Agjencioni floripress.blogspot.com

2016/12/16

Raporti sekret i Sigurimit të Shtetit mbi vizitën e Bekim Fehmiut në Shqipëri



Sulmi i forcave të Traktatit të Varshavës ndaj Çekosllovakisë në vitin 1968 si dhe garancia e plotë që udhëheqësi komunist i Jugosllavisë, Josip Broz Tito i dha Enver Hoxhës se Jugosllavia nuk do të bëhet një territor trampolinë në rast pushtimi të Shqipërisë nga trupat sovjetike, dhe përfundimi me sukses i demonstratave të shqiptarëve të Kosovës në vitin 1968, pas dhënies së autonomisë së zgjeruar dhe hapjes së Universitetit të Prishtinës, do të ndikonin pozitivisht në përmirësimin e këtyre raporteve, shpeshherë tejet të tensionuara.

Gjatë kësaj periudhe, midis Shqipërisë dhe Kosovës do të niste si kurrë më parë një etapë e rëndësishme e shkëmbimit të ndërsjellë të delegacioneve qeveritare të rangjeve të larta, arsimit dhe shkencës, grupeve të ndryshme kulturore dhe artistike, këngëtarëve dhe aktorëve të mirënjohur, si dhe sportistëve të mirënjohur nga të dyja anët e kufirit. Shkëmbime të tilla do të ndodhnin jo vetëm midis Shqipërisë dhe Kosovës, por edhe midis Shqipërisë dhe shqiptarëve të Maqedonisë, Malit të Zi dhe Serbisë.

Në këtë kuadër bashkëpunimi, në 20 prill të vitit 1972 vjen për një vizitë dyjavore në Tiranë, aktori shqiptar (kosovar) me famë botërore Bekim Fehmiu. Gjatë kësaj vizite, Bekim Fehmiu do të shoqërohej nga personalitetet më të larta shqiptare të artit dhe kulturës në të gjithë axhendën e takimeve të tij në vendin tonë, si zv/ministri i Kulturës, Mantho Bala, Drejtori i Kinostudios, Todi Bozo, regjisori Dhimitër Anagnosti, shkrimtari i famshëm Ismail Kadare, Kryetari i Lidhjes së Shkrimtarëve, Dhimitër Shuteriqi, shkrimtari dhe poeti Dritëro Agolli, regjisori i Teatrit Popullor Esat Oktrova etj.

Bekim Fehmiu, pa dyshim deri atëherë ishte shndërruar në një idhull të padiskutueshëm jo vetëm për shqiptarët e Shqipërisë, por edhe për ata jashtë saj, deri në kufijtë e diasporës. Aktori shqiptar me famë botërore do të bëhej i njohur fillimisht në kinematografinë jugosllave dhe pastaj në atë europiane e botërore me kryeveprat e tij “Morgan: A Suitable Case for Treatment” (1966), “Odissea (1968), përkrah aktores greke (me origjinë shqiptare) Irene Papas, “The Adventures” (1970), “The Deserter (1971), “Permission to Kill” (1975), “Black Sunday” (1977) dhe të tjera kryevepra me famë botërore, si “Disperamente Giulia” (1989).

Por Bekim Fehmiu, gjatë gjithë vizitës së tij në Shqipëri dhe konkretisht në Lidhjen e Shkrimtarëve dhe Artistëve, Kinostudion “Shqipëria e re”, Galerinë e Arteve, Muzeun Historik Kombëtar, ekspozitën “Shqipëria Sot”, Teatrin e Operës dhe Baletit etj., do të survejohej dhe përgjohej vazhdimisht nga njerëzit e kudondodhur të Sigurimit të Shtetit, të kamufluar si diplomatë, gazetarë dhe shoqërues të tij. Sigurimi i Shtetit, në raportin që i dërgon Drejtorisë V të saj, me drejtor Jonuz Mersinin (në Ministrinë e Jashtme), vëren me imtësi të gjitha bisedat dhe qëndrimet personale të aktorit të madh, për të gjithë ecurinë e marrëdhënieve politiko-ekonomike dhe kulturore midis Shqipërisë dhe Jugosllavisë, e veçanërisht midis Shqipërisë dhe Kosovës.

Në këtë raport të hollësishëm përmenden dashamirësia dhe sinqeriteti që Bekim Fehmiu tregon për çdo lloj ecurie pozitive në marrëdhëniet midis Tiranës dhe Prishtinës. Por, edhe me gjithë këto lavdërime dhe qëndrime dashamirëse të tij ndaj Shqipërisë, Bekim Fehmiu do të vëzhgohej rreptazi me mosbesim nga punonjësit e Sigurimit të Shtetit, pasi “nuk duhej harruar” se ai vinte nga Jugosllavia, një nga shtetet më të atakuara politikisht nga regjimi i Enver Hoxhës deri në atë kohë.

Gjatë gjithë vizitës së tij në Shqipëri, dhe deri në largimin e tij nga Tirana në 4 maj 1972, Bekim Fehmiu nuk e mori vesh kurrë se ai do të survejohej dhe përgjohej, në të gjitha takimet dhe shëtitjet e tij, nga Sigurimi i Shtetit. Dhe kjo sepse deri në këtë kohë, nuk është bërë publik asnjë dokument zyrtar që ta dëshmojë më së miri këtë fakt. Dhe, sipas të gjitha gjasave, ai iku në jetën e përtejme pa e mësuar kurrë këtë fakt. Vetë Bekim Fehmiu do të rikthehej tashmë në Shqipëri në vitin 2000, si i ftuar nderi në një koncert në Pallatin e Kongreseve, por kësaj radhe i pasurvejuar nga askush.

Aktori i madh shqiptar me famë botërore do t’i botonte kujtimet e veta në librin “Shkëlqim dhe tmerr” (të përkthyer nga diplomati dhe njëkohësisht njohësi më i mirë i gjuhëve sllave në Shqipëri), Xhelal Fejza, në 2012-ën, dy vite pas vdekjes së Fehmiut në shtëpinë e tij në Beograd. Në këto kujtime Fehmiu i kushton një kapitull të tërë vizitës së rëndësishme të tij në Shqipërinë e vitit 1972, si dhe kujton me nostalgji marrëdhëniet kulturore të Tiranës me Prishtinën në periudhën e komunizmit.

Raportin e Sigurimit të Shtetit mbi përgjimet e Bekim Fehmiut, të realizuar nëpërmjet Drejtorisë V të Ministrisë së Jashtme, po e botojmë të plotë, së bashku me raportin e Sektorit të Kulturës, ndërsa nga libri me kujtime “Shkëlqim dhe tmerr”, të botuar në vitin 2002 në Beograd, kemi përzgjedhur disa fragmente, kryesisht ato që kanë të bëjnë me vizitën e tij në Tiranë dhe disa rrethe të tjera të vendit ku ai u prit me nderime të mëdha.

Raporti i Sektorit të Kulturës për Bekim Fehmiun – Informacion nga takimi me artistin kosovar Bekim Fehmiu

Gjatë këtyre tri ditëve ai ka pasur takime në Kinostudio, në Lidhjen e Shkrimtarëve dhe Artistëve, ka parë disa filma artistikë shqiptarë, Ansamblin e Këngëve dhe Valleve Popullore, ekspozitën e madhe “Shqipëria më 1971”, Galerinë e Arteve, Muzeun e Luftës Nacionalçlirimtare dhe Arkeologjik të Durrësit etj. Në takimin me shokun Mantho, për të gjitha këto që pa dhe mësoi gjatë këtyre ditëve në vendin tonë, ai u shpreh me fjalë të ngrohta.

Për realizimet tona ai tha se janë me të vërtetë të mëdha, sidomos kur i krahason me gjendjen e mjeruar të Shqipërisë në periudhën e Zogut, të cilin e quajti feudalizëm primitiv. Ai u shpreh për Kosovën se do ishte e mjaftueshëm të arrinte gjendjen ku ka arritur sot Shqipëria në fushën e Arsimit dhe Kulturës. Duke folur për të kaluarën e vendit tonë, tha se nuk ka pasur kush fat më të hidhur se Shqipëria dhe shqiptarët, nuk ka pasur luftë ballkanike dhe botërore që nuk i kanë kaluar këto treva kryq e tërthor Shqipërisë. Dhe, megjithatë, shqiptarët jetojnë me emër në botë. Shtoi se për nga vitaliteti dhe zotësia nuk ka popull tjetër në botë si populli shqiptar.

Vlerësoi lidhjet e shumta, rritjen e popullsisë shqiptare dhe të moshës mesatare në vendin tonë. Pasi foli për numrin e sotëm të popullsisë në vendin tonë, ai i shtoi këtij numri edhe një milion shqiptarë të Kosovës (sipas regjistrimit të fundit, të cilin e quajti pak a shumë objektiv). Duke dashur të shprehë kënaqësinë për shtimin e shqiptarëve, vuri në dukje me humor se vetë do të bëjë 12 fëmijë. Tha se “shumë është folur dhe thuhet rreth teorisë së Marksit, Engelsit dhe Leninit, por Shqipëria është një shembull në këtë drejtim. Juve iu karakterizon një modesti që imponohet”. Duke folur për luftën plot suksese kundër analfabetizmit në Shqipëri, nënvizoi gjendjen e rëndë në Jugosllavi, ku problemi i analfabetizmit po bëhet gjithnjë dhe më i mprehtë. Vuri në dukje se në Beograd tani janë rreth 40 për qind analfabetë.

