Agjencioni floripress.blogspot.com

2015/03/24

Linditë Ramushi Dushku: PUTHJE BUZË PRUSHI


         Lindita Ramushi-Dushku, Psikologe , poete.....(Poezia vargëzim fjalësh nga shpirti! )



Duke e ditur se debati është një formë e komunikimit ënë mes tëvdy apo më shumë palëve, i cili ka për qëllim a detyrë të ndryshojë, zgjidhë apo dhe të jep informacione dhe të jep përvoja që s’ i kemi njohur. Ai duhet të jet i mbushur me fakte dhe argumente të cilat e bëjnë të mundur që palët të binden me një fakt a fenomen, apo edhe të ndryshojnë bindje. Në fund pritet që palet do të arrijnë të kapin[ thelbin e çështjes.

Se sa debatohet me argumente ndër shqiptarët, gjegjësisht në Kosove, gjithëherë do t’i referohesha debateve politike që mendoj se ato do mbushin hapësirën mediale në Kosovë. Kjo për shkak se jemi akoma shtet në zhvillim. Për faktin se po i zhvillojmë aftesitë e të mbajturit shtet, jo se politika ska qenë pjese e debateve edhe më herët. Të kthehemi te pjesa kryesore e këtij shkrimi, se sa debatohet me argumente ndër ne. Spektri dhe aktorët politik janë mësuar të japin “konferenca” nëpër studio debatimi kjo për faktin se gjithëherë aseti politik kerkon që të jet në qendër të ndodhive duke dal ai fitimtari i planeve për suksese. Për këtë shkak ata nuk arrijnë të jenë debatues të përshtatshëm që para pales të dalin të kjartë për problematiken që diskutohet. Nuk ka debat të mirefilltë asnjeherë në mbledhje të tilla kur secila palë synon vetëm të arrijë majën e diskutimit perkrah idesë që vëhet që në fillim të bisedës gjer në fund. Këto lloj debatesh zakonisht shëndërrohen në “seanca gjyqësore” ku njëra palë akuzon tjetrën vetëm me fjalën e thenë, dhe pala tjetër mbrohet me kundër akuzë, pa pasur diçka që vulosë njerën apo tjetrën zgjidhje.








Nga cila moshë keni filluar të shkruani?

- Gjithmonë kam qen e lidhur me shkrimet. Edhe atëherë kur akoma s’kam ditur shkrim e lexim, kam qen pasionante e tregimeve e përrallzave. Shpesh herë jam personalizuar me protagonistët e tyre, ndonjëherë edhe duke e imagjinaur veten si krijuese të tyre. Diku nga klasa e katërt kam filluar të hedh vargje të para. Por, poezinë e parë e kam shkruar gjatë klasës se pestë të fillores. Megjithëse ishte në poezi jo shumë e plotsuar në kontekstin e vargut të rregullt, ajo akoma mbetet në kujtesem time.




Në përpjekjet për të shkruar, për t`u përballur me botën e krijimit,kush të ka këshilluar, dhe nga kush e keni pasur dhe vazhdoni ta keni përkrahjen më të madhe ?

- Bota e shkrimeve është një hapsirë ku autori përveçse shkrien veten e tij duke vargëzuar shpirtin e tij mes vargjeve, është edhe një hapsirë ku i nevojiten shytës dhe përkrahës, njohës të artit të cilët edhe të japin frymëzime, të japin njohuri për rrugën e mëtejme. Si fillim, poezitë e para i kanë lexuar njerëzit në familjen time, kuptohet përkrahja e parë erdhi nga ta, pastaj nga mësuesit e lëndes së gjuhes shqipe, më vonë nga miq e mike të tjera shkrimtare. Gjithashtu përkrahja më e nevojshme dhe më e madhe tani më vjen nga njeriu i jetes time bashkëshorti im.

Një krijues, a duhet të lexoj pandërprerë?

- Leximi asnjëherë s’ka fund për një shkrimar. Është proces i cili të fut në lëvizje, vazhdimësi e njohjeve.

C`do të thotë për ty të qenit poete, çfarë është poezia për ty?

- Poete, hm… të jesh poete do të thotë të shkrish shpirtin, botën tënde përjetimin tënd, dashurinë, dëshirën, fatin, e çdo gjë tjetër që jeta të ka dhuruar si personazh në një mes. Poezia për mua nuk është vetëm një mendim i shprehur, është vet procesi i ndodhisë, është arti i të jetuarit të përditshmërisë, mitit e kultit. Poezia është jo vetëm një vargëzim fjalësh, poeti, shkrimtari është model lidhjeje mes asaj që shkruan dhe përjetimit.

A është arti i lindur te ty?

- Besoj se arti ka lindur tek mua, sepse unë atë e ndjej dhe jetoj me të.


Ç’gjë e konsideroni arritjen tuaj më të madhe?

- Arti është në vazhdimsi tek unë, jo vetëm poezia, por edhe shkrime të zhanrit esseistik e analitik ndonjëhërë. Arritje e imja është gjithëmonë në ecje.




- A jeni shpërblyer për krijimtarin tënde ?

- Jam shpërblyer disa herë, në konkurse të ndryshme anonime e të hapura. Disa nga çmimet janë nga konkursi anonim letrar, gjate festivalit tradicional “Flaka e janarit”, takimet e poeteshave shqiptare në Vushtrri, çmim për poezi ne vend të pare ne gazeta te ndryshme, nga Ministria e Kultures, çmimin i blerës në konkursin vjetor për libra të ri, nga Drejtoria për Kulturë rini e Sport si krijuesja e vitit, etj…
Përveç ketyre, jam pjesë e shumë antologjive poetike, si vendore dhe të përkthyera në gjuhë të huaja si frengjisht dhe anglisht



*********



TI PO RRITESH

Ti po rritesh çdo ditë
dhe sytë e tu shkëlqejnë
si dy margaritarë
të ruajtur thellësive të oqeanit blu.

