2011-03-16

Policia e EULEX-it ka arrestuar sot komandantit e Policisë së Kosovës në rajonin e Prizrenit, Nexhmi Krasniqi.

  Policia e EULEX-it ka arrestuar sot Nexhmi Krasniqin, komandant rajonal i Policisë së Kosovës në Prizren. Sipas njoftimeve tona janë arrestuar edhe Naser Krasniqi, Behlul Limaj, Besim Shurdhaj, Sabit Shala, Naser Shala, Refki Mazrreku, Shaban Shala, Osman Hoxha
image
   Policia e EULEX-it ka arrestuar sot komandantit e Policisë së Kosovës në rajonin e Prizrenit, Nexhmi Krasniqi.
Lajmi është konfirmuar edhe nga zyrtarë të lartë të EULEX-it.
Sipas njoftimeve tona janë arrestuar edhe Naser Krasniqi, Behlul Limaj, Besim Shurdhaj, Sabit Shala, Naser Shala, Refki Mazrreku, Shaban Shala, Osman Hoxha.
Të arrestuarit, sipas EULEX-it, akuzohen për krime të luftës. Arrestimet janë kryer me urdhër të gjykatësit të EULEX-it të procedurës paraprake nga gjykata e Qarkut të Prishtinës.
Ndërkaq hetimet janë duke u kryer nën mbikëqyrjen e një prokurori të Prokurorisë Speciale të Kosovës

Ministri i Shëndetësisë Prof.dr.Ferid Agani në QKUK, shëndetësinë do të nxjerrim nga faza emergjente

 

Ministri i Shëndetësisë Ferid Agani, ka vizituar sot Klinikën e Kirurgjisë së Fëmijëve, Klinikën e Kirurgjisë dhe Qendrën Emergjente në QKUK. Agani tha se prioritet për Ministrinë e Shëndetësisë është ndryshimi i legjislacionit për shëndetësi duke përfshirë këtu përmirësimin e kushteve të punës për punëtorët shëndetësorë, dhe të shërbimeve për pacientë
image
 
Prishtinë, 16 mars 2011 - Ministri i Shëndetësisë Ferid Agani, ka vizituar sot Klinikën e Kirurgjisë së Fëmijëve, Klinikën e Kirurgjisë dhe Qendrën Emergjente në QKUK.
Agani tha se prioritet për Ministrinë e Shëndetësisë është ndryshimi i legjislacionit për shëndetësi duke përfshirë këtu përmirësimin e kushteve të punës për punëtorët shëndetësorë, dhe të shërbimeve për pacientë.
Do të angazhohem që deri në muajin qershor, të dërgojmë në Parlament për shqyrtim Ligjin për Shëndetësi me ndryshimet e nevojshme, Ligjin për Sigurime Shëndetësore dhe Ligjin për Pajisje dhe Produkte Medicinale, i cili duhet të ndryshohet” tha Agani.
Sipas tij, ka mangësi të shumta edhe për sa  i përket sistemit të financimit, për të cilin, ministri Agani tha se do të angazhohet që të bëjë ndryshime pozitive.
Agani tha se “shëndetësia kosovare ende është në fazën emergjente, fazë kjo që kishte filluar në vitin 2003, e  që  fatkeqësisht ende nuk është arritur të tejkalohet

Pak per njemend e pak per mahi me disa fotografi...











































































   Ja Edhe Cokol



























2011-03-15

Ecja , noti edhe vrapi






Më të mirat e mundshme janë ushtrimet aerobike, të ecurit, noti apo edhe vrapi i lehtë. Por mos harroni që të bëni fillimisht nxehjen. Pikërisht ky detaj që shpesh neglizhohet, është një ndër komponentët më të rëndësishëm të stërvitjes, pasi shërben për të çuar gjakun tek muskujt dhe për ta përgatitur trupin për gjendjen e re. 



Dhimbja e shpinës, në më të shumtën e rasteve nuk është pasojë e një goditjeje apo traume të vetme, por e mënyrës se si ne sillemi përditë. Sipas një studimi japonez, thjesht qëndrimi sedentar në shtëpi apo në punë, ju bën dyfish më të prirur për të pasur probleme. Gjithashtu, ndër shkaqet e mundshme mund të futet edhe stresi mendor apo edhe ai shpirtëror. Me kalimin e kohës, fibrat dhe muskujt zbuten, nuk janë më në gjendjen e viteve të rinisë dhe kjo shton rrezikun e plagosjes.



 Gjërat përkeqësohen edhe nga kundërpërgjigjja natyrore që ka trupi ndaj stresit: shtimi i tensionit muskular, pasi kjo mund të përkeqësojë problemet ekzistuese me shpinën. Kësisoj, kur e ndien rritjen e presionit nga stresi, bëj një pushim të shkurtër prej 30 minutash, pavarësisht se mund të jesh në ankth apo i nevrikosur. Një banjë e nxehtë apo dush me të mbërritur në shtëpi është një tjetër gjë pozitive, sepse në këtë rast kjo është çlodhje si për muskujt, ashtu edhe për mendjen. Sigurisht, për ata që kanë mundësi masazhi është një ndihmë e shkëlqyer, pasi i zbut muskujt, i shtendos dhe si pasojë, edhe dhimbja e shpinës zbutet. Në disa raste, mjekimet alternative mund të jenë më të efektshme se terapia konvencionale.

Ish-presidenti i Kinës, Gjaing Xemin (Jiang Zemin) :1999: Ambasada kineze, cak legjitim i NATO-s