Në bisedën e tij theksoi se në shkëmbimet me Kosovën duhen pasur parasysh rrethanat konkrete, dhe përsëriti se në grupet që vijnë në Shqipëri, duhet të pranohen edhe elementë serbë dhe malazezë. La të kuptohet se kjo është e nevojshme në marrëdhëniet me Kosovën. Në bisedën me shokun Mantho, ai përdori disa herë shprehjen: “të punojmë me kopili”. Me këtë ai donte të thoshte se ne duhet të përdorim një taktikë elastike, e cila të sigurojë një bashkëpunim të nevojshëm për çështjen shqiptare. Për këtë çështje ai la të kuptojë se ishte i shqetësuar. Shoku Mantho i tregoi se në grupet kosovare që kanë ardhur në Shqipëri, kanë bërë pjesë edhe serbë etj. Vlerësoi lart qëndrimin dhe punën e pedagogëve tanë në Universitetin e Prishtinës (ka një vëlla pedagog në këtë universitet). Me punën e tyre të mirë, thjeshtësinë dhe seriozitetin, ata kanë ndikuar dhe te pedagogët vendas që të kuptojnë si duhet rolin e tyre.

Me këtë la të kuptohet nevojën e predominimit tek ata të ndjenjës patriotike. Gjatë gjithë bisedës ai la të nënkuptohej se ushqente ndjenja të thella patriotike. Foli me dashuri për punën e të atit të tij si mësues, pionier i shkollës shqipe në atë krahinë, të motrës së tij, gjithashtu mësuese etj. Përmendi se kur vajti për të marrë vizën, i kishin thënë se s’ka ç’mëson në Shqipëri. Me këtë rast ai theksoi se edhe Aleksandër Moisiut i thanë: “ǒe do Shqipërinë”, dhe përpiqeshin të tregonin se ai s’ishte shqiptar. Përmendi se ai vetë e ka bërë të qartë kombësinë shqiptare dhe nuk ka pranuar kurrsesi prapashtesën “viç”.

Plenumin e katërt e vlerësoi pozitivisht; sipas tij, ndihmoi për çështjen e Kosovës. Për gjendjen në Jugosllavi, ai vuri në dukje se veprojnë në një forcë të madhe dollari dhe dinari. Përmendi raste të shumta të vjedhjes nga drejtues ndërmarrjesh. Përmendi se këta vjedhës të miliona dollarëve nuk ndëshkohen, dënohen lehtë, dalin dhe përsëri kthehen në punë me përgjegjësi.

Vlerësoi lart filmat tanë nga pikëpamja teknike dhe bëri vërejtje nga ana artistike. Tha se filmi duhet të ketë sa më pak karakter deklarativ, të ndihet më mirë dhe më fort shqiptari i sotëm, të intensifikohen ritmi i filmit dhe dinamika e tij. Duke dalë, ai përmendi fjalën e urtë se “peshku qelbet nga koka”. Me këtë rast vuri në dukje se me realitetet e shënuara, Shqipëria po ecën përpara. Me këtë rast ai deshi të vërë në dukje se kur ecën Shqipëria në rrugë të drejtë, kjo është edhe në interes të Kosovës.

Gjatë bisedës, Bekimi pyeti për rrugët e përgatitjes së kuadrove të artit në vendin tonë, si sasi dhe cilësi, vuri në dukje nevojën që ndihet sot në Kosovë, dhe kërkoi që në këtë fushë të ndihmohet dhe nga vendi ynë. Shoku Mantho, gjatë këtij takimi i foli gjerësisht për sukseset e arritura në fushën e Arsimit dhe Kulturës, vështirësitë që janë hasur dhe rrugët që janë ndjekur për kapërcimin e tyre. I foli për traditat e lashta në fushën e artit dhe të kulturës të popullit tonë, për kujdesin që tregohet për këtë, për perspektivat e mëdha në fushën e arsimit e të kulturës.

Ai i foli gjithashtu për realizimet e mëdha në fushën ekonomike e shoqërore si edhe rrugët dhe format e punës që janë përdorur te ne në përgatitjen dhe kualifikimin e kuadrit, sidomos të atyre të kulturës dhe artit. Shoku Mantho i foli edhe mbi shkëmbimet që janë realizuar në fushën e Arsimit dhe Kulturës në marrëdhëniet me Kosovën, dhe shprehu kënaqësinë e gatishmërinë tonë për forcimin e mëtejshëm të tyre.

24.IV.1972, F. Hobdari J. Mato – Raporti i Sigurimit të Shtetit

Informacion mbi qëndrimin në vendin tonë të aktorit kosovar Bekim Fehmiu

Prej datës 20 prill deri më 4 maj qëndroi në vendin tonë, i ftuar nga Kinostudio, aktori kosovar Bekim Fehmiu. Gjatë kësaj periudhe me të u realizua ky program: Pritje në Drejtorinë e Kinostudios, ku morën pjesë dhe disa punonjës artistikë, mbas takimit vizitoi disa reparte të Kinostudios si dhe asistoi në sheshin e xhirimit të një filmi artistik. Takimi në Lidhjen e Shkrimtarëve dhe Artistëve me shokun Dhimitër Shuteriqi, Ismail Kadare, Dritëro Agolli, Llazar Siliqi etj. Shikimi i shfaqjes së Ansamblit të Këngëve dhe Valleve Popullore dhe bisedoi me artistët e ansamblit, mbas shfaqjes. Shikimi i filmave artistikë “Malet me blerim mbuluar”, “Kur zbardhi një ditë” dhe “Vallëzimi i shqipeve”.

Vizitën në Galerinë e Arteve dhe bisedën me piktorët Foto Stamo, Abdurrahim Buza etj.

Vizitë në ekspozitën “Shqipëria më 1971”. Në Muzeun e Luftës Nacionalçlirimtare, në Mauzole në Durrës, si dhe në Muzeun Arkeologjik.

Në datën 24 u organizua pritje në Ministrinë e Arsimit dhe Kulturës nga shoku Mantho Bala.

Vizita në Krujë, në kala dhe muzeun e kalasë. Vizita në Gjirokastër dhe në shtëpinë-muze të shokut Enver, në Muzeun e Armëve dhe nëpër qytet. Shikimi i shfaqjes “Shtëpia në bulevard”, interpretuar nga teatri profesionist i Gjirokastrës.

Vizitë në Sarandë, Butrint dhe Vlorë. Në Fier vizitoi Azotikun dhe Apoloninë. Vizitë në Shkodër, në Uzinën e Telave dhe në Vaun e Dejës. Takim dhe bisedë me aktorët e teatrit “Migjeni” dhe vizitë në shtëpinë e gruas së Bajram Currit.

Pas kthimit nga Shkodra në Tiranë, ai asistoi në premierën e filmit “Yjet e netëve të gjata”. Asistoi në paradën e 1 Majit. Pati një intervistë televizive. Në datën dy, shëtiti në parkun e madh, ku zhvillohej manifestimi popullor.

Në Kinostudio u shfaq për pedagogët dhe studentët filmi “Odisea”. Mbas filmit u zhvillua një bisedë, thjesht për probleme profesionale. Pa shfaqjen e Institutit të Arteve, “Ylli pa emër”.

Ditën e fundit pati një bisedë me kolektivin krijues të Kinostudios, mbi problemet profesionale, dhe pasdite asistoi në provën e pjesës “Gjenerali i ushtrisë së vdekur”. Mbas provës pati një takim të shkurtër me kolektivin e Teatrit Popullor, ku kryesisht u bisedua rreth spektaklit, dhe Bekim Fehmiu bëri disa vërejtje profesionale e artistike, të cilat shokët e teatrit i gjetën me vend.

1. Nga gjithë qëndrimi i tij më parë dhe nga shprehjet e tij gjatë kohës që qëndroi këtu, dukej një ndjenjë e thellë e shqiptarizmit. Në librin e përshtypjeve të Muzeut të Armëve të Gjirokastrës, ku ai gjeti të ekspozuar dhe një fotografi të ngritjes së flamurit në Vlorë, në të cilën dukej dhe i ati, shkroi:

“Jam krenar që jam shqiptar”. Këtë ndjenjë krenarie që është shqiptar e shfaqi vazhdimisht. Mbas shfaqjes së Ansamblit të Këngëve dhe Valleve, u shpreh: “Dilni bre vasha dhe djem e tundeni dhe ta marri vesh e gjithë bota se kush jemi ne…”. “Do të ishte mirë të vijshit dhe atje në Beograd dhe të jepshit shfaqje që të mbushej stadiumi më i madh i Beogradit”. Çmonte shumë, dhe këtë e shprehte vazhdimisht, kujdesin që tregohet te ne për njeriun, për shëndetësinë dhe arsimin. Ishte shumë entuziast për sukseset e tilla të vendit tonë, siç janë zhdukja e analfabetizmit, elektrifikimi etj. (në këto raste nuk ngurronte të sillte shembuj të shumtë negativë për vjedhjet dhe korrupsionin, diferencat e mëdha të rrogave, analfabetizmin, që tani në Beograd zë 40 për qind të popullsisë, dhe të tjera për Jugosllavinë e sotme).

Ai thoshte: “E duam shumë Kosovën tonë, por ma shumë duam nënën tonë Shqipëri dhe duhet, që në çdo lamë të na e kaloni ne në Kosovë”.

Gjatë bisedave të ndryshme për përparimin e vendit tonë, fliste me dashuri për udhëheqësit tanë. Kishte dëshirë të madhe të shihte shokun Enver Hoxha dhe i ngeli merak që në festën e 1 Majit nuk e pa ashtu si duhet. Vlerësonte shumë kujdesin dhe shpenzimet që bënte shteti për zbulimet arkeologjike, për ruajtjen dhe mirëmbajtjen e veprave të artit, muzeve etj.

