Agjencioni floripress.blogspot.com

2011/05/23

KONTRIBUTI KOMBËTAR I PUBLICISTIT SHQIPTAR ARISTIDH KOLA(KOLIA)

Aristidh Kola(Kolia)ishte historian, publicist, dhe jurist. Ishte kryetar i Lidhjes së Arvanitëve. Ai lindi në Kaskaveli të Thivës ne Greqinë Qendrore, zonë e cila banohet tërësisht nga shqiptarët, që në Greqi thirren arvanitas. Aristidhi, si edhe mijëra e mijëra bashkëkombas të tij, u edukuan me frymën e dashurisë për traditat shqiptare, që trashëgoi kjo pjesë e popullatës shumëkombëshe e Greqisë së sotme, prej afërsisht 10 milionë banorë, ku 1/3 e saj përbëhet nga popullata shqiptare, si dhe pjesa tjetër nga kombe dhe kombësi të ndryshme.
 


Aristidh Kola studioi për jurisprudencë në Athinë dhe pas mbarimit të universitetit, për shumë kohë iu përkushtua traditave kombëtare të shqiptarëve në Greqi. Ai përfundoi librin e tij të famshëm, “Arvanitasit dhe origjina e grekëve”, që bëri një jehonë të jashtëzakonshme në të gjithë Greqinë, si dhe në diasporën e saj jashtë vendit; njohu 9 botime brenda dhjetë vjetëve. Kola botoi revistën tashmë të njohur, “Besa”, si dhe revistën tjetër periodike, “Arvanon”. Këto revista bënin edukimin e shqiptarëve të Greqisë me traditat e shkëlqyera të tyre historike. Këto flisnin, gjithashtu, për autoktoninë e shqiptarëve të Greqisë, si dhe kultivonin kulturën, traditat, zakonet shqiptare në këtë vend. Dihet, se në Greqi ka influenca të tjera të kombeve dhe kombësive, siç janë sllavo-bullgarët, që shtrihen në veri të Greqisë, turqit, që shtrihen në veri-lindje të këtij shteti, romano-vllehët, evgjitët, që nuk janë pak në këtë shtet, por i kalojnë tre milionë banorë, si dhe popullata katolike, izraelite dhe egjyptiane. Pra, për të mbrojtur këto doke dhe zakone, në këtë konglomerat popujsh të ndryshëm të Greqisë, këto revista kanë bërë një punë jashtëzakonisht të mirë për të ruajtur ndjenjat kombëtare të arvanitasve.
Aristidh Kola botoi thirrjen e shqiptarëve të Greqisë, që u bë në fund të shekullit XIX, gjë që hodhi dritë mbi lidhjet e shumta të shqiptarëve të Ballkanit, të cilët kërkonin një shtet të bashkuar, që fillonte nga Veriu i Shqipërisë së asaj kohe, në Nish të Serbisë e deri në Selanik të Greqisë. Ky shtet do të kishte një popullatë shqiptare me pakica greke dhe sllave, në shumën jo më pak se 13 milionë banorë. Në vargun e shumë librave të Aristidhit, është edhe libri “Greqia në çarkun e Jugosllavisë së Millosheviçit”, i cili u botua edhe në gjuhën shqipe. Aty Kola përshkruan në mënyrë reale marrëdhëniet greko-sërbe dhe njëkohësisht, denoncon kombinacionet e tyre karshi kombit shqiptar dhe influencat negative mesjetare të ortodoksizmit greko-serb në Ballkan. Aristidhi bashkëpunoi me të gjitha rrethet e diasporës shqiptare në Botë. Ai mbante lidhje dhe bashkëpunoi me shqiptarët e Amerikës, me mikun e tij të ngushtë, Antonio Belushi, në Kozenca të Italisë, me intelektualët e Kosovës, të Maqedonisë, të Turqisë dhe atyre të Shqipërisë. Ai ishte lidhur edhe me arbëreshët e Korsikës, nga të cilët kishte dalë edhe i madhi Napoleon Bonoparti. Kola, në mënyrë heroike mbrojti në dhjetëra emisione televizive, si dhe në mjetet e informimit grek, luftën e UÇK-së, e ju kundërvu propagandës së neveritshme e të ndyrë të qarqeve ultranacionaliste greko-serbe, kundër vëllezërve tanë kosovarë, gjatë masakrave të barbarëve serbë në Kosovë dhe përkrahu bombardimet e NATO-s në të ashtuquajturën Jugosllavi. Kola, si kryetar i shoqatës së arvanitasve të Greqisë “Marko Boçari”, do të akuzohej nga forcat ultrashoviniste ortodokse greke, vazhdimisht për të vërtetën e ngjarjeve të Kosovës, si dhe për të vërtetën e shqiptarëve në Greqi, që ai i përfaqësonte nëpërmjet shoqatës së tij, njohur edhe nga ligjet e shtetit grek. Atë e hodhën në gjyq përfaqësues të organizatave ultranacionale greke, të cilat e kërcënuan edhe me vdekje. Nuk është rastësi që në të gjithë Athinën, në pranverën e vitit 1999, në ngjarjet e Kosovës, ishin shkruar me dhjetëra parulla ku kërkohej varja në litar e Kolës, pra, vdekja e tij. Miku i madh i të gjithë shqiptarëve I qeshur dhe i dashur, Aristidhi[2] ishte mik i të gjithë shqiptarëve në Greqi, që shkuan atje gjatë këtyre viteve të fundit dhe sidomos, i intelektualëve shqiptarë, të cilët ai i ndihmoi jashtëzakonisht shumë. Dera e shoqatës së shqiptarëve të Greqisë “Marko Boçari”, ka qenë gjithnjë e hapur. Kjo shoqatë, që drejtohej nga Kola, organizoi në të gjithë Greqinë tubime, aktivitete politiko-kulturore e të tjera, për Shqipërinë, si dhe për personalitete të rëndësishme shqiptare të Greqisë. Aristidh Kola i përket brezit të kolosëve të kombit tonë. Ai, së bashku me Antonio Belushin, bënë të njohur zyrtarisht në vitin 1988, pranë organizmave ndërkombëtare se në Greqi jetonin mbi 2 milionë shqiptarë, si dhe kishte 600 qendra shqipfolëse. Kjo u bë publike edhe në shumë mjete të informimit, si dhe te revista “Lidhja e Kozencës”. Aristidh Kola, së fundi ishte duke përgatitur fjalorin arvanitas-grek, që do të mund të bënte diferencimin e gjuhës shqipo-arvanitase me atë zyrtare greke. Aristidhi u sëmur në gusht të vitit 2000 me diagnozën leuçemi në gjak. Jam i sigurt se kundër tij janë përdorur doza vdekjeprurëse radioaktive ose goditje me mikrovalë, përballë zyrës së tij. Këtë ma kishte thënë më parë, vetë i ndjeri Aristidh, në kohën kur vuante nga e njëjta semundje, mbesa e tij. Ajo kishte dhembje koke dhe të dridhura, gjithmonë kur punonte në zyrën e Aristidhit. Më pas, familjarët e tij janë shprehur se