Ish-presidenti i Kinës, Gjaing Xemin (Jiang Zemin), ka pranuar në memoaret e pabotuara se njësitet e kundërzbulimit të Serbisë po fsheheshin brenda ambasadës së Kinës në Beograd, kur NATO-ja e bombardoi atë në vitin 1999.
Memoaret raportohet të thonë se Gjiang e kishte pranuar kërkesën personale të ish-liderit serb, Sllobodan Millosheviq, që të strehojë personelin kyç të inteligjencës, ndërsa 14 serbë dhe tre shtetas kinezë e humbën jetën nga bombarduesit amerikanë.
Megjithëse Shtetet e Bashkuara kërkuan falje për sulmin, i cili nxiti demonstrata antiperëndimore në Kinë, duke e fajësuar cakun e gabueshëm që e pati përcaktuar CIA, Qeveria kineze asnjëherë nuk e pranoi këtë shpjegim.
Tash, një revistë në gjuhën kineze në Hong Kong ka publikuar ato, për të cilat thotë se janë rrëfimet mbi bombardimet, të shkruara nga 85-vjeçari Gjiang, i cili u largua nga posti në vitin 2004.
Revista thotë se Gjiang ka shprehur keqardhje përse i ka lejuar serbët të strehohen brenda misionit diplomatik të Kinës dhe beson se ky ka qenë gabim serioz politik.
Memoaret thuhet se tregojnë se sa shumë e xhindosur ka qenë Qeveria kineze për t’i heshtur protestat e saj, pasi amerikanët privatisht kishin paraqitur dëshmi për komunikimet elektronike serbe brenda ambasadës së Kinës.
Pazari diplomatik duket se ka qenë ai që amerikanët ia kishin shpëtuar fytyrën Kinës, duke kërkuar falje për “gabimin”, ndërsa kinezët kishin lejuar që protesta në rrugë të qetësohet pa ndonjë dhunë.
Sulmet e NATO-s në Serbi, 1999.Sipas revistës ‘Qiansao’ (Pararoja), e cila citon bashkëpunëtorët e ish-presidentit kinez dhe anëtarët e familjes së tij, Gjiang beson se bombardimi i shkatërroi marrëdhëniet me Bill Klintonin, presidentin e atëhershëm të Shteteve të Bashkuara.
Ai duket se kishte luajtur bixhoz, por kishte humbur, sepse kishte shikuar një mundësi për t’i marrë krahun Rusisë, e cila kishte refuzuar t’i ndihmojë Millosheviqit, që ky i fundit t’i mbrojë asetet e inteligjencës.
Revista pohon se kinezët tashmë i kishin dërguar pajisje sekrete për raketat tokë-ajër ish-Jugosllavisë përmes Libisë.
“Kur filloi fushata ajrore, Ministria e Mbrojtjes e Jugosllavisë, departamenti i informacionit dhe selia e policisë, të gjitha u shkatërruan nga bombat e NATO-s”, shkruan revista, duke cituar memoaret e ish-liderit kinez.
“Sllobodan Millosheviqi edhe një herë i pati kërkuar Gjiangut të lejojë që sektorët kyçë të inteligjencës së ushtrisë të strehohen në bodrumin e ambasadës së Kinës, që të vazhdonin operimin”. Lideri kinez ishte dakorduar.
Me intensifikimin e bombardimeve të NATO-s, Ministria e Jashtme e Kinës e kishte pyetur ish-liderin Gjaing nëse mund ta tërheqë gjithë personelin nga Beogradi, por ai i kishte urdhëruar që të mbetet aty si shenjë e solidaritetit me Millosheviqin, thuhet në memoare.
NATO-ja e bombardonte Serbinë që t’i tërheqë forcat e saj nga Kosova, e cila synonte pavarësinë. Për Kinën, luftimi i separatistëve të saj në Tibet dhe Ksingjaing ishte çështje e mbështetjes parimore të Qeverisë në Beograd.
Megjithëse kjo nuk pranohet në memoare, ka pasur edhe një arsye për involvimin e Kinës në anën e Serbisë. Revista thotë se agjentët e Millosheviqit i kishin dorëzuar Kinës pjesë të sistemit të navigacionit dhe të aeroplanit “Stealth” (të padukshëm) amerikan F-117, i cili u rrëzua në Ballkan. Muajin e kaluar, Kina i befasoi amerikanët duke e zbuluar aeroplanin luftarak me cilësi të ngjashme.
E pyetur për pohimet e revistës, NATO-ja iu referua një deklarate të Xhejmi Shia (Jamie Shea), zëdhënës i atëhershëm i aleancës, i cili sulmin në maj, 1999, e quajti një “gabim tragjik”.
Në ditën e njëjtë, i pyetur nëse NATO-ja kishte prova për “bashkëpunimin” ndërmjet serbëve dhe ambasadës kineze, zëdhënësi ushtarak i aleancës, gjeneral-majori Valter Jerc (Walter Jertrz) u përgjigj: “Unë vetëm do të spekuloja... por nuk do ta bëj këtë”.

Rudolf Virchow: Kafkat e shqiptarëve tregojnë racën më superiore të Europës


Albert Hitoaliaj


Rezultatet e shkencëtarit Rudolf Virchow, krijuesit të shkencës së kronologjisë, një prej shkencëtarëve më në zë të viteve 1800, politikanit e antropologut të famshëm gjerman, për racën shqiptare
Shumëkujt mund t’i ketë rënë rasti të lexojë librin e Mit’hat Frashërit, “Shqiptarët” (Zenit Editions 2005) i cili është përkthyer nga origjinali i shkruar në frëngjisht “Les albanais dans leur pays et â l’etranger”. Ndër shumë citime autorësh – duke bërë komente e përshkrime – që Mit’hat Frashëri sjell për të dhënë një përshkrim të natyrës e karakterit që ka kombi shqiptar, aty nga fundi, ai ruan si diçka të veçantë një citim të cilin e thekson. Ky citim që ai bën, ngjan me ato fjongot që u vihen mbi krye vajzave të vogla, pasi i kanë veshur me hijeshi. Duke qenë se ka folur për tiparet, doket, zakonet, kulturën, aftësinë, jetën e frymën e një kombi që ka prodhuar histori e që ka lënë gjurmët e tij te kjo e fundit prej shumë shekujsh, ai, ndoshta, mendon që për të dhënë edhe një përgjigje përfundimtare për karakterin e shqiptarit, po aq mirë – e ndoshta më shumë se historia – mund të na vijë në ndihmë shkenca. “Po e ruajmë për në fund opinionin e një dijetari dhe antropologu të madh, profesor Virchow. Blowitz, korrespondent i “Times”, na kujton takimin e tij me doktorin” – shkruan Mit’hat Frashëri në librin e tij.


