Agjencioni floripress.blogspot.com

2016/09/26

Milazim Krasniqi: Portalet tek ne, një gazetari siç nuk duhej të ishte


Intervistoi: Shkëlzen Rrecaj


Sot, trojet shqiptare si kurrë më parë nuk kanë patur gazeta, portale, televizione nga më të ndryshmet. Të gjitha këtyre po t’u heqësh titujt gazetave apo logot televizioneve, të gjitha kronikat janë njëlloj, të gjitha lajmet janë njëlloj, merr nga njëra bart tek tjetra duke e mbuluar progamacionin me artikuj jo autorial, por duke marrë nga gazetat, portalet tjera.

Nuk është e tëra vetëm tek vjedhja e lajmit, por është edhe pushteti që ato kanë sot, ngase shumë nga to janë bërë edhe biznese të fuqishme edhe politikisht të forta. Ato sot janë bërë shantazhiste, ballinat e tyre janë me plotë gjuhë urrejtëse, thirrje për dhunë, të cilat edhe e kanë thyer etiken morale thjesht janë bërë degjeneruese.

Ndonëse dikur ka mundur të ketë patur media dhe gazetari cilësore, sot është e kundërta, më shumë gazetari bombastike, apo sensacionale, se sa një lajm cilësor që do ta informonin qytetarin mirë dhe drejtë.

Sot, media po luan rolin edhe të gjykatësit, të prokurorit, policit etj., duke i informuar të akuzuarit para se ai ta merr njoftimin nga gjykatësi, prokurori, polici etj.

Për të kuptuar me shumë rolin që kanë mediat dhe se kujt i shërbejnë ato dhe se a kemi sot media cilësore, tesheshi.com bisedoi me profesorin e gazetarisë dhe njohësin e mediave z. Milazim Krasniqi.

Milazim Krasniqi

Prof.Dr.Milazim Krasniqi



Prof. Krasniqi, si e shikoni të pozicionuar median në raport me politikën?

Nëse i referohemi gjendjes në Kosovë, supozoj që këtu do të jetë theksi në këtë bisedë, politika dhe media janë shndërruar në motra siameze, d.m.th janë të lidhura shpinë për shpinë me njëra tjetrën, për ç’arsye edhe janë duke e penguar njëra tjetrën.

Në fakt, situata është paradoksale për shkak të vetë statusit neokolonial që ka Kosova në raport me faktorët ndërkombëtarë. Faktori ndërkombëtar ka imponuar në Kosovë një elitë politike e cila nuk ka buruar nga vullneti i qytetarëve dhe nga projektet konkrete politike, por nga raportet që ka ndërtuar me faktorin ndërkombëtar.

Si e tillë kjo elitë nuk është e fortë, nuk është e fuqishme në kuptimin e fuqisë që buron nga populli, nga elektorati. Prandaj asaj i duhet ta kompensojë këtë mungesë fuqie, duke u mediatizuar, duke qenë gjithmonë në media, me çka krijon një mashtrim optik se gjoja është e fortë apo se gjoja është kompetente. Për të qenë gjithmonë prezentë në media, këta politikanë detyrohen të paguajnë shumë para. Paguajnë para në forma të ndryshme, që nga reklamat e deri tek format praktikisht ilegale dhe kriminale të financimit të mediave. Kështu është krijuar ky raport siamezik përkatësisht klientelist ndërmjet politikës dhe medias, në të cilën elita politike e shfrytëzon median për t’u mbajtur disi në këmbë, ndërsa media ushqehet makutërisht nga kjo lloj politike, nga paratë e saj, për shkak se tregu i reklamave në Kosovë është i varfër dhe për arsye se financuesi kryesor është shteti përkatësisht politika.

Pra kjo është gjendja, një gjendje e panatyrshme e një bashkëjetese siamezike dhe klienteliste, e cila në instancë të fundit prodhon një politikë, që nuk është në shërbim të qytetarëve dhe një gazetari të çoroditur, e cila është në shërbim të klientëve të vet e jo të publikut.

Përse mediume të ndryshme zgjedhin të thyejnë etikën në media? Cili është përfitimi i tyre në raste të tilla?

Përfitimi i disa mediave nga thyerja e etikës profesionale është komercial, në disa raste është edhe ideologjik. Fjala vjen, komercial është kur ndonjë biznes ose grupim politik paguan para që të dëmtohet një grupim tjetër politik. Ndërsa ideologjik është kur financohet ose sponsorizohet një media, për ta luftuar ndonjë grupim tjetër politik, ose besim fetar siç është feja islame, në rastin konkret. Këto lloj mediash që pranojnë ta nëpërkëmbin etikën, e tradhtojnë misionin dhe praktikisht bëjnë punën e djallit.

Në një farë forme media është bërë biznes, çdo kush po ka mundësi të hap një portal. Cili është komenti i juaj?

Në fakt, mediat me definicion janë biznes, por mediat duhet të jenë biznese që funksionojnë në bazë të rregullave të caktuara ligjore, profesionale dhe etike. Në Kosovë nuk ka një ligj adekuat për këtë lloj biznesi. Fjala vjen, në Britani të Madhe, për të hap një gazetë ditore me shtrirje nacionale, pronari duhet paraprakisht të deponojë në bankë 20 milion funta, ndërsa tek ne një biznes i tillë mund të hapet me 5 euro përkatësisht 25 euro. Dhe kjo ka bërë që në këtë lloj biznesi të hyjë çdokush, gjithfarë profiterësh e gjithfarë aventurierësh. Këta tipa i përdorin mediat shumë herë si armë, praktikisht për t’u hapur rrugë bizneseve të tyre ose aventurave politike të tyre. Një herë Dritëro Agolli më ka thënë (në vitin 1992) se në Shqipëri nuk mund të mbijetoje në qoftë se nuk kishe një gazetë ose një kobure! Praktikisht tash në Kosovë jetojmë në një kohë kur secili përpiqet të krijoj një medium, ose për t’i sulmuar të tjerët, ose për t’u mbrojtur nga të tjerët. Është klimë hobsiane, vërtet! Pra, media është bërë një pikë e zezë e bizneseve, ndërsa në fakt do të duhej që media si biznes të ishte shembulli më i mirë i të bërit biznes.

Sa e ka dëmtuar kulturën komercializmi i mediave?

Në kushte normale, komercializmi është i domosdoshëm për median, për t’u çliruar nga ndikimi i shtetit dhe ndikimit të partive politike. Por edhe komercializmi i ka rregullat e veta. Fjala vjen, media komerciale duhet të zbatojë rregulla të caktuara ligjore për mënyrën se si i vjelë reklamat, se si ndërton infrastrukturën e bashkëpunimit me klientët e kështu me radhë. Në raste kur kjo nuk është transparente, atëherë ky lloj komercializmi shndërrohet në mafiozitet. Kjo është gjendja që shohim aktualisht në Kosovë dhe në Shqipëri, po edhe në dia vende të tjera të rajonit, në të cilat komercializmi është keqkuptuar dhe është shndërruar në një lloj mafioziteti.

A po e luan media apo më mirë me thënë gazetarët e portaleve të shumta rolin edhe të policit, prokurorit, gjykatësit, p.sh një i akuzuar së pari e kupton akuzën nga media se nga Gjykata apo Prokuroria?

Gazetarët janë pjesa më e dëmtuar e kësaj çoroditje të medias, sepse ata detyrohen të bëjnë punën e cila shumë herë është në kundërshtim me bindjet e tyre dhe me etikën e tyre profesionale. Gazetarët janë të pamëshirshëm të kushtëzuar nga punëdhënësit. Pra politikat editoriale, veçmas ato më të mbrapshtat, dirigjohen nga pronarët e mediave. Gazetarët janë thjesht dhe vetëm argatë të tyre, përveç rasteve kur ngritën në hierarki dhe shndërrohen në shefa, producent, redaktorë që pastaj fillojnë të marrin edhe ata pjesë të caktuara nga zhvatja që bënë pronari. Kështu që në këtë drejtim gazetarët marrin detyra paraprakisht nga pronari dhe prej shefave më pastaj i plasojnë. Burimet e vërteta të lajmeve sensacionale në të vërtet i kanë pronarët e mediave e më pak gazetarët. Në disa raste janë njerëz që kanë ambicie të shfrenuara politike, prandja shfrytëzojnë mediat që kanë për t’i futur hundët në politikë ose edhe për t’i shkatërruar kundërshtarët potencialë politik. Kjo është një lojë e ndyrë, të cilën e bëjnë ndër ne disa nga pronarët e mediave vizive dhe të shkruara.