nga kampionët e gjakut të Aristillit, dërguar jashtë Greqisë, niveli i radioaktivitetit në gjakut rezultoi nga 40 deri 50 herë mbi normalen. Kola kishte hedhur idenë: “Greqisë nuk i vjen asgjë e keqe, nëse riktheheshin shqiptarët e përzënë në shekullin e kaluar, nga trojet shqiptare të Çamërisë. Përkundrazi, do të forcohej akoma më shumë miqësia me kombet dhe kombësitë, që e përbëjnë sot Greqinë. Pak kohe para se te vdiste Aristidh Kola u tha miqve: “Ju lutem, mos ushqeni asnjë iluzion; mua më vranë dhe kështu si me mua, kanë vepruar edhe me dy kryetarët e tjerë të shoqatës “Marko Boçari”, të cilët vdiqën po nga “leuçemia”. Unë këto fjalë ua kam thënë të gjithë miqve të mi”. Me vdekjen e tij kombi humbi një nga bijt më të medhenj, që gjithë jetën ia kushtoi çështjes shqiptare të Greqisë e më tej. Aristidh Kola u varros më 13 tetor 2000 në varrezat e Athinës, i përcjellë nga qindra e qindra shqiptarë të Greqisë dhe Shqipërisë. Në varrin e të madhit Aristidh Kola u vendosën kurora të shumta nga personalitete të ndryshme arvanitase të mbarë botës, nga presidenti i Shqipërisë, Rexhep Meidani, si dhe kryeministri shqiptar, Ilir Meta. E vërteta përvëluese e Aristidh Koles "E vërteta përvëluese e Aristidh Koles" është libër, ese nga Kolec Traboini, që lidhen me të vërtetën e studiuesit arvanitas Aristidh P. Kolia (1944-2000) si dhe të popullsisë arvanitase në Greqi, të cilës racizmi dhe gjenocidi sistematik i qarqeve ultranacionaliste greke (si në të djeshmen historike por edhe në të përditshmen aktuale) përpiqet me të gjitha mjetet ti shuaj indentitetin si popull, si gjuhë, si kulturë e tradita. Aristidh Kolia ishte ai që qoftë si president i arvanitasve të Greqisë, qoftë si shkrimtar, studiues, historian publiçist, zgjoi popullin e vet dhe e vuri në udhën e dinjitetit historik e në këtë pikpamje ai është Prometeu i Arvanitasve. Dhe për këtë ata e vranë, së pari fizikisht e së dyti, përjetojnë dëshirën e eger që sa të jetë e mundur, të vritet moralisht edhe vepra e tij shumëdimensionale. Me studiuesin Kola, autori pati rastin të njihet personalisht gjatë kohës që jetonte në Athinë dhe të krijojë një miqësi të vërtetë, njohje që i sherbeu për të paraqitur një sërë artikujsh në të cilat shfaqet jo vetëm universaliteti i ideve të Aristidh Kolias por edhe të shtjellohet me tej idea se përse këtë personalitet të madh e vranë në mënyrë të sofistikuar siç historikisht kanë vrarë edhe udheheqës të tjerë arvanitas, herë me plumb pas shpine, herë me helm në kafe e në kohrat moderne me radioaktivitet vdekjeprurës. Në 310 faqet e librit përmblidhen edhe ese e shkrime të tjera relevante, që kanë të bëjnë me gjendjen e emigrantëve shqiptarë në Greqi, aspekte historike e aktuale në Shqipëri dhe në Kosovë, mbi artin e letersinë etj. Është botuar në Tiranë 2005. Veprimtaria Arvanitasit dhe prejardhja e grekëve, 1983. Gjuha e Perëndive, 1989. Deklarata e Bashkimit Arvanitas. Fjalori Korregjues i Fjalëve arvanite Fjalori Korregjues i Fjalëve arvanite Fjalori Krahasues i Gjuhës Shqipe Greqia në Kurthin e Serbëve të Milosheviçit Kënga e Mercenarëve, prejardhja e grekëve Mithi dhe e Vërteta Varrimi i Tretë i Marko Boçarit STUDIM HISTORIKE NGA ARISTDH KOLA 6 mijë kalorësit ilirë në Pakistan Hundëza dhe hundëzakët jetëgjatë, pasardhës të ilirëve nga studimi i arvanirtasit Aristidh Kola deri në fokusin e studiuesve të huaj 6 mijë kalorësit ilirë në Pakistan Historia e pakistanezëve me origjinë shqiptare. Si mbijetuan e ruajtën traditat Saimir Lolja/as.prof.dr. P.Eng Paraardhësit tanë ilirët janë shpërndarë gjithandej. Pas betejave pa lavdi të prijësve të tyre, ata endeshin në kërkim të një atdheu të dytë, larg nënshtrimit dhe shfrytëzimit. Në librin “Arvanitasit”, historiani i madh me prejardhje shqiptare, Aristidh Kola, dëshmon një nga qindra histori të vendosjes së ilirëve në një shtet larg Ilirisë. Po ashtu, edhe një skenarist, i quajtur Hilton, xhiroi një fis në Pakistanin e largët. Vendi ku ishin vendosur këta njerëz quhej Hundëz. Hundëzakët një fis më prejardhje ilire tashmë edhe sot e kësaj dite me tradita, gjuhë dhe zakone të ndryshme është vendosur në Kafiristan, në pjesën e Pakistanit, aty ku e kanë kufirin e përbashkët Afganistani, Pakistani, Kina e Taxhikistani. Historia e hulumtuar deri më sot tregon se këta janë pasardhësit e 6000 luftëtarëve ilirë të larguar nga shteti i tyre pas vrasjes së mbretit Kliti, nga Aleksandri i Madh. Karakteristikat e banorëve të Hundëzës janë të ndryshme nga ato të pakistanezëve, ata jetojnë gjatë, janë shtatlartë dhe kanë flokë gështenjë, bëjnë dhe pijnë verë si askush tjetër nga zonat dhe rajoni ku jetojnë. Flasin një gjuhë të veçantë, e cila nuk shkruhet. Shkrimi për Hundëzën po e fillojmë me një pjesë të marrë nga libri i Aristidh P. Kolës, “Arvanitasit dhe prejardhja e grekërve”, Sh.B. 55, Tiranë, 2002, ku shkruhet: “Rreth 6 mijë ushtarë ilirë, pas vrasjes së Klitit nga Aleksandri i Madh, e veçuan pozicionin e tyre prej tij dhe u endën nëpër Braktane, derisa përfunduan në Kafiristanin e sotëm, midis Afganistanit dhe Pakistanit verior. Përpara pak vjetësh, skenaristi Xhejms Hilton xhiroi një dokumentar të titulluar “Horizonte të humbura” (Lost Horizons). Banorët e asaj zone janë të gjatë, të bardhë, me flokë gështenjë dhe jetojnë shumë vjet. Lugina ku jetojnë quhet në ditët e sotme Hundëza (Hundë e vogël) dhe me të vertëte kjo fushë mbyllet me një hundëz midis dy maleve që e rrethojnë. Një tjetër vendndodhje moçalore quhet Balta.