                  Rudolf Virchow

Fragmenti që sjell Mit’hat Frashëri në këtë libër, është një pjesë e shkëputur prej shkrimit “Virchow chez lui (La danse des crânes- Les peuples des Balkans - La perle de la collection Vivent les Albanais!- Le sa- vant et l'homme politique)”, shkrim i cili u botua në faqen e parë të numrit 6442 të gazetës “Le Matin”, Paris më 15 tetor 1901. Në artikullin e “Le Matin”, kjo pjesë e shkrimit që flet për tiparet e kafkave të shqiptarëve mban nëntitullin “La race supérieure” (raca superiore). Shkrimi origjinal i Blowitz, është botuar në gazetën “Times” që në vitin 1878, shumë vite më parë sesa ribotimi i këtij artikulli në “Le Matin”, 1901. Më poshtë do të sjellim si artikull të plotë, pikërisht botimin më të hershëm të tij. Përse “Le Matin” e ribotoi, madje në faqe të parë, këtë artikull i cili - bazuar në kërkimet shkencore - flet për superioritetin e madhështinë e racës shqiptare, karshi të tjerave? Emri i Rudolf Virchow, personit që bën këtë vlerësim është përgjigjja e duhur. Nëse një përfundim të tillë do ta kishte thënë dikush tjetër, pak gjasa do të kishte që të merrej për bazë, por emri i Virchow, është i përmasave të tilla sa vështirë të besojmë se një shkencëtar i tillë kishte “lajthitur”, kur i shikonte shqiptarët me mahnitje, si racën më të përsosur.
Në vitin 1915, pas ndarjes së padrejtë të trojeve shqiptare, Shqipëria kërcënohej sërish nga një copëtim i ri. Ishte viti i Traktatit të fshehtë të Londrës, i cili i falte Italisë Vlorën me qarkun e saj dhe i lejonte një lloj protektorati mbi Shqipërinë e Mesme, teksa grekët merrnin Shqipërinë e Jugut dhe serbo-malazezët atë të Veriut. Në këtë vit, Faik bej Konica, intelektuali i njohur shqiptar, ngre zërin për padrejtësitë e radhës që po bëheshin ndaj shqiptarëve. Në atë kohë ai ndodhej në Lozanë, Zvicër. Më 12 nëntor 1915, duke i dërguar një letër të hapur, zotit Hans Delbruck, këshilltar i afërt i qeverisë, profesor i historisë moderne në Universitetin e Berlinit, ai demaskon politikat e gabuara gjermane. Letra e shkruar dhe e botuar në frëngjisht - “Gjermania dhe Shqipëria” (L’Allemagne et L’Albanie) – është botuar këto vite nga studiuesi Jup Kastrati në studimin e tij “Mbi krijimtarinë letrare të Faik Konicës”, si pjesë e veprës “Studime për autorë të ndaluar” botim ky i Qendrës së Studimeve Albanologjike. Arsyeja që e përmendëm këtë letër të Konicës, është se ndër të tjerë ai i referohet edhe Virchow, për t’i treguar profesorit gjerman, Hans Delbruck, tiparet e kombit shqiptar. Ja seç shkruan ndër të tjera Faik bej Konica:
“...mund t’ju vë në dijeni për ekzistencën e një traktati bullgaro-grek për ndarjen e Shqipërisë, traktat i sugjeruar, miratuar, vulosur dhe garantuar nga Gjermania. Për këtë arsye, marr guximin t’ju drejtoj, i lutur nga bashkatdhetarët e mi një pyetje: “Si do të arrini ju të pajtoni deklaratën tuaj me planin brutal të copëtimit të Shqipërisë?”
Ja një vend, ja një popull që hyn në kategorinë e “kombësive të vogla” dhe që do të meritonte, në mënyrë të veçantë, mirësinë dhe vlerësimin tuaj. A nuk ka thënë Mommseni juaj se kombi shqiptar është më i vjetri në Ballkan? A nuk a ka quajtur shpesh Virchow-i juaj “kombin me të vërtetë më superior” të Europës Lindore? A nuk e kanë përsëritur në çdo kohë, dijetarët tuaj, që dallohet nga fqinjët e tij për nga gjuha dhe shpirti?”
Para se të lexojmë takimin e Blowitz, gazetarit të “Times”, me profesor Virchow, le të shohim shkurtimisht diçka për jetën e shkencëtarit gjerman. Kjo gjë na ndihmon për të kuptuar më qartë përfundimet e tij mbi shqiptarët dhe rëndësinë e punës së tij.
Kush është Rudolf Virchow?
Rudolf Ludwig Karl Virchow (1821-1902) ishte një doktor gjerman, antropolog, patolog, prehistorian, biolog dhe politikan, i njohur për shpënien para të shëndetit publik. Atij i referohen si “babai i patologjisë moderne” dhe konsiderohet si një nga themeluesit e mjekësisë sociale. Vinte nga një familje bujqish me origjinë gjermane dhe polake. Virchow studioi për mjekësi dhe kimi në Berlin në Akademinë Ushtarake Prusiane. Kur u diplomua në 1843, shkoi për të shërbyer si asistent i anatomistit të njohur, Robert Froriep. Një nga kontributet e tij më të mëdha për arsimin mjekësor gjerman ishte inkurajimi i përdorimit të mikroskopit nga studentët, duke u bërë thirrje studentëve të tij për të 'menduar mikroskopikisht'. Virchow ka meritën e shumë zbulimeve të rëndësishme. Kontributi shkencor më i njohur gjerësisht i Virchow është teoria e tij për qelizën, e cila ndërtoi punën e Theodor Schwann. Ai përmendet si i pari që njohu qelizat e leucemisë. Virchow botoi në vitin 1858 studimin e tij mbi qelizat në “Omnis cellula e cellula ("çdo qelizë e ka origjinën nga një tjetër qelizë ekzistuese si ajo"), bazuar në shpikjen e François-Vincent Raspail. Ky ishte një refuzim i konceptit të lindjes spontane, i cili mbronte idenë se organizmat mund të lindin nga materia e pajetë, i kundërshtuar fillimisht nga Francesco Redi dhe hedhur poshtë përfundimisht nga Virchow, për të deklaruar se burimi i vetëm për një qelizë të gjallë ishte një tjetër qelizë e gjallë.
Një zbulim tjetër i rëndësishëm (i madh) i Virchow, është edhe ai që bëri përafërsisht në të njëjtën kohë me Charles Emile Troisier, në lidhje një nyje të zgjeruar supra-calvicular dhe kancerin në mushkëri. Kjo njihet si nyja e Virchow. Virchow është gjithashtu shumë i njohur edhe për sqarimin e funksionimit të mekanizmit të thromboembolism-it të mushkërive. Për më tepër, Virchow themeloi fushat mjekësore të patologjisë qelizore dhe të patologjisë krahasuese.
Në vitin 1869 ai themeloi shoqërinë e antropologjisë, etnologjisë dhe parahistorisë (Gesellschaft für Anthropologie, Ethnologie und Urgeschichte), e cila pati shumë ndikim në koordinimin dhe intensifikimin e hulumtimit arkeologjik gjerman. Në vitin 1885 ai zhvilloi një studim të kraniometrisë (matja e studimi i kockave të kafkës), i cili dha rezultate të habitshme që kundërshtonin teoritë bashkëkohore shkencore raciste mbi "racën ariane", duke e shtyrë Virchow që të denonconte "misticizmin nordik" në Kongresin e Antropologjisë në vitin 1885 në Karlsruhe. Në vitin 1861, ai u zgjodh anëtar i jashtëm i Akademisë Mbretërore suedeze të Shkencave e në 1892 u nderua me Medaljen Copley. Mes studentëve të tij më të famshëm ishte edhe antropologu Franz Boas, i cili është quajtur si “babai i antropologjisë amerikane” dhe “babai i antropologjisë moderne”. Virchow ishte një studiues i palodhur dhe ka lënë një numër shumë të madh veprash të shkruara.
Ai zhvilloi gjithashtu një metodë standarde të procedurës së autopsisë, e cila mban emrin e tij e që është ende një nga dy teknikat kryesore të përdorura sot. Por më shumë se një mjek eksperimentues, Virchow ishte edhe një avokat i pasionuar për reformat sociale dhe politike. Ai konsiderohet gjerësisht si pionier i mjekësisë sociale dhe antropologjisë. Virchow kundërshtoi fort Darvinizmin nëpërmjet një lekture të tij ku theksonte faktin se mungojnë provat e fosileve për një prejardhës të përbashkët të majmunit e njeriut.