Ishte shumë i etur që të mësonte sa më shumë nga historia e lashtë dhe përparimet e sotme të vendit tonë. Gjithmonë shprehej entuziast për çdo gjë që i pëlqente. Kur pa Butrintin dhe Sarandën, tha: Këto janë vende të mrekullueshme, do t’u them të gjithë kosovarëve të vijnë dhe të pushojnë këtu’“.

Nga Flori Bruqi : Hap pas Hapi në Aleppo : Gërmadha,vaje dhe varr...

Shkelet armëpushimi, në Aleppo ndërpriten evakuimet



Zhvendosja e civilëve dhe rebelëve në pjesën lindore të Aleppos është pezulluar nga Qeveria siriane, e cila akuzon kundërshtarët e saj se kanë shkelur termat e marrëveshjes së evakuimit.

Pjesëtarë të misionit të evakuimit thanë për mediat ndërkombëtare se në zonën ku ishin stacionuar autobusët e zhvendosjes së civilëve u dëgjuan shpërthime të fuqishme.

Related image

Më shumë se 3 mijë njerëz, përfshirë fëmijë dhe 40 të plagosur, u larguan në ditën e parë të evakuimit nga pjesa lindore e qytetit të dytë më të madh sirian, por sipas Organizatës së Kombeve të Bashkuara më shumë se 50 mijë civilë vijojnë të mbeten të bllokuar.

Related image

Atë që Assad e quajti moment historik, nisjen e operacionit nga Qeveria, të shumtë janë ata që fajësojnë presidentin e Sirisë, se ai mban përgjegjësinë e mijëra jetëve që kanë humbur në Siri, transmeton TCh raportimet nga atje. Shtetet e Bashkuara e kanë akuzuar ashpër dhe në mënyrë të drejtpërdrejtë Qeverinë e Damaskut.

Related image

“Ajo që regjimi i Assad po kryen nuk është asgjë më pak sesa një masakër. Dhe ne kemi qenë dëshmitarë të kësaj. Ato nuk kanë qenë incidente lufte , por sinqerisht të qëllimshme. Një politikë cinike për të terrorizuar cilvilët”, deklaroi John Kerry.

Image result

Ndërsa kjo çështje delikate ka vëmendjen e gjithë botës, presidenti i zgjedhur Donald Trump përsëriti se ai do të krijojë zona të sigurta në Siri të cilat do të financohen pjesërisht nga shtetet arabe.

Në një samit të BE-së, kancelarja gjermane Angela Merkel e përshkroi situatën në Aleppo si shumë të trishtë dhe tha se i vjen keq sesi diplomacia europiane dështoi kështu.

Image result for alepo


Nga ana tjetër, presidenti i Këshillit të BE-së Donald Tusk kërkoi hapjen e menjëhershme të korridoreve humanitare për të lejuar ndihmën që të mbërrijë në Aleppo, ndërsa Britania po mundohet t’u vijë sadopak në ndihme banorëve të qytetit me një fond prej 25 milionë dollarësh.




Në qytetin sirian Aleppo në të cilin sot kanë vazhduar bombardime, mbretëron frikë në mesin e banorëve.

Related image

Menjëherë pas ndërprerjes së armëpushimit për evakuimin e civilëve vazhduan sulmet në territoret që kontrollohen nga kryengritësit për çka banorët kanë frikë nga “përsëritja e ferrit të luftës”.

Image result for alepo

 Banorët e Aleppos vrapojnë nëpër rrugët e qytetit duke kërkuar strehim.

Related image

“Situata në Aleppo është e tmerrshme. Të gjithë kanë frikë”, kanë treguar banorët duke shtuar se nëpër rrugë ka të vrarë dhe të plagosur, por që askush nuk guxon t’u afrohet.

Image result for alepo

Kontakti i vetëm i banorëve me botën mbeten rrjetet sociale në të cilat gjenden porositë e tyre me anë të së cilave bëhet thirrje për ndihmë dhe përshkruajnë situatën atje.

Image result for alepo

Mjekët në një spital kanë thënë se në morg ka shumë të vdekur dhe se askush nuk ka shkuar t’i identifikojë apo t’i marrë.

Image result for alepo

Sipas tyre në qytet mbretëron uria për shkak të mungesës së ushqimeve.

Rreth 120 mijë civilë kanë lëshuar Aleppon që nga fillimi i ofensivës së qeverisë siriane në nëntor.




Dështimi i bashkësisë ndërkombëtare në Aleppo


Gjendja në Aleppo është dramatike. Në intervistë për DW Conny Lenneberg nga World Vision ngre akuza të rënda kundër OKB-së.

Image result for alepo

Conny Lenneberg-ut i lexohet tronditja në fytyrë, zëri i saj dridhet, ajo përpiqet ta mbaj veten nën kontroll. Lenneberg punon si drejtore rajonale për Lindjen e Mesme në organizatën e ndihmës World Vision. Që prej 25 vjetësh ajo punon në sektorin e bashkëpunimit ndërkombëtar për zhvillimin. Ajo që po ndodh aktualisht në Aleppo e ka shtangur atë:

Related image

"Gjendja atje është aktualisht katastrofale, nuk ka asnjë spital funksionues, nuk ka asnjë përkudjesje mjekësore, në pjesën më të madhe nuk mund të garantohet as furnizimi bazë me ujë e ushqime."

Image result for alepo
Aleppo konsiderohej si bastioni i fundit i rebelëve sirianë. Ndërkohë ushtria siriane me mbështetjen e Rusisë dhe të Iranit pothuajse e ka rivendosur nën kontroll qytetin.


Image result for alepo
 Nën presionin e Rusisë dhe të Turqisë udhëheqja siriane në fillim të javës u shpreh e gatshme për armëpushim.

Image result for alepo

Por që nga 14 dhjetori megjithatë sërish ka pasur luftime. Gazetarët në terren e paraqesin qytetin në rrënoja.

Image result for alepo

Frikë për popullsinë civile

Organizata e ndihmës World Vision është aktive prej vitesh në Siri. Kjo nuk është një detyrë e lehtë. Conny Lenneberg synon në radhë të parë që të sigurohet furnizimi bazë me ujë dhe ushqime. Ajo preokupohet për popullsinë civile.

Related image

"Ne kemi frikë të madhe se çfarë po ndodh me popullsisnë civile. Fakti, që fëmijët, gratë e burrat, të cilët nuk kanë të bëjnë me konfliktin e armatosur, por ndodhen midis dy fronteve, nxjerr në pah dështimin e plotë të bashkësisë ndërkombëtare."

Related image

Vazhdimisht janë shuar shpresat për një paqe të qendrueshme. Se sa e turbullt është situata dhe sa e përçarë bashkësia ndërkombëtare në konfliktin e Sirisë kjo u duk qartë në vjeshtë: Në fillim të tetorit SHBA i pezulloi bisedimet direkte me Rusinë për armëpushimin në Siri.

Related image

Kësisoj lufta civile vazhdon të gjëmojë në Siri me të gjithë forcën e saj. Që prej shpërthimit të saj në vitin 2012 miliona njerëz kanë rënë viktimë.



Një popull në arrati

Mizoria e luftimeve i detyron njerëzit të marrin arratinë. Në të gjithë vendin që prej shpërthimit të luftës ndodhen 12 milionë njerëz në arrati.

Image result for alepo

Këta janë më shumë se gjysma e popullsisë siriane. Conny Lenneberg në sfondin e shifrave tronditëse e shpreh hapur indinjatën e saj për paaftësinë e bashkësisë ndërkombëtare.

Related image

"A e dini, unë si fëmijë jam rritur me histori nga Lufta e Dytë Botërore. Gjyshja ime gjithmonë më ka treguar, se si ajo një nënë e re me katër fëmijë kishte marrë arratinë.

Image result for alepo

Në mes të dimrit, pa e ditur, se ku po shkon, ku mund të jetë streha më e afërt e ku mund të gjente diçka për të ngrënë.

Image result for alepo

Pas Luftës OKB-ja u themelua pikërisht për një arsye: që të parandalojë përsëritjen e një vuajtjeje të tillë. "Në Siri, sipas Lenneberg tërësisht e dëshpëruar, "ne shohim prej katër vjetësh, që bashkësia ndërkombëtare nuk është në gjendje t'i përgjigjet detyrimit të saj."

Image result

Evakuimi nga Aleppo po vazhdon me ritme të shpejta


Evakuimi i civilëve në Aleppo po vazhdon me ritme të shpejta dhe pa incidente, pasi armëpushimi është respektuar edhe gjatë mbrëmjes së të enjtes. Sipas Kryqit të Kuq, të gjithë vullnetarët po punojnë fort për të mbajtur të njëjtin vrull dhe ritëm pune.

Image result for alepo

Më shumë se 3 mijë njerëz, përfshirë fëmijë dhe 40 të plagosur, u larguan në ditën e parë të evakuimit nga pjesa lindore e qytetit të dytë më të madh sirian, por sipas Organizatës së Kombeve të Bashkuara më shumë se 50 mijë civilë vijojnë të mbeten të bllokuar.

Related image

Atë që Assad e quajti moment historik, nisjen e operacionit nga qeveria, të shumtë janë ata që fajësojnë presidentin e Sirisë, se ai mban përgjegjësinë e mijëra jetëve që kanë humbur në Siri. Shtetet e Bashkuara e kanë akuzuar ashpër dhe në mënyrë të drejtpërdrejtë Qeverinë e Damaskut.

Related image

“Ajo që regjimi i Assad po kryen nuk është asgjë më pak sesa një masakër. Dhe ne kemi qenë dëshmitarë të kësaj. Ato nuk kanë qenë incidente lufte , por sinqerisht të qëllimshme. Një politikë cinike për të terrorizuar cilvilët”, deklaroi John Kerry.