Dialekti i tyre quhet Burrusheski, që do të thotë gjuhë e burrave. Reaguan ndaj futjes me detyrim të fesë myslimane dhe megjithatë edhe sot bëjnë dhe pijnë (në kundërshtim nga të gjithë banorët e atjeshëm) verë e madje të përzierë me ujë, siç bënin të lashtët. Shumë zakone dhe tradita të tyre dëshmojnë prejardhjen iliro-helene të tyre; këtë e dëshmon edhe Ernesto Skura në shkrimin e tij, “Ilirët në Afganistan” në gazetën “Lidhja” të Antonio Bellushit, maj 1983. Kërkimi në bibloteka dhe internet nxori shumë të dhëna, sqarime, studime, receta shëndeti dhe botime për Hundëzën dhe gjuhën Burushaski, gjuhën e burrave, e cila është një gjuhë e pashkruar. Tani Kafiristanin e quajnë Nuristan, pasi thuhet që banorët kanë pranuar fenë myslimane. Vendndodhja e Kafiristanit është aty ku piqen Afganistani, Pakistani, Kina e Taxhikistani dhe Hundëza ndodhet në pjesën e Pakistanit. Nga një shkrim në internet shpjegohet pse ai rajon është quajtur Kafiristan. Shpjegimi vjen nga fjala Qafiristan, që do të thotë vendi i qafirëve ose ndryshe, vendi i të pafeve sipas myslimanizmit. Tani Kafiristanin e quajnë Nuristan (vendi i dritës), pasi thuhet që banorët kanë pranuar fenë myslimane. Hundëzakët janë shumë të ndryshëm në krahasim me pakistanezët me lëkurë të errët apo me afganistanasit, taxhikistanasit e kinezët. Hundëzakët janë të bardhë dhe me mollëza të kuqe. Shumica e 50 mijë hundëzakëve kanë sy blu, të gjelbër ose bojë hiri dhe flokë që kalojnë nga e verdha e misrit tek e zeza e korbit. Disa fëmijë kanë edhe flokë të kuq. Lart në male është një fis i madh që quhet KALASH dhe ngjashmëria e tyre me paraardhësit evropianë të lë me gojë hapur. Perënditë e Kalasheve kryesohen nga perëndia Di-Zau (Diell-Zeus). Kalashët skalisin në portat e tyre edhe një gjë që shpreh origjinën e tyre të lashtë ilire dhe lidhjen e tyre me Aleksandrin e Madh: dy brirë dhije (edhe Skënderbeu dy brirë dhije kishte në përkrenare). Një lule të egër me ngjyrë të verdhë, që fëmijët e mbledhin në mal apo fushë e quajnë BISHA. Një libër gjuhësor i hollësishëm për rajonin e Hundëzës është botuar nga prof. Etienne Tiffou, “Hunza Proverbs”, University of Calgary Press, Calgary, 1993. Nga ky libër tregohet se hundëzakët përdorin shprehjet apo fjalët e mëposhtme: I bukur si yll (gjinia mashkullore); E bukur si Hëna (gjinia femërore); Foljet kam dhe baj në zgjedhimet e tyre të ndryshme, si psh., e kam ba; Dhelpra e quan të tharët rrushin kur nuk e arrin; zor (vështirë); Shtrij kambët sa ke jorganin; BUE (buejt e arës); Ku damë na zer besa; Sheja si ka ra e ka da; IN (nj_); BAR; Agon, a ke ni (po agon, e ndjen); bubullima; Çila (hapa); kurban; beson; hunda; ballkon etj. Ndërsa të dhënat e mëposhtme janë nxjerrë nga libri i dr.Jay Milton Hoffman “Hunza: Fifteen secrets of the healthiest and oldest living people”, Professional Press Publishing Assoc, 5th Ed., Valley Center, 1985. Titulli i këtij libri në shqip është: “Hunza: Pesëmbëdhjetë të fshehtat e njerëzve më të shëndetshëm dhe më të vjetër që jetojnë”. Hundëza, vendi i vendosjes së ilirëve Pllaja e Hundëzës është 2300-2700 metra mbi nivelin e detit dhe tërë lugina rrethohet nga male me lartësi 6000-7500 metra mbi nivelin e detit. Edhe pse vendi është malor, ai është shumë pjellor në prodhimin e zarzavateve, frutave e drithërave të ndryshme, si për shembull: patate, bizele, kastraveca, grurë, misër, elb, kajsi, dardhë, mollë, pjeshka, kumbulla, fiq, qershi, rrush, shalqi etj. Banorët janë bujq (ar-bërës) të shkëlqyer dhe kanë krijuar një sistem mahnitës e madhështor taracash dhe vaditjeje për to. Kanalet kullues, që lidhin dhe ushqejnë taracat me ujë quhen KULLSE. Një mal ngjitur me luginën është i mbuluar me akullnaja, të cilat rrëshqasin me kalimin e kohës; ky mal quhet RAKAPOSHI (Ra kah poshtë). Banorët jetojnë në harmoni të plotë, kanë shëndet shumë të mirë dhe rrojnë gjatë. Banorët e Hundëzës janë të gjatë, racë e bardhë dhe me flokë ngjyrë gështenjë. Banorët e Hundëzës rrojnë 100-140 vjeç dhe nuk njohin ndonjë sëmundje, çfardolloj qoftë. Njerëzit janë shumë mikpritës dhe ndihmues të njëri tjetrit. Nuk ekziston ndonjë lloj krimi në Hunza. Një djalë i lindur ushqehet me gji për tre vjet, kurse një vajzë për dy vjet dhe gjatë kësaj periudhe burri dhe gruaja nuk kanë marrëdhënie. Në Hunzë nuk ka ndarje të çifteve martesore. Hundëzakët, tradita të njëjta me shqiptarët e lashtë Banorët pëlqehen të quhen Hundëzakë (Hunzakuts), e cila tingëllon saktë sipas shqipes. Vallet e hundëzakëve shoqërohen nga daullet, fyejt apo pipëzat dhe valltarët kërcejnë të kapur dorë më dorë në formë rrethi. Një valle popullore e rëndësishme është Vallja e Shpatave, që kërcehet vetëm nga burrat dhe valltarët vishen me rrobe me ngjyra të quajtura KAMARBUNDE. Veçan shtohet se për Vallen e spikatur Shqiptare të Shpatave gjendet një pikturë madhështore në Vjenë e punuar nga një piktor i famshëm austriak. Në raste festimesh, më të vjetrit veshin pelerina leshi të qëndisura, të quajtura Çuka. Kryetari i Hunzës e ka titullin “I MIRI” (The Mir). Në tetor bëhet festa e verës (pijes alkoolike). Gratë nuk janë të mbuluara me perçe. Festa më e rëndësishme është festimi i Vitit të Ri diellor (ashtu si pellazgët, arbëreshët) që festohet më 21 mars. Ky festim quhet NA UROSH dhe dita e parë e vitit të ri bie më 21 mars. Në një ditë të vetme të dhjetorit organizohen të gjitha martesat e vitit. Zakonet shqiptare Burrat veshin pantallona të bardha që i quajnë SHALVARE (shal–varë), ndërsa gratë bluzën e tyre e quajnë KAMISHE. Banorët tregojnë histori se si ata janë ngulmuar aty që nga koha e Aleksandrit të Madh. Nuk ka insekte, përveç mizës së zakonshme. Derri nuk ekziston atje dhe po ashtu edhe mishi i derrit nuk përdoret për t’u ngrënë. Ata mund të quhen 99 për qind vegjetarianë, sepse mishin e dhive të egra e hanë me pakicë, vetëm në dimër. Nuk hanë qen, mace, pula apo bretkosa. Veçan, dr. Hofman vërejti që banorët hanin shumë frutin e kajsisë dhe tulin e bërthamës së kajsisë; biles dhe aq yndyrë sa përdorin e nxjerrin nga tuli i bërthamave të kajsive. Shkrimi për hundëzakët po mbyllet me të fshehtat e jetëgjatësisë së tyre, që janë përmbledhur si më poshtë nga dr. Hofman, i cili e vizitoi dy herë Hundëzën. Sipas Hofman, hundëzakët janë të shëndetshëm dhe të shplodhur. Jetojnë në një klimë të mirë, ku mbizotëron ajri i pastër. Hundëza është një vend me tokë pjellore në thellësi. Këta banorë kryejnë ushtrime fizike ditore, duke iu ngjitur dhe zbritur taracave. Po sipas Hofman, ata bëjnë gjum të plotë dhe në qetësi absolute për tërë natën. Prirja e këtyre banorëve është të pijnë ujin që rrjedh nga akullnajat. Preferojnë çajin me rrëshirë shkëmbi që e quajnë shëllir-jete. Hundëzakët nuk kanë shqetësime dhe ushqehen me vitamina dhe minerale frutash, drithëra të pasitur, zarzavate. Ushqehen me asortimente ushqimore të pasheqerosura, pa dhjamëra dhe yndyrna. Tek ata mungojnë sëmundjet dhe kryejnë jashtëqitje të trashë, tre herë në ditë. Nuk e hanë mishin e derrit dhe janë pothuaj jomishngrënës. Nuk e pinë kafenë. Rëndësia e studimit të hundëzakëve Veçan, studimi i Hundëzës dhe hundëzakëve ka rëndësi të madhe për kulturën shqiptare, sepse, ngaqë ka qenë një vend i izoluar për mijëra vjet, atje janë ruajtur të gjalla tiparet popullore, gjuhësore e zakonore pellazge-ilire-arbëreshe-shqiptare. Venbanimi i pasardhësve të ilirëve në Pakistan Lugina ku jetojnë sot quhet Hundëza (Hundë e vogël) Kjo fushë mbyllet me një hundëz Rrethohet nga dy male 6000-7500 metra mbi nivelin e detit Një vend moçalor quhet Balta Pllaja e Hundëzës është 2300-2700 metra mbi nivelin e detit Vendi ku banonin më pas u quajt Kafiristan (të pafetë) Sot e quajnë Nuristan Vendbanimi i tyre është aty ku takohen Afganistani, Pakistani, Kina, Taxhikistani, në pjesën e Pakistanit Dialekti i tyre quhet Burrusheski (gjuhë e burrave), dhe e pashkruar Reaguan ndaj futjes së fesë myslimane Pijnë verë të përzierë me ujë, si paraardhësit e tyre Karakteristika të tjera gjasore Lart në male një fis i madh, që quhet KALASH Perënditë e Kalashëve kryesohen nga perëndia Di-Zau (Diell-Zeus) Kalashët skalisin në portat e tyre, që shpreh origjinën e tyre të lashtë ilire, dy brirë dhije Edhe Skënderbeu dy brirë dhije kishte në përkrenare Një lule të egër me ngjyrë të verdhë e quajnë BISHA Karakteristika të hundëzakëve Gjithsej 50 mijë është numri i tyre Janë të gjatë Të bardhë Me mollëza të kuqe Shumica e tyre kanë sy blu, të gjelbër ose bojë hiri Me flokë gështenjë, që kalojn nga e verdha e misrit tek e zeza e korbit Jetojnë shumë vjet Studimi historik Aristidh Kola në librin e tij “Arvanitasit” Fisi heleno-pellazg u shpëtua midis shekujsh dhe mijëvjeçarësh, falë mundësisë së pafundme të rezervave që pozicioni gjeografik dhe morfologjia e terrenit i siguroi. Domethënë, burimi i madh i popullit tonë ndodhej në malet shkëmbore të Epirit dhe të Shqipërisë së sotme dhe prej andej, si lumenj grupesh popullore, kohë pas kohe zbriste për në Greqi, Itali dhe Azi të Vogël. Në këto vende si rezultat i kishteve pakrahasimisht më të mira, zhvillohej qytetërimi i saj dhe u ndryshua nga njëri vend në tjetrin sipas kushteve ekzistuese. Në çdo rast që popullsia në vendet e reja dobësohej për çdolloj arsye, kishim zbritje dinamike grupore nga origjina. Zbritja e fundit është ajo e arbëreshëve të shekullit të XIV. Tjetër nuk do të ketë. Fatkeqësisht historia na përgënjeshtroi dhe dëshmoi për vërtetësinë e teorisë sime pellazge…. Aleksandëri i Madh, ilir nga nëna e tij, i kishte fuqizuar legjionët e tij me ushtarë të zgjedhur ilirë. Po nga kjo periudhë veçojmë se, pas vrasjes së Klitit nga Aleksandri i Madh, rreth 6 mijë ushtarë ilirë e veçuan pozicionin e tij nga ky i fundit dhe u endën nëpër Braktane, derisa u përqëndruan në Kafiristanin e sotëm, midis Pakistanit dhe Afganistanit…. Aleksandri i Madh kishte gjak ilir në venat e tij, ashpërsia e tij ilirike nuk mund të krahasohet me atë të Periandrit, dhe as me të gjithë mitet të varianteve të Ali Pashë Tepelenës. Ilirët nuk e gjetën asnjëherë rrugën që të çon në bashkim, megjithëse përpjekjet për të krijuar një konfederatë ishin të shumta. Por, pas luftës së Peloponezit dhe hipjes së maqedonëve, ata luajtën një rol të rëndësishëm, megjithëse në Greqinë Jugore ashtu dhe atje nuk ishte e lehtë njohja e Aleksandrit të Madh, të cilit iu desh të jepte beteja të ashpra për të treguar vlerat e tij. Një nga armët më të forta të Filipit, aq dhe të Aleksandrit, nuk ishte dhe aq formacioni, rreshtimi i ushtrisë maqedonase sesa ari i Pangjeut. Pas Aleksandrit dhe pasardhësve kemi Pirron, i cili tregohet një nga prijësit më të aftë dhe më aktivë, që përpiqet që, me hir apo me pahir, të bashkojë ilirët.

