar nga i njëjti proces unik.
Shkurtimisht, sistemi planetar i një ylli binar vërteton teorinë time, dhe teoria ime shpjegon formimin e tij.  
Thelbi i Transformueshëm i bërthamës së Tokës dhe formimi i sistemit planetar i një  ylli binar

Në teorinë time vërtetohet se bërthama e Tokës, si njëra midis bërthamash të ngjashme, është formuar në renë pluhuroro-gazore si objekt kozmik energjitik nëpërmje përngjitjeve (akrecionit) të bërthamave më të vogla. Në rastin e sistemit planetar të një ylli binar si rastiKepler-47, procesi i përngjitjes (akretconit) së bërthamave energjitike i takon të jetë zhvilluar kështu:
 procesin e shndrimit të mjegullnajës ne sistem diellor, në një drejtim formohen dy yjet binjak të tipit diell të dyfishtë, ndërsa në drejtimin tjetër formohen planetët. Le të shohim sesi bëhet formimi i këtij dielli të dyfishtë: nëpërmjet përngjitjeve të thelpinjëve të bërthamave, nga një anë formohet bërthama gjigante e diellit kryesor, ndërsa nga ana tjetërformohet bërthama e madhe e një diell të vogël. Të dyja këto bërthama janë potencialishtnjë yll binarku dielli i vogëlduke qenë tri herë më i vogelsillet si një satelit i diellit tëmadhe kryesorKjo do të thotë se akrecioni i thelpinjëve të tej-ngjeshur, në këtë rast, nuk është ndalur në nivelin e formimit të bërthamës së një planeti gjgantpor ka vazhduar gjersa ka përfunduar, kur bërthama ka arritur madhësinë e ketij ylli të vogël.
Kjo do të thotë se kur diferenca midis madhësisë së bërthamave të të dy yjeve binjak do të ishte shumë e madhe, një yll i vogël do të dukej si një planet i flaktë.
Teoria ime parashikon praninë e procesit të djegies  kozmike*** në bërthama planetesh të zjarrtë  të një ylli apo të një ylli binar (të dyfishtë). Atëhere, misionet e NASA-s nuk do të vonojnë dhe kanë për të zbuluar sisteme planetare të tilla, ende në proces formimi. Ky parashikim është i përforcuar nga zbulimet e yjeve binarë, që, për nga madhësia, ndryshojnë jashtëzakonisht nga njëri tjetëri, me diferencë deri 13 herë e më shumë. Në qoftë se yjet e një sistem binar do të kishin një diferencë të jashtëzakonshme në madhësi, natyrisht për-rreth yllit të madh do të rrotullohesh ylli satelitor. Ky zbulim i pritshëm do të konfirmojë teorinë e formimit të planeteve prej proceseve që ndodhin ne bërthamat e tyre. 

Shkurt,  Teoria e thelbit të bërthamës  aplikuar në origjinën e Sistemit Diellor

Teoria ime është nisur nga dy parime themelore të mëparshme që janë:
- Toka është një mostër e universit
- Uniteti material i universit shprehet në brendësi të Tokës, në dinamizëm Tokës
Nga sa u paraqit këtu, kuptohet se burimi i dinamizmit të Tokës (Këtu, dinamizëm i Tokës ka kuptim gjenerim i energjisë së Tokës) është proçes që ndodh brenda në bërthamë të Tokës, ku transformohet një trajtëe superngjeshur e materjejes kozmike. Këtë burim unë e kam quajtur thelb i bërthamës.
Dinamizmi i nevojshëm i tokës që nga konsolidimin e saj si planet (ç 4.6 miliarda vjet më parë) nuk mund të jetë prodhuar vijueshmërisht prej shëmbjes gravitacionale fillestare, apo të jetë plotësuar edhe me energjinë e përftuar nga zbërthimi i izotopeve radioaktivë.

Fig. 1 – extra.  Shpiegimet sipas rëndësisë: me gjeosferat e standardizuara; nga brenda për jashta si: G, F, E, D’’, D. E - me shigjeta të përkulura, bërthama e jashtme e shkrirë dhe etejnxehur dominuese e figurës.
D’’- me njolla me pika dhe shigjta të përkulura, gjeosferë kalimtare për në mantel të poshtëm të shtangët e te rrjedhshëm. F - me njolla me pika dhe shigjta të përkulura, gjeosferë kalimtare për në bërthamë të brendëshme të shtangët. G – me pika, bërthama e brendshme e shtangët.
vija rrethore e. ndërprerë është thelbi i bërthamës probalisht një gjeosferë e stërhollë, pozicionuar diku në tabanin e bërthamës së jashtme mbi gjeosferën kalimtare për në bërthamë të brendshme. (V. Sh.).
Nga ana tjetër, burimi i energjisë së Tokës nuk mund të jetë i shpërndara në brendësi të Tokës. Kjo energji nuk mund të gjenerohet nëpër shtresat e  strukturës heterogjene  të Tokës, si në mantel, apo në bërthamë si nje e tërë, as veçmas në bërthamën e jashtme, e as në bërthamë të brendshme. Struktura bërthamës, ashtu siç shihet këtu në figurën 1, dëfton direkt vëndin e burimit të energjisë përkatëse. Burimi i energjisë duhet të jetë i pozicionuar si nje gjeosferë e tejhollë diku përgjatë brezit kufitar midis bërthamës së jashtme të shkrirë, dhe bërthamës së brendshme të ngurët. Pikërisht, këtë burim kufitar ndërmjet të dy bërthamave unë e kam quajtur thelb i bërthamës.



Tamam aty ndodh,  transformimi spontan i thelbit të bërthamës, afërsisht në këtë mënyrë: grimcat dhe stërgrimcat e liruar nga gjendja e tyre në thelbin e stërngjeshur të bërthamës riorganizohen në formë rrezatimi energjik dhe në formën e berthamave të materies në trajtë atom-molekulare. Ky burim energjie nuk funksionon si zjarr, që, në bashkeveprim me oksigjenin, transformon një lloj lidhjesh atom-molekulare, të drurit, në energji dhe në lidhje të tjera atom molekulare, të hirit dhe gazeve, por aty, një trajtë e caktuar meterieje kozmike, transformohet në trajtën atom-molekulare të materies dhe në flukse energjitike.
Pra, thelbi i bërthamës është burim i energjisë së Tokës (burim i dinamizmit Tokës). Për më tepër, gjenerimi i atomeve dhe molekulave shkakton rritjen e Tokës.
Esenca e origjinës së Tokës mund të formulohet kështu:
Thelbi i bërthamës ishte bërthama natyrale e Tokës potenciale që shkaktoi formimin e këllëfit të saj silikat, njëkohësisht edhe nëpërmjet akumulimit të materialit të hapësirës dhe kështu, u bë Tokë dinamike.
Unë e kam argumentuar si aspak të mundshmer idenë konvencionale se Toka është formuar si një kometë aglomeratike, dhe më vonë formoi bërthamën e vet të rëndë.

Origjina bërthamës së Tokës, si Tokë e posa-lindur në mjegullnajën e sistemit diellor.

Burimi i energjisë brenda në bërthamë e lidh atë me teorinë e formimit të planeteve. Ky është konkluzioni thelbësor i teorisë së thelbit të bërthamës, e cila argumenton se bërthama e Tokës nuk është formuar nga grimcat e hekur-nikelit të resë kozmike, porse prania e saj brenda resë kozmike duhet të ketë një origjinë të pavarur, si një nga bërthamat e zhveshura të planeteve potencial të resë diellore potenciale.
Këto bërthama të zhveshura ishin thelpinj në proces transformimi të mbuluara me nga një kurorë prej plazme rrezatuese. Origjina e tyre e mundshme është shpjeguar si më poshtë. Në fazën fillestare të procesit, reja e qetë prej gazi e pluhuri u vu në lëvizje nga një mori rruazat të stërngjeshura me origjinë nga ndonjë shpërthim i madh brenda në galaktikë, ndoshta i llojit supernova. Kështu reja u shndrua në mjegullnajë të sistemit diellor potencial. Në këtë proces, rruazat filuan të përngjiten me njëra tjetrën, duke u zmadhuar e duke u paksuar në numur; u bënë bërthama të planeteve potencial që rrotulloheshin për-rreth një bërthame supergjigante, e cila do të bëhej diell.

Në këtë proces berthamat e planeteve potencial lëshonin grimca që konstruktoheshin në bërthama atomesh  dhe formonin materien atom-molekulare që flakej në hapësirë. Gradualisht bërthamat filluan të tërheqin materialin e flakur prej tyre së bashku me materialin  e mjegullnajës dhe filluan të konsolidohen si planete. Pra, sistemi diellor u formua nga përngjitja e thelpinjeve të bërthamave.
Këto ide sugjerojnë ndryshim nga koncepti i shkrirjes së bërthamave të hidrogjenit në bërthamën e Diellit. Dielli, si bërthamë supergjigante, ka thelbin e vet të transformushëm që lëshon rrezatim dhe bërthama atomesh, duke përfshirë protonet e hidrogjenit.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
   ¹ ‘The Growing and Expanding Earth’ (Book surge 2005, ISBN 1- 4196-1663-3); in the web:
   ²  ‘The Groowing and Developing Earth‘ (in Albanian), Ed. Dudaj, Tirane 2009.
    ³  ‘Earth Expansion through Activity of the Earth Core-Kernel as an Active Cosmic  Object’ held in Erice Workshop (4 -9 October 2011)
        in  Sicily (it.) and published in the respective volume of Contributions of the Interdisciplinary Workshop - The earth expansion
        evidence – A Challenge for Geology, Geophysics and Astronomy;  Main Editor Giancarlo Scalera, Rome 2012.
      ‘A View on Earth’s Core as an Active cosmic object’ – Scientific Pamphlet [“Mbi Bërthamën e Tokës si Objekt Kozmik Aktiv” - Pamflet