Sot shumë gazetarë, politikanë e biznesmenë kanë hapur ose financojnë portale, po për promovime politike dhe atakime politike. Por, këto nuk janë medie medie cilësore. Sipas jush për të pasur një media cilësore çka do duhej bërë?

Për të pasur medie cilësore duhet rregullim i qartë ligjor i biznesit përkatësisht veprimtarisë mediale në vend. Edhe vendet më liberale dhe më demokratike, siç janë Britania e Madhe, Franca, Gjermania kanë rregullime shumëplanshe ligjore me të cilat mediet obligohen që të ushtrojnë veprimtarinë si biznese dhe ta ushtrojnë profesioninin brenda etikës profesionale. Fatkeqësisht te ne ka një kombinim të dhimbshëm ndërmjet pozitës neokoloniale që ka Kosova dhe të një gjendjeje neoliberale që është imponuar nga po këta protektorë ndërkombëtar dhe kjo ka shkaktuar çoroditjen e madhe të gazetarisë si profesion dhe mediave si biznes. Ideja neoliberale që kushdo mund të bëjë çfarë të dojë, nga pronarët e medieve shfrytëzohet që të zhvatin gjithandej, shantazhojnë biznese, shantazhojnë politikanët dhe në atë mënyrë i detyrojnë që t’u japin reklama ose favore të ndryshme. Pra kemi të bëjmë thjesht me një çoroditje, si mungesë e rregullimit ligjor në rend të parë e pasatj si produkt i çmoralizizmit që ka kapluar shoqërinë tonë postkomuniste, vendin tonë me status neokolonial dhe shoqërinë tonë të ngërthyer nga iluzioni konsumerist, dhe hedonist.

Në vendin tonë secili qytetar mund të jetë i goditur prej shpifjeve të ndryshme të medieve, por thjesht nuk keni ku të ankoheni. Prandaj jemi në ketë gjendje, ku ka shpërthyer si ujë kanalizimi gjuha e urrejtjese madje edhe thirrja për dhunë, sepse kurrkush nuk mendon se një ditë mund të ballafaqohet me drejtësinë.

Sistemi i drejtësisë tek ne është jo efikas, është klientelist në pjesën e vet më të madhe ashtu që thjesht nuk është aleat për të mbrojtur as etiken profesionale, as interesat e qytetarëve. Po jetojmë në një lloj kaosi në të cilin media bënë një punë bukur destruktive në promovimin e kaosit dhe në shkatërrimin e kohezionit social të shoqërisë.

A do të ishte mirë të zbatohet ligji për ruajtën e lajmit, kur kemi parasysh një vjedhje marramendëse në mes portalesh sot?

Në fakt mediat tona kanë një pirateri ekstremisht të përhapur, pra, vidhen produktet mediale prej një portali në tjetrin dhe nuk ka rregullim as për këtë çështje. Nuk ka asnjë mekanizëm me të cilin do të adresohej përgjegjësia për hajni. Prandaj edhe kjo lloj anarkie prodhon gazetari të çoroditur, sepse qytetarët mund të shfletojnë dhjetë portale dhe ta gjejnë të njëjtin lajm. Pra sasia e informatës që marrin është shumë e vogël në raport me mediet të cilat ata kërkojnë informacionet. Po të shikoni televizionet rajonale e kabllovike në Kosovë, ato janë po ashtu skandaloze në kuptimin e piraterisë, sepse vjedhin filma, dokumentare, spote, etj., i transmetojnë pa kurrfarë leje. Pra, jetojmë në një ambient, në të cilin ligji nuk vepron dhe si pasojë e kësaj hajnia përkatësisht pirateria është e kudondodhur.

Prof. Krasniqi, a besoni që një ditë do të zhduket gazeta e shtypur, apo shpresoni që prapë do ta kemi në duar?

Dijetarë si Umberto Eko kanë thënë në raste të ndryshme që gazetat kanë të ardhme, dhe do të vije dita kur do të konsumohet kjo lloj pseudogazetarie e portaleve, kjo lloj gazetarie senzacionaliste, e cila prodhon efekte, por jo edhe informacion.

Rasti me “Letrat e Panamasë”, të cilat u zbuluan nga gazeta “Süddeutsche Zeitung” dhe partnerët e saj, tregon që gazetaria e shtypur është shumë e rëndësishme dhe si e tillë ajo është e pazëvendësueshme, sepse ajo e mundëson gazetarinë hulumtuese etj. Në Kosovë e në Shqipëri gazetat janë në një krizë totale. Në kuadër të projekteve të mia akademike kam bërë disa hulumtime lidhur me gjendjen e gazetave ditore në Kosovë dhe kam konstatura se janë para kolapsit të plotë. Në shumicën e kioskave në kryeqytet, gazetat ditore shiten nga dy-tre ekzemplarë. Me çmimin dhe tirazhin e ulët, asnjëra nuk do të mbijtojnë. Prandaj, edhe kam rekomanduar që shteti do të duhej të gjente mënyra të financimit diskret dhe alternativ të gazetave ditore, siç është modeli belg ose edhe ai francez, të cilat e përdorin financimin mbi përkatësinë gjuhësore apo blerjen e hapësirave reklamuese për t’i mbajtur gazetat në qarkullim. Nëse vazhdohet kështu si është, një ditë ne do të gdhihemi në mëngjes dhe në kioska nuk do të ketë asnjë gazetë. Kjo do të ishte gjëma e gazetarisë, sepse nëse informimi mbetet vetëm në portale, njerëzit një ditë ka rrezik që do të fillojnë të komunikojnë me grimasa e gishta, sepse do ta harrojnë thjesht gjuhën e vërtet të gazetarisë.



Një pjesë e mirëfilltë e gazetarëve të Kosovës nuk e praktikojnë zanatin e gazetarisë, koha në të cilën jetojmë apo çfarë e ka bërë të padashur këtë profesion?

Një pjesë e gazetarëve mbasi afirmohen krijojnë karrierë, kanë ambicie dhe kalojnë në politikë. Këtu është një numër goxha i madh ish-gazetarëve që janë bërë politikanë, ose e pakta zëdhënës të partive ose të ministrive. Nga ky aspekt, ata vetëm e finalizojnë raportin klientelist që kanë pasur më herët me partitë a me qeveritë. Në anën tjetër, gjendja e marrëdhënies së punës në medie është shumë e keqe, sepse një numër i madh veçmas i portaleve nuk ofrojnë as kontrata pune, as sigurime dhe imponojnë orare të tej zgjatura. Kështu që një numër i madh i gazetarëve përpiqen që të gjejnë punë në sektorët e tjerë. Pra edhe për këtë problem, duhet rregullim ligjior e sindikal, në mënyrë që këto medie të futën në kuadrin ligjor, ku të paktën do të respektohen punëtorët, oraret e punës dhe ku mediet do të heqin dorë nga gjuha e urrejtjes dhe nga thirrja për dhunë, gjë që janë duke e bërë masivisht një pjesë e tyre, veçmas portalet. Në departamentin e gazetarisë të UP-së, tash tre vjet bëjmë matjen periodike të gjuhës së urrejtjes së portaleve. Jemi të shokuar nga ajo që rezulton nga hulumtimet. Dhe e dimë se kjo tashmë e ka kontaminuar rëndë komunikimin dhe e ka çoroditur shijen e publikut. Do të duhen vite që të rehabilitohet deri diku komunikimi medial në këtë vend.


http://tesheshi.com/milazim-krasniqi-portalet-tek-ne-nje-gazetari-sic-nuk-duhej-te-ishte/