Virchow ka meritën edhe për themelimin e mjekësisë shoqërore, duke u përqendruar në faktin se shpesh sëmundja nuk është thjesht biologjike, por një rrjedhim shoqëror. Si një bashkëthemelues dhe anëtar i partisë liberale (Deutschen Fortschrittspartei) ai ishte një antagonist kryesor politik i Bismarkut. Thuhet se Bismarku e sfidoi Rudolf Virchow në një duel dhe Virchow, duke pasur mundësinë e zgjedhjes së armës, sepse ishte pala e sfiduar, zgjodhi dy salsiçe, ku njëra prej të cilave ishte me kolerë. Bismarku, thuhet, se u tërhoq nga dueli. Një fushë ku ai ka bashkëpunuar me Bismarkun ishte Kulturkampf, fushata anti-klerikale kundër Kishës Katolike duke pretenduar se ligjet anti-klerikale sillnin "karakterin e një lufte të madhe në interes të njerëzimit". Virchow ishte një person i respektuar në qarqet masonike dhe ka burime që pohojnë se mund të ketë qenë një mason. Vdiq nga pushimi i zemrës dhe u varros në varrezat Matthews St., Schöneberg, Berlin. Shoqëria për Mjekësi e Antropologji jep një çmim vjetor në emër të Virchow-it (Rudolf Award Virchow).
Shqiptarët, raca superiore
Që profesor Virchow ishte një prej emrave më të shquar të shkencëtarëve të kohës, vihet re lehtë. Këtë ide e përforcon edhe më tepër Blowitz në artikullin e tij. Duket se ky emër i famshëm kishte bërë që artikulli i Blowitz, të botohej, në të njëjtën kohë me Times, edhe në cepin më të largët të botës, në Zelandën e Re (“Dr. Virchow on skulls”, New Zealand Tablet, Volume VI, Issue 290, 22 November 1878, faqe 17). Është po i njëjti artikull që ribotohet në vitin 1901 në “Le Matin”. Më poshtë është artikulli i plotë. Ja se si e përshkruan Blowitz takimin në shtëpinë e profesor Virchow:
“Unë pranova gjithë padurim ofertën e dr. Liebreich për të më njohur me dr. Virchow. Pritëm disa minuta në një prej laboratorëve. Në dhomën e parë nëpër të cilën kaluam gjendej një koleksion me eshtra njerëzore, të rregulluara në mënyrë simetrike si të ishin oaze. Një ndihmës ishte i zënë me punë në kryerjen e llogaritjes së përmasave të një kafke të vendosur në mënyrë precize në një mbajtëse qelqi. Dhoma e dytë ishte si një miniaturë e Luginës së Jozafatit (shënim i përkthyesit, A.H: Jozafati ishte mbreti i katërt i Mbretërisë së Judës, ndërsa Lugina e Jozafatit është vendi ku: sipas Joel 3:02, Perëndia e Izraelit do të mbledhë të gjitha kombet për gjykim) në momentin e shfryrjes së parë të trombës së ringjalljes. Kishte aty skelete të ngritura drejt, të lakuara, të ulura, të përkulura, si njerëz të zënë në çorodi mes gjumit të tyre teksa shtriqeshin para se të zgjoheshin tërësisht. Eshtra të çdo lloji mbulonin tavolinat, raftet e karriget dhe për të gjetur karrige për t’u ulur duhej t’i pastroje nga mbetjet njerëzore të cilat i ngarkonin ato.
Kafka të panumërta kurorëzonin këtë koleksion magjepsës, duke zbardhur mes pjesëve të paforma të shpërndara mbi mobilie dhe mbi dysheme. Duke soditur këtë spektakël dhe duke kujtuar fjalimet elokuente e të mprehta të dr. Virchow, prisja të shihja një siluetë gjigante, të veshur në mënyrë të çuditshme, me sy xixëllues dhe fytyrë ndriçuese, që të personifikonte fuqinë e dyfishtë të njeriut i cili depërton në sekretet e vdekjes dhe lëvdohet duke mbrojtur ekzistencën e jetës, lirinë. Dera u hap, dhe unë nuk pashë asgjë nga tërë këto. Njeriu i cili vinte drejt meje ishte i veshur si një antikuarian i zënë me organizimin e koleksioneve të tij; me kokën disi thatanike dhe eshtake; flokët e mjekrën të shkurtra e të thinjura; ballin e nxirë nga dielli – në vend që të ishte i rrudhur – të dalë para dhe pak të ngjeshur anëve; venat e dukshme në tëmtha; sytë e vegjël e të futur, gojë të palëvizshme, hundë të mprehtë dhe i palodhur; duart e nxira nga dielli, të shkathëta e të holla, që shfaqnin vendosmëri, energji dhe shkathtësi. Sidoqoftë, origjinaliteti i situatës, u shfaq shpejt.
Biseda u drejtua menjëherë mbi Kongresin (shënim i përkthyesit, A.H: Kongresi i Berlinit, 1878) që po mbahej asokohe. Diskutuam mbi rivalitetin e kombeve të vogla që përpiqeshin të fitonin supermaci në Turqinë Europiane (shënim i përkthyesit, A.H: bëhet fjalë për Perandorinë Osmane në Ballkan).
Në kabinetin e tij ose më mirë në muzeun e tij në vitin 1878, gjatë kohës që po mbahej Kongresi i madh në Berlin, të nesërmen e luftës ruso-turke, (shënim, A.H: pjesa në vijim është ajo që citon edhe Mit’hat Frashëri në librin e tij “Shqiptarët”, Zenit Editions 2005, faqe 66-67) kur po flitej për racat e ndryshme të Ballkanit, doktori dijetar u ngrit papritur: "Shikoni! - tha ai. Ja raca me të vërtetë superiore e këtyre vendeve. Shikojini këta!" Përpara na vuri tri kafka me një konformacion të barabartë. "Njëri nga kolegët e tu më ka dërguar të parën, pastaj shtiva në dorë dy të tjerat. Janë kafka shqiptarësh të vrarë nga turqit. Vështrojini me kujdes! A s’janë të bukura?! A s’janë madhështore?! Kur mora këtë të parën, mendova se ishte një përjashtim. Por janë të gjitha si kjo këtu! Ja raca superiore, madje shumë më lart se gjithë të tjerat!" Dhe doktor Wirchov e përkëdhelte me një butësi entuziaste dhe me shikim plot dashuri kafkën jo të plotë që mbante mbi gjunjë. Pastaj, duke e ngritur dhe duke e ulur me kujdes filloi të përcaktojë në një fjalim të shpejtë dhe me imazhe popullatat e ndryshme të Turqisë europiane dhe, në mbështetje të çdo opinioni që shprehte, ai kërkonte një, dy, tre kafka: malazeze, boshnjake, dalmate, serbe, bullgare, rumune, turke e hungareze. Pak e nga pak ai i kishte shtuar provat në mbështetje të këtyre opinioneve dhe më në fund, në qendër të këtij rrethi të plotë dhe të formuar prej kafkash të madhësive të ndryshme, pak a shumë të prera nga armë të bardha dhe nga zjarri, ai plotësoi demonstrimin e tij. Edhe pse Kongresi e gjykoi jashtë pikëpamjes kranologjike (kafkore), ai gjithnjë u kthehej kafkave të veta shqiptare dhe kur fliste, ulej për t’i prekur me gishta, ndërkohë që të tjerat i konsideronte të padenja; dhe më duhet të shtoj se Konti Andrasi (shënim i përkthyesit, A.H: Kryeministër hungarez dhe ministër i jashtëm i Jashtëm i Hungarisë, 1871–79) nuk do të lëvdohej sikur të dinte sërën e caktuar nga dr. Virchow për hungarezët. “Times”
Kjo dëshmi e sjellë nga ky artikull do të ishte akoma më e plotë po qe se do të kishim mundësinë të lexonim studimet e plota të profesor Virchow mbi racën shqiptare. Këto studime presin ende ditën që të zbardhen e të botohen në gjuhën shqipe.
Deputeti britanik, Cowen: Shqiptarët janë më i vjetri komb i Lindjes
Ndërkohë, aq i bindur ishte Virchow në lidhje me përgjigjet shkencore për racën shqiptare, saqë i drejtohet Kongresit të Berlinit që të ruante këtë racë të rrallë. Atë, nuk e dëgjuan. Natyrisht që Shqipëria u copëtua si mos më keq. Shkenca para politikës (interesave, pazareve) është thuajse gjithmonë e zhvleftësuar. Po kaq vlerë kishte edhe drejtësia e Fuqive të Mëdha. Do të ishte me shumë interes për publikun shqiptar të dinte kumtesën e mbajtur nga Virchow në lidhje me racën shqiptare dhe përpjekjet që ai ka bërë për vlerësimin tonë, nga Kongresi i Berlinit, si racë me tipare të veçanta. Por profesori i ditur, nuk ishte i vetmi që i shikonte shqiptarët si një racë tejet të lashtë. Më poshtë, sjellim një fragment në të cilin britanikët diskutojnë pikërisht mbi këtë gjë, shqiptarët. Pjesa është shkëputur “Nga bisedimet në Dhomën e Komuneve të Britanisë së Madhe më 4 shtator 1880”, e pasqyruar në botimin me rastin e 50-vjetorit të Pavarësisë Kombëtare, “Rilindja Shqiptare” (Përgatitur: Kristo Frashëri, Ndërmarrja Shtetërore e Botimeve “Naim Frashëri”, Tiranë 1962):
“Joseph Cowen: Besoj se qëllimi i anijeve luftarake që do të mblidhen në Raguzë është që t’u kallin frikën turqve. Po sikur të mos i zërë frika Turqit? Çdo të bëhet atëherë? Forca detare e Anglisë, e Anglisë së lirë dhe konstitucionale, a do të përdoret për të djegur a për të shkatërruar kasollet e gjahtarëve, peshkatarëve ose barinjve shqiptarë të Ulqinit? Për këtë qëllim të poshtër do të përdoret fuqia e Britanisë?
