Agjencioni floripress.blogspot.com

2012/09/24

Flori Bruqi:Kush është Azem Syla?






Dr. Azem Syla u lind më 5 prill 1951, në fshatin Krujë (ish-Kishna Rekë) të komunës së Drenasit. Pas përfundimit të shkollës fillore dhe të mesme ka vazhduar studimet në Universitetin e Prishtinës, ku është diplomuar në Degën e Kimisë.
Ende shumë i ri, duke përjetuar rëndë barrën e robërisë, në familje dhe në jetën e popullit shqiptar, ai ishte edukuar me dashurinë për njerëzit e popullin e tij, duke treguar një ndjeshmëri të lartë për fatin e tij tragjik, i ndarë dhe i persekutuar nga shovinizmi serbomadh. Shqiptarët nuk e deshën zgjedhen jugosllave sepse në bazë kishte sakrifikimin e interesave të tyre. Ishte kjo arsyeja që ata nuk iu bindën asnjëherë asaj.


http://www.beepworld.de/memberdateien/members48/shllapashtica/1981-bmusmurati.jpg
Dhuna e madhe që ushtrohej mbi shqiptarët dhe e cila nuk bëhej publike nga faktori i brendshëm shqiptar, por as nga faktori demokratik evropian, për arsye se, siç do të shihej shumë qartë me Luftën e Ushtrisë Çlirimtare të Kosovës, fuqitë e mëdha ruanin interesat e tyre të përgjithshme, duke krijuar baraspeshë përmes ekzistencës së një krijese artificiale, që quhej Jugosllavi.
http://www.radiokosovaelire.com/images/U%C7K%20RKL.JPG
I riu Azem Syla, si një pjesë e madhe e të rinjve shqiptarë, qoftë duke përjetuar burgosjen e të rinjve dhe atyre pak intelektualëve shqiptarë, qoftë duke lexuar literaturë të kohës, kishte mësuar se Jugosllavia ishte “burg i popujve të saj”, por burgu më i madh dhe më i tmerrshëm ishte për shqiptarët. Mirëpo, robëria për shqiptarët ishte e dyfishtë:
Së pari, se nuk gëzonin asnjë të drejtë elementare, qoftë për shkollimin e tyre në gjuhën amtare, qoftë për të realizuar të drejtat e tjera njerëzore, apo të drejtat kombëtare.
Së dyti, sepse çdo pakënaqësi e shprehur dënohej me burgosje të rënda shumëvjeçare dhe me pasoja të mëdha jetësore.
Ky fat i keq kolektiv i popullit shqiptar të Kosovës ishte edhe pjesë e fatit jetësor të të riut Azem Syla.
http://www.institutiifinancaveikosoves.org/eng/permanentpresident_files/image002.jpg


Në vitin 1981, demonstratat e mëdha të studentëve dhe të popullit shqiptar në Kosovë lëkunden për herë të parë seriozisht themelet e ish- Jugosllavisë. Azem Syla, si shumë të rinj të tjerë i përkrahu fuqishëm ato, për këtë ai burgoset dhe dënohet me shumë vjet burg, ku mbahet deri në vitin 1988. Kur del nga burgu, ai nuk i ishte thyer, andaj edhe nuk ishte dorëzuar.


Veprimtarinë atdhetare e vazhdon edhe më me këmbëngulje, prandaj kur filluan ngjarjet e lëvizjeve të mëdha popullore në vitin 1989, ai ishte pjesëmarrës aktiv gjë për të cilën sërish arrestohet dhe mbahet në izolim nga muaji mars deri në muajin gusht të vitit 1989. Nga kjo kohë e deri në vitin 1993 bën punë dhe jetë gjysmë ilegale, kurse nga viti 1994 kalon në ilegalitet të thellë.

http://img.youtube.com/vi/6y9FKnrjzK4/0.jpg

Për këtë arsye, për shkak të veprimtarisë së ngjeshur herë pas herë kalon në Shqipëri, apo në Maqedoni, si përvojë e bashkërendimit të veprimeve taktike, ngase gjatë kësaj kohe kryhen edhe aksionet e para kundër stacioneve policore të Serbisë në Kosovë, si dhe kundër elementëve të ndryshëm të pushtetit të asaj kohe.


Në veprimtarinë e tyre ilegale, si dhe në aksionet e tyre të armatosura, ata kërkonin realizimin e të drejtave të tyre kombëtare dhe njerëzore, pastaj edhe realizimin e të drejtave për vetëvendosje. Këto kërkesa, të ditura edhe historikisht, të cilat i kishin formuluar edhe si obligim forcat që kishin marrë pjesë në Luftën e Dytë Botërore në Konferencën e Bujanit, në dhjetor 1943 dhe janar 1944, tashti ishin bërë pjesë e jetës dhe e veprimtarisë atdhetare të grupeve ilegale.


Në vitet e tetëdhjeta, është njëri ndër themeluesit e Lëvizjes Popullore të Kosovës (LPK-së). Me kohë ishte njëri prej drejtuesve kryesorë të LPK-së, sidomos në sektorin e saj për përgatitjen e luftës së armatosur. Është e ngjeshur veprimtaria e tij në këtë organizatë politiko-ushtarake.


Në fillim të viteve të nëntëdhjeta ishte themelues i grupeve ilegale të armatosura në Kosovë, duke kryer atentate dhe sulme të vazhdueshme mbi stacionet policore, si dhe mbi segmente të strukturave të ndryshme policore të pushtuesit serb. Pra, në këto vite, është ndër themeluesit e strukturave të UÇK-së, rrjedhimisht të grupeve të saj guerile, ngase deri në daljen publike të UÇK-së, kjo ishte formë e veprimtarisë së saj. Po nga këto grupe ilegale të armatosura ishte emëruar Komandant i Shtabit të Përgjithshëm të UÇK-së.


Në nëntor të vitit 1997, kur lëvizja e armatosur me emrin Ushtria Çlirimtare e Kosovës del publikisht, doli nevojë e ngutshme edhe organizimi i saj. Që nga koha kur themelohet Shtabi i Përgjithshëm i UÇK-së, Azem Syla emërohet Komandant i SHP të UÇK-së.


Sa më shumë që armiku vinte duke shtuar forcat ushtarake dhe policore në Kosovë, për ta zhbërë Ushtrinë Çlirimtare të Kosovës, në një anë dhe për ta dëmtuar deri në shfarosje popullin shqiptar, në anën tjetër, vinte duke u rritur edhe organizimi i mirëfilltë i Luftës së UÇK-së, deri sa arrin që t’i imponohet faktorit ndërkombëtar si forca e vetme për zgjidhjen e problemit të Kosovës në kuadër të zgjidhjes së Çështjes Shqiptare në përgjithësi.


Ushtria Çlirimtare e Kosovës, duke qenë forca kryesore që vendoste për fatin dhe lirinë e Kosovës, merr pjesë në Konferencën Ndërkombëtare për Kosovën që mbahet në Rambuje të Francës. Pjesë e delegacionit të kësaj Konference, në Rambuje dhe në Paris, si Komandant i SHP të UÇK-së ishte edhe Azem Syla.


Gjatë periudhës së funksionimit të Qeverisë së Përkohshme të Kosovës, Azem Syla ishte Ministër i Mbrojtjes.


Që nga themelimi i Partisë Demokratike të Kosovës, Azem Syla është anëtar i kryesisë së këtij subjekt partiak, detyrë që e kryen edhe sot.
Mirëpo, si njeri që krahas idealit të lirisë dhe gatishmërisë që të sakrifikohet për të, Azem Syla kishte edhe një ideal tjetër. Ai asnjëherë, përkundër angazhimeve të tij në jetën ilegale dhe në frontet e luftës çlirimtare, nuk e kishte lënë anash shkollimin dhe thellimin e dijes në fushat që i kishin zgjuar më shumë kureshtje.


Për shkak të rrethanave që mbretëronin në Kosovë deri pas Luftës së Ushtrisë Çlirimtare të Kosovës, nuk kishte pasur mundësi që të thellonte më tej dijet e tij në fushën e studimeve të shkencave ekonomike dhe politike.


Kësisoj, në korrik të vitit 2001, i regjistron studimet pasuniversitare, për gradën shkencore Master, në Leibniz University, përkatësisht në Insititutin e Arteve dhe të Shkencës të këtij universiteti, në SHBA, studime nga distanca, siç e kishte të rregulluar ky universitet i njohur, ku diplomon me sukses të shkëlqyeshem në fushën e shkencave politike, më 18 korrik të vitit 2003.


Pas përfundimit të kësaj faze të studimeve, Azem Syla vazhdon studimet për doktoratë, poashtu studime nga distanca, në Universitetin e Leibnizit, në të njëjtin Insititut të Arteve dhe të Shkencës, në SHBA, ku mbaron dhe mbron me sukses të shkëlqyeshëm, tezën e disertacionit të doktoratës në shkencat politike, me temë Politika dhe qeverisja në Kosovë, procesi i statusit final të saj (“Politics and governance of Kosovo, status process, resolving Kosovo’s final status”).


Vlera shkencore e këtij punimi e cila në vetvete përbën dhe lajtmotivin politik të jetës së Dr. Azem Syla, se Kosova nuk mund të ndjekë proceset transformuese të Serbisë, sepse në dobi të popujve përkatës dhe të paqes afatgjate në rajon do të funksiononte një ndarje mes tyre, qoftë edhe me luftë.
E kësaj teze ai i qëndroi deri në fund duke argumentuar nga çdo pikëpamje, historike, ekonomike, diplomatike, politike, kulturore, demografike, etj si dhe ju përkushtua për të realizuar atë në jetë.
Ai kishte bindjen se pavarësia e Kosovës do të shënonte përfundimin e një procesi të gjatë të krijimit të një Evrope të Bashkuar, të lirë dhe paqësore duke realizuar kështu arritjen më të madhe të shekullit të njëzet. Transferimi gradual i integrimit evropian bëri të mundur shndërrimin e Evropës në një zonë paqeje dhe prosperiteti, me kufij të hapur dhe të pakontestueshëm. Evropa u çlirua kështu nga një ngarkesë historike që i sillte asaj destabilizim dhe agresione të përgjakshme. Këto procese përbëjnë mundësinë për të shkrirë nacionalizmat ballkanikë, sidomos nacionalizmin e frikshëm serb, i cili helmoi ambientin e shpirtin jugosllavë gjatë shekullit të kaluar.


