Në faqen e
internetit “Kosova “Sot” të ditës së
sotme, 01 shkurt 2021, lexova një shënim të shkurtër të Profesorit Nexhmedin
Spahiu, me titull:“E kundërshton ashpër
profesori i njohur: Ideja e bashkimit kombëtar, fyerje për Kosovën dhe për
Shqipërinë”.
Agjencioni floripress.blogspot.com
2021/02/03
Akademik Eshref Ymeri,Ph.D : Dy fjalë për kujtesë Profesorit Nexhmedin Spahiu
Në
këtë shënim të shkurtër, Profesori shkruan:
“Kombi shqiptar
ekziston qe një shekull dhe është i njohur nga të gjithë kombet e botës qe një
shekull, kurse kombi kosovar ekziston qe
dy dekada dhe është i njohur nga më shumë se gjysma e kombeve të botës”.
Ore Profesor Spahiu!
A jeni në vete apo keni lajthitur? Ç’janë këto broçkulla kalamajsh që keni
nxjerrë në publik? Gjysma e botës ka njohur pavarësinë e shtetit kosovar, jo
kombin kosovar, prandaj thirrini mendjes dhe ejani në vete! Në deklaratat e
shteteve të botës thuhet se njohin pavarësinë e një shteti të caktuar, nuk
thuhet se njohin kombin e atij shteti.
Sa herë që ndokush
nga politikanët shqiptarë, në të dyja anët e kufirit, në kuadrin e shakave
politike, karakteristike këto gjatë fushatave zgjedhore, hedh idenë e
ribashkimit të Kosovës me Shqipërinë, Profesor Nexhmedin Spahiu menjëherë mpreh
penën e vet dhe, si puna e asaj pulës që del nga koteci, fillon kakarisjet
kundër idesë në fjalë.
Me këmbënguljen e vet
“shkencore” kundër ribashkimit të Kosovës me Shqipërinë, Profesor Spahiu e
mundon veten kot, se një ribashkim i tillë nuk ka për t’u bërë kurrë në kushtet
ekzistuese, kur edhe në Prishtinë, edhe në Tiranë sundojnë kasta politike
mercenare, në shërbim të grekosllavizmit dhe të brukselizmit. Por kur Profesori
deklaron se ekzistuaka një komb shqiptar dhe një komb kosovar, atëherë këtu ndryshon puna. Profesor
Spahiu, këtu e ca vite të shkuara, ka pasë shkruar për ekzistencën e kombit
shqiptar dhe të “kombit kosovar” dhe asokohe unë kam pasë polemizuar me të.
Personalisht jam
shumë i befasuar që Profesor Spahiu hedh përsëri në tregun politik idenë e
“ekzistencës së kombit kosovar”, sepse një ide e tillë i vjen shumë në osh
rusoserbizmit, armikut tradicional të mbarë kombit shqiptar.
E kam pasë theksuar
edhe herë të tjera dhe po e theksoj përsëri. Në dy artikuj me tituj “Kur Kosovën unë e pashë” dhe “Dertet e një përkthyesi”, të botuar në
vitin 1999, si mbresa nga vizita në Kosovë në rolin e përkthyesit të gazetarëve
ukrainas dhe rusë, pata theksuar se gjatë takimeve me qytetarë të thjeshtë
kosovarë, gazetarët në fjalë dhe sidomos gazetarët rusë, në majë të gjuhës
kishin pyetjen: “Si e shikoni të ardhmen
e Kosovës?”. Dhe qytetarët kosovarë, që nga Kaçaniku deri në Pejë, që nga
Prishtina deri në Prizren, që të gjithë, pa përjashtim, jepnin të njëjtën
përgjigje: “Duam që Kosova të jetë e
pavarur dhe pastaj të ribashkohet me Shqipërinë”.
Beogradi, për të
krijuar truallin e “ekzistencës” së një populli kosovar që “nuk ka lidhje fare”
me popullin e Shqipërisë Londineze, pra, që “janë dy kombe të ndryshme”, pati
hedhur edhe idenë e “ekzistencës” së një gjuhe tjetër në Kosovë. Kështu,
Beogradi, ku ligjin tradicionalisht e ka pasë bërë shovinizmi sebomadh, e
kishte ndarë gjuhën
shqipe në ”allbanski jezik”, që
flitej në Shqipëri dhe ”shiptarski”
apo ”shiftarski jezik”, që duhej, sipas tij, të flitej në
Kosovë.
Me
idenë e “ekzistencës së kombit kosovar”, Profesor Spahiu, lexuesit me vetëdije
kombëtare në të dyja anët e kufirit, i bën të shtrojnë pyetjen:
“Profesor
Spahiu është naiv apo i shërben me vetëdije shovinizmit serbomadh?”.
Dhe
një pyetje e tillë i bën lexuesit ta
hedhin vështrimin prapa, te Kongresi i Berlinit dhe te Konferenca e Londrës.
Shovinizmi evropian, nën diktatin e shovinizmit rusomadh, për shkak të
përçarjes tragjike ndërshqiptare, me trojet tona etnike kënaqi orekset e
grekosllavizmit, duke trefishuar sipërfaqen e territoreve të sllavëve dhe të
grekëve. Synimi përfundimtar i shovinizmit evropian ishte shpërbërja tërësore,
deri në zhdukjen nga harta të Shqipërisë Etnike. Një synimi të tillë iu vu fre
vetëm në saje të Presidentit Uilson në Konferencën e Paqes të vitit 1919 në
Paris.
Etnia
shqiptare, dikur, në mesin e shek. XIX, ka pasë qenë etnia më e madhe në
Gadishullin Ilirik. Asokohe Greqia kishte 1,1 milion banorë, Serbia 600 mijë
banorë, kurse Shqipëria 1,6 milionë banorë. Sipërfaqja e territoreve shqiptare,
sipas Fjalorit Enciklopedik Rus të vitit 1896, botim i Akademisë së Shkencave
të Peterburgut, arrinte në më shumë se 120 mijë km². Kurse sot ku janë
Shqipëria, Greqia dhe Serbia me sipërfaqen e territoreve të tyre?