Related image

Ndërsa kjo çështje delikate ka vëmendjen e gjithë botës, presidenti i zgjedhur Donald Trump përsëriti se ai do të krijojë zona të sigurta në Siri të cilat do të financohen pjesërisht nga shtetet arabe.

Related image

Në një samit të BE-së, kancelarja gjermane Angela Merkel e përshkroi situatën në Aleppo si shumë të trishtë dhe tha se i vjen keq sesi diplomacia europiane dështoi kështu.

Related image

Nga ana tjetër, presidenti i Këshillit të BE-së Donald Tusk kërkoi hapjen e menjëhershme të korridoreve humanitare për të lejuar ndihmën që të mbërrijë në Aleppo, ndërsa Britania po mundohet t’u vijë sadopak në ndihme banorëve të qytetit me një fond prej 25 milionë dollarësh.

Metush Bira, prokuror i rastit , thotë se s’do të marrë për bazë raportin e mjekëve të pavarur

Diskutimi për Deharin, obligim kushtetues (Video)


Një i paraburgosur që ishte në qeli së bashku me Astit Deharin, në dëshminë e tij kishte thënë se Dehari dy javë më herët e dinte se do t’i ndodhte diçka.

Duke lexuar dëshminë e të paraburgosurit, avokati Tomë Gashi, ka thënë se Dehari ia kishte thënë disa numra telefoni këtij të paraburgosuri dhe i kishte thënë të lajmëronte familjen dhe avokatin e tij në rast se do t’i ndodhte diçka në burg.

“I paraburgosuri ka thënë se Astriti ka qenë i shqetësuar 2 javë më herët, në rast se ndodh diçka i ka dhanë dy numra. Ai dy javë më herët e ka ditur se çfarë do të ndodhë. Ai u kishte treguar të paraburgosurve se do të transferohej në një burg tjetër”, ka thënë Tomë Gashi


Avokati Tomë Gashi duke cituar rezultatet e hetimeve të pavarura, ka thënë se lëndimet në trupin e Astrit Deharit janë shkaktuar me një mjet të fortë dhe se nuk ishte vetëlënduar.

Ai ka thënë se lëndimet e shkaktuara me mjet të fortë janë ato në kokë. Lëndime gjithashtu ka në dorë, të cilat janë shkaktuar duke u dërguar në spital.

“Sipas rasteve më herët pas vdekjes nuk ka mundësi të shkaktohen lëndime të tilla”, ka thënë Gashi.


Avokati mbrojtës i familjes Dehari, Tomë Gashi, në konferencën për media, ka thënë se hetuesit kanë konsideruar që lëndimet në trupin e Astrit Deharit ka pasur lëndime vetëmbrojtëse dhe sipas tij kjo i bie që ai është vrarë.

“Lëndimet janë konsideruar se janë lëndime vetëmbrojtëse nga ekspertët. Që logjikisht i bie që është vra, nëse ka tentuar ta mbrojë veten”, ka thënë Gashi, duke cituar detajet e raportit të hetuesve të pavarur.

Ekspertët kanë konstatuar se Dehari ka pasur lëndime të mëdha në kokë, parakrahun e majtë, në nofullën e poshtme dhe në dorën e majtë. Ata kanë konstatuar se asfiksia ka qenë shkaku kryesor i vdekjes së Deharit, por sipas Gashit, ai është ngulfatur për të mos lëshuar zhurmë.

“Ai është ngulfatur për mos me lëshu zhurmë dhe mos me ndi që po kërkon ndihmë. Pra jastëku që është gjetur aty. Asfiksia e dhunshme është arsyeja e vdekjes”, ka thënë Gashi.

Prokurori i rastit të vdekjes së Astrit Deharit në Qendrën e Paraburgimit në Prizren, që nga Prokuroria e Kosovës është thënë që është vetëvrasje, ka folur pas publikimit raportit nga mjekët ligjorë të pavarur të angazhuar nga familja Dehari.

Metush Bira, prokuror i rastit, ka thënë se nuk ka njohuri të jetë dorëzuar një raport i tillë në Prokurori, edhe pse avokati i familjes Dehari, Tomë Gashi ka thënë se është dorëzuar.

“Nuk e di që ai raport është dorëzuar në prokurori. Ne i kemi shënimet tona zyrtare, ne kemi dalë me një kumtesë për këtë rast, dihet qëndrimi i organeve zyrtare tona”, ka thënë Biraj.

Në pyetjen se a do të merret për bazë raporti i dy mjekëve ligjor të pavarur, të cilët janë pranuar nga Ministria e Drejtësisë të marrin pjesë në proces të autopsisë, ai ka thënë se nuk kanë çka të marrin për bazë dhe se kjo është çështje e kryer.

“Jo nuk kemi çka të marrim për bazë. Ne kemi dalë me shënimet zyrtare, ai është version zyrtar i prokurorisë sonë, organ zyrtar i Republikës së Kosovës, çështja është e kryer”, ka shtuar Biraj .

“Nuk i komentoj deklaratat e të tjerëve, unë vetëm për ato me të cilat merret prokuroria komentoj. Unë ende nuk kam shkuar në shtëpi, rrugës jam dhe nuk e kam parë çfarë kanë thënë, unë veç për punën tim përgjigjem, për punën e provave, ekspertizave që i kemi. Nuk e di çfarë prova tjera, le të na i sjellin në prokurori, i shohim i trajtojmë. Deri në këto momente ne nuk kemi pranuar diçka”, ka thënë kryeprokurori  Sylë Hoxha , nga Prizreni.

2016/12/12

Ma.sc Leonora N.Lokaj : " Vrapoj gjurmëve të diellit"



“Vrapoj gjurmëve të diellit” është libri i autores Leonora Lokaj i cili doli në shitje para pak ditësh. Librin mund ta gjeni te Shtëpia Botuese ANITUS, shkruan Botapress.




Autore: Leonora Lokaj


Titulli: Vrapoj gjurmëve të diellit

Redaktore: Hasije Selishta-Kryeziu

Recensent : Agron Shele

Lektore: Rita Hoxha

Arti grafik : Niman Lokaj

ISBN : 9789951624893

Shtypshkronja ” Lena grafik”

Shtëpia Botuese ATUNIS





Kur shkruaj për ty


Dielli largon dorën nga harku
Më përkëdhel me ngrohtësi
Yjet duartrokasin
Hëna më shikon me zili
Malet vallëzojnë
Me ritmin e melodisë së zemrës
Kur shkruaj për ty
Edhe lumenjtë e ndarë
Bashkohen.


Të dua


Edhe kur të jesh stuhi janari
E lumi i shpirtit të trazohet
Çdo pemë ndjenjash përmbysë
Nëse bëhesh rrebesh shiu
Do të vetosh mbi ëndrra
S’më tremb bubullima
Zemër mbërthyer me kopsa
Unë sërish do të dua.


Trazimi

Retë ikin qetë
Edhe mbi malet
Mjekër bardha
Terri duke çaluar
Bie muzgut
Dita shuhet ngadalë
Qielli gëzofin ndërron
Nata vjen hijerëndë
Plot hyjni
Me ritëm kalërues
Përvidhet brenda zemrës.
Trazimi nga dashuria e tij.


Kam etje

Jam e etshme
Të flas me ty
Ti heshtë
Rrufe të egra qajnë qiellin
Mbi kokën time

Flas me ty
Ti kotesh
Pika shiu plot vrull
Vërshojnë nga sytë e mi

Flas me ty
Ti asnjë fjalë
Stuhi të dalldisura
Rrahin shpirtin tim

Më vjen të çmendem
Të braktisë çdo ëndërr
Që krijova për ty
Të vdes bashkë me to heshtur
Ashtu siç ike edhe ti.


Dashuria

Atë se shuajnë
As më të çmendurat
Beteja të jetës
Stuhi as mote
Është vullkan shpirti
Nuk njeh kufi
Është kryefjalë e jetës
Mbyll vetëdijen
Në një shishe vere.


Të prisja në një ulëse malli

Si një lis i gjatë gjymtyrë këputur
Të prisja gjithmonë në një ulëse malli
Kur muzgu hapte krahët, qytetin përqafonte
Edhe në psherëtimat e natës të prisja
Derisa delli tek shuhej veten kafshonte

Sytë e muzgut thyheshin nga pritja ime
Ajo vinte hipur mbi krahët e erës
Nata me fliste në vesh dhe pështynte me zili
Derisa hëna na i fshinte djersët
Nga rëra e bregdetit ndërtohej perandoria ime për ty

Valët ofshanin, drithëroheshin nga ledhatimet…
Në atë çast hutie grisej çmenduria e natës
Ajo hipur mbi krahët e erës tretej ngadalë
Agim i i dritës lidhte plagët e mija
Koha përqeshte hapat e pritjes sime plot mall.


Përgatiti :F.Bruqi

Letërsia moderne në Kosovë

Image result for flori bruqi

Pjesa e letërsisë shqiptare që zhvillohej në Kosovë, kishte afërsisht këto shenja paradalluese: e shkëputur nga letërsia amë dhe nga një pjesë e traditës letrare, ajo pothuajse nuk ishte fare në kontakt me të dhe nuk ishte e informuar për atë që ndodhte në fushën e letërsisë brenda kufirit të shtetit shqiptar.

Edhe para luftës, në Kosovën letrare herë pas herë ilegalisht, mbase edhe mund të depërtonte ndonjë vepër ose autor nga periudha e viteve 1930, kryesisht përmes atyre pak nxënësve që shkolloheshin aso kohe në Shqipëri.