Ivan Raos-GJIGANDI I POEZISË SHQIPTARE NË ZAGREB


Bardhyl Maliqi në Zagreb paraqiti librin " Perandoria e zogjve " Shkruar nga : Ivan Raos

image

Kohë më parë ,në Zagreb , prezantoi një përmbledhje të poemave “Perandoria e zogjve” poeti i njohur nga Shqipëria Bardhyl Maliqi, e cila është përkthyer në gjuhën kroate nga Shahin Hasani . Veprimtaria u mbajt në kuadër të "Ditëve të kulturës shqiptare ", në bibliotekën Bogdan Ogrizovica . Prezantuesit e njohur të Bardhylit ishin njohës të kulturës shqiptare në poezi , poet i njohur kroat Joja Rico , pastaj poetja prof. Ana Ivelja dhe më pas profesor Joseph Sllavic dhe i recitoi poezi të aktorja Kostadinka Velkovska . Në prezantim janë bërë komente mbresëlënëse nga poeti shqiptar dhe shkrimtari Bardhyl Maliqit, autor i përmbledhjes ”Perandoria e zogjve”, që i mrekulloi të gjithë pjesëmarrësit. Përmbledhja është është përkthyer me shkathtësi nga origjinali, që bën të këndohet edhe me shkrim; edhe përkthimi i titullit nuk është inferior, ajo është në të vërtetë përpjekje rikrijuese në gjuhën kroate, falë punës së aftë të Shahin Hasani – Shkozës , shkrimtar dhe përkthyes . Në lidhje me këtë përmbledhje poetike foli bindshëm poeti i shquar kroat Joja Rico, i pranishëm në takim, duke dhënë më shumë se një lavdërim kolegjial të kualifikuar. Në fakt Rico si poet monitoron nga afër punën e autorit dhe me vetëdije paraqet një artist të fuqishme vizual , si autor mirëpret dhe kupton punën e tij , ashtu si askush deri më tani dhe në këtë mënyrë mirëpret thirrjen e poetit: "Ta duan njëri-tjetrin, se në këtë planet të çmendur, ku ne jemi viktima të urrejtjes, si zogj shtegtarë, na detyron era dhe ngrica të mërgojmë nga jeta, dhe kur rrojmë të tymojmë si oxhakë vetmitarë…”

PERANDORIA E ZOGJVE

Vogëlushe, herën e fundit ti më pyete për zogjtë, për çuçurimat e tyre feminore, për gëzimin që çel në fytyrat tona, tek i shohim truma – truma të përshkojnë hapsirat qiellore.

Zemra ime, zogjtë kanë perandorinë e tyre, perandorinë e tyre prej ajri dhe drite, perandorinë e tyre pa kufij, pa fron dhe despotizëm hirarkish. Se zogjtë, ti hyjnesha ime, janë qenie të lira, janë engjëj me flatra, që fluturojnë në qiejt parajsorë, drejt horizontesh të reja, atje ku pagëzohet dielli çdo mëngjes, atje ku pagëzohen hënat e reja.

Drita e syve të mi, zogjtë kanë një ekzistencë më të lashtë se ne, ndaj bëhemi kaq xhelozë për lartësinë e tyre, për klithmat, vallëzimin dhe harenë e tyre qiellore, ndaj thurrim përralla me qilimë fluturues, me mite dedalësh dhe ikarësh dhe sigurisht legjenda metamorfozash të vajzave në qyqe. Ndaj nuk reshtim së ëndërruari fluturimin e tyre dhe ndërtojmë avjonë çarter dhe raketa kozmike.

Vashëza ime moj, ti i ke dëgjuar këngët e zogjve, kur në ethet e krijimit me cicërimat e tyre thurrin meloditë parake dhe kompozojnë recitale të pafundme. Ku mbeten moxartët e shopenët tanë? Ku mbeten poetët antikë, kur zogjtë shkruajnë me alfabetin e tyre paraarkadian epin e zogut perandorak të diellit dhe lirikat korale në pergamena resh puplore?!

E mira ime moj, zogjtë kanë miliona vjet që gdhendin me sqepat e verdhë kodikët e tyre paganë. Ti më pyete edhe për biblën e zogjve, për besimin dhe mekën e tyre kuranore, unë besoj se zogjtë pagëzohen haxhi çdo vit, kur pelegrinojnë në vendet e ngrohta, pasi zogjtë janë besnikë të natyrës, adhurues të lirisë, dhe bij të diellit, që më tepër se çdo gjë urrejnë kafazet.

Të kam thënë, zemra ime, zogjtë kanë privilegjin e qenieve të bukura, të krahasueshme vetëm me hiret e tua femijërore. Sa për format e larmishme, lakoret fluturuese, zërat dhe ngjyrat, ato janë karta e tyre e indetitetit dhe pasaportat biometrike, megjithëse ata s’kanë nevojë për viza dhe dogana, pasi zogjtë janë zotër të paprajshëm të qiellit, të perandorisë së tyre mitike... Eh, erdhi dita, bija ime, të hyjmë dhe ne në perandorinë qiellore të zogjve! Erdhi dita…