Sipas
Profesor Spahiut, “kombi kosovar qenka krijuar” 20 vjet më parë! Interesante
deri në gajasje kjo deklaratë. Po si qenka e mundur që Profesor Spahiut s’i
paska vajtur në mendje dhe të arsyetojë për një çast për një fakt fort domethënës
në rastin e kombit gjerman? Dihet që Gjermania, në vitin 1945, u nda në dy
pjesë - në Lindore dhe Perëndimore. Gjermania Lindore, në pronësi të komunizmit
sovjetik, qëndroi e ndarë gjatë 45 vjetëve. Megjithatë, nga radhët e saj nuk
doli ndonjë profesor që të deklaronte se na qenkej krijuar kombi gjermanolindor
dhe të shprehej kundër ribashkimit me Gjermaninë Perëndimore në vitin 1990.
Koreja e Jugut ka gati 70 vjet që është ndarë nga Koreja e Veriut, por asnjë
profesor korean nuk ka marrë kurrë guximin dhe të deklarojë se koreanët e Jugut
dhe koreanët e Veriut na qenkan kombe të ndryshme.
Populli
shqiptar i Kosovës ka plotësisht të drejtë të jetë shumë qejfmbetur me atdheun
amë, sepse ky s’e ka pasë ndihmuar absolutisht në shumë ngarje tragjike që kanë
ndodhur në Kosovë, si ato të vitit 1945, kur krytradhtari i Kosovës Enver Hoxha
lejoi kryerjen e masakrës së Tivarit, kur në vitin 1956 Beogradi shpërnguli nga
trojet amtare mbi 450 mijë shqiptarë dhe i degdisi në Turqi, kur shpërthyen
demonstratat studentore të vitit 1981, kur në vitin 1989 krimineli Milosheviç e
zhveshi Kosovën nga autonomia, kur në fundin e viteve ’90 nuk ndërhyri për t’i
dhënë Kosovës ndimë ushtarake. Intelektuali i njohur ushtarak nga atdheu amë,
Dilaver Goxhaj, ish-zëvendësshef i Shtabit të Përgjithshëm të Ushtrisë
Çlirimtare të Kosovës, pas një pyetjeje që i pata drejtuar para disa ditësh për
të mësuar diçka nëse Shqipëria, në fundin e viteve ’90, kishte ose jo trupa tankiste në Veriun e
vendit, më dha përgjigjen në vijim:
“Lidhur me pyetjen tuaj, ju
them se deri atëherë kishim vetëm gjysmat e tankeve, se gjysma qenë shitur, nga
1250 që ishin, ndodheshin rreth 800 në gjendje luftarake”.
Megjithatë, atdheu amë, nuk e
vuri absolutisht ujët në zjarr që të niste drejt Kosovës qoftë edhe një tank të
vetëm, për të mbrojtur vëllezërit kosovarë nga bisha fashiste serbe.
Populli shqiptar i Kosovës ka
plotësisht të drejtë të ketë qejfmbetje të madhe me atdheun amë, të cilin Rama
e trajton si pronë private. Prandaj edhe midis Kosovës dhe Shqipërisë vendosi
trarin e turpshëm. Ai tra ka ndikuar tmerrësisht shumë që populli shqiptar
i Kosovës, i cili dikur, në masën gati
90%, ishte për ribashkim, tani kundërshtimi është shtuar deri në 54%. Ky është krimi më i madh që Rama ka kryer
kundër popullit shqiptar të Kosovës.
Vallë të mos e kuptojë
Profesor Spahiu që Kosova më vete dhe Shqipëria më vete po shkojnë drejt
shpërbërjes tërësore? Sepse gjendja tragjike, ku e ka katandisur Kosovën banda
tradhtare e Hashim Thaçit, ka bërë që Kosova të zbrazet nga popullsia çdo vit.
Në garë me bandën e Hashim Thaçit, kasta politike e Ramës, gjithashtu, po e
zbraz çdo vit atdheun amë nga popullsia. Një zbrazje e tillë është në
strategjinë afatgjatë të grekosllavizmit, i cili, në bashkëpunim të heshtur me brukselizmin, ka si pikësynim
pikërisht shpërbërjen përfundimtare, deri në zhdukjen e plotë të kombit
shqiptar. Prandaj kështu, të ndara dhe të armiqësuara në heshtje, Kosova dhe
Shqipëria shpërbëhen dhe zhduken më me lehtësi. Kurse ribashkimi i tyre
grekosllavizmin e tmerron. Sepse ribashkimi i Kosovës me Shqipërinë, nën
qeverisjen e një tjetër klase politike në të dyja shtetet, si ajo që
përfaqësojnë Albin Kurti dhe Vjosa Osman, në rrjedhën e mëvonshme të ngjarjeve,
do të sjellë si pasojë të pashmangshme ribashkimin me trojet tona etnike në
Maqedoninë Veriore dhe, në fund, ribashkimin e Çamërisë me trungun amë.
Pikërisht pas një ribashkimi të tillë, shteti shqiptar, si administrator i të
gjitha trojeve tona etnike, do të bëhet
me të vërtetë shtet me autoritet në sytë e opinionit publik ndërkombëtar, sepse
grekosllavizmi dhe brukselizmi nuk do të guxojnë më të tallen dhe ta shkelin me
këmbë kombin shqiptar, siç po tallen dhe
po e shkelin me këmbë Kosovën, e cila, faktikisht, është koloni e Serbisë, e
shtetit më kriminal të Evropës (çka u vërtetua me ndalimin e Albin Kurtit dhe të Vjosa Osmanit për të hyrë në
Mitrovicën e Veriut), nuk do të guxojnë më të tallen dhe ta shkelin me këmb
Shqipërinë, si deri tani, e cila, faktikisht, është koloni e Greqisë, e shteti më
racist dhe më karnaval të Evropës. Të gjithë shqiptarët me vetëdije kombëtare
janë të bindur se ribashkimi i trojeve tona etnike në një shtet kombëtar, me
një stemë dhe me një flamur, është vetëm në dorën e shqiptarëve, kur ata, edhe
në Prishtinë, edhe në Tiranë, të kenë në krye një klasë politike dinjitoze, si
ajo që përfaqësojnë Albin Kurti dhe Vjosa Osmani, klasë, për të cilën duhet të
shpresojmë se do të dalë në skenë edhe në Shkup.
