Majorja amerikane Nicole Malachowski (The USA Air Force) është pilotja e parë “bombarduese” amerikane e cila sot e 13 vite më parë, pikërisht më 24 mars 1999 filloi ta gjunjëzoj ish Republikën Jugosllave,Serbinë. Nicole Malachowski ka marrë medalje të ndryshme nderi nga Ushtria e SHBA-ve.
Nicole Malachowski është shquar për përsosmëri të jashtëzakonshme në goditjen e objekteve ushtarake serbe, edhe nëpër qendra të banuara, ose afër qyteteve ku ndodheshin bazat.
Me gradën “Majore”, pilotja amerikane, Nicole Malachowski, është dekoruar me medaljet e çmimet më të larta të Ushtrisë Amerikane si “Meritorious Service Medal”, “Air Medal”, “Air Force Commendation Medal”, “Air Force Achievement Medal”, si dhe medaljen “4th Fighter Wing”s”, të cilën e ka marrë si një heroinë e madhe gjatë fushatës së bombardimeve ajrore në Kosovë, për mbrojtjen e civilëve gjatë bombardimeve.
Ajo është shquar për përsosmëri të jashtëzakonshme në goditjen e objekteve ushtarake serbe, edhe nëpër qendra të banuara, ose afër qyteteve ku ndodheshin bazat. Besohet se Nicole është një grua e guximshme dhe mjaft e aftë, e para femër amerikane në historinë 60-vjeçare të aviacionit që është pjesë e skuadronit bombardues luftarak “Pilotët e vdekjes”. Ajo hyn kështu edhe në analet e historisë amerikane të fluturakëve, duke u renditur e suksesshme dhe me vlera të spikatura mes pilotëve burra. Deri sot pilotja numëron rreth 200 orë fluturime bombarduese në Kosovë (mars-qershor 1999 – 78 ditë) si dhe 10 ditë në Irak (prill 2003).
Forcat luftarake-ajrore amerikane (The USA Air Force) kanë gjithsej 568 femra pilote. Nga këto vetëm 71 prej tyre shërbejnë me aeroplanët fluturakë. “Unë, thotë Nicole, do të bëj detyrën, pavarësisht se mund të jem vendosur edhe në qendër të debateve, se si ka mundësi që një femër të kryejë këtë detyrë kaq të vështirë dhe me rrezik të madh për jetën”. Pilotja amerikane, Malachowski, ka kryer shkollën e mesme në vitin 1992 në Las Vegas.
Fëmija i tretë i një familjeje të vjetër amerikane (nëna quhet Cathy dhe babai i saj Robert Ellingwood). Nicole është e martuar me pilot, edhe ai me gradën “Major”, por me origjinë ruse, i quajtur Paul Malachowski. Nicole u rreshtua në radhët e Flotës Ushtarake Ajrore të Shteteve të Bashkuara të Amerikës, në vitin 1996, pas diplomimit në Akademinë e Forcave Ushtarake Ajore, me nivelin B. S. në Management dhe më ulët French.
Më parë se të inkuadrohej në radhët e skuadroneve bombarduese të Flotës Ushtarake Ajrore të SHBA-ve, “Bubullima e zogut” (Thunderbirds), ajo shërbeu si instruktore dhe komandante me avionët luftarakë “F-15E”, në skuadronin “494th Fighter Squadron”, në bazën amerikane në Britaninë e Madhe, “RAF Lakenheath”. Këtu Nicole mblodhi rreth 1900 orë fluturime, nga këto 1700 orë fluturime me bombarduesit “F-15” dhe “F-16”. Nicole Malachowski, nga Çikagoja, është e datëlindjes 1974 dhe njihet në SHBA si e para femër amerikane pilote me gradën “Major” dhe e para femër amerikane e seleksionuar për të shërbyer në radhët e fluturimeve luftarake në forcat ajrore “Thunderbrids, që njihen ndryshe si “Pilotët e vdekjes” apo “Bubullima e zogut”. Fluturimin e parë në qiell të hapur e ka kryer në vitin 1996. Për piloten amerikane kanë shkruar e folur jo vetëm gazetat, revistat ushtarake, por edhe gazeta e televizione të njohura në SHBA si CNN, ABC, NBC, FOXNEWS etj.