Për fitim të kujt do të bëhet kjo padrejtësi? Për fitim të malazezëve...
Malazezët janë rrethuar prej një populli tjetër, i cili është aq trim sa ata, dhe historia e të cilit humbet në brymë të kohës. Shqiptarët janë më i vjetri komb i Lindjes. Ishin atje më parë se grekët e vjetër. Shqiptarët kanë legjenda, gjuhë e karakteristika të veçanta të tyre. Kanë ca cilësi që ndryshojnë fare nga ato të malazezëve, po janë aq trima sa ata dhe dashuria e tyre për liri, as u vu as mund të vihet në dyshim. Plani i fuqive të mëdha është të marrin një copë të Shqipërisë dhe t’ia japin Malit të Zi, pa i pyetur shqiptarët dhe pa u marrë atyre leje.
Një deputet: Shqiptarët nuk janë komb.
Joseph Cowen: Nuk janë një komb, thotë Zotëria e tij. Atë fjalë tha edhe princi Bismarck në Berlin. Princi Bismark tha se nuk kishte dëgjuar që ka një komb shqiptar. Po princi Bismarck nuk kishte dëgjuar as për kombësinë e Holandës a të Danimarkës. Një tjetër princ, aq i fuqishëm sa është princi Bismarck sot, pretendoi në Kongresin e Vjenës që s’dinte ndonjë komb italian. Pas mendjes së atij diplomati, Italia nuk ishte veçse një “shprehje gjeografike”. Dhe me gjithë këtë sot dimë të gjithë se Italia është një komb i madh e i bashkuar. Ajo që u vërtetua në pak më tepër se pesëdhjetë vjet për popullin e një ane të Adriatikut, mund të vërtetohet me një mënyrë të ndryshuar edhe për anën tjetër në aq kohë e sipër.Pas mendjes time do të ishte një padrejtësi aq e madhe të viheshin shqiptarët nën zgjedhë të malazezëve sa sikur të viheshin malazezët nën zgjedhën e shqiptarëve...”
Si e siguroi Virchow kafkën e parë shqiptare - një kryetar fisi shqiptar
Në librin e tij Mit’hat Frashëri, nuk jep hollësi të mëtejshme në lidhje me punën e Virchow apo mënyrën se si ai siguroi kafkat shqiptare. Në artikullin e “Times”, ribotuar edhe në “Le Matin”, Virchow i thotë Blowitz: “Njëri nga kolegët e tu më ka dërguar të parën, pastaj shtiva në dorë dy të tjerat. Janë kafka shqiptarësh të vrarë nga turqit. Vështrojini me kujdes! A s’janë të bukura?! A s’janë madhështore?! Kur mora këtë të parën, mendova se ishte një përjashtim. Por janë të gjitha si kjo këtu! Ja raca superiore, madje shumë më lart se gjithë të tjerat!”. Pas një kërkimi mbi punën e Virchow, ajo që vjen si diçka e re dhe e pathënë më parë, është dëshmia e gazetarit i cili i siguroi Virchow kafkën e parë shqiptare. Cili ishte kolegu i Blowitz? Po dy kafkat e tjera si i erdhën në dorë Virchow? Kolegu i Blowitz, ishte një korrespodent amerikan që mbulonte lajmet nga Ballkani. “Le Matin” e ribotoi artikullin në vitin 1901. Po këtë vit është botuar libri me kujtime, në dy vëllime, i gazetarit amerikan, William James Stillman, (“The Autobiography of a Journalist” (Autobiografia e një gazetari); William James Stillman 1828-1901; Vol. 2; Boston Houghton, Mifflin and Co. ; Cambridge Mass. Riverside Press, 1901). Stillman hedh dritë mbi mënyrën se si Virchow siguroi kafkat shqiptare. Ai i çoi atij të parën. Stillman është personi që e ka befasuar profesorin (sipas asaj që Virchow i rrëfen Blowitz) me kafkën që i dërgoi.
Ishte koha kur shqiptarëve po u merreshin viset veriore për t’ia dhënë Malit të Zi. Stillman ishte korrespodent për Ballkanin dhe ndiqte zhvillimet që po ndodhnin (qëndrimet e tij – ndoshta për mungesë informacioni – shpeshherë janë pro malazeze, por kjo gjë nuk është objekti i shkrimit). Pas një prej betejave të shumta shqiptaro-malazeze, ai dëgjon historinë e vrasjes së një shqiptari dhe këtu zë fill historia që ne kërkonim. Kafka e atij shqiptari është kafka e parë e koleksionit të Virchow. Pjesa e mëposhtme është marrë nga libri i lartpërmendur (faqe 611-613) me kujtimet e gazetarit William J. Stillman:
“Kapiteni më tregoi për një shqiptar trim, që kishte rënë i plagosur nga kali i tij dhe ishte strehuar në një të çarë të shkëmbinjve, i cili kishte vrarë dy malazezë dhe kishte plagosur një të tretë para se sa të shfaqej i pambrojtur ndaj njërit prej tyre, që i kishte dalë pas shpine dhe që e kishte qëlluar nga një e çarë mes shkëmbinjve që e strehonin. Mënyra e vdekjes së tij dhe ajo e sulmuesve të tij, ilustrojnë mënyrat e luftës së malazezve kaq plotësisht sa që unë isha i interesuar për këtë gjë më shumë sesa për detajet heroike të luftimit.
Malazezi e ka çështje sedre sulmin e armikut të tij ballë për ballë dhe mundësisht me armë të ftohtë. Armiqtë që bien në përleshje të përgjithshme nga të shtënat e pushkës, ai nuk i konsideron kurrë si “kokat” e tija; “ai deklaron vetëm ato që ai ka vrarë në një luftim me duar”. Ky shqiptar ishte bajraktari i fisit të tij, kryetari trashëgimor dhe ta vrisnin atë në një luftim me duar ishte ambicia e të treve atyre që e sulmuan atë radhazi; vrasja në shpinë ishte vetëm një çështje nevojshmërie.
Kujtova në atë moment një korrespodencë që kisha pasur vite më parë me Virchow, në lidhje me Pellazgët; dhe duke menduar për koleksionin e tij të kafkave, e pyeta kapitenin nëse ai e dinte vendin se ku kishte rënë shqiptari dhe nëse eshtrat ishin akoma atje, e kur ai më siguroi se ato ishin aty ku ai kish rënë, unë i ofrova atij dy florinj për të më sjellë kafkën, gjë të cilën ai e bëri. Ishte kafka e një burri në moshë të re, me qepjet e kockave të kafkës thuajse të mbyllura, vetëm me dy dhëmbë që i mungonin e asnjë prej tyre të sëmurë dhe unë ia dërgova atë kraniologut të madh, i cili m’u përgjigj me falënderime të ngrohta.
Kafka, tha ai, ishte më e shkëlqyera e koleksionit të tij për sa i përket zhvillimit mendor dhe ai lexoi një kumtesë në lidhje me të, para Akademisë Perandorake Gjermane. Atij i kishin bërë aq përshtypje karakteristikat e asaj kafke sa që ishte i prirë ta konsideronte si një kafkë të jashtëzakonshme dhe i shkroi një prej oficerëve austriakë në Malin e Zi për ta pyetur nëse mund t’i dërgonte disa të tjera, dhe këto, edhe pse jo si ajo e kryetarit të fisit, prej fisi padyshim puro shqiptar, – për shkak se aristokracia nuk martohej kurrë me gjak tjetër përveç atij të së njëjtës racë e kategori shoqërore – zotëronin të gjitha të njëjtat karakteristika intelekti, duke vërtetuar vendosjen e shqiptarëve prej tij, në krye të racave të Evropës, për kapacitet mendor.”
Në këtë mënyrë kemi zbardhur një pjesë të rrugës së kryer nga profesor Virchow në lidhje me studimet e racës shqiptare. Por ka edhe diçka tjetër që tërheq vëmendjen në pjesën e mësipërme të kujtimeve të Stillman. Ai përmend një bisedë që ka bërë me profesor Virchow në lidhje me Pellazgët dhe nisur nga kjo i dërgon atij kafkat e shqiptarëve. Nuk duhet shumë mprehtësi për të kuptuar se raca pellazgjike për të cilën Stillman kishte biseduar dikur me profesorin ishin pikërisht shqiptarët. Në të kundërt përse do përmendte këtë gjë kur synonte të shtinte në dorë kafkën e shqiptarit? Nga ana tjetër, profesor Virchow, ashtu si e përmendëm edhe më sipër, në vitin 1869 themeloi Shoqërinë e antropologjisë, etnologjisë dhe parahistorisë (Gesellschaft für Anthropologie, Ethnologie und Urgeschichte). Kjo Shoqëri pati shumë ndikim në koordinimin dhe intensifikimin e hulumtimit arkeologjik gjerman. Një emër shumë i njohur i arkeologjisë gjermane është edhe Henry Schliemann. Ky i fundit ka bërë disa nga zbulimet më të mëdha në fushën e arkeologjisë. Njihet si zbuluesi i Trojës dhe i thesarit të Priamit. Ka bërë gërmime e zbulime të rëndësishme në Thyros dhe ka zbuluar thesaret e qytetërimit të lashtë mikenas etj. Schliemann ishte një mik i profesor Virchow, i cili e ka shoqëruar në shumë prej gërmimeve që ka bërë, që prej Ilios (Trojës) e deri në Greqi. Virchow ishte një autoritet i padiskutueshëm në fushën e antropologjisë së kohës dhe në këtë mënyrë ai studionte skeletet e gjetura gjatë gërmimeve duke e pasuruar arkeologjinë kësisoj, me rezultate shkencore. Pas një kërkese të Schliemann – e cila ndihej si një nderim që do t’i bëhej librit – Virchow ka shkruar hyrjen e librit “Mycenae” të Shliemann. Këto detaje të pakta shërbejnë për të dhënë idenë se Virchow ishte një person i cili kishte njohuri arkeologjike të mjaftueshme, për të arritur në përfundime mbi racën pellazgjike shqiptare.