Pas luftës, në vitet 1950, krijuesit e parë të letërsisë shqiptare në Kosovë, për mbështetje kishin kryesisht letërsinë gojore (të pasur), fare pak vepra nga fondi letrar i traditës si dhe përvojat e huaja letrare, në radhë të parë ato serbosllave.

Nga emrat e shkrimtarëve, të cilët e kishin filluar veprimtarinë e vet letrare para luftës, do të përmendim këtu vetëm Esat Mekulin dhe Hivzi Sulejmanin.

Esat Mekuli u shqua me lirikën e angazhuar shoqërore dhe kombëtare të shkruar gjatë viteve 1930, ndërsa i dyti solli përvojën e parë më serioze në llojin e prozës së gjatë me romanin dy vëllimesh "Njerëzit I" dhe "Njerëzit Il", si dhe "Fëmijët e lumit tim".

Para tyre Hivzi Sulejmani do të shkruante disa nga tregimet, që edhe sot tingëllojnë moderne.
Ishte poezia ajo që arriti majat e letërsisë shqiptare në Kosovë, duke filluar nga fundi i viteve 1950 e sidomos me emrat: Din Mehmeti, Fahredin Gunga, Rrahman Dedaj, Enver Gjerqeku, Azem Shkreli, Ali Podrimja, Besim Bokshi, Eqrem Basha, Sabri Hamiti ,Iljaz Prokshi etj...

Ndërsa në prozë dallohen:Mehmet Kajtazi, Iljaz Prokshi ,Rifat Kukaj,Anton Pashku, Ramiz Kelmendi, Azem Shkreli, Nazmi Rrahmani, Rexhep Qosja, Mehmet Kraja, Musa Ramadani,Naim Kelmendi etj.

Në Kosovë shumë shkrimtarë patën fatin të burgosen, të persekutohen apo të arratisen e të jetojnë jashtë truallit të tyre.

Pushteti serbosllavë ushtronte dhunën më të egër ndaj intelektualëve që me pushtetin e fjalës përpiqeshin të afirmonin vlerat kombëtare shqiptare.

Kështu e pësuan rreptë nga kjo censurë: Adem Demaçi, Ramadan Rexhepi etj.

Krahas letërsisë shqiptare që krijohej dhe botohej kryesisht në Prishtinë, ajo krijohej dhe botohej edhe në mesin e shqiptarëve të Maqedonisë, kryesisht me prozën dhe poezinë e Murat Isakut, Abdylazis Islamit, e më pas, me veprën letrare të Resul Shabanit, Adem Gajtanit, Agim Vincës, Din Mehmetit etj.

Vlen të përmendet dhe një personalitet i shquar i kulturës, Luan Starova, (shqiptari më i përkthyer sot pas Ismail Kadaresë), por shumica e veprave të tij nuk janë në gjuhën shqipe.

*****
Një pjesë e madhe e letërsisë shqipe e shkruar në gegnisht ka qenë e ndaluar të lexohej dhe të studiohej nëpër shkolla për gjysmë shekulli në Shqipëri.

Për më tepër, pjesa më e madhe e letërsisë së shkruar në këtë dialekt është përshkruar apo përfolur në studimet dhe tekstet zyrtare e shkollore me terma pezhorativë.

Bashkë me faktin se dialekti toskë është në bazë të gjuhës standarde të vendosur që në vitin 1972 në Shqipëri e Kosovë, kanë çuar në një refuzim filologjik, ideologjik, por edhe estetik të letërsisë së shkruar në gegnisht në Shqipëri.

Veç kësaj, pjesa dërrmuese e veprave të shkruara në Kosovë nuk janë lexuar në Republikën e Shqipërisë.

Nëse imagjinari kulturor shqiptar ende nuk ka pranuar leximin filologjik të Atë Gjergj Fishtës, por edhe të Dom Ndre Mjedës (i deformuar me parimin e ‘përsëritje’) e ka shumë të vështirë të pranojë poezitë e Martin Camajt, prozën e Anton Pashkut apo poezitë e Zef Zorbës.

Mungesa e leximit filologjik, në fakt është premisa më e mirë e leximit ideologjik të tyre, pra për mungesën e një leximi simbolik.

Kur flitet për rileximin filologjik, atëherë themi se miti i leximit në letërsinë shqipe ekziston si miti i moslejimit.

Shqipja është shkruar vonë, shqiptarët në masë nuk kanë ditur të lexojnë në kuptimin e alfabetizimit deri gati një shekull më parë.

“Revolucioni i leximit’ që përfshiu Evropën e gjysmës së dytë të shekullit të 18-të, e preku letërsinë shqipe për arsye të njohura.

Por një pjesë e madhe e letërsisë shqipe është ende e pabotuar, rrjedhimisht e palexuar.

Për këtë arsye rileximi i nevojshëm në çdo periudhë, në letërsinë shqipe është fillimisht lexim.
Se pjesa dërmuese e veprave të shkruara në Kosovë nuk është lexuar në Shqipëri dhe se nuk është problem thjesht material, ani pse zgjidhja duket e thjeshtë – të botohen dhe të lexohen.
Letërsia shqipe e shkruar në Kosovë, për fat ka pasur një zhvillim krejt të ndryshëm nga ajo që u shkrua në Shqipëri për gjysmë shekulli.

Në Kosovë do të shpërnguleshin në kuptimin politik të fjalës, të gjithë ata autorë që për arsye jashtë letrare, do të humbisnin vazhdimësinë e komunikimit brenda kufijve të Shqipërisë.
Kosova do të bëhet ishulli letrar i konservimit dhe i vazhdimësisë së letërsisë shqipe moderne të viteve 1930 – 1940 .

E vazhdimësia midis letërsisë moderne shqipe të atyre viteve dhe asaj që studiuesit do ta quajnë shkolla moderne në Kosovë, përveç emërtimit do të rrokë edhe shumë aspekte.

Në letërsinë shqipe të Kosovës përsëritet ajo dukuri e shkollave letrare programatike që ish nderuar në vitet 1930, vjen sërish në letrat shqipe dukuria e avangardës që kishte nisur të shfaqej gjatë 1930-ve, letërsia shqipe do të jetë si atëherë bashkëkohëse me zhvillimet e letërsive evropiane dhe në avangardën e Kosovës së ‘Vox clamantis in deserto’, letërsia ndërron statusin e saj të angazhuar, për t’u kthyer në reflekse të vetvetes në katër elementet të letërsisë moderne të Kosovës.

Prandaj pengesat në leximin e saj në Shqipëri është edhe mendore.

Disa autorë të letërsisë shqipe kanë pasur fatin e leximeve filologjike, që janë përjashtuar deri diku nga kanuni zyrtar, autorëve u ka munguar shpesh humori për lexim simbolik.

Shembujt për ketë janë të shumtë…

Nga poezia e Naim Frashërit është vlerësuar në hierarki ‘Bagëti e bujqësi’ dhe jo ‘Bukuria’ apo ‘Dashuria’, nga Migjeni ‘Poema e mjerimit’ dhe jo për shembull ‘Këngët e fundit’, nga Çajupi ‘Atdheu dhe dashuria’ e jo ‘.

Fjala bije , nëse Bilal Xhaferri, mund të kthehet në letërsinë shqipe.

Pas ndalimit të “Lirishtes së kuqe” më 1967, autori do të botohet në Shqipëri vetëm pas vdekjes me gati 30 vjet diferencë me botimin e fundit.

Autori e kishte përmbyllur rrugën e vet jetësore dhe poetikën e vet, letërsia shqipe në të cilën rishfaqej si autor Bilall Xhaferri kishte ndryshuar krejt, në dukje, po shumë pak në thelb.

Leximi është i vështirë edhe për autorët e sotëm shqiptarë si Agron Tufa, Ilir Belliu, Rudian Zekthi e Parid Teferiçi, pasi në leximet e tyre kërkohet rileximi i modeleve formale estetike, ligjërimore e mbi të gjitha ideologjike të “klasikëve” të letërsisë shqipe.

Derisa vitet e para të shekullit XX sollën vëmendjen nga autori tek teksti letrar - në fillim me formalistët e më pas me strukturalistët, sidomos në periudhën e parë - sot, në shekullin XXI vëmendja e studimeve teorike mbi letërsinë e ka kapërcyer tekstin për të shkuar në skajin e fundit të skemës, tek lexuesi.

Dalëngadalë, koncepti i lexuesit fillon të ndahet nga ai i tekstit e të marrë një status autonom.