Në veprimtarinë shkencore Dr. Azem Syla jep mjaft ide dhe rekomandime për të përballuar situatën e post pavarësisë në Kosovë, duke vazhduar të jetë aktiv në jetën politike të vendit dhe duke u shquar për ndjeshmëri të lartë ndaj emergjencave të vendit.
Për këto dhe arsye të tjera që nuk janë përfshirë në këto shënime të shkurtra, Instituti i Financave i Kosovës, merr vendimin e sipërshënuar.

http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=8422905568708046283#editor/src=sidebar

2012/09/23

GAZETARIA NË SHPIRTIN E SOKOL DEMAKUT

Ibrahim Abedini

GAZETARIA NË SHPIRTIN E SOKOL DEMAKUT

”KUJTIME NGA DIASPORA II” e autorit Sokol Demaku

Sokol Demaku është poet, prozator, pedagog, publicist dhe redaktor. Lindi më 1954 në Abri të Drenicës.Po ne kete vend mbaroj edhe filloren, te mesmen Normalen në prishitne ku edhe studjoj Gjuhen dhe letësinë shqipe. Në universitetine Göteborg diplomoj në lendën e matematikës, ndërsa në qytetin Borås , ku edhe jeton studjoj pedagogjinë. Po në këtë qytet ushtron profesionin e gazetarit. Punon mësues dhe drejton revistën mujore kulturore “Dituria” si dhe radion lokale Radio dituria.

Êshtë anëtar i krysisë së shkrimtarëve shqiptar në Suedi.

”Kujtime nga diaspora II”- një libër me 125 faqe , i botuar në kuader të Revistës Dituria në Borås të Suedisë, me redaktor Sadulla Zendeli-Daja.



Sokol Demaku është si shiu i Borås që të befason në çdo moment. Në Borås bie shi më së shumti se në çdo qytet tjetër të Suedisë. Dhe duhet të kesh me vete ombrellën për të bërë ball rrebeshit të shiut. Edhe sokoli është i till, si gazetar, të befason me pyetjet e tij gazetareske nëse nuk je i pergatitur mirë ti përgjigjesh. Kjo gjë vërehet më së miri gjatë intervistimit që Sokoli i bënë përsonazheve të librit të tij, për të qitur sa më shumë vlera dhe pasuri inetelektuale si nga e kaluara ashtu edhe nga e tashmja. Ky libër jo dhe aq voluminoz në të parë, ka vlerat e llojit të vet. Dhe është i sajuar dhe i përzgjdhur sipas vullnetit të vet autorit. Personazhet e librit ose siç e ka definuar vetë autori ”intervista”, që unë do ta përmend si : ”të intervistuarit”, janë jo rastesisht të zgjedhur nga të gjitha trojet shqipatre: si nga Shqipëria, Kosova lindore,Iliriada pa anashkaluar edhe disa nga Suedia. Dhe po te shikojmë numrin e përsonave të intervistuar, që Demaku ka futur në ”Kujtime nga diaspora II” na del se më tepër janë të gjinisë femrore. Dhe unë them se, jo rastësisht i kanë rrëshqit në letër. Dua të them se kjo është peshuar kandari më tepër në anën e gjinisë femrore. Dua të them se kjo është forma e tij e pjekur prej gazetari, ko ështe aftësia e një gazetari bashkëkohor.

”Një natologji e vogël e tipit gazetaresk”

Në vepren e Sokolit që unë do e quaj një ”Antologji e vogël e tipit gazetaresk” lexuesi gjenë mënyrën më të shpejt dhe më efikase të shfletoj njëkohësishtë shumë personazhe dhe njëkohësishtë të njihet më përsëafërmi me jetën dhe veprimtarinë e të intervistuarëve që njëherit janë edhe intelektual dhe me profesione të ndryshme si. Student, mësues dhe mësuese, piktor, studjues, hulumtues e veprimtar. Këtu e shohim Sokol Demakun si një gazetar të përkushtuar ndaj punës dhe pasionit që ka për punëne prej gazetari. Një gazetar I shquar, I etur për të zbuluar, I gatshëm për të depertuar edhe deri në brendinë e shpirtit të një intelektuali. Këtë e shohim edhe më mire gjatë intervistës që ai I bënë Sadulla Zendelit – Daja dhe të tjerëve që pasojnë me radhë, pa I kujtuar emrat dhe mbiemrat.

Sokol Demaku si tregimtar

Në këtë vepër Sokol Demaku e paraqet vetën si një intervistues i shkathët, i gjithanshëm, i lëvishëm në shumë drejtime gjatë formulimit të pyetjeve. Unë, përsonazhet e Demakut nuk do kisha dashur ti quaj të ” intervistuarit” sepse për mua ata me rrefimet e tyre aq të thelluara në temat që trajtojnë, janë tregimtar të vërtetë, vetëm se të përpunuar me mundin, me penën dhe aftësit e Sokol Demakut, dhe kështu intervistat e tyre në këtë rast shëndërrohen në tregime interesante nga jeta dhe veprimtaria e këtyre njerëzve që nga fillimi dhe deri në ditët e sotme. Dhe nga kya spekt i të parit në përspektivëne syrit tim, Demaku, nga një gazetar i aftë, hidhet në anën e tregimtarit të mirëfillt.

Nga përsonazhet e ketij libri do dëgjosh jo vetëm histori të këndshme të jetës së bukur në Suedi, por do dëgjosh edhe histori rrënqethëse të së kaluarës jo të largët, që ne shqipatrët, kush më pak e kush më tepër e kemi përjetuar në lëkurën tone¨. Për këtë të kaluar të hidhur flet më mirë Sadulla Zendeli – daja, kur Sokoli ia bënë pyetjen:

-Viti 1966 për ju është vit që do e mbani mend, mund te na thoni më shumë. Çfarë e bënë këtë vit kaq të rëndësishëm në jetën tuaj?

Dhe tregimi i Dajës vazhdon nga puan e tij e parë si llogaritar finansier në sipërmarrjen e hekurudhave në Shkup dhe mbaron me ardhjn e tij në Suedi.
Unë si lexues i libri i shtroj vetës pyetjen

Prej ku e merrë gjithë këtë fgrymëzim Demaku i palodhshëm. Dhe së fundi erdha vetë në përfundim, jo vetëm duke lexuar librin ”Kujtime nga diapsora”, por edhe duke njohur Sokolin dhe punën që ai bëne si punëtor i palodhshëm që është, por do shtoja edhe këtë se ai frymëzimin e merr nga vetëvetja dmth nga interesi i tij për punë krijuese.

Rëndësia e këtij libri qëndron tek preokupimet e kohës që autori trajton dhe tek të arriturat e kohës në të cilën autori paraqet ngjarjen.

Dhe në fund cka do kasha ndryshuar me gojën e të intervistuarëve dhe me dorëne mSokol Demakut në qoftë se do isha pyetur unë:- Që fjala –mërgim të zëvëndësohej me fjalën-shpërngulje.

Do shtoja në fund edhe këtë si perfundim se mënyra dhe trajta se si Sokol Demaku i parashtron pyetjet e të intervistuarëve, nuk është shumë larg klasikut Amerikan – Mitch Albom, në romanin ”Të martat me Morin”.

Ermira Ymeraj:Dy poezi...





Ermira Ymeraj


A ka qetësi?

A ka ndonjë ditë hua
qetësia të më japë?
qëkur me vetëdijen

udhëtoj
veç ngatërresa
zemërmendjen ma pushtoi.
Mos më thoni,
se qetësia gjindet diku.
As dhe vdekja
s'tregoi të kundërtën.
Gjykatësit e rrathëve të përtejmë,
më endin në rrobën time,
shprishjen e qetësisë.
si gjallë dhe vdekur.


Shkodër me, 22.09. 2012

Dielli m'u zhyt në rrungajë...


...........................

Sot, në vrimën e miut
krijohen historitë,
po sot, në vrimë të miut
nënshkruan fitoren
dualiteti i qënies
uragan.

Mijtë bujarë
me koka të vogla,
mustaqe të mëdha,
e bishtin e gjatë
gjarpnojnë çudshëm
në vrimat e njeriut.

Dhe...
Nyjëtohen vrimat
në gropa
të ndyta e të pista.
Triumfet
në lëvizjet e bishtit të miut.
varin medaljet e arta.

E dielli hutohet, harrohet,
të lindë
mes vrimave tona gjigande
të vegjlit minj
kënaqin oreksin e perçuditnisë

19.09. 2012

Trekëndëshi motivor ringjallje-incest-flijim si paratekst për letërsinë




Nga Ermira Ymeraj

(Doktorante në QSA)
1. Ringjallja pas vdekjes, flijimi dhe incesti, janë trekëndëshi tematik që përsëritet në trajta dhe forma të ndryshme në historikrijimin identitar të popujve dhe letërsive të të gjitha kohërave.

2. Pse njeriu, letërsia dhe koha nuk i shmanget këtij trëkëndëshi mitologjik? Natyra e njeriut çfarë fsheh dhe çfarë tenton letërsia të zbërthejë përmes këtyre motiveve?