Çdo ditë
fytyra jote e lëmuar dehë sytë tanë
duart e vogla që zgjat për përqafim
dhe përpëlitesh me gjuhë e buzë
të të degjoj zërin tënd që shkrinë akuj.

E vogla ime
ti çdo ditë rritesh në krahët e mi mbështetur
përkëdhelur flokëve të mi
kapur për duart e mia
ngjitur pas gjoksit tim
ti po rritesh bijë
duke lumturuar çdo gjë rreth nesh.


NJËMIJË E NJË NETË DASHURI

Ti erdhe
do të vije
edhe nëse ardhja do ish njëmijë vite larg
si njëmijë e një netët e princeshës
Shehrazad.

Ashtu si erdhe
në dyert e shtëpise sime
edhe pse pritja ime flen mbi supin tënd
athua,
do të vije
si ushtar i lagur
nga stina e qullosur
të me gjeje mua
poshtë urës ku u takua dashuria.

Ti me pushton tani
në njëmijë e një netët
kur trupat tanë vlojnë të njejtën deshirë
më pushton përtej ëndrrës
e njejta shije e dashurisë
ti me pushton
të dua duke më thënë
do të të puth duke më thënë
unë krejt dalldisur
të dehur të zhys në petkun e afshit tim
në njemijë e një netët e dashurisë.



RRËNJË DASHURIE

Athua jo
pata thënë!

Eh
dashuria i paska rrënjë
ditët e gjata dhe verën e rrushit të kuq
...sikur të të thoja edhe atëherë
kur netët ishin zbehur nga hijet e mallit
se gëllnjëku i dashurisë çenka shija jote
...athua se dinim
qysh atëhere dashuria u ngjizka nëpër kalendare
e buzengjitjet ishin pjalm i vluar.

Se tash thembrrat shkelin mbi tokë
duke ndjekur dy këmbë të vogla
dy sy të kthjelltë
e duart që zgjaten për përqafim dashurie
...athua sa e gjatë është rrënja e dashurisë
Unë
Ti
dhe nuri jonë i bukur.





TË THEM TË DUA

Stinët e mia dhe fryma jote
netëve pa hënë
rrëfimtaret e gufatjeve tona
kur rrije shtrirë mbi krahrorin tim
athua vjeshtat e arta dhe dimrat e bardhë
u bën kujtesa e dashurisë.

Ashtu të strukur rrenjosur bri njëri tjetrit
eshtrat ngjitur
trupin lëng e afsh
dhe puthjet zjarr
i kemi plaf te ngrohtë
...tamam atëhere kur më thua
atëherë kur të them
Të dua
më merr dhe njëherë si atëherë
më shtrydh dhe njëherë si përherë
sikur qershitë në vlimim vere.

Se stinët tona kishin ndrruar
e ndrrohen në një bosht
sikur duart tona që puthiten gjithë djersë
prap si atëherë dhe tani e gjithëherë
kur të them
kur më thua
Të dua.


KARVANËT E DASHURISË

Atëhere kur zemra merr krahë
varfanjake do ish larguar përherë
po mos të kthehej në agim
si lundërtare e palodhur
me karvanët e dashurisë
të shkrihem në afsh
se në këtë qytet
janë derdhur dashuritë rrugicave.

S'është se s'të njoh në naten e zjarreve
a zëri tingellimë mos të të jehoj
dhe t’i shijoj vijat e syve ngjyrë gri
por dije
dashuritë janë ngjizur furtunave
pllenuar si bimët nën driten e vakët
ashtu siç erdhëm ne me karvanët e dredhur
duke bredhur dritave të këtij qyteti.

...Dhe ti prap bredh...lodro epshit
e virgjerisë së hënës që na soditë me zili
tek ngjizim pjalmin rreth botës.

Këtej rrotull do të jem
sërish rendur me karvanet e dashurisë
pushtuar nga ty
rrugët dhe shiu.


PUTHJE BUZË PRUSHI

Do të liroj shpirtin vjeshtave të kuqrremta
të ta ndez zemrën si kandil
ashtu s'do kem kufij
ashtu do zhytem në përqafimet tua
përditë
përditë e perditë
se kur të njoha unë të thash
jam llavë
e jo zjarr që shuhet
ti vonë fillove ta kuptosh
se si vlohet e skuqet vera.

Atëherë
ti do të prekësh parmakët
dhe dimri do jet ëndërr e shkrirë
stinët me radhë
pushtuar butësisht nga ne të dy.

Atyre vjeshtave që pritja ish vegim
kur fletet binin asfaltit
bashkë me hapërimin tim
do të liroj dashurinë pas teje
dhe ti do përpëlitesh si petale lulesh ne diell
për një puthje buzë prushi.



DASHURI DIMRI

Se sytë e mi kishin parë
ndër ato thepa gjembash
dy vezullime
llavë
dhe afsh dashurie
sytë panë trendafilin e bardhë
qe lulezoi ditëve me kristale bore
trupi
këmbët
që shtegtojnë lagjeve të vjetra me gurë
kalojnë kaq vite e s'harrohen kurr.

Trëndafil prej bore
dashuri dimri.

Unë dhe fustani im
lazdruar nga era flutarake
rrotullohen trupit tënd
e shpirti di te puthet njësoj
si në çdo të ftohtë prej dimri.