Flori Bruqi

Letërsia bashkëkohore shqipe larg botës



Fotografia e Flori BruqiLetërsia shqipe ka mbetur jashtë zhvillimeve evropiane e botërore dhe sfidat me të cilat përballen krijuesit letrarë në Kosovë janë të shumta.
Letërsia dhe krijimi i saj në shoqërinë tonë po përballet me sfida të mëdha me të cilat përballet letërsia shqiptare.
Ato janë gjendja e rëndë teorike historike, shkrimtari dhe ai që mendon se është i tillë dhe mungesa e mbështetjes nga institucionet shtetërore. Të gjitha këto sfida, letërsinë shqipe të ditëve të sotme, e kanë lënë jashtë zhvillimeve botërore.
Shtëpia botuese është një tjetër zinxhir i cili s’ka adresë, s’ka infrastrukturë për t’u botuar një vepër letrare. Edhe në gazetat tona që botohen në Kosovë ,ka fare pak shkrime letrare.
Në Shqipëri falë Editorit Mujo Buçpapaj,gazeta "Nacional" pothuaja çdo javë ka të mbushura faqët e saja me krijues shqiptar dhe ndërkombëtar,për çka kjo gazetë dhe Stafi i "Nacional"-it,është për lavdata publike.
Gjendjet e rënda nëpër botë janë tokë pjellore për letërsinë, por te ne ndodh e kundërta. Letërsia shqipe mbetet jashtë zhvillimeve evropiane e botërore.
Pozita e letërsisë përbëhet nga trekëndëshi shkrimtar, botues e lexues.
Përveç trekëndëshit a trekëmbëshit të përmendur, varet edhe nga vetëdija shoqërore për kulturën dhe letërsinë, nga furnizimi i bibliotekave, mësimi i saj në shkolla dhe një varg çështjesh jashtëletrare, siç janë media e interneti dhe format e tjera të komunikimit masiv. Në kuadër të diskutimit të çështjes së sfidave të letërsisë dhe të krijuesit në Kosovë do të mund të përmendej edhe përkthimi i letërsisë.
Por kjo ka ngecur, veçanërisht me letërsinë që krijohet në Kosovë...
Ajo që më duket më brengosëse është fakti që, me sa di unë, sfidat e letërsisë dhe të krijuesit në Kosovë janë më të mëdha dhe më të vështira se në çdo vend të tjetër të kontinentit tonë.
Pra,sfida kryesore e letërsisë shqipe lidhet me natyrën e vetmisë që kërkon vepra letrare që është esenciale sepse tregon se letërsia duhet të kthehet nga vetvetja.

Nga Prof. Dr. LUTFI ALIA: Kush ishim ne para 400 vjetësh? SANXHAKU I SHKODRËS



-Kronika e Mariana Bolice Kotoranina, për vizitat në Sanxhakun e Shkodrës në vitin 1614-

Pjesa e pestë e Dukatit (Sanxhakut) të Shkodrës është Podgorica, një qytezë e vogël, por e rrethuar me qendra të shumta banimi, që në tërësi përbëjnë 900 shtëpi, ku shumica absolute janë banorë kristianë.

Qyteti ngrihet ne brigjet e siperme te lumit Moraça, per te cilin folem dhe me siper.

Ky lum, ne anen e djathte te rrjedhes zbritese drejt Shkodres, e ndane Malin e Zi nga malet e larte e te pa arritshem, qe shtrihen ne te majte te lumit. Ne keto shkrepa te thepisur e të larte, jetojne shqipëtarët, malësoret kryengritesa, që luftojne kundër pushtuesve turq.

Keto male jane larg 60 milje nga Shkodra.

Ne vazhdim fisnikja Kotoranina pershkruan lumenjt qe pershkojne territoret per rreth e qe derdhen ne liqenin e Shkodres, si lumi Povia (buron mbi Plievic), qe drdhet ne lumin Moraça dhe qe eshte i pasur me trofta, me krap dhe ngjala. Lumi Ribniza, i pasur me trofte (te medha deri 10 – 15 libre). Ky lum buron ne malet e fshatit Slatica dhe bashkohet me lumin Moraça afer Podgorices, Lumi Zievna buron ne malet e Kuçit e pasi frmon nje liqe te vogel, vazhdon per 15 milje, afer Garlit bashkohet me Moraçen. Ne kete lume peshkohen trofta dhe tenke te vogla. Lumi Sitnica, buron ne malet e fshatit Beri te Lieskopolie, rrjedh permes fushes per 5 milie dhe derdhet ne Moraça. Ne kete lum peshkohen tenk, luzzi dhe skorance. Morazça buron ne Moraça, nje fshat ne Hercegovine dhe pasi pershkon 120 milje, derdhet ne Liqenin e Shkodres afer Zhabjakut.

Nje banor mysliman i Podgorices, eshte i shquar per peshkimin ne lumenjet e ne liqenin e Shkodres, madje kap trofta (deri 7 pellembe te gjata), qe vijne nga liqeni dhe peshq te çdo tipi dhe i shet ne nje dyqan qe ka hapur ne qytet.

Ne Podgorice dhe rrethinat banojne mbi 2200 burra luftetare, shumica absolute katolike, nder te cilet 250 jane te armatosur me pushke (arkebuxhier), te tjeret jane kalores te armatosur me shpata, me heshta, me topuza e me harqe.

Sanxhakbeu dhe pse e ka rezidencen ne Shkoder, shpesh shkon ne Podgorice, pasi atje ka livadhe te shumte, ku i leshon kuajt te kullosin lirshem dhe te argetohet me peshkimin si vete dhe rojet qe e shoqerojne (150 ushtare te armatosur me pushke dhe 100 me ushta e shpata).
Sanxhakbeu, çdo pranvere shkon te shetisi, te pushoje e te argetohet ne keto territore.

Ushtria turke e komanduar nga spahite, vazhdimisht kryen ekspedita neper fshatrat e malesise.

– Ne Kelmend (Climenti), repartet turke komandohen nga Nasuf Pasha i Stambollit.

– Ne Biellopauliç, komandon milicia turke e Podgorices.

Ne vazhdim, kronika e fisnikes Kotorrnina tregon per komandantet e reparteve turke, qe komandohen nga malazez, serb dhe shqiptare te konvertuar ne muhamedane si:

– Ne Kuç, ne Bratonosiv dhe ne nje pjese ne Plaves, jane ushtaret turq te komanduar nga Meduni, ndersa ne pjesen tjeter te Plaves, ushtria komandohet nga Zuassi i Podgorices.

– Ne Hot, komandant eshte zoti Zaffer Zaus dhe Rexhepçelepi Haziçi.

– Ne Vasoeviç, eshte komandant Mehmet Aga Gllavatoviçi, qe eshte dhe Mytesarifi

– Ne Sllatice eshte zoti Bego Sinanbegoviç

– Ne Rapsh komandon spahiu (komandanti i kavalerise) Hazo Monçeloviç.

– Ne Skarlia (Scarglia) dhe ne Kastrat (Castratti), komandon zoti Hazaga Hadroviç.

Ne qendrat e banimit jane dhe Vojvodet, qe jane ekzekutuesit e drejtesise, per te thene me sakte jane gjyqtaret, qe ndeshkojne kedo qe ngre krye kunder turkut, si dhe kedo qe shkel rregullat dhe ligjet, duke i denuar me burg dhe me gjoba te renda.

Ne vazhdim jep te dhena per fshatrat qe shtrihen ne veri-lindje te Podgorices
– Daibabe, ka 60 shtepi, me 140 burra, me prijes Dabac Vukshini (Dabaz Vuchssin).
– Goriciani, ka 67 shtepi, me 130 burra, me prijes Vulatco Peiov.
– Gargli ka 80 shtepi me 185 burra, me prijes Vuco Juvanov.
– Golubovaz ka 100 shtepi, me 245 burra, me prijes Nixa Lachicev (Niksa Lakiçev).
– Curillo (Kurrila), ka 30 shtepi, me 78 burra, me prijes Daio Nicellizin.
– Plavniza (Pllavnica) , ka 80 shtepi, me 220 burra, me prijes Nico Raizev (Niko Raicev).
– Gostigli (Gostili), ka 70 shtepi, me 200 burra, me prijes Rado Strepeov.
– Moranovich (Moranovviç), ka 40 nshtepi, me 95 burra, me prijes Dabo Marcov (Markov).
– Bischian ka 70 shtepi, me 177 burra, me prijes Pavich Jovanov.
– Vuragn (Vuranja), ka 45 shtepi, me 97 burra, me prijes Peio Nixin (Peio Nikshini).
– Samaris, ka 57 shtepi, me 170 burra, me prijes Brato Mipov.
– Beris Lavzi (Berisha), ka 40 shtepi, me 79 burra, me prijes Rado Nicov.
– Slatiza (Sllatica), ka 40 shtepi, me 100 burra, me prijes Lassa Paios (Paio Lassa).
– Vuladni, ka 60 shtepi, me 130 burra, me prijes Andrin (nuk e shkruan emerin).
– Gruda, ka 40 shtepi, me 100 burra, me prijes Gassan Gergelov.
– Tusi (Tuzi), ka 30 shtepi, me 70 burra, me prijes Giev Gievi (Gjev Gjevi)

Ne rrethinat e Grudes dhe te Tuzit shtrihen 17 fshatra, me banore katolike te ritit roman, si ata qe baojne ne shpatet e malit Verzi.
Ne kroniken e Mariana Kotorranina, rezulton se sa here flet per shqiptaret i referohet besimit katolik te ritit roman, ndersa kur flet per malazezet dhe serbet i identifikon me ritin ortodoks, qe ajo shpesh e shkruan riti servo-greke. Kur flet per banoret turq, i referohet asaj pjese te vogel te popullates te ketyre trevave, qe eshte konvertuar ne musuman. Kjo menyre shkrimi eshte perdorur shume gjate mesjetes, por dhe ne shekujt e me vonshem, si rezulton ne shkrimet e shume prej kronikave te ketyre periudhave.

Mbi Sllatice, ne majen e nje kodre, qe shtrihet ne kembet e malit, eshte nje shesh i bukur, ku jane rrenojat e qytetit antik te Diokleas, i ndertuar nga perandori romak Diocletiano (me origjine nga keto treva ilire). Mbeturinat e mureve rrethuese te qytetit jane 6 milje te gjata.

Nga germimet e kryera, jane zbuluar blloqe te bukura mermeri, statuja dhe kolona te vendosura ne bazamente guri te forte, qe jane mbetje te tempullit, qe ishte ndertuar ne pjesen me te larte te qytetit Dioklea. Gjithashtu jane zbuluar pllaka te shumta mermeri, me shkrime latine, me emerin e Paulo Emilio (komandanti i legjioneve romake, qe pushtoj Ilirine dhe shkatteroj e dogji mbi 70 qytete-keshtjella). Ne keto rrenoja jane zbuluar dhe monedha te shumta ari dhe argjendi.