Historia mitike na sjell informacione bazë, rrethana, probleme, pozicione kontraverse që paraqiten nga tekste njësoj të bindshëm, e kundërshti, mbi të cilat aplikojmë përgjithësimin e njohurive të fituara si paratekste që na japin shtysë drejt formimit të një gjykimi të pavarur.
Ringjallja, flijimi, incesti janë polet e një trekëndëshi që rregullojnë ekzistencën, e para sfidon vdekjen, shkatërrimin, e dyta e afron njeriun me shkatërrimin e konceptit të jetës, e treta prek tabutë. Të paprekshme dhe tronditëse për mendësinë e njeriut, e afrojnë dhe bashkojnë njeriun në krijimin e kulturës, por letërsia këto kuptime i ndryshon. Letërsia vazhdon të ushqehet nga tentimi i së pamundurës duke krijuar marrëdhënie interpretative e ndërtekstuale me këto motive të përbotshme. Ndërsa ne përjetojmë atë çfarë letërsia prodhon, rrëfen dhe mediton.
Motivet baladaske transmodelohen në letërsi në forma, ndijime, përceptime subjektive, por të gjitha i lidh një paratekst mitik. Mitologjia është djepi ku u ngjizën domëthëniet e testamenteve letrare të shkrimtarëve.
Në këtë studim monografik trajtohet në mënyrë paradigmatike dhe analizohen në mënyrë gjithpërfshirëse, motivet të shfrytëzuara në mënyrë integrale me gjithë kuptimet e tij në letërsinë gojore dhe të shkruar. Të para si tekste mbartin tërësi paraqitjesh të miteve, duke u bërë një nga përbërsit kryesor e lëndëve letrare, ku metafora e mitit dhe motivit mitik fiton konotacione me përmasa dhe pikëshikime të veçanta.
Për të hulumtuar një problem apo një dukuri (si ringjallja, incesti, flijimi) të një natyre të shtrirë në hapësirë dhe në thellësinë e kohës, të transponura në letërsi autoriale, është e nevojshme të vihet në veprim jo vetëm intuita dhe shtytës të ndryshëm, por të shfrytëzohen shenjat që hasen a shfaqen si tregues forme materiale apo mendore e memorieje, e që, do të mund të përfshiheshin në arkikonceptin “shenjë apo gjurmë”. Së pari: janë hetuar e vërejtur treguesit e parateksteve, pastaj gjurmët e tyre në balada, për të vazhduar me hetimin në sisteme kontekstesh të vlefshme shkencore, ku edhe të përzgjidhen format metodologjike të trajtimit.
Për çështje konkrete, si marrja e transponimi i motivit nga miti në baladë dhe balada në letërsi, bazë e argumentimit do të jenë seritë paradigmatike. Këto seri paraqiten si vargje konceptesh, formash, fushash e disiplinash hulumtuese që konvergjojnë me probleme në funksion të shtimit të shkallës së probabilitetit, për njohjen dhe ndriçimin e problemit shkencor të parashtruar.
Një paradigme mund t’i takojë edhe një seri dijesh a disiplinash që konvergjojnë dhe marrin pjesë në ndriçimin e një problemi kompleks si ky që e kemi në trajtim e ku, paradigmatikisht (pra në sistem), do të merrnin pjesë psikologjia, historia, antropologjia kulturore, biologjia, etnologjia , etnopsikologjia, linguistika e teori letrare. Pra, edhe këtu paradigma del si një formë zinxhiri që bashkon elemente strukturore, nënsisteme e sisteme në kuadër të një makrosistemi më të gjerë njohës. Në këtë sens mund të gjejmë psh. në trevat shqiptare variante dhe invariante të motivit të ringjalljes, incestit dhe flijimit që si forma paradigmash, do na shpien te arketipi i motivit.
Gjuha e motiveve si mikrokozmosi i njeriut dhe më pas i shkrimtarit ende s'është trajtuar shpjeguar a interpretuar në tërë kompleksitetin e saj, Si rrjedhojë mendojmë se:
Së pari: me gjithë vëmendjen e kushtuar por dhe të kushtëzuar, kritika nuk ka arritur ende të përmbushë dëshirën e fshehtë të kohës së ngjizjes së motivit te shkrimtari "për t'u kuptuar".
Së dyti: Krijmtaria e hapur dhe e lirë e shkrimtarëve që u morën me këto motive, do vazhdojë të tërheqë vëmendjen e studjuesve dhe interpretuesve për shkak të veçantësisë së krijimit letrar dhe sfidës që i bën interpretimeve të deritsotme.
Motive të tilla nxisin dhe drejtojnë sjelljen e individit për arritjen e disa qëllimeve:
a) A janë motive biologjike, motive stimuluese, motive të mësuara në shoqëri apo shprehje e një psikologjie social-kulturore?
Motivet tona të studiura veçmas i përfshijnë të tëra. Janë pjesë e rritjes së njeriut, ndijimi, kërkimi, kurioziteti, kënaqësia e marrëdhënieve që e bëjnë njeriun të kërkojë stimulin ndijor duke bashkëvepruar me mjedisin si motiv i brendshëm e i pamësuar. Të gjitha nisin dhe vazhdojnë të drejtohen drejt një qëllimi. Ajo që ndryshon është intensiteti dhe qëndrueshmëria si veprime inicuese të komanduara e të urdhëruara nga brendia e vetë njeriut dhe mjedisi i tij.
Objekt vëzhgimi i studimit tonë, do jetë shkalla e motivacionit funksional e sjelljeve subjektive të heronjëve mitikë, baladeskë dhe letrarë, përballë këtij trekëndëshi motivor.
b) Pse bëjnë atë që bëjnë?
Për këtë do vlejë: 1. Teoria instiktive , si një sjellje e trashëguar nga gjithë njerëzit që formon prirjet si reagime dhe reflekse bazë mbi të cilat formohen përvojat dhe zakonet si kurioziteti, ndrotja, modestia, frika, keqardhja, xhelozia që na ndihmon vetëm t'i përshkruajmë. Sartri shkruan: “Për të pasur një të vërtetë të çfarëdoshme, duhet të kemi një të vërtetë absolute, e kjo e fundit është e thjeshtë, e lehtë për t'u arritur, është përpara të gjithëve; ajo duhet të kapet nga ne vetë pa ndërmjetës. Kjo teori është e vetmja që i jep njeriut një dinjitet dhe nuk e sheh atë si një objekt të thjeshtë” . Sipas tij (...) ajo që ne kuptojmë zakonisht me dëshirë, është një vendim i ndërgjegjshëm dhe për shumë nga ne vjen pas krijimit të qenies sonë nga ne vetë . 2. Teoria e antropologjisë kulturore (gjithashtu e njohur si, etnologji, studimi mbi popujt, apo antropologji social-kulturore) do na ndihmojë me studimin e sjelljeve shoqërore, strukturën ekonomike dhe fetare të popujve dhe të grupeve të popujve në zbërthimin e motiveve në kohë dhe vende të ndryshme. Si një rrymë e posaçme e antropologjisë bashkëkohore, “antropologjia kulturore”, sipas Landmanit e sheh njeriun si një qenie kulturore, ku kultura vetë, në anën tjetër, nuk është gjë tjetër veçse materializim i frymës objektive, e cila më parë gjendet vetëm në subjektin. Duke krijuar në mënyrë të lirë vlera kulturore, njeriu në të vërtetë e bart frymën objektive në një substrat të jashtëm. Sa më e madhe që të jetë kultura objektive si sendërtim i frymës, aq më e vogël do të jetë kultura subjektive dhe vetë njeriu. 3. Teoria hermeneutike apo interpretative si doktrinë filologjike dhe filozofike do na japë metodat e duhura të të kuptuarit dhe interpretimit të teksteve mitike, baladeske dhe letrare apo dhe të kuptuarin e strukturës së qënies njerëzore në botë. 4. Gjithashtu përmes studimit dhe analizëz së motiveve të ringjalljes, motivit të flijimit, motivit të inçestit, si fundamente psiko-sociale të njeriut të krijojmë një mozaik motivor gërshetues në mbamendjen kolektive të shumë epokave, duke krijuar kështu një substrat të gjithëkohshëm të motivit arketipor . Jungu thekson se: Imazhi primitiv duhet të jetë në raport të pakontestueshëm me proceset e dukshme në natyrë, të cilat procese pandërprerë përtëriten dhe janë gjithnjë aktive, por nga ana tjetër, po ashtu është e padyshimtë që kjo ka të bëjë edhe me disa kushte të brendshme të jetës shpirtërore dhe të jetës në përgjithësi.
5. Teoria e Frojdit dhe studimi i tij mbi fazat e zhvillimit ego, që përfshin tërë kohëzgjatjen e jetës, ku secila fazë shënon një konflikt, do na ndihmojë të zgjidhim kuptimin e jetës së përsonazhit rreth vetes dhe shoqërisë të favorizuara nga një ngjarje e rëndësishme. Letërsia e mirë tërheq gjithmonë kritikën në aspektin e vlerësimit, duke vënë në dukje e ricilësuar veçoritë e kësaj krijmtarie të hapur e të lirë.
6. Mbi bazën e kritikës analitike për romanin zakonisht do përqëndohemi në tre përbërës: te subjekti, karakteret dhe situata. Vetëkuptohet se secili prej këtyre elementeve është vendimtar për të tjerët.
Metoda me anë të cilës do i afrohemi këtij objekti të patrajtuar gjerësisht nga kritika, do jenë antropologjia strukturore, metoda interpretative, krahasimtare, ndërtekstuale, psikoanaliza dhe semiotika të gjitha mbi parimin e teorisë funksionale të ligjërimit .
Larushia e pikëshikimit të mitit në korelacionet filozofike, psikologjike, historike, etike, estetike, letrare, stilistike, apo studimet krahasimore të qarkullimit të mitit, huazimit, shndërrimit, vërtetojnë pashtershmërinë e lëndës mitike të temave, motiveve, a përsonazheve mitologjikë që ka krijuar historia njerëzore, në pyllin e së cilës do të përqëndrohet dhe një pjesë e studimit tim.
Në këtë anë studimi, përqëndrimi ynë do jetë në raportet: e tashme/e djeshme etnopsikologjike e motivit, si linja bazë (e supozuar) e kontaktit, para së cilës shoqëritë e versifikuan dhe e transmodeluan atë. Do hulumtohet në mënyrë të veçantë prania dhe funksioni i mitit të ringjalljes si ringjallje parabiblike-biblike dhe laike në balada dhe letërsi autoriale si dhe interferencat, marrëdhëniet dhe veçansitë e këtij motivi.
Duke u marrë kështu, me rolin e motiveve në balada si shprehje e natyrës kulturore të njerëzve, dhe transponimit të tyre në letërsi, do jenë çelësa për të depërtuar në shtresimet e pafundme të shpirtit njerëzor si një mënyrë e projektimit të ardhmërisë së tij. Shoqëritë territorit ballkanik përbëjnë një lloj mozaiku kulturor, ku çdo kulturë shihet si një shfaqje e veçantë unike e mendjeve njerëzore, çdo njëra prej tyre ka ngjyrimet e saj të veçanta si shprehje të diversitetit njerëzor, që do studjohen e vlerësohen me vete, prandaj duke studjuar motivet dhe rolin e tyre në botën e tyre shpirtërore, studjojmë dhe natyrat kulturore të mundshme, të dallueshme për njerëzit e pjesëve të këtij mozaiku kompleks për të parë varietetet kulturore nga kalimi kanonik në rishfaqjen e tij.
Përkundër vështërsive që dalin gjatë kërkimit, veçmas për burimin dhe njësitë bibliografike, përmes këndvështrimit antropologjik (njerëzor) dhe krahasimit, them se ky angazhim, është vetëm një përpjekje imja. Prandaj shpreh se kjo fushë duke provokuar kureshtjen time, ka ngjallur interes për fuqinë e motivit dhe tronditjen e idhujtarive, tashmë të ruajtura jo vetëm brenda kopertinave të librave të shenjtë, kjo dëshmon se lënda është shumë më e gjërë për t’u studjuar, ngase këtu përfshihen studimet teozofike, apo qasjet e ndryshme teorike, filozofike, estetike, psikologjike, krahasuese e antropologjike që rrisin shumë gjërësinë e krahasimit.
Përballë kësaj etnografie dhe diversiteti kulturor brenda perspektivave rajonale, ndryshimet në veshje, në zakone, në mendësi, janë procesë të vazhdueshme sociale dhe të pandalshme brenda sistemeve rajonale. Këndëvështrimet e dikujt mbi botën apo ritualet fetare nuk janë thjesht një vështrim i mbyllur i kozmosit por një shpjegim i identitetit të tij përballë fqinjëve .