E IMJA PJESË TJETËR...

...S'mund të më mungoj pjesa ime tjetër
se sytë më verbohen edhe kur perëndon dielli
edhe atëherë kur drita e tij humbet pas rruzullimit
s'bën të më mungoj ajo tjetra pjesë imja
pa pandehur mund të më vyshket nuri i nusërimit.

Aq zjarr ndezur mes dy trupave
që kullojnë djersët e kthjellta
mes shkëndijash fjalëve
mund të tretem
të tretem
se s'mund të më mungoj e imja pjesë tjetër.


MËNGJESET E DASHURISË

Mëngjeset e dashurisë
vijnë akoma pa çelur dita mirë
s'perëndojnë delirëve të dimrit tinzak
kështu si mëngjeset tona
që zvarritin minutat e orëve
gjitheherë është mëngjes.

I vonojmë dritat e agimit
sikur vjedhim çdo ditë një aureolë të spektrit diellor.

Se tash janë tri zemra
që gufojnë si trofe vezulluar
që flejn e zgjohen
si verë e vluar vjeshte.

Unë ti
Dhe vetja jonë
bashkuar në një tjetër dashuri
zgjojmë mëngjeset e dashurisë.


RROTULL NESH

Mund të shkrihemi rrotull syve të botës
duke hedhur tutje rrugët e perëndimit të kuq
duke mbledhur gjethet e stinës së verdhë
une dhe ti
të presim agimin e ditës
nën petkun e qiellit blu
t'i sodisim yjet tek bien poshtë.

Rrotull
rreth njëri tjetrit
si boshti i akrepave të orës
kur takohemi në tik-taket e kurdisjes
më perqafon
sikur toka driten e hënes netëve të dimrit.

Rrotullohemi
e rrotullohemi rreth njëri tjetrit
tani në vallzim sirenash thellsive të oqeanit.

Rreth botës mund të shkrihen mijëra puthje
mijëra fustane fluturuar me erën
që zhveshin këmbët e njoma
mijëra sy të ndezur
buzë të etura.

...si tonat fllade s'gjen askund e di..?

Rrotullohemi
dhe gjejmë çdo herë sytë e njëri tjetrit
të prekin dritën e perëndeshës së hyjit.




NGROHTËSI...

Stinët ishin të ftohta me radhë
si dimri i ngrirë
e pranvera e hershme me shi
tani dhe vjeshta ngrohet me duart tua të vogla
nga balli jot i lartë
mbi vetullat e drejta.
edhe vjeshta ngrohet
nga shikimi jot.

Sa të ngrohta janë ditët e stinës së erës
me ty që ndritë çdo ditë
ti që na jep ngrohtësi.



KUR BIE SHI...

Ç'do ish plantuar mes këmbësh
po të isha ky shi i vjeshtave
arratisur gushteve të prushta.

Prap dy sy të shkruar jeshil e zi
mu sikur vijat e liqenit heshtak.

Pos kësaj fytyre që dy brigje dogji
e s'iu hoq etja për prehër zjarri
se etja jote s'i ngjan ujit të kroit burimor
si avujt e vezuvias
kulluar filigran argjendi.

Këtej kur bie shi
veç ne të dy puqim trupat deri në asht ngjitje
kur bie shi...


Përgatiti:Flori Bruqi

Mendja e madhe është e zeza e të zot




Shkruan: Avdi Ibrahimi
 

 
Kam pare e takuar në jetën e përditshme njerëz me karaktere të ndryshme, por shpesh më ka rastisur të takoj njerëz me mendje të madhe. Sipas pikpamjës time mendjemadhësia është një fenomen që mund të dallohet fare qartë në gjeste të një mendjemadhi apo mendjemadhe, në të folur, dhe në mënyrën se si qëndron pranë një shoqërie. Kam lexuar shkrime të ndryshme nga e kaluara është mbase interesante se në kohërta e mëhershme sikur mendjemadhesi kane shfaqur vetëm të pasurit, se ata gjithnji e kanë ndier vetën se janë një shoqëri më e lartë nga të varfërit, por sot kjo shfaqje është shumë e rrezikshme, sepse kjo sëmundje shpirtërore njeriun mendjemadh e bënë t’i duket vetja se është më i dalluar se të tjerët në atë mes njerëzish ku ai jeton e punon, kujton  pse ka më shumë para, pse ka pozit shtetërore, mendon se është më i ditur, e ka më shumë force mbi të tjerët. Janë këto mbase arsyet, që ai kurrsesi nuk pranon të jetë i thjesht e të ndjejë keqardhje për të tjerët, për këtë ai nuk brengoset që më sjelljen e tij lëndon të tjerët.
 
Ky fenomen ligësie nuk duhej të ndodhte në asnjë rast nga raca njerëzore, sado e vogël të jetë ajo mendjemadhësi kujtoj se është një sëmundje patologjike e rrezikshme shoqërore dhe shkatërruese e shpirtit, ku nga një grimcë, sado e vogël të jetë, mjafton  që dale nga dale të gjejë terren të përshtatshëm për të livadhisur në shpirt, i cili mëpastaj mbizotërohet nga dëshirat shfrenuese të egoizmit e injorancës. Kjo dukuri negative mendjemadhësie pastaj kalon në vesin e njeriut, si dukuri e shëmtuar që përdorët si armë e të ligut e injorantit, e disa nga këta njerëz injorant mundohen ta paraqesin veten  me një madheshti qënuk e kanë, kjo tregon se ky tip njeriu është pa pike civilizimi e kulture, nuk e kanë vetëdijen e duhur, nuk kanë asfarë vizioni, njëkohësisht nuk është ashtu si paraqitet. Kjo formë aktruese është një lloj maskarade e paraqitjes së jashtme, për tu dukur se është i ngritur, edhe pse nuk posedon asfarë vlere, është tërësisht i papaërgaditur profesionalisht dhe nuk qonë asfarë peshe në shoqëri, por me anën e mendjemadhësisë mundohet të shfaqët kinse është dikushi, kinse është njëfarë faktori edhe ay.
 
