Agjencioni floripress.blogspot.com

2012/02/21

Nga Fahri Xharra : Na dhe e kaluara e jonë e heshtur




“Mjerimi ne mendje është mjerimi më i rëndë” - Viktor Ygo



Heshtja e të së kaluarës sonë ,heshtja e të bëmave mbi ne, ishin të qëllimta.  Ishin “kujdestarët” që kujdesëshin që ne mos të dijmë se çka po ndodhë me ne. Ishin “ kujdestarët” që na  e mëshefëshin të kaluarën që për hirë të asaj ose kësaj të mos dijmë se çka është  bër mbi ne.Garantuesit e heshtjës historike gjithmonë në një mënyrë apo tjetër na e pasqyronin vetëm atë, që neve na mbetnin shumë gjëra të  pa ditura.’ S`donin që ne të kemi një krenari nga e kaluara edhe pse  ajo ishte një përulje,një shembje e mllefeve shekullore mbi ne.Thjesht ,kujdesëshin që mos të  kemi  se çka të mbajmë në mend.Apo që mos të kemi se çka të bartim te brezat e rinj.

Nëse në botë flitej e shkruhej drejt për ne, neve nuk na mundësohej të kishim qasje në këto shkrime. Arsyet ishin të ndryshme, por të gjitha me një qëllim: “shqiptarët nuk guxojnë të shkollohen, janë raca më e zgjuar e Ballkanit dhe nëse ata e njofin të kaluarën e tyre, paraqesin rrezik.”

” E kisha rastin që fatbardhësisht apo fatëkeqësisht , gjat kohës sa zgjatëte  lufta (1912), të vizitoja Uskubin (Shkupin),disa ditë pas luftës së Kumanovës.Më bëhëshin pengesat artificiale që unë mos t`i vizitoj ato anë,nga një ndërgjegje jo e pastër  e atyre që i bënin ata gjëra. Një gjeneral (serb ) që unë e njihja që më parë kur e muarr vesh cakun e udhëtimit tim me një armiqësi të pa mëshefur më tha se nuk kisha arësye që unë të vizitoja Shkupin. Por kur  e pa vendosmërinë time atëherë më tha se do të të shoh gjëra të pa këndëshme ,por  që nuk mund të iu ikësh ( Lev Trotsky:’ Luftat Balkanike 1912-1913)  Pra ishin”gjëra të medha” stetërore të cilave nuk mund të iu ikësh. Dikush duhej të kishte shënime mbi ato tmerrre .Kush? Forcat ushtarake?  Qeveria serbe?  Po që po .
Por ,na jo, as në kohën kur ato kanë ndodhur e as deri më tani . E ne nuk guxonim të dinim . neve na mashtronim me gjëra tjera më të “këndëshme”.

“ Tmerret ,vazhdon Trotsky , filluan të shihen po sa iu afruam Kumanovës. Çdo gjë rreth nesh ishte në flakë.Fshatra të tëra shqiptare ishin shndërruar në gërmadha zjarri e shkrumbi. Kjo më ishte përshtypja e parë e vërtetë e një shktatërrimi të pamëshirëshëm të parë në një zonë lufteje. Vatrat ,pasurija e krijuar nga etërit ,gjyshërit e stërgjyshërit zhdukeshin nga flakët. Kjo pamje e zjarreve na përcjelli deri në Shkup.Posa zbrita nga vagoni,natë ,askund asnjë njeri i gjallë: përveq zërava të dehur të ushtarëve.  dhe kësaj skene që e pashë.
Katër ushtarë i mbanin bajonetat në të gatshëm,kurse në mes  dy shqiptarë shumë të rinj me plisat e tyre në kokë. Komitagjinjt (çetnikçët)  në dorën tjetër e mbanin shishen e rakisë dhe jepnin urdhër : “Për tokë shtrihuni!” dhe shqiptarët binin në gjunj dhe ngritëshin në urdhërin tjetër.Disa herë.
Pastaj çetniku i dehur duke iu kërcnuar dhe sharë i shponte me majën e thikës  herë në fyt e herë gjoks: duke i urdhëruar që të pinin raki nga shishja e tij . Të dehur nga fuqia e armës dhe nga rakija e gjaku ,argëtoheshin duke luajtur me ta .”Ata  janë Arnaut” më thoshte shoqëruesi,” dhe së shpejti do t`i prejnë” . (Lev Trotsky )“

Por   edhe kur na jepet mundësia që ta dijmë ,ta njofim dhe ta bartim tek brezat e rinj të vërtetën tonë historike ,ne i kemi edhe sot  ato grupe “intelektualësh” ato grupacione  joqeveritare të cilat kujdesën që vëmendjen e botës te bartin tjetërkah  mu  andej  nga botës i vjen për të vjellur. Kemi vetëdije ne?

Gjatë okupimeve sërbe të territorëve shqiptare ,gjithëmonë është përcjellur një qëllim ,spastrimi etnik dhe asimilimi i shqiptarëve me forcë. Edhe sipas planeve të Garashaninit ,i ngjajshëm me Megali Idean greke ,ishte grumbullimi i të gjithë serbëve dhe krijimi i jë ekspansioni  tokësorë për që gjëja të gjejnë përsëri ,
” Madheshtinë Serbe Mesjetare” ,e cila nuk ka egzistuar asnjëherë.
Përderisa serbet ia  japin dhe ia kanë dhënë vetës ” të drejtën historike”mbi tokën shqiptare , ne nuk kemi pasur mundësi të flasim sepse  kemi qenë në mbrojtje të ndereve të huaja .Dhe krenohemi me këtë besnikëri. Krenohemi me këtë besnikëri dhe thurrim lavde.
Edhe tani , për inat të së vërtetës historike ne mundohemi të bejmë diçka . Të bëjmë mu atë për të cilën serbët kanë luftuar në luftën e tyre diplomatike dhe e kanë arrijtur që ta bindin botën se na nuk jemi ata që jemi, por që jemi të atillë si  që po tregohem.
Në shpalljen e Pavarësisë – 1912 ,Serbia punonte kundër nesh . E ne i kishim haxhiqamilët që dilnin në mbrojtje të” babës “. Edhe sot kur po krenohemi me Pavarësinë e shtetit të dytë shqiptar ,prap neohaxhiqamilët thirren ,çirren ,trumbetojnë për një të kalur të errtë . E duan ringjalljen e asaj që ka vdekur që moti.E duan ringjalljen e të njejtës, të  së cilës ne këtë vit ia festojmë 100 vjetorin e vdekjës.

Duke e heshtur të kaluarën tanë ,e mbjellim dyshimin te të tjerët se i turpërohemi asaj. Duke i heshtur tmerret e përjetuara i themi botës se nuk na dhimbst asgjë nga e kaluara e jonë. Duke dalur me qëndrim  të njejtë haxhiqamilian ,qëndrim njëqindvjeqar ,nuk bëjmë gjë tjetër  vetëm se e trashim teorinë e armiqëve, se na jemi  po ashtu dhe po ata si që  iu kanë thënë të tjerët për ne.

Nëse  i posalinduri nuk lyp me vajin e tij për të pirë ,  edhe nënës  më të kujdesëshme nuk  i bje ndërmend që ti jep gjinj. Ai fëmij mbetet gjithmonë i uritur. Ai fëmij nuk zhvillohet . Ai fëmij vdes.

Nga Asllan Dibrani :Remzi Salihu, ish drejtor i arsimit për Prishtinën me histori të dhimbshme familjare!




Remzi Salihu  me  histori të dhimbshme  familjare nga masakra serbe në Prapashticë!
 
Remzi Salihu i vrarë ne cilësinë e  drejtorit të arsimit  për Prishtinë  ishte djali i Selim Salihut(Selim Govori) legjendë e moshës  pesë  javëshe  nga  masakra serbe në Prapashticë

Si zakonisht ishte një ditë  e  rendomë,por e zymtë disi,  sikur instktivisht do të  ndodhe diçka e pa pritur  ! Sikur këtë   proces,  e ngacmonte një puhizë e  një ere,   qe  vinte  e shkonte    fshehurazi nga  veriu  nëpër   një  park, qe  i binte  pran shtëpisë  ku  banoja.  Papritmas    nga larg qe isha ne ballkon , u dëgjua telefoni qe  cingëroi ?  Ishte një shok nga Holanda, që shpesh  me thërret  për hallet     tona, të përditshme, por edhe  për  në fushën e kulturës ,bisedonim. si teme ma e veçantë ishte tema e toponimeve shqiptare qe ne baze te  studimeve   dhe gjurmimeve na dalshin shumë toponime në  Ballkan dhe në  Evropë  ne prejardhje nga gjuha shqipe!. Por kësaj here sikur ishte pak me  zë , ndryshe  i shqetësuar . Isha mësuar me te, qe  ishte   i qetë gjithnjë, por kësaj here   tingëllojë  zëri i tij   ma thekshëm,   duke u shprehur se   në "shqiptarët nuk do të  mbushemi mend kurrë"!?...     U stepa  me këto fjale të tij ! Perse i thash  ? Ashtu qe edhe unë isha pikë mbështetëse e revoltës se Ismet Gashit  nga Holnada shpeshherë  gjate bisedave?... Jo, jo  i thash vetes , nuk ke të besh me këtë revoltë të tijen . Mendja shkoj shpejt se çka donë të thotë?   Po i këtij mendimi isha tamam edhe unë nëse mendon të gjendja aktuale politike ekonomike etj, tek  shqiptarët!    Me një shqetësim i thash se   nuk është për tu  hamendur,  se kështu jemi të  tillë , andaj  mos u  befaso or mik!. Në vazhdim ashtu edhe doli, e qëllova zemërimin e tij.