“Psikologjia mjekësore”, Tekst për studentët e shkollave të larta të infermierisë, A. Saliaj, Vlorë 2006. f. 22.
2 Jean Paul Sartre, Ekzistencializmi është humanizëm, Phoenix , Tiranë 1997, f. 46.
3 Po aty, f. 46.

Gashi, Osman.: Miti dhe romantizmi evropian, Prishtinë 2005, f. 23. Arketipi është paramodeli; figura simbolike, pamja dhe situata në të cilat janë paraqitur elementet më qenësore dhe më të qëndrueshme të ekzistencës njerëzore. Sipas Karl Gustav Jungut ato do ishin: pamje ose imazhe mitike e religjioze të parajsës dhe ferrit, të perëndisë dhe të djallit, lidhur me lindjen, vdekjen e ringjalljen, duke u quajtur ndryshe imazhe primordiale apo imazhe mitologjike. Gilbert Durand në veprën e tij: Strukturat antropologjike të imagjinares, thekson: “ Arketipet përbëjnë substantifikime skemash.( ...)
Warren, A . Wellek, R. Teoria e Letërsisë, Onufri 2000, f. 224.
Koncepti i ligjërimit mbështetet në përdorimin e gjuhës dhe funksionimin e saj. Fusha të veçanta të dijes letrare dhe letërsia kanë përmasa semantike të ndryshme teorike-letrare, stilistike, gjuhësore, përmasa polisemantike që dalin në ndërtimin e tekstit letrar si krijesa gjuhësore, me shenja të veçanta funksionimi në një vepër letrare, në një letërsie nacionale, apo në letërsinë si e përgjithshme në këtë kuptim ajo ruhet jo vetëm në dijen tradicionale, por edhe në perspektivën e dijes letrare. Shih dhe vepra analoge si: Eric Fromm, Gjuha e harruar apo Rene Wellek, Austin Worren, Një studim themelor mbi natyrën dhe funksionin e letërsisë në gjithë kontekstet e saj.


Malinovski, B.: Mitet në psikologjinë primitive, London. Citim i A. Klosi në: Mitologjia në veprën letrare. Revista “Nëntori” 1991/1,: “Mit për një shoqëri primitive, në formën e saj jetësore, nuk është vetëm një tregim, por një ngjarje e përjetuar. Natyra e vertetë e saj nuk është fiksioni, ashtu siç është për shembull në romanet e sotme, miti është një realitet i gjallë i cili besohet të ketë ndodhur shumë kohë më parë dhe vazhdon të ketë një ndikim të vazhdueshëm mbi njerëzit dhe fatet e tyre”; Gashi, Osman.: Miti dhe romantizmi evropian, Prishtinë 2005, f. 22. citim i H. Bergson në: Les deux sources de la morale et de la religion, Paris 1932: “Miti është një formë simbolike autonome e kulturës, e cila dallohet veçanërisht për nga mënyra specifike e objektivizmit simbolik të fakteve sensuale si dhe të emocioneve”. Neumann: “Miti është një vetë-reflektim i pandërgjegjshëm i situatave të rëndësishme në historinë e njerëzimit”; sipas Eliade: “Ndër karakteristikat më të rëndësishme të mitit është se disa ngjarje primare që janë konsideruar të jenë të shenjtë nuk janë parë si ngjarje të kaluara sjellë përsëri në kujtesën, si imitime, por si një e tashme e përjetshme, ose si diçka që e përsëritur në mënyrë identike”; Fromm, E. Gjuha e harruar, Tiranë 1993, f. 133. “Në gjuhën simbolike, përvojat e brendshme, ndjenjat dhe mendimet, shprehen si përvoja të shqisave, për ngjarjet e botën e jashtme. Të shtyra drejt një logjikë të ndryshme nga ajo e zakonshme që përdorim në jetën e përditshme, një logjikë në të cilën kategoritë kryesore nuk janë hapësira dhe koha, por intensiteti dhe shoqërizimi, ajo është ndoshta e vetmja gjuhë universale e krijuar nga njeriu, i cili ka mbetur i njëjtë për çdo qytetërim dhe që përfshihet në të gjithë historinë. Është një gjuhë që ka gramatikën dhe sintaksën e vet, e cila është për të mësuar, nëse duam të kuptojmë domethënien e miteve, përrallave dhe ëndrrave. "
Shapllo, D & Jonson, S. Çështje të Folklorit Shqiptar, Nr/2, Tiranë 1978. f. 269. Sipas Shapllos: “Balada popullore është një zhanër i përshkruar si poemë epike e cila nis prej ngjarjeve dramatike dhe tragjike, në një sfond të dukshëm moralizues është një zhanër në të cilin përveç ngjarjeve melankolike tregojnë vëmendje për fatet individuale të çdo lloji. Njerëzit shpesh e përkufizojnë në mesin e tyre këtë lloj zhanri si: këngë legjendare, këngë të dhimbshme dhe këngë melankolike”.
Shapllo, D & Jonson, S. Çështje të Folklorit Shqiptar, Nr/2, Tiranë 1978, Mbi përcaktimin e baladës, kohës së lindjes së tyre dhe emërtimit se ç’këngë janë, ka pasur dhe ka mendime e qëndrime të ndryshme: Sipas studjuesit Jonson, në studimin e tij mbi baladat thotë se: “Deri më sot, midis studiuesve skandinavë termi “baladë mesjetare” është përdorur për të treguar këngë epike (...). Jonson baladën e ndan në 6 kategori: 1. balada me elementet mbinatyrore / 2. balada legjendare, balada rreth shenjtorëve të krishterë dhe martirët / 3. balada historike / 4. balada kalorësiake / 5. balada heroike (bashkangjitur me përrallën popullore) / 6. balada humoristike. Ndërsa duke iu referuar studiuesve shqiptarë, nëndarje tipologjike e baladës është si vijon: 1. Balada mitike / 2. balada të murimit të gruas / 3. balada e vëllait të vogël ose e besës / 4. balada të rinjohjes (burrit me gruan, vëllait me motrën, vëllait me vëlla) / 5. motivi i vëllavrasjes / 6. balada të tjera me motive dashurie. Shih dhe Rolf W. Brednich në Zeqirja Neziri: Epika gojore shqiptare, Shkup 2010, f. 68-83.
Shih: Llotman, Jurij. Kultura dhe Bumi, përkth. Agron Tufa, Sh. L. K. G. Aleph 2004, f 37. Bolleku i ngjarjeve të ruajtura në kujtesë, konstrukton linjën e vazhdimsisë në fundamentin e së cilës rri rastësia e mbuluar përsipër me një shtresë të tërë lidhjesh spontane, dhe lidhjesh shkak-pasoj, mbase dhe jo krejt bindëse që përftojnë karakterin mistik ku triumfon destinacioni hyjnor dhe koha si bartëse e të kuptuarit të të gjitha proceseve pararëndëse.

Letër e hapur, Deputetëve të BDI-së, z. Xhemail Jashari, z. Tahir Hani dhe z. Xhevat Ademi


Të nderuar deputetë të Parlamentit të Maqedonisë, ju ish të burgosur politik,

Skenat e përditshme të bastisjeve të familjeve shqiptare nga pjesëtarët e pafytyrë, desha të them me maska, të aparatit represiv të shtetit maqedonas, maltretimet e mijëra familjeve shqiptare në Komunat e Likovës, Kumanovës, Harçinës, Hasanbegut, Çairit dhe vendbanimeve tjera shqiptare, arrestimet e shumta, dhuna shtazarake për të detyruar të burgosurit që të pranojnë veprat që nuk i kanë bërë dhe komoditeti i përfaqësuesve të partisë suaj që përsërit në mënyrë monotone se koalicioni qeveritar VMRO-BDI funksionon në mënyrë të përkryer më shtyn t’ju drejtohem më këtë letër të hapur edhe për publikun.
Foto: Nashec, kujtim me shoket e luftes-=1999

Nashec, kujtim me shoket e luftes-=1999 — 

A u ka shkuar ndër mend ndonjëherë se ju, që keni përjetuar së bashku me familjet e juaja të njëjtën dhunë nga i njëjti aparat represiv, do të ndodheni në situatë të bëheni pjesë relevante e institucioneve shtetërore që aplikojnë të njëjtat masa dhe të njëjtat metoda kundër bashkëkombësve tuaj?



















Me familjaret e deshmorit Tahir Sinani Tirane

A u ka shkuar ndër mend ndonjëherë se ju, që neveriteshi nga amini që i bënin politikës antishqiptare komunistët shqipfolës, pjesë e institucioneve të Republikës Socialiste të Maqedonisë, që do të vijë dita kur ju do të jeni pjesë e një koalicioni qeveritar që i bën amin terrorit shtetëror kundër shqiptarëve në Diktaturën “multietnike” të Maqedonisë?

A u ka shkuar ndër mend ndonjëherë se ju, që irritoheshit nga servilizmi i komunistëve shqipfolës që për një rrogë që merrnin në Sobranjen e Republikës Socialiste të Maqedonisë, që do të vijë dita kur për një rrogë në Parlamentin e Diktaturës “multietnike” të Maqedonisë do të heshtni dhe me atë heshtje do të aprovoni atë që ndodh?