Kështu më është krijuar përshtypja se mendjemadhi e ka të humbur aftësinë e të menduarit, e ka humbur aftësinë njohjës për të pasqyruar botën e realës, për të arsyetuar e gjykuar drejtë, ay ashtu siç njifet në shoqëri ashtu edhe mbetët, atij edhe kur ti vie pleqëria, plaket me një pale mend, mendjemadhi gjithnji mendon sit ë përfitoj nga të tjerët për vetën e tij. Kështu atij i është bërë mendja veri, thotë urtia jonë popullore, është trullosur fare, s’është fare në vete, i është rritur mendja, i duket vetja se ay është njëshi e s’ka më të tjerë?! Ay del mendje mbi mendje, po del mbi të gjithë, urdhëron gjitha ata që ka nën vete, po e bënë vetën sikur është më i zgjuari, por ata të gjorët që I servilosën këtij mendjemadhi të pamend, ndryshe u thuhet në zhargonin popullor, gjeti mendja mendjen, mendojnë se janë dikushi, si njëri si tjetri, mendojnë të përfitojnë, të zhvatin sa ma shumë për vetën e tyre aty ku gjejnë terren për të livadhisur, kështu atij mendjemadhit i ka hipur mendja në qiell, i është rritur aq shumë mendja si i duket vetja se është i pazëvënsueshëm, ay është aq shumë mendjemadh sa i duket vetja si narcisoid se vetëm ay është mbi këtë tokë e s’ka tjetër. Por unë i them këtij mendjemadhi e llaskucave të tij mendjemdhenjë, mbani mendjen, mos e humbasni! Ejani në vete! Ecni për toke, se mendja e madhe është e zeza e të zot, more mendjeveri.
 
Përvoja jetësore na tregon se njeriu i thjesht, njeriu modest, në dukje e në praktik, ka më shumë vlera, se sa një mendjemadh, kjo është e dëshmuar në praktikën njerëzore.
 
Më 24.03.2015

NJERIUT MË TË MIRË




Shkurta Januzi

NJERIUT MË TË MIRE




Në ditët e bukura, me rreze dielli
Me buzëqeshje në zemër, kthej kokën nga qielli
Dhe më kujtohen ditët, kur kokën në prehërin e tij shtrija
E ai më tregonte përralla, për zanat nga malësia

Më kujtohen ditët dhe agimet mëngjesore
Kur shëtisnim parkut, së bashku dorë për dore
Kur mi lidhte këpucët, e flokët mi krihte
Dhe çdo dëshirë në sy, menjëherë ma njihte

Më kujtohet koha, kur e vogël fare isha
Dhe çdoherë, çdo çast atë pranë e kisha
Si njeri që çdoherë, dorën do ma shtrinte
Dhe hallet e mija fëmijërore, si të vetat i dinte

Por koha e dikurshme aq shpejt ka kaluar
Dhe unë të jem një fëmijë ka kohë që kam ndaluar
Tani tjera biseda tjera punë kemi
S'më lidh më këpucët dhe në park nuk vemi

Mbrëmjeve të së premteve, më pyet për mësime
Jo për këngë të reja, as bllokun me vizatime
Mëngjeseve të së dielave më detyron çaj të pi
çaji dallon nga qumështi, këtë tash e di

Më flet për ndonjë libër, politikë, andrralla
S'ka më vizatime, as libra me përralla
Më flet për ndonjë film ku priten koka duar
Jo më për Pinokion, libra të animuar

Por megjithatë në zemër, çdoherë mbesin shprehitë
çdo të shtunë pasdite, shikojmë fotografitë
Parkut ku shëtisnim dhe hanim akullore
Kur në shkollë më dërgonte, e më mbante përdore

Ende më tregon për të bëmat e fëmijërisë
Për lojën në lum, dhe lulet e mirësisë
Më flet për shtëpinë e vjetër dashurinë ndaj saj
Malet gjigante, dhe fushat e paskaj

Po plakem - shpesh më thotë, dhe buzeqeshjen në sy ja shoh
Jo - them - nuk ndryshon ai që unë njoh
Këto fjalë mi thoshte edhe dhjetë vite më parë
Nga kjo jetë për vete, veq pleqërinë kishte ndarë

Nuk i zhduken jo, shkëndijat në sy
Kur më pyet kë do më shumë, e unë i them ty
Ato duart e ngrohta, jo kurrë nuk do ftohen
Ato buzëqeshjet e ëmbla çdoherë do dallohen

Do mbetet çdoherë njeriu më i mirë
Tjetër të ishte s'do kisha dëshirë
Për atë që dua më shumë, shkrova këtë poezi
Babait tim të mirë me plot dashuri

Shkurta (Musa) Januzi e lindur më 4 janar 1995 në Vushtrri. Shkollën fillore e ndjeku në shkollën "Ali Kelmedi" kurse të mesmen në kolegjin "Mehmet Akif". Momentalisht studion gazetari në Universitetin e Prishtinës.Në vitin 2002 mori vendin e dytë në garën e recitatorëve në Vushtrri, me poezinë që e ksihte shkruar vetë.Nga viti 2005 deri në vitin 2009 ka qenë pjesë e teatrit të fëmijëve në teatrin "Hasan Prishtina" në Vushtrri.Në vitin 2008 ishte pjesëmarrsja më e re në "Takimet e Poeteshave Shqiptare".Në vitin 2010 mori vendin e dytë në garat e logjikës, kurse në vitin 2012 morri vendin e dytë në garat e poezisë të mbajtura brenda shkollës.Në shkurt 2015 proza e saj u përzgjodh nga më të mirat në konkursin letrar kombëtar të organizuar nga ICCTW në Tiranë.
Me 21 mars 2015 morri çmimin e dytë në konkursin e poezisë P.E.N.A. organizuar nga organizata "Përtej Barrierave" në Tiranë.