Fjala e JOJA RICOV, shkrimtar: Bardhyl Maliqi – poet neosimbolist dhe ekzistencialist Mirë se vini në Kroaci! I dashur BARDHYL, unë mbaj librin tuaj në dorë dhe flas ashtu si të kanë prezantuar njerëzit e tu nga gjaku, të pranishëm në Kroaci. Amarda, ti je hyjnesha ime ilire apo vajza gjimnaziste që kohët ka zënë rob në kurthet e hireve?/Të katër stinët lodrojnë në kurmin tënd të bukur. Rreth teje rrotullohen dhe rrokullisen planetët. Oh, im atë, ishte tjetër hapësirë, babai im, qiellori, që unë s’mëdyshem ta quaj kështu. Ajo që iu përket tokës dhe ujit të përket edhe ty. Ti më përket, se ishe i kërcënuar nga bukuria që vret. Ngritu, o njeri, ashtu siç ke qenë, si lis, çohu dhe hapësirat blu veshi me dritë sërish! Oh, nënë, ku është buzëqeshja jote si një zambak, si një puthje mëngjesore , si një aromë ftoi. Vallë, a ja vlen gjithë kohën të mprehësh thikat. Po të ngrihen të vdekurit e të zhveshin të gjallët, t’u kërkojnë këpucët, këmishët, kollaret, t’u kërkojnë livadhet, pronat, çatitë…Jam i vetmi që s’do çuditem ndoshta atë ditë! Pse vetëm histori pushtuesish na servirin arkeologët dhe ciceronët e mërzitshëm prrallin të njëjtat gënjeshtra? Faleminderit ty, Kont Ugolin dhe ty Lord bamirës, dhe ju zotërinj që vini nga UNESKO-ja...Po ku janë varrosur gurëshkrimet e vjetra? Apo mos doni të na thoni se këtu banorë vendas s’ka pasur kurrë, por vetëm grekë, romakë, venecianë, madje edhe hunë?! Shikoj skenat e tragjedive të vjetra dhe më duket se kohërat përsëriten, poshtë gërmadhave të rroposura s’qëndrojnë kohërat e vjetra, po makthet e reja: dhe në tubacionin e verës, së ujit dhe tamblit, në qyngjet e vjetra gërhasin plagët e kohëve të reja, përpëliten, dregëzohen, përgjaken! (A quhet vërtet Butrint ky amfiteatër të marrësh, që aeromon ajrin me spraj kundër mushkonjave?!) Kanë kaluar 60 vjet nga vizita e Hrushovit kanë kaluar 60 vjet nga helmimi i gjarpërinjve, por këto kulpra në pemë janë si imazhet e gjalla të tyre. Pse më kujtohen vallë gjarpërinjtë, gjarpërinjtë, Hrushovi dhe Laokonti? Dhe mësueset e matematikës ne na braktisën në punë të tjetra kërkojnë tjetër fat tri botë krejt të ndryshme ato përfaqësonin, kërkojnë ritme të tjera dhe tjetër hap. Me këmbë e makina na përshëndesin së largu, në historinë e zhbërjes ato kanë pjesë, se matematika s’bëhet me minifunde, as e pazëshme… dhe as si biznes… Njerëzit flasin gjuhë të ndryshme, të ndryshëm i kanë emrat, besimet, partitë. Qytet qeveritarësh inpotentë, qytet prostitutash nacionaliste dhe dylberësh politikë; ky qytet djajsh të kuq, të kaltër, të përhimët… Ky qytet somnambul, flamë, xhind! Ky qytet udhëkryq, ku njerëzit shtyhen me bërryla dhe erërat rrihen me kamxhik, më mban të mbërthyer dhe s’më lë të ik... Neosimbolist dhe ekzistencialist, Bardhyl Maliqi, një psikolog të shkollës së mesme, një doktor i shkencave arsimore dhe lektor në universitet të Sarandës, autor i 15 vëllime të kopertuara që respektojnë realitetin dhe frymon duke shërbyer vargun lexuesit ia shtrij përvojën sensuale të botës. E këndon transformim psikologjik civilizues në imazhin e jetës së përditshme rreth e përqark. Dëgjuam në kalim një çikë vaj nga përbledhja " Carstvo ptica,” kënduar nga Shahin – Hasani - Shkoza, poeti i shquar shqiptaro - kroat nga Kosova. Ju faliminderit Hasani! Vemë re bukurinë e rrallë të vargut, të shpërthyer e të ngjeshur, të ngarkuar me Filozofinë dhe arsyetimin etik. Rapsod lirik, ekzistencial , i strukturuar që këndon ankthin e vetmisë dhe skllavërisë, historinë e kthetrve të etura për gjak, të pandryshuara në rrjedhën e kohrave, apostull, engjëlli i vëllazërisë njerëzore, kundër grupit të gjakut të Kainit, nostalgjik dhe kritik. Në fqinjësinë mesdhetare të këngëve të Orfeut, në afërsi të kënduara nga Montale dhe Pasolini. Atdheu i Bardit është ai i parabanimeve ilire në plazhet e Jonit të Sarandës, Bardhyl Maliqi përshëndet e thërret edhe sot me zë të shteruar të Ianosit dhe Jeremiut dhe sa e sa të tjerë që nuk profetuan egërsirat e kohës sonë. Ai na thërret : Ta duan njëri-tjetrin, se në këtë planet të çmendur, ku ne jemi viktima të urrejtjes, si zogj shtegtarë, na detyron era dhe ngrica të mërgojmë nga jeta, dhe kur rrojmë të tymojmë si oxhakë vetmitarë… Prof. ANA IVELJA Z. Maliqi, poeti që unë zbulova Mirëmbrëma të dashur miq, dashamirës të poezisë, mbrëmje të mirë dhe të mirëpritur për z. Maliqi, poeti që unë zbulova. Më duhet të pranoj se nuk më ishte i njohur siç nuk më ishte i njohur dhe vet atdheu i tij,Shqipëria. Ai nuk është larg, dhe ndoshta më vjen turp të them se asnjëherë nuk kam pasur rastin t’a shoh, ndonëse një pjesë të madhe të Evropës e kam vizituar. Ishte ky një vend i mbyllur. Në shkollë na kishnin mësuar që ky është një vend shqiponjash, e unë e di se ajo është një vend fisnik, popull i madh, një vend që është i afërt me poezinë e tij, për popullin e tij, për peizazhet e tij. Ajo nuk është e panjohur. Sikur të mundja, kisha për të korrigjuar këtë mangësi, me tren ose autobus të parë, do të shkoja në Tiranë dhe në Sarandë, në Butrint, të cilin më kishte afruar z. Maliqi me poezinë e tij të bukur, sepse ai është një erudit poezie, erudit kulture i një populli të madh dhe të lashtë siç është populli Ilir për shkak se shqiptarët janë pasardhës të popujve të lashtë të Ballkanit ndoshta dhe më të vjetërit në Balkan. Dhe i kanë dhënë shumë kulturës, arsimit, dijes, e ne dinim aq pak për këtë popull dhe them; ky ishte një lëshim nga ana ime që nuk shkova vjet kur u mbajt Festivali poezisë në Sarandë. Atëherë organizuesi z. Shahin Hasani - Shkoza më ftoi për të ardhur me një grup të vogël nga Shoqata e artistëve “Augusta Šenoe” të poetëve dhe artistëve tanë, por për arsye shëndetësore nuk ishte e mundur për të arritur, dhe tani vërtet më vjen keq. Zotëria është jonianin, dhe unë jam fëmijë i Detit Adriatik dhe na lidh deti që prek kufijt blu. Z. Maliqi është i dashuri në Jonin e ti, e quan det të dashur dhe të adhuruar. Unë plotësisht e kuptoj atë, ne ndajmë të njëjtat preferenca, të njëjtat afinitete. Deti është dashuri, deti është burimi i jetës. Ca toponime në vendlindjen time në ishullin Lastovë kanë marrë emra nga ilirët që kanë jetuar shumë kohë më parë. Kam lexuar diku se ata aty kanë jetuar para 27.000 viteve . Porti ynë kryesor në ishull, porti Ubline, port i tragetëve, ku anijet ndalen, ne bankën e të akuzuarve mban emrin sipas ilirëve. Është toponim Ilir. Pra, sot kemi gjurma dhe prova të pakundërshtueshme për ekzistencën të këtij populli të lashtë – shumë të vjetër dhe shumë prej nesh bartin kodet e prejardhjes duke së e tyre gjenetike dhe nxorrën sot nga këto banorëve e lashtë të Lastovës gëzojnë rrënjët. Ndoshta edhe unë në gjenet e mia kam këto gjene. Paramendoni, çfarë pasurie! Kombet janë të lidhura, i lidh diç aq e bukur si deti, si dhe poezia. Poezia është shpirti i një kombi. Në këngët e z. Maliqi pasqyrohet ai shpirt i botës shqiptare, e kaluara e saj, të pranishëm dhe të ardhmen. Poezia është mbretëresha e letërsisë dhe askush, absolutisht askush për mendimin tim njerëzit në këtë mënyrë nuk mund aq fort t’i lidh dhe t’i bashkojë si një e mirë shpirtërore, si letërsia e mirë e të tillë siç është poezia. Poeti i madh amerikan i epokës moderne, Withman tha: " Mos kërko bukurinë larg, shikoni në afërsi të tij." Z. Maliqi është erudit, thash, se ai është një artist, provë e gjallë madhësie dhe dëshmi poezisë së një populli. Unë shpresoj se z. Hasani, një admirues i poezisë dhe një mik i z. Maliqi, të shqipëroi edhe ndonjë libër ashtu që edhe më shumë t’i afrohemi këtij artisti dhe poeti të madh. Unë jam e lumtur që marrë pjesë në këtë mbrëmje, këtu me ju dhe se mund të falenderoj z. Maliqi që ka zbuluar një botë të pasur të vendit të tij, sepse poezia është mbretëreshë e letërsisë. Këtu kam ndarë e përfshirë ca urtësi filozofike, aforizma, sepse kjo është poezia e plotë e aforizmave dhe urtësive të z. Maliqi, të cilat për gjithë ne mund të jenë mesazhe dhe mbështetje si një poet që ka për detyrë të ndihmuar për të mbështetur, të ndriçojë rrugën për të tashmen dhe të ardhmen. Për fat të keq, Shqipëria është një vend që ka pësuar she ka përjetuar shumë goditje. Ajo ishte, unë do të thoja, e gjymtë në shumë mënyra, ajo nuk ishte e lirë, por u mbajt në mënyrë heroike. Duke ardhur këtu, unë mendoja se si ky komb i vogël njëheri ka rezistuar Bashkimin Sovjetik. Ata i thanë Stalinit dhe Hrushovit: " Jo, ne nuk duam çizmen tuaj, nuk lejojmë të imponojnë kulturën dhe gjuhën e tyre, jo sepse ne nuk duam popullin e madh rus, kulturën tuaj dhe të arriturat tuaja, por ne duam të jemi të lirë.” Unë duhet të them se unë një herë si nxënëse tani si profesor kam admiruar këtë komb. I admiruar guximin e tij që një popull kaq të fuqishëm siç janë rusët, me 160 milionë, sa ka pasur, atëherë duke ju thënë " Jo" duke ju kunërvu që të vendosin, e të mund të jetojnë jetën e tyre lirisht. Është e bukur ! Ata meritojnë admirim, guximi meriton çdo admirim, sepse guximi është i paturbulluar, guximi është i madh, guximi i paprekur, trimëria na mbart, ne kemi krahë kur ne jemi të guximshëm dhe të jemi të lirë. Kam shkruar këtu disa urtësi, disa vlera: Bilbili është arbitër, rrojmë për poezinë etj. Prof. Josip Slavić " Më mirë është të jetosh apo të vdesish i harruar " Këto mendime të mëdha i takojnë edhe autorit tonë të madh Bardhyl Maliqi , i cili me veprën e vet tashmë ka vërtetuar se është pjesë e rëndësishme e letërsisë shqiptare. Veprat e tij të cilat pasqyrojnë ndjenja në kontekstin evropian. Poeti i “ Perandorisë së zogjve " i takon brezit të mesëm të shkrimtarëve shqiptarë , të cilët në masë i kanë kontribuar kulturës dhe letërsisë shqiptare . Ai shkroi mbi pesëmbë- dhjetë vepra , por ne po përmendim vetëm disa : Shije të rrezikuara, Qortimi i hartimeve, (mbi tidhjetë ese), Etika rrjedhave të komunikimit, Pasqyrat, Morfologjia , Prapa dyerve të jetës, Ankthi i statujave, Perandoria e zogjve etj. Ai ka fituar dhjetë çmime ( rajonale, kombëtare dhe ndërkombëtare). Tani edhe disa fjalë mbi librin me poezi "Perandoria e zogjve ". Libri është paramenduar në formë bisedash, diskutimesh dhe debatesh, dilemash me tema të ndryshme. Këto këngë janë shkruar në vargje të lira; poemat janë të gjata por kanë poligonet dhe stacionet e tyre , ku autori polemizon me vetveten dhe mjedisin. Këngët janë patriotike , peizazhiste dhe gjithçka nga pak. Me përshkrimin e thellë hyn në vet jetën dhe realitetin që e rrethon atë. Sfida është që të shkruash në lidhje me dilemat dhe problemet që shkaktojnë konflikte dhe debat të gjallë. Shkrimtari kalon nga një kolorit lokal deri në universin e përjetshëm . Asgjë nuk është e huaj për te. Meditimi nuk mungon , për më tepër është i bollshme në vargjet e tij, që tingëllojnë shumë mirë. Vargu është modern dhe paraqet gjendjen e arsyeshme shpirtërore të mendjes. Struktura e shtrëzimit përcakton platformën duke analizuar domethënien e çdo vargu dhe fjale. Është e lidhur thellësisht me fatin historik të popullit të tij, gjë që gjithë këtë e shpreh në vargjet vetanake. Bardhyli është erudit i përmasave të gjëra në rrëfimet e tij, që me shumë shkathtësi ndërton vargun dhe e drejton atë nga e thjeshta tek simbolizmi. Çdo varg është gjithashtu temë për veten e vet dhe hapë hapësira të reja për debat të gjithëanshëm të një poezie të mirëfilltë dhe të larmishme . Nga " Perandoria e zogjve " , unë do të veçoja disa këngë në të cilin autori, në mënyrë analitike paraqet gjithçka që kemi thënë deri më tani : Perandoria e zogjve , Mimoza , Një lis me degë na u rrëzua ( poemë për babanë) , Farëza gruri (poemë për nënën) , Do të vij , Këmishët e të vdekurve, Ah këta pëllumba, Kur ndriçojnë pikëllimet etj. Le të marrim disa shembuj të këngëve që do të justifikonin çka është thënë deri më tani: " Eh ,erdhi dita , vajza ime,të hyjmë dhe ne në perandorinë qiellore të zogjve !Erdhi dita ." Fragment nga " Perandoria e zogjve" , a është i nevojshëm komenti? Një varg nga kënga "Një lis me degë na u rrëzua " “Të vdekurit dhe të fjeturit nuk janë veç piktura”, por më tepër se kaq, shumë më tepër se kaq.” Çdo gjë është thënë . Te " Farëzat e grurit ", apostrofon: „Ti moj nënë, që ishe krenaria e këtij visi, trupimët si floriri, i vërteti thesar.“ Kaq thote autori i poemës në lidhje me nënën. Çfarë pasqyre!Tema sociale është kënga "Unë do të vij " : „Vallë, a ja vlen gjithë kohën të mprehësh thikat, për të rrjepur lëkurën e të tjerëve?!“ Në poemen " Këmishët e të vdekurve” është një tjetër temë që e preokupon autorin: "Në mokrat e makthit realiteti të bluan dhe jeta me vdekjen aty qesh e luan," Sa i ashper dhe i ngrysur tek Kënga " Kur ndriçojnë pikëllimet ", me një dilemë: " Është më mirë të jetosh apo vdesish i harruar?! Çfarë pyetje, çfarë mesazhi! Ja pra, këto janë vetëm disa shembuj që sjellin para nesh jetën dhe veprën e këtij shkrimtari të madh humanist shqiptar. Çfarë duhet të them në fund . Një VARG tjetër që karakterizon poetin : " Të menaxhosh lirinë është një detyrë e vështirë ." Kjo le të jetë motoja dhe mesazhi për lexuesit se ky libër duhet lexuar dhe përjetuar. E pra, ky është Bardhyl Maliqi, kjo është vepra e tij, që ka lënë gjurmë të të thellë në kulturën dhe letërsinë shqiptare e me gjerë.