2016/09/25

FLORI BRUQI NË SHËNIMET E BASHKËKOHËSVE


FLORI BRUQI NË SHËNIMET E BASHKËKOËSVE




NJË PERSONALITET I SHQUAR I KULTURËS SHQIPTARE

Libri më i fundit i autorit Flori Bruqi, me titull “Nëse kam ditur të guxoj”, është një tjetër dhuratë e çmuar që ai i bën masës së gjerë të lexuesve, në kuadrin e korpusit të veprave të tij të begata, duke filluar që nga ato artistike, deri te veprat shkencore, kritike dhe publicistike. Libri hapet me një shënim kritik të poetit, shkrimtarit dhe publicistit të talentuar Naim Kelmendi, i cili është edhe redaktor i tij. Paskëtaj vazhdon një cikël poetik i autorit që
shërben si “tahta mbi kadife”, apo, thënë ndryshe, “si qershi mbi bakllava”.
Krijimtaria poetike e Flori Bruqit, sipas këndvështrimit tim, përfaqëson gulshet e shpirtit të një krijuesi thellësish lirik që për asnjë çast nuk gjen qetësi. Është bota e një krijuesi me frymëzim të hyjnishëm, i cili, në qendër të universit të vet poetik, ka vendosur njeriun shqiptar. Përmes plazmimit të karakterit shqiptar, del në pah individualiteti i tij i papërsëritshëm. Krijimtaria e Florit është edhe rezultat, edhe proces. Rezultati duket në çdo sekondë të shfaqjes së tij në vargun poetik, kurse procesi vihet re në shpalosjen e botës së tij të brendshme, si shëmbëllesë fort e virtytshme. Pikërisht kështu vjen e ravijëzohet para lexuesit teknologjia e plazmimit të shpirtit poetik të Florit, madje edhe kur trajton një problem të karakterit shkencor apo publicistik. Ky plazmim ka kaluar përmes mohimit të gjithçkaje të dëmshme që mund ta infektonte në kushtet e një mjedisi amtar, por që ligjin në të e bënte një pushtues i huaj. Në një mjedis të tillë madje rreziku i infektimit shpirtëror bëhej më kërcënues prej bashkatdhetarit që qe vënë në shërbim të të huajit. Pikërisht në këto kushte Flori i është kthyer vetvetes, për të dëgjuar tërë sy e vesh mendimet, ndjenjat dhe dëshirat e veta.
Me një çiltërsi befasuese, Flori krijon në vargjet e veta një botë psikologjike dhe intelektuale të njeriun në të përpjetat dhe në tatëpjetat e jetës së përditshme.



Në poezinë me titull “Ç’rëndësi kishte e ka gjithçka?!” lexojme këto vargje:

Është tre pasdite, gjithçka kundërmon vdekje…
E di, është e kotë të kthehem në shtëpi, të shkruaj
dhjetë apo tridhjetë e pesë rreshta,
Ç’rëndësi ka?!

Nga këto vargje, herë-herë të krijohet përshtypja se Florin e ka kapluar një ndjenjë pesimizmi të pashpresë, a thua se ai po e kundron botën përmes një lenteje erratake. Por kjo është një përshtypje e rreme. E vërteta nuk është kështu.
Filozofi gjerman Shopenhauer (Arthur Schopenhauer – 1788-1860), në veprën e tij me titull “Aforizma të urtësisë jetësore”, thotë: “…kush e shikon gjithçka në një dritë të errët dhe është i përgatitur për më të keqen, ai gabon më rrallë në parashikimet e veta, sesa njeriu që e shikon jetën si fushë me lule në ngjyrë trëndafili”...

Pjesë nga libri "Flori Bruqi në Shënimet e Bashkëkohësve"


FLORI BRUQI NË SHËNIMET E BASHKËKOHËSVE

Shkruan: Prof. Dr. Eshref YMERI


Librin "Flori Bruqi në Shënimet e Bashkëkohësve" 
mund ta shkarkoni fala në sektorin





Cikël poetik nga Qazim Berisha


Fotografia e profilit të Qazim Berisha

Qazim Berisha u lind më 1953 në Drenofc të Prishtinës.
Filloren e kreu në Barilevë, normalen në Prishtinë dhe Mitrovicë, ndërsa Fakultetin e Filologjisë Dega: Letërsi dhe Gjuhë Shqipe në Prishtinë.
Me shkrime filloi të merret herët që në bankat e fillores. Filloi si publicist, duke bashkëpunuar me gazetat dhe revistat më të njohura, në Kosovë, Shqipëri dhe diasporë.
Botoi librin ”Lot Gjaku” për 105 dëshmorët dhe martirët e Kosovës (1981-1991), libri i parë i botuar për dëshmorë në Kosovë.
Autor i fejtonit të gjatë për ushtarët e vrarë në Armatën Jugosllave (1981-1991), botuar në ”Fjala jonë” dhe ”Gazeta shqiptare” 1997- 1998.
Shkroi: “Arsimtarët martirë dhe dëshmorë” të rënë në Luftën e Kosovës, botuar në “Feniksi” 2005, dhe transmetim në Radion “Kosova e lirë”.
“25 martirët e rënë në pranverën 1989”, botuar në “Epoka e re” 2015.

Botimet:
-“Lot Gjaku” poezi, 1995.
-“Në zemrën time banon dhembja” - poezi, 2005.
-“Nënëlokja” - monografi, 2011.
-“Kronikë pas lufte” - publicistikë, (1999-2013).
-“Aglirie” – vëllim poetik, 2015.
Aktualisht punon profesor i gjuhës dhe letërsisë shqiptare.

MALLI I DHEMBJES KRENARE

(Vëlla Selimit, dëshmorit të kombit)

Seç më vjen një mall nga shpirti
Për të bukuren Shqipëri
Me dulbi kur shikonim nga Ohri
Me vëlla timin tash në përjetësi.
Malli i vëllait malli Shqipërisë
Në ato kohëra me re mbi ne
Endërrat tona të përtritura
Sytë lotonin për Shqipëri.
Kur më kujtohen vitet e 70-ta
Në liqen të Ohrit kur freskuam sytë
Doren e drejtoje nga Pogradeci
Dashuri i falje atdheut.
Vëlla Selim sot kam shumë mall
Lotet me mashtrojnë si fëmijë
Ike në atë botë me shpirt të zhuritur
Pa e puthë tokën e Nënë Shqipërisë.
Fli i qetë vëlla në altar të lirisë
Se Shqipëria do të bëhet Një
Do ta gëzojnë nipër e mbesa
Ribashkimin- gjakimin tënd.


ME ATDHE NUK TREGTOHET

Me atdhe
nuk tregtohet
as një pëllëmbë
as një t'thore.
......................
Zogollët
toptanët
le të marrin
fund
le të nisen
për në thyeqafje
rrudhje
nuk bënë
të ketë më.
......................
Zogollët
toptanët
e rinj
hise
të babës
nuk i kanë
kreshtat
e maleve.
.....................


LLAHTARI ERËRASH

Malet po firohen
lisat e harlisur
po i godet rrufeja
nuk është shenjë e mirë
mbase do të vjen
edhe cunami.
................................................
Erërat e çmendura
dhe njerëzit e streseve
janë bërë bashkë
krojet po shterrohen
dikush po e humbë shpirtin
brezit të kreshtave
po ua fut thikën.
...................................
Sa tmerr
sa llahtari e madhe
dikush grusht të fortë
po i jep atdheut...