STUDENTI EMBLEMATIK QE E DESHI LIRINË MË SHUMË SE JETËN


Qazim Berisha


Nga Qazim Berisha(Prishtinë)


STUDENTI EMBLEMATIK QE E DESHI LIRINË MË SHUMË SE JETËN

( Me rastin e 26 – vjetorit të rënies heroike të Ismet Qorraj dhe martirëve tjerë…)
Kësaj toke martire kurrë nuk i kanë munguar burrat, kurrë nuk i kanë munguar bijtë dhe bijat për t’i dal zot atdheut, i tillë ishte studenti qe kishte bukurinë e rrezeve të diellit, njëzet e një vjeçari Ismet Qorraj nga Carrabregu i Ulët i Deçanit.

Ismet Qorraj lindi me 21 janar 1968 ne fshatin e martirizuar Carrabreg të Deçanit. Shkollën fillore e kreu në Carrabreg ndërsa të mesmen e kreu ne gjimnazin “Vëllëzërit Frashëri” në Deçan.
Studioi në Shkollën e Lartë Pedagogjike, Dega: Gjuhë dhe Letërsi Shqipe në Gjakovë.

Babë Avdiu dhe nënë Zadja kishin lindur dhe rritur dhjetë fëmijë (pesë djemë :Xunin,Smajlin,
Muhametin,Xhevdetin dhe Ismetin dhe pesë vajza:Ajmanin,Ajshën,Kumrinë,Ganimetin dhe Valbonën ), të gatshëm kurdoherë për të sakrifikuar për lirinë e atdheut.

Ishte pranvera e marsit 1989, kur qiellin e Kosovës e kishin mbuluar re të zeza si kumt për një plojë gjaku për të hapur varre e për të lëshuar gjëmë të madhe.

Më 23 mars 1989, pas një mbledhje të gjatë në Kuvendin e Kosovës, i cili ishte vënë në rrethim të hekurt nga forca të shumta policore, ku u suprimua Autonomia e Kosovës.

Kushtetuta pesëmbëdhjetë vjeçare (1974-1989) më 23 mars 1989, ndërroi jetë, sepse ishte ngulfatur nga Sebia fashiste dhe ishte shkelur me tanke duke u varrosur para syve të botës.

Kjo vdekje e dhunshme e Kushtetutës së Kosovës nuk kishte prekur fare ndërgjegjjen e Republikave jugosllave, duke mos menduar se kryetari I Jugosllavisë Sllobodan Millosheviq po fillon me Kosovën për të vazhduar me Republikat tjera.

Populli i Kosovës nuk kishte çka të humbas më shumë përveç prangave të robërisë, u ngritë në këmbë i madh e i vogël, nuk heshti, por ngriti zërin dhe u hudh në Demonstratat e fuqishme në tërë Kosovën.
Ishte 27-28 Marsi 1989, ku sheshet e Kosovës po lahen me vrushkuj gjaku të bijëve dhe të bijave më të mirë të popullit.

Në Prishtinë bien edhe martirët e parë dhe gjithë andej Kosovës.

Në Deçan bie studenti i dalluar Ismet Qorraj, sypetriti qe nuk di cka është frika.

Babë Avdiu dhe nënë Zadja kur moren kumtin nuk derdhen lot, as motrat nuk morën kujen, as vëllezërit nuk u ligështuan.

E tërë familja dhembjen e madhe e kishin shndërruar në forcë.

Ismeti nuk ishte vetëm , përkrah tij ishin edhe shoket e idealit që ranë në altarin e lirisë , Salih Hadërgjonaj, 19 vjeçar nga Vokshi i Deçanit, Agim Kukleci, 31 vjeçar nga Isniqi dhe Mujë Mehmetaj, 36 vjeçar nga Mazniku i Deçanit.

Më 27-28 Mars 1989, toka e Kosovës po i shtërgon në damart e vet më shumë se 25 martirë që ranë për mos të vdekur kurrë.

Për të mos u mbetur borxh këtyre martirëve po i radhisim ashtu siç ranë në altarin e lirisë:
Prishtinë: Ismet Krasniqi nga Grashtica e Prishtinës, Sevdat Berisha (Xhafolli) nga Drenoci i Prishtinës, Shukrie Obertinca nga Lismiri i Fushë Kosovës, Vetim Shala nga Nasheci i Prizrenit dhe Mustafë Veselaj nga Reçani i Therandës.

Mitrovicë:

Bedri Hasani nga Mitrovica, Ramadan Zeqiri nga Kopiliqi i Epërm i Skenderajt, Hakif Bislimi nga Koshtova e Mitrovicës, Behram Sumiqi nga Reshani i Mitrovicës dhe Hilmi Kajtazi nga Vitaku i Skenderajt.