Në fund, Profesor Spahiut
dëshiroj t’i kujtoj tekstin e këngës me bukuri mitike “Xhamadani vija-vija”. Në këtë tekst poetik me rimë fantastike,
dëshiroj të ndalem në katërvargshin në vijim:
Është një qiell që na bashkon,
Është një diell që na burrnon,
Është një gjuhë që flasim të
tanë,
Është një tokë q’e thërrasim
nanë.
Po ashtu, Profesor Spahiut
dëshiroj t’i kujtoj tekstin e këngës legjendare, me titull “Thërret Prizreni mori Shkodër”, të ekzekutuar me aq mjeshtëri
artistike nga këngëtarja e talentuar me zë gjëmimtar Barbana Dini.
Kini parasysh, ore Profesor
Spahiu, se këto vargje janë të shenjta dhe shenjtëria e tyre do t’ju ndëshkojë
rëndë me një njollë të pahijshme në ballin tuaj prej mercenari në shërbim të
grekosllavizmit dhe sidomos të rusoserbizmit, damkë që nuk do të shlyhet kurrë
as nga balli i pasardhësve tuaj brez pas brezi. Është koha që të pendoheni dhe,
si shqiptar, ju bëj thirrje për pendesë për ato fjalë të pamatura që keni
nxjerrë nga ekrani i kompjuterit për konsum publik.
Los Anxhelos, Kaliforni
01 shkurt 2021
2021/02/02
“VARGJE ME SHIJE VJESHTE”
R E C E N S I O N
Nga Prof. Dr. Zejnepe Alili Rexhepi
Filozofema “kur dashuron në mënyrë të sinqertë, bëhesh poet, dhe i jep kuptim buzëqeshjes, fjalës, dhimbjes...” të shoqëron pothuajse në të gjitha poezitë e dorëshkrimit të Asllan Qyqallës, në të cilin, vargje pas vargjesh lexojmë për muzën e ngjyer në mallin e dashurisë së (pa)mërguar.
Trajektorja jetësore e poetit për dashurinë e
tij të madhe mbështetet tek koha e ikur, e lodhur si mall pritjesh ndër vite. E
ky mall shpesh përngjason me atë pamjen vjeshtore, që në ikje përvidhet mbi të
sotmen dhe pambarimisht e ngacmon të shkuarën, si një kujtim i pasosur. Me të
këtilla pamje e përfytyrime formësohet vëlimi poetik “Vjeshta në Prishtinë”.
Në realitet, poeti Qyqalla, identifikohet me
mendimin se në jetë duhet “të mësosh të vlerësosh atë që ke, përpara se koha të
të mësojë të vlerësosh atë që kishe”. Edhe në vargjet jetike të A. Shkrelit:
“Mos u bën poet, nëse s’mund të vdesësh për secilin varg, të vdesësh për secilën
fjalë”, gjejmë vargje që ngrihen mbi rëndesën e shpirtit. E teksa shpirti
trazohet nuk njeh ndalesa për të eksploruar nëpër rrugët jetësore ku befasisht
lind dashuria, e bashkë me të, zë vend dhembja, malli... Atëherë, sa e sa
grimca kujtimesh tufëzohen për ta bërë të pasfidueshme fugurën e gruas që do,
ndjesitë e valëzaura si përjetime të veçanta e të paharrueshme. Dhe..., as në
ikje e sipër, koha nuk i zbeh dot!
“Vjeshat në Prishtinë” mbetet në linjat e së
njohurës tematike, perceptimit artistik mbi delikatesën femërore, hiret e së
cilës, si përherë, janë sfidë për poetin. Poeti nuk e injoron dëshirën për të
qenë në qendër të vëmendjes, andaj edhe vepra fillon me poezinë: “Muza e
poetit” dhe pasohet nga “Mal ndjenjash”, e vijon me po të njëjtin vrull
përshkrimi edhe kur ajo dashuri nis e zbehet, si tek: “Kur vritet dashuria”. Të
këtij motivi janë pjesa më e madhe e poezive, ndërkaq në ato të fundit gravohet
ndjenja atdhetare e përkushtuese, të vendosura në ciklin me titull “Atdheun e
duam përditë”. Pastaj, sa e sa figura artistike pleksin vargjet për të dhënë
fuqishëm, atë mesazhin që i duhet kujtdo që i humb shpresa dhe e përçmon
atdheun, me mllefin e pamundësisë për ta parë ndryshe.
Të vendosuara bashkë, poezië erotike, përshkruese e ato atdhetare me atë modelin poetik që na duket se vjen i rëndomtë, por mbetet gjatë në shijet tona, sepse e gjejmë veten në çdo varg e situatë. Mishërimi me dhembjen, për të ruajtur sa më gjatë kujtimin për të dikurshmen lumturi, e bën poetin më tokësor, ndonëse metaforat për hyjnizimin e gruas gjejnë vetë shtegun e përbirimit në vargje. Sa e sa herë dashuria merr valixhen për të ikur, e synon braktisjen, ikjen larg, e shtyrë nga shtrëngatat e jetës, ajo sërish lë gjurmët e një ndjenje të pastër. Dashuria e vërtetë nuk njeh arrati, ndonëse valëzon mbi vështirësi. Ajo është ndjenja e dhembshur dhe e mrekullueshme, e gjithmonë vazhdon të mbetet midis antitezash që harkohen kujdesshëm si vetë rrugët e jetës kur ndalen në udhëkryqin e pashmangshëm. Përndryshe, dashuria do të ngjasonte me asgjënë.