- Ai vazhdoj  rrëfimin, se    në Prishtinë në zyrën e  ministrisë se arsimit, u vra një   drejtor    i ministrisë së arsimit!    I brengosur  vazhdoj rrëfimin   duke me shpjeguar  se   tani  e lexova informatën  para pak çastesh...  Me preferoj qe ta hap kompjuterin ,të informohem për rastin ... Aty, ku me  preferoj të futem ashtu veprova, pashë ,  kryeartikullin  në shumë gazeta   më shkronja  te mëdha shkruante ,rreth orës 10 të mëngjesit të sotëm, në zyrën e tij në ndërtesën e re të Komunës së Prishtinës,  u vra drejtori i Drejtorisë për Arsim, Remzi Salihu i  Komunës së Prishtinës .Mësohet se dorasi i kësaj vepre është arsimtari i Biologjisë, Gani Sahiti, nga fshati Graxhenik, komuna e Kamenicës, i cili ka pretenduar të jetë drejtor i shkollës në fshatin Dabishevc.

Mos zgjedhja e tij në këtë post, thuhet se e  shtyri deri tek akti , kjo ishte informata !?... Me iku mendja  me vite e vite ,prapa  në mentalitetin tonë , në skamjen , në përçarjen , në papunësinë , ne korrupsionin , në pa drejtësinë , po ku nuk iku ai stërmullar  mllefi.  Përse në shqiptarët jemi aq  të (pa ndreqshëm, aq te pamëshirshëm  ndaj njeri tjetrit, aq të pa përmirësueshëm   ndaj "vlerave të kombit tonë"!?...

Mu kujtua rasti  ne vizitën e burgut  në Nish qe kisha babën  dhe nënën  Sofijen  dhe me than këto dy  libra i ke nga  Remziu për lexim!

Një lajme i pa pranueshëm, por realitet.   Ishte  i vrari  djali i nipit  tonë  Selim  Salihut  , me kaploj një  rrëqethje e trupit me rastin e   rikujtimit  për sprovat  qe i përjetoj kjo familje. Mu kujtuan në këto çaste raportet qe kishte baba im   Feti Dibrani me nipin Selimin. Mu kujtua rasti  ne vizitën e burgut  në Nish qe kisha babën  dhe nënën  Sofijen  dhe me thanë, "këto dy  libra i ke nga  Remziu për lexim", dhe të fala ke nga ai shumë.  Ringjalla kujtesën  kur dola  nga ai  burg famëkeq ,Selimi me djem erdhën në vizitë, në mesin e tyre  ishte edhe Remziu,  erdhi në vizitë  si burrat,  qe ishte zakon të shqiptarët  qe nuk u trembshin nga  shërbëtorët spiun  të pushtetit. Ishte një kohe e vështirë,   në ato kohë pas diferencimit qe u bënte nga organet serbe me bashkëpunëtorët shqiptar, por ata nuk u tremben fare , nderuan shtëpinë tonë, vizituan familjen time  edhe sa isha ne burg  . Mu kujtuan fjalët  qe i dhanë kurojë dhe forcë babës  me fjalët( dajo mos u mërzit se djali paska shpëtuar). Burgu është për burra,  e pikërisht edhe ne qe ishim jashtë pothuajse në burgje ishim dhe   jemi  nga shkau, pa kur farë të drejte!. Xha Selimi vazhdoi biseden ndër të tjera para burrave në dhomën e pritjes, qe vinin e shkonin   me qindra e mijëra njerëz qe  na vizitonin në shenjë nderimi,ne ish të burgosurve   politik,  qe na përfshiu ajo  kohë  pas ngjarjeve të demonstratave të 1981-shit.  Ai vazhdoj ma tutje , se për çështjen kombëtare është krenari për çdo familje tonen, me pas nga një mashkull në burg, prandaj edhe për ju është një krenari  qe ja keni dhënë popullit një mashkull ne shërbim për çlirimin e Kosovës. Daja Feti dhe ju dajtë tjerë, e dini  fatin tim   dhe vuajtjet e mia ...Selimi  ishte  një burrë   elegant  i moshuar dhe  i matur, vazhdoi bisedën     e rikujtimeve , me babën tim , ne mbetem  duke i dëgjuar  rrëfimin  e tij , deri sa erdhi  një grup tjetër vizitorësh dhe na e prishi  përcjelljen e tij   në bisedë. Edhe djemtë e  tij  u inkuadruan në bisedë, po ashtu me  fjalë të ngrohta,  u çmallëm pas disa vitesh qe nuk ishim parë .Ne mesin e tyre ishte edhe i ndjeri Remziu, qe me shtrëngoj dhe me përqafoj shumë  dhe tha se, ke qëndruar si burrat dajë, të lumtë   akoma ishte një ankth, nga pushteti serb  nuk kishin edhe aq te lire të shpreheshin se  në mesin e vizitoreve  nuk u besonte qe nuk kishte edhe ndonjë  i dërguar nga UDBA -serbe  me përcjell , se kush po hynë e kush po del nga vizitorët .Disa qe ishin në pozita per shkak sigurie na vizitonin natën  kur nuk kishte frekuencë qarkullimi!. Remziu   u shpreh  të falënderoj për besnikërinë   dhe fjalën e dhënë për  burrërinë tuaj  e kë tregua ... dhe me këto fjalë  ma  rikthej memorien prapa,  ta kujtoj ,  se para se të burgosem  e kisha furnizuar me  disa ekzemplare të gazetës ilegale "Zërit i Kosovës " qe u botonte në perëndim dhe ishte pothuajse e vetmja qe e pasqyronte  gjendjen e Kosovës shumë reale.  Remziu  ishte   profesor  në shkollën teknike,  por atëherë me rrapëlloj, se për çka më tha se ke qëndruar si burrat  dhe  prapë u përqendruam të dy në bisedën e burrave  duke  rikujtuar  ato kohë  të lëvizjes  studentore dhe popullore  për   Republikën e Kosovës...

Prapashtica u  uzurpua  dhe u  kolonizua  me banorë sllav të Malit të zi!

Ishte  një  dimër i ftohtë  dhe i jashtëzakonshëm . Në ato anë, gjithnjë  kanë qenë dimra të ashpër, po edhe ai dimër  ishte  po i ngjashëm ,  bile  edhe ma i theksor nga një acar hidhnak qe thante nga fërxëlleza ,  fishkëllyese qe  i mbushte te gjitha zbrastësitë e gropave ,lugjeve por edhe pullazet  e shtëpive   të mbuluara me kashtë ose rrasa guri i rendonte. Forcat çetnike  me   qëllim  kinse të çarmatimit të popullsisë shqiptare dhe likuidimit të kryengritjes shqiptare  e sidomos ndaj  reaksioneve  antiserbe qe  ishin në fshatrat e "Gollakut në  Dabishevc dhe Prapashicë" dy fshatra qe ishin si vende strategjike  për Kosovën!.

Kështu që  në gjysmën e dytë të vitit 1920, u bë mobilizimi i tërësishëm i  ushtrisë serbe ,nën petkun  e aleancës  se  mbretërisë  Serbo – Kroato – Sllovene, kishte ardhur në përfundim qe  ta zhvillonin një ofensivë mbi popullatën shqiptare në viset,  ma problematike siç  i quante   shtypi dhe propaganda serbe fshatrat e lartpërmendura  për rreth kufirit të tanishëm të  Serbisë me Kosovën. Kjo  do të thoshte ,shkatërrim i logjistikës së kryengritësve, edhe shkatërrim i kryengritjes fshatare qe  synim kishin ,mos të lëshojnë këmbë sllave të futet në territorin e Kosovës. Kjo strategji  çetnike ndihmonte në hapjen e rrugës dhe krijimin e kushteve për kolonizim më serb dhe malazez ato zona të Kosovës. Ekspedita ndëshkuese serbe përbëhej nga një batalion i Armatës së III, qe  komandohej nga koloneli Radovan Radoviq, njësitë e xhandarmërisë, të komanduara nga Bozhidar Paunoviq i njohur në popull e kësaj ane  si Bozhidar Ballovci dhe nga grupet paramilitare të Kostë Peqancit, si dhe nga civilë të tjerë paramilitar. Kolonët e ardhshëm nga  Mali i Zi ,qe  terrorin e vet e përqendruan  me  ofensive  shfarosëse në Prapashticë dhe uzurpimin  me banorë sllav të Malit të zi ,e kolonizuan fshatin  .Pleqtë as fëmijët, as shtëpitë dhe pasuria tjetër nuk u kursyer nga zjarri, vrasjet  dhe terrori  i papare shfarosës . Në Prapashticë janë plaçkitur dhe djegur të gjitha shtëpitë dhe është zhdukur popullsia prej 1020 njerëzish  me çka pas disa ditësh      e shpallen fshatin të pa banor. Kolononizuesit malazez  u vendosen me çka deri ne luftën e dytë botërore,  mbeten aty deri sa  u pretendonte qe të bashkohet Shqiperia dhe aty u përqendruan ushtria  shqiptare nëpër zonat kufitare.