Ne Akademine Diplomatike Tirane- Diten e marrjes se Diplomes-2006
























Ne Akademine Diplomatike Tirane- Diten e marrjes se Diplomes-2006 

A u ka shkuar ndër mend ndonjëherë se ju, që revoltoheshi edhe në burg për çdo dhunë që ushtrohej ndaj shokëve tuaj, do të vijë dita kur do të jeni pjesë e koalicioneve qeveritar që do të arrestojnë shokët dhe bashkëluftëtarët tuaj?

A u ka shkuar ndër mend ndonjëherë se ju, që revoltoheshi nga poltronizmi i komunistëve shqipfolës që thurnin lavdi për bashkëjetesën e përkryer në Maqedoninë socialiste në kohën kur burgjet ishin plot e përplot shqiptarë, do të vijë dita kur do të jeni pjesë e koalicioneve qeveritar që do të arrestojë shokët dhe bashkëluftëtarët tuaj në Diktaturën “multietnike” të Maqedonisë?

Dhe në fund.

Si e ndieni veten kur lideri juaj Ali Ahmeti deklaron se “nuk ka kurrfarë faktesh dhe argumentesh konkrete për dhunën kundër shqiptarëve”?!



kline 2009


Lideri juaj shtiret se nuk i kujtohen faktet dhe argumentet se gjatë qeverisjes së parë LSDM-BDI shumë ish ushtarë të ish-UÇK-së u vranë, u maltretuan, u arrestuan dhe u dënuan në proceset e montuar nën akuzën e “terrorizmit”;
Lideri juaj shtiret se nuk i kujtohen faktet dhe argumentet se gjatë qeverisjes së dytë VMRO-BDI shumë ish ushtarë të ish-UÇK-së maltretohen, arrestohen dhe presin të dënohen në proceset e montuar nën akuzën e “terrorizmit”;

Lideri juaj shtiret se nuk i kujtohen faktet dhe argumentet se gjatë qeverisjes së parë, ndodhën, ndër të tjera, SOPOTI 1, arrestimi dhe dënimi i publicistes nga Shqipëria, zonjës Rajmonda Maleçka dhe i babait të saj në një proces të montuar politik, dëbimi i publicistëve Ylber Lili dhe bashkëshortes së tij, etj.


Krume -2009 Me familjaret e Deshmoreve te familjes Lleshi

















Lideri juaj shtiret se nuk i kujtohen faktet dhe argumentet se gjatë qeverisjes së dytë filloi episodi SOPOTI 2, filloi ndjekja e ish-ushtarëve të ish-UÇK-së që kishin mbetur pa u arrestuar në qeverisjen tuaj të parë, filloi përgatitja e procesit kundër publicistit nga Shqipëria, z. Arben Llalla, dhe nuk dihet se çfarë fati e pret publicistin Lili.

Unë besoj se ju të nderuar deputetë të Parlamentit të Maqedonisë, ju ish të burgosur politik, i dini këto fakte dhe heshtja huaj vetëm inkurajon sistemin represiv që të vazhdojë me atë të cilën ata dinë ta bëjnë më mirë, diskriminimin, bastisjen, maltretimin dhe burgosjen e shqiptarëve.

Foto pa koment
















Mbes me shpresë se dhuna dhe terrori shtetëror që përjetojnë shqiptarët do të trokas në thellësi të ndërgjegjes tuaj që të mos jeni pjesë e politikës që dikur rrëndonte edhe mbi kurrizin tuaj dhe të familjeve tuaja.

Bardhyl Mahmuti
22 dhjetor 2008





P.S.
Letra u adresohet në cilësinë e ish të burgosurit politik, që ndau fatin e njëjtë me ju në burgjet jugosllave.

http://lajme.dervina.com/archive/1954-2545:869/Leter-e-hapur-Deputeteve-te-BDI-se-z-Xhemail-Jashari-z-Tahir-Hani-dhe-z-Xhevat-Ademi.htm

Fotografite nga Agjencioni Floripress.

Rajmonda Maleçka: Poemë për Adem Jasharin


Tokë e Drenicës mbjellë me eshtra


Përgatiti :Flori Bruqi


Ne nje kohe kur kishte te tjera endrra ,ato qe i ofronte mosha e re,argetimin , dashurine per jeten ,muziken ,per nje te dashur te zemres , me idhull te saj ne zemer Shote Galicen ,e rritur dhe e edukuar ne nje ambient familjar patriotik ,ku primare eshte dashuria per atdheun e kombin,ceshtja kombetare ,-ne vecanti babai i saj,nje patriot i lindur ,-Raimonda Malecka ,ne nje nate dimri plot terr e acarr,nga te ftohtit ,rrezik e mes plumbave te represionit serb,se bashku me disa luftetare te tjere ,,i bashkohet Ushtrise Clirimtare te Kosoves.
Ne shpirtin e saj ka mbetur dhimbja ,malli,trimeria ,guximi ,dashuria per shoket e luftes.Sot ajo jeton ne Tiranen e saj te dashur.
Hedh kujtimet e luftes ne nje liber dhe vargje kushtuar shokeve e miqve te saj te idealit ,deshmoreve te lirise ,te UCK-se.
Me deshiren e mire dhe lejen e Raimondes ,une po ju sjell dy poezi te saja ,ne kujtim te ketyre deshmoreve te lirise qe ajo jau kushton.
Deklamon shpirti i luftetares ,shpirti i kesaj “Shote Galice” shqiptare.

Rajmonda Maleçka- Tiranë


Tokë e Drenicës mbjellë me eshtra

‎- Ep’ për Drenicën e Shaban Polluzhën
Tokë e Drenicës mbjellë me eshtra
luftëtarësh,
Me eshtra fëmijësh të vegjël mbjellë,
U bënë shi e breshër për armiqtë
në dimra,
E lulëkuqe Kosove për drenicasit
në pranverë.
Toka e Drenicës mbjellë me stuhi
dhe kështjella,
Djem e burra si lisat e lartë
nëpër shkëmbinj,
Të gjithë burra të lindur si 100 vjeçarë,
Të gjithë vdekur djem të rinj…
Ashtu si Drenica për Kosovën u bë
kujtesë,
Kështjellë lirie e kështjellë burrash
me nderë e besë,
Luftë pas lufte mbetur më e fortë,
E pamposhtur asnjëherë, flamur në pranver.
Kangët e Mujit e Halilit, Elez Alinë
e të tjerë,
Që shqiptarët mos të shuhen kurrë,
Shaban Polluzhës ja rritën zemrën,
Ja rritën shtratin dhe e bënë burrë…
Herë me hasmin, herë me armikun,
Drenica në luftëra në çdo vjet,
Te malsori Shaban Polluzha,
Legjenda e Veriut derdhë përjetë…
Bëhej burri shkëmb e mal,
Kur oshëtinte zani i lirisë,
Bahej engjëll e bahej dhimbje,
Kur derdhej loti i fëmisë.
Nëpër grykat e Drenicës,
E la zanin Ai – Shaban Polluzha,
Asnjë ditë si mungoi Drenicës,
As Kosovës në kohë me luftëra.
Mijra vite të kalojnë,
Qindra vite a më shumë,
Drenicakët burra – bese,
Për historinë do rrijnë pa gjumë.
Mbetur asht’ në fjalët e burrit,
Mbetur vrull në dejet e rinisë,
Me mijra vjet aty do të jenë,
T’i ushqyejë rrënjët e lirisë…
Pesë yje shqiptarie
( Tahir Sinanit, Lefter Koxha,Skerdilajd Llagami, Ndriçim Koxha,Pajtim Roci….)
Malet e luginat e Shqiptarisë,
Për çdo stinë rrisin lule shumë,
Gjaku i të rënëve mbetur tek toka,
Bëhet lule, dallgë, diell e lumë.
Lot e dhimbje për Tahir Sinanin,
Përkundin sytë e një nëne që dhembin,
N’Gostivar e la fytyrën trimi,
Pa ja heq sysh Tropojën e Shkëlzenin.
Në kuvend Tomorrit të vet në Berat,
Prej Shkupit, Lefter Koxha i ban za,
Në e ndjeni mungesën time,
Dilni kujtoni shekujt në kala
Nga Sellcë e Keqe për në Tiranë,
Ka aq kohë shkojnë e vijnë lajme,
Vetëm Skerdilajd Llagami nuk mund
të përgjigjet,
T’ia pushojnë dhimbjet kësaj nane.
Thinjët si flokët e nanës Gjallica në pritje,
Pajtim Roci vallë pse s’po kthen nga Shkupi,
Rrugët s’janë në dimër, njerëzit shkojnë e vijnë.
Por, trimi s’tundet, në palët e flamurit ngrirë…
Dhimbje përcjellin mbrëmjet e Librazhdit,
Një piskamë drejt Shkupit s’do hesht,
Pëshpëritje për Ndriçim Koxhën thonë
dhe yjet,
Nga mbrëmja në mëngjes….
Ne pritëm, që ju të vini, por ju
nuk erdhët kurrë,
As në dimër, vjeshtë, pranverë a verë,
Po kudo ku ngrihet një flamurë,
Ju do të mbeteni midis nesh…
Malet e fushat e shqiptarisë,
Në çdo verë rritur lule shumë,
Gjaku i të rënëve, mbetur tek rrënjët,
Bëhet lule, dallgë, diell e lumë.


Poemë për Adem Jasharin

1.
Nëpër shtigjet e Drenicës,
u ba kohë, që ka ra malli,
i mungon Kosovës Baca,
i mungon Adem Jashari.

Nga Drenica n,Dukagjin,
mbeti Bacë, Adem Jashari,
asht, kudo nëpër Kosovë,
e askund s’i gjendet varri.

Ah, medet Kosova e lashtë,
ah, medet Kosova e Re,
me legjenda m’i ke shekujt,
ditët po i ngrys me varre.

çdo konak e ka nji kangë,
nji legjendë, çdo vend e ka,
i merr qielli luftëtarët,
brenda varri nuk i mba.

Ah, medet e gjithë Drenica,
gjithë Jasharët i vrau shkjau,
e lëshon zanin Azem Galica,
Adem Jashari, bre burrë mbahu!