Bota poetike e Asllan Qyqallës është e
sprovuar, si vetë jeta. E të shkruarit me kthjelltësinë e shpirtit, edhe kur
pushtohet nga dilemat dhe vuajtja, nuk e lejojnë të zhytet në humbëtirat e
jetës, gjithsesi kështu e sfidon braktisjen nga dashuria, edhe kur gjendet para
alternativave: e shkuara apo e ardhmja.
Kë të zgjidhte poeti? Kohët e ikura që i lanë
kujtimin e një dashurie të madhe apo të ardhmen, ku asnjë hap nuk bëhet pa
dashuri!
Poeti e njeh mirë madhështinë e kësaj gruaje -
heroinë, pavarësisht se si emërohet Ajo në vargje. prandaj sikur i mbledh të
gjitha magjitë e krijimit dhe pëshpërit në çdo varg, në çdo fjalë: Të dua ende,
të dua…, edhe atëherë kur në Prishtinë bën vjeshtë!
Prishtina mbetet qyteti i arkivimit të këtyre
kujtimeve, sa të bukura, po aq të dhembshme e të trishta! Sërish është vjeshtë,
po ajo vjeshtë që joshjen e ka si ngrohtësi pranvere. Misioni poetik për ta
ruajtur dashurinë në të gjitha ngjyrat dhe format e shprehjes ndjesore nuk
mbyllet këtu, në prag vjeshte, por bëhet një kujtim i paharruar për poetin.
VENDNDODHJA E DODONËS PELLAZGE
Vështrim i librit “Dodona ndodhet në Dëshnicë të Përmetit III”
VENDNDODHJA E DODONËS PELLAZGE
Në librin e parë, botim i vitit 2011, autori pasi ka
hulumtuar gjatë, në një periudhë gati 10-vjeçare, pasi ka grumbulluar një
material të pasur për vendndodhjen e Dodonës, arrin në përfundimin se Dodona
nuk ndodhet në luginën e Carakovistës, në jugperëndim të Janinës. Dëshmitë që e
bindin autorin se Dodona ndodhet jashtë kësaj lugine, janë kryesisht tri:
-Orakulli i Dodonës, sipas dëshmive të autorëve të
antikitetit, ndodhej ndanë lumit me emrin Dodon. Në luginën e Carakovistës nuk
ekziston lumi.
-Dodona ndodhet në shpat të malit Tomar. Dodona e luginës
së Carakovistës, jo vetëm nuk ndodhet në shpat të malit të kësaj lugine që
është mali Uliçka, por as në rrëzë të tij. Ky qytet ndodhet në krahun e kundërt
të luginës, në kodrat e Kozmirasë.
-Autorët e antikitetit thonë se Dodona ndodhet në veri të
Epirit, kurse lugina e Carakovistës në jugperëndim të Janinës, ndodhet në
mes të Epirit.
Të tri këto grupe dëshmish e orientuan studiuesin Kujtim
Mateli ta kërkojë Dodonë jashtë luginës së Carakovistës. Si pikë referimi mori
autorët e antikitetit që e nxjerrin Dodonën në veri të Epirit. Segmenti verior
i Epirit ku mund të kërkohej Dodona është lugina e lumit Drinos deri në
grykëderdhjen e tij në Vjosë dhe Lugina e Sipërme e Vjosës apo lugina e
Përmetit. Lugina e Drinos që është një pjesë e rrethit të Gjirokastër dhe një
pjesë e rrethit të Tepelenës, sipas të gjitha burimeve historike ka qenë tokë e
Kaonisë. Lugina e Përmetit ka qenë tokë e Molosisë. Një grup autorësh të
antikitetit thonë se Dodona ndodhej në veri të Epirit në tokën e Molosisë.
Atëherë për autorin mbetej vetëm lugina e Përmetit ku duhej kërkuar Dodona.
Disa autorë të antikitetit japin këto të dhëna që përcaktojnë topografinë e
Dodonës, mbi bazën e të cilave duhej kërkuar dhe gjetur Dodona:
-Qyteti dhe tempulli ndodhet në shpat të malit.
-Përballë tyre ndodhej fusha Hellopia, ku kullotnin tufa
gjedhësh të shumtë.
-Ndanë këtij vendi kalon lumi Dodon dhe që gjatë rrjedhës
së tij ka qenë orakulli i lisit të shenjtë që realizohej nga fëshfërimat e
gjetheve të lisit dhe lëvizjet e erërave. Në të tre malet e këtij vargmali
Trebeshinë-Dhëmbel-Nemërçkë, që plotësojnë kushtin se ndodhen në veri të
Epirit, në tokën e Molosisë, nuk ka asnjë vend tjetër që të ndodhet një qytet
në shpat të ndonjërit prej këtyre maleve ku të ndodhen rrënojat e ndonjë
qyteti. I vetmi vend që i plotëson këto kushte është lugina e Dëshnicës ku
ndodhet lumi, pranë të cilit ishte orakulli i lisit; qyteti në shpat të malit,
në perëndim të qytetit të Këlcyrës ku ndodhet qyteti antik me më shumë se 600
rrënoja dhe sipër këtij qyteti antik, kalaja antike si vendndodhje e tempullit
dhe e orakullit të pëllumbave.
Për autorin nuk ka as më të voglin dyshim se Dodona qytet
dhe tempull ndodhet në perëndim të qytetit të Këlcyrës, kurse orakulli i lisit
përgjatë lumit të sotëm Dëshnica, ku ndanë lumit ndodhen pyje të shumtë të
lisit dhe vende moçalore. Pas botimit të librit të parë, autori iu përvesh
punës për të sqaruar opinionin publik dhe atë shkencor që ende vazhdonin të
besonin se Dodona ndodhej në luginën e Carakovistës.
Në librin e dytë autori i është përgjigjur pyetjes:
nëse autorët e antikitetit e vendosin Dodonën në veri të Epirit në tokën e
Molosisë, gjetjet në luginën e Carakovistës a e vërtetojnë ekzistencën e
Dodonës atje? Autori e ka përkthyer Karapanon në shqip, si dhe mjaft autorë të
tjerë pas tij. Një kujdes të veçantë u ka kushtuar ekspeditave arkeologjike të
kryera nga Evangjelides në vitin 1935 dhe Sotiros Dakaris që e ka mbrojtur
ekzistencën e Dodonës në luginën e Carakovistës.