Histori e dhimbshme e familjes Salihu  nga masakra  e  Serbisë në fshatin Prapashticë të vitin 1921!

Remzi Salihu   është një  djalë i   një familjeve  të përsekutuerish  nga  çetnikët  e Serbisë në  vitin 1921.   I ndjeri Selimi   , i ati  i Remziut ishte  e  vetmja foshnje qe i shpëtoj asaj masakre dhe terrorit serb të asaj kohe. Në këtë  vit hidhërimi  i atij dimri të ashpër, të vështirë dhe të përgjakur në fshatin Prapashticë të Gollakut    u lind  Selim Salihu,  në fund të vitit 1920 . Posa   u përforcua   si i lindur pa i mbushur gjashtë javë me një zhdërvjelltësie të një foshnje  mbeti pa të dy prindërit, ( e hënë 11 janar 1921) .  Akoma pa e shijua qe ta thotë fjalën nënë,  atij ju  ndalua belbëzimi foshnjor , atij ju ndërpre   qumështi i nënës, ju ndërpre të shikuarit e nënës dhe dashuria e  nënës qe kishte për  Selimin  e vogël.   Të atin e Selimit, Avdiun, së bashku me burrat e tjerë e pushkatuan të përroi i Sukës . Të njëjtën ditë të nëmur, në muzgun e parë të mbrëmjes ia vranë edhe nënën e cila me shpirt u përpoq ta shpëtonte krijesën e saj të vogël, të pafajshme dhe të pavetëdijshme se çka po ndodhë  rreth e përqark. Kështu, Selimi gjashtë javësh, mbeti në mes të fshatit, i rrethuar me kufomat e të afërmeve të vet, dëbora  e asaj nate nuk kishte të ndalur zhbironte të  ftohtit, nuk kursente  qe të sjell edhe një vdekje të re  të një foshnje qe mbet  në djepin e  mbështjellur  mirë nga duart e nënës Halime.  E ndjera ishte bërë gati për rrugë me të dëgjuar pushkët  të ikte,  por mbeten  të gjithë në fund të  oborrit, të  shtrire nga breshëria  e plumbave , duke belbëzuar   me fjalët e fundit,  biri im kaq e paske pas jetën te gjatë  të jetojmë së bashku!?... Aty kur e goditi ai breshër plumbash  Halimen me fëmijë në dorë ,çetniket    menduan  se edhe ai ishte prerë  nga  plumbat e tyre .  Në errësirën e asaj nate  kufomat  deri sa dhanë shpirt dukeshin duke u përplasur sa në tokë sa në degën  e një peme qe  ishte thyer nga flaka qe përpiu shtëpinë dhe rrënoja  pak minuta ma herët!  Edhe bagëtia mbetën brenda me ca anëtarë të familjes qe ju mbyllen derën,  barbarët serb dhe i përfshiu flaka  e zjarrit . Flaka shkonte  lart   nga era, flaket e zjarrit sa ma shume  qe u zgjeronin  u bënte një luftë se cila po dominon ma shumë  ,drita e ditës qe ishte muzgu i mbrëmjes, apo drita e zjarrit qe dominonte  deri në largësinë  e   rrënjëzës  së malit,  madje deri në Qafë të Prapashticës. Zërat e njerëzve u dëgjonin ndihmë, ndihmë !...Mbaruam na dogj shkau ... duke ju afruar flaka për së gjalli... Zërat  u dëgjuan nga brenda deri sa dikur    stuhia e madhe  i përpiu zërat e njerëzve me ato  të bagëtisë, por edhe e zjarrit qe vazhdoi pa mëshirshëm, deri   qe u bënë shkruam  e hi ,gjithçka qe ishte!    Zëri i fundit qe u dëgjua ishte klithma e qenit  të shtëpisë, i lidhur si gjallesë e fundit qe  përfshiu flake . Flaka e shtëpisë   u bashkua me atë të stallës    qe flaka  i shkonte tri herë ma lartë se e shtëpisë, pasi qe ishte e mbuluar me kashtë !    Krismat e pushkëve  dhe masakra  në lagjen e Govorëve  u zgjerua duke  vazhduar  masakrën  gjakatare  në tërë fshatit Prapashticë .

Kështu, Selim Salihu si fëmijë u fut në legjendë, dhe për ta dëgjuar legjendën e vet jetoj plot shtatëdhjetë vjet. Duke e zbërthyer legjendën e vet, arriti të mësojë dhe shënojë shumë gjëra, me të cilat mundësoi përgatitjen e këtij materiali portretizues të tij . Selimi që u rrit, e u plak siç thoshte babai im  Feti Sahit Dibrani ,gjatë tërë jetës së tij  u përfolur  dhe përmendur. Ky ishte  rast, si i veçantë  duke  i  lënë një gjurmë   këtij fshati,  por edhe me një edukatë fëmijërore qe përfitoj  nga xhaxhai i vet Veliu.  Ai  mbeti nën përkujdesjen e tij,  por edhe dajallarëve    të tij. Edhe se  mbeti një foshnje e shijoi dashurinë e dajallarëve e sidomos babës tim Fetiut  qe ishin  moshatar .Të daja Sahit Dibrani babagjyshi  imi , vëllai  i Halimes,  nënës se  Selimit e ndiente veten shumë të lumtur kur rrinte me muaj të tërë , me një ngrohtësi familjare  .Të dibranët Selimi e gjeti veten shumë të afërm, me qe kjo familje, ishte  po një familje qe në supet e veta kishte ndier  terrorin e Serbisë duke e ndjekur këmba këmbes nga  fshati Dukat  i Banjës se Siarinës nga Krahina e Toplicës .Dajt e tij, por kryesuesit  familjar Sahit  Dibranit , ishin  Fetiu ,Hamdiu ,Selmani, Jakupi motrat Hamidja,Begishja ,Halimja  qe trashëgoj emrin e hallës se babës tim (Halimes   " nënës" se Selimit )  dhe Hasimja  qe ishte fëmija  ma i vogël .Të gjithë kishin rrespekt ndaj Selimit, gjithmonë e përkëdhelshin dhe luanin se bashku   dhe u rritën se bashku . Ishin të pa ndashëm me te kur vinte. Ishte kënaqësi e veçantë kur u takonin se bashku nipat tanë  Selimi Salihu (Selim Govori  i njohur )Ibrahim Namani (Braha  Shushnica ) nga Prapashtica,  po me një histori në vete qe kishte me pushtetin ish jugosllav   dhe  nipi tjetër Shaban  Rama  nga fshati Tugjevc ( Shaban Tugjevci ). Kështu i quanim ne  si njerëz ma të veçantë  dhe nipat ma te dashur qe i kishim . Babagjyshi Sahit Dibrani edhe se vdiq shumë i ri  iu gëzonte, ardhjes se tyre  në formë të organizuara , dhe  rrinin me javë të tëra së bashku  në familjen tonë,  sidomos dimrave  qe ishin ma te lirë nga obligimet e punës ,të shoqëruar me babën  tim Feti Sahit Dibranin. Me Selimin baba  Feti ishte i pa ndashëm , thurnin planet  djaloshare se bashku,  i kujtonin shpesh ato të mësuara qe ka përfituar nga të tjerët për tragjedinë  e familjes se tij dhe rreth  tij Selimi, qe kishte pësuar nga Serbia .  Kështu u rriten dhe vetëm koha  e  Luftës se dytë botërore, i ndau përkohësisht,  që të dy ishin te përqendruar    në luftë,  por nuk ishin në një batalion ushtarak.

Edhe kjo vrasje mund të cilësohet  si incident dhe  fërkim i  shkeljeve të ligjit dhe prosperitetit në shoqërinë kosovare!

Selimi mbas asaj kohe u martua dhe krijoi familje,  i linden djem e vajza. Ishte  nder ata qe i shkolloi fëmijët e vet,  po thuajse të gjithëve ju dha  mundësinë qe  ta mbaronin shkollimin e lart fakultativ. Po ashtu edhe i ndjeri Remzi  qe pati fatin e keq, u vra nga një i ri   i kësaj kohe alarmante , dhe të pa  çart për kombin qe krijohen paqartësi   vëllavrasëse si pasoje e  skamjes ,padrejtësisë dhe  korrupsionit të pandalshëm në Kosovë, gjë qe  edhe kjo vrasje mund të cilësohet si incident dhe  fërkim i shkeljeve të ligjit dhe  prosperitetit në shoqërinë kosovare .  Kjo gjendje e pa volitshme fut rininë tonë në rrugë të pa krye, "njërin në dhe e tjetrin në burg" , qe të dy me një perspektive rinore , qe të dy  kontribuues të   zhvillimit të shoqërisë ,  bile për dorasin  thuhet se ishte edhe ushtar, gjë qe  lenë të kuptohet se ishte një  anti pushtues i regjimit serb! Ishte një njeri qe u  përplas  me padrejtësinë  në Kosove  gjë qe për fat te keq  si viktime afekti ra i ndjeri  Remzi Salihu !?...