Vetëtima po mbjell Sharri,
nga Prizreni në Rugovë,
n’vrap ka mbetë Shaban Palluzha,
me flamurin e kuq në dorë.

Boletini shtegut të malit,
krah i ec Hasan Prishtinës,
Hamzë Jashari pa dalë dita,
ja mbledh zjarrin vetëtimës.

2.
Za legjenda na ka ba,
për me le a për me vdek,
janë ilirë e dardanë,
janë Bato e Skanderbeg.

Shkrepi dielli me vetëtima,
n’lisa t’moçëm u zgjua mali,
në Kosovë ka ra dita,
za ka ba Adem Jashari.

Moj Kosovë me fëtyrë nane,
moj Kosovë me zemër burri,
gjithë, ata që ranë për ty,
e lanë gjakun tek flamuri.

UÇK- emrin e mori,
Ushtria jonë Çlirimtare,
kanë ardh, burrat ku kanë qenë,
porsi lisat janë, kthy n’male.

Rrin n’Prizren e rri n’Dukagjin,
n’Fushë - Kosovë e në Prekaz,
rrin n’Shalë e Carralevë,
rrin n’Jezercë e n’Karadak.

Në UÇK të gjithë, shqiptarët,
janë, ba varg e jan, ba male,
gjithë Kosova kala asht, ba,
o me vdek o me mbet, gjallë.

3.
Is, Boletini malit ka zbrit,
Dedë Gjo Luli ka lanë, varrin,
Azem Bejta i ka ikë shpellës,
kuvend bajnë, me Adem Jasharin.

Dor, e burrit asht, shtërngue,
për Kosovë me derdh gjak,
zani i burrit asht, digjue,
derë më derë e prag më prag.

1000 vjet pre e vra,
për liri e për flamur,
1000 vjet n’llogore mbetë,
e në sy pa vu gjumë.

Ka 1000 vjet në viset tona,
kemi le e kemi vdek,
po kush e polli kët, "soj" hasmi,
për me u vra vjet për vjet?

4.
Asht, me male Kosova ime,
i ka fushat të paanë,
djemt-lisa, çikat-selvi,
që robninë supeve e mbajnë.

I ka fushat me lulëkuqe,
i ka malet, drurë të lartë,
i ka agimet lot-fëmije,
i ka mbrëmjet larë në ar.

I ka varret me amanete,
i ka kangët lashtësi,
i ka dasmat me flamurë,
thellë legjenda ka në gji.

I ka mortet ditë, betimi,
si asht, guri fjalën e ka,
fole trimash asht, Atdheu,
veç pej zemrash i bamë kala.

5.
Mal me lisa çue n’kamë,
ka ushtue krejt shqiptaria,
Adem Jashari burr, drenice,
shkëlqen si prelud liria.

Shteg më shteg e natë më natë,
ditë më ditë hasmi e ndjek,
za i burrit s’shuhet kurrë,
as në gjallje e as i vdek.

Për çdo ditë hasmi i vjetër,
n’gjak e gjini don, me shkret,
ia vret nipat, i vret foshnjat,
kullat n’zjarrr përher, ia djeg.

Za i burrit nëpër male,
za u l’shon gjith, shqiptarëve,
mos e humbim atdheun tonë,
dhe të vramit i ngre në varre.

6.
Gjamë, e madhe n’Kosovë ra,
thuaj, Jasharët i shojti shkjau,
historia na bani za,
Nanë Kosova, Ti sot mbahu!

Mbi Jasharët ra murtaja,
mbi Jasharët vdekja s’fali,
u vra plaku, u vra plaka,
u vra foshnja, vajza, djali.

1000 vjet mbi dheun tonë,
aq nji vdekje s’ishte parë,
Bacë Ademi majë lisi,
për Kosovën ka mbetë gjallë.

Njerëz pa fund thërret liria,
legjendë burri kërkon malli,
në krejt lirinë e Kosovës,
fytyrën la Adem Jashari.

Fryn në Sharr e në Jezerc,
në Drenicë e në Rugovë,
s’e ndal vrapin ai burrë,
me flamurin ton, në dorë.

Nuk ka vdek e as do vdesë,
Ai Bacë Adem Jashari,
nga 1000 vjet nëpër luftëra,
për liri ka ra shqiptari...

PRANVERE ME LULET PA PETALE !


 

Rami Kamberi-Tetovë


PRANVERE ME LULET PA PETALE ! 


KUR LULET E MAJIT LULEZONIN - POETES - Gazetares,Rajmonda Malecka IU VUNE PRANGAT


Gazetaria Rajmonda Malecka në burgun maqedonas

Maqedonia mban në burg padrejtësisht gazetaren Rajmonda Malecka



Dhjetë vjet burg për gazetaren shqiptare dhe babain e saj



Maqedonia është vendi që një gazetar mundet të dënohet me pesë vjet burg pse ka bërë një storje për një ngjarje të caktuar. I tillë është rasti i Rajmonda Maleckës e cila së bashku me babain e saj është arrestuar dhe është dënuar nga Gjykata në Shkup. Malecka një gazetare e njohur shqiptare nga Shqipëria e cila ka raportuar nga Maqedonia për zhvillimet atje mbahet në burg për shkak se ka dashur të informojë opinionin lidhur me zhvillimet në Kondovë. Poashtu edhe disa gazetarë kroatë janë arrestuar, por me intervenimin e qeverisë kroate ata janë liruar.


 Pse Qeveria në Tiranë nuk interesohet për rastin në fjalë dhe të kërkoj shpjegime lidhur me rastin e gazetares e cila është edhe shtetase e Shqipërisë. Qeveria në Tiranë duhet të kërkojë urgjentisht nga fqiu i saj Maqedonia, që ta lirojë gazetaren Malecka sepse ajo është ë pafajshme. Fundja Rajmonda ka kryer punën e vetë si gazetare.


PUBLICISTJA RAJMONDA MALEÇKA 

Por edhepse kolegët e saj kroatë u liruan sepse Qeveria kroate bëri gjithçka për ti mbrojtur qytetarët e saj kjo nuk ndodhi me Rajmonda Maleckën. Gazetarja Malecka vazhdon të vuaj dënimin e shqiptuar nga Gjykatat maqedonase, shtet i cili ka aplikuar për anëtarësim në Bashkësinë Evropiane. Informacionet për rastin e Maleckës thonë se ky është një vendim që ndëshkon fjalën e lirë, por rasti mbetet i heshtur nga mediat në Maqedoni. pse ndodh kështu .

Si raportuan mediat në Maqedoni për rastin e Rajmonda Maleckës

Shkup, 13.05.2005 (Makfaks) - Gjykata Themelore në Shkup u shqiptoi dje gjithsej 10 vjet burgim gazetares së Shqipërisë Rajmonda Maleçka dhe babait të saj Bujar Maleçka.

Rajmonda dhe Bujar Maleçka ishin akuzuar për veprën "përgatitje për vepër penale kundër rregullimit kushtetues të Maqedonisë", e lidhur me ngjarjet e vitit të kaluar në fshatin Kondovë të Shkupit.



Vendimi i gjykatës për t`i dënuar të akuzuarit, sipas shtypit në gjuhën shqipe në Maqedoni, është marrë lënda me procedurë urgjente, kështu që mbrojtjes nuk i është lejuar t`i konfirmojë dëshmitë materiale lidhur me rastin.



"Sot nuk u dënua vepër penale, sot është dënuar gazetaria. Gjykata në Maqedoni me këtë rast u turpërua, meqë për herë të parë dënohet një gazetar", thotë avokati Numan Limani.



Avokati i dytë i mbrojtjes, Elenko Millankov, vendimin e gjykatës e kualifikoi si "politike".



Sipas Millankovit, nëse punohet sipas kësaj praktike, atëherë "Maqedonia duhet t`i mbushë burgjet me gazetarë dhe fotoreporterë maqedonas që raportonin për ngjarjet në Kondovë". Avokatët paralajmëruan ankesa ndaj aktdënimit.



Rajmonda Maleçka – Shota e Shekullit të ri



Rajmonda Maleçka poetja e re dhe e talentuar edhe një herë dëshmoi prirjen e saj poetike, publicistike-artistike. Kësaj here lexuesve shqiptarë u dhuroi librin më të ri “ Nëpër ditët e dhembjes dhe të lirisë së Kosovës”. Kur zëri i kushtrimit, zëri i komandantit legjendar Adem Jasharit, jehoi trimërisht, shpirti po e qonte peshë këtë shqipe mali, këtë vajzë tiranase, këtë Shotë Galicë. Nuk duroi dallgët vrastare të katilëve të ardhur nga karpatet, nuk mundi të shikonte tek i vranin vëlla Konstandinin, bëri të pamundërën, kapërceu Ylberin, tek kishte zbritur të pinte ujë në liqenjt e Lurës dhe në anën tjetër në Drinin e bardhë, u bë një me ylberin, u bë fluturë, me ngjyrash ylberi, për t’iu çepur maleve të Kosovës martire.Rajmonda Maleçka, erdhi si një rreze dielli në radhët e ushtrisë së UÇK-së, u bashkua me qëndresën shekullore të shqiptarisë. Maleçka dhe Shota kishin shumçka të përbashkët. Malet kishin, armët dhe pendën. Për shok të jetës zgjodhi grykëhollën, ku edhe vunë kurorë, pendën dhe aparatin fotografik i kishte ushqim jete, ushqim shpirti. Kjo shqipe mali, kur shumë penda kishin heshtur, penda e saj, mbushte faqet e gazetave tiranase për heroizmin, për qëndresën, e djemëve të radhitur në radhët e Ushtrisë Çlirimtare të Kosovës. Penda e Maleçkës, përjetësonte luftën, përjetësonte heroizmin, përjetësonte qëndresën dhe krenarinë e djemëve të saj. Maleçka me guximin e dadës Shotë, dhe me dashurinë e Dorontinës, ka përjetësuar dramën, ka përjetësuar sfidën shqiptare, kundër barbarëve dhe pushtuesve, ushtrisë, policisë dhe paramilitarëve serbë, ku përballë të keqes, ishin renditur djemtë dhe vajzat më të mira të kombit, të cilët përmes luftës, përmes aktit të flijimit, mbronin: madhështinë, dinjitetin kombëtar, mbronin, më të shenjtën, idealin për liri, idealin për atdhe.