Përgatiti:Agron SHELE

“DITA BOTERORE E METROLOGJISE”.



Është ditë dhe moment i duhur për aktivitetete senzibilizuese të të
gjithë pjesëmarrësve në tregun e produkteve, mallrave e shërbimeve.
Çuditërisht, në Kosovë akoma nuk kamë dëgjuar se është ndërmarrë
ndonjë aktivitet në këtë drejtimn, jo vetëm sivjet, por asnjëherë dhe
asnjë vit më parë.
Nëse nuk dime nuk e kemi larg ku të mësojmë, ja ku është Tirana, shumë afër ?!

Kjo Ditë nderkombëtare, e rëndësishme në vaçanti për konsumatorin,
festohet ne perkujtim të 20 Majit të vitit 1875, kur 17 shtete u
mblodhën në Paris  dhe  themeluan  Konventen e Metrit.
20 Maji festohet si një ditë në të cilën metrologët mund te jenë
krenarë për arritjet e tyre shumë të mëdha dhe njekohësisht shumë
influencuese.

Pse nuk janë krenarë metrologët në Kosovë ?

Ja një shans që po humbet e do të mund ta shfrytëzonim për të
lavdëruar e frymëzuar Agjensionin e metrologjisë, sektorët dhe
individët për të arriturat nga “ zero “ për 12 vite të pasluftës ?!

Agjensioni I metrologjisë ( në kuadrin e MTI-së ) ka edhe obligime
ndaj të gjithë atyre që e nisën AM nga zeroja. Në këtë mënyrë, ja
shansi që të njohtohen dhe senzibilizohen të gjithë, në veçanti
konsumatori për të drejtat, intereset dhe obligimet të cilat mund t I
realizojmë së bashku.

Agjensioni i Metrologjise eshte institucion i specializuar qe zotëron
aftësi dhe ekspertizën e nevojshme për t’u përdorur si referencë për
të gjitha transmetueshmëritë e matjeve në Kosovë.
AM punon për zhvillimin e tre drejtimeve të metrologjisë në vendin
tonë: metrologjisë shkencore, industriale dhe metrologjisë ligjore.

Misioni i Agjensionit të Metrologjisë është:
- Të ruajë dhe përdorë etalonet kombëtare të njësive të matjeve;
- Të mbrojë konsumatorët nëpermjet organizimit të kontrollit të
instrumenteve matës në fushat e transaksioneve zyrtare dhe tregtare,
mbrojtjen e shëndetit, mjedisit dhe sigurisë teknike, si dhe
kontrollin sasior të parapaketimeve;
- Të ofrojë sherbime të kalibrimit prodhuesve dhe përdoruesve të
mjeteve matëse për të qënë konkurues në tregun e brendshëm dhe të
jashtëm.
Aktiviteti i këtij Agjensioni luan rol kyç në përmbushjen e kritereve
të politikave qeveritare sektoriale, të cilat synojnë liberalizimin e
ekonomisë vendase në tregjet ndërkombëtare. Kjo për vendin tonë merr
një rëndësi primare, sidomos në periudhën  aktuale të proçesit të
përmbushjes së detyrimeve që rrjedhin drejt integrimit sa më të
shpejtë në familjen Europiane
Në këtë drejtim le ta përmendi edhe akreditimin e laboratorëve
testuese/kalibruese, punë kjo që u bë më 18 maj 2011, duke bërë
procedura të vlerësimit për mbikëqyrje në Qendrën e Laboratorëve
Testuese në Institutin Kombëtar të Shëndetësisë Publike të Kosovës
(IKSHP).
Vlerësimi i  mbikëqyrjes është bërë sipas kërkesave të standardit  dhe
procedurave të vlerësimit ISO / IEC 17025.
Në bazë të eksperteve, Qendra e Laboratorëve Testuese (QLT) në
Institutin Kombëtar, ka implementuar me sukses të gjitha kërkesat e
sistemit të menaxhimit, kërkesat teknike dhe kompetencën profesionale.