POETIT TË DRITËS

(poemë)
........................................................................................
/Jam kosovar/ pra jam shqiptar;/Zot e e krenar/
Zot e bujar/ mbi këtë dhe/q'e e kam si fe/
-Mitrush Kuteli
...................................................................................
Do të doja ta di
cili yll po shndritë
lart në qiell
cilat vargje
të kuqrremta
të premeteut
po lëshohen
mbi atdhe
për të larguar
errësiren e derdhur
e për të lë lëshuar
dritën burimore
në zemrat e uritura
që kërkonin
dritë e liri.
............................
Cili shpirt poeti
futet në galerinë
e dhembjeve fisnike
që Më aq besnikëri
i radhitë dhembjet tona
me gjëmën e madhe
që shkundë krahërorin
e dhembjeve u jep valë.
....................................
O cila zemër poeti
bëhet fanarë drite
rrugën për të ndriçuar
drejt horizonteve
të vuajtjeve tona
që shekujt e përmbysur
ranë mbi ne
në tokën tonë
në hisen e diellit
në plangun tonë
të trashëguar
nga etërit tanë.
...........................
Mitrush
dritëshpirti i kohës
si të përplasën
valët e kohës
e të shkaktuan plagë
naçallnikët
xhandarët
me petk të ri
pse u vërsulen
mbi Ty
për ta ndalur këngën
vetëm pse ti
për vëllezër
kërkoje drejtësi.
..........................
Ah, të futen
në dhe për të gjallë
djajtë e kuq
djajtë e zi
se ti doje
ndryshe një Shqipëri
jo të ndarë
as të katandisur
por Zonjë
në harten e botës
ashtu siç dije ti.
............................
Mitrush
sa shumë dhembje
pate për Kosovën
e lënë nën shkja
nga dora e fortë
nga dora e zgjatur
mallkuar qoftë
kush punoi me tradhti.
............................
Mitrush
poet i zjarrit
prushi yt
që të digjte
në shpirtë
le të mbetet
kurorë fitoreje
se Kosova tani
frymon në liri.
......................
Sot
bashkë
me Shqipërinë
me gjakimin tënd
janë nisur
në rrugën
e bashkimit
në rrugën
e nderit
që padrejtësisht
na vënë kufi
këta satan të zi.
................................
Faleminderit
Mitrush Kuteli
qe zjarrin e mbajte
në gjokës
për Kosovë
e për Shqipëri!



MENDJA MA THOTË

...mendja ma thotë:
nuk ka zog
qe nuk i këndon
pranverës
nuk ka lule
qe nuk qel për të
nuk ka zemër
që nuk i gëzohet
lirisë
nuk ka varg
qe nuk i kushtohet
atdheut.
........................
zemra dhe vargu rrin tok
ia dëgjojnë këngën zogut
për pranverën e dhembjeve
akoma derdhin lot....


NË SHTËPINË KU FLE SKAMJA

Në një dhomë
Me pak dritë
shtrirë një rrogoz
prej xunkthi
flejnë shtatë shpirta
me shpresë nga qielli.
.............................
Migjeni sikur
kundron
nga lart
po kthehemi
te "bukuria që vret"
në shtëpinë e nxirë
të luftëtarit të lirisë..
..............................
Në këtë shtëpi
flejnë kujtimet
e maleve qëndrestare
prap predha
drithërim shpirti
në derë
troket skamja
një plagë
akoma kullon
çlirimtari merr vetën
nuk ofshan
nuk loton
mallkon ata
në fron
timonin po e drejtojnë
drejt greminës.
...............................
Çlirimtari numron plagët
në shtëpinë me skamje
me pak dritë
e me dhembje shumë.

MOS NA KUSHTËZONI

kokëdhembje kam
aritmi zemre posepo
pulësi rrah ngadal
kushtëzime na dalin
në rrugëtimin tonë
qe hapin nuk e zëmë
as dje e as sot
..........................
miqtë po lozin me ne
në shtëpinë tonë
po luajnë ping-pong
e ne qeshemi nga marrëzia
.................................
kushtëzime dhe standarde
të dyfishta mbi supet tona
rëndojnë në krahërorin tonë
histori e mërzitshme e vizave
tash e neverishme për ne
...........................................
i mjeri i ligu
sa i fortë që është
ka thënë një plak urtak.


IMPERATIV I KOHËS


...të gjithë
për një qëllim
për një ideal
ëndërren
shekullore
për bashkim
ta bëjmë
realitet
....................
nuk është
as fillimi
as fundi
i botës
por është
imperativ
i kohës
......................
nëse vërtet
na kanë miq
le të na duan
me këtë synim
për bashkim
pa kushte hiq



KËTO VITET E MIA

Më thanë:
43 vjet shërbim
ndejte burrë
ato 20 të tjera
i ri ishe.

Shpesh ua ke ngre
veshin nxënësve
tash ua ledhaton kaçurrelet
thuaju: Ju jeni të bukur si dielli
të shëndetshëm si molla
arsimtari juve iu ka xhan
po deshët dilni te tabela
por s'pari t'i fikni ajfonat.

Zgjidhni ju vet
a do flasim sot
për folje e diateza
po deshët flasim
për lirikun
Lasgush Poradecin
si të doni ju do ia bëjmë
përveç mesazhe dhe selfie
në orë mësimi mos të bëjmë.

Kaluan vite e dekada
e ne mbetëm ata që ishim...
në komunizëm druanim
se do t'na burgosnin
nën Serbi frikoheshim
me nxënës do t'na vritnin
e tani në liri...

Do isha shumë i lumtur
po ta mbyllja karierën time
në këtë kohë pa kohë
me erë amullie.


ME ATO DUAR TË ARTA

("Punë, punë natë e ditë, që të shohim pakëz dritë" N. Frashëri)

Është në dorën tënde
miku im
po deshe ngrihu
me agun e mëngjesit
kur dielli do të puthë në ballë
bashkë me forcën e krahëve
në punë dhe vetëm me punë
kështu atdheun nderon
e veten e lartëson.

Mos thuaj se duart
i kam të lodhura
me vullnet jepu fuqi
do vjen një ditë
vërtet do t'i kesh të lodhura
të tjerëve në punë
do t'ua kesh lakmi.

Mos rri lexo miku im
me dije
asnjëherë nuk abuzon
se një ditë pamja
do të mashtrojë
poezi të bukura
vështirë do të na dhurosh.

Puno sa e ke shëndetin
Zoti ty kështu të do!


MA THUAJ ATË EMËR

Ma thuaj atë emër
që etërit tanë
shkuan me shpirt
të zhuritur
pa e parë
e pa e gëzuar
për të gjallë.
Ma thuaj atë emër
kur babai
në lutjet e mbrëmjes
lutej e lutej
të vi krejt e bardhë.
Ma thuaj atë emër
qe ishte
gjakim ndër shekuj
për ëndërrimtarë
të rinj dhe te vjetër .
Ma thuaj atë emër
që në vete
ngërthen
shumë dashuri
për të shtrenjtën
për të çmuarën
L I R I !


DUKE PRITUR

Nata lozë me mua
Yjet shpesh m'i fsheh
Hënës ia merr dritën
Më lë duke pritë.
Natë e gjatë më bëhet
Pikat e shiut në dritare kur bien
Një lumë dredharak vetëtime
Qiriut tim dritën ia shton.
Ngrysem që në ag
Atëherë kur dua
Të jam i zgjuar
Më merrni rreze dielli
Që aq shumë për Ju
Kam ëndërruar.
Më prit të lutem pak
Ta di rrezet kush po i ndalë!


BALADË DHEMBJEJE

(Atyre djemve dhe vajzave qe po ia mbyllin jetën vetes)

Jeta ime është
Unë bëj çfarë të dua
Po desha do ta mbyllja
Po desha do ta lë me lulëzuar.
Nuk është vetëm jeta jote o trim
Në jetën tënde jetojnë edhe të tjerë
Nënë baba motër e vëlla
Mos ia mbyll jetën vetës
Gjëmë të madhe pas vete mos lë.
Kush po u shtynë o trima
Të merrni hapa të trishtë
O kush po u nxitë në drejtim të krimit
Rrugët e jetës kush po ua mbyll.
A e dini se nëna u lindi
T'i gëzohet rritës së juaj
Motra mbeti pagjumë
Duke pritur dasmën tuaj.
Zoti ua fali bukurinë diellore
Për ta shijuar nektarin jetë
Mos ia vë lakun vetës
Se jeta është e bukur
Edhe kur jeton në krizë.
Zoti nuk t'i mbylli shtigjet e jetës
Ai hapur t'i lë
Për të shtegtuar në të mirat e kësaj bote
Prandaj jetoje jetën
Zemrat mos i helmo.
Me zemër poeti
Te rinia një lutje kam
Mos ia mbyllni jetën vetës
Por jepni shkëlqim!!!