Shqiptarët, sa pak të njohur prej europianëve
Përfundimet e Virchow për shqiptarët, nuk ishin më diçka e thënë me zë të mekur, por ishin rezultate me të cilat ambienti shkencor njihej. Kumtesën e tij para Akademisë Perandorake Gjermane në lidhje me racën shqiptare, e gjejmë të cituar më poshtë, nga Stillman, kolegu i Blowitz, të cilin profesor Virchow e përmend edhe në artikullin e “Times”. Kjo kumtesë nuk është botuar ende në shqip. Megjithatë, rasti i shqiptarëve tashmë ishte bërë një njësi krahasimi nëpër seminaret shkencore. Një fragment ku shqiptarët merren si shembull nga Virchow, gjatë punimeve të një konference të rëndësishme të antropologjisë, po e sjellim edhe në këtë material:
"Në Kongresin e fundit Antropologjik në Vjenë, u shkaktuan disa ndjesi nga fjalimi i biologut të madhe berlinez, profesor Virchow. Rreth një vit më parë Virchow, gjatë një rasti të ngjashëm, bëri një sulm të ashpër ndaj qëndrimeve darviniane dhe këtë vit ai foli në mënyrë të njëjtë po kaq hapur. Pjesa e sjellë më poshtë është e shkëputur nga fjalimi i tij i gjatë në Kongres:
Njëzet vjet më parë, kur u takuam në Innspruck, ishte pikërisht momenti kur teoria darviniane kishte lënë shenjën e saj të parë fitimtare anembanë botës. Miku im, Vogt, nxitoi menjëherë brenda radhëve të kampionëve të kësaj doktrine. Qysh atëherë, ne kemi kërkuar më kot për fazat e ndërmjetme të cilat supozohej se duhet të lidhin njeriun me majmunët; proto-njeriu, pro-anthropos nuk është zbuluar ende. Për shkencën antropologjike, pro-anthropos nuk është madje as një temë diskutimi. Antropologu mund, ndoshta, ta shohë atë në një ëndërr, por sapo të zgjohet nuk mund të thotë se ka bërë ndonjë qasje ndaj tij.
Në atë kohë në Innspruck perspektiva ishte, me sa duket, që rrjedha e prejardhjes nga majmuni te njeriu do të rindërtohej e gjitha njëherësh, por tani ne nuk mund ta provojmë madje as prejardhjen e racave të ndara nga njëra-tjetra. Në këtë moment, ne jemi në gjendje të themi se mes popujve të lashtësisë as edhe një i vetëm nuk ishte më afër me majmunët sa ç’jemi ne. Në këtë moment unë mund të pohoj se nuk ka mbi tokë asnjë racë absolutisht të panjohur për njeriun. Më pak të njohur prej të gjitha racave janë banorët e zonave malore qendrore të gadishullit të Malajzisë, por nga ana tjetër ne i njohim banorët e Tokës së Zjarrtë po aq mirë sa edhe eskimezët, bashkirët, polinezianët dhe lapët. Jo! ne njohim më shumë për këto raca sesa ç’njohim disa fiseve të caktuara europiane. Më duhet të përmend vetëm shqiptarët...” (Oriental Religions and Christianity; Frank F. Ellinwood, New York, 1891)
Mihai Eminesku: Raca e pastër shqiptare, e para nga perandoria e lashtë e Lindjes
Aq të njohura ishin bërë për kohën pohimet e Virchow, saqë kishte raste kur merreshin si treguese krahasuese të superioritetit. Qëllimet se përse bëheshin këto krahasime nuk janë më të rëndësishme sesa fakti që i referoheshin shkencës antropologjike si element i pakundërshtueshëm. Këtyre krahasimeve nuk iu shmang as poeti kombëtar më i madh rumun, Mihai Eminesku. Ai thërriste shkencën në ndihmë (shembulli i mëposhtëm sillet thjesht për të treguar jehonën e kërkimeve të Virchow, dhe nuk ka lidhje me antisemitizmin) për të shpëtuar atdheun e tij që e konsideronte të rrezikuar prej hebrenjve:
“Mihai Eminesku (1850-1889), poeti kombëtar i nderuar i Rumanisë, modernizuesi i Rumanisë dhe rapsodi i shtetit të mitur, besonte se vendi i tij ishte mbërthyer mes socializmit dhe liberalizmit dhe duhet të shmangte rreziqet e të dyve në favor të feudalizmit, “...sistemi i lirisë më të madhe, i decentralizimit, i autonomisë shoqërore, i pavarësisë së klasave. Njerëzit nuk ishin të barabartë dhe për këtë arsye ata ishin të lirë”. Rumania feudale ishte një vend i një pastërtie të shëndetshme, e panevojshme për ta thënë – pa hebrenj. “Çifuti nuk meriton të drejta askund në Europë, sepse ai nuk punon”. Hebrenjtë në Rumani ishin “të huaj në trupin e saj,” një “racë, qëllimi i menjëhershëm i së cilës ishte që të merrte pasuritë e patundshme rumune dhe qëllimi afatgjatë i së cilës ishte që mbërthente vendin e tij”.
"Çfarëdo që kushdo të mund të thotë", shkruante Eminesku, "në mes nesh dhe çifutëve ka një dallim racor që nuk na lejon të kemi ndonjë ndjenjë ndaj tyre – në rrethana ku nderi është në rrezik – por përbuzje dhe asgjë tjetër veçse përbuzje”. Poeti, si shumë europianë romantikë të kohës së tij, nuk hezitoi t’i bënte thirrje edhe shkencës: "Etnografi Hoffmann mbronte idenë se zhvillimi i kafkës së racës rumune ishte i admirueshëm, se ato lloje kafkash meritonin të ishin në ballë të qytetërimit... Virchow, një natyralist i famshëm, i jep kafkës shqiptare vendin e parë ndër të gjitha kafkat e racave të pastra nga perandoria e lashtë e Lindjes, dhe kafka shqiptare është identike me atë të racës rumune, me atë të popullit tonë sot.” (Scott L. Malcolmson; “Empire's edge: travels in South-Eastern Europe, Turkey and Central Asia”; fq. 17; Verso, 1995)
Shembuj të tillë krahasues nuk janë të rrallë. Robert Matteson Johnston (1867-1920) ishte një prej autorëve të shumtë që u referohet përfundimeve të profesorit Virchow, në lidhje me kapacitetin kafkor më të zhvilluar të shqiptarëve. Johnston, një historian amerikan e studiues i rëndësishëm i historisë ushtarake u lind në Paris e u arsimua në kolegjin Etoni College dhe Pembroke College, Cambridge. Johnston gjatë karrierës së tij dha mësim edhe në Harvard e Mount Holyoke College. Në librin e tij “The Napoleonic Empire in Southern Italy and the Rise of the Secret Societies” (ribotim i READ BOOKS; 2010; faqe 3,4), në një fragment ai u referohet kërkimeve të Virchow teksa përshkruan aftësitë e racës shqiptare. Ja se si shprehet ai:
“ ...‘Kampaniani i gjallë, abrucezi kursimtar, puliezi brutal, kalabrezi arrogant ngjallin lehtë diskutim dhe tregojnë heterogjeni të racës’, shkruante Cantù. Ndryshojnë jo vetëm temperamentet e tyre, por edhe dialektet e tyre, deri në pikën e pakuptueshmërisë së dyanshme. Prej elementeve të ndryshme të popullsisë, asnjë nuk tregon tipare më karakteristike se shqiptarët, një racë që shfaq, sipas Virchow, kapacitetin kafkor më të madh në Europë. Vendbanimet e tyre ishin rezultat i emigracionit që kishte ndodhur nga përtej Adriatikut midis shekujve të gjashtëmbëdhjetë dhe tetëmbëdhjetë nën presionin e pushtimit turk.”
Studimet dhe përfundimet e profesorit Virchow janë marrë në konsideratë nga shumë studiues të tjerë seriozë, gjë që në tregon rëndësinë e këtyre përfundimeve shkencore. Punimet e plota dhe kërkimet e Virchow mbi shqiptarët, nëse do të botoheshin në shqip do të ishin një element i rëndësishëm shkencor që do të shërbente për të forcuar përfundimet mbi lashtësinë e shqiptarëve, një race enigmatike që vjen nga thellësitë më të humbura të kohës si një linjë e pandërprerë etnokulturore.