Selatin Kaçaniku, dhe KONSUMATORI, Prishtinë, Kosovë

Diaspora Shqiptare në Gjermani e shqetësuar për gjendjen aktuale gjithëkombëtare!



 
cid:image001.jpg@01CC18A7.2FA74C40
     Asllan Dibrani
 
1. Riorganizim i diasporës shqiptare në  Gjermani
2. U themelua "Bashkësia e Klubeve ,Shoqatave dhe Shoqërive Shqiptare në Baden-Wurtemberg"
3. Debate  për gjendjen e përgjithshme te diasporës shqiptare  dhe ma gjerë
 
Kombi shqiptar sikur ka dal nga binaret e  një procesi  drejt një zhvillimi  dhe integrimi  me vendet e zhvilluara! Në kohët e fundit    kjo paqartësi sikur po merr  dimensione dramatike    si në Kosovë po ashtu edhe në Shqipëri. Këto  fenomene negative  të kombit   janë në një situate të pa lakmueshme  pikërisht  me   gjendjen aktuale në Kosovë,për  pa sigurinë  e vendit ,  gjendja ekonomike e rrënuar nga varfëria e tepërt e popullit ,   indikacionet e  përkeqësimit të situatës  pikërisht me  synimet e ndarjes se Kosovës nga   ish okupator i serb!    Zhvillimet  e bisedimeve serbo-shqiptare  në dëmin e popullit,  keq menaxhimin e politikes se Qeverisë së Kosovës   në  raport me "Diasporën Shqiptare"  që kjo e fundit e ndien vetën te anash kaluar dhe të përbuzur ne te gjitha sferat po edhe me harresën e saj në regjistrimin e popullatës .  Si rezultat i pakënaqësisë  se "Diasporës Shqiptare" të  kësaj gjendje aktuale   në rrafshin kombëtar me iniciativën e  disa klubeve ,qendrave kulturore dhe shoqatave   në Baden Wurtember   u mbajt një takim  i  përbashkët i këtyre shoqatave  dhe klubeve  në Singen  të Gjermanisë afër Zvicrës me qellim të bashkimit të forcave   të Diasporës  Shqiptare në Gjermani , ku  filloj të   zgjohet nga  amullia  e udhëkryqit  te gjendjes  aktuale kombëtare të krijuar nga  grupe të pa përgjegjshme karshi  interesit kombëtar për momentin!...
 
cid:image002.jpg@01CC18A7.2FA74C40
 
Përfaqësuesit e shoqatave , klubeve, dhe qendrave Kulturore  të
Baden-Wurtembergut  në Singen  pran objektit  "Kosova"
 
 
1.Riorganizim i diasporës shqiptare në  Gjermani
Me analizën e kësaj gjendje te rëndë  nga bisedat paraprake të përfaqësuesve të Diaspores shqiptare të z.Azem Veliut  përfaqësues e Klubit "Kosova "nga Singani ,Asllan Dibranit  përfaqësues dhe kryetar  i "Qendrës  Kulturore shqiptare  të Shtutgardit "dhe përfaqësues i "Lidhjes se Shkrimtareve dhe Artisteve shqiptar në Gjermani"  si dhe me Leke Preqin  përfaqesues  i Klubi "Shqiponja"   nga Albstadi, këta iniciues bënë  organizimin e një takimi të këtij karakteri  për konsultim dhe bashkëpunim ndërmjet veti për  riformimin e,"Bashkësisë ose Bashkimin e te gjitha klubeve dhe qendrave kulturore  si dhe shoqatave tjera, ku edhe e përcaktuan datën e mbajtjes se këtij takimi me datën 15.05  2011 në Singen.
Mbledhja filloj në ora 13.h me ç'rast Klubi "Kosova" bëri  organizimin dhe mikpritjen   tradicionale shqiptare  ku ky klub ka lënë gjurmë veprimi qe shumë vite , ma tepër foli edhe kryetari i klubit  "Kosova" nga Singenit Avdi Krasniqi i cili  dha një rezyme për historikun e këtij klubi dhe hapi  fjalën hyrëse ku përzemërsisht përshëndeti ardhjen e mysafireve. Në këtë takim ishin prezent  këto klube dhe shoqata mesa vijon:
Klubi "Shqiponja"   nga Albstadi përfaqesues Leke Preqçi, klubi shqiptar  "Malësia" Hechingen përfaqesues Hazir Beqaj, "Bashkesia shqiptare" Freiburg përfaqesues Azem Ajvazi,  shoqata humanitere "Hereqi"përfaqesues  Maxhun Syla  shoqata "Rinia" Singen përfaqesues Hasan  Hajdari ,klubi shqiptar "Agimi " perfaqesues Ismet Vokshi ,Feride  Selmani  dhe Nadire Hakaj  nga Singeni përfaqesuese   te shoqatës  "Nermin  Vlora Palaski",Klubi" Kosova"  perfaqesues Avdi Krasniqi dhe Azem Veliu , "Qendra Kulturore  Shqiptare"  nga Shtutgardi dhe "Lidhja e Shkrimtareve dhe Artisteve Shqiptar në Gjermani" përfaqësues Asllan Dibrani
 
 
Fillimisht  nga  zoti Azem Veliu ,  Lekë Preqi dhe Asllan Dibrani u shpalos  projekti i  doemosdorëshmerisë se riorganizimit te  Diasporës Shqiptare  si pas një projekti në disa pika , ku edhe u   formua komisioni    nga pese anëtar  për përpilimin e  pikave të rendit të ditës. cid:image003.jpg@01CC18A7.2FA74C40
Grupi   i punës  se përkohshme deri në kuvend  e përbëre   Asllan Dibrani,Ismet Vokashi,
Azem Veliu,Feride Selmani dhe Skender Klaiqi.
 
2.U themelua "Bashkësia e Klubeve ,Shoqatave dhe Shoqërive Shqiptare në Baden-Wurtemberg"
Nga të pranishmit me vota të hapura u propozuan për grupin e punës se përkohshme deri në mbajtjen e Kuvendit  Asllan Dibrani,Ismet Vokashi,Azem Veliu,Feride Selmani dhe Skender Klaiqi.I njëjti grup  i punës nga te pranishmit u përcaktua edhe për  përpilimin e  pikave të rendit te ditës. Pas konsultimeve të këtij grupi pune kryesues u përcaktua Ismet Vokshi me çka  dolën pran publikut me këto pika te rendit te ditës me sa vijon:
Rendi i ditës.
1. Emërtimi dhe  themelimi i këtij organizmi me emrin "Bashkësia e Klubeve ,Shoqatave dhe Shoqërive Shqiptare në Baden-Wurtemberg"
2. Mbarëvajtja ,aktiviteti dhe organizimi  i shoqatave,qendrave kulturore dhe klubeve në B.W. dhe ma gjerë në nivel  të Gjermanisë  dhe  të diasporës shqiptare në tërësi. 
3. Raportet e Diasporës Shqiptare me institucionet e Kosovës,anashkalimi i regjistrimit të popullatës pa pjesëmarrjen  e mërgatës  shqiptare si dhe formimi i Ministrisë  së Diasporës Shqiptare   pa marrëveshjen me diasporën shqiptare.
4. Përçarja e diasporës  shqiptare si pasojë e ekzistimit të partive politike në diasporë  me rezultate boshe.
Ky rend dite u aprovua nga të pranishmit  dhe emërtimi i  kësaj Bashkësie u miratua por selinë e përkohshme deri në Kuvend u përcaktua qe te jete në   qytetin  e Shtutgardit. Me propozimin e Asllan dibranit  u përcaktuan edhe  tre veta për përpilimin  e statutit dhe rregullores së punës  të  kësaj Bashkësie të Shoqatave dhe Klubeve .Për përpilimin dhe plotësimin e statutit  u formua komisioni nga tre anëtar  nga z. Maxhun Syla (jurist) , me bashkëpunëtorët e ti Leke Preqin dhe Shkodran Tolajn.
cid:image004.jpg@01CC18A7.2FA74C40
Grup i përbashkët  me paje  pune  në Klubin  "Kosova" të Singenit
 
