Nga Gjon Kadeli/
Anetari i kryesise socialiste Zoti Pandeli Majko ka deklaruar se Leke Dukagjini, si ligjevenesi i pare i Kombit Shqipetar, meriton t’i ngrihet nje bust.Deklarata e Zotit Majko eshte shperndare nepermjet faqes se tij, ne rrjetin social “Face book” ku deputeti shprehet se mes te tjerash, duhet te kishte te pakten nje bust, per kete personalitet te historise shqipetare. Ai shton se askush nuk e permend per mire dhe ende nuk ka nji bust per te ne territorin shqipetar. Nje personalitet i gjeneze shq1ipetare, sic ka qene Leke Dukagjini, shume kombe do t’ anderronin t’a kishin, pjese te historise kombetare. Leke Dukagjini qendron thjeshtesisht si ligjevenesi i pare i kombit shqipetar, me Kanunin e Leke Dukagjinit. Ky kod mbetet jashte cdo kriticizmi, si vepra madhore e nje kombi, per t’u qeverisur, sipas rregullave te shkruara dhe te lidhura me moralin dhe traditen kombetare, shkruan zoti Majko.Sipas tij, komentet negative qe i bahen Kanunit te Leke Dukagjinit, nuk kane lidhje me cilsine e tij, se sa me moszbatimin e ligjit ne Shqiperi.
Keto ishin kryesisht ato qe Zoti Majko tha lidhun me Kanunin e Leke Dukagjinit, si edhe me propzimin qe ai bani, qe per Leke Dukagjinin te ndertohet nji bust.
Vlersimi i pergjithshem i Z. Majko per Leke Dukagjinin duhet te konsiderohet si nji gjest burrnor, edhe ne qofte se terthorazi ky vlersim, mund te kete qellime politike, sic ngjane shpesh here. Pervec kesaj, deklarat e z. Majko, ka randesi,se pse vjen nga nji njeri i se majtes, e cila asht pasardhese e ish rregjimit, megjithese paraqitet me nji vizion dhe emen te ri.Kuraja civile qe tregon z. Majko per te vu ne dukje qartazi,meriten e nji personaliteti, me randesi kombetare, sic ka qene Leke Dukagjini, kur te merret parasysh, se deri tashti, emni i shume peronaliteteve me randesi asht lane ne heshtje. Deklarata e z. Majko mund te konsiderohet si nji pikenisje augurmire, keshtu qe te mos lehen ma ne erresine, njerzit qe kane kontribue ne ceshtjen kombetare, si ka ngja per ma se pedhjete vjete.
Tuej u bazue ne shkrime nga njerez te ndryshem, lidhun me Kanunin e Leke Dukagjinit, kanuni ne fjale asht njoftun me dy emna, Kanuni i Maleve dhe Kanuni i Leke Dukagjinit. Tuej qene se fillimisht, asht njoftun si Kanuni i Maleve, kjo gja don te thote se procesi i zhvillimit te kanunit ka marre nji kohe mjaft te gjate dhe se ,kane kontribue per te njerez te zonave te ndryshme, si edhe nuk asht permbledhun vetem nga nji individ; qofte ky udheheqes ushtarak apo civil.Pra tuej u bazue ne shkrimet e naltepermenduna, burimi kryesor i mbareshtritmi te kanunit kane qene, kryesisht njerez te moshuem me nji mprehtesi te holle mendore nga zona te ndryshe te Dukagjinit te dikurshem. Emni, Kanuni i Leke Dukagjinit mund t’i jete dhane gjate kohes qe ai ka sundue kete krahine, per t’a nderue ate.
Tuej qene se sistemi shoqnor i kohes per te cilen po flasim, ka qene i nji natyre te ashper, edhe kanuni mund te kete qene i rrepte. Por tuej qene se ne ate kohe nuk ka pasun shtet, sic ekziston sot, ai konsiderohet si nji veper e vlefshme, qe ka sherbye per mbajtjen e rendit dhe te qetesise te asaj shoqnie. Asht nji fakt i pamohueshem se shume njerez e kane keqinterpretue kanunin per intersat e veta te rastit, dhe si rrjedhim kritikoht kanuni me pa te drejte.