Jo nënë, kurrë nuk do të ju harroi, juve dhe Kosovën


Teksti Ramiz Dërmaku, Fotografitë Xhevat Muqaku

Shoqata " Rinia " në Singen, shembull se si duhet të punohet për çështjen kombëtare.




Të jetosh në mërgim, e të mos shkruash për jetën, hallet, sfidat, sakrificat, problemet, mallin, por edhe për sukseset dhe kontributin e mërgimtarëve tanë ndaj çështjes kombëtare e Atdheut, do të bësh një gabim të madh. Në anën tjetër, do të gjendesh në një pozitë të vështirë emocionale e shpirtërore, sepse shtrohet pyetja .., ku do t'ia fillosh ?, çka do të shkruash ? , me cilin do të bisedosh, kur dihet se pjesa dërmuese e mërgimtarëve tanë, nuk kursyen asgjë për të ndihmuar materialisht, internacionalizimin dhe çlirimin e Kosovës. Të shkruash për jetën e rëndë të mërgimtarëve, vështirësitë, me plotë mall e nastalogji ndaj familjes e Atdheut.
Këta rreshta që po i shkruaj, në këto momente të vështira nga mërgimi, më së miri do t'i kuptojnë, vetëm ata që e provuan apo jetuan në mërgim. Perëndimi, një ëndërr e shumë shqiptarëve ( sidomos e të rinjve) duket kështu: Gjermania, Zvicra, Austria..., etj, janë shtete me një ekonomi të zhvilluar e moderne, me një industri të kompjuterizuar, me banesa dhe kushte luksoze, rrugë të asfaltuara, vende të shumta pune, me kushte të mira për argëtimin e të rinjve, me një rini të lazdruar, me vetura të majme, ku një pjesë e madhe e tyre, me xhepat plot (euro), vizitojnë lokale të shumta nate, etj, etj, këto tregojnë qartë për kushtet ne të cilat rritën dhe jetojnë rinia e këtij Perëndimi.
Por, në mesin e tërë asaj që shënuan më lartë, në këto shtete jetojnë e veprojnë shumë mërgimtarë tanë, të ndjekur nga vendlindja e tyre, nga dhuna, presioni, burgosjet, dhe gjendja e vështirë materiale e politike që ushtronte regjimi kriminel serb ndaj popullit shqiptar. Për shkak të gjendjes së vështirë ekonomike dhe asaj politike, shumë shqiptarë u detyruan të emigrojnë në shtetet e shtrigës Evropë e më gjerë.
Hasan Hajdari i larguar nga Kosova në moshën 19 vjeçare
Gjatë viteve të 70-dhjeta deri 74-ta, nga Kosova (por edhe nga Maqedonia e Mali i Zi) u larguan (sipas një marrëveshje të shtetit -Jugosllav dhe Gjermanisë) një numër i madhë i shqiptarëve, për ta siguruar kafshatën e gojës për familjet e tyre. Në mesin e tyre bënë pjesë edhe bashkëbiseduesi ynë z. Hasan Hajdari, nga fshati Jezercë, komuna Ferizaj.
Xha Hasani, rrjedh prej një familje të mesme fshatare, e djegur për lirinë dhe çështjen kombëtare. Posa ai e kuptoi qëllimin e bisedës sonë, ndali bisedën .., mori frymë thellë e ofshau .., e nga rrudhat e tij në fytyrë, i rridhnin djersët.
I nderuari xha. Hasan, na tregoni se çka ju shtyri të largoheni nga Kosova, dhe si i përjetuat ato momente të ndarjes nga gjiri familjar ?
H.Hajdari: Po, shoku gazetarë. Mua, të marrë rrugën e kyrbetit, më shtyri skamja dhe varfërija. Në moshën 19 vjeçare, (në kohën kur brisk nuk i kisha ra fytyrës), me lotë në sy jam ndarë nga familja, fshati dhe Kosova. Më kujtohet si sot, para se të përshëndetesha me familjen, nëna ime nuk qiti pikë loti..., por kur unë i thashë: Nënë.., mu dridhën buzët e njoma, dhe më humbi zëri.Ajo s'mundi të përmbahet dhe ia filloi vajit. E përlotur, mori forcë dhe më tha: biri im, paq shëndetin, rrugë të mbarë, mos na harro...
U ktheva nga ajo përsëri, e mora në grykë, e shtrëngova gjatë, shumë gjatë, dhe me sy të përlotur i thashë: jo nënë, kurrë nuk do të ju harroi JUVE (prindërit, familjen) dhe Kosovën. Posa arrita në Gjermani, pikërisht në qytetin Konstancë, me seriozitetin më të madh iu përkushtova punës, sepse e dija gjendjen materiale të familjes sime. Ne në Kosovë kishim të kryer nga një Kurs të muratorit dhe posedonim diploma, por realiteti ishte se ne nuk e njihnim punën e cila na ishte besuar- pra punën e muratorit. Në fillim, ne nuk e njihnim gjuhën gjermane. Ne për ta realizuar obligimin dhe premtimin që u kishim dhënë familjeve, dhe për ta kryer obligimin moral e kombëtarë ndaj Atdheut, kurrë nuk u ndamë nga puna dhe ndihmat që kërkonte Atdheu-Kosova. Ne u bëmë Rob, ose thënë shkurt skllav pune. Gjatë tërë javës ne punonim me përkushtim dhe seriozitet të madh, ndërsa dy ditët e fundit të javës i kalonim njëri pranë tjetrit duke shkëmbyer mendime e shuar mallin ndaj atdheut.
Ardhja e disa intlektualëve në Diasporë, ndikoi që ne të organizohemi dhe të bashkohemi, rrethë njëri tjetërit. Ata intelektual, i vunë bazat e një organizimi të mirëfilltë kombëtarë. Në mesin e tyre do të ceku vëllezërit: Jusuf e Bardhosh Gërvalla, Emil Kastrioti-Emin Fazlia, dhe shumë të tjerë në Gjermani, ndërsa në Zvicër, Kadri Zeka, etj.
Këta atdhetarë të denjë të çështjes kombëtare, ngadalë por të sigurt, ndikuan përmes; kontakteve me të huajt, shkrimeve, protestave e demonstratave, i tundën qendrat e qyteteve më të mëdha : Bonnit, Frankfurtit, Shtuttgartit, Mynhenit, etj dhe arritën ta vetëdijësojnë e unisojnë mërgatën tonë, dhe të internacionalizojnë çështjen e Kosovës. Unë isha jo vetëm i një mendje dhe shpirti të tyre, por edhe shërbëtor i veprimtarisë për atëdheun.