3. Debate  për gjendjen e përgjithshme te diasporës shqiptare  dhe ma gjerë
 
Koha në vijim u mbeti të pranishmev debati lidhur me pikat e rendit të ditës. U diskutua  për pozicionin e  "Diasporës Shqiptare" si shumë  e  diskriminuar nga qarqe të  institucioneve të Kosovës .U tha nga të pranishmit se  Diaspora Shqiptare ishte promotor i  çështjes kombëtare para luftës, gjatë luftës po edhe pas luftës,   por  u theksua se  qytetaret shqiptar jemi te zhgënjyer  qysh në kufi   nga  oficer të  doganave  duke na plaçkitur dhe keqtrajtuar  duke i mbyllur të gjitha  fabrikat, dhe uzinat duke e lëne djerrë fushën ma pjellore te Kosovës dhe duke u përpjekur qe  ai popull te mbijetoj vetëm nga  te vjelurat nëpër doganat e Kosovës. Kjo politikë aktuale  është duke  e dëmtuar  dashurinë ndaj atdheut sidomos për  brezin e ri qe po  lind e po rritet  në  vende të huaja  ku as një qeveri  qe 12 vjet   nuk u kujtuan ta mbajnë një pritje  për  klasën punëtore qe lëne djersën në vende të huaja dhe kapitalin e derdhin  në Kosovë. Kurrë nuk u kujtuan qeveritarët që  fëmijëve tanë tu bëhet një pritje ose një organizim  të ndonjë takimi  kulturor apo program   si  brez qe te mbjellin dashuri ndaj  Kosovës,  kurrë pushtetarët  tanë nuk u kujtuan që të mbrohet  kapitali nga investitorët  shqiptar nga diaspora por pos tu qes nderskamsa dhe kushte tjera për falimentim ose tarifa paraprake   të ryshfeteve   të lidhura me korrupsion te organizuar  si pasoje e saje kanë falimentuar të gjithë investitorët nga diaspora  shqiptare. Etiketohen si  "schartza"  me  nënçmim  ku nuk e konsiderojnë se ne  të diasporës  shqiptare jemi  qytetar  të formuar si kosovarë po edhe si  evropian   qe  çdo  qytetar  ose fëmije i yni sot i din nga tri e  katër gjuhë të huaja. Sot  brezi i ri është në avantazh  të ngritjes se  zhvillimit të   tyre  me çka rezulton fakti se shqiptarët sot i gjënë edhe në institucione të ndryshme të shteteve ku jetojnë,  e në të ardhmen mund te jenë edhe faktor   pozitiv për   kombin  shqiptar në tërësi. Nga institucionet tona  nuk  u mbajt asnjë takim  kulturor  për  pushuesit tanë  as në pushimet verore as ne ato dimërore,  se paku t'u drejtohet dikush  me një mirë se ardhje, por pos kur  e luajnë rolin e lypsareve për mes medieve me ndihmua ne ndonjë situate të pa pritshme!?...
 
cid:image005.jpg@01CC18A7.2FA74C40
Pamja  nga  Kryesia e  bashkësisë se posa zgjedhur ne një konsultë   pune
 
Ma tutje u debatua me tone të ashpra   edhe në lidhje me  formimin e "Ministrisë së Diasporës"    nga të pranishmit u mirë prit kjo iniciativë, por  ra në një rrebesh kritikash se në atë ministri nuk punon as një qytetar  i jashtëm  qe si ministri u formua për ta!.  Diaspora  Shqiptare ka intelektualë , doktorë , profesorë  dhe biznesmenë  qe e udhëheqin atë ministri me një përvojë   frymimi të  emigracioni ,se si ne  qe i dimë hallet e diasporës nuk i dine ata qe nuk kane dale asnjëherë  jashtë kolltukëve    nga ish  sistemet komuniste.  Nuk  munden të na mbrojnë identitetin tone  sa  e si duhet prandaj   për diasporën shqiptare  është i pa pranueshëm  pazarllëku i partive politike në kurriz të diasporës shqiptare. Në debat u përmend edhe politika qyqare e institucioneve  në Kosovë ku  në kohët e fundit    janë duke u treguar edhe ma te dobët pran faktorit ndërkombëtar  për ta  quar një politike te qëndrueshme   edhe ma përpara për Kosovën .  Fërkimet politike ndërmjet veti  vetëm  po qojnë  ujë në mulli të armiqve  tanë.
   Nga përçarja qe po bëhen   në fund , paraqitja e interesave politike  personale ,grupore dhe partiake  po e dëmtojnë interesin kombëtar. Nuk  po luhet një politikë frytdhënëse  në aspektin ndërkombëtar  duke i pasur te gjitha faktet  dhe dëshmitë  historike për popullin shqiptar,  ndërsa ish pushtuesi serb ka fakte vetëm të dhunës, vrasjeve,dhe diskriminimit ndaj popullit shqiptar,   e në arenën  ndërkombëtare, prapë po e bindin faktorin ndërkombëtar që ne ishim pushtuesit,ne ishim terroristët ,ne ishim vrasësit ne ishim ata  qe i shitëm organet  e të zënëve rob etj. Nga kjo rrjedh se  politika  vetëm mbrojtëse  nga kosovarët  po e qon vendin në  pasiguri  . Lufta frontale me pushkë në dorë u fitua por në tavolina   sikur po e humb  amanetin  e  të rënëve për lirinë e atdheut. As njëherë nga pushtetarët  e dëgjueshëm ndaj Euleksave dhe Unmikave nuk ju rrah tavolina    zyrtarëve të huaj, që tu tregohet   hapësira e veprimit  në kornizat se për çka kanë ardhur  në Kosovë. Një polikë vetëm mbrojtëse e Kosovës  nga  qarqet serbe pa sulmuar kurrë  po i humb vlerat edhe  ish UÇK  -së se lavdishme,  qe u  furnizua nga diaspora shqiptare  me armë dhe mjete tjera. Një pjesë e mirë e djemve tanë edhe lanë eshtrat e tyre në fushat e betejave   të Kosovës  gjoks për gjoks me armikun , edhe këto i harruan   pushtetarët tanë të mashtruar nga korrupsioni, hajnia, dhe krimi i organizuar.  Për nacionalizmin  shqiptar  ai popull u frymëzua nga  vëllezërit Gërvalla , Kadri Zeka  dhe  Enver Hadri qe i pari shkeli   në Parlamentin e Evropës  për çështjen e Kosovës etj etj  .Këta  diskutues  i sugjeruan institucioneve të Kosovës qe të tregohen ma të matur dhe ma të  shkathët pran faktorit ndërkombëtar, që  të ngrehin një aktpadi kundër Serbisë  për dëmshpërblim ,për dëmin   që i krijoj popullit shqiptar gjatë luftës aparatura serbe  me djegie , vrasje dhe me dëbim masiv nga Kosova.  Ma tutje i sugjeroj  qe të bëhet një kallëzim penal kundër Dik Martit për shpifjet që  i bëri kundër UÇK-së dhe luftës së shenjtë të tyre për çlirimin e Kosovës. U debatua edhe për partitë politike qe  janë formuar në diasporë me direktivat partiake në Kosovë e qe po e përçajnë popullin në diasporë , po e dëmton   interesin shqiptar duke u  nxitur nga institucionet e Kosovës, bile pati zëra qe këto parti të  shuhen edhe me dekretligje, që të lirohemi  nga  ky sindromë i egër,  që të marrim frymë lirshëm dhe ti rrekemi   organizimit   të mirëfilltë me detyra  kombëtare pa e shikuar shtrembër njeri tjetrin , të riorganizohemi që ta ndihmojmë atdheun,  por me kusht qe të  ndërrohet politika  e institucioneve të Kosovës  sa ma shpejt  në raport me  Diasporën shqiptare, për ndryshe  ky takim mund te jetë vetëm fillimi se po qe vazhdon i njëjti  avaz  ata theksuan që do ta  radikalizojnë  aktivitetin e vet  edhe ma tepë në forma dhe veprime të ndryshme , ku nuk do të jetë sinjal i mire për as njërën palë  në këtë gjendje  të pa volitshme, që të hapim  plagë të reja në mes të popullit shqiptar.
 