Turqit ne Podgorice i merrnin keto mermere dhe me karro i dergonin ne furrat e gelqereve.

Ne vazhdim do te pershkruaj kryengritesit, qe jane ngritur kunder turqeve, qe banojne nder male, fortesa natyrale. Keto male fillojne ne kufi me Heregovinen dhe vazhdojne ne kuroren e maleve deri ne Shkoder. Jane gjithesej 11 fshatra, 5 te banuar me malazeze dhe shqiptar te besimit ortodoks dhe 6 fshatra te banuar me shqiptar te besimit katolik, te ritit roman.

Fshatrat ortodoks jane:
– Riovci, me 50 shtepi, me 120 burra, me prijes Ivanis Rodognin (Rodonjin).
– Bielopaulichi (Bjellopauliçi) me 360 shtepi, me 800 burra, me prijes Neneza Latinovich
(Latinoviç) dhe Batrich Tomasevich (Batrik Tomasheviç).
– Piperi, me 270 shtepi, me 700 burra, me prijes Raoslav Bosidanov.
– Bratonosich (Bratonosiç) me 87 shtepi, me 260 burra, me prijes Stanoje Radognin (Radonjin).
– Vassoevich (Vasoeviç), me 90 shtepi, me 280 burra, me prijs Nicolla Hotasev e Late Loiof.
Fshatra katolike te ritit roman:
– Chuzzi Albanesi (Kuçi Albanez), me 490 shtepi, me 1500 burra me prijes Lale Drecalov et Neco
Raizcov (Neko Raizcov). Kuçianet jane trima te shquar.
– Climenti (Kelmendi), me 178 shtepi, me 650 burra, me prijes Smail Prentasev et Pedda Sucha,
Banoret e Kelmendit jane luftetare te vendosur.
– Rapsa (Rapsha), me 80 shtepi, me 260 burra, me prijes Prenc Castrat (Prenk Kastrati).
– Hotti me 212 shtepi, me 600 burra me prijes Maras Pappa (Marash Papa).
– Scariglia (Skarilia) me 30 shtepi, me 80 burra, me prijes Messa Porubba.
– Castratti (Kastrati), me 50 shtepi, me 130 burra, me prijes Prenk Bitti

Ne pjesen mbi malin e Kuçit, saktesisht mbi Guidde, ne nje gryke te malit, e vendosur ndermjet dy kodrave te bukura, ne pjesen e rrafshit, eshte qyteti i vogel i Medunit. Keshtjella e vendosur ne nje pike strategjike, eshte pothuajse e shkaterruaar nga sulmet e turqeve, kur pushtuan kete zone.

Ne pjeset e mbetura te keshtjelles, eshte vendosur garnizoni turk me 200 ushtare teper te eger e te rrezikshem, te komanduar nga Agaj dhe te ruajtur nga dizdari (roja i keshtjelles).

Kohe me pare se turqit te pushtonin Podgoricen, Albanine dhe Malin e Zi dhe rrethinat, ne Medina zoteronte konti Giovanni, qe e kishte seline ne Zhabjak. Pushtuesit turq, nen komanden e Mraher Aga e sulmuan disa here. Ne mbrojtjen e qytetit ndihmua dhe njerezit e Cernoviçit, ndonese me pare e kishin sulmuar Medinen per t’i grabitur medinasit.

Ne keto luftime te ashpra, Mraher Aga pati humbje te renda ne ushtrine e tij, megjithate mundi ta pushtojne e te behet zot i vendit.

Ne keto luftime pesoj demtime dhe Cernoviçi, madje ketu filloj humbja dhe e shtetit te tij.
…!

Në një rrafshnalte te gjere, ne brigjet e lumenjeve te vrullshem e plot me peshq, shtrihet zona e Plaves, e banuar nga popullate malazeze dhe shqiptare, pjesa e gjashtë e Sanxhakut te Shkodres.- Ne fakt popullata malazeze kishte pesuar shpesh sulme dhe plaçkitje nga malesoret e Kelmendit, qe banonin prane kesaj zone.

Banoret e Plaves dergonin ne Kotorr 200 kuaj te ngarkuar me thase te mbushur me lesh dhensh dhe me mallra te tejra si dylle, djathe, drithra. Keto karvane udhetonin tre dite e tre net per te arritur ne tregun e Kotorrit.

Per t’u mbrojtur nga sulmet dhe plaçkitjet e kelmendasve, turqit ndertuan nje keshtjelle, ku u vendos nje garnizon i vogel turqish, qe ndikoj per t’u nderprere plaçkitjen e banoreve te Plavës.

Në Plave jane disa qendra banimi me malazeze dhe me shqiptare:
– Trapane, me 72 shtepi, me 187 burra, me prijes Dragoe Lacov (Lakov).
– Slatka, me 72 shtepi, me 78 burra, me prijes Dragoe Lacov (Lakov).
– Tresgnivci, me 29 shtepi, me 57 burra, me prijes Andria Bojos.
– Slarieka, me 63 shtepi, me 130 burra, me prijes Vuceta Raicev.
– Bosechi (Bozeki), me 80 shtepi, me 200 burra, me prijes Vucassin Raizev (Vukshin Raizev)
– Cechugni (çekunji), me 42 shtepi, me 100 burra, me prijes Dmiuhar Jovov.
– Giulichi (Xhiuliçi), me 33 shtepi, me 67 burra, me prijes Laco Milov (Lako Milov)
– Cormasi (Kormasi), me 30 shtepi, me 70 burra, me prijes Vuchssan Lallecin (Vuksan Lalecini).
– Pannosieniza, me 70 shtepi, me 150 burra, me prijes Tomas Bratichiev (Bratiçev).
– Seole, me 40 shtepi, me 190 burra, me prijes Hotas Nicollin (Nikolin Hotas).
– Lug, me 60 shtepi, me 130 burra, me prijes Boje Lalov.
– Arssaniza (Arsanica), me 67 shtepi, me 148 burra, me prijes Nico Millov (Niko Millov).
– Ulottini i vogel, me 53 shtepi, me 112 burra, me prijes Pero Ivancev.
– Ulotini i madh, me 90 shtepi, me 210 burra, me prijes Pecin Boi
-Jovoino, me 29 shtepi, me 60 burra, me prijes Bojo Vaxin (Bojo Vakksin).
– Comorani (Komorani), me 37 sshtepi, me 73 burra, me prijes Vuchssan Nicov (Vuksan Nikov).
– Joancovich (Joankoviç), me 47 shtepi, me 100 burra, me prijes Rado Vuchov (Vukov).
– Ribassi, ka 90 shtepi, me 220 burra, me prijes Vulatro Juvanov.
– Crusuno (Krusuno), ka 49 shtepi, me 110 burra me prijes Dabisev Bracov (Brkov).
– Grad, ka 60 shtepi, me 140 burra, me prijes Vuch Honessin (Vuk Honesini).
– Trepka, ka 70 shtepi, me 157 burra, me prijes Lale Nicov (Nikov).
– Dossago, ka 80 shtepi, me 180 burra, me prijes Lale Boiov.
– Gustigne (Gustinja), ka 100 shtepi, me 237 burra, me prijes Bello Juvanin.

Ne Gustinje, 1 ore larg nga Kelmendi, ne majen e nje kodre, ne vitin 1612, turqit ndertuan nje fortese, me mure rrethuese 400 hapa. Fortesa kishte tre ura levizese, qe gjate nates ngriheshin. Kjo keshtjelle mbante 200 ushtare kembesor dhe 50 kuaj te kaloresve te gardes. Kjo keshtjelle u ndertua nga turku Sem Zaus, komandanti i Podgorices, sepse taksat (timarin), qe mblidhte nga popullata malesore e Pllaves dhe e Gucise, grabiteshin nga Kelmendasit. Zaus Aga i kerkoj ndihme Stambollit, qe ta ndihmonte per te perballuar rrezikun e kelmendasve. Kekreses se tij i u pergjijgj Hasuf Pasha, qe i dergoj finncimin e duhur per te ndertuar kete keshtjelle. Dua te theksoj se kelmendasit grabisnin vetem turqit, qe kihin mbledhur timarin (taksa per te ardhurat ne natyre).

Malesoret e Kelmendit ishin ngritur kunder turqeve ne vitet 1612 dhe 1613. Ishin rreth 5380 kryengrite, qe banonin nder male pothuajse te paarritshem dhe qe nuk paguanin timarin pushtueve turq. Malesoret ishin shume te lidhur mes tyre e ndones jetonin ne varferi, ndihmonin njeri tjetrin Malesoret ishin te armatosur me shpata, me harqe, topuza dhe me pak pushke, por jo me shume se 100 pushke.

Ne vitin 1612, Stambolli dergoj nje ekspedite ndeshkimore, te komanduar nga i biri i Mehmet Pashes, qe e kishin vrare ne divan, gjate nje audience ne Banja Luka te Bosnies.

Ekspedita turke e perbere nga 25 000 ushtare, u nis nga Podgorica kunder kelmendasve. Ne keto luftime te ashpra turqit kapen rober, kryesisht femije dhe gra, ndersa turqit lane ne beteje mbi 300 ushtare, me plaçka e kuaj, qe i kapen kryengritesit.