Biografia  e Remzi Salihit

Remzi Salihu u lind më 7 prill 1956 në Prapashticë, Komuna e Prishtinës. Shkollën fillore e kreu në vendlindje, të mesmen në Gjimnazin “Sami Frashëri” në Prishtinë, ndërsa studioi në Fakultetin Filozofik, ku edhe diplomoi në vitin 1980, Dega Gjuhë dhe Letërsi Angleze.
Tri dekada të jetës së tij, ia kushtoi arsimit, dijes dhe shkencës. Karrierën e tij të intelektualit e filloi si mësues i Gjuhës Angleze, ku punoi në disa shkolla të kryeqytetit  , një kohë punoi këshilltar i gjuhës angleze në Këshillin e Arsimit Komunal të Prishtinës. Ka drejtuar projekte të rëndësishme të Bankës Botërore për arsim dhe ka ligjëruar gjuhën angleze në Fakultetin e Edukimit. Si profesionist  ka dhënë kontribut të pazëvendësueshëm në fushën e arsimit, jo vetëm si mësimdhënës, por edhe në hartimin e  planprogrameve, për lëndën e gjuhës angleze, në strategjinë e arsimit parauniversitar, si dhe në shumë projekte të tjera të rëndësishme të kësaj fushe.
Ishte këshilltar i asamblesë komunale të Prishtinës  nga viti 2003 deri më 2007. Remziu ishte punëtor i palodhshëm i arsimit; ishte bashkëpunëtor dhe kolegë i dashur për të gjithë. Çdo herë i buzëqeshur, gjithnjë i gatshëm dhe i përgatitur për sfidat e arsimit, i afërt, bujar, por edhe krenar për punën që bënte, e në të njëjtën kohë modest në prezantimin e të arriturave të punës së tij. Nga viti 2000 ka punuar në Ministrin e Arsimit, Shkencës dhe Teknologjisë të Kosovës. Në pozitën e "Drejtorit të Drejtorisë së Arsimit të Komunës së Prishtinës" u emërua në vitin 2009  dhe  këtë post , ushtroj deri në ditën e kobshme  të vrasjes së tij.

Kështu te zitë   e se keqes trokiti ne gjirin tone familjar, ne rrethin shoqëror, por edhe ne atë kombëtar , gjë qe është një njollë e zeze në  historinë tranzitcionale qe po kalon vendi. Pasojat  ky popull po i ndien në supet e veta edhe  nga ish  pushtuesit  dhe propaganda serbe qe mundohet ta lansojë ne arenën ndërkombëtare, ky avaz po ndiqet edhe nga  organet ndërkombëtare, qe monitorojnë në Kosove pa kurrfarë efekti ne përmirësimin  e sundimit të ligjit.  Andaj vendi është mire qe te kaloje këtë krize,   anarkie ,këtë skamje, dhe këtë abuzim të forcave të huaja qe pak po i shërbejnë përmirësimit te situatës  duke  i fryre zjarrit edhe korrupsionit famëoz të pushtetarëve shqiptarë në skenë!

Pas këtyre meritave e  të   ndjerit Remzi nuk ka dyshim se ishte një  njeri  i vlerave , një njeri  i sakrificës qe  dha dëshmi  ,ishte një njeri në shërbimin e shoqërisë ,prandaj ta kujtojmë  për herë këtë familje qe   nga një fëmijë  i moshës  gjashtë javësh  qe rastësisht i shpëtoj  terrorit serb u shtua ,u rrit dhe  u krijua një familje e madhe e shkolluar  e edukuar  , por  fatkeqësisht pa të ndjerin Remzi  viktimë e një kohe të pa kohë!

Nga Albert Shabanaj :Kur(r) Thaçi (s)e “shporri” rezuluten 1244



Edhe tani,ashtu si gjithëmon i njohur tashme për konsesione Kryeministri Thaçi konfirmoi pranimin e fusnotes 1244 ne perfaqsimin e Kosovës ne nisma ndërkombëtare. Për ata te cilët i njohin zhvillimet ne Kosove nuk janë  befasuese lëvizjet treqind e gjashtdhjet shkallve brenda njezet e kater oreve te Kryeministrit Kosovës,i cili një dite me herët gjate ceremonive për katervjetorin e “pavarësise se Kosovës” garantoi për mos pranimin e fusnotes 1244 e cila njeh dhe garanton integritetin dhe sovranitetin territorial te Serbis mbi Kosovë. Ajo deklarat e Thaçit ishte ne përputhje te plot me Kushtetuten e Kosovës por duke e njohur karakterin e tij prej sapuni nuk me habiti deklarata e fundit ne te cilën shprehet pa asnjë skuqje,pa asnjë fije karakteri kinse,Rezoluta 1244 njeh dhe garanton integritetin territorial te Kosovës!? Ky nonsens i korruptuar tashme sa është fyes për popullin shqiptar te Kosovës aqe është edhe qesharak ne qëndrimet e tij!...
Xhokeri i qarqeve ende te pa njohura ndërkombëtare Hashim Thaçi,ka vendosur qe si i djegur politikisht te djege edhe interesat e Kosovës,aqe sa ja mundeson mandati i turpshem nga votat e vjedhura.
Ti kthehem temes e cila është jetike për gjithë shqiptaret dhe Kosovën.
Unë mendoj se bashkepunimi ndërkombëtar apo qoft ai rajonal i cili është aktual mes Kosovës dhe Serbisë,marreveshja ne fjalë dot duhej te raflektojë si e pa tjetersueshme realitetin ekzistues,atë te shtetit te pavarur te Kosovës,pa marre parasysh këtu sterkeqjet serbe qe nuk duan ta njohin ketë realitet. Sipas mendimit time,pozicionimi me i duhur i lidershipit te Kosovës ka qene dhe është për të shprehur vendosmerisht shtetesin dhe te ardhmen substanciale te Kosovës,me simbolet e saja si diçka krejt jetike për te gjitha shtetet e botës.
Këtu nga e kaluara e sidomos nga sot-ne kontinuitet kemi ramje satisfaktcionale ne ketë drejtim. Dhe... Kosova perfundimisht me ketë marr(e)veshje nuk do te prezantohet si shtet e aqë me pak sovran ne nismat rajonale dhe ato nderkombëtare. Gjithashtu edhe opinioni i GJND-se qe konfirmon nderkombëtarisht ligjshmerin e shtetit te Kosovës,do te zbehet deri ne pa vler,duke e mbi konfirmuar tashme nderkombëtarisht rezuluten 1244 e cila respekton dhe garanton integritetin territorial te Serbisë mbi Kosovë.

A është i rastesishem mos avancimi Evropian i Kosovës?!

Unë mendoj se jo. Jo se vetëm nuk është i rastesishem por është flakareshë fytyres se qeverisë se Kosovës për dukuri te shumta negative dhe për politiken e saje destruktive,siç janë me te theksuarat krimi i organizuar,korrupsioni,nepotizmi,koncesionet deri ne subordinim te veriut te Kosovës. Këtu nuk kane te drejt një mas e manipoluar e opinionit,e cila ende i beson erresirave aktuale politike ne Kosove te cilët mendojnë se,padrejtësisht ndodhe gjithë kjo vones ne raport me prespektiven europiane te Kosovës,kur kemi te bejme me liberalizimin e vizave,marreveshjeve kontraktuale tregtare me BE,anetarsimit te Kosovës ne BERZH,stabilizim-asociimit etj.etj..
Ne ketë sfond,unë mendoj se politika por dhe shoqeria shqiptare ne Kosove nuk u tregua e afte për shtetformimin e Kosovës,duke u ulur kembekryq mbi ligjin për t’u fryer krimi,korrupsioni e tjera sinjale negative te cilat janë tepër shqetesuese për partneret tanë perëndimor.

Lobimi për Kosovën

Sipas mendimit timë,Me pranimin e Rezolutes 1244,Kosova është kthyer 10 vite prapa dhe tani e tutje lobimi për Pavarësin e saj është berë i pamundshëm.
Për te parashikuar ketë qe themë unë nuk është e veshtirë nëse kujtojm kohën kur raportuesja e Parlamentit te BE-se për Kosovën Ulrike Lunacek,qe prezentoj rezoluten e saj te fundit për Kosovën. Atë bot eurodeputetet socialist grekë,qipriotë,sllovakë,rumunë,spanjollë por dhe shumë te tjerë nga perfaqësuesit e partive popullore,e nëse nuk gaboi janë grupi me i madh ne Parlamentin e BE-se,kërkonin me çdo kusht perfshirjen e çdo dokumenti edhe rezoluten famëkeqe 1244. Dhe deputet te cilët ishin nga shtete qe kanë njohur Kosovën mezi arritën te ndalonin ato kerkesa,ajo seancë e Parlamentit te BE-se kishte vazhduar për orë te tera me replika dhe debate. Deputetet te cilët vinin nga shtete te cilat nuk kanë njohur pavarësin e Kosovës pyesnin pse nuk e njohin pjesa tjetër e deputeteve rezoluten 1244? Ashtu qe për pos deputeve tjer u ngrit deputetja Doris Pack,për te sqaruar arësyen e mos njohjes se rezolutes ne fjale nga ajo dhe tjerë ku nder shumë arësye permendi edhe faktin se,me shpalljen e pavarësise se Kosovës,ajo rezolut është jo valide dhe jo ligjitime sepse kështu ka vendosur populli atje ne menyr demokratike gjë qe ne,nuk mundemi te prodhojme nga këtu fakte qe janë ne kundershtim me vullnetin e një populli te tërë.
Tani shtrohet pyetja e radhës se,me çfarë fakteve do te lobohet dhe mbrohet pavarësia e Kosovës???