RINISË SË ATDHEUT DIELLOR

Mos e ndalni hapin
Në sytë e juaj pikëllim të mos ketë
Ecni në drejtim të rrezeve të diellit
Me aureolen e bukur në agim.
Mos i ndalni buzëqeshjet
Se edhe ato kanë shpërblim
Bëhuni notarë të mirë mbi valët e jetës
Kurrë mos të keni trishtim.
Jeni pëllumba të bardhë
Fluturoni në kaltërsi
Fati i bardhë e deshi
Ju të rriteni në liri!!!


PRIZRENIT HISTORIK

...eci kalldrëmit
në qytetin
e shpirtit tim
të lashtë
çdo gur i tij
ka histori
dhe bëri histori
në përballje
me stuhitë
e kohës
qe nuk kurseu
as rrapin shekullor
qe sot rri krenar.

Ndalem për një çast
te kroi i vjetër
freskoj ballin
aty ku trimat
ndalen hapin
pinë ujë
dhe shtrënguan dyfekun.

Nën gjëmim
të valëve të lumit
Shtëpia e Lidhjes
pret miq
Abdyli hedh shikimin
nga kalaja trimërore
Plaku Ymer drejtohet
me fjalë të urta
bashkë me Sylejmanin
Abdylin dhe Ibrën
me sy si shqiponja

Më duket se po i shoh
në Kuvend ata
burra të zotët
me sy krejt zjarr
të prerë në vendime
asnjë pëllëmbë toke
mikut e as armikut
nuk ia lëshojmë
se e kemi amanet
që ta ruajmë
dhe ta mbrojmë
me gjakun e trupit.

Mallkimi do të na ndjek pas
sot dhe nesër
nëse amanetin e tyre
nuk e çojmë në vend...

Ylli Meçaj : “Lot mbi alfabet”



Roland Lushi



Autor-Ylli Meçaj
Titulli i librit – “Lot mbi alfabet”
Redaktoi – Prof.Doktor Bardhosh Gaçe
Korrektor letrar – Bardhosh Gaçe
Reçensa – Eqerem Canaj
Grafika - Botimet ADA

Botimi i parë, 2016
ISBN: 978-9928-204-14-2
Përgatiti për botim: Roland Lushi

Formati : 13.5x20cm

Të gjitha të drejtat i takojnë autorit

Botimet ADA
Shtëpia botuese “ADA”
Adresa: Rr. Nasi Pavllo Nr.20
Cel: 068 22 190 16
Tiranë, gusht 2016

CIP Katalogimi në botim BK Tiranë
Meçaj, Ylli Q.
Lot mbi alfabet... : poezi / Ylli Meçaj ;
red. Bardhosh Gaçe.
– Tiranë : Ada, 2016
192 f. ; 20 cm.
ISBN 978-9928-223-14-2
1.Letërsia shqipe 2.Poezia
821.18 -1





Vëllimi poetik 'Lot mbi alfabet' i autorit Ylli Qemal Meçaj ishte i mirpritur me interesim. E themi këtë mbasi ishim disi në djeni se ish oficeri i marinës, pedagogu i ‘Navigacionit’ pranë universitetit “Ismail Qemal”-Vlorë, nga ku më vonë ,dallgët e jetës e përplasën në brigjet e emigracionit, pat ardhur rishtas në Vlorë dhe sëbashku me valixhen e emigratit e na solli solli si dhuratë një tufë vjershash e poezi të ndryshme, punuar me kujdes,gjer në shkallën e interesantes. Kësisoj, ashtu sikurse thotë dhe populli “Ku ka zë, nuk është pa gjë”,Ylli na u paraqit me një dëng letrash formati, aq sa na befasoi për faktin, sepse aty pamë të rradhitura një sasi gati prej 250-260 tituj, vjershash e poezish të ndryshme, gjë që linte te kuptohej për një punë voluminoze në vite.
Kjo si për redaktorin, edhe për mua ,ishte diçka befasuese,ngaqë i gjithë materjali i tij letrar paraqitej voluminoz.
Nisur nga fakti i njohjes së punës së tij, kulturës së përgjithshme të autorit në fushën artistiko-letrare, në atë estetike, kulturën qytetare , atë ideopolitike e mbi të gjitha, në mesazhet përcjellëse dhe vlerat që mbartin shkrimet e tij, themi se vëllimi poetik ‘Lot mbi alfabet’ paraqitet interesant në ambjentet letrare. Vetë fakti i zgjedhjes së këtij titulli, flet qartë se nderi dhe respekti që ruan autori për mësuesit e tij , ëshët një vlerësim që i bën punës, jetës e veprës së këtyre pishtarëve të dritës e të dijes.
Ajo çka kureshton lexuesin, është fakti i vlerave të vepërs dhe veçorive apo anëve të veçanta të saj. Ky vëllim në rafshin tematik, paraqitet shumë planesh dhe me një kolorit ët dukshëm ku i bëhet jehonë punës, luftës, përpjekjeve për liri, dashurisë njerzore, dashurisë familjare,mbresa e kujtime nëpermjet vargjeve, herë-herë porosi edukative nëpermjet fabulave etj.
Autori rrek kohën dhe njerzit nëpermjet dy sistemeve shoqërore. Gjithësesi në çfarëdo kohe e epoke, ka disa postulate themelore e të palëvizëshme. P.sh. te vargjet “Unë labi” emocioni qe karakterizojne vargjet janë mbresëlënse. Ja si shprehet autori:
Në më thënçin dil në valle,
Do të dal e do tund dhenë,
Krah për krah me hënë e yje,
Gazit do t’ja shtoj harenë,

Po nuk pata një shami,
Do ta gris nga guna ime,
Do ta dredh në ballë të valles,
Si nis shqipja fluturime.

Këto nuk kanë nevojë për komente, sepse janë vargje brilante,vargje të virgjër të cilat mbartin dhe transmentojnë emocione të veçanta.
Duke e lexuar me vëmendje , kuptojmë se zemra e autorit është e ndjeshme edhe ndaj plagëve të shoqërisë së sotme,gjë që ai e transmeton artistikisht me dhimbje të madhe deri në rebelim.Është e vështirë të mos gjesh tematika të jetës së përditëshme,por duhet theksuar se ajo që ze një vend të veçantë është tema e atdhedashurisë dhe kjo kuptohet te poezitë për atdheun, flamurin,luftën,veteranët etj.
Veçori e dytë e këtij vëllimi është fakti që vargu i autorit udhëton denjësishtë si një karvan i nisur për rrugë të gjatë si rruga klasike ‘Egnatia’. Pra kështu është dhe vargu i tij ,klasik, me një muzikalitet të brëndshëm. Ky është fakt dhe këtij fakti autori ka vendosur ti qëndrojë besnik,aq më tepër sot,kur në ashtuquajturat ‘kohë postmoderne’ dhe vetë poezia nën trysninë e “bashkëkohores’’ka pësuar gjymtime dhe arti në përgjithësi apo dhe poezia në veçanti përjeton krizën e vetë shoqërisë.
Në këtë konteks autori Meçaj, jo vetëm që i qëndron larg këtyre dukurive, por edhe i ironizon ato ,sikurse në vargun “Abstraksionizem’’ që kur e lexon tund kokën dhe të shkakton buzëqeshje. Përgjithësishtë poezia klasike ka rregullat e veta, si në ndërtimin strukturor të vargut, ashtu edhe në metrikën e tij duke i dhënë atij muzikalitet, gjë që mendoj se z.Ylli ka bërë kujdes të madh.
Në vjershën ‘Shoqja e jetë time’ vargu është i këndshëm por ajo çka të lë mbresa, është jehona që përcjell autori te dashuria dhe mardhëniet bashkëshortore. Mbase nuk i ka hedhur rastësisht, ngaqë sepse sot për sot ka shumë familje të reja, që pa u ndërtuar mirë fillojnë shkatërrimin e tyre.
Ja si shprehet:

Unë kam një shoqe një mike të mire,
Sa gjithë rruzulli me shpirtë të gjerë,
Bota e saj më se nje hapsirë,
Pse jo më e madhe se një univers i tërë.

Unë e kam një mike që me mu aka lidhë besë,
Sa dhe kokën lë peng për shokun e jetës,
Një zemër po qe se rreh si zemra tjetër nuk vdes,
Te sytë e saj lexoj cdo pjesë të së vërtetës.