Eksperienca
Malachowski u trajnua në bazën ushtarake “Columbus Air Force Base”, në Misisipi, me fluturakët bombardues “F-15E” e më pas, në bazën Seymour Johnson Air Force Base në Karolinën ë Veriut. Prioriteti i saj ka qenë stërvitja me “Pilotët e vdekjes” (Thunderbird). Më tej, Nicole shërben në bazën RAF Lakenheath, në Angli dhe kthehet sërish në bazën, “Seymour Johnson Air Force Base” në Karolinën e Veriut. Ajo do të shërbejë si oficere edhe në bazën “Camp Red Cloud” në Korenë e Jugut. Nicole ka marrë pjesë në krejt fushatën e sulmeve ajrore ndaj bazave e caqeve serbe në Kosovë e Serbi, si dhe në operacionin “Liria e Irakut” (Operation Iraqi Freedom). Ajo shihet në SHBA si femra që ka bërë histori. Në muzeun e “Pionierëve të fluturimit”, hapur në Washington D.C, asaj i është rezervuar një pavijon i veçantë me fotot, videoxhirimet, shkrimet dhe kujtimet e pilotes nga Britania e Madhe, Kosova e Iraku.
Fushata e sulmeve ajrore, e cila vuri në shënjestër caqet ushtarake serbe në territorin e saj dhe në bazat e vendosura në Kosovë zgjati 78 ditë dhe përfundoi me fitoren e NATO-s. Ajo është konsideruar si lufta më e suksesshme e kohëve moderne të Aleancës Veri Atlantike, NATO.
KUSH ËSHTË KJO POLOTE, BOMBARDUES E SERBISË?
Kosova, aty zë një vend të posaçëm, pasi atje pilotja amerikane ka kryer mëse 200 orë fluturime bombarduese gjatë fushatës së vitit 1999. Siç dihet, më 24 mars 1999, është edhe dita kur nisën sulmet ajrore kundër bazave ushtarake serbe në Kosovë dhe në territorin e Serbisë.
F15E and F16C/D Fighter Pilot
My name is Nicole Malachowski, but my call sign is "FiFi". I am a Major in the
Air Force and am currently serving as a White House Fellow in Washington,
DC.
Prior to this assignment, I flew an F-16C/D as #3/Right Wing with the USAF
Thunderbirds at Nellis AFB in Las Vegas, Nevada. I have been an Air Force
officer for 13 years, and a fighter pilot in the F-15E for most of those years.
I'm married to an F-15E WSO (Paul).
I am a career fighter pilot in the Air Force. I have flown the F-15E Strike Eagle
in three operational fighter squadrons, and have over 1,000 hours in that
aircraft. I also have over 190 hours of combat time. I’ve flown over 800
hours in the F-16C/D.
I've wanted to be a fighter pilot since I was 5 years old. I came from a
patriotic family, who always supported our military. I went to an airshow
where I saw the F-4 Phantom flying, and fell in love with the power,
technology, and grace of the plane. That's when I decided to become a
fighter pilot. My parents always supported my dreams, and they laid the
foundation for my being able to achieve them.
I was determined to fly from a very young age...and made that choice during
a time when women were not allowed to be fighter pilots. I did, at times, run
into people who were adamant that women could not, or should not, pursue
a career as a fighter pilot. But, I always actively stuck to my goals and chose
to surround myself with positive people who believed in my dreams as much
as I did.
I learned to fly in high school at the North Las Vegas airport. I received a
flying scholarship from the Civil Air Patrol that paid for all of my lessons
through my first solo in a Cessna 172. I have flown a few plans: gliders,
Cessna 152, Cessna 172, T-37 Tweet, T-38 Talon, AT-38, F-15E Strike
Eagle, F-16C/D Falcon. I do not own my own plane, but the Air Force lets me
borrow theirs. :)
It is very rare that a stranger believes I've been a fighter pilot for my whole
career, let alone that I had the privilege of flying with the Thunderbirds. Once
the initial shock is over...I often find overwhelming positive support. At the
end of the day, most people are happy to see someone achieve their dreams.
I've been blessed by the amount of encouragement and support I have
received.
Q What role do skills in Math, Science, Engineering and Technology play
in supporting your job?
The training to be a fighter pilot is very competitive, but it is very doable. I
received a college degree from the Air Force Academy in Management, with a
minor in French. I must admit I'm not naturally talented at math and
science....
BUT it is necessary to being a good pilot. Understanding the 3-
dimensional environment, and topics like velocity, closure, momentum, G-
forces...are crucial to what I do. I've had to work hard to understand them.
Fighter aircraft are on the forefront of technology, and they are constantly
being upgraded. We must always study to stay "up to date" on advances in
our career field. To be a pilot, I had to go to Air Force pilot training for one
year, then to F-15E school for 10 more months. My training to be a
Thunderbird was 4 months long. It all takes work, but it is certainly worth it!
Q What activities do you suggest for young children or adults to prepare
them for a career like yours?
I am a huge fan of organizations like the Civil Air Patrol (CAP) and Junior
ROTC programs. They can teach you about the aerospace sciences, but the
also teach you crucial skills like leadership and character development.
Here's my advice for anyone following a dream:
1. Choose to do something you're passionate about.
2. Pursue excellence in all you do.
3. ALWAYS surround yourself with positive people!
Përgatiti Flori Bruqi