Ne retrospektiv për ata te cilët kane harruar premtimet e Kryeministrit Sharlatan Thaçi.
Kryeministri Thaçi me 17 Shkurt 2008 duke lexuar deklaraten e pavaresisë se Kosovës,kerkoi permbylljen e misionit te UNMIK-ut dhe shpalli pavlefshmerin e Rezolutes 1244-sot edhe pas kater viteve e njeh dhe e nenshkruan te njejten si te vlefshme duke i gelltitur pa turpshem  vendimet e veta!
-27 Mars 2009. Kosova e pavarur dhe demokratike,me funksionimin e te gjitha institucioneve shtetërore dhe prezenca e EULEX-it,ICO-se detyrojnë UNMIK-un dhe Rezoluten 1244 te ndjehen dhe te shkojnë si te teperta nga Kosova- sot edhe pas tri viteve e njeh dhe e nenshkruan te njejten si te vlefshme duke i gelltitur pa turpshem deklarimet e veta!

-          22 Mars 2010. Rezoluta 1244 ka përfunduar për Kosovën,ne diten qe kemi shpallur pavarësin e Kosovës dhe nga ai moment perjëtesisht,vendi ynë do te prezantohet vetëm e vetëm si shtet ne çdo cep apo nismë dhe Forume ndërkombëtare- sot edhe pas dy viteve e njeh dhe e nenshkruan te njejten si te vlefshme duke i gelltitur pa turpshem premtimet e veta!

-          Me 02 Shkurt,ne Kuvendin e Kosovës dhe 17 Shkurt për katër vjetorin e pavarësisë 2012,citim i Kryeministrit: E di se ka pasur shum zhurma te ndryshme por ju garantoj se qëndrimi i qeverisë se Kosovës është dhe do te mbetet i qartë plotësisht ne perputhshmeri me Kushtetuten dhe ligjet e saj. Dëshiroj qe edhe njehere te ju siguroj juve dhe gjithë qytetaret e Kosovës se Rezoluta 1244 për mua dhe qeverin time ka vdekur njehere e pergjithëmonë,ndërsa shteti i Kosovës sovrane dhe i pavarur është i përjetshëm. Dëshiroj te theksoj këtu vazhdonte mjerani,gjithashtu garantoj se vendimet që kanë dalur nga Kuvendi i Kosovës do te zbatohen me perkushtim te plot. Pavarësia e Kosovës ka qenë kompromisi ynë i fundit prandaj do te punojmë se bashku ne forcimin dhe konsolidimin e shtetit te Kosovës - sot pas njezet e kater oreve jo te plota njeh dhe e nenshkruan Rezoluten 1244 e cila hedhe poshte te gjitha zotimet e Kryeministrit,duke i gelltitur pa turpshem zotimet e veta!

-          Këtu për ata te cilët nuk e kanë lexuar Rezoluten 1244.

Ajo Rezolut ne fjalë 1244 e vendosur për Kosovën me 10 Qeshor 1999 pos tjerave thotë:
Duke pasur parasysh dhe rikonfirmuar perkushtimin e Shteteve Anëtare për sovranitetin dhe integritetin territorial te RFJ (trashegimtare e cilës është sot Serbija) dhe te shteteve tjera ne rajon,siç parashikohet ne Aktin Final te Helsinkit ne Aneksin 2.
Aneksi 2 : Parashikon vendosjen e një administrate te perkohshme për Kosovën si pjesë e prezences ndërkombëtare civile nen te cilën populli i Kosovës do te gezojë autonomi substanciale brenda RFJ-se,e cila do te vendoset ne KS te OKB-se. Administrata e perkohshme (UNMIK) do te mbikëqyrë zhvillimin e institucioneve vetëqeverisëse për një jetë normale dhe te qetë për te gjithë banoret e Kosovës.
Pra lexues te nderuar Rezoluta ne fjalë 1244 e nenshkruar nga Thaçi,nuk e parasheh Pavarësin dhe Sovranitetin e Kosovës por për kundrazi atë te RFJ-se trashegimtare e se cilës është Serbia dhe ky ishte qellimi final i politikes serbe për te rrelativizuar dhe minuar Pavarësin e Kosovës duke fuqizuar me çdo kusht 1244-in.
Sipas mendimit timë kjo ishte një tradhti tjetër e Kryeministrit për ballë interesave te vendit tonë. Dhe... si gjithëmon kater vjetori i Pavarësisë se Kosovës ashtu si përvjetoret tjera u manifestua me mashtrime dhe gënjeshtra te mjeranit Thaçi.

ZOTI NA BEKOFT!

Kuçedrat gjakatare serbe, dhe etja për një “Serbi të madhe”!





Nga: Jahë Sadrija

jahesadrija@live.com


   Ponoshec,20.02.2012                                                                                  

  Aspiratat për “Serbinë e madhe” filluan të rindizen pas vdekjes së mbretit të serbëve Stefan Dushan më 1358,kur aleatët e tyre,Rusët,fituan luftën kundër turqëve dhe kur sulltani u detyrua sipas traktatit të Shën Stefanit ti dorëzonte rajonet dhe territoret në Ballkan.

  Këto rajone dhe territore iu shpërndanë kryesisht shteteve feudale sllave, pa marrë parasyshë veçoritë e tyre etnike e kombëtare.

  Traktati i Berlinit dhe më vonë Konferenca e Londrës, 26.04.1915, vulosën fatin e këtyre minoriteteve. Fuqitë fituese të luftës së parë botërore {LPB},Rusia,Britania dhe Franca miratuan më të keqin “Modus Vivendi”, i cili nuk njihte: kombësinë,fenë,gjuhën, lidhjet apo zakonet.


   I madhi ,Ismail Qemal Bej Vlora, at botë kishte thënë “Fuqitë e mëdha,mbushen një thes të madh plot me peshq prej llojesh të ndryshëm, të gjetur në një oqean të turbullt dhe i hodhen në Jugosllavi,e cila tashmë bie erë”.


  Për arsyet e sipërpërmendura sapo Komunizmi vdiq në Jugosllavi, ishte e pamundur që të rrinin bashkë këto shtete të bashkuara artificialisht, sepse nuk kishte as dashuri,as lidhje gjaku e zakoni,andaj çdo kush e aspironte lirinë,me përjashtim të Serbisë, e cila nuk kishte çfarë të fitonte ,pos të humbiste . 


  Kështu iu kthyn edhe një here idesë së shekullit të 13-të për “Serbinë e madhe”. Rrëmbe sa të mundesh nga fqinji yt, vrit sa më shumë,dhuno,shpërngul e shkatërro fshatra e qytete , me besime të ndryshme apo grupe etnike.Kasapi i Ballkanit i quajtur Millosheviq në fillim e nisi me Sllovenët ,por pas një përplasje me ta u tërhoq,Sllovenia e fitoj lirinë e kërkuar.

  Më pas radha i erdhi Kroacisë,serbët u përpoqën ta pushtojnë dhe mbajnë token Kroate,por pas luftimesh të ashpra,serbët u detyruan të terhiqen,duke ju bindur një marraveshjeje për pushimin e zjarrit. Shumë jetë njerëzish mori kjo luftë,shumë shtëpi, fshatra e qytete u shkatrruan. 

Mijra kroat u nisen refugjatë duke lënë vendin e tyre. Por në  fund ata fituan,tani jetojnë të lire në Republiken e tyre.

  Ndryshe ndodhi në Bosjnë-Hercegovinë,republikë kjo që ishte e populluar me shumicë muslimane.OKB-ja vendosi të mos lejoj hyrjen e armatimit atje. Kështu ky vend u shdërrua në një poligon  të lire qitjeje,djegjeje e vrasje masive të pa njohura në historionë e njerëzimit. 

 Tragjedia e Bosnjës e shkaktuar nga kuçedrat serbe tani e prek çdo komb të botës,ajo qëndron si një plagë e rëndëe trupit njerëzor,që ndikon në çdo pjesë tjetër kur ndjen dhembje.

  Maqedonia ishte një tjetër kafshatë,që serbët nuk mund ta kapërdijnë,pavarësia e saj ,as sot ata nuk i lë të qetë, dhe do tua brejë zemrat  me kalimin e kohës. Serbët po harrojnë se koha për të skllavëruar të tjerët ka ikur,nje epokë dhe erë e re po fryn.

  Mali i Zi ,që në fillim ishte aleati i serbisë Millosheviqjane,me diplomaci  të përkrahur nga perëndimi pa humbje e shkatrrime ,por si në heshtje të fshehur ,përgaditi shkëputjen dhe shpalli pavarsinë.