Besianë:

Mehmet Ejupi nga Sekiraça e Besianës dhe polici shqiptar Jetullah Kuçi nga Theranda, për të cilin Serbia u mundua t’i fajsojë demonstruesit llapjan, duke e fshehur dorën e vet vrastare.
Prizren: Xhemshit Badallaj,Gjylbehar Badallaj dhe Hajrim Badaj qe vetëm 11 pranvera i kishte shijuar, te gjithë nga Zhuri i Prizrenit, si dhe Muharrem Kabashi dhe Afrim Bytyqi nga Arbana e Prizrenit.

Malishevë:

 Plumbave gjakatar nuk u shpetuan as fëmijët 11 vjeçar Din e Arsim Paçarizi nga Dragobili i Malishevës.

Gjilan:

 Agim Rashiti nga Draganci i Gjilanit …

Atë ditë kur në Kosovë po lahej gjaku me auto topa nëpër sheshe dhe rrugë të Kosovës dhe po hapën varre gjithë andej Kosovës për t’i varrosur martirët e lirisë, Serbia gjakatare po feston dhe po i cakërron gotat në shenjë fitoreje që varrosi Kushtetutën e Kosovës, por jo edhe gjatë më shumë se dhjetë vite ,sepse Lufta jonë Çlirimtare e UÇK-së përgjithmonë largoi shputat karpatjane nga toka jonë shqiptare.

Lavdi e përjetshme gjithë brezave ndërshekuj që gjakuan lirinë e Kosovës dhe gjithë atyre që derdhen gjakun për ketë liri qe po e gëzojmë ne sot. LAVDI!!!






Prof.Dr.Begzad Baliu -ISMET AVDI QORRAJ (1968-1989)






Prof.Dr.Begzad Baliu
Në biografinë e një dëshmori zakonisht identifikohet një datë, një vit apo një ngjarje e caktuar me të cilën ai ka fituar përjetësinë. Të tjera momente dhe ngjarje, janë ato që i dallojnë biografitë e tyre dhe me të cilat krijuesit nxiten të shkruajnë biografitë e tyre apo frymëzohen të shkruajnë tekste të gjinive dhe llojeve të ndryshme letrare për ta. Ismet Avdi Qorraj është njëri prej atyre dëshmorëve, në jetën e të cilit nuk është vështirë të identifikosh edhe disa shenja përcaktuese për biografinë e tij prej dëshmori.