Prof.Dr.Fatmir Terziu:Medikamenti narrativ i shpirtërave njerëzorë

image
Çdo gjë në botën bashkëkohore është e vendosur nën shenjën e krizës. Dhe kriza varion. Ajo nuk është vetëm sociale. As vetëm ekonomike, por është edhe kulturore. Është edhe krizë shpirtërore. Pra, çdo gjë është bërë problematike. Kjo është mëse e qartë në tërë dimensionim Global, dhe në lidhje me këtë shkrimtarja Vranari, na sjell në vëmendje si kurrë më parë, një temë të strukur në astarin e ndërgjegjes humane. Në atë astar që griset, pa u grisur, që griset pa u ndjerë, por që moliset në etiketën ‘i/e çmendur’. Në këtë simbiozë lind edhe novela “E Çmendura”, që flet mes krizës së përshpirtjes.

Njeriu i konstruktuar në novelën e e fundit, “E Çmendura” të shkrimtares, Vilhelme Vranari Haxhiraj, ka një lidhje të brendshme humane, që dedikohet nga përshpirtja e vetë njeriut. Dhe jo më kot në këtë novelë ndeshemi me këto fjalë e grupe fjalësh që në anën shkencore formojnë lidhjen me vetë këtë krizë: Qetësia shpirtërore, lirinë e shpirtit, gjendja shpirtërore, thellësisht në shpirt, ndjesisë shpirtërore, botën shpirtërore, shumë probleme shpirtërore, qetësinë e shpirtit, në xhep të shpirtit, lirinë e shpirtit, energjive morale dhe shpirtërore, vritesh shpirtërisht e mendërisht, shpirt intelektuali, e qetë shpirtërisht, grumbulluar në shpirt, vuajtjen e mohimit, vuajtjen shpirtërore, qante shpirti, medikament i shpirtërave njerëzorë, me shpirt në dorë, gjeti shpirtin binjak, etj. Të gjitha këto e mjaft të tjera janë produkt i makinës kulturore dhe narrative të Vranarit, jo se ato nuk dihen, porse në atë formë që strukturohen, zor se i përdor kaq mjeshtërisht dikush tjetër. Por pse kjo krizë shpirtërore ka kuptimin e saj argumentativ shkencor? Pikërisht kjo e disa të tjera do të jenë thelbi i kësaj analize, që zbërthen narratin e novelës në konsideratë.

Si studiues, unë duhet ta shoh këtë në një lidhje që duhet të kapet me agoninë e botës, si duhet ne ta konsiderojmë atë? A është kjo vetëm një krizë e një bote të jashtme për të gjendurit në gjendjen ‘e çmendura’, ka tradhtuar besimin e vet natyra tek njeriu, apo kjo është po ashtu një krizë e vetë përshpirtjes? Në novelë vetë strukturimet ndajnë arsyet edhe në fatin e botës shpirtërore. Ja si shkruan vetë autorja:



“Pastaj nuk ka se si ta zhbirosh ti qenien time... E si mund të më njohësh? Ndryshe do ta kishe mësuar me kohë se jam një shpirt i zbrazët. Dhe atë shpirt dikur të pasur, ma boshatise ti.”


Është një botë e njohur. Një botë e vogël, ajo botë që lidh burrë e grua, që lidh dashuri, që lidh dhe formëson jetën. Por është një botë ku zien arsyeja e humbjes së besimit, ku fundoset ‘shpirti’ dhe gjithë ajo sa lidhet me të. Shkrimtarja e qartëson: “Rrallë ndonjëherë kur provonte kënaqësinë që të jep qetësia shpirtërore, një shqetësim i brendshëm dukej sikur e ndalte. Këto pak çaste lumturie që zgjasnin aq sa një vegim, zhdukeshin papritur.”

Dhe kështu protagonistët nuk mund të pretendojnë pikëpamjen, se brenda vetes, brenda botës së tyre çdo gjë është vetëm e shkëlqyer dhe se asgjë në botë nuk i irriton ata. Dhe mbi botën e karaktereve, mbi lëvizjen e tyre humane, atje bie një përgjegjësi e rëndë. Me botën e tyre është duke u kryer një gjykim, dhe ky është gjithashtu një gjykim mbi fatin historik të njeriut për njeriun, të lidhjes ‘shpirt’ apo ‘shpirtërisht’ me fatin e njeriut. Të këqijat e botës narrative janë të lidhura jo vetëm me ikjen larg nga shpirtëzimi, me një trisht poshtërues prej (mos)besimit, por edhe me moshën e vjetër të ardhur nga sëmundjet e tipizuara, më së shumti të konstruktura, nga masa ndëshkuese për të ndëshkuarin, si i çmendur, apo e çmendur në rastin konkret, ku aperativi sillet si faturinë jete në anën e saj (jo)njerëzore. Dhe këtu është fatura e kohës, ajo që determinon dhe vulgarizon, ajo kohë në të cilën vetë njeriu agravohet. Dhe koha nuk është më këngë. Nuk është dhe sikur: “jeta të ngjasonte me një këngë, eh si do të ishin marrëdhëniet mes njerëzve! Në një këngë nuk është e rëndësishme ajo që ka thënë autori, por ajo që ngelet jashtë temës, apo brendisë letrare të saj, ku duhen marrë parasysh hamendësimet, apo idetë e admiruesëve, si dhe reagimet e tyre. Kurse për jetën kanë vlerë ato që nuk janë bërë e nuk janë thënë. Duke i lënë jashtë të qenësishmes, ne nënkuptojmë të pathënat që ngelen si enigmat, të cilat gjithmonë kërkojnë zgjidhje. Por me ulje- ngritjet që na ofron jeta, ujërat e turbullta të saj, të kalllin frikën. "- ndërsa analizonte, papritur u kujtua se çerek shekulli më parë, në këtë stinë ishte femra më e lumtur në botë...”

Kjo është bota. Është vetë kohëbota me të cilën Vranari na sjell medikamentin narrativ për shpirtërat njerëzorë në krizë. Dhe kjo përpjekje narrative është universale në rëndësinë e saj, dhe çdo gjë që ndodhet brenda orbitës së saj, nuk është vetëm lokale, as edhe individuale, ajo është e gjerë dhe kolektive. Asgjë për këtë s’mund të jetë plotësisht vetëm një astar dhimbës nga grisja në pjesën e jashtme. Ai ka faturat e veta të tjera.

Dhe narrativi ta jep këtë mundësi, që të shohësh karakterët më tepër të perceptojnë gjendjen shpirtërore të botës bashkëkohore nga brenda vetë përspirtjes, për të përcaktuar, se çfarë kriza e botës së tillë nënkupton si një ngjarje brenda shpirtrave, në kuadër të universalitetit të dhimbjes dhe therrjes shpirtërore që të jep “E Çmendura”. Bota në novelën e Vranarit ka ardhur në një gjendje të frikshme, nuk është më brenda saj.

Brenda kësaj bote janë institucione, firma, shoqëri dhe pezma të tjera të ndërlikuara. Kjo botë është duke jetuar me anë të një epoke katapultive, të dyja ankthet shpirtërore, atë që lidhet me mjedisin e jashtëm dhe atë që ndërlikohet deri në çmendinë prej një pjedisi patriark e të shkufanjitur, të brendshëm. Kjo në novelën e Vranarit është një epokë e anarkisë shpirtërore. Njeriu jeton në ankthin më shumë se kurrë më parë, nën një kërcënim të përjetshëm, ai varet dhe gjendet tru-pezulluar mbi një humnerë dhe: “-Gjithmonë kam besuar se njeriu ndryshon gjatë jetës, e cila gjatë rrugës së saj të gjatë dhe të vështirë, i shërben si përvojë. Kurse ti, nuk mund ta bësh një hop të tillë, se je me mendësi mesjetare dhe fshatare..,- nuk vazhdoi më tej, pasi ishte e bindur se fjala e saj do të shkonte dëm. Ndërsa "Ai" kërciti dhëmbët, e pa ashpër dhe u vesh. "Çfarë fyerjeje! E sidomos kur ta thotë një femër, një bushtër...," -klithi me zë të çjerrë, duke u skërmitur. Prej marazit nisi të turfullonte nga inati. Në pragderë mbajti këmbët dhe... -Natyrisht, je bërë e dëgjuar tani...Helbete, "shkenctaruce"...e kush mund të matet me studiuesen e mendjeve dhe shpirtërave njerëzorë? Eh mos durofsh, o Perëndi. Edhe kush? Një hiçi si ti, i duket vetja sikur ka arritur majat...Nuk ke më nevojë tani, se je bërë e adhuruara e dhjetëra e dhjetëra njerëzve me probleme mendore apo...apo je bërë medikament i shpirtërave njerëzorë...”

Njeriu modern në këtë novel e ka humbur besimin. Ka humbur ato gjëra që njeriu modern u përpoq në shekullin e fundit të zëvendësojë me njerëzillëkun dhe lirinë e tij për besimin në jetë. Ai beson se nuk është më në progres, në humanizëm, në fuqinë shpëtimtare të shkencës, në fuqinë shpëtimtare të demokracisë, ai është i vetëdijshëm për padrejtësinë e rendit të tillë ku shtysat bëjnë dhe agravojnë aksese negative dhe ai e ka humbur besimin në utopinë e bashkëkohores. Jeta moderne është goditur nga skepticizmi kulturor dhe vetë strukturat e jetës janë katapultuar gremina të shpirtit nga kriza që shuan dhe është e gatshme të shuajë të gjitha vlerat.

Karakteristike për qetësinë dhe humbjen e saj në mjedisin narrativ të novelës, ajo stigmë bashkëkohore, është rritja vetë forma pesimiste, ku filozofia e Shopenhauer del thjesht inkurajuese dhe e pafajshme. Dhe kështu është filozofia e Heidigger, për sa i përket thelbit të njeriut që ka rënë në pozicion pesimist, por që nga ‘askush’ nuk shihet dhe vihet në vemedje se është ajo vetë pesimistja që e ka rënuar dhe rëzuar larg, tregon se bota është e pashpresë, mëkatare, dhe që nuk ka asnjë arsye tjetër në botë ku të gjendet dalja nga ‘çmendina’ ku fitimtar është ankthi.