Strategjia e politikës antishqiptare e Serbisë,ndertuar mbi represion e dhunë fizike të hapur,është e mbështetur në strategjinë e njohur Bizantine,me paragjykime raciste   e shfarosje  kombëtare.Pra që nga ajo kohë,Dardania ilire,Kosova shqiptare u bë zezelinë ku shovenistët serb,bënë qejfe e shfrynë epshet si gjakpirës.Lufta e imponuar në Kosovë ishte edhe një polygon i ri i gjakderdhjes. 

Fshatra e qytete të shkatërruara,një million qytetar të përndjekur ,qindra e mijëra dëshmor,martirë,invalid e të pagjetur edhe sot janë një tragjedi e madhe kombëtare.

 Lufta e lavdishme e UCK-së e përkrahur nga trupat e NATO-së e sollen fundin e luftës së dhimbshme e krenare në Kosovë. 

Kosova nuk është çliruar përkohësisht,as liria e saj nuk mund të jetë fenomen i përkohshëm.

Ndërsa kukullën e Rusisë,Serbinë duhet që BE ta izoloj dhe ta fus në karantinë,përderisa ajo nuk sillet në mënyrë të qytetruar,duke e njohur edhe realitetin e ri , sovranitetin e Kosovës.





                                                                                       

Deri kur Serbia të bëjë plane për Kosovën




Shkruan:Mr. sci.Bislim ALIU
S’do mend se Serbia ndaj Kosovës gjithherë ishte shtet gjenocidal. Shtet që bëri masakra dhe tortura nga më të ndryshmet në popullin shqiptar. Ajo me këto të këqija asnjëherë nuk u ndal. Asnjëherë. Dhe, qe 150 vjet ajo bëri plane e plane të shumëllojta për shfarosjen e shqiptarëve. Masakrat më të tmerrshme ajo i bëri, duke i realizuar kapriciet e veta më çnjerëzore.
Dhe, asnjëherë nuk u ndal. E vazhdoi e vazhdoi dhe nuk u skuq fare. Këto plane, zaten, ishin të tmerrshme, që nga Garashanini, Çubrilloviqi, Cvejiqi, Andriqi, Millosheviqi, Tadiqi… Secili prej tyre u përpoq të jetë më i vrazhdë dhe më i keq se tjetri. Dhe, secili prej tyre u përpoq t’i realizojë me përpikëri planet që i bënte ASHAS. Ata, “akademikët” e famshëm, me këto plane e treguan “patriotizmin” e lartë për shfarosjen e shqiptarëve.
Dhe, qe 150 vjet asnjëherë nuk u ndalën së vepruari. Edhe tani Serbia e vazhdon këngën e vjetër duke e atakuar vazhdimisht Kosovën. Ajo tani hapur kërkon ndarjen e Kosovës. Mirëpo, kur kjo nuk lejohet, ajo për pjesën veriore të Kosovës kërkon status special. Në këtë vazhdë ajo krijoi struktura paralele dhe formoi barrikada të shumta. Tevona në nismat rajonale kërkon që Kosova të prezantohet me fusnotën pa Republikë, e në vend të saj të shënohet fusnota 1244. Ata vazhdimisht krekosen me plane të shumëllojta, duke e atakuar përherë Kosovën si shtet. E tani, vallë, kush është ai burri i dheut që do të pranojë heqjen e republikës në fusnotë dhe a duhet të japë llogari para popullit për këtë?
Dialogu “teknik” ndërmjet Kosovës dhe Serbisë, farsë e llojit të vet
Por, të gjitha këto të këqija që i bëri Serbia qe 150 vjet, sikur shpejt u harruan. Sikur fare nuk u mbajtën në mend dhe sikur nuk u kujtuan për të gjithë ata intelektualë, patriotë dhe heronj që e dhanë jetën për lirinë e vendit dhe për këtë tokë rrezatuese, për Kosovën e dashur. Dhe, pa hezitim, e pa një analizë gjithëpërfshirëse dhe përmbajtjesore, institucionet tona [Qeveria] e pranoi dialogun. Dhe, fare nuk u kërkua që Kosova të njihet si shtet. Që ajo të kërkojë falje për të gjitha të këqijat që i bëri Serbia qe 150 vjet. Nuk u kërkua që ajo të përgjigjet për dëmet që ka shkaktuar gjatë luftës 1999. Pra, nuk u kërkua asgjë dhe asnjë kusht. Dhe, a thua a ishte dashur kështu të veprohet? Assesi jo.
E, të gjitha u harruan dhe nuk u kujtuan fare për të ato të këqija që i bëri Serbia. Ishte koha dhe momenti i duhur që ajo të kërkon falje dhe të sanksionohet ky shtet gjenocidal.
E, aq më keq, fare nuk u debatua në Parlament si institucioni më i lartë i vendit dhe të japi vizën për dialog, sigurisht, duke i vënë disa kushte. Andaj, pa u pyetur Kuvendi, Qeveria e jonë hyri në dialog ‘teknik’ me Serbinë!
Pa hezitim u pranua ky dialog dhe, ishte ”dardhë me bisht”. Nuk u analizua dendur ky dialog teknik. Nuk u kujtuan se dialogu teknik zhvillohet vetëm kur dy shtete njihen në mes vete. Dhe, besa, është edhe më keq, meqë Serbia përherë deklarohet, se Kosovën nuk do ta njohë kurrë si shtet. Atëherë, pse të dialogohet me një shtet kur fare nuk të njeh! Pa dyshim, qe një vit ka filluar dialogu me Serbinë e marrëveshjet e biseduara fare nuk po realizohen. Dhe, ndoshta, asnjëherë edhe nuk do të realizohen.
Rrjedhimisht, Serbia ka hyrë në dialog, meqë ajo pretendon që ta marrë statusin e kandidatit për të hyrë në BE-në. Atëherë, pse ne ia plotësuam dëshirën asaj që të hyjë sa më shpejt në BE. E ne çfarë fituam? Asgjë.
Andaj, kemi hyrë në dialog pa e ditur fare rezultatin e këtij dialogu. E tani ne fare nuk mund të largohemi nga ky dialog, meqë BE-ja po i vë kushte Kosovës që të lëshojë pe në dialogun me Serbinë. Tani, pra, vë kushte Serbia, vë kushte edhe BE-ja. E, deri kur Kosova t’i pranojë kushtet e Serbisë! Kosova ka hyrë në qorrsokak e tani duhet t’i pranojë kushtet e rezervuara. Plotësisht jemi bindur se institucionet tona fare nuk kanë vizion të qartë se çka do të na sjellë ky dialog!
Zaten, kemi hyrë në dialog me Serbinë si për dialog “teknik”, megjithatë nuk kemi menduar mirë se ky dialog tërësisht është dialog politik. E, Serbia gjithmonë i politizon gjërat. Ajo di të bëjë politikë dhe e ka vizionin e qartë. E, ne si pa vizion të qartë dhe disi më tepër na intereson pushteti se sa shteti.
E, deri kur të vuajë ky popull, kur politikanët tanë mendojnë vetëm në pushtet?

Çka paraqet plani katërpikësh i Boris Tadiqit për Kosovën?
Edhe tani, së fundi, plani katërpikësh i kryetarit Tadiq është sulm permanent dhe atak direkt në punët e brendshme të Kosovës. Pra, Serbia me këto plane të vazhdueshme tregon interesim dhe propozon kinse rrugëzgjidhje për problemin e Kosovës. Thuajse ende Kosova është pjesë integrale e saj. Zaten, në Kushtetutën e saj, Kosova ende figuron si pjesë integrale e saj! E, BE-ja hesht për këtë.
BE-ja me vëmendje po i përcjell propozimet e Serbisë, e sidomos këtë të Tadiqit. Këtë propozim BE-ja as e ka përkrahur, por besa as e ka hedhur poshtë. Diçka po “zihet” edhe në BE. Dhe, për këtë tani BE-ja vazhdimisht po kërkon nga Kosova se çfarë plani ka për zgjidhjen e kësaj pjese të Kosovës. Thuajse planit të Ahtisarit duhet shtuar edhe diçka! Dhe, besa mu këtu është qëllimi, duke ia dhënë një status special. Dhe, unë e kam drojën e madhe se kështu edhe do të jetë.

Vetëm uniteti do ta shpëtojë Kosovën
S’do mend se vetëm uniteti i partive tona dhe i liderëve tanë do ta shpëtojë Kosovën. Andaj, edhe kur është fjala për probleme madhore të shtetit, ata nuk flasin me një zë dhe besa as nuk flasin ndërmjet tyre.
Dhe, sikur e kanë harruar shtetin dhe interesat vitale të tij. E, përçarjet e urrejtjet ndërmjet tyre vetëm sa thellohen vazhdimisht. Kjo përçarje sigurisht do të na kushtojë shtrenjtë.
Andaj, t’i lëmë inatet, përçarjet, bajraktarizmin dhe liderizmin e tepruar. Se Kosova nuk është pronë e asnjë parie, ose e ndonjë lideri. Kosova është e të gjithëve dhe të gjithë kanë hise në të.
Pa dyshim populli pret unitet partiak e njerëzor. Pret përparim dhe zhvillim në çdo cep të Kosovës. E, populli po pret e po pret. Dhe u mbyt duke e pritur këtë bashkim dhe unitet.
Dhe për të mirën e vendit, t’i lëmë ndasitë. Se mjaft kemi vuajtur. Plot 150 vjet. Ende duhet vuajtur, a?