Qëllimi final i Maleçkës, në veprën: “Nëpër ditët e dhembjes dhe të krenarisë kombëtare” ka arritjen e përjetësimit të idealit kombëtar. Vepra ka pesë akte-pjesë, ku secila në vete gërthen historinë e bujshme të luftës dhe së bashku si një simbiozë, ngërthejnë bashkimin kombëtar.

Libri, identifikohet me heroizmin e luftëtarëve, me heroizmin e dëshmorëve dhe me heroizmin e popullit shqiptar, të cilët qëndruan vertikalisht, gjatë historisë, drejt realizimit të pavarësisë së Kosovës, pavarësisë së Shqipërisë.

Në objektivin kryesor në libër qëndron figura e komandatit, tek bashkon djelmërinë. Kjo është edhe ideja e Maleçkës me mesazhet që bart ky libër më vehte.

Për shqiptarët ky është edhe një vetëflijim në rrafshin e etninës shqiptare si trashigimi ideore e poetës tiranase. Akti i parë i vetflijimit, është akti i vetëdijësimit më të madh të popullit shqiptar gjatë historisë, pra vetë akti i formimit të Lidhjes Shqiptare të Prizrenit.






Rajmonda Maleçka, luftëtare e disa njësiteve në çlirimin e Kosovës, Preshevës e Maqedonisë, e dënuar me 5 vjet burg nga drejtësia maqedonase, nën akuzën e “terrorizmit”, vetëm se ka përmbushur detyrën e saj si gazetare, nëpërmjet dokumenteve e dëshmive të saj, në këtë numër të gazetës tregon për lexuesin kalvarin e mundimshëm që nga vënia në pranga, dhuna fizike, muajt në burgun e Shutkës në Maqedoni, si dhe përpjekjet për pafajësi deri në Gjykatën e Strasburgut.

Historia. 

Më 2 prill 2005, në afërsi të fshatit Kondrovë, gazetarja shqiptare, Rajmonda Maleçka, së bashku me të atin e saj, Bujarin, 61 vjeç, vihen në prangat e policisë maqedonase nën akuzën “Përgatitje për vepër penale kundër rregullimit kushtetues të Maqedonisë!” Ajo, në përmbushje të detyrës si gazetare, së bashku me të atin po ktheheshin nga një intervistim që kishin bërë me grupimin e armatosur të Agim Krasniqit në Kondrovë, duke fiksuar në kamera e aparat fotografik detaje nga ky takim pune. Të nesërmen, po me këtë akuzë, pa avokatë e pa përkthyes, babë e bijë dënohen me nga 5 vjet burg secili dhe izolohen në burgun e Shutkas në Maqedoni. Edhe rigjykimi në shkalline dytë nuk sjell ndryshim të akuzës (Terrorizëm) dhe ulje të dënimit. Vetëm pas protestave të vazhdueshme të shoqatave të gazetarëve vendës e atyre ndërkombëtare, faktorë të tjerë ndërkombëtarë, si dhe strukturave të shtetit shqiptar, drejtësia maqedonase detyrohet që pas plot 11 muaj e 10 ditë, të nxjerrë nga qelitë e tmerrit gazetaren shqiptare dhe të atin e saj. Por, sipas vendimit, akuza për terrorizëm nuk ndryshon, e Rajmonda Maleçka dhe i ati janë “Non ngrata” në Maqedoni. Kanë bërë animimin në Gjykatën e Lartë të Shkupit për pafajësi, e në vartësi të vendimit, vazhdojnë përgatitjet për në Gjykatën Ndërkombëtare të Strasburgut.

Pas një periudhe gati 8-vjeçare, radhitjes që në maj të vitit 1998 si luftëtare e gazetare në radhët e UÇK-së, aktivizimit si gazetare në luftën e Preshevës dhe së fundi në Maqedoni, gazetarja 36-vjeçare, Rajmonda Maleçka, është rikthyer përkohësisht në Tiranë. Por ky kthim pas një mungese të gjatë për Rajmondën, që ndryshe thirret edhe “gazetarja e luftës”, pason një kalvar të mundimshëm torturash fizike e shpirtërore në burgjet e Maqedonisë fqinje, ku u dënua nën akuzën e “terrorizmit” me 5 vjet burg, aq sa dhe babai i saj. Vitet e saj të luftës dhe ata të burgimit (rreth një vit), gjatë kësaj kohe, kanë gjetur vend në raportet e shumta në median shqiptare, median e huaj, si dhe në tetë librat që ka botuar deri tani. Por krahas kësaj, Rajmonda, e mbështetur nga avokatë e dashamirës, është e impenjuar në sfidën ndaj drejtësisë së vendit fqinj për të marrë pafajësinë, duke qenë e përgatitur ta arrijë këtë dhe në Gjykatën Ndërkombëtare të Strasburgut. E bindur plotësisht se ka bërë vetëm detyrën si gazetare.

Ushtare dhe reportere në UÇ K

Deri në përfundim të luftës në Kosovë, tregon për gazetën Rajmonda, pak kush e mori vesh se një nga luftëtarët më aktivë të Brigadës 131 ose “Brigadës së Rekës së Keqe”, nuk ishte djalë, por vajzë, pikërisht Rajmonda Maleçka. Kjo për faktin se e dhëna e tëra pas luftës dhe detyrës së reporterit, ajo edhe në pamje ishte përshtatur si djalë, me flokë të qethura, në veshje, e deri në përballimin e situatave të ndryshme ashtu si djemtë, pa rënë në sy. “Edhe nga katër shokët e njësisë ku unë luftoja që më pas ranë edhe dëshmorë, përkatësisht Bedri Shala, Bekim Berisha. Elton Zherka dhe Pervet Vula, vetëm dy të parët e mësuan se unë isha vajzë”, -thotë mes të tjerave ajo. Me prejardhje nga një familje e njohur e Dibrës së Madhe, Rajmonda, e diplomuar në dy fakultete, që në maj të vitit 1998 shkon si luftëtare për çlirimin e Kosovës si reportere. Tregon se kontaktet e para në maj të këtij viti i ka marrë me shokë të luftës në Tropojë, e më pas është hedhur në Junik në radhët e Brigadës 131. “Kudo që shkoja, në përgatitje apo operacione luftimi, unë krahas detyrës si luftëtare, fiksoja në aparat, shkruaja në bllokun shënimeve fragmente nga kjo luftë heroike, një pjesë të mirë të të cilave i përcillja në median e kohës”, -tregon Rajmonda. Kështu, deri në çlirimin Kosovës.

Përsëri në luftë në Preshevë e Maqedoni

“Unë kam marrë pjesë në tri luftëra që janë bërë, në Kosovë, më pas në Preshevë e së fundi në Maqedoni, ku përgjithësisht në këto dy të fundit, roli im kryesor ishte ndjekja nga afër e situatave, përcjellja e tyre në media, por edhe angazhim konkret në sensibilizimin për nevojën e një lirie sa më të shpejtë e të plotë për shqiptarët në trojet e tyre”, - tregon për gazetën Maleçka.
Ndërsa kalimin sa nga një front lufte në tjetrin (Kosovë-Preshëve-Maqedoni), Maleça e shpjegon thjeshtë me të qenit kryesisht të kuadrove drejtues e një pjesë të mirë dhe në bazë e të njëjtëve persona që luftuan në të tre këto treva etnike shqiptare në luftë. Sipas saj, por dhe sipas analistëve, paradoksi i dënimit me 5 vjet burg të një gazetareje që bënte detyrën nga drejtësia maqedonase, lidhet edhe me emrin e punën e gjatë të luftëtares-reportere gjatë viteve të fundit ku shqiptarët ishin në luftë.

Prangat maqedonase, dhuna dhe dënimi i rëndë


Ishte pasditja e 2 prillit 2005, kohë në të cilën gazetarja Rajmonda Maleçka, së bashku me të atin, e “armatosur” me dy diktofonë, blloqet e shënimeve, kamera me videokaseta të regjistruara, aparat fotografik e një numër të konsiderueshëm fotosh, sapo janë ndarë me Agim Krasniqin e luftëtarët e tij, e kanë lënë pas Kondrovën, në afërsi të Gostivarit janë vënë në prangat e policisë maqedonase. “Momenti i arrestimit ka qenë brutal e i dhunshëm. Një sjellje barbare për një vajzë, një gazetare që thjesht ka bërë punën e saj, për më tepër në prezencë të babait, ku të dy ishin objekt të dhunës e fyerjes pa shkak”, - tregon për gazetën ato momente të vështira Maleçka. Përfundojnë në qelitë e Shkupit, ku terrori nuk ndërpritet. Nuk zgjat shumë, vetëm pak orë e të nesërmen, më 3 prill 2005, dalin para gjykatës. Vetëm pak minuta përballje, me një akuzë të paraformuluar e pa asnjë bazë (“Përgatitje për vepër penale kundër rregullimit kushtetues të Maqedonisë!”), gazetarja dënohet me 5 vjet heqje lirie. Po aq dënohet edhe i ati, Bujari. Ndërsa vëllai i Rajmondës që ka këmbëngulur për përkthyes e avokat, është nxjerrë dhunshëm dhe nuk është lënë të ndjekë gjyqin.

Sensibilizimi dhe gjykimi i radhës

Pas disa ditësh, strehë e gazetares së dënuar bëhet burgu famëkeq i Shutkës në Maqedoni, ku koha e qëndrimit atje, për Rajmondën dhe të atin, ka qenë një ferr i vërtetë. Vazhdojnë procedurat gjyqësore, nga shkalla e parë në Apel e rikthim për gjykim, e me gjithë sensibilizimin e shoqatave të gazetarëve (vendëse e ndërkombëtare), përsëri akuza për “terrorizëm” dhe dënimi nga 5 vjet burgim nuk ndryshojnë. “Pas 45 ditësh të arrestimit, informohet edhe ambasada shqiptare në Maqedoni, ku ndërhyrja e saj, ndërhyrja e Ministrisë së Jashtme të Shqipërisë, interesimi i tyre, bashkë me opinionin ndërkombëtar, e vënë në pozitë të vështirë drejtësinë maqedonase për këtë akuzë të pabazë dhe dënimin e rëndë për një gazetare që kishte bërë thjesht detyrën e saj për informimin e opinionit.