 

Dita Ndërkombëtare e Familjes



Nga Mimoza Dajçi

Dita ndërkombëtare e familjes përcaktuar nga Kombet e Bashkuara festohet çdo vit në mbarë botën. Si një ditë shumë e rëndësishme familjare, gëzojnë e drekojnë të gjithë së bashku prindër e fëmijë. Dhe ata prindër, që janV të divorcuar duhet të bëjnë dhurata për fëmijët e tyre. Ndihmohen të rinjtë për projektet e reja, ndërsa të moshuarit në punët e kërkesat e tyre.  Këtë vit Organizata e Kombeve te Bashkura në partnership edhe me Federatën Universale të Paqes zhvilloi një Konferencë pranë Zyrave Permanente të Unionit Afrikan në Manhattan.
Të ftuar e folës special ishin Përfaqësuesi i Zyrës Permanente të Unionit Afrikan pranë UN, z. Tete Antonio, kongresistja permanente e Nigerisë pranë UN, znj. U Joy Ogwu, përfaqësuesja e UN për programet e familjes znj. Renata Kaczmarska, drejtori për komunikim nga Federata Universale e Paqes z. Lynn Walsh, Kryetarja e UPF znj. Tomiko Duggan, znj. Susan Roylance koordinatore për çështjet sociale pranë qendrës Howard për familjen, rregjionin e shoqërinë, Departamenti i shtetit të New York-ut për zhvillimin e jetës tek të rinjtë u përfaqësua nga z. Mike Bobbitt, si dhe drejtorja e UPF-se znj. Genia Kagawa, e cila për punën e saj të suksesshme në fuqizimin e familjes në botë u dekorua me Çmimin e Lartë të Mirënjohjes.
Në këtë ditë të gjithë familjet në botë festojnë ditën e tyre. Familja sot në funksion të rajonit ku jeton luan një rol të ndryshëm përsa i përket kushteve sociale. Kjo ditë shënon nxitjen e barazisë, ndarjen e barabartë të përgjegjësive në familje e në shtëpi. Shumë programe hartohen për të kujtuar këtë ditë, ku si qëllim kryesor është fuqizimi i familjes, e punohet për të promovuar pikat e forta të saj, përfshirë edhe kapacitetin e tyre vetëmbështetës. Pasi një familje e shëndoshë është një themel i mirë edhe për vetë shoqërinë, e kjo ka të bëjë me parandalimin e dhunës në familje, e mbrojtjen e viktimës.
Pas njohjes me mesazhin përshëndetës të letrës së nënshkruar nga Sekretari i Përgjithshëm i Kombeve të Bashkuara Z. Ban Ki – Moon, pjesëmarrësit në këtë event të rëndësishëm ndoqën me interes kumtesat, ku si bosht kryesor kishin strategjinë e të ardhmes familjare. Gjithashtu u theksua se bashkëpunimi i mirë i të gjithë institucioneve ndërkombëtarë do të sjellë përmirësim të dukshëm në jetën e familjes sot, dhe se të drejtat e familjes mbrohen nga karta universale e të drejtave të njeriut. Familja është një agjente e zhvillimit tha ndërmjet të tjerave znj. Kaczmarska, ndërsa z. Tete Antonio theksoi se edukimi e shkollimi i fëmijëve është çelësi i suksesit për një familje të lumtur. 

SHTËPISË I ASHT THYE TRAU…E, “JU”..!?


Nga Fritz RADOVANI:

SHTËPISË  I  ASHT  THYE  TRAU…E, “JU”..!?

            Një nga smundjet ma të rrezikshme për njeriun asht anemia, ose mungesa e gjakut.
            Më duket se asht smundje që trashigohet. Shpesh shfaqet pa u kuptue nga i sëmueti.
            “Jep shejat e veta”...po na shqiptarët jemi ende ashtu si na ka përcaktue një mjek i huej mjaft i njohun në Shqipni, para vitit 1944, që i pat thanë Dr. Federik Shirokës: “Këtu tek ju kam ndeshë dishka krejtë të veçantë. Ju interesoheni për shndetin kur e keni humbë!”
            Një percaktim shumë i saktë. Po bahen 100 vjet që Shqipnia asht e “smuetë” e na, po si të parët tanë, “hajt se tash po i kalon..!” Anemia e ka marrakotë. “Mungesa e gjakut të ri” jo vetem e ka lodhë, por ngadalë ate po e çon drejt grykës së vorrit!
            Shkak i këtij shkrimi asht ba mendimi “anemik” i shumë vetëve që shkruejnë në lidhje me gjendjen e mjerueshme të Shqipnisë së sotme, e pikrisht e kam fjalën për ata që janë në këte gjendje të “smuetë dhe të vajtueshme”, përballë “atyne” që po i pijnë gjakun çdo ditë Popullit Shqiptar!
            Të dy klasat sunduese të Shtetit Shqiptar çohen në mengjes dhe i zen nata tue ba të njejten llogaritje: “Sa humbin në këta katër vjet ba me fitue ata të tjerët?”... “Prandej duhet me fitue me çdo kusht!”...Dhe mbas tyne turma të “smueta psiqike” diskutojnë se “cili kandidat nga komunistët trashigimtarë të regjimit gjakatar të Ramiz Alisë, asht ma i ‘përshtatshëm për me drejtue!?”
            Fillojnë e mbarojnë shkrimet me “biografi” tue ua sha e shilue të parë e të mbramë, deri tek “normat e pacenueshme të nderit familjar”, dhe mbasi tregojnë “origjinën e flliqun të prindëve të tyne”...cilësojnë: “Po si mendohet me votue për këtë e nuk votohet për ate që asht i partisë tjeter!?”...Edhe pse e dinë mirë se të dy palët hipin në kolltukët e Shtetit vetëm sa me i ndrrue tjegullat e binasë së Shtetit, e cila përditë shkon drejt greminës, drejt shembjes...
            Ata që janë ma keq në këte “betejë” hajdutësh, janë ish të përndjekunit, që tash 20 vjet jo vetem nuk kanë fitue asgja nga të dyja palët, po edhe vazhdojnë me kenë “numur kot” në arkat e votimit...Si mund të pranohet që tash 20 vjet asnjë nga djelmtë apo vajzat e tyne nuk ka muejtë me u përgatitë ndër shkollat e Europës apo Amerikës, “sa për farë”, siç thonte dikur Populli, sa me thanë se “e kemi edhe na një që nuk asht as hajn as i korruptuem,... siç janë dy palët tjera!”... Po fatkeqsisht bahen plaçkë e dy “bijave” të PPSh... Të shpronsuemit vazhdojnë me mendue: “A thue po i mbushet mendja hajnit me më kthye makare gjysën, se nuk po ua kerkoj të gjitha ata që më kanë marrë...?” Vazhdojnë e shohin andrra me sy çilë!
            Jo, or jo, nuk ju kthen kush gja! E ka thanë Ramiz Alia që në 1991: “Janë  tonat!”.
            Diskutohen e sterdiskutohen shtetet që i kontrollojnë veprimet...Lexojnë “romane” se çka ngjan me “fashistët  e nazistët” në internet...dhe, “harrojnë” e fillojnë me “dyshue” se në Shqipni, të dy palët që zuna me gojë...janë “legjenda” përballë krimeve të komunizmit që kryen për 46 vjet terroristët Enver Hoxha e Ramiz Alia. Pasuesit e tyne sot po vrasin, vjedhin e plaçkisin, merren me trafiqe e mafie, rjepin Shtetin, shpërdorojnë fondet e hueja, shesin e blejnë tokat e lana djerr...ndrrojnë maskat dhe fillojnë edhe me ba “komedi” me vuejtjet e një Populli që e kanë qitë në rrugë të madhe...me lypë ndër të gjitha shtetet e Botës...dhe, me një paturpsi të panjohun në histori: “Ndrrojnë tjegullat e pullazit... për mos me u lagë “shpina” e tyne” dhe as nuk duen me dijtë se komshijtë presin me po atë kurreshtje si tash 100 vjet.. se:
“Shtëpisë i asht thye trau e kur po bie mbrendë... Pra, kush me marrë TRUELLIN!”
            E kjo “Shtëpi” e mbetun shkret... Vllazen Shqiptarë, ..asht SHQIPNIA!

            Melbourne, Maji 2011.

Mujo Buçpapaj: Fitorja e padukshme







Mujo Buçpapaj vjen nga Veriu i vendit ose nga trualli i epikës sonë. Ai është poet dhe mbart metaforën e jetës së vet, metaforën e një fati. Klithma e vendlindjes së tij ka kohë që ndjehet në poezinë shqipe, e lashtë dhe po aq moderne, me një figuracion tronditës, ku frushullijnë erëra, bien ortekë, ujëvarat sjellin emocione të mëdha të natyrës dhe prajshmëri pllajash dhe shpirtrash. Kështu e cilëson Buçpapajn në parathënien e vëllimit poetik "Fitorja e padukshme"...
Mujo Buçpapaj ngërthen mes vargjeve të veta dhe rrugët moderne të të sotmes, kushtrimet për liri, ndërkohë shkon dhe më tej, sjell vetveten në një tjetër kontinent, atë të Lirisë. "Të paktë janë ata poetë në poezinë shqipe, që kanë ndërtuar një poezi të tillë të figuracionit të vështirë dhe të frymës së qartë, të kërkimit abstrakt dhe të metaforës së prekshme. Shumë poetë kanë rikrijuar metaforën e botës si dhimbje dhe hapësirë, por tek ky individualitet poetik, spiralja e dhimbjes ringjall pamjen mjeshtërore të shpirtit artistik që haset tek shumë poetë të mëdhenj të botës sonë, që nga Kuasimodo, Ungareti, Robert Forst, Martin Camaj, Ali Podrimja etj".... "Njohja e gjuhëve të huaja i ka dhënë Buçpapajt mundësi që të njihet me shumë poetë bashkëkohorë, një pjesë të të cilëve edhe t'i përkthejë në shqip, kryesisht nga anglishtja,thotë publicisti,poeti dhe shkrimtari Visar Zhiti.