Ne vitin 1613, Stambolli dergoj nje ekspedite tjeter te komanduar nga Asllan Pasha, qe mobilizoj ushtar nga 7 Sanxhaqe (Prizren, Peje, Dukagjin, Kazanjiç, Elbasan, Zadrima dhe Shkodra), qe pasi u bashkuan dhe me mobilizimin e 15 000 turqeve ne Malin e ZI, organizoj 60 000 ushtar. Per 24 dite keto ushtar u sterviten ne Podgorice dhe me pas u nisen drejt Kelmendit. Fillimisht, Asllan Pasha urdheroj vetem te vezhgohet levizja e popullates ne disa fshtara kryesore te Kelmendit e me pas urdheroj kapjen e 80 grave dhe femijeve, qe i derguan si skllever ne Turqi. Me pas mori 15 rober nga fshatrat e tjera dhe 1000 dukate gjobe.

Malesoret kelmendas u kishin krijuar prita marshimit te regjimenteve turke, e ne nje nga keto luftime mbeten te vrare 30 turq dhe 50 kuaj.
Ushtaret turq, te tmerruar nga sulmet e malesoreve, u kthyen ne Podgorice. Ne keto rrethana, komandantet e regjimenteve turke, kerkuan ndihme nga garnizoni i Castel nuovo (Novi Pazar), qe kryen reprazalje te egra kunder popullates malesore. Ne Vasovikio dogjen 85 shtepi dhe kapen 60 gra dhe femije, qe ishin fshehur ketu, per tu mbrojtur. Gjate terheqies per ne Podgorice, turqit i vrane roberit e pafajshem.

Ne kete levizja antiturke u ngriten dhe banoret e sanxhaqeve te tjere, si psh ne Kazanjiç vrane 70 turq, ndersa ne Peje 60 turq dhe 80 kuaj. Gjate terheqies per ne Podgorice, kur turqit po kalonin ne nje shteg te ngushte, te quajtur Lugu i Kusef, malesoret kryengrites vrane 40 ushtar turq dhe moren 70 kuaj dhe mushka me ngarkesat. Gjithashtu, kryengritesit shkembyen 152 malesor qe ishin rober te turkut dhe moren 1000 dukate demshperblim, per 160 turq qe kishin zene rob.

Kjo qe ju tregova, thuhet se ka ndodhur me malesoret kelmendas deri ne 10 nentor 1613.

Ne vazhdim, Mariana Kotorranina pershkruan intinerarin dhe pikat e ndalimit te postiereve,qe dergonin letra nga Kotorri deri ne Kostantinopoli (ne gjithe kroniken, Kotorranina perdor vetem emerin Kostantinopoli dhe asnjehere emerin Stambolli).

Udhetimi i Mariana Kotorranina vazhdon dhe jasht Sanxhakut te Shkodres, kesisoj ajo viziton Durresin, Lezhen (Alessio) dhe Krujen e ne shenimet e saj na jep disa te dhena te rendesishme:
Ne rrugen nga Buna deri ne Durres vizitova:
– Pulagni (Pulanji), ka 20 shtepi me 50 banore.
– Renesi (Rrensi), ka 100 shtepi me 200 banore.
– Qyteti Alessio (Lezha), ka rezidencen peshkopi. Qyteti ka 500 shtepi dhe mund te organizoj
mbledhjen e 700 burrave te armatosur; me prijesl Nasor Castelnovo.
– Matthia (Bregu i Mates), ka 40 shtepi e 100 burra te armatosur.
– Omuragni (Omuranji), ka 20 shtepi dhe 50 burra te armatosur.
– Lazzi (??), ka 100 shtepi dhe 250 burra te armatosur.
– Sanbasto, ka 40 shtepi dhe nxjerr 100 burra te armatosur. Nga ketu shkohet ne Kruje, qe eshte larg
vetem 4 milje.
– Kruja eshte qytet mbreteror, selia e te madhit kapidan Gorgio Castriotti Skanderbeg. Qyteti ka
kalane mdheshtore, qe eshte e ndertuar ne majen e nje kodre.
– Xegagni (Kseganji), ka 20 shtepi dhe nxjerre 50 burra te armatosur.
– Bellagni, ka 40 shtepi e nxjerre 100 burra te armatosur.
– Pres (Preza) eshte nje cittadella (qyteze), me keshtjellen te ndertuar ne majen e nje kodre dhe rreth
saj jane disa qendra banimi. Preza ka rreth 150 shtepi dhe nxjerre 350 burra te armatosur.
– Lazi (Laçi), ka 300 shtepi e nxjerre 700 burra te armatosur.
– Sanzach (Sanxhaku), ka 150 shtepi e nxjerre 370 burra te armatosur.
– Santa Lucia d’ Arzenta (Shen Luçia e Erzenit), ka 50 shtepi, te vendosur ne anen tjeter te lumit e
nxjerre 150 burra.

– Durazzo (Durresi), qytet antik i Albania, shtrihet buze detit, ne nje gji te gjere. Eshte nje port i rendesishme. Agaj i Durresit, eshte turk, quhet Elesbegh.

Durresi ka pak banore. Prane qytetit ndodhen dy fshatra:

– S. Nicolo di Guai (Shenkolli), ka 10 shtepi me 35 banore.
– Selletta (Selita), me 100 shtepi dhe me 250 burra te armatosur.

Ne kete kronike te pasur, Mariana Kotorranina jep informacione dhe per thellesine e lumenjeve ne gryke derdhjet ne det, duke filluar nga Buna e deri ne Vlore.

– Buna, si kemi theksuar arrine 5- 6- 7 kembe thellesi, qe favorizon lundrimin e çdo barke, anije dhe galerave te vogela.

– San Zuane di Madua, ka uje me 3 – 4 kembe thellesi.

– Prin (Drini), nga ku shkohet ne Alessio (Lezhe), ka uje me thellesi 4 kembe.

– Mattia (Mati), ka uje me 4 kembe thellesi.

– Ismo (Ishmi), ka uje me 5 kembe thellesi.

– Santa Anastasia ponta di Redoni, eshte port.

– Shen Piero jasht Redoni, eshte port.

– Arzenta (Erzeni), ka uje me 3 kembe thellesi.

– Cavo de Palli (Bishti i Palles), nga ana e Durresit eshte port.

– Cavo de Lachi, eshte port.

– Bascotto (Bashota), ka uje me 3 kembe thellesi.

– Pollona (Apollonia), ka uje me 4 kembe thellesi.

– Vovissa (Vjosa) ka uje me 5 kembe thellesi.

– Vallona (Vlora), eshte port.

Ne fund te kronikes, autorja ben nje bilanc permbledhes te qyteteve, fshatrave, te shtepive dhe te burrave luftetare te Dukatit te Shkodres, qe mund te mblidhen per te luftuar per çlrimin nga pushtuesit e eger turq.
Pjesa e I. Mali i Zi: ka 90 fshatra, me 3524 shtepi e mund te mobilizoje 8027 burra, nga te cilet 800 te armatosur me pushke (archebuggieri), te tjeret me shpata, harqe, ushta, topuza.

Banoret e Malit te Zi jane te gjithe te ritit ortodoks (servo-greco).

Pjesa e II. Antivari (Tivari), permban 17 fshatra. Pa qytetin mobilizohen 885 burra per te luftuar, ndersa se bashku me qytetin 2762 burra, nga te cilet 400 te armatosur me pushke, te tjeret me shpata, harqe, ushta, topuza. Banoret ajne malazeze dhe shqiptar te ritit roman.

Pjesa e III. Dolcigno (Ulqini), nuk ka fshatra dhe mobilizon 800 burra, 400 te armatosur me pushke. Ulqinaket jane njerez te mire, lundertar dhe pirate. Shumica e banoreve jane shqiptare

Pjesa e IV. Scuttari (Shkodra). Perfshine 105 fshatra, qe se bashku me qytetin kane 3544 shtepi dhe mobilizojne 9240 luftetare, nga te cilet 1200 te armatosur me pushke, te tjeret me shpata, harqe, ushta, topuza. E gjitha fshatrat banohen nga Albanesi katolike te ritit roman.

Pjesa e V. Podgorizza, me qytetin dhe qendrat e banimit per rreth si dhe me 17 fshhatrat, ka 1697 shtepi, mobilizon 4376 burra, nga te cilet 300 te armatosur me pushke, te tjeret me shpata, harqe, ushta, topuza.

Malesoret kryengritesa jetojne ne 11 fshatra, 6 me banore katolike te ritit roman dhe 5 ortodokse.

Ne perberje te 11 fshatrave jane 2347 shtepi dhe mobilizojne 5380 burra te armatosur. Malesoret jane shqipetare dhe malazeze.

Pjesa e VI. Pllava, permban 23 fshatra, me 1360 shtepi dhe mobilizojne 3016 burra te armatosur, nder te cilet 100 pushkatar dhe te tjeret me shpata, harqe, ushta, topuza.

Citta Nova (Novi Pazar), ka 200 ushtar me rroge, te armatosur me pushke dhe 50 kaloresa.

Zuppa ka 25 fshatra, me 742 shtepi, me 1468 burra te armatosur, nder te cilet 250 me pushke.

Dukati (Sanxhaku) i Shkodres ka 8 qytete; 1. Antivari (Tivari). 2. Dolcigno (Ulqini). 3. Scuttari (Shkodra). 4. Drivasto (Drishti). 5. Zabiach (Zhabiaku). 6. Podgorica. 7. Medun. 8. Citta Nova (Novi Pazar)

Ne territoret rreth ketyre qyteteve jane 288 fshatra, me 14 099 shtepi, qe mund te mobilizojne 35499 luftetare, nder te cilet 3650 mund te armatoosen me pushke.
——————-
-Mbyllje e pjesës së tretë dhe krejt Ciklit “Sanxhaku i Shkodrës”-
———
– Shenim: -Lutfi Alia, është mjek në Centro Prevenzione Oncologica të qytetit Siena –Itali.

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar që editohet nga njëfarë ekstremisti dhe terroristi antishqiptar nga Shkodra, m...