Më tej autorja shkallë-shkallë na jep segmentimin akrologjik, që është një segmentim melankolik, i cili sipas Kierkegaard lidhet me mërzinë tragjike, të cilin ai e lidh dhe e shpreh në gjendjen aktuale të botës, apo ndryshe tek pozita e vetë njeriut, karakterit të strukturuar në novelë. Vetë ky fragment e qartëson këtë: “Me punën që bën ke lënë përshtypje të mirë, jo shaka. Po të lavdëronin aq shumë, jo vetëm prindërit e Erës, (një paciente) por edhe të tjerët. Ishin të gjithë që festonin rikthimin në normalitet të vajzës së tyre, e cila i ishte kthyer jetës së mëparshme, njëlloj sikur kishte rilindur, pasi kishte pësuar një traumë, depresion a diçka të tillë si rezultatë i një historie dashurie. Kjo më bëri të ndihesha krenar për ty dhe e thënë troç: "si lum unë i lumturi që të kam në krah për shoqe jete! Së paku nuk më shkoi mundi dëm as me ty dhe as me fëmijët..." - dhe ndërkohë i zgjati gazetën, ku ishte shkruar një artikull për të.

Kurse ajo e vështroi gjatë dhe ushqimi i krijoi një ngërç të pakapërcyeshëm... Që i ngeli në fyt si laklitari i vdekjes.”

E ndërsa ajo mediton se ai duhet ti kërkojë falje, shfaqet trendi në mendime teologjike dhe fetare që çlirojnë përshpirtjen, duke iu drejtuar Zotit, si e vetmja mënyrë të lirimit të skutës trunore të rrënduar.

Njeriu si të thuash është rritur i lodhur përtej lirisë shpirtërore dhe është i përgatitur të heqë dorë prej lirisë shpirtërore në emër të pushtetit, me të cilin trazon jetën e tij. Me të gjitha pushtetet, edhe ato që formojnë sistemin, edhe me ato që agravojnë në sistemin si të brendshëm dhe të jashtëm.

Dhe kështu, për shembull, nëse Komunizmi është një formë ekstreme e idhujtarisë sociale, atëherë ku ndodh të kaplohet sistemi i besimit të njeriut? Shkrimtarja ka udhë të gjatë në novelën e saj. ajo duhet lexuar e rilexuar për të kuptuar medikamentin e saj filozofik.

Triptik për Havzi Nelën

image

                      XHELADIN MJEKU



Takimetvëllazërore mbanin erë dashurie

Mallipër tokën dhe dashurinë njerëzore

Nukmbaronin për një shekull pafajësie



Asnjëherë nuk flisnim përkurthe

Se kurthet na ishin vënëkëtej vijës së kobit

Gjithçka paska qenë ndrysheme jetën

E vërteta paska qaluar mbipaterica

Tepër djallëzisht



Kujtimi nuk matet me vitete ikura

Matet me dhimbjet qëshpërthejnë qiellin

Me kulmin e tmerrit qëkatandis gjaksorin

Deri në kupën e helmit



Jehu i dhimbjes së pafundvret shekullin e ikur

- A vritet poeti, ashuhet drita e syve të tij!

Kaq tmerrësisht





2.

Kush thotë ka ikur Havziu

Fryma dhe fjala e tij i vunëthemelet e jetës

Ngado frymon liria eshpirtit

Pa vaje, pa dhembje, paceremoni

Këtu zë fill fjala e guritqë shemb edhe shkëmbin

Trand themelet e tmerritdhe nis rrugëtimin tëhu



Sa i madh qenka poeti

Tek kur e shpalos dhimbjen e tij

Kur ndez flakën e shpresavetë pambarim

Nis një këngë malësorçe

Deri në majën e Pikëllimës

Ku piqen perënditë e lirisë

Ku shemben idhujt endjellakobit

Deri në pafytyrësi





3.

I vënë pengun fjalës

E mbajtën mbyllur në qeli

Po a mbahet peng poeti

Dhe ëndrra e tij për liri



Tmerrësisht i bën edhe kryqine vdekjes

Deshën ta shuajnë frymën etij

Frymoj përjetësisht fjalëbesae dhënë

Drejt rrugës së ardhmërisë



Nuk matet kujtimi

Me vitet e ikura në amshim

Matet me dhembjen që nukvdes

Me frymën që sjell çlirim

PERMBYTJA... NË ZJARR... Në 70 vjetorin e permbytjes së Shqipnisë...


  Nga Fritz RADOVANI:



1944 Buna shkapercen kufinjt’ e vet...

Ishte viti 1944... Vjeshtë. Ishim në Dajç të Bregut Bunës tek daja im, Don Kolec Prennushi, që sherbente prift n’ atë fshat prej të cilit, ruej edhe sot kujtime të bukra. ...Binte shi pa pushue n’ atë vjeshtë, që edhe pse ishe i vogel atëherë, vetem 4 vjeç, kam kujtime të pashlyeshme. Buna kishte shkapercye çdo kufi...Ajo kishte perbytë të gjitha fshatrat tue fillue nga Ura e Bunës, e deri në daljen në det. Damet nuk llogariteshin.
Kam pasë rasen me lexue perpjekjen e Mark Kakarriqit, per me i shpetue të gjitha ato zona nga permbytja, tue kanalizue lumin Buna, me një shoqni angleze menjëherë mbas shpalljes së Pavarsisë, po shumë tregtarë dhe antarë të Bashkisë së Shkodres, nuk u pajtuen me mendimin e Markut, se “po na sjellë kaurrin, me ‘ata’ që do të drejtonin ata punime per kanalizim...”. Sa vështirë asht me besue çka shkatrron fanatizmi...
Uji kishte ardhë deri afer çelës së vjeter, dhe vetem oborri i Kishës dukej si stom, mbasi të gjitha rrugët perrreth asnjena nuk shiheshin nga permbytja. Shtëpijave afer të Lac Gjushit dhe Harapëve, uji u kishte shkue nder shkallat e hymjes. Ishte edhe ftohët. Shenjat e motit që njihen nga fshatarët tregonin se shiu do të vazhdojë. Zot bane mirë!

Të nesermen me 29 nandor, ishte permbytë edhe gardhi rrethues në kufi me një rrugë që na lidhte me shtëpinë e Lacës, me të cilin daja, kishte miqësi të madhe...

Laca i kishte tregue dajës, se pritej ardhja e disa vetëve tek Kisha, që partizanët i kanë kapë në një barkë tue lundrue në drejtim të detit per me ikë në Itali. Dhe vertetë, aty nga ora 11 para dreke, zbriten me lundra rreth 200 vetë në oborrin e Kishës, ishin të çarmatosun dhe të lidhun me litarë, të lagun per palcë, dhe me nga një strajcë në dorë...

Ishin fëtyra të panjohuna...thohej se ishin ballista e “tradhëtarë” që donin me ikë. Disa partizanë i trokitën derës së çelës, hyne në dhomen ku ishte daja, biseduen me té, dhe dolën me vazhdue me ruejtë grumbullin e të kapunëve në ikje. Mbas pak erdhën prap partizanët me tre a kater vetë prej tyne, dhe daja u dha dy sheke djathë dhe bukë, ndersa, gjyshja filloi me gatue bukë tjera per ta. Né fëmijëve na kishte kapë një frikë që nuk dinim ku me hy... Kishim harrue edhe me luejtë me lojnat tona!

Këta ishin ata “partixhanët”, me emnin e të cilëve na friksonte gjyshja, kur donte me vue qetsinë e rregullin nder mbramje kur né fëmijët shkonim me fjetë...

Nga dritaria e kuzhinës, që ishte mbas çelës, po shikonim né fëmija dy vetë prej “tradhëtarëve”, që rane në ujë dhe vazhduen me notue mbas mollarëve të sanës, kur dy nga partizanët vazhdonin me i ruejtë derisa ata dy, të kryenin nevojët personale... Filloi pushka, dhe alarmi i “zjarrit” mbuloi fshatin me virrma e krizma mitralozësh...

Ikën...ikën dy “tradhëtarë”... Zjarr! Kontrolloni ku janë futur! Ndigjohej gjithkah.
Pushkë e mitraloza me virrmat e egersinave “na sollën çlirimin atë ditë nandori”!



Një grup partizanësh bash si egersinat, shperthyen deren e qelës me armë në dorë dhe filluen me kontrollue qelen deri nder hatlla... Një grup tjeter moren dajen dhe ikën me kontrollue Kishen, mos u kanë hy aty... Gjyshja, u trondit aq fort sa gati na dukej se po humbte edhe frymëmarrjen nga frika, se, “mos ia moren djalin me e pushkatue”!..
Nuk ishte asgja e papritun nga bishat e maleve me “yllin e kuq” në ballë!

***
Asht kenë një shprehje që perdorej nga Populli Shqiptar: “Na ruej Zot prej ujit, zjarrit e zabitit...” Data 29 Nandori 1944, na i solli mbrenda një dite “permbytjet, zjarret dhe zabitët partizanë” që me tradhëti të pashoqe të organeve të sigurimit të shtetit, nuk na u hoqen per 47 vjetë! Ishin pikërisht ata tradhëtarë, që nen drejtimin e Enver Hoxhës, i sherbyen me armë në dorë pushtuesëve jugosllavë, grekë, rus, kinezë dhe të gjithë atyne që dishronin humbjen e Hartës së Shqipnisë në Ballkan, permbytjen e Popullit Shqiptar nen zgjedhen sllave, zharitjen e Atdhetarëve tanë, dhe me zabitet ma të poshter që ka njoh Historia ynë, zhdukën, vranë dhe varrosen pavarre mbi 50.000 Shqiptarë në hetuesi, burgje, kampe shfarosje e perqendrimi, në male, fusha dhe brigje lumejsh...

Viti 1944 asht viti i pushtimit sllav, viti i shpronsimeve, plaçkitjeve, vrasjeve, interrnimeve, ...Dhe me plot gojë robninë e Titos dhe të Stalinit, Enver Hoxha me të gjithë pasuesit e tij tradhëtarë e vrasës e quejtën “çlirim”...