Në vitet e 90 -eta, kur intelektualët shqiptarë, filloi t'i largoi nga puna, regjimi serbo-sllavo komunist, ata për t'i shpëtuar dhunës, rrahjeve, burgosjeve dhe dënimeve drakonike, u detyruan të largohen nga Kosova. Por, me vete kishin marrë zjarrin dhe dashurinë ndaj atdheut. Ishte, zjarri që nuk të lente të qetë, të shtynte që me seriozitet t'i përkushtoheshim çështjes së Kosovës. Të tillë ishin Dëshmorët e kombit, i tillë ishte edhe strategu i artit luftarak, heroi i kombit AGIM ÇELAJ. Unë si autor i këtyre rreshtave kërkoi, që atdhetarit dhe dëshmorit të kombit z. AGIM ÇELAJ, ti ngritet një lapidarë diku në qytetet e Kosovës, pse jo edhe në Pejë, sikur edhe Sali ÇEKU, Agim RAMADANI, e shumë të tjerë.
Ju deri më tani, kurrë nuk jeni ndarë nga aktivitetet kombëtare, kulturore, arsimore, sportive, etj, ku e gjeni këtë forcë .., këtë energji ?
H.Hajdari” Po, që nga çlirimi i Kosovës, unë me të gjitha forcat e mia morale, fizike, kohore dhe materiale ju kamë përkushtuar aktiviteteve kombëtare. Katër vite me radhë, isha kryetar i Klubit "Kosova" në Singen, ndërsa tani jam kryetarë i Shoqatës për kulturë dhe integrim " Rinia " po ashtu me seli në Singen. Të ju them të drejtën, kur mendoi se sa shumë të rinjë flijuan edhe jetën për çlirimin e Kosovës, e sa të tjerë mbetën me plagë dhe të pa aftë për jetë, sikur gjejë, forcë dhe energji që të bëjë diçka për Atdheun. Të flasë për rezultatet dhe sukseset e Klubit Kulturor "Kosova", nga Singeni, në kohën kur unë isha kryetar, na duhet kohë e gjatë, mirëpo unë do i ceku vetëm disa prej tyre. Në festivalet e Diasporës, të mbajtura në Berlin të Gjermanisë, ku merrnin pjesë shumë shoqata kulturore artistike shqiptare nga shumë shtete Europiane, grupi i vallëzimit "Kosova" nga Singeni, i drejtuar nga koreografi z. Rrustem Selca, fitoi njëherë vendin e parë, dhe njëherë tjetër vendin e dytë. Pastaj, në Festivalin e Kaçanikut, përfaqësuam Diasporën, ishim ndër më të mirët. Lokalet e klubit- shoqatës, ishin të mbushura me kupa, diploma, mirënjohje, falënderime, nga institucione të ndryshme gjermane dhe subjekte shqiptare.
Edhe shoqata për kulturë dhe integrim " Rinia ", është mjaft e suksesshme duke ju falënderuar, punës në vazhdimësi dhe së bashku të kryesisë, anëtarësisë, grupeve të vallëzimit dhe atij futbollistik, të përcjella në çdo hap nga familjet tona. Kryesinë e kësaj shoqate e përbëjnë prindërit, të rejat, të rinjtë si dhe koreografi i grupit të vallëzimit.
Aktualisht kjo shoqatë numëron 40 anëtar të rregullt, të cilët flasin me një zë.
Disa prej aktiviteteve:
- pjesëmarrja në festivalin kombëtar " Sofra Dardane" në qytetin Bajram Curri,
- organizimi i Kongresit të 8- të, te gruas intelektuale mbarë kombëtare
- organizimi i mbrëmjes së bamirësisë për Shkodren,
- prezantimet në festat e qyteteve, festat kombëtare, dasma shqiptare,
- takimi me shkrimtarin e madh z. Ismail Kadare,
- pjesëmarrja në turnire të futbollit, të organizuara nga shoqatat shqiptarë dhe gjermane,
- prezantimi i kuzhinës kosovare në Sofren e Singenit,
- bashkëpunimi i suksesëshem me përfaqësuesit e Konsullatës së Kosovës në Stuttgart,
- bashkëpunimi me shoqatat si motra te bashkatedhetareve tanë në Gjermani dhe Zvicer ,etj.
Në manifestimet, kremtet, përvjetoret, promovime librash, pastaj në shumë manifestime gjermane, dmth; me mjaftë sukses e kemi prezentuarë kulturën, traditën dhe veshjen tonë.
I nderuari xha. Hasan, kujt do t'i falënderoheshe për këto suksese ?
H.Hajadari: Po më vjen shumë vështirë të cekë emrat, ( mirëpo me siguri se për shkak të hapësirës dhe numrit të madh të atyre që në mënyra të ndryshme e kanë ndihmuar shoqatën) do i cekë disa nga ta: së pari zotërinjtë; Marash Gojani- nënkryetarë, Xhevat dhe Jakup Muqaku, Gani Ymeri, Nezir Sadikaj, Sebahat Salihu, Veli Kabashi, Rrustem Selca- korograf- mjeshtër i baletit , fëmijët, prindërit e fëmijëve , rrobaqepësin Besim Lokaj, dhe shumë e shumë të tjerë.
Me disa të dhëna për z. Hasan Hajdari dhe fotografi që flasin për disa prej aktiviteteve të shoqatës për kulturë dhe integrim Rinia nga Singeni,e cila me emrin e ri funksionon që nga muaji tetorë i vitit 2008, për të cilat shkruajtëm më lart, kontribuoi edhe z. Xhevat Muqaku.
"Me më të pjekurit në ballë, z. Hasan Hajdari-kryetar shoqata " Rinia " e kishte që në fillim rrugën e trasuar. Ishte dhe mbeti Fanar, mirë i njohurë për veprimtarinë kombëtare. Krenohemi me rrënjet dhe brumin tonë shqiptar, nuk e duam anonimitetin. Për një kohë të shkurtër, kjo shoqatë ka bërë shumë, por ne së bashku mendojmë, sikur se edhe më të pjekurit tanë ,baca Hasan dha baca Marash; se ky është vetëm fillimi, pasi që në të ardhmen na pret aktivitet edhe më i ngjeshur, dëshirojmë që nipat dhe mbesat tona të frymojnë, vallëzojnë dhe këndojnë shqip. Duke e zhvilluar kulturën tonë, prezantojmë vetveten, vendlindjen, jemi afër trojeve kombëtare me Rininë dhe familjet tona"
Po kush ua hjekë shpenzimet e rrugës, apo të ushqimit, etj etj.. ?
Xha Hasanit për pak çaste sikur i buzëqeshë fytyra dhe shto;i..., po kush tjetër posë anëtarësisë së shoqatës dhe vullnetarëve të shumtë.
Në fund,ne i themi me plotë gojën dhe fjalën, të lumtë ty o burrë ,( të lumtë o plaku i maleve, o Hasan Hajdari, jetë të gjatë e të lumturë Ty), dhe të gjithë atyre që në forma të ndryshme e ndihmojnë pjekjen dhe kultivimin e kulturës kombëtare, sikurse shoqata për kulturë dhe integrim " Rinia" nga Singeni.

Mediat dhe Politika: Pse ka kaq shumë manipulime dhe propagandë në mediat shqiptare?

  Kërko brenda në imazh Nga Gëzim Mekuli   Gëzim Mekuli lindi në Pejë (1966). Studioi në Universitetin e Prishtinës gjuhën dhe letërsinë ang...