Për sa më lartë, mendoj se ky vëllim poetik meriton vlerësime me nota pozitive.
Veçoria e tretë e ‘Lotit mbi alfabet’si një veçori dalluese nga poezitë e tjera qëndron në faktin se autori shkruan me një pathos të veçantë për Atdheun, krenarinë e të qënurit shqiptar.Shkruan për flamurin, për rolin e fitimtarëve në luftën për liri,për rolin e urryer të tradhëtarëve,herë- herë ironizon pseudopatriotët.Vargjet e Yllit kanë jo vetëm karakteristikën luftarake por njëkohësisht ai nis në betejat artistike në formacion të rregullt kuadratik. Bie në sy vargu i gjatë nga 12 deri në 16 rrokësh,varg që sot për sot pak punohet për të. Herë- herë autori luan me imagjinatën e tij ,sikurse bën te poezia “Një tjetër gojëdhanë” , nga ku sirenës mitologjike të Homerit ia heq gërmë “S” dhe e kthen në”Irenë” dhe nga një personazh që u sillte fatëkeqësi marinarëve kur i shikonin apo u dëgjonin këngët, e kthen në nje zanë që dashurohet me marinarin ilirian.
Poezitë e autorit Y.Meçaj janë të konturuara në mënyrë të tillë, saqë e shprehin qartë e në mënyrë të koncentruar edhe konceptin e tij filozofik per te gjitha çeshetjet me thelbesore te jetes, duke jua paraqitur me modesti tek lexuesit dhe me shije. Te poezia “Në barelë” shpreh emocione drithëruese, përfatin e heronjëve të luftës nga ku falangat e kohës ngrihen kundëra tyre, por në fakt këta heronj, janë ata që edhe për gjalli qoftë dhe në pamundësi fizike i tmerronjnë armiqtë.
Për ku ësht’ nisur kjo barrelë /Ku po shkon e nga ka ardhë/ Pse vrapon kët’ natë të zezë / Me një lapidar të bardhë?. Kush të jetë ky lapidar/ Si barut i kapedanëve /Pse më ngjan si lapidar /komandanti partizanëve !?...
Thjeshtë vargjet kanë karakterin luftarak dhe janë si gjëmime me këmbana alarmi, për tu kujtuar brezave se ndjenja e Athedhashurisë kurrë nuk vjetërohet kurrë ,ajo duhet të trasmetohet brez pas brezi si një stafetë për gjeneratat, si të kohës së sotme, por edhe për të ardhëmen.Kjo është forca krijuese e autorit mre shpirtin flakë, mendimplotë si komandantët e legjendave historike. Ky është një tipar dallues, që shpreh unitetin e botëkuptimin të autorit me vetë veprën e tij, gjë që shënon njëkohësisht edhe individualitetin e tij.
Ja përse punimet letrare të autorit Ylli Q.Meçaj ia vlejnë të lexohen.
Thotë populli:”Për të shijuar verën e mire, nuk është e thënë që për një vit të pish një autobot, mjaftojnë pak çaste. E mira verë kuptohet edhe me një gotë.
Nisur nga kjo, unë ju këshilloj provojeni dhe ju siguroj, se do t’ju rrëmbejë në lexim, duke ju kthyer në “robin “e saj pandërpreje.

Eqerqm Canaj Kritik

Vlorë 05/08/2016

Bota poetike e Ylli Meçajt, duke u përkundur në magjinë e muzës poetike të vendlindjes dhe të Labërisë i këngëzon kohës me reflekse të fuqishme,meditime dhe përjetime si në një kuvendim të të gjatë, duke shprehur dhe zhgënjimet apo dramat që mbolli jeta shqiptare mbas shekullit të XXI-të.
Më shumë se art poetik , vargjet e tij shprehin edhe kulturën që zotëron autori me qëndrimin e vet të thell të idealit që përfaqson.Herë-herë vargu i tij poetik të duket si një burim që rjedh nga malet tona epike e që gurgullon shpateve, herë-herë si dallgët e trzuara që përplasen në brigjet joniane.
Profesor - doktor
BARDHOSH GAÇE

Fatbardha Behri( Kaçi) : Tango me veten

Roland Lushi

Me nje tango poetike vjen nen logon e shtepise botuese ADA:

Autore : Fatbardha Behri( Kaçi)
Titulli : Tango me veten
Redaktor: Fitim Behri

Botimi i parë, 2016
ISBN: 978-9928-223 08-1
Formati : 14x20cm

©: Të gjitha të drejtat i takojnë autores

Tirazhi 300 kopje

Përgatiti për botim: Roland LUSHI

Botimet ADA
Shtëpia botuese “ADA”
Adresa: Rr. Nasi Pavllo Nr.20
Cel: 068 22 190 16
Tiranë, gusht 2016

CIP Katalogimi në botim BK Tiranë
Behri, Fatbardha
Tango : poezi / Fatbardha Behri. – Tiranë :
Ada, 2016
128 f. ; 20 cm.
ISBN 978-9928-223-08-1
1. Letërsia shqipe 2. Poezia
821.18 -1

Tango me veten

Kur hana dyzohet dridhshëm në liqen….
Shfaqen Najadat 1) me krahë të gjelbër shelgu.
E nisin të lodrojnë…..
Me kangë sirenash më ftojnë,
tek qëndroj tek shtegu,
të lodroj me to, kapur pas flokëve te Ofelisë…..

Ylli nxjerr syrin, pas prarimit të resë,
qielli rreth tij , ngjyrë opal.
Bilbili kangën ambël nis…
…..ma mirë…të pres…..të pres….

Oh, tash nga ujnat dalin Trijadat 2)
Bashkë me to , e bukura Laura….3)
Tuj marrë harpën që i jep Petrarka.
E, ne retë e Parajsës lundron Beatriçe…..4)
Në retë endur nga Dantja….

Hutueshëm vërtitem,
Në shtjellë andërrzhgjandërr…..
Në sy mbiu lot.
Ylli më zgjat rrezen,
të më kapë përdore, më shpëto, o Zot!

Zyra Ahmetaj : Plisi shqiptar

Roland Lushi


Zyra Ahmetaj vjen me nje poeme emocionale!

Titulli: Plisi shqiptar
Autore: Zyra Ahmetaj

Kompjuterizoi: Alisa Berisha

Botimi i parë, 2016
ISBN: 978-9928-223-11-1
Përgatiti për botim: Roland Lushi

Formati : 13.5x20cm

Të gjitha të drejtat i takojnë autores

Botimet ADA
Shtëpia botuese “ADA”
Adresa: Rr. Nasi Pavllo Nr.20
Cel: 068 22 190 16
Tiranë, gusht 2016

CIP Katalogimi në botim BK Tiranë
Ahmetaj, Zyra
Plisi shqiptar : poemë / Zyra Ahmetaj. - Tiranë :
Ada, 2016.
60 f. ; 20 cm.
ISBN 978-9928-223-11-1
1.Letërsia shqipe 2.Poezia
821.18 -1