Mekenëse, sot në këte 70 vjetor të mnershem të Popullit Shqiptar, jemi edhe po vazhdojmë me kenë edhe “antar” të “Konferencës Islamike”...një dëshirë e vjeter e bash atyne terroristëve Enver Hoxha e Ramiz Alia me pasuesit e tyne “vllezër gjaku me turq”, po ua uroj këte vit të 70 vjetorit me vargjet e At Gjergj Fishtës, kushtue “Gjaksorëve”:

“Atje nen vapë t’ Saharës,
Nder luaj e pardha jeten
Mizuer, kush don me e shkimun
Në gjak t’ vllazenve etjen,
Atjé, pa kenë vajtue,
Mbaroftë i namët per lak...*”

Shpjegim: *Mbaroftë i namët per lak – mallkim: Gjaksit i ardhët vdekja e tmershme në shkretinë i vetem dhe pa njeri pranë...

Melbourne, Janar 2014.

Protokolli i Korfuzit, 17-5-1914-Dy presidentët grek në dy skajet e shekulli 1914 – 2014, të dy të njejtit fyell i bien.


          PROF.DR.RASIM BEBO

Çfarë nuk  u tha në këtë 100 përvjetor politik? (që gjithsesi është pjesa më e rëndësishme e historisë së Shtetit të Shqiptarëve dhe fundi i një filozofie të dështuar për shkak të njerëzve jo vetëm të pashkolluar historikisht, por të indoktrinuar sistematikisht në menyre antishqiptare nga diktatura enveriste dhe sot përbёjne pjesën më negative të Popullit Shqiptar. (ArÇivio tag: Gazmend Shpuza, (“Si uformua historia...” Maggio 12-2013) A e dinë shqiptarët e sotëm se Eurçopa ka qënë në dilemë për vazhdimësinë e tyre politike, sidomos më 17 dhjetor 1914 (me Protokollin e Korfuzit) dhe po të mos ishte Perandoria e Danubit, Austro-Hungaria, Shqipëria nuk do të ishte sot. Sipas Mustafa Krujës, dom N. Kaçorri dhe Sali Gjuka. (“...jo vetëm me e shkëputun vendin e vet prej zotnimit të sulltanit kalifit, por edhe me e shtimë nën hijen e “fort katholik” t’Austro-Hungarisë. E kush ashte i pari qi e kundërshton? Prifti katholik Nikoll Kaçorri, i ëili do të ishte gati me pranuem për nji Shqipni “autonome,” ma parë projën e perandorisë otomane...Shqipnija do ta kishte të sigurtë pamvarësin e plotë. Edith Durham dëshmon se pikpamjet e Nikoll Kaçççorrit në ato momente përputheshin me ato të Preng Doçit: “Më mirë të mbahemi të lidhur me Turqinë deri sa Shqipëria të Forëohet dhe të organizohet më mirë e të qëndrojë në këmbë me këmbët e saj se sa të ndodhemi përballë një armiku më të egër siç është Sërbi që do t’i binte vendit përsipër”. U fol për kanditaturën në fronin e Shqipёrisë pati debate, disa ishin për prinëin protestan V. Vid, klerikët katolik në Shqipëri parapëlqenin kanditaturën e prinëit mysliman, të Fuadit të Egjyptit. Nga diaspora u kërkua për fronin e Shqipërisë Esad Pashë Toptani. Pati propozime për Dervish bej BiÇaku, Kadri bej Peqini, Preng Bib Dodën, pa përjashtuar edhe mitrpoliti ortodokës. Me tu vendosur në fronin e Shqipërisë, prinë Vidi u përpoq të zgjidhte problemin më urgjentë dhe më të ndërlikuar të vendit, atë të largimit të trupave greke nga shqipëria e jugut dhe të vendoste administratën shqiptare në këto vise. Për të zgjidhur këtë çështje ai hyri në bisedime me qeverinë “vorioepirote” të shpallur në Gjirokastër. Dhe për këtë qëllim Vidi ëaktoi si komisar të jashtëzakonshëm për Shqipërin e Jugut ofiëerin hollandes Tomson. Ky shkoi në Korfuz më 10 mars zhvilloi bisedimet me përfaqesuesin e “vorio-epirotëve”, Karapçanon. Tomsoni duke ditur se Fuqitë e Mëdha, NKN dhe prië Vidi nuk donin të kishin shumë kokëarje, u premtoi grekëve disa të “drejta të veçanta” për popullsinë e Epirit të Veriut”. Kompromisi i Tomsonit ngjalli protesta të ashpra në rrethet patriotike shqiptare. Dhe qeveria e Durrësit e Turhan Pashës po ashtu nuk e pranoi këtë kompronis, prandaj e shkarkoi Tomsonin nga detyra e komisarit dhe u shpreh kundër Çdo lloj autonomie për krahinat e jugut. Në këto rrethana trupat greke për t’i realizuar planet e veta (pasi ishin tërhequr nga Korça më 1 mars) natën, duke u gdhirë 2 prilli 1914 bënë një puç-kompllot të armatosur me qëllim të pushtimit të Korçës. Mirëpo xhandarmëria shqiptare nën komandën e majorit hollandez G. Sneller dhe korpusi i vunetarëve me qindra fshatarë nën udhëheqjen e Themistokli Gërmenjit, intevenuan shpejt dhe brenda një kohe të shkurtër e shtypën puçin e kompllotistëve grek. Repartet e xhandarmerise shqiptare vazhduan marshimin e tyre për të marrë në dorëzim Kolonjën, Leskovikun, Ersekën etj. Dështimi i puçit të Korçës, vendosmëria e forcave shqiptare për të kundërshtuar çdo veprim shovenist anti shqiptar si dhe qëndrimi i ftohtë i Fuqive të Mëdha ndaj planeve aneksioniste greke që shkelnin edhe vendimet e Londrës, e bindën më në fund qeverin greke dhe Jorgji Zografin, se nuk ishte e lehtë të sigurohej “autonomia” e plotë e krahinave jugore. Prandaj grekët u paraqitën Fuqive të Mëdha me kërkesa të zbutura, duke pranuar tani autonimin e Korçës dhe të Girokatrës pa i shkëputur ato nga Shqipëria, por me kusht që të administrohen nga një guvernator me origjin të huaj, xhandarmiria të formohej nga popullsia vendase nën komandën e oficerëve grekë me origjine epirote. Qeveria shqiptare e Durrësit i hodhi poshtë këto kërkesa dhe për më tepër mori vendim që të organizoheshin sa më parë reparte të reja të armatosura për të dëbuar nga krahina e jugut pushtuesit grekë dhe për të vendosur atje administratën shqiptare. Greqia ishte e përkedhelura e Antantës dhe e Bllokut Qëndror, sepse ato lakmonin pozitën e saj strategjike. Më 24 prill 1914 Fuqitë e mëdha, e njoftuan Venizellosin se ishin të gatëshme t’u bënin lëshime “vorio-epirotëve dhe se mund të pranonin rishkimin e kufirit greko-shqiptar në favor të Greqisë. Më 5 maj qeveria shqiptare nga presioni i gjithanshëm i a besoi NKN zgjidhjen e konfliktit shqiptaro-grek. Bisedimet ndërmjet NKN dhe përfaqësuesve “vorio-epirote filluan më 10 maj dhe përfunduan më 17 maj me nënshkrimin e një protokolli, që u quajt, “Protokolli i Korfuzit”.

 PROTOKOLLI I KORFUZIT (1914).

 A. Puto shkruan; “KNK nënshkroi me qeverin greke,në emër të qeverisë së V.Vidit. Ishte një lëshim që i bëhej, në marrëveshje midis Fuqive, politikës shoveniste greke, e cila nëpërmjet të ashtuquajturës “Lëvizja autonomiste verioepirote” sinonte të pengonte zbrazjen nga ushtrite greke të Shqipërisë së jugut të parashikuar në protokollin e Firences të dhjetorit 1913 dhe aneksimin më vonë të këtyre krahinave (në realitet Protokolli i Firences nuk e ka përmëndur këtë fakt, të paktën sipas matrialit të mësipërm, atëhere kemi ne të drejtë të ngremë versionin se ky material është i sajuar kokë e këmbë? GH) sipas P. T. e K. Vendosja e një pozite të veçantë e krahinave të jugut duke u njohur atyre njëlloj autonomie që përfshinë si pika kryesore: një administratë më vete si dhe një xhandarmëri lokale qe do të vepronte vetëm në krahinat jugore. Njihej greqishtja si gjuhë e vetme fetare e komuniteteve ortodokse, ndërsa në shkolla, në organet shtetërore e gjyqësore greqishtja do të ishte e barabartë me gjuhën shqipe.P. i K. Që ajo ishte një manifestim i fuqishëm i qëndresës së popullsisë shqiptare përballë makinaëioneve greke, ... Bisedimet që u zhvilluan dy herë, në mars dhe në maj, në ishullin grek të Korfuzit (Vendi i zgjedhur përcaktonte qëllimin dhe vendimin), vunë në dukje se pretendimet e qarqeve shoveniste greke ishin po aq të pa baza sa ishte e tepruar “fryma e pajtimit” dhe e “kompromisit” që treguan ne atë rast ata që u dërguan si “përfaqësues” të Shqipërisë. Protokolli i Korfuzit vendosi një shkëputje të mbuluar keq të Shqipërisë jugut ....

Protokolli i Korfuzit ngjalli një valë të madhe zëmërimi në të gjithë vendin, por sidomos në krahinat e prekura drejtpërsëdrejti”. (Prof. Puto, “Pavarsia Shqipërisë...”, f. 136-137, 1912-1914. Kush është Koloneli Tomson? Gazmend Shpuza në shkrimin “Tomsoni dhe Vorio-Epiri” zbulon me vërtetësi të dhëna të sakta, për të cilat nuk mund të hezitohet në trajtimin e figurave të huaja vetëm me vlera të dukshme... (Ndërsa Kristo Floqi thotë: Ti hedhim një çarçaf përsipër të kaluarës. Shën im) . Në qoftë se kjo figurë historike ka ndihmuar në ngritjen e ushtrisë shqiptare, atëhere i është dhënë kjo merite, por kur në momente kryesore është ngatërruar me interesat antikombëtare, atëhere kjo figurë del në hije. Kur e vërteta provohet, është mbarësi për historinë kombëtare.