Arti i komunikimit… një zeje që zbulon pasurinë e botës shpirtërore të individit

Mujo Buçpapaj

 Shtëpia Botuese”Nacional”botoi librin“PA TITULL”,   ese –publicistikë nga Vilhelme Vranari Haxhiraj

    Shtëpia Botuese “Nacional” në numrin e rradhës, datë  22-5-2011, mes titujve të librave të rinj, ka vendosur edhe ballinën e llibrit të fundit të shkrimtares Vilhelme Vranari Haxhiraj, “Pa Titull” .

    Autorja Vranari 2 (dy) muaj pas botimit në Bukuresht, të librit Mamaja” né gjuhën rumune, tashmë paraqitet para lexuesit me një gjini të re, me një volum me ese –publicistikë. Libri, i cili né 320 faqe përfshin 69 tema të  larmishme,të botuara ose të pa botuara më parë né media, është redaktuar nga Mujo Buçpapaj.

    Libri “Pa Titull” është recenzuar nga Prof. Dr. Eshref Ymeri, i cili ka bërë një analizë të shkurtësr dehe mjaft domethënëse si parathënie.

   Menjëherë të tërheq paraqitja e librit, ballina e të cilit është një pikturë e  ditës, e piktorit shqiptar, Shefqet Avdush Emini, e kompozuar nga tenisti i ri dhe mjaft i talentuar Ivo Lek Spathari.
 Autorja  Vranari shpreh falenderimet dhe mirënjohjen e saj për gjithë ata që dhanë ndihmën e tyre për botimin e këtij libri. Gjithashtu  falenderon Shtëpinë Botuese “Nacional” dhe shtypshkronjën “Europrint”  

 E veçanta dhe e reja që sjell autorja me këtë libër është larmia e temave dhe mënyra e kompozimit, gjë që e bën tërheqës dhe ndërkohë shlodhës gjatë leximit.

   Ajo që të bije në sy janë larmia e temave që  nisin me lashtësinë e kombit tonë. Vazhdojnë me bisedën né një auditor kulture mes autores  dhe ish ambasadorit amerikan  né Tiranë J.Withers, se si do t’i realizonte ShBA tri kërkesat imediate (rikthimi i pronës te pronari legjitim, integrimi i të përndjekurve politikë, dhe lufta kundër korrupsionit) si kushte të vendosura nga Brukseli dhe gjithë ndërkombëtarët euro-atlantikë,për pranimin e Shqipërisë né BE.

Tema të tjera janë historike, politike, sociale kulturore, letrare si dhe intervista. Thuajse të gjitha temat shoqërohen me thënie të mençura nga autorë të shquar, nga folklori apo nga vet autorja. Aty gjen ndonjë skicë letrare, ndonjë poezi, apo një koment a bashkëbisedim vlerësues i lexuesit me autoren. 

Ashtu siç thekson Prof.dr. Eshref Ymeri, “nga ky libër interesant, lexuesi ka çfarë mëson…madje i duket vetja si nxënësi para mësuesit.” Ju urojmë lexim të këndshëm atyre që do të interesohen për këtë libër me vlera nacioanle dhe kulturore!
                


Prof.Dr.Eshef Ymeri

Arti i komunikimit… një zeje që zbulon pasurinë e botës shpirtërore të individit
   
              Një fjalë të mirë për një zonjë të mirë
                                          
      Urime zonjës Vilhelme për këtë risi në eseistikë dhe në publicistikë! 

     Libri “Pa titull” (ese-publicistikë) i zonjës Vilhelme Haxhiraj Vranari është një pasqyrë e shpirtit të saj të pastër si loti i fëmijës. Në të ndihet delikatesa e natyrës femërore që di të rrezatojë ëmbëlsi, dashuri, ngrohtësi ndjenjash, aftësi të admirueshme për të hyrë me guxim nëpër honet e shpirtit njerëzor. Arti i komunikimit me njerëzit, për mendimin tim, është një zeje që zbulon pasurinë e botës shpirtërore të individit. Begatia e shpirtit të zonjës Vilhelme Haxhiraj Vranari të befason me larminë e pamatë të mbresave që ajo i përcjell lexuesit nëpër rrugët e jetës ku ajo ka shkelur me sigurinë e një zonje të nderuar, e cila fatin e vet nuk e ka parë asnjëherë të shkëputur nga fati i atdheut.
    Më bëhet shumë qejfi që një zonjë e nderuar merret me publicistikë nacionaliste.  
Shqipëri, fatkeqësisht, janë shumë të pakta, për të mos thënë që nuk ekzistojnë fare, zonjat dhe vajzat që merren me këtë lloj publicistike. Sikur ne të kishim një klasë politike nacionaliste, atëherë edhe penat me formim nacionalist do të ishin më të shumta. Se, për mendimin tim, nacionalizmi nuk ka vdekur në shpirtin e shqiptarëve. Publicistika e zonjës Haxhiraj, si në mbrojtje të Himarës autoktone shqiptare, mbi legjitimitetin e Pavarësisë kombëtare të Kosovës,  tema mbi lashtësinë e shqiptarëve, apo eset për figurat historike që janë pasqyrë e identitetit tonë kombëtar, më kujtojnë për një çast manifestimin e fuqishëm të rinisë shqiptare pas përfundimit të ndeshjes së futbollit midis përfaqësueses sonë dhe asaj greke në pasditen e 4 shtatorit 2004. Kampionia, demek, e Evropës në futboll, që këtë titull e kishte fituar dy muaj më parë, u ul në gjunjë para djelmoshave të përfaqësueses sonë. Por, për fat të keq, askush nga politikan-zinjtë tanë nuk doli të përshëndeste atë entuziazëm të pashoq të rinisë shqiptare. Ai entuziazëm ishte shprehja më e shkëlqyer e urrejtjes kundër shovinizmit, sesa gëzim i fitores …Ndaj shprehem se…
      Kur mbaron së lexuari librin e zonjës Vilhelme Haxhiraj Vranari “Pa titull”, nuk mund të mos e përfytyrosh veten në vendin e një nxënësi shkolle. Dhe me të vërtetë: lexuesi i gjerë përfaqëson në vetvete një auditor gjigant, para të cilit krijuesi shfaqet në katedër apo në skenë në rolin e mësuesit. Duke përsiatur për këtë rol të shenjtëruar të shkrimtarit, lexuesi, në një mënyrë krejt të pakuptueshme, nuk mund të mos vijë në një përfundim interesant për ca raporte të heshtura që vendosen mes krijuesit dhe lexuesit: Kur mësuesi i vë notën nxënësit, në të njëjtën kohë, edhe nxënësi i vë notën mësuesit.  Kjo vlen për drejtësinë, për objektivitetin që ai përcjell në vlerësimet e veta.
       Ky libër, tepër i veçantë për natyrën e strukturimit të tij, përfaqëson një burim origjinal për pasurimin e botës shpirtërore të lexuesit të gjerë. Dhe lexuesi nuk mund të mos bindet për faktin se etja për pasurim shpirtëror, nuk mund të kënaqet nga askush tjetër, përveçse nga ai, krijuesi. Pra, nga njeriu i botës së artit.
 Jam i bindur se, duke u nisur nga strukturimi dhe larmia e temave, libri do të pëlqehet nga lexuesi.
Edhe një herë urime dhe suksese, zonjës Vranari!

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar që editohet nga njëfarë ekstremisti dhe terroristi antishqiptar nga Shkodra, m...