Dy janë çështjet mbi të
cilat e ka ndërtuar librin e dytë.
Çështja e parë ka të bëjë me jetëgjatësinë e këtij
qyteti në luginën e Carakovistës që është pretenduar si qytet i Dodonës nga
Karapanos dhe pasuesit e tij. Jetëgjatësia e këtij qyteti nuk e
kapërcen segmetin kohor të dy shekujve. Evangjelides thotë se ky vend i shenjtë
(i pretenduar Dodona) nuk ka gjetje arkeologjike që ngjiten përtej shekullit të
V, para erës sonë. Aty nuk ka as gjetje arkeologjike që i përkasin periudhës së
pushtimit romak apo krishtërimit, sepse Dodona ka ardhur deri në shekullin e V
(të erës sonë) si faltore pagane dhe më vonë qendër peshkopale në Epirin e
Vjetër. Sotiros Dakaris e përcakton më qartë segmentin kohor të ekzistencës së
këtij qyteti. Në konferencën shkencore të mbajtur nga 22-25 tetor të vitit 1984
në Francë, mbi Ilirinë e Jugut dhe Epirin antik, faqe 73-75, Dakaris jep këto
të dhëna: Vendi i shenjtë i epirotëve ishte qendër e Aleancës Epirote
(343/2 deri në vitin 234/3) dhe më vonë Koinion i Epirit (234/3 deri në vitin
168). Dakaris që e pretendon këtë vend si qytetin e Dodonës, nuk jep në këtë
konferencë asnjë të dhënë që ky qytet kishte jetëgjatësi përtej mesit të
shekullit IV para erës sonë, duke u përputhur në këtë mënyrë me arkeologun e
mëparshëm Evagjelides. Nuk solli as të dhëna për periudhën e pushtimit romak,
pas vitit 168 para erës sonë. Sipas Dakarit jetëgjatësia e këtij qyteti është i
barabartë me ekzistencën e institucioneve epirote. Në të vërtetë ky është
qyteti që Aleanca Epirote, në fillim të krijimit të saj, ngriti këtë qytet ku
do të mblidheshin përfaqësuesit e zgjedhur të popullit dhe gjithë struktura
organizative për të bërë të mundur funksionimin e Aleancës Epirote.
Çështja e dytë që studiuesi Kujtim Mateli kërkon të provojë është se gjetjet arkeologjikevërtetojnë ekzistencën e Hyjnisë Di Naios, kurse në Dodonë sipas burimeve historike nderohej Di Dodonen. Në të njëjtën kohë nuk ka asnjë mbishkrim që të vërtetojë se ky qytet i përket qytetit të Dodonës. Në përfundim autori thotë se numri i gjetjeve arkeologjike
që do të mundnin të vërtetonin se ky qytet i luginës së Carakovistës i përket Dodonës është zero.
Libri i tretë që po përgatitet për botim ka të bëjë me dëshmitë e autorëve antikë që e vendosin Dodonën në kufijtë e Ilirisë. Ky grup autorësh e vendos Dodonën në afërsi të Apolonisë ilire dhe konkretisht në kufijtë e Atintanisë. Këto dëshmi e mbyllin ekzistencën e Dodonës në jugperëndim të Janinës, por lenë të hapur një shteg tjetër: a është Dodona në Tomorin e Beratit? Ky shteg mbetet i hapur për arsye se në afërsi të Apolonisë, nuk mund të thuhet për Dodonën në Jugperëndim të Janinës, por Tomori i Beratit është pjesë e maleve që përfshihen në afërsi të Apolonisë. Autori e merr në konsideratë Dodonën në malin e Tomorit që ka mbështetës të shumtë në Shqipëri. Në këtë libër vërtetohet përse ajo nuk mund të jetë në malin e Tomorit.
Autorët antikë thonë se Dodona ndodhet në veri të Epirit,
në tokën e Molosisë pellazge, Tomori i Beratit ndodhet në tokën e Ilirisë, i
rrethuar nga fiset ilire të parthinëve dhe dasaretëve. Në ndarjen
administrative të periudhës romake: Epir i Vjetër dhe Epir i Ri, që përfshinte
trojet ilire afërsisht me rrjedhën e lumit Mat, Dodona përfshihej në Epirin e
Vjetër me qendër Aktia Nikopolin (Preveza e sotme), kurse Berati (në atë kohë
me emrin Pulheriopolis) përfshihej në Epirin e Ri me qendër Durrësin.
Rrjedhimit dhe Tomori i Beratit ka qenë pjesë e Epirit të Ri. Autorët e
antikitetit i njihnin mirë fiset ilire nga ato pellazgo-epirote, ku bënte pjesë
dhe Molosia. Nëse Dodona do të ishte në Iliri ata nuk do të thoshin Dodona
pellazge, por Dodona ilire. Përderisa dëshmitë e tyre vërtetojnë se Dodona
ishte pellazge dhe në tokën e Molosisë, do të thotë se Dodona nuk ishte në
Tomor të Beratit që ishte pjesë e Ilirisë dhe pjesë e fiseve të parthinëve dhe
dasaretëve ilirë.
Disa autorë modernë mundohen që Atintaninë, të cilën Skylaks Karadiensis e
vendos në kufijtë e Dodonës kërkojnë ta shtrijnë nga kufijtë e Apollonisë deri
në Jugperëndim të Janinës. Si perfaqësues të këtij grupi, studiuesi Kujtim
Mateli sjell autorin helen Hatzopoulos, M.B., i cili në konferencën shkencore
mbajtur në Francë (25-27 tetor 1990), shtron tezën se fisi i atintanëve
shtrihej nga kufijtë e Apollonisë deri te liqeni i Janinës, duke dashur të
përputhë njërën nga dëshmitë e autorëve të antikitetit me të ashtuquajturën
Dodonë në jugperëndim të Janinës. Kjo përpjekje tregon se ata që e mbështesin
tezën se Dodona ndodhet në luginën e Carakovistës ndodhen në vështirësi provash
për ta vërtetuar ekzistencën e Dodonës në Jugperëndim të Janinës.