Një fushatë e ethëshme është zhvilluar perj vitesh për të ngritur oficerin Tomson, që erdhi në Shqipëri sipas vendimit të Konferencës së Londrës për organizimin e Xhandarmërisë. Madje për këtë qëllim qënka miratuar një shoqate me emrin “Miqtë e Tomsonit”(?!). Janë zhvilluar mjaft veprimtari për përkujtimin e tij, janë bërë propozime për dekorimin e tij, Disa persona kanë shkuar deri në Hollandë dhe kanë vendosur tufa me lule pranë bustit të tij. Kjo fushatë arriti kulmin me ringritjen e një përmëndore në Durrës, me vendim të bashkisë të këtij qyteti dhe të shoqërisë “Durrësi”.

Aty u vunë kurora në emër të personaliteteve qeveritare dhe jo qeveritare (!) Por, cila është veprimtaria konkrete e Tomsonit në Shqipëri, sa i shërbeu ajo forcimit dhe sigurimit të shtetit të ri shqiptar, ruajtjes dhe forcimit të sovranitetit dhe të lirisë territoriale të tij, për çka po pretendohet aq shumë dhe për çka ai edhe po nderohet? Tomsoni u tregua shumë aktiv kundër të ashtuquajturi komlloti xhonturk të drejtuar nga Beqir Grebeneja. Ai e arestoi vet Beqirin. Këtë hero të vërtetë të qëndresës heroike të shqiptarëve kundër pushtimit shovenist grek dhe genocidit të ushtruar nga pushtuesi e rinj në trevat etnike shqiptarë të jugut. Arrestoi gjithashtu, si turkoman edhe Çerçis Topullin e plot të tjerë.

Në kuadër të këtij aksioni të drejtuar nga Tomsoni u akuzua dhe u dërgua para një gjyqi special, të kryjuar nga Komisioni Ndërkombëtar i Kontrollit (NKN) edhe Ismail Qemali. Protogonisti kryesori aksionit atdhetar dhe dipllomatik të shpalljes së pamvarësisë së Shqipërisë rezultonte, sipas tij me shokë, si pjesëmarrës kryesor në këtë kompllot turkoman kundër kësaj pamvarësie. Pra, në vijim të kësaj llogjike absurde, angazhimi i plakut të Vlorës në këtë “kompllot” xhonturk ish drejtuar, as më shumë e as më pak, por pikërisht kundër veprës së vet. Absurditeti i kësëj llogjike nuk njeh kufi. Meqë behët fjalë për Durrësin, le të na lejohet të kujtojmë se si agjentët e “Megali idesë” si dhespoti grek i këtij qyteti, Jakovi dhe shokët e tij , më 1912 penguan Ismail Qemalin për ngritjen e flamurit kombëtar në Durrës. Duhet rikujtuar dhe pasur mirë parasysh, gjithashtu, oficerët hollandezë të drejtuar nga De Viri dhe Tomsoni, përballë agresionit shovenistë grek ndaj territorit shqiptar, ruajtën me reptësi pozicionet e tyre të pretenduar fillimisht prej tyre, të organizatorëve të xhandarmërisë shqiptare.

Ndërsa përballë shqiptarëve “rebele” antidividistë, ata nuk nguruan të angazhoheshin aktivisht në luftime, Tomsoni, megjithëse kishte ardhur thjeshtë si ushtarak në Shqipëri, mori përsipër edhe detyra politike e dipllomatike. Ai u caktua nga Vidi komisar i i jashtëzakonshëm për viset e Jugut, për të ashtuquajturin “Verio-Epir”, të pretenduar nga qarqet sunduese të Athinës. Vidi urdhëroi Tomsonin të hynte në bisedime me të ashtuquajturin përfaqësues të “Vorioepirotëve”. Në këto bisedime koloneli pranoi famëkeqin “Protokoll të Korfuzit”, Me këtë dokument do të krijohej “një shtet brenda një shteti”. Pasojat merren me mënd. Ky akt i Tomsonit u pasua nga pranimi i kerkesës së Spiromilos për njohjen e “Venomeve” të Himarës, ciç dëshmon autori holladez Gorrit T.A. Goslinga, shtypi grek përlavdërio shërbimin e madh që ai kishte bërë qarqeve shoveniste greke. Ishte pikërisht Tomsoni ai që kishte hedhur bazat e këtij akti aq fatal për fatet e shtetit të ri Shqiptar. është kjo arsyeja që po ky shtyp, sipas të dhënave të tjera, e vajtoi vrasjen e Tomsonit, pas 16 qershorit 1914.

Këto janë fakte të cilat nuk mund të mënjanohen kurrsesi, sa herë që do të përpiqemi të vlerësojmë apo të rivlerësojmë Tomsonin. Tomsoni u vra pas shpine, nga një agjent italian, kur po drejtonte forcat mercenare D. Vidit kundër “rebelëve”, ndërsa nuk kishte pranuar, t’i komandonte forcat vullnetare shqiptare në luftën, për mbrojtjen e trojeve amtare nga sulmi i forcave shoveniste greke. Në të vërtetë ai ra viktimë e rivalitetit austro-italian në Shqipëri. Në këto rrethana është shumë vështirë të pranohet mendimi se ai ra duke luftuar për mbrojtjen e Shqipërisë (!) Besohet se portreti real i kolonel Tomsonit është, tashmë, i plotë dhe i njohur për të gjithë ata që nuk duan të mbyllin sytë përballë fakteve. Sidomos vlerësimi që atij i ka bërë shtypi grek për sa i takon kontributit të tij të madh në realizimin e përgatitjes së shkëputjes së trevave Jugore nga shteti shqiptar, flet shprehimisht qartë.

Nuk ka nevojë për koment. Nga ana tjetër, ky portret nuk gjason fare as me trajtimin romantik nga mjaft poetë shqiptarë të kohës, vendi kryesor, midis të cilëve, don apo nuk don ndonjëri, e zë Fan S. Noli, apo edhe ndonje autor i mëvonshëm (Asdreni, shën. im). Iluzionet e tyre të dikurshme dhe shkalla e pamjaftueshme e informimit nuk qëndrojnë përpara fakteve dhe nuk mund të shërbejnë si kriter për vlerësimin e Tomsonit.

Ato mund të shfrytëzohen sot vetëm nga njerëz të interesuar për keqpërdorimin e tyre. Si mund të shpjegohet, që megjithëse Tomsoni ndërhyri keqas në luftën e mbrëndëshme politike të shtetit të ri shqiptar , në dëm të forcave atdhetare të kryesuara nga Ismail Qemali e Luigj Gurakuqi, dhe në të mirë të forcave reaksionare, separatiste dhe destruktive, të kryesuara nga Esat Pashë Toptani, të këmbëngulë të nderohet dhetë përkujtohet ai në këtë mënyrë sot në Shqipëri? Madje të ngrihet edhe ndonjë monument. Si mund të ecin paralel nderimi që po i behet Tomsonit sot në Shqipëri, nga rrethe të ëaktuara, me vlerësimin që i ka bërë shtypi grek në prill – maj 1914 rolit të tij në bisedimet e Korfuzit në përgatitjen dhe miratimin e “Protokollit” famëkeq me të njejtin emër?

 Si mund të ecin paralel vajtimi i vrasjes Tomsonit nga Noli, Asdreni e poetë të tjerë atdhetarë me vajtimin që i bëri shtypi grek në qershor të vitit 1914. Për atë kohë një dukuri paradoksale e këtij lloj edhe mund të gjejë shpjegimin e vet me gjendjen e Shqipërisë, me shkallën e informimit të njerëzve, me përpjekje për të gjetur rrugë dalje nga gjëndja me të cilën ndodhej Shqipëria. (A. Kotini, “Tre gurët e zezë në Prevezë”, bot. 2000, f. 641).

 Si ka mundësi të gjithë këto figuara historianësh me tytuj të lartë si: Kristo Floqi (1876-1951), Vasil Dilo (1867-1958), Arben Puto, Kristo Frashëri e të tjerë, të shkruajnë me mijëra faqe (Av. Dr. Vasil Dilo, që numuron rreth 4000 faqe) dhe të mos shkruajnë asnjë fjalë për Kolonelin Tomson, i cili i vuri kazmën tërësisë territoriale të shtetit shqiptar dhe sovranitetit të tij. Kështu vërtetohet fjala e Kristo Floqit që tha: “të kaluarës do ti hedhim Çarçafin” Për gjëndjen kaotike në Shqipëri qëndrojnë qarqet e huaja: sërbe,franceze, ruse, greke , turke, italiane. Bartësit kyesorë të së keqes në Shqipëri në atë kohë qenë: reaksioni feudal prosërb, pro italian,... i udhehequr nga Esat Pashë Toptani, reaksioni grekoman i udhëhequr nga peshkopët grek (Jakovi e Germanos), J. Zografos, Spiromilos,etj., reaksioni turkoman i kryesuar nga Myftiu i Tiranës Musa Qazimi etj.

 Dipllomati Ferdinanto Salleo shkruan: “Komisioni ndërkombëtar i ngarkuar nga Fuqitë dhe i mbështetur nga marrëveshja italo-austriake të Abazia-s, vijoi negociatat me autoritetet greke, ku ishin të pranishëm edhe “epirotët” e Zografosit. Negociatat u mbyllën më 17 maj me “dispozitat e Korfuzit, të ëilat do t’u parashtroheshin kryeqyteteve europiane, që lipsej të garantonin vënien e tyre në jetë. Në të vërtetë, miratimi erdhi më 2 korrik. “Dispozitat” konfirmuan domosdoshmërinë e tërheqjes së plotë nga ana e grekëve . (“Shqiperia gjashte muaj mbreteri”, bot. 2000, f. 78).

 Më 17 maj 1914 u nënshkrua Protokolli i Korfuzit ose protokolli i turpit, i cili, sipas shprehjes s’antarit britanik t’atij komisioni, Sir Harri Lamb, “nuk bazohej n’asnjë të vërtetë e prandaj, llogjikisht, duhej hedhur në shportën e plehrave”. Harri Lamb e kuptoi se Komisioni i Kontrollit, në Korfuz, bëri marëveshjen me përfaqësonjës të qeverisë greke dhe jo të Shqipërisë së jugut. Në këtë Protokoll parashikohej që dy prefekturat në jug të Shqipërisë , ajo e Korçës dhe e Gjirokastrës , donse formalisht do të bënin pjesë në shtetin Shqiptar, do të kishin një administratë më vete, pothuajse autonome, organizimi i së ëilës i lihej në dorë NKN, e cila pranoi edhe kërkesën e Spiromilos për t’i njohur krahinës së Himarës,në një zonë që shtrihej tani në 14 fshatra të bregdetit të Jonit. (“Forumi Shqiptar”, 22-6-2006).