Braktisja e mangallit, trendi i kaminave dhe kultura shqiptare mbi zjarrin

description



 
Zjarri ishte zbulimi që çau në mënyrë epokale historinë njerëzore dhe nxiti emancipimin e gjithfarshëm të njeriut dhe njerëzimit. Përmes tij, njeriu filloi të ndryshojë veglat e punës, mënyrën e prodhimit, përgatitjen e ushqimit, vendbanimin, varësi më të vogël kundrejt natyrës dhe kontroll më të lartë të ligjësive të saj, ndryshim të mënyrës së jetesës, zhvillim fizik, oscilim kulturor të organizimit të fiseve/komuniteteve, mistifikime religjioze dhe pagane që korrelojnë direkt me kultin mbi zjarrin dhe shumë e shumë ndryshime të cilat na sollën deri në kultin e teknologjisë së sotme. Komuniteti njerëzor u transformua dhe u ndryshua nga një fazë elementare e zhvillimit shoqëror duke ndërruar edhe relacionin e njeriut me vetveten, natyrën dhe marrëdhëniet shoqërore. Zjarri rezultoi ta çapalis njeriun dhe kulturën e fiseve/popujve/klaneve/komuniteteve, duke qenë i pranishëm pranë tyre kudo. Në gjendjen e lidhshmërisë absolute të shoqërisë së gjuetarëve, mbledhësve të ushqimit, shoqërisë blegtorale, shoqërisë bujqësore me mjedisin natyror, zjarri ishte gjithçka, madje edhe Hyjni që meriton lavdërimin apo edhe hakmarrës nëse nuk respektohet. Nga zjarri i hapur në natyrë, nga lëvizjet e mëdha dhe sezonale migruese, njerëzit filluan të kenë një vendbanim më jetëgjatë, më të përhershëm dhe më të qëndrueshëm. Kjo bëri që zjarret për ngrohje dhe funksione të tjera, pra vend-zjarret të ndryshojnë nga pjesët e hapura në pjesët e mbyllura në dhoma shtëpie. Kështu lindi ideja e oxhaqeve, mangallit (tangari) tradicional me prush, shporetit me dru, thëngjill, rrymë elektrike dhe kaminat estetike-funksionale, përkatësisht prania e këtyre të fundit te familjet e pasura shqiptare në Kosovë.
Oxhaqet
Shoqëria shqiptare është e njohur për oxhaqe. Tradicionalisht këto bëheshin në dhomën e ndejës, por edhe në ndonjë dhomë tjetër. Odat nuk mund të paramendoheshin pa oxhaqe. Ato funksionin përmes ventilatorit të betonuar dhe të vrimëzuar brenda murit. Si lëndë djegëse përdorej druri, por edhe thëngjilli, impiante bajgash, të cilat kalojnë në faza të ndryshme të transformimit të lëndës dhe përpunimit për djegie. Anëtarët e familjes, por edhe mysafirët, afroheshin afër oxhakut, ngroheshin pas ardhjes nga ambienti i jashtëm i ftohtë dhe më pas stabilizoheshin për të filluar bisedimet dhe për të ngrënë. Në raste të emocionalitetit festiv familjar e farefisnor, këndonin afër oxhakut. Të kënduarit e këngëve patriotike apo të motiveve rurale tradicionale, apo të dashurive të ndaluara, zakonisht bëhej në zjarre që bëheshin herë pas herë në ambiente të hapura, ku argëtoheshin edhe të rinjtë. Oxhaqet tradicionale nuk po zhduken, sepse në shoqërinë shqiptare ka filluar një ripërtërije e tyre për sharm estetik të dhomës, nxitjes së një hapësire të ngrohtë dhe pritje të mysafirëve në raste speciale. Sidoqoftë, ndër motivet e ulëta për t’u përhapur si atëherë, si sot, qëndron në faktin që shporeti tradicional me dru kryen funksionin edhe të ngrohjes së përgjithshme të dhomës, por edhe mund të shfrytëzohet për pjekje, fërgim dhe aspekte të tjera të amvisërisë dhe përgatitjes së ushqimit. Kushton më lirë ekonomikisht për shkak që energjia që përdoret luan funksione të shumëfishta.

Braktisja e mangallit në kulturën shqiptare
Në kulturën shqiptare jemi mësuar edhe me të ashtuquajturin mangallin me prush, si mjet ngrohës. Tashmë përdorimi i tyre është i rrallë në familjet shqiptare në Kosovë dhe gjetiu, por sidoqoftë akoma janë të pranishëm te disa familje. Madje, jemi informuar nga mediet elektronike për një rast tragjik që ndodhi në Shqipëri këtë vit, siç ishte vdekja e një çifti të të moshuarve, e cila kishte ardhur nga mungesa e oksigjenit gjatë natës dhe krijimit të monoksidit të karbonit në dhomën e fjetjes, pasi kishin lënë mangallin e ndezur me prush gjatë natës. Kështu ka njoftuar policia pas hetimit të vendngjarjes. Sipas informacionit të policisë shqiptare që e pata lexuar në një portal të Tiranës, nusja e shtëpisë gjatë marrjes në pyetje ka dëshmuar se, për shkak të temperaturave mjaft të ulëta, ka vendosur në dhomën e fjetjes së të moshuarve një mangall me prush… Edhe gjenerata ime kujton kohën e përdorimit të tyre dhe në netët e ftohta jashtëzakonisht rrinim afër, meqenëse rreziku i tyre është i madh. Këtë e thonë edhe ekspertët, por edhe përvoja e shumë familjeve shqiptare, që ndodhte të sëmureshin dhe diagnoza e mjekëve rezultonte të ishte për shkak të mungesës së oksigjenit në dhoma të mbyllura dhe prekeshin direkt organet e frymëmarrjes dhe tërë organizmi nga mangalli. Në kohën e sotme, edhe në pjesët rurale thuajse është duke u braktisur mangalli me prush.

Shporeti tradicional me dru në shtëpitë shqiptare
Shporeti tradicional me dru thuajse është forma dominuese e mënyrës së ngrohjes në familjet shqiptare gjatë sezonit vjeshtë-dimër, por diku-diku përdoret për përgatitje të ushqimit gjatë tërë vitit, apo zhvendoset në ‘bodrume’ apo dhomë pre-kuzhine. Zakonisht lëndë djegëse është druri apo thëngjilli. Edhe shporetet tradicionalë e të thjeshtë me metal, nuk janë si më parë. Tashmë blihen në treg shporete mjaft efikas, estetik dhe shumë funksionalë. Janë të konstruktuar në formë, përmbajtje dhe me plan modern. Ky lloj shporeti është mbizotërues në zonat rurale të afërta dhe të largëta të Kosovës. Tipari dallues i shporetit me dru nga ai elektrik pa dyshim se qëndron në ruajtjen e shpenzimeve të energjisë elektrike dhe supozimit të kostos më të lire, ngase e njëjta energji shfrytëzohet për ngrohje dhe gastronomi. E meta e tyre qëndron se ngrohet e tërë dhoma e ndejës, por mbeten dhomat e tjera shumë të ftohta, apo thënë më saktë, e njëjta energji termike nuk mund të shfrytëzohet racionalisht për shpërndarje difuze në tërë dhomat dhe korridorin brenda shtëpisë. Realisht kjo varet edhe nga arkitektura e shtëpive tona, të cilat deri më tash kanë qenë të ndërtuara për familje të mëdha e të zgjeruara, për mysafirë të shumtë e të ngjashme, ndërsa planifikimi arkitektonik dhe ndërtimor i shtëpive të sotme është direkt i lidhur me ndryshimet e mëdha të familjes tradicionale shqiptare, lidhjeve farefisnore, ndikimit të tregut të ri të shporeteve, krahasimet gjithnjë e më të mëdha kulturore për mënyrën e ngrohjes, rritja e ekspertëve që japin këshilla për ngrohje etj. Mirëpo, ka edhe shtrirje përdorimi i shporetit tradicional përmes ventilatorëve për të ngrohur tërë ambientin e brendshëm shtëpiak.

Shporeti elektrik dhe diferencimi i energjisë për amvisëri
Shumë familje urbane kanë shporetin elektrik që e shfrytëzojnë për përgatitje të ushqimit, ndërsa për ngrohje përdorin ‘termot’ e ndryshme, me ngrohtore elektrike, kalorifer etj. Bie fjala, në banesat në Prishtinë, furnizimi me ngrohje është i kontraktuar nga “Termokosi”, pavarësisht se ka probleme të mëdha me furnizim dhe shpesh familjet detyrohen të përdorin edhe ndonjë ngrohtore elektrike, sidomos në acarin e lartë dimëror. Nuk do të thotë se familjet në fshatrat e Kosovës nuk kanë shporete elektrikë, as se familjet urbane nuk e përdorin shporetin me dru, sepse mënyra e jetesës si në fshatra, si në qytete ka filluar të homogjenizohet dhe në disa familje fshatare mund të jenë kushtet shumë të mira dhe mjaft luksoze të ngrohjes, sesa në disa familje të qytetit. Mirëpo, vetë jetesa familjare në fshatra dhe rrethanat rurale, por edhe mentaliteti kulturor më tradicional, e bën që në fshatra shporeti me dru të përdoret më intensivisht për dyjat: për ngrohje, por edhe për përgatitje të ushqimit (zierje, pjekje etj.).