P L I S I


Si dëborë e përjetshme që zbardhë e ndritë maleve kryelarta të trojeve shqiptare. Lartësia e tij mbi çdo lartësi, poshtë veç të madhit Zot e qiellit të hapur; hapësirës së pamatë, është plisi Shqiptar.
Plisi, sa shumë thot kjo fjalë, ky emër, ky objekt, për çdo shqiptarë, për çdo prag, oxhak e odë! Rrëfen krenarë, karvanin e historisë që në nisjen e tij nga periudha Pellazgo-Ilire e gjer sot e kësaj dite udhëve të vazhdimësisë së rritjes së degëve dhe filizave, thellimit të rrenjëve të trungut të pa lëkundur, të pemës së lashtë shekullore që mban si kala perëndie, folen e shqiponjave.
Në poemen "Plisi Shqiptar" gdhëndur dhe skalitur nga poetja e mirënjohur e krahinës së Bytyçit, Malësisë së Gjakovës, Tropojë, si dhe e gjitha trevave të Atdheut, e nderuara Zyra Ahmetaj, shpaloset i gjithë flamuri ynë shqiptarë cep më cep, me plis mbi kokë të çdo shqiponje, të çdo shqiptari. Pena e poetes rrëfimtare, si një gjog gjunjëpalodhur, ku trok e ku vrap, ka bredhur në vise dhe në kohë, vit më vit, lis më lis, mriz më mriz, plis më plis; anembanë Atëdheut, duke sjell në vargje shqiptarinë nën krenarin e Plist si simbol i identitetit kombëtar.
Poetja si një artizane e fjalës së bukur dhe me peshë, brenda poemës formësoi strofë pas strofe plisin madhështorë me meritat dhe vlerat e kohës, duke nxjerr edhe më në pah të gjithë dhe gjithçka që ka nderuar dhe po nderon emrin Shqiptar.
Siç e dimë, poema është një vjershë me elemente lirike dhe epike, por me përmasa më të mëdha, ajo shpesh përbëhet nga shumë pjesë ose cikle, ashtu si edhe poema e autores tonë Zyra Ahmetaj, ka ndarjet e saj, në stilin e krijimtarisë së poetes, ku me përdorimin e yjeve (***) ajo bën ndarje të lehta brenda poemes së saj, duke kaluar nga koha në kohë, nga vlera në vlerë, nga plisi në plis , ku e gjitha rrjedh si një këngë sa e lashtë, aq dhe aktuale.
Në funksion të idesë dhe emocionit, me raste, autorja ndryshon gjatësinë e vargut, por gjatë përthithjes së perceptimit të poezisë, pothuajse, nuk vihet re fare kjo gjë. Gjithashtu autorja ka përdorur mjaft figura stilistike të të shkruarit si, krahasimi, personifikimi, hiperbola, simboli, paralelizmi figurativ, metafora, sinonimet, dialektizmat, por mbi të gjitha ka përdorur atdhedashurinë, forcen e shpirtit , mendjen e ndritur dhe dëshiren e madhe për realizimin e këtij “Plisi” gdhendur me shumë krenari nga pena e saj e mirënjohur tashmë për lexuesin.
“Fluturojnë Engjejt”, titullohet libri i parë me poezi i poetes Zyra Ahmetaj, një vëllim mjaft i ngjeshur dhe shumë i realizuar nga autorja, ku më pas e ndjek libri i dytë me titull “Alfabeti Ynë” një libër po me poezi, por kësaj rradhe për fëmijë, shumë i dashur për ta dhe me vlerat përkatëse . Ndërsa tani poetja e nderuar vjen me librin e tretë tek lexuesit e saj dhe tek të gjithë dashamirësit e librit, me poemen e titulluar “Plisi Shqiptar”, kushtuar pikërisht simbolit tonë kombëtar “Plisit” e ku përmes vargjeve e shëndërron atë në çdo vlerë shqipëtare të çdo kohe, dhe në vet Atdheun tonë; anëkënd kudo ku ndodhen trojet shqiptare, i mbulon me vargjet e Plisit dhe valvitjen e flamurit tonë krenar.
Plisin tonë të shenjtë, siç thotë autorja e përndrisin shqiptarët kudo në botë. Ky libër jam e sigurtë se lehtësisht do e gjejë rrugën për të depërtuar tek lexuesit, tashmë plisi do mbahet si gjithmonë krenarë jo vetem në kokë por dhe në duart e lexuesve të shumtë.
Poeti i njohur amerikan Robert Frost, në një citat të tij shprehet:
"Një poemë fillon nga gëzimi dhe përfundon në urtësi"
I uroj shumë suksese penës taban dhe vlerë të poetes së nderuar Zyra Ahmetaj, shumë suksese librit, për të cilën jam e bindur, si dhe krijimtari të begatë, nën Plisin krenar !

GJYSTE DAJANI : I PAVDEKSHMI AT DANIEL DAJANI

Roland Lushi


Nje tjeter botim i shtepise botuese ADA

Autori :GJYSTE DAJANI

Titulli : I PAVDEKSHMI AT DANIEL DAJANI

Redaktor: Ilmi Dervishi

Recensa: Valentina Dajani

Korrektor: Alket Dajani

Botimi i parë, 2016

ISBN: 978-9928-223-20-3

Përgatiti për botim: Roland Lushi

Formati : 13.5x20cm

Të gjitha të drejtat i takojnë autorit

Botimet ADA

Shtëpia botuese “ADA”

Adresa: Rr. Nasi Pavllo Nr.20

Cel: 068 22 190 16

Tiranë shtator 2016

CIP Katalogimi në botim BK Tiranë

Dajani, Gjyste

I pavdekshmi At Daniel Dajani / Gjyste Dajani ;

red. Ilmi Dervishi. – Tiranë : Ada, 2016

36 f. ; 20 cm.

ISBN 978-9928-223-20-3

I. Dajani, Daniel për atë

1.Letërsia shqipe 2.Poezia

821.18 -1

AT DANIEL DAJANI DHE PAVDEKËSIA E TIJ.

Nga Mhill DEDA



Poetja e mirënjohur Gjyste Dajani në të gjitha poezitë e saj shquhet për dashurinë për njerzit, për familjen, për bashkeshortin, për fëmijtë. Kjo “nuk di” gjë tjeter vetem sejcilit ti japë energji pozitive, ti japë kurajo për të jetuar, të vleresojë të tjerët, virtyt shumë i rrallë te shoqeria që po jetojmë.

Nëqoftese çdo njeri shkruan atë copëz historie te vendlindjes , familjes, fisit të vet, plotesohet e pasurohet historia e kombit tonë. Poetja shkruan poezi pikerisht në kohë e hapesirë, e domosdoshme për tu lexuar me dëshire si ngjarje aktuale. Këtë e kemi vene re ne disa poezi si per tragjedine me tre Shqiptare te Kosoves ne Angli, pse jo edhe me kete volum qe pavaresisht se po punon prej kohesh per te, por është ëe prag ëe njohjes nga Vatikani e shpalljes se tyre martirë të krishterimit . Gjystja ka shkrue disa poezi per Zonjen, Danielin, Dom Antonion, prift Italian që nderroj jetë në Blinisht dhe u varros aty e shume të tjera.

U desh që një nuse e Dajaneve të kalonte Oqeanin, të shkonte në San Francisko e të shikonte se një kishë i ishte vënë emëri “Kisha Dom Daniel Dajani”, në sëenjë respekti nga një nxëëes i tij Gjon Simishta. Ne kete parathenie nuk do flas per poeten se ajo flet vete me veprat e saj te njepasnjeshme, por duke e falenderuar për kolumtimet e saj për Danielin , pikërisht ëeto do të shkruaj dhe e gjithë merita është e poetes tashmë te mirenjohur Gjyste Dajani. Dua të falenderoj edhe nipin e saj qe ka bërë disa kolumtime në Itali dhe na i ka sjell të përkthyera në Shqip për të njohur më mirë jeten e At Daniel Dajanit.

Daniel Dajani që në moshen 3 vjecare mbeti jetim se i vdic babai. Për Danielin e vogël u kujdes nëna e tij që ta rriste e shkollonte sipas mundesive të kohes. Vazhdoi shkollën fillore ku ishte nxënësi më i mirë në klasë ku ra në sy edhe të murgeshave të kishës së Blinishtit. Pasi mbaroj shkollen fillore në fshatin e tij Blinisht e ndihmuan disa murgesha dhe e vendosën në Shkodër ku prej andej do merrte rrugën më të drejtë, rrugën e Zotit .