Shtoj ketu se Dukagjin, dikur asht quejt zona qendrore, tuej fillue nga lumi i Matit deri ne zonen ma te thelle te Bjeshkeve te Nemuna te Shqipnis se Veriut.Domethane, ne kete zone perfshihej Mirdita, Puka e krejt zona e Dukagjinit te sotshem.Gjate nji kohe, Principata e Dukagjinit asht shtri edhe ne nji pjese te Kosoves domethane ne zonen perendimore te saje qe njihet me emnin Metohi por gjithashtu edhe si Fusha e Dukagjinit. Per disa kohe principata e Dukagjinit e ka pase kryeqendren ne Peje te Kosoves.
Me kalimin e kohes Kanuni i Leke Dukagjinit asht vu ne veprim edhe ne zonat anesore te pricipates ne fjale, si ne Malsine e Madhe, ne Lume ne Has e ne pjesen perendimore te Kosoves Si ne zonee e Pejes dhe te Gjakoves dhe rrth e perqrk ketyne zonave.
Landa perbamese e Kanunit te Leke Dukagjinit u mblodh,nga kleriku dhe patrioti nga Hasi At Shtjefen Gjecovi. Ai shkoi ne zona te ndryshme te Dukagjinit, Pukes e Mirdites per te mbledhun pjeset perbamese te kanunit nga burra te moshuem te ketyne zonave te cilet njihnin mire kanunin ne fjale. Ne baze te ketyne te dhanave, At Gjecovi shkroi librin e njioftun me emnin Kanuni i Maleve apo i Leke Dukagjinit.
Eperfundoi tuej shtue se vlersimi pozitiv i Kanunit te Leke Dukagjinit nga Z. Majko. asht nji veprim qe duhet te cmohet. Le te shpresohet se edhe njerez te tjere si zoti Majko do ta ngrijne zanin e tyne keshtu qe gjanat te vlersohen ne baze te merites se tyne e jo te shikohen ne prizmin e ngusht politik e ideologjik, sic ka ngja gjate pesdhjete vjetet e fundit.
Anetari i kryesise socialiste Zoti Pandeli Majko ka deklaruar se Leke Dukagjini, si ligjevenesi i pare i Kombit Shqipetar, meriton t’i ngrihet nje bust.Deklarata e Zotit Majko eshte shperndare nepermjet faqes se tij, ne rrjetin social “Face book” ku deputeti shprehet se mes te tjerash, duhet te kishte te pakten nje bust, per kete personalitet te historise shqipetare. Ai shton se askush nuk e permend per mire dhe ende nuk ka nji bust per te ne territorin shqipetar. Nje personalitet i gjeneze shq1ipetare, sic ka qene Leke Dukagjini, shume kombe do t’ anderronin t’a kishin, pjese te historise kombetare. Leke Dukagjini qendron thjeshtesisht si ligjevenesi i pare i kombit shqipetar, me Kanunin e Leke Dukagjinit. Ky kod mbetet jashte cdo kriticizmi, si vepra madhore e nje kombi, per t’u qeverisur, sipas rregullave te shkruara dhe te lidhura me moralin dhe traditen kombetare, shkruan zoti Majko.Sipas tij, komentet negative qe i bahen Kanunit te Leke Dukagjinit, nuk kane lidhje me cilsine e tij, se sa me moszbatimin e ligjit ne Shqiperi.
Keto ishin kryesisht ato qe Zoti Majko tha lidhun me Kanunin e Leke Dukagjinit, si edhe me propzimin qe ai bani, qe per Leke Dukagjinin te ndertohet nji bust.
Vlersimi i pergjithshem i Z. Majko per Leke Dukagjinin duhet te konsiderohet si nji gjest burrnor, edhe ne qofte se terthorazi ky vlersim, mund te kete qellime politike, sic ngjane shpesh here. Pervec kesaj, deklarat e z. Majko, ka randesi,se pse vjen nga nji njeri i se majtes, e cila asht pasardhese e ish rregjimit, megjithese paraqitet me nji vizion dhe emen te ri.Kuraja civile qe tregon z. Majko per te vu ne dukje qartazi,meriten e nji personaliteti, me randesi kombetare, sic ka qene Leke Dukagjini, kur te merret parasysh, se deri tashti, emni i shume peronaliteteve me randesi asht lane ne heshtje. Deklarata e z. Majko mund te konsiderohet si nji pikenisje augurmire, keshtu qe te mos lehen ma ne erresine, njerzit qe kane kontribue ne ceshtjen kombetare, si ka ngja per ma se pedhjete vjete.