Kamina dhe klasa
Në kërkimet enciklopedike të fjalorëve të ndryshëm, thuhet se kamina mund të ketë prejardhjen nga gjuhët e vjetra latine e greke, “caminus”, “???????”, “káminos”, merr kuptimin e “furrës”, “ngrohëse zjarri”, “hapësirë zjarri”, “vatër zjarri”, ang. “fireplace”, etj. Dhe ky aspekt semantik, nuk është edhe aq i ndryshëm sot, por vetëm ndërron pak në aspektin e konstruktimit të aparatit ngrohës, e jo hapësirës; jo lokacionit, por aparatit. Kamina përdoret edhe në gjuhë të tjera si serbo-kroate, skandinave etj. Kamina ka marrë kuptimin në gjuhën shqipe të mjetit bashkëkohor në të cilin vendosen druri apo ndonjë lëndë tjetër djegëse, me pjesën hyrëse të lëndës, me një xham të tejdukshëm që shihet nga jashtë zjarri (krijohet edhe një ndjenjë më e ngrohtë nga spektri vizual në distancë) dhe me një gyp ose i vendosur për muri në një dhomë. Zakonisht këto kamina blihen nga familjet e pasura e të kamura, sepse kushtojnë shtrenjtë në treg, por edhe shpenzojnë shumë lëndë djegëse. Familjet e varfra e kanë të vështirë jo vetëm blerjen e tyre, apo instalimin e tyre variabil të kushtueshëm financiar, por edhe funksionalitetin dhe qëndrueshmërinë e tyre. Kaminat madje janë bërë sot në kulturën kosovare si ikona të luksit, komoditetit, pasurisë dhe shpërfaqjes së stratifikimit klasor. Sado që mund ta mohojmë, kaminat sot janë shenja identifikuese e shtresës shoqërore kosovare që kanë të ardhura të mira financiare dhe kanë shtëpi ‘për merak’. Kanë dalë edhe kamina me ventilatorë, analoge me instalimin e nxehëseve në të gjitha pjesët brenda shtëpisë, të cilat ngrohin tërë hapësirën brenda shtëpisë. Mirëpo, duhet përmendur se ndarja tradicionale e dhomave shqiptare ka ndryshuar dhe tani po rritet numri i shtëpive që nuk kanë dhoma të ndara strikte dhe fizike, prandaj shpërndarja e energjisë lartë-poshtë, poshtë-lartë dhe në të gjitha dhomat, është më se e mundshme dhe zvogëlon koston e lëndës djegëse. Sidoqoftë, familjet e pasura mund t’i bëjnë më lehtë këto përzgjedhje, për shkak se varet edhe nga izolimi i volitshëm dhe i jashtëm i shtëpisë dhe plani arkitektonik internal. Pa dyshim, kaminat sot lidhen edhe me klasën, në kuptim direkt material.

Zjarri dhe kultura shqiptare
Në ritualet tradicionale shqiptare ka qenë praktikë e shpeshtë rituali i largimit të shpirtrave të ligë edhe përmes ndezjes së zjarrit në vatër. “Besohej se foshnjën s’duhet lënë vetëm, as ditën as natën pa mos i mbushur gjashtë javë… Gjatë natës fëmijën e mbulojnë me tesha të zeza, në zinxhirin e zjarrit varin një kusi të zezë. Gjatë natës digjet një dritë, qoftë kandil, qiri, llambë vajguri apo gackë vaji, ngase shpirtligat ikin prej gjërave të zeza si dhe prej dritës. Rituali i ndezjes së zjarrit para se të lind fëmija. Se çfarë fëmije do të lindet, djalë apo vajzë, për këtë haset rituali pagan i ndezjes së zjarrit, dhe atë, në këtë mënyrë: Në vatrën e zjarrit vendojnë drunj të renditur me kujdes, pasi që turmën e drunjve e rregullojnë, atëherë e ndezin zjarrin. Nëse zjarri kallet përnjëherë, në popull besohet se shtatzëna do të lind djalë dhe do të rritet e të shtohet përparimi në bujqësi, blegtori e kështu me radhë. Por nëse zjarri nuk kallet, atëherë e fryjnë që prej saj del vetëm tym, që kuptohet se drunjtë nxihen, dhe për këtë besohet se shtatzëna pas shumë mundimeve pritet të lind vajzë.”(shih: http://fejashqiptare.org/showthread.php?t=96) Po ashtu, është e njohur edhe figura mitologjike e sendërtuar nga konteksti i zhvillimit shoqëror dhe shpirtëror të familjeve tradicionale në hapësirën tonë jetuese si “Nana e Votrës”, e cila ka “…disa tipare të zvetënuara të një hyjnie shumë të lashtë të vatrës, me origjinë nga matriarkati. Fillimisht ajo ishte një figurë pozitive. Madje, ndonjëherë Nana e Votrës quhej edhe ”të tretat e vatrës”, pra tri motrat që përcaktojnë fatin e fëmijës, natën e tretë pas lindjes. Më vonë dhe, sigurisht, me fillimin e rendit të patriarkatit, vetitë e saj ndryshuan. Ashtu siç përfytyrohet tani, Nana e Votrës u rrëfehet plakave që rrinë shumë vonë natën duke tjerrë li ose lesh. Ajo fanitet në trajtën e një plake të keqe flokëthinjur që rri gërmuq bri vatrës. Ndodh që, kur ngrihet nusja në mëngjes për të ngrohur ujë, sheh në vatër një plakë që kreh flokët me krehër apo që tjerr. Nusja kujton se është e vjehrra: i flet, por ajo s’përgjigjet. Kështu ajo e kupton se është Nana e Votrës...” (shih: http://kuqezi.albanianforum.net/t67-figurat-e-mitologjise-shqiptare)

Tym, dritë dhe ngrohje
Për të kuptuar ndryshimet në shoqërinë shqiptare dhe në Kosovë, mjafton të gjesh edhe këso temash. Ka ndërruar mënyra e ngrohjes te shqiptarët, bashkë me të edhe vetë jeta, botëkuptimet dhe idetë e tyre mbi zjarrin. Kaminat gjithnjë e më shumë po bëhen identifikim i shtresave të të pasurve. Familjet rurale dhe urbane kosovare në masë të jashtëzakonshme kanë braktisur praktikën e mangallit me prush. Janë përhapur ekstremisht shumë edhe bombolat e gazit, të cilat janë dominuese në hapësirat e ndërmarrjeve të vogla, kiosqe, bizneset me të ardhura të dobëta, për shkak të kostos më të lirë të gazit, por që nuk shpërndajnë energjinë në mënyrë ekuilibruese/difuzive, të nxehen këmbët dhe mërdhihesh në pjesë të tjera të trupit; me rrezikshmëri mjaft të theksuar, por edhe me kutërbim të pafalshëm! Ka edhe asosh që kanë shpërndarës difuzioni, por përdoren shumë pak! Është rritur vetëdijesimi shoqëror dhe kulturor për metodat më efikase, më të shëndetshme, më të lira dhe më estetike të mënyrës së ngrohjes, por akoma ka nevojë për rritje kulture familjare dhe shoqërore për të analizuar dëmet e secilës mënyrë të ngrohjes. Në kontekstin e vetëdijes njerëzore, zjarri është elementi bazë i doktrinave të lashta religjioze (p.sh. në religjionin e vjetër persian, shumica e ritualeve dhe adhurimeve lidheshin me zjarrin), doktrinat filozofike, alkiminë dhe filozofitë mbi elementet thelbësore të botës si: uji, ajri, toka, zjarri (Talesi, Anaksimandri, Anaksimeni, filozofia e afërt kineze, alkimistët e ndryshëm etj.). Zjarri lidhet edhe me mitologjinë, sidomos personazhi më i famshëm Prometheu, i cili vjedh zjarrin nga Perënditë dhe merr shumë guxim e sfida vetëm për t’ia dhënë njeriut këtë element për ta bërë më të fortë; ta përdorë për shkrirjen e metaleve që t’i lehtësohet jeta për të bërë vegla sa më të zhvilluara për mbijetesë etj. Zjarri lidhet edhe me simbolikën e djallit dhe të keqes, madje në krishterizëm dhe islam, bota tjetër e ferrit për mëkatarët do të jetë plot zjarr. Po ashtu, në islam edhe fjala për xhinët si botë paralele me njerëzit dhe melaqet, janë të krijuara nga zjarri. Zjarri në simbolikën e erosit lidhet pozitivisht si: pasion, afsh, eksitim. Në fakt, krejt perceptimet njerëzore dhe kulturore kudo në botë për zjarrin janë ashtu siç janë edhe gjendjet e zjarrit: tym, dritë dhe ngrohje.

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar që editohet nga njëfarë ekstremisti dhe terroristi antishqiptar nga Shkodra, m...