Një martir shqiptar Atë Daniel Dajani jezuit shqiptar (Blinisht, Zadrimë, 02. 12. 1906- pushkatuar në Shkodër, më 04. 03. 1946) me shkollë fillore kryer në Blinisht. Pasi u vendos ne Shkoder i ndihmuar nga kleri vendas e derguan per te ndjekur studimet e larta në Torino ku mbaroj me rezultate te shkelqyera sepse ishte tip studiues dhe i shkathte, i betuar me vehten e tij per ti sherbyer popullit te vet. Jeta e tij ishte e nderthurur me At Giovani Fausti sidoemos nga fundi i jetes se tij. Daniel Dajani i perket asaj plejade prifterinjsh te Mjedes, Fishtes me shoke. Ne seminarin Papnore Shkoder qe drejtohej nga eterit e shoqerise te Jezusit, ishte studenti me i mire dhe per kete dergohet per studime te metejshme te larta ne Itali. Me 20.08.1926 mbaroi provimet ne Gorizia Itali, me pas studioj per filozofi nga 1931-1933 ne Chieri Torino. Me 1934-1935 u kthye ne Shkoder si profesor duke dhene mesim ne kolegjin seminarist filozofi dhe gjuhe te huaja sidoemos latinishten. Vazhdon studimet per teologji ne Chieri me 1937-1939 ku me 15.08.1938 shugurohet prift-meshtare ne Chieri. Pasi u shugurue meshtare u rikthye në Shkoder ne vitin 1940, ku jo vetem dha mësimin e latinishtes e filozofise në Seminarin Papnore , por u angazhue ne Seminarin Papnore si baritore te “Misionit Flying”. At Daniel Dajani emerohet Rektor i Seminarit Papnore ne Shkoder ne Shtator 1945 dhe pedagog i teologjise ne kete seminare u vue ne shenjestren e regjimit komunist nen ndikimin e politikes Sovjetike kunder fese e sidoemos asaj katolike. Meshtar shumë i ndershëm, i zellshëm, i kujdesshëm sidomos në punën për formimin e seminaristëve, u pushkatua me grupin meshtarëve, të seminaritëve dhe të laikëve katolikë në Shkodër, më 04. 03. 1946. Në emër të Lirisë. Sapo shqiptohet fjala liri, çdo njeriu, që ka sadopak kulturë, i kujtohen menjëherë parullat e famshme të Revolucionit frëng (1789): “Liri, Barazi, Vëllazërim!”. Po ajo, që ngjall më fort entuziazëm në zemër të njerëzve, është, pa dyshim, fjala “Liri”.

Për filozofin Immanuel Kant (1724- 1804), që njihet si “shqiponja e mendimit njerëzor”, liria nuk është vetëm dhurata më e madhe, por detyrë e çdo njeriu. Për Kantin, të jesh i lirë do të thotë t’i nënshtrohesh ligjit moral.“Liria nuk është tjetër, veçse mundësi për të qenë më të mirë. Ndërsa robëria, sigurisht se do të jemi më të këqinj”- vëren shkrimtari i famshëm francez, Albert Camus (1913-1960), në veprën “Rezistencë, rebelim e vdekje”.“Atje ku është shpirti i Zotit, atje është edhe liria”, i kujton njerëzimit krishterimi, në shekuj.

Në emër të lirisë, më 31 dhjetor 1945, në Seminarin e Jezuitëve, në Shkodër i viheshin prangat atë Daniel Dajanit. Më 30 janar 1946, në orën 9.oo, Atë Dajani nxirrej para gjyqit, në emër të lirisë. Nuk ishte vetëm. Rrethohej nga 33 të tjerë. Te rënduar me akuza aq të ngatërruara, sa të mos kuptohej ç’atentat kishin kryer kundër lirisë, për t’u dënuar, pastaj, me vdekje, në emër të saj. Të pritur e të përcjellë në sallë, me këngën e shëmtuar, tallëse:

“… Ca xhakoj, ca jezuitë

Na u përzienë në politikë

Ky pader Daniel Dajani

Kishte qejf t’i ndihej zani

Gjovan Fausti, burrë i vjeter

Veç fashizmit nuk don tjeter.

A mund të quhej atentat kundër lirisë, zgjedhja e rrugës së meshtarisë, mohimi i vetvetes, për të pohuar Zotin e Njeriun?Poshtërsi, kryerja e studimeve shumëvjeçare me “Cum laude probatur”, për t’u kthyer përsëri në Atdhe, i ngarkuar me dijet e botës së përparuar, për t’i shkarkuar në trojet tuaja? Faj kundër lirisë, zgjuarësia, vullneti i hekurt, dëshira për të mësuar, thjeshtësia, përvujtëria e fshatarit të thjeshtë nga Blinishti, që pas studimeve u përpoq t’ia jepte popullit të vet, gjithçka kishte fituar në shkollat e huaja? A eshte mëkat, drejtimi i institucioneve më të suksesshme arsimore të Shqipërisë, siç ishin Seminari Papnor e Kolegja Saveriane? A eshte Turp, drejtimi i revistës së parë shqiptare “Lajmëtari i Zemrës së Krishtit”, që çonte paqen, atje ku hakërrehej urrejtja, në një vend të ndenjur tepër gjatë nën zgjedhën barbare aziatike, që nuk kishte kaluar pa lënë gjurmë?A eshte poshtërsi, ecja e sigurt drejt përsosurisë, në misionin e nisur me bindje e dashuri, në emër të një Zoti, në shërbim të një Populli? Për këto “krime” u arrestue ne mes te seminaristeve me pranga atë Daniel Dajani, u akuzua, u gjykua e u pushkatua pas varrezave katolike ne Shkoder. Koha vijon të vërtetojë se çdo akuzë tjetër ishte trillim e farsë. Po kush ishte atë Daniel Dajani? Njeriu, që duhej zhdukur, në emër të lirisë? Bir i një familjeje të thjeshtë fshatare, nga katundi Blinisht. Nxënës në Seminarin Papnuer të Shkodrës për nëntë vjet; për shumë vjet të tjera, duke nisur nga 8 korriku 1926, novic pranë jezuitëve të Goricies. Student në fakultetin e letrave më 1929-30; të filozofisë në Torino, më 1930-33; Magister e asistent i zëvendës-drejtorit në Seminarin Papnuer të Shkodrës, më 1934 profesor i latinishtes e i shumë lëndëve të tjera, nga shkencat humane, tek ato ekzakte, në vijim. Meshtar, më 15 korrik 1938. Në veprimtari apostulluese me misionin shëtitës, në maje të maleve, më 1945, për të çuar edhe në skutat më të harruara të malësisë, Lajmin e mirë, duke iu kundërvënë plagëve të rënda të kohës, posaçërisht, varfërisë e gjakmarrjes. Ky ishte njeriu, që dënohej, në emër të lirisë, nga njerëz, të cilëve urrejtja dhe etja për hakmarrje ua kishte verbuar aq shumë sytë, sa ta harronin parimin thellësisht njerëzor, që vijojmë ta mësojmë nga tragjeditë e Sofokliut të lashtë pagan: “Nuk duhet urryer kurrë armiku aq, sa të mos mund ta bësh përsëri mik”. Nga kundërshtarë, që nuk e njihnin e as donin ta pranonin parimin themelor të Ungjillit, bazë e çdo qytetërimi: “Duaje të afërmin, si vetveten”. Gjyqi, që e dënote Atë Dajanin, në emër të lirisë, vërtetonte plotësisht thënien popullore, sipas së cilës “Nuk ka popuj të mirë, as të këqinj, por në gjirin e çdo populli, ka njerëz të mirë e të këqinj; ka heronj e shenjtorë, por edhe vagabondë e kriminelë”. Në botën e krishterë, i lirë është ai, që ka të drejtë t’i pranojë ose t’i kundërshtojë lirisht Urdhërimet e Zotit. Atë Dajani dhe të 33- të, që u dënuan me të, ishin simbole të gjalla të kësaj lirie. Nën thundrën e diktaturës, në pranga e para plotonit të ekzekutimit, ata ia njohën botërisht vetes të drejtën për t’i pranuar haptas “Urdhërimet e Tënzot”. E u pushkatuan si “armiq të lirisë”, duke shkruar me gjak Himnin e lirisë më të kulluar, asaj të shpirtit.“Oh! Liri, ç’krime bëhen në emër tënd!), vijon të na kujtojë viskontesha Marie–Jeanne Roland de la Platière, e dënuar me prerjen e kokës, pas rënies së miqve të saj zhirondinë, kur po kalonte para shtatores së Lirisë, nësa përshkonte rrugët e Parisit, drejt gijotinës. Po cila ishte fjala e fundit e At Daniel Dajanit? Rrofte Krishti Mbret.

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar

Web faqja “Zemra shqiptare.net” është një blog antishqiptar që editohet nga njëfarë ekstremisti dhe terroristi antishqiptar nga Shkodra, m...