Sipas Hatzopoulos, M. B., Atintania shtrihet nga kufijtë
e Apolonisë duke përfshirë Mallakastrën dhe Tepelenën e sotme në të djathtë të
Vjosës, gjithë luginën e Drinos që i përket rrethit të sotëm të Tepelenës (në
grykëderdhjen e tij), gjithë luginën e Drinos që i përket rrethit të sotëm të
Gjirokastrës, pastaj gjithë territorin deri te liqeni i Janinës. Po kjo vjen në
kundërshtim me autorët e antikitetit që luginën e Drinos e kanë përcaktuar si
tokë të Kaonisë. Kështu Klaud Ptolemeu dhe Stefan Bizantini e
japin Antigonenë që ndodhet në luginën e Drinos si qytet të Kaonisë së Epirit.
Tit Livi i jep ngushticat e Antigonesë si tokë të Kaonisë. Mbështetur mbi këto
dëshmi një shumicë e autorëve modernë si: Hammond N.G. L., Pierre Cabanes,
Chryseis Tzouvara-Souli e japin luginën e Drinos si tokë të
Kaonisë.
Akademia e Shkencave e Shqipërisë e kundërshton shtrirjen e Atintanisë deri
te liqeni i Janinës. Në librin që mban autorësinë e saj “Historia e
popullit shqiptar I”, lugina e Drinos jepet si tokë e Kaonisë, kurse lugina e
Përmetit si tokë e Molosisë. Që do të thotë, se shumica e dijetarëve të ditëve
të sotme kanë të njëjtin mendim se Atintania ndodhet në të djathtë të Vjosës,
që u përket rretheve të Mallakastrës dhe Tepelenës në të djathtë të Vjosës.
Edhe kjo përpjekje që është bërë nga autorët helenë për t`i dhënë Dodonës së
Carakovistës një dëshmi nga autorët antikë, mbeti një përpjekje e dështuar dhe
siç thotë studiuesi Kujtim Mateli numri i dëshmive të autorëve antikë që e
vendosin Dodonën në luginën e Carakovistës është zero. Tre libra në kërkim të
vendodhjes së Dodonës provuan qartësisht se Dodona nuk ndodhet në jugperëndim
të Janinës, por në Dëshnicë të Përmetit, konkretisht në perëndim të qytetit të
Këlcyrës (qytet dhe tempull) dhe përgjatë lumit të Dëshnicës (orakulli i lisit
të shenjtë). Me përcaktimin e vendodhjes së Dodonës do të kemi mundësinë të
hapim porta të reja për të depërtuar në origjinën e identitetit tonë
pellazgo-ilir.
Në përfundim mund të themi se me prova të shumta Kujtim
Mateli ka vërtetuar qartësisht se vendodhja e Dodonës nuk është në jugperëndim
të Janinës, as në Tomorin e Beratit, por në rrethin e Përmetit, në perëndim të
qytetit të sotëm të Këlcyrës, në shpat të malit Trebeshinë
Akademik Prof. Dr. Flori
Bruqi, PD.H,
Drejtor për marrëdhënie me publikun
pranë Akademisë Shqiptaro-Amerikane të Shkencave dhe
Arteve me seli në New York SHBA.
Biografia e autorit
KUJTIM MATELI
Kujtim Mateli, u lind në Mazhan të rrethit të Përmet të Shqipërisë, më 15.06.1951. Fakultetin Gjuhë dhe Letërsi Shqipe, e kreu në Elbasan 1985-1990. Më fillim ka punuar mësues në rrethin e Përmetit dhe në Tiranë, ku jeton aktualisht. Krijimtarinë letrare e ka filluar në vitet e `70-ta dhe në fillim të 1980-të, ka botuar ciklin e parë me poezi në gazetën “Drita” dhe në vijim ka botuar vazhdimisht në opuset qendrore të shtypit dhe atë lokal, ese, komente dhe kritikë letrare. Ka botuar vëllimin poetik “Kur mendon për të tjerët” në vitin 2009. Një publicitet të veçantë krijimtarisë së tij e ka dhënë revista “Metafora” organ i Lidhjes së Shkrimtarëve të Kosovës, ku ka qenë i pranishëm pothuaj në çdo numër të saj. Është i pranishëm në veprimtaritë letrare që zhvillohen në Shqipëri, por dhe në Kosovë dhe Maqedoninë e Veriut. Klubi i Lidhjes së Shkrimtarëve dhe Artistëve “Naim Frashëri” në Përmet, e ka vlerësuar me Çmim të Parë në vitin 2017, për vëllimin poetik “Qetësojmë shpirtin e trazuar”.
Fusha e dytë e studimeve të tij ka të bëjë me historinë e
antikitetit dhe konkretisht me identitetin e Dodonës dhe vendodhjen e saj. Në
vitin 2001 i është përkushtuar Dodonës pellazge, materialet e së cilës do t`i përmbledhë
në tri libra, me mbi 20 vjet studim.
“Dodona ndodhet në Deshnicë të Përmetit, I” 2011
“Dodona ndodhet në Deshnicë të Përmetit, II”, 2016
“Qetësojmë shpirtin e trazuar” (poezi), 2017.
Librat e tij kanë qenë objekte edhe i studiuesve të huaj,
siç është kërkuesi shkencor Gilles De Rapper, anëtar i French National Centre
for Scientific Research.
Për ta sensibilizuar opinionin publik ka dhënë disa
intervista në shtypin e shkruar dhe disa emisione televizive. Televizioni “Planet”
në vitin 2013 realizoi një dokumentar 40 minutash, në lidhje me studimin e tij për
Dodonën.
Fusha e tretë e punës së tij ka qenë dhe publicistika. Është
një numër i konsiderueshëm artikujsh që paraqesin realitetin shqiptar në këto
vitet e fundit ku mund të përmendet shkrimi: “Albanologut Milan Shuflaj, emrin dhe
gjakun ia ruan Shqipëria”, botuar në disa gazeta, ku pasqyrohet dhe kontributi
i Akademisë së Shkencave Shqiptaro-Amerikane.