Plot pas 11 muajsh e 10 ditëve, vazhdon të tregojë Rajmonda, ajo del nga qelitë maqedonase së bashku me babanë, duke u shpallur “Non grata” në këtë vend.

Në kërkim të drejtësisë

Dënimi pa faj, vetëm se bëri detyrën si gazetare, e ka detyruar Rajmondën që të impenjohet seriozisht në zbardhjen e të vërtetës e vënien në vend të dinjitetit si intelektuale, si njeri e si gazetare. “Unë kërkoj pafajësi, pasi zyrtarisht drejtësia maqedonase na quan terroristë, pasi është një e drejtë që na është dhunuar”, -këmbëngul Maleçka. Tregon se me punën e avokatëve të saj, pret vendimin nga Gjykata e Lartë në Shkup ku janë drejtuar. E në vartësi të dënimit(nëse nuk marrin pafajësinë), Rajmonda ka përgatitur gjithë dokumentacionin që pafajësinë ta marrë në Gjykatën Ndërkombëtare të Strasburgut./AGJENCIONI FLORIPRESS/


Vështrim i librit të autorës Rajmonda Maleçka: “Hasi mes luftës dhe lirisë”


Nga Avdi Ibrahimi-Prizren

Autorja shpjegon se për vite ka mbledhur materiale te ndryshme nëpër zonën e Hasit dhe ka biseduar me njerëz që janë gjallë. Ka mbledhur informacione nga më interesantet, qe dëshmojnë për lashtesinë e kesaj treve dhe te banorëve të saj për besën shqiptare që kanë këta njerëz, për qëndresën e heroizmin e tyre nëpër shekuj, e në të njejtën kohë pjesëmarrja dhe organizimi i tyre në luftën e Ushtrisë Çlirimtare të Kosovës dhe për të qenit e tyre autoktonë.

Libri gjithashtu pasqyron ekonominë, zhvillimin e zonës, popullsinë, figurat e shquara, momentet e vështira historike dhe konfliktet me fqinjët agresorë jugosllavo – serbë. Një libër që dëshmon historinë më të re mbarëkombëtare të karaktereve e personazheve të luftës çlirimtare, që bëri një hap përpara të këtij shekulli, në trajtimin më të ri të jetës shqiptare të kësaj kohe që përshkon nga elemente të shumta realiste. Realiteti i përfshirë në rrëfimet e këtij libri historik; “Hasi mes luftës dhe lirisë”, të autores Rajmonda Maleçka, ruajnë shumë elemente që realisht kanë ndodhur gjatë luftës së UÇK-së, nga vitet 1991 – 1999, ngjarje këto të përmbledhura në zonat e Hasit të administruara nga shteti amë Shqipëri dhe zona tjetër e Hasit të ndarë dhunshëm nga marrëveshja e Shën Stefanit dhe kongresi i Berlinit 1878, e të administruar nga njerka e pushtuesja Jugosllavi. Shqiptaret e mbetur nën rregjimin antipopullor serbo-jugosllavë ishin të privuar nga të drejtat më elementare kombëtare e njerëzore, ku një pjesë e këtij populli shpëtoi nga çkombëtarizimi dhe shpërngulja nga trojet e veta. Autorja e këtij libri mes të tjerash shprehet: “ Në gati një shekull shqiptarët patën kaq shumë ditë morti, saqë në çdo ditë të 100 vjetëve të fundit, përmbi njëmilion shqiptarë të vrarë përshkak të luftës etnike, i bie që çdo ditë të ketë mbi 25 shqiptarë të vrarë. E kësaj i thonë ditë morti, ditë gjame, ditë tragjedie dhe vdekje…”. Nga ky sundim i egër e gjakatar serbo-maqedono-malazezo-jugosllavë. Por që në këto kushte të jetës dhe marrëdhënieve të përgjithshme të zhvillimit shoqëror, nuk ka munguar përpjekja e luftës për liri dhe bashkim kombëtar shqiptar.

Kur flasim për luftën çlirimtare, nuk duhet harruar se populli shqiptar ende nuk e ka kurorëzuar suksesin e vet të plotë. Sepse ende nuk janë të çliruara të gjitha trojet shqiptare si ato në Luginën e Preshevës, ato të Plavës e Gucisë, Ulqini, Sangjaku, Gjysma e trojeve shqiptare të mbetura nën Maqedoni dhe Çamëria e mbetur nën Greqi. Prandaj luftërat e gjertanishme çlirimtare janë suksese dhe dëshmi se në të ardhmën shqiptari do të ecën me hapa të sigurt për të krijuar vepren e madhe më vlerë të përhershme bashkimin kombëtar. Ndër temat që e kanë preokupuar më së shumti autorën Rajmonda është padyshim ajo e luftës së UÇK-së dhe popullit shqiptar në përgjithësi e në veçanti ajo në zonat e ndara të Hasit. Jemi dëshmitarë së madhështia e luftës çlirimtare nga pushtuesi serb, mbetet tema më e preferuar e autorës së këtij libri dokumentar e historik, trajtesa në temën e luftës së UÇK-së, është përfshirja në tërë gjerësinë mbi ngjarjet dukuritë, pasojat e vetë luftës, për ta ndryshuar rrjedhën e historisë më të re.

Nuk duhet harruar se lufta për liri e të drejta kombëtare ka personazhet e saj që kanë ngritur vetëdijen e të gjitha shtresave shoqërore, e sidomos të asaj mase popullore të shtypur. Libri hapet me shkrimin “Për krahinën e Hasit”, nga ish komandanti i UÇK-së Azem Syla, një nga figurat më të rëndësishme të zhvillimit të kësaj lufte, kjo figure e pastër kombëtare, kjo figure e gjallë jetësore është kyçi themelor i jetëshkrimit të heroizmave të Jasharëve nga Prekazi i përflakur, të heroizmave të Haradinajve nga Dukagjini i trimave të luftës çlirimtare, nga heroizmi i Zahir Pajazitit me bashkëluftëtarët e tij anekand trojeve shqiptare, nga heroizmi i Mujë Krasniqit,i Fehmi e Xhevë Lladrovcit, nga heroizmi i trimave luftëtarë të lirisë nga Zonat, Drenicë, Dukagjin, Pashtrik, Nerodime, Llapë, Shalë e Bajgorës dhe Karadak.Azemi tregon se në Hasë filloi lufta frontale, në kuadër të operacionit ”SHIGJETA”, që Shtabi i Përgjithshëm i UÇK-së, planifikoi dhe realizoi fitorën kundër okupatorit serb. Ky material jetësor, që ka marrur autorja nga intervistues të ndryshëm të luftës, siç është ajo e gjeneral Rexhep Selimit, Komandantit të ZOD, Ramush Haradinajt, gjeneral Gjeladin Gashit(Plakut), Oficerëve të Ushtrisë Shqiptare, Sokol Poga, Shaban Braha, gjeneral/Dr. Kudusi Lame, kolonel Hysen Ymeri, një prej ushtarakëve që stërviti legjendarin Adem Jashari dhe Zahir Pajazitin, komandanti i njohur Fatmir Limaj, komandanti i brigades 128 të UÇK-së nga ZOP, Ruzhdi Saramati, i cili me luftëtarët trima të kësaj brigade theu kufirin shqiptaro-shqiptar në Gorozhup e Pashtrik të Hasit dhe vulosi fitoren Ushtrisë Çlirimtare të Kosovës. Pastaj ata të drejtorisë politike të UÇK-së, Xhavit Hliti e Hashim Thaçi, e shumë figura tjera të këtij libri, mund të vërtetohen edhe nga literatura historike dhe publicistike. Është më së e vërtetë se lufta kërkon vetëmohim të madh, virtyte të larta morale e njerëzore, guxim, trimëri, heroizëm, dashuri ndaj njerëzve luftëtarë të lirisë, sakrifica supreme në dobi të popullit dhe atdheut. Heronjtë e dëshmorët e kësaj lufte me në krye komandantin legjendar Adem Jasharin i paten këto virtyte, të cilat bukur i përshkruan autorja e librit ”Hasi mes luftës dhe lirisë”, që lane gjurmë të veçanta faktografike të një realiteti jetësor, të figurave të këtij libri vlerash, që para nesh na del një botë e tërë njerëzish që jetonin dhe vepronin në vorbullën e ngjarjeve të mëdha të atdheut shqiptar, duke luftuar me këmbëngulje për ekzistencën e trungut të coptuar shqiptar duke na lënë të ndjejmë dhe përjetojmë jetën dhe vdekjen nga serbi,greku, malazezi e maqedoni,deri në kohën kur doli në mbrojtje haptazi UÇK-ja heroike e vetë ngjarjeve të historisë. Ku nëpër këto ngjarje kaloi dhe vetë autorja e këtij libri Rajmonda, e cila më vërtetësi trajtoi epokën e lavdishme të UÇK-së me Hasin dhe hasjanet luftëtarë të lirisë. Mjeshtria e realizimit të këtij libri autrën e radhit edhe vetë në këto ngjarje të rëndësishme të historisë.Vetë titulli i librit që ka zgjedhur autorja është mjaft i goditur, kur kemi parasysh mënyrën e përcjelljës së ngjarjeve të një lufte të pastër çlirimtare si rrëfyese e ngjarjeve të Hasit të administruar nga nëna Shqipëri dhe Hasit të administruar nga njerka Jugosllavi, ku autorja nëpërmjet shkrimit ka përcjellë kronologjikisht ngjarjet besnikërisht dhe i ka kushtuar kujdes të duhur veprimeve të protagonistëve të këtij libri dhe formimit të vetëdijes së tyre gjatë viteve të luftës çlirimtare.

Ky është libri i njëmdhjetë i Rajmondës dhe ka gjithsej 837 faqe, botoi shtëpia Botuese “Weso”Tiranë 2010. I redaktuar nga Dëfrim Cani. Libri lexohet me andje përshkak faktografisë dhe vlerës historike që ka dhe e bënë të veçantë e kuptimplote se të paharruara janë bëmat heroike e të rënëve për liri. Janë po ato ëndrra të bukura që protagonistët e këtij libri thurrën në ditët e vështira të luftës për një të ardhme më të ndritur për mbarë popullin shqiptar.

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar që editohet nga njëfarë ekstremisti dhe terroristi antishqiptar nga Shkodra, m...