Dy presidentët grek në dy skajet e shekulli 1914 – 2014, të dy të njejtit fyell i bien.

Fjala e presidentit grek më 1914. “Po i japim fund punimeve të konferenëës sonë lidhur me përpjekjet dhe luftën tonë, duke shprehur konsideratën më të thellë për të tërë të angazhuarit në mënyrë aq të larmishme në këtë luftë, duke bashkëpunuar me ne, në mënyrë të veçantë për metropolitin e Korçës, drejtoj konsiderata të thella për zotin I. Permenidi, altruizmi i të ëilit u tregua qartë në këtë luftë si dhe gjatë periudhës së pushtimit, zotit Karapanon bashkëpuntorin tim të ngushtë, jam i detyruar të shpreh mirënjohje të thellë për zotin Bushion i ëili shfytëzoi luftën në kohën dhe vendin më të vështirë, duke ngritur moralin e ushtarëve dhe të ofiëerëve. Me zërin e luftës për Epirin kujtojmë lulen e ushtrisë, të pa harruarin AI. Romas, kujtojmë Karasevdanë, Karakiëon, Zhras, Furidhin, Kandilisin e të tjerë të pa harruar, kujtojmë shërbimet e bëra prej Gavaras, Conosit, e shumë oficerave dhe ushtarëve të tjerë që në luftë kërkonin lirinë e Epirit, por më shpejt takuan vdekjen. Në emër të këtyre shprehim mirënjohjen, respektin dhe konsideratë më të thellë për shërbimet e kryera, për nderin që i sollën kombit”.

Presidenti grek Papulias: Helenizimi i Vorio-Epirit, krenarë më 2014 Presidenti i Greqisë Karlos Papulias në letrën përshëndetëse drejtuar OMONIA-s me rastin e 22 vjetorit të themelimit të organizatës së minoritetit grek në Shqipëri, ka shprehur hapur krenarin e tij për helenizimin e trojeve që i cilëson vorio-epirotë. “Prania shekullore e helenizimit vorio-epirot në shtëpitë e stërgjyshërve, është gjithmonë një burim frymëzimi dhe krenarie për të gjithë grekët, sidomos në një kohë kur atdheu, por edhe rajoni më gjërë, përballet me një numur të madh sfidash”, shkruan në mesazhin tij presidenti grek.

 Ai i bën thirrje të gjithë bashkatdhetarëve që të mblidhen rreth OMONIA-s dhe të punojnë për kauzën e përbashkët. Unë shpresoj që në të njëjtën kohë dhe OMONIA të marrë të gjitha ato nisma të cilat do të tregojnë se nga lufta e përbashkët për të mbrojtur të drejtat e grekëve në Shqipëri nuk përjashtohet askush, pa ambicie personale dhe rivalitet”. –shkruan Papulas. (Forumi, 6-4-2012). Papulas në vizitën që bëri në Shqipëri të parin takoi peshkop (guvernatorin) Janullatos, se për këtë Papulasi është krenar që përhap helenizimin në Shqipëri. Jaullatosi e ka kthyer Shqipërinë si tokë e pushtuar prej tij, duke i shtuar anë e kënd kisha, shkolla, varreza, kriqe greke. Kohën e fundit greku Janullatos shoqëron të ftuarin Vasili Gjokakas prefekt i Thesprotisë per të parë kishat e reja kushtuar murgut Shën Kozma i vrare në Berat për shkak të përhapjes së helenizimit dhe gjuhës greke që para 235 vjetëve. Të dy personalitetet bënë lutje për shpirtin e Shën Kozmait në kishat të ndërtuara për nder të tij në Mursi, Aliko, Livadhja, Vrisera , Himare, Çarçove. Këto janë gurë themeli për të shkruar historinë greke. (Dielli 22-12-2013). Në gazetën “Bota Sot” është botuar një shkrim ku denoncohet mbajtja e meshës në Tiranë në gjuhën greke dhe jo në gjuhën shqipe ku ndër të tjera thuhet: “Por sot në zëmër të Tiranës në ditën e krishtlindjeve Kryepeshkopi grek Janullatos mbajti meshёn në gjuhën greke, ku të pranishëm ishin edhe zyrtarë të lartë mes tyre dhe kryeministri Rama”. (A. Llalla, “BOTA SOT”, 26-12-2013)

Tungjatjeta! Z. Papulias Presidenti i Greqis! Jemi te dy chame, te dy shqiptare me nene dhe babe. Une nga Shalesi i Konispoli dhe ju nga Voshtina e Follorines te Chamerise. Ne kohen e Zogut ne shkollen fillore ne Shales kam patur mesues Behlul Voshtinen bashkefshatarin tuaj, ndofta mund ta njihni ose e keni degjuar emrin e tij. Ju Z. Papulias ini konvertuar në grek. Historiania E. Kocaqi thotë: “Nuk ka komb grek të mirëfilltë por një komb artificial, (shqiptarë vllehë, sllavë, turq) me një gjuhë që nuk është gjuha e popullit. Për t’i bërë të gjithë këta një komb u përdor greqishtja si gjuhë, feja ortodokse, dhe ideollogjia heleniste si nacionalizëm. Një nacionalizëm i tejskajshëm nga një komb që nuk është komb është i pa shëmbull në histori”.

(Roli...”, bot. Emal, f. 199). Perpara disa vjeteve, Ju keni biseduar shqip, “...se ne shqiptare jemi”. Fanatiket greke bene nje proteste te ashper qe donin te te hanin te gjalle. Kjo urrejtje drejtohet nga kryepeshkopi i Greqise, qe ju e keni te parin e vendit. Dipllomati italian Salleo na kujton: “Zografosi telegrafonte Komisionit te Kontrollit nga Korfuzi. Ku i bente te ditur se “Nje kuvend i epiroteve” i mbatur ne Gjirokaster, kishte vendosur te mos e njihte sovranitetin e Shqiperise dhe se e konsideronte akt armiqesor hyrjen e trupave shqiptare ne Epir”. F. 70.

 A nuk gjason thirrja e Zografi e vitii 1914, me thirrjen tuaj drejtuar OMONIA-s me rastin e 22 vjetorit te themelimit, te vitit me 2014 plot pas nje shekulli: “...lufta e perbashket per te mbrojtur te drejtat e grekeve ne Shqiperi nuk perjashtohet askush, pa ambicje personale dhe rivalitet”.

Prit Z. Papulas se je mohues i gjakut tënd në trupin tënd. Ç’kërkon më shumë për një grusht minoritarë grek në Shqipëri me 0.87% të popullsis rreth 30.000 banore. Kur qeveria shqiptare grekët i ka në krye të vendit me peshkopin grek Janullatos, i përfolur (guvernator), Vangjel Dule zëvëdës kryetar parlamenti, ministra si Ksera , Tavo,dhe hadhjarin e Sali Brishës Theofan Kalivioti, renegati bollano etj. Me cilin do te bejne rivalitat kur njihen si pronare me tokat eshqiptareve te regjistruar ne kadastrat greke, kane shkollat, kishat, kryqet, vorezat me maozelume, kur hyne dhe dalin lirisht, kur keni udheheqesa ne qeveri me ne kry e janullasin.

Pse nuk shikoni anen tjeter te medalionit, qe Chamet i masakruat dhe i debuat dhe keni kthyer se “Chameria nuk egziston” dhe e keni prere me spat qe nuk leni asnje cham te shkoje ne vendlindjen e tij. Si mendoni se populli shqiptar nuk i shikon, nuk i mendon, nuk i studion keto prapesi ne pergjithesi dhe ne vachantesi qe arrijne ne gjysem milioni banore qe minoritetin grek e mbytin me peshtimat e tyre. Ju u ndihmuat nga qeveria shqiptare me kryepeshkopin tua grek qe pregatitët dy puçe kundra Shqipërisë dhe nuk fituatat brënda nje dekadë e gjysëm.


 Tani do përkujtoni 100 vjetorin e “Protokollit të Kofuzit” dhe sfidoni me figuren e murgut Kozma qe para 235 vjtesh gjeti vdekjen e llatarshme nga shqiptaret e asaj kohene Berat se prapagandonte “helenizimin dhe greqizimin ne popull. Sot per kundra shqiptareve po ne Shqiperi Janullatosi nderton nje seri kisha me emri “Shen Kozma”, do te behen lutjeper shpirtin eti dhe per “Protokollin e Korfuzit” qe duan ta ngjallin gtreket me rastin e 100 vjetorit.

Perpara pak kohe qeveria e Athines i kerkon qeveris shqiptare rreth 700 ven varime te ushtareve greke te luftes ittao-greke pas 73 vjeteve ne nje hapesire nga jugu dri ne rrjedhjen e lumit Shkombin. Keshtu eshte hapur oreksi i madh per te ndare Shqiperin ne mes me aleaten e saj Serbine. Sot permenden ne bote mbi 15 milion shqiptare, duke mos i permendur arvanitet e Greqis qe jane te shtrire ne rreth 700 fshatra shqiptares te vertetuar nga Andon Bellushi. Sot ju greket keni perkrahjen e qeverise shqiptare me greke se vete ju greket. Kur kjo qeveri ha koka kuadrosh si te Sokol Olldashi, eshte ne krize dhe ne mos besim ndaj popullit. . Zoti e bëftë mirë.

Respekt z. Papolias nga bashkëkombësi i prindërve tuaj Rasim Bebo.

Rasim Bebo

 Addison,  Çikago

Ju si grek më keq se grekët (semito-egjyptiane), keni përdorur dhunën kundra vëllait tuaj çamë, Qeveria Shqiptare nuk ju përgjegj dhunës me dhunë për minoritetin grek në Shqiperi. (J. Margaris, f. 137). Pas pushtimit të Çamërisë në mars të vitit 1913, grekut u hap oreksi për vorioepirin pas një viti 1914, ngjallët Protokollin e Korfuzit (të vdekur) që këtë vit mbush 100 vjetorin




Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar që editohet nga njëfarë ekstremisti dhe terroristi antishqiptar nga Shkodra, m...