Prishtinë, 02.02.2021
Flori
Bruqi
2021/02/01
Lindita Kardaku : Oficeri shqiptar flet për luftën në Kosovë, tregon kush mund të jetë dëshmitarë në Speciale
Presidenti Francez, Emmanuel Macron, i kërkoi Bashkimit evropian të ndihmojë fqinjët e tij evropianë në garën për të siguruar vaksinat anti-covid, gjatë një takimi në Paris me presidentin serb, Aleksander Vuçiç.
Presidenti Francez, Emmanuel Macron, i kërkoi Bashkimit evropian të ndihmojë fqinjët e tij evropianë në garën për të siguruar vaksinat anti-covid, gjatë një takimi në Paris me presidentin serb, Aleksander Vuçiç.
Duke folur nga pallati i Elizeut, Macron tha se Franca dhe Evropa mund të kishin qenë më shumë të pranishme në krah të Serbisë, në një reagim të dukshëm ndaj kritikave të mëparshme nga Vuçiç, që tha javën e shkuar se ai kishte pritur më shumë mbështetje nga BE.
“Unë mendoj se si evropianë, ne duhet të kishim qenë më efikas në këtë pikë. Dhe ky është edhe vullneti i kancelares Merkel, presidentes Von der Leyen, etj. Ne do të vazhdojmë të përshpejtojmë ritmin në mënyrë që të gjendemi në krah të popullit serb dhe popujve të tjerë të rajonit”, tha Macron.
Kritika për mbështetjen e munguar të BE për sa i takon vaksinave për Ballkanin, ka pasur edhe nga liderë të tjerë rajonalë, përfshirë kryeministrin shqiptar, Edi Rama. Serbia ndërkohë e ka nisur fushatën e vaksinimit muajin e kaluar, me vaksinën kineze Sinopharm. Temë diskutimi në takimin në Paris, ishte ndërkohë edhe Kosova. Macron tha se në dialogun mes Prishtinës dhe Beogradit, është e rëndësishme që të arrihet një zgjidhje për të cilën bien dakord të dyja palët ndërkohë që Vuçiç pranon se marrëdhënia Kosovë-Serbi nuk është aspak e lehtë.
“Nuk është një çështje e lehtë për ne. Unë mendoj se duhet të bëjmë gjithçka që mundemi për të arritur tek një zgjidhje kompromisi për të dyja palët dhe deri më tani, kjo ka munguar”, tha Vuçiç.
Vuçiç ka pritur në Beograd Presidentin francez, më herët në korrik të 2019, dhe e konsideron atë një mik të Serbisë.
“Nuk e kam tradhtuar Andin…” Në lidhje të fshehtë me Beartin/ Tea reagon sërish: Ja kur e kam nisur me Beartin…

Puntata e sotme e Përputhen i është dedikuar debatit të ditëve të fundit pas bërjes publike të lidhjes së Teas me Beartin , ndërkohë që ajo doli nga Përputhen me Andin.
Historia e Teas dhe Beartit bëri bujë në rrjetet sociale pasi dolën fotografitë teksa shkëmbenin puthje pasionante.
Diskutimet në studio:
Ana: Unë e kam thënë që si kam besuar kurrë atyre, megjithëse këto kohet e fundit i shihja më shumë në backstage bashkë, kur ne i sulmuam ata ishin më afër. Mbase kjo ishte loje e tyre si jashtë si në studio meqë publiku i donte bashkë.
Maris: ne takimet e para mes tyre na pëlqyen, po kur bëri takimi me Beartin, ne e ndryshuam mendimin, se kur kemi parë këto foto. Unë si kam parë shumë të afërt .
Lediana: mua nuk më janë ndukur si çift, ata e mbulonin njëri tjetrin.
Andi; unë kam pas më shumë dyshime te Tea, se ajo as me mua s’ka qenë e prerë kur i shpreha pëlqimin.
Fatma: Tea poker face, nëse ajo ka qenë e lidhur me Beartin, se di si ai ka pranuar që e dashura e tij të bëj këtë lojë, por më revolton dhe Andi se ai nga fillimi në fund ja bënte nuse, nuse.
Sindi: kam qenë e para që që kam thënë Andi është aktor.
Arjani: unë te lidhja e tyre isha i vetmi që kundërshtoja kur shqiptarët mendonin se ata duheshin, dua të sqaroj se nuk dija asgjë rreth tyre, deri në momentin kur dolën këto. Unë Andit i kisha thënë që ti se shpreh emocionet. Është një dashuri gjithësesi që lindi këtu.
Bora: u kemi bërë ftesë të treve për ballafaqim, Andi nuk donte, Tea tha ndoshta në një moment tjetër, kurse Bearti s’ka kthyer përgjigje.

Tea ka reaguar sërish pas publikimit të fotove ku shihej duke u puthur me Beartin, nje ish-konkurrent i “Për’Puthen”. Me anë të një videoje në rrjete sociale ajo ka lajmëruar fansat, se meritojnë një shpjegim.
“Meritoni të gjithë një shpjegim, meritoni të gjithë një…”, thotë Tea në videon e publikuar.
Sakaq, Tea dhe Andi, u konsideruan si çifti i parë që doli nga “Për’Puthen”. Ata u shprehen se janë në emision vetëm për njëri-tjetrin dhe nga aty do të largohen për ta vijuar njohjen larg trysnisë së kamerave. Por vetëm pak ditë pasi ata morën këtë vendim, në rrjet u publikuan një seri fotosh, në të cilat, Tea shfaqej duke u puthur me Beartin.
Po në atë mbrëmje ky i fundit, konfirmoi vërtetësinë e fotove dhe shtoi se dashuria e tyre është tejet e pastër. Ndërkohe nga krahu tjetër, Andi, u shpreh tepër i tronditur, duke thënë se fansat meritojnë një shpjegim dhe së shpejti ai dhe Tea do e mundësojnë një gjë të tillë.