Ismet Qorraj lindi në fshatin Carrabreg të Ulët të Deçanit, më 21.01.1968, në një familje të varfër, por me traditë atdhetare. Viti i lindjes së tij (1968), më parë se sa kujtesën për ndryshimet politike që ishin shfaqur në Kosovë, në familjen e tij kujtohej për vrragët që kishte lënë një periudhë e gjatë e sundimit rankoviqist, ndërsa shumë prej tyre i kishte realizuar nën hijen e miteve sakrale dhe politike të lidhura ngushtë me emrin e mitit të Stefan Dushanit, të ringjallur gjatë shekullit XX në emrin e qytetit të tij, Deçanit dhe të institucioneve fetare të ruajtura rreth tij. Pasi mbaroi shkollën fillore dhe të mesme në Deçan, Ismeti i vazhdoi studimet në Shkollën e Lartë Pedagogjike në Gjakovë, në degën Gjuhë dhe letërsi shqipe. Ismeti po rritej në frymën e një rizgjimi kombëtar, në të cilën gjuha shqipe e rilindur pas Konsultës Gjuhësore të Prishtinës (1968) dhe hyrjes së literaturës shqipe nga Tirana shfaqej në plan të parë. Veprat e karakterit letrar dhe historik njëkohësisht Ismet Qorrajn e mbanin të lidhur me zhvillimet historike dhe aktuale të popullit të tij. Temat e mëdha të karakterit nacional që sillnin botimet nga Tirana, si ato për Mic Sokolin, Bajram Currin, Isa Boletinin, Rilindjen Kombëtare,  të cilat Ismeti i lexonte me dashuri dhe i komentonte mes shokësh, nxiteshin edhe prej kujtimeve familjare, madje të prejardhjes së babait dhe nënës së tij.
Kujtimet ishin nga më tragjiket. Ato të trashëguara nga babai në Deçan dhe ato të treguara nga nëna e lindur në krahinën epike të  Rugovës. Në netët e gjata të dimrit dhe në odën e familjes sa e sa herë kishte dëgjuar kallëzimin e babait Avdi Qorrajt, se si mezi i kishte shpëtuar masakrës në Tivar, më 1945 dhe për më tej kishte mësuar nga pleqtë e familjes së gjerë, se si çetnikët e Savë Batarës kishin masakruar më 1912 tërë fshatin Carrabreg, në mesin e të cilëve kujtimet në oda dhe epizmi në këngët historike flisnin gjallërisht për vrasjen e Osë Qorrajt, sepse kishte bërë rezistencë legjendare ‘për të mos e ndërruar kombin dhe fenë’.
Edhe kujtimet e nënës Zade, bijë e familjes së Xhemë Sadrisë nga fshati Malaj i Rugovës, nuk i mungonin më pak. Prej tregimeve të heshtura të saj kishte mësuar se si çetnikët e kishin masakruar fshatin dhe tërë familjen e Xhemë Sadrisë. I kishte dëgjuar kujtimet e saj mes legjendash dhe dhimbjesh të pafundme për breza të tërë familjarësh të djegur e të vrarë ndër stinë e mote të trishta. Një shekull i tërë kolonizimesh të fshatrave, përndjekjesh të bashkëfshatarëve dhe jetës nën hijen e xhandarëve.   
Të gjitha këto ngjarje tragjike të lidhura me ngulfatjen që kishte pllakosur Kosovën nga viti 1981 e këtej, tanimë e kishin bindur Ismetin se, pa liri nuk ka kuptim as jeta. Kishte dhjetë vjet që Kosova ishte kthyer në një gjykatore të madhe dhe në një burg të zi. Për një të ri si Ismeti që kishte më shumë ëndrra se sa vite jete, Kosova ishte një dramë e madhe, jashtë të cilës nuk mund të qëndronte as ai. Përkundrazi, me vrullin djaloshar që i vlonte në shpirt e në zemër, ai jo vetëm nuk mund të merrte rolin e arrivistit, sikur shprehej bashkëfshatari i tij Jusuf Gërvalla, a të indiferentit, por pretendonte të merrte një rol të fuqishëm për të lëvizur përpara zhvillimet kombëtare, e ky rol para se gjithash projektohej në rolet e identifikuara të bardëve kryengritës të kombit, në rolet e identifikuara nga kallëzimet e babait dhe të nënës.
Në mars të vitit 1989 kishte nisur së shpërthyeri një revoltë popullore, si një vullkan i zjarrtë, i cili e kishte burimin në 700-800-900 metra thellësi të minierës së Trepçës, ku minatorët vetëm një muaj më parë bënë grevën e urisë për tetë ditë me radhë dhe ishin të gatshëm të sakrifikonin edhe jetën, për ta bindur botën se Kosova është e robëruar dhe robërinë s’do ta durojë më. Ishte viti i kryqëzimeve dhe i përplasjeve të mëdha, që tejkalonin përmasat e Kosovës, por që më parë se sa në hapësirën jugosllave përpiqeshin të shpërthejnë në duart e shqiptarëve. Ishte viti kur serbët përpiqeshin të rikthejnë një gjendje të tejkaluar në fund të viteve ’60, kur shqiptarët përpiqeshin të sendërtojnë ëndrrat e tyre historike të lara me gjak në vitin 1981, ndërsa mes tyre republikat veriore përpiqeshin të çliroheshin nga etnocentrizimi dhe etnofashizimi serb, duke ia lidhur duart asaj me Kosovën.
Me 28 mars 1989 Serbia po shënonte festueshëm ndonës me tanka dhe me gjak e hekur ditën e aprovimit të kushtetutës ushtarako- policore, me të cilën edhe de jure suprimohej çdo element i Autonomisë së Kosovës, kurse tërë Kosova ishte bërë barrikadë në përleshje fyta-fyt me xhelatët serbo-çetnikë, për t’ju treguar atyre që ëndrrën për Perandorinë e Car Dushanit e kanë të kotë.
Për katër orë rresht populli i gozhdoi radhët e policisë duke u barikaduar në kundërshtim të vendimeve të tilla, të cilat edhe njëherë Kosovën po e kthenin nën hijen e xhandarit serb. Kishin dalë në rrugë të gjithë, të rinj e të moshuar, burra e gra, shkollarë e punëtorë, bujq e intelektualë, pa përjashtim dhe si një. Me vendosmëri e brohoritje sikur përpiqeshin të gjithë, por në kundërshtimin e të ndërhyrjeve ushtarako-policore dalloheshin më të rinjtë. Pas disa orësh, forcave policore serbe ju erdhën përforcime të reja, të cilat hapen zjarr mbi popullin e paarmatosur. Mes popullit, por gjithnjë në radhët e para gjendej edhe Ismeti dhe kolegët e tij kryesisht i së njëjtës moshë. Plumbat e shkrepur nga policia e goditën Ismetin për vdekje, por ai nuk kthehej prapa. Fjalët e tij të fundit drejtuar shokëve ishin:
Përpara shokë, se shqiptari nuk tërhiqet përpara plumbave të armikut!
Ja vdekje - ja liri!
Pikërisht si në veprat letrare e historike, të cilat i kishte lexuar në bankat e Gjimnazit dhe në Shkollën e Lartë Pedagogjike, Ismeti dhe kolegët e tij u hodhën përpara si në betejë, ndonëse plumbat përshkonin trupin e tyre të njomë. 
Ishte ora 15 e 30 minuta. Rrugët e Deçanit u lanë me gjakun e popullit shqiptar të kësaj ane. Qyteti i zgjuar me vrullin e popullit duarthatë, po ngrysej ende pa rënë mirë muzgu i mbrëmjes, më parë se çdo ditë tjetër. Vullneti i një populli të tërë po shtypej me tanke, me plumba e me zjarr. Rrugët e tij, sheshet e tij ishin larë me gjakun e martirëve të lirisë: Agim Kuklecit, Salih Hadërgjonajt, Mujë Mehmetajt dhe Ismet Qorrajt.
Në varrimin e Ismet Qorrajt, në ndarjen e fundit nga martiri i lirisë, populli u betua me Besa-besë si në kohët e lavdishme të Lëvizjes së Madhe të tij, si në kohën e Haxhi Zekës, se gjaku i martirëve do të shpaguhet ditën e çlirimit të Kosovës. Babai Avdiu, nënë Zadja me të nëntë fëmijë (katër djemtë dhe pesë vajzat), bashkë me popullin mbaheshin krenar që Ismetin ia falën Kosovës.
Por, Ismeti nuk ishte vetëm asnjëherë.
Trimi i mirë,- thoshin shkrimtarët që ai i kishte shumë përzemër, - me shokë shumë! I tillë ishte Ismeti.
As vdekjen dhe martirizimin nuk e dëshironte vetëm!
As lavdinë, vetëm për vete!
Prishtinë, mars 1995[1]



[1] Tekst i rishkruar mbi biografinë e librit të Avdi Gjatës, Resul Bedos, Bajram Kurtit, Begzad Baliut, GJAKU I LIRISË (1981-1995) vëllimi I, KMDLNJ, Prishtinë, 1996, f. 65-66.