Tuej u bazue ne shkrime nga njerez te ndryshem, lidhun me Kanunin e Leke Dukagjinit, kanuni ne fjale asht njoftun me dy emna, Kanuni i Maleve dhe Kanuni i Leke Dukagjinit. Tuej qene se fillimisht, asht njoftun si Kanuni i Maleve, kjo gja don te thote se procesi i zhvillimit te kanunit ka marre nji kohe mjaft te gjate dhe se ,kane kontribue per te njerez te zonave te ndryshme, si edhe nuk asht permbledhun vetem nga nji individ; qofte ky udheheqes ushtarak apo civil.Pra tuej u bazue ne shkrimet e naltepermenduna, burimi kryesor i mbareshtritmi te kanunit kane qene, kryesisht njerez te moshuem me nji mprehtesi te holle mendore nga zona te ndryshe te Dukagjinit te dikurshem. Emni, Kanuni i Leke Dukagjinit mund t’i jete dhane gjate kohes qe ai ka sundue kete krahine, per t’a nderue ate.
Tuej qene se sistemi shoqnor i kohes per te cilen po flasim, ka qene i nji natyre te ashper, edhe kanuni mund te kete qene i rrepte. Por tuej qene se ne ate kohe nuk ka pasun shtet, sic ekziston sot, ai konsiderohet si nji veper e vlefshme, qe ka sherbye per mbajtjen e rendit dhe te qetesise te asaj shoqnie. Asht nji fakt i pamohueshem se shume njerez e kane keqinterpretue kanunin per intersat e veta te rastit, dhe si rrjedhim kritikoht kanuni me pa te drejte.
Shtoj ketu se Dukagjin, dikur asht quejt zona qendrore, tuej fillue nga lumi i Matit deri ne zonen ma te thelle te Bjeshkeve te Nemuna te Shqipnis se Veriut.Domethane, ne kete zone perfshihej Mirdita, Puka e krejt zona e Dukagjinit te sotshem.Gjate nji kohe, Principata e Dukagjinit asht shtri edhe ne nji pjese te Kosoves domethane ne zonen perendimore te saje qe njihet me emnin Metohi por gjithashtu edhe si Fusha e Dukagjinit. Per disa kohe principata e Dukagjinit e ka pase kryeqendren ne Peje te Kosoves.
Me kalimin e kohes Kanuni i Leke Dukagjinit asht vu ne veprim edhe ne zonat anesore te pricipates ne fjale, si ne Malsine e Madhe, ne Lume ne Has e ne pjesen perendimore te Kosoves Si ne zonee e Pejes dhe te Gjakoves dhe rrth e perqrk ketyne zonave.
Landa perbamese e Kanunit te Leke Dukagjinit u mblodh,nga kleriku dhe patrioti nga Hasi At Shtjefen Gjecovi. Ai shkoi ne zona te ndryshme te Dukagjinit, Pukes e Mirdites per te mbledhun pjeset perbamese te kanunit nga burra te moshuem te ketyne zonave te cilet njihnin mire kanunin ne fjale. Ne baze te ketyne te dhanave, At Gjecovi shkroi librin e njioftun me emnin Kanuni i Maleve apo i Leke Dukagjinit.
Eperfundoi tuej shtue se vlersimi pozitiv i Kanunit te Leke Dukagjinit nga Z. Majko. asht nji veprim qe duhet te cmohet. Le te shpresohet se edhe njerez te tjere si zoti Majko do ta ngrijne zanin e tyne keshtu qe gjanat te vlersohen ne baze te merites se tyne e jo te shikohen ne prizmin e ngusht politik e ideologjik, sic ka ngja gjate pesdhjete vjetet e fundit.
No comments:
Post a Comment