“Bëhet fjalë për atë të vërtetë. Unë kam qenë dhe vazhdoj të jem në një lidhje me Beartin. Por jo nuk e kam tradhtuar Andin. Unë dhe Andi kemi vazhduar të qëndrojmë pavarësisht këtyre sikur nuk kishte ndodhur asgjë. Dhe për këtë mbajmë përgjegjësi. Para të gjithë atij publike. Dhe ju kërkoj falje dhe shumë ndjesë. Sa e vështirë është të shprehesh fjalët e duhura. Historia ime me Beartin ka nisur gjatë takimit tek PërPuthen tek ajo mobileri. Na u ngjallë një interes. Unë me të kemi komunikuar pas iku nga Emisioni. Rreth mesit të nëntorit unë vendos që të marr një udhëtim në Kosovë. Edhe për këtë kanë qenë në dijeni për komunikimin dhe udhëtimin një pjesë. Edhe në vazhdimësi gjatë kohës dhe vazhdimit të njohjes tonë. E kam treguar kur shkova në Kosovë. Ndjeja një përgjegjësi morale. Andi ka qenë në dijeni por edhe ai u gjend në këtë situatë. Nuk dinim ç’të bënim ndenjëm dhe pritëm. Dilnim me njëri tjetrin por sdinim c’të flisnim.. Ato ishin rregullat në fund. Jemi munduar që të jemi korrekt me të gjitha. Harruam një gjë shumë të rëndësishme, ndoshta edhe prej moshës apo prej mungesës së informacionit. Si mund të veprosh në këto situata. Ndoshta prej të gjendurit vetëm, harruam që po ju gënjenim juve dhe një popull. Ju që na deshët dhe na suportuar. Duke na vlerësuar ne dhe Andin për personin që është. Pavarësisht. Kemi dashur të largohemi që nga mesi i dhjetorit. Si dy miq shumë të mirë. Dhe në fakt jemi. Secili në drejtimin e vet. Kjo histori u zgjat deri në fund të janarit. Ne vendosëm që të dilnim. Na u sugjerua që të vazhdonim. Nuk po e mbanim dot më. Ndihesha si e burgosur. Erdhi një pikë ku unë vendosa që të jemi të sinqertë me publikun që na ndjek dhe që jetoj me ne gjatë atyre muajve. Kështu që i publikuam ne ato foto që dolën. Me qëllim. Pavarësisht reagimit dhe ofendimeve. Kërcënimeve. Dhe për sinqeriteti jemi duke u dënuar publikisht. Gjithsesi ndjehem e lumtur. E çliruar. Do e jetojmë jetën ashtu sic duam ne.”

Ish konkurrentja e Përputhen, Tea Trifoni ka thyer heshtjen duke reaguar për herë të parë për lidhjen me Beartin dhe tradhtinë që i bëri Andit pas daljes nga programi.
Me anë të një postimi në rrjetet sociale, në orët e vona të mbrëmjes Tea ka shkruar se: Krimi perfekt nuk Ekziston. Ose t’i vetëm lë prova sepse do që të kapesh.
Mesa duket ajo nuk është penduar, pasi thënien më lart e ka shoqëruar me një foto me dëborë, ku duket se po kalon pushimet me Beartin.
Ndërkohë që përveç postimit në Insta stoy, ajo ka publikuar edhe një koment ku një nga ndjekësi i shkruan: vdeksh nesër, ndërsa ajo ja kthen: si do kishe dëshirë të vdisja o i panjohur.
Ndërsa në një tjetër story ajo ka postuar një poezi të Dritëro Agollit, si mënyrë për të ironizuar më shumë se 500 mijë ndjekës:
“Në vendin tim e në vendin tënd
E shpojnë lakrën, i hedhin mënd.
Në vendin tim e në vendin tënd
Ty te kruhet, tjetrit i dhëmb.
Në vendin tim e në vendin tënd
Hënën si petull e pjekin në shkëmb.
Në vendin tim e në vendin tënd
Një i çmendur, një vend e çmend.”
Ndër të tjera Tea ka zgjedhur tu përgjigjet edhe disa komentuesve, duke zbuluar se gjyshi i saj e dinte për lidhjen me Beartin.
Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar
Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar që editohet nga njëfarë ekstremisti dhe terroristi antishqiptar nga Shkodra, m...
-
Genci Gora NË SHKOLLË TEK SHTRIGA Shkarko falas Begzat Rrahmani VALËT E GURRËS Shkarko falas Mehmet Bislim...
-
Akademik Prof. Kujtim Mateli Pak histori derisa nisa t ë shkruaj librin “E vërteta për Dodonën dhe Epirin” (Pjesa e parë e para...
-
Search inside image Shkruan Akademik prof.dr.Flori Bruqi, PHD Search inside image Pak biografi për t’mos ju ardhtë mërzi…. Search inside ...
-
Kërko brenda në imazh Vrasja e Haki Tahës dhe heshtja e turpshme Haki Taha, u lind n...
-
Shkruan Akademik Flori Bruqi, PHD. Në historinë e popujve të Evropës, vështirë se mund të gjendet ndonjë popull që...
-
"Zëra nga burime të nxehta" mbetet një libër i veçantë i shkrimtarit Sabri Godo . Ai vjen për të dëshmuar se ka autorë dhe vepr...
-
Organizatorët e protestave antiqeveritare në Serbi kërkuan nga presidenti serb, Aleksandar Vuçiq, që të paraqesë planin e tij për Kosovën ...
-
Shkruan Akademik Prof. Dr. Flori Bruqi, PHD AAAS. Në Arkivin Qendror të Shtetit, Tiranë, në Fondin 144 – Koleksioni i hartav...
-
Kërko brenda në imazh Nga Flori Bruqi Ismail Kadare (28 janar 1936 - 1 korrik 2024) ishte akademik, politikan, ish-deputet i Kuvendit Popull...
-
Kush është Koço Kokëdhima ? Koço Kokëdhima nga Qeparoi i Himarës është njëri ndër biznesmenët më të pasur dhe të suksesshëm në...