[1] Tekst i rishkruar mbi biografinë e librit të Avdi Gjatës, Resul Bedos, Bajram Kurtit, Begzad Baliut, GJAKU I LIRISË (1981-1995) vëllimi I, KMDLNJ, Prishtinë, 1996, f. 65-66.

KU MBETE TRIM?




Shkurta (Musa) Januzi

(Vushtri)

KU MBETE TRIM?

(Ismet Qorraj)

Herën e fundit të pashë në rrugë
Teksa thërrisje për liri, paqe, pëllumba
Të pashë krahë për krahë me shokë
Tek vërshonit kundër furtunës me plumba

Buzëqesha kur i ngrive lart nga dy gishta
Të duarve të krijuara për laps, dituri
M'u bë zemra mal, sikur morra krahë
Për ju që trima që të paepur qëndronit  në shi

Për katër orë rresht të përcolla pa nda
Teksa burrërisht mbroje tokën amë
Guximin e kishe të rrënjosur në zemër
E gurët e tokës, të vetmet armë

Por ç'mu err shikimi në një çast
Zbarkuan gjakatarët, ty nuk te pashë më
Kot kërkova me muaj e vite
Që në mes të thirrjeve, të dëgjoj dhe tëndin zë

Të thirra emrin fort, ndërkohë që rrugët u zbrazën
E dheu u pa, me gjak të njomë mbuluar
E gënjeva veten se s'desha ta pranoja
Se aty po thahej dhe gjaku yt i kulluar

Kot prita në ankth, ti nuk erdhe
Ndaj bashkë me erërat ulëriva: Ku mbete trim?
Para meje u shfaqën burrat me arkivol mbi supe
Dhe reflektimin tënd e pashë në çdo shikim

Dhe u thava në çast, u bëra shkrumb
Në këtë qytet, unë më i vjetri plep
Se nuk më bëri shpirti ta shihja në varr
Djalkën që bashkë me erën, e patëm përkëdhelë që në djep

Në mesin e plumbave, breshërit, gazit
Të morrën, të tretën nga ne okupatorët
Të pashpirtët, katilët se kuptoin dot
Se nuk vdesin asnjëherë trimat, dëshmorët

Nuk shuhet heroi nga plumbi, por vetëm gjallëron
Jeton në kujtime, këngë e poezi
Frymon bashkë me erën, malin dhe lumin
Dhe me mua plepin e moçëm që iu bëra kornizë, tëndes fotografi


AI, I RIU PLEQNAR (Dëshmorit Ismet Qorraj)


Mentor ThaqiMusa Jupolli 
 
Mentor Thaqi & Musa Jupolli

AI, I RIU PLEQNAR

(Dëshmorit Ismet Qorraj)

M.Thaqi

Më the vëlla poet, atë ditë n´Llap e Gallap
Jehonën djaloshare nga Dukagjini e ndjeve
The se ishte gjëmim moti
I kthjllët qielli, loti lum të rrodhi

M.Jupolli

28 marsi i vitit 1989
Nga trupi i trimit muarëm ngjyrë
Me shkronja kuqezi
N'ideal t'Atdheut emrin LIRI shkruam
M.Thaqi
Lotin nga gazi kimik e thau plumbi e tymi
Mbolle shekullin e Ri
Shekulli ynë ... për Dardani ... ...

M.Jupolli

Ismet djali
Legjendë e Dardanisë
Sot hero i poezisë
Në gramatikën tone
Sa me mallë të përkujtojmë

M.THaqi

Qëlloi, shëmtoi ... vjelli helm hegjemonia
Mbi ëndërrat e mia
po a vritet Liria, a zmprapset rinia

M.Jupolli

Sa bukuri ka vendëlindja jote Ismet Qorraj
Aq lule syri do shkruajmë për Ty
Sa fjalë që fole për Atdhe
Aq ngrohtësi shpirti do të dhurojmë Ty
Sa trokiti liria në zemër tënde
Aq poema Arbërie do t'i kushtojmë TY
Sa kujtesë malli i prindërve Tu
Biografi në bibliotekën tone
Aq vargje me zë të lartë do t'i recitojmë

M.THaqi

më pyete, kush është Ismeti i Qorrajve të Gashit
Emrin ia lexove në Kronikë Dëshmorësh
N' Enciklopedi Arbërorësh
Përgjegja ime ishte ajo e jote
Përgjigje me pohim koke ... me bekim toke ...

M.Jupolli

Hëna e pa lotin e Valbonës
Para se aurorë e parë e ditës
Dielli ndriti male e fusha
Për Atdhe në përqafim
Lyrë në frymëzim
Penë e premtuar
Himn me Flamur në dorë
Një zë erdhë nga qielli
Nobelizmi i djalit të Ri
Ismet Qorraj i Avdisë
Krenaria e Çarrabregut
Deçan e tërë Arbëria
Lulet më të bukura ujitën
Për flamurtarin e Lirisë
Lot e varg i Dardanisë
Në krah të Shqiponjës pikturuam
Pamjën tënde t'Hujnishme
Dashurinë O atdhetar që kem për Ty
O Hero i Shqipërisë


(Mentor Thaqi, Villingen-Schwenningen-Gjermani Musa Jupolli, Paris – Francë)


Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar që editohet nga njëfarë ekstremisti dhe terroristi antishqiptar